eitaa logo
تفقه
1.3هزار دنبال‌کننده
556 عکس
78 ویدیو
491 فایل
و ما كانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنفِروا كافَّةً فَلَولَا نَفَرَ مِن كُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُم طَائِفَةٌ لِّيَتَفَقَّهُوا في الدِّينِ وَ لِيُنذِرُوا قَومَهُم إِذا رَجَعوا إِلَيهِم لَعَلَّهُم يَحذَرُونَ (التوبة/ ۱۲۲) @MehdiGhanbaryan @jargeh @tarikht @halqat
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹 امام راحل، شاگرد برومند ائمه اطهار 🎙 آیة الله جوادی آملی حفظه الله: 🔸 امام راحل (قدّس سرّه) شاگرد برومند ائمه اطهار (علیهم‌السلام) بود و البتّه حساب آن‌ها با احدی هماهنگ نیست، چنان‌که در بیانات نورانی حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) در «نهج البلاغه» آمده است که «لا یُقاسُ بهم أحدٌ من النّاس»؛ احدی از مردم با امام معصوم قیاس نمی‌شود. ولیّ عصر (علیه‌السلام) و امام معصوم کسانی هستند که «بِیُمنهم رُزقَ الوَری». پس احدی را با آن ذوات مقدّسه (علیهم‌السلام) نمی‌توان سنجید، خواه آن‌ها روی خاک بخوابند، نظیر ائمه‌ی بقیع (علیهم‌السلام)، خواه زیر گنبد طلا، نظیر حضرت امام رضا (علیه‌السلام)، برای آن‌ها این جهت فرقی نمی‌کند، زیرا آسمان و زمین به آن‌ها بسته است: «و بوجودهم ثبتت الأرضُ و السّماءُ». 🔸 امام راحل این مکتب بود، او تنها، رهبرِ ایران نبود، او رهبر مسلمین جهان بود، متولّی اسلام بود، این فکر بلند با افکاری که دیگران داشتند، فاصله‌ی فراوان داشت و همان طور که هیچ کسی را با امام معصوم (علیه‌‌السلام) نمی توان قیاس کرد، هیچ کسی از علمای عادی را هم با امام امّت نمی‌توان قیاس کرد، زیرا او حساب دیگری دارد. @tafaqqoh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‍ 🏴 سالروز درگذشت عارف وارسته، سید بن‌ طاووس رحمة الله علیه 🎙 : بیانات حضرت آیتةالله بهجت پیرامون شخصیت جناب سید بن طاووس رحمهما الله ▪️ مِثل سیدبن‌طاووس بنده ندیده‌ام، کسی که در این راه تعبدیات، برساند خودش رو به جایی که تالي تلوِ معصومین(از نظر رتبه و درجه پشت سر معصوم -علیهم‌السلام)است. ▪️ دعاهایی را خودش می‌گوید: «من خودم انشاء کرده‌ام»- خودش می‌گوید- ملاحظه نمی‌کند؛ الهام شده است، بلکه قائل به الهام است، وحی نه! الهام! خودش قائلِ به الهام است. ▪️ [مثلا می‌گوید:] خدایا همین جوری که در مطالب به من اذن می‌دهی- مثلاً امروز را یا هر روزی را که یک نعمتی بر من دادی- من برای شکر آن نعمت، روزه بگیرم؛ اگر اینجا هم آن نعمت را به من دادی، به من الهام کن که من روزه بگیرم. به من الهام شد که بعد از زوال ملک بنی العباس، خداوند می‌فرستد یکی از اهل‌بیت را که «یُشیر بالتُقی و یعمل بالهُدی و لایأخذ فی الحکم، الرُشا»، دیدم بعد از بنی العباس کسی به این صفات نیامده است غیر از من که خود سیدبن طاووس باشد. ▪️ [یا درجای دیگر میگوید:] خدایا اگر من مقصود امام صادق علیه‌السلام هستم، از این روایت، به من اعلام کن، الهام کن، همان طوری که الهام می‌کنی چیزهای دیگر را، که من برای شکر این نعمت، روزه بگیرم امروز -تا آن وقت هم افطار نکرده بوده است- دیدم بله، الهام شدم که بله، روزه بگیر برای شکر این نعمت. من هم بعد از اینکه خیلی[آفتاب] بالا آمده بود، پیغام دادم برای خانواده که ناهار برای من درست نکنید، ناهار برای من حاضر نکنید، من امروز روزه‌ام. 📚 درس خارج حج، ١٩ آذر ١٣٨۵ @tafaqqoh
هدایت شده از کانون تفکر
