✅ ادامه تحلیل انیمیشن «لئو»
2️⃣ قسمت دوم (پایانی)
این انیمیشن که میتونیم بگیم موضوعش بیشتر شبیه مباحث روانشناسیه خیلی زیرپوستی از نظریات یونگ در مبحث «سایهها» هم استفاده کرده که توضیحش مفصله اما همین قدر بگم که دلیل لئو برای فرار از قفس و آکواریوم شیشهای اینه که میخواد زندگی زیست نشده رو این دم آخری زندگی کنه! و دقیقا «دنیای بیرون آکواریوم» همون زندگی زیست نشده و سایهی لئو هست و همچین بعضی از مشکلات بچهها هم دقیقا جزو سایههاشون بود که با راهنمایی لئو برطرف شد
یک سری نکات و تکنیکهای رفتاری هم توی انیمیشن توصیه میشه که بد نیست بچهها بشنوند. مثلاً لئو درباره اینکه بچه ها چطور میتونن با بقیه دوستان شون همدردی کنن و گاهی فقط گوش شنوا بودن میتونه مفید باشه و... نکات خوبی رو مطرح میکنه (بقیه نکات ساده و روان گفته شده که ببینیدشون)
نکته مهم توی انیمیشن اینه که معلم واقعی برای بچهها لئو هست نه معلم کلاس! و لئو با نوع ارتباطگیریاش میتونه مشکلات خانم معلم پیر و بداخلاق رو هم حل کنه
توی بعضی از قسمتها، انیمیشن لئو تم آثاری مثل «بالا» و «شازده کوچولو» رو داره
جالبه که توی این دست آثار همیشه یک کودک با یک فرد سالمند همراه میشه!😌
این انیمیشن یه سری نکاتی داره که باید حواسمون بهش باشه چون بالاخره انیمیشن آمریکاییه و داستانش توی سبک زندگی آمریکایی تعریف شده و غیر از این کمی بیادبی هم توی دیالوگها و سکانسها هست😬
📢 کانال تفکر تفریحی
https://eitaa.com/tafakortafrihi
پیج اینستاگرام:
Nimavary