eitaa logo
تفکر تفریحی
1.8هزار دنبال‌کننده
492 عکس
19 ویدیو
0 فایل
تفکر تفریحی مریم خانمحمد بررسی فلسفی و معرفتی انیمیشن‌ها و فیلم‌ها سواد رسانه‌ای کانالی برای مادران، معلمان و فعالان حوزه کودک و نوجوان ادمین: https://eitaa.com/Mnimavary 📢 کانال تفکر تفریحی https://eitaa.com/tafakortafrihi 🖋️انتشار مطلب با ذکر منبع
مشاهده در ایتا
دانلود
انشاالله فردا حوالی ساعت ۱۳ در برنامه‌ی سیمای خانواده در خدمتتون هستم. موضوع برنامه: انیمیشن ها چگونه شک و یقین کودکان را مدیریت می‌کنند؟ 📢 کانال تفکر تفریحی https://eitaa.com/tafakortafrihi پیج اینستاگرام: Nimavary
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅چگونه انیمیشن ها شک و یقین کودکانمان را مدیریت می‌کنند؟ 🎥 انیمیشن«ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی» چگونه ایمان و یقین به خدا، غیب و انبیا را مورد هجوم قرار میدهد؟ حضور مریم خانمحمد در برنامه‌ی سیمای خانواده ۲۱ آذر ۱۴۰۲ 📢 کانال تفکر تفریحی https://eitaa.com/tafakortafrihi پیج اینستاگرام: Nimavary
بزرگ شدی! پوست بینداز؛ پروانه شو ✅ تحلیل انیمیشن «لئو» 1⃣ قسمت اول انیمیشن لئو محصول سال ۲۰۲۳ نتفیلیکس یک انیمیشن نسبتاً سالم و خوبه که دیدنش هم برای والدین خوبه هم برای بچه‌ها و هم برای معلما🫡 این انیمیشن درباره«بزرگ شدن» و «تغییر کردن» توأمان با همه و در این راستا از یک آیت پرتکرار و یک استعاره هم استفاده کرده. اینکه بزرگ شدن و تغییر کردن یا همون «صیرورت» رو در غالب ادوار زندگی پروانه نشون داده🦋 و ما توی انیمیشن میبینیم چند بار این مارمولک کارکشته و باتجربه بین نصیحت‌هاش برای تغییر دادن زندگی بچه‌ها، کرم ابریشمی رو میخوره و پروانه از دهانش خارج میشه! و این دقیقا یعنی اگر بچه‌ها به حرف‌هاش گوش کنن و تغییر مثبتی رو رقم بزنن شبیه پروانه میتونن بهتر و کامل‌تر بشن یک استعاره جالب دیگه هم که در راستای نو شدن و زیست دوباره به کار برده شده مربوط به «پوست انداختن» لئو (مارمولک) هست و میبینیم در انتهای کار اون هم پوست انداخت و نماد این بود که زیست قبلی رو مجدد نو کرد (بنظرم آیت پروانه برای نشون دادن تکامل شخصیت خیلی بهتر از استعاره‌ی پوست انداختن هست!) جشن پایان سال بچه‌ها هم که دیگه دوره‌ی نوجوانی‌شون تموم شده، باز هم یک نمادی از گذر از مرحله قبل و ورود به مرحله جدیده آیت پروانه یک نمونه هست که خیلی این روزها توی انیمیشن‌ها و فیلم ها میبینیم مثل اینا که همشون تقریباً با مفهوم شدن همسو هستن (اینکانتو، فردیناند، عروس مردگان) ادامه در پست بعد👇 📢 کانال تفکر تفریحی https://eitaa.com/tafakortafrihi پیج اینستاگرام: Nimavary
✅ ادامه تحلیل انیمیشن «لئو» 2️⃣ قسمت دوم (پایانی) این انیمیشن که میتونیم بگیم موضوعش بیشتر شبیه مباحث روانشناسیه خیلی زیرپوستی از نظریات یونگ در مبحث «سایه‌ها» هم استفاده کرده که توضیحش مفصله اما همین قدر بگم که دلیل لئو برای فرار از قفس و آکواریوم شیشه‌ای اینه که میخواد زندگی زیست نشده رو این دم آخری زندگی کنه! و دقیقا «دنیای بیرون آکواریوم» همون زندگی زیست نشده و سایه‌ی لئو هست و همچین بعضی از مشکلات