اگر آقای خمینی به من بگوید... ◾ من بارها از شهید صدر شنیدم در پاسخ عده‌ای که به او اعتراض می‌کردند که چرا از امام خمینی و انقلاب اسلامی حمایت می‌کند، می‌گفت: ◾اگر آقای خمینی به من بگوید که در یکی از روستاهای ایران ساکن شوم و در آنجا به اسلام خدمت کنم، لحظه‌ای تردید نمی‌کنم. امروز آقای خمینی همان چیزی را محقق کرده است که من سعی داشتم محقق کنم… 📚 کتاب شرح صدر، صفحه ۲۰۶
هدایت شده از کانون تفکر
هدایت شده از کانون تفکر
🖼 عناوینِ مقالاتِ اولین شماره‌ی دوفصلنامه مطالعات فقه سیاست، وابسته به مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام ✔️ برای دریافتِ متنِ کاملِ مقالات به آدرسِ زیر مراجعه بفرمایید: http://journals.markazfeqhi.com/mfs/showNumber/26 @chanal_mfs_journal @tafaqqoh
عزیزانِ بسیجِ مدرسه علمیه حقانی زحمت کشیدن صوت و متن مصاحبه با مسؤولین مراکز فقهی و هدایت تحصیلی سطوح عالی رو توی کانالشون جمع‌آوری کردن؛ برای طلابی که پیگیر انتخاب یه مرکز مناسب با برنامه‌ها و اهدافشون هستن خیلی مفیده؛ ان شاء الله. @basije_haghani @tafaqqoh
هدایت شده از امید محمدی سروش
رمان امیل.ژان ژاک روسو.pdf
8.29M
📚 رمان تربیتیِ "امیل" 📝 اثر ژان ژاک روسو 🗂 کتابی که مرحوم آیت الله شهید مطهری(ره) به خواندن آن توصیه نمودند. 🔖 با لینک دانشنامه کپی کنید 🆔@daneshnameh1399
1_1093148127.mp3
5.51M
✔️ هجرت 🎙 امام خامنه‌ای حفظه الله 🔹 دیدار با طلاب خراسان شمالی در 🗓 ۱۹ مهر ۱۳۹۱ @tafaqqoh
🔖 نقدی بر پنداره عدم تغلیظ دیه در موارد قتل خطایی در ماه های حرام 🖊 محمد عربشاهی دانش آموخته دکتری فقه جزایی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان و استاد مدعو دانشگاه رضوی، ایران، مشهد 🌐 http://taejtehad.mfeb.ir/article_247329_a2a8d528ddf1dc6b3f6c1c688ef21fcf.pdf 🌐 http://taejtehad.mfeb.ir/article_247329.html ✔️ این نوشتار به بررسی حکم مشهور فقها به دیۀ مُغَلَّظه (به معنای یک دیه و ثلث آن) در قتل خطا در ماه‌های حرام پرداخته و دیدگاه فاضل هندی و برخی پژوهش‌گران معاصر در این زمینه را به نقد می‌کشد. دستۀ دوم، با استناد به ادله‌ای چون: امضایی و موقتی بودن دیات، خدشۀ سندی و دلالی روایات، نبود سنت نبوی و روایات متواتر، مدرکی بودن اجماع، تنقیح مناط و نداشتن قصد هتک، اصل برائت و قاعدۀ درأ، حکم مشهور را به نقد کشیده‌اند. بحث حاضر به بررسی و نقد این ادله پرداخته و اشکالات این قول را بررسی نموده و به این نتیجه می‌رسد که ادلۀ آن، از استحکام کافی برخوردار نیست. از سوی دیگر، با توجه به اطلاق روایات، تصریح روایاتِ خاص و اجماع، تغلیظ دیه در موارد قتل خطایی در ماه‌های حرام، امری تعبدی و قابل اثبات و پذیرش است. @tafaqqoh
بسمه تعالی مقام معظم رهبری مد ظله العالی : "کسانی که در حوزه به حدّی از معرفت و آگاهی و علم می رسند، باید بروند به طرف جایگاههایی که احتیاج به آنهاست. امروز چقدر نیاز به فضلای جوان و فعّال و کارآمد در اقطار این کشور هست؛ نه فقط در روستاها، بلکه در شهرها، حتی بعضی شهرهای بزرگ" معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه از فضلا و روحانیون و مبلغان ارجمند برای تبلیغ و ترویج معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام و ارزش های انقلاب اسلامی در مراکز و مناطق تبلیغی شهری و روستایی در قالب "طرح هجرت" به صورت تمام وقت، پاره وقت و ساعتی دعوت به عمل می آورد. شرایط اعزام بلند مدت 1. صلاحیت علمی و مهارتی متناسب با نوع اعزام؛ 2. "داشتن سطح 2 حوزوی برای مناطق روستایی و سطح 3 برای مناطق شهری" 3. ملبس بودن به لباس مقدس روحانیت؛ 4. گذراندن دوره آموزشی بدو تبلیغ؛ 5. حضور حداقل یکسال به همراه خانواده در محل تبلیغ. جهت ثبت نام، تشکیل پرونده و اطلاع از شرایط و مزایا به آدرس های ذیل مراجعه فرمایید: 1. مراجعه به وب سایت : https://formaloo.com/pnguh 2 مدرسه مبارکه دارالشفاء، ساختمان آموزش، دفتر هجرت تلفن 02532191400 4. دفاتر معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه استان ها معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های عملیه مدیریت مسجد و هجرت