بچه‌ها هم دقیقا جزو سایه‌هاشون بود که با راهنمایی لئو برطرف شد یک سری نکات و تکنیک‌های رفتاری هم توی انیمیشن توصیه میشه که بد نیست بچه‌ها بشنوند. مثلاً لئو درباره اینکه بچه ها چطور میتونن با بقیه دوستان شون همدردی کنن و گاهی فقط گوش شنوا بودن می‌تونه مفید باشه و... نکات خوبی رو مطرح می‌کنه (بقیه نکات ساده و روان گفته شده که ببینیدشون) نکته مهم توی انیمیشن اینه که معلم واقعی برای بچه‌ها لئو هست نه معلم کلاس! و لئو با نوع ارتباط‌گیری‌اش می‌تونه مشکلات خانم معلم پیر و بداخلاق رو هم حل کنه توی بعضی از قسمت‌ها، انیمیشن لئو تم آثاری مثل «بالا» و «شازده کوچولو» رو داره جالبه که توی این دست آثار همیشه یک کودک با یک فرد سالمند همراه میشه!😌 این انیمیشن یه سری نکاتی داره که باید حواسمون بهش باشه چون بالاخره انیمیشن آمریکاییه و داستانش توی سبک زندگی آمریکایی تعریف شده و غیر از این کمی بی‌ادبی هم توی دیالوگ‌ها و سکانس‌ها هست😬 📢 کانال تفکر تفریحی https://eitaa.com/tafakortafrihi پیج اینستاگرام: Nimavary
سلام! اگر شما هم توی سرتون یه سری سوالای رسانه‌ای دارید که جوابشو نمی‌دونید این دوره مخصوص شماست! مهم نیست یه نوجوان کنجکاو باشید یا یه معلم اهل تحلیل یا حتی یه مامان که نمیدونه آخر سر بذاره بچش انیمیشن باب اسفنجی رو ببینه یا نه؟! یا این سوالو داشته باشید که با این حجم از کارتونی که بچه‌ها میبینن چیکار کنیم که آسیبش کمتر باشه؟ اصلا میشه با همین انیمیشن‌ها چیزی یاد بچه هامون بدیم؟ تو دنیای والت دیزنی چی میگذره؛ چطوری انیمیشن‌ها تاریخ انبیا رو تحریف میکنند و اصلا بچه‌ها متوجهش میشن یا نه؟ و هزارتا سوال دیگه که توی این دوره میخواییم دربارش صحبت کنیم؛ اصلا چطوره که توی این دوره یاد بگیریم «چطور انیمیشن تحلیل کنیم؟» اگه شما هم دوست دارید توی جمع‌مون باشید این فرم رو پر کنید تا باهاتون تماس بگیریم. راستی شرایط این دوره‌ی تخصصی و سرفصل‌هاش اینجاست👇 مدرس دوره: مریم خانمحمد 📍 بین ۱۰ تا ۱۲ جلسه (احتمالا یک هفته درمیان) 📍محل برگزاری: محدوده‌ی نیروهوایی (نزدیک به مترو) ⚠️ دوره‌ی حضوری و مجازی مخصوص بانوان/ آقایان فقط به صورت آنلاین سرفصل‌ها: ✅ آشنایی با کمپانی‌های بزرگ انیمیشن سازی در جهان و جریان شناسی آن‌ها ✅ انیمیشن و فلسفه ✅ دیرین گونه شناسی و جریان شناسی تحریف تاریخ انبیا در انیمیشن ها ✅ معرفت‌شناسی ثنویتی و تثلیثی در آثار رسانه‌ای ✅ بررسی سواد سیاسی در انیمیشن‌ها ✅ تاریخ‌شناسی آمریکا به کمک انیمیشن و سریال و... لینک ثبت نام 👇 https://ali-hemat.formaloo.com/resanehtahlili 📢 کانال تفکر تفریحی https://eitaa.com/tafakortafrihi پیج اینستاگرام: Nimavary
«چه کسی هلوکاست واقعی راه انداخت؟» به بهانه‌ی این روزهای تلخ کودکان غزه و اکران انیمیشن «فرارمرغی: ظهور ناگت» 🎥تحلیل انیمیشن «فرار مرغی ۱ و ۲» 🗒 ورق بزنید ✅ آیا انیمیشن فرار مرغی داستان هلوکاست را تداعی می‌کند؟ ✅ صهیونیست‌ها چگونه دروغ های تاریخی می‌سازند و شیوه‌ی تربیت نسل‌های آینده‌ چگونه از طریق انیمیشن‌ها رقم می‌خورد؟ 📢 کانال تفکر تفریحی https://eitaa.com/tafakortafrihi پیج اینستاگرام: Nimavary