🔖 بررسی اعتبار مثبتات ادلّه با رویکردی به نظر امام خمینی رحمه الله 🌐 https://jjfil.ut.ac.ir/article_28478.html 🌐 https://jjfil.ut.ac.ir/article_28478_b15a95a8f07f1250ad7235217c5bdceb.pdf ✔️ : یکی از مباحث بنیادی و در علم و ، اعتبار ادله می‌باشد. امارات و اصول عملیه همان‌طور که می‌توانند دارای آثار شرعی باشند، می‌توانند دارای آثار شرعی نیز باشند. اعتبار این لوازم و آثار غیرمستقیم تحت عنوان بررسی می‌شود. برخی از اصولی‌ها با طرح برای امارات، مثبتات اماره را معتبر می‌دانند ولیکن، مثبتات اصول را به علت جعل کاشفیت، فاقد اعتبار می‌دانند. برخی نیز با اعتقاد به ادله حجیت امارات، نسبت به لوازم آن‌ها و نبود چنین اطلاقی در اصول عملیه چنین تفاوتی را پذیرفته‌اند. اما بر اساس رویکرد امام‌خمینی (رحمة‌الله‌علیه) اثبات شده است که علت اعتبار به هیچ عنوان جعل کاشفیت و یا اطلاق ادله جعل حجیت نیست؛ بلکه باعث مثبتات امارات از اصول عملیه می‌شود. @tafaqqoh
◀️جهت اطلاع بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید ‌ 🔸️https://rihu.ac.ir/fa/page/243 --------------- 🔻پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ایتا: https://eitaa.com/rihu_ac_ir
هرکس یه توان و ظرفیتی داره، *ولی مؤمن ظرفیت و توانش بی‌نهایته! توانی بی‌نهایت برای تحول و رشد دیگران* قراره پنجشنبه با افرادی که با فعالیت تیمی‌شون تحولی رو در جامعه ایجاد کردند، دور هم جمع بشیم تا از تجربه‌هاشون در مسیر تحول و رشد جامعه بشنویم. *رویداد نخبگانی طلبه تحول‌آفرین* همراه با کارگاه تمرین و تجربه بوم نویسی برای نوآوری‌های فرهنگی 🗓پنجشنبه 23 تیرماه، ساعت 9 الی 20، سالن همایش مدرسه علمیه معصومیه ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر: https://eitaa.com/joinchat/837222574C8e10cf1e7b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مرکز نوآوری آلاء، دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه و مدرسه علمیه معصومیه برگزار می کنند: رویداد «طلبه تحول آفرین» همراه با کارگاه تمرین و تجربه بوم نویسی برای نوآوری‌های فرهنگی زمان: پنجشنبه، 23 تیرماه 1401 - ساعت 9 الی 20 مکان: سالن همایش مدرسه علمیه معصومیه ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر در ایتا: @aalaa_admin @tafaqqoh
🔖 دراسة کون المتکلم فی مقام البیان تعمیقاً و تحقیقاً ✍🏻 مصطفی پیوندی 🌐 http://muf.journals.hozehkh.com/article_55_e79b15c8846218481f896f5e7de4c472.pdf ✔️ لا شکّ فی أهمیّة الدلالة الإطلاقیّة و فی ابتنائها علی احراز کون المتکلّم فی مقام بیان جمیع مرامه بل لا یکون مُجازفاً من ادّعی انّ ذلک أهمّ مقدّماتها و لا بدّ من التدقیق فیه ثبوتاً و اثباتاً: امّا ثبوتاً فبملاحظة حالات استحالة التقیید و عدم تمکّن المولی من لحاظه أو بیانه فالإطلاق و التقیید تارةً و ثانیةً و ثالثةً ؛ أمّا الواقعیّان فمجرّد استحالة التقیید یوجب الحکم بالإطلاق بلا إشکال وأمّا اللحاظیّان فالصحیح عدم إمکان التمسک بالإطلاق عند استحالة التقیید إلّا فی صورة واحدة، وأمّا الکلامیّان فلو عجز المتکلّم عن بیان التقیید لاینعقد ظهور اطلاقی کاشف بلا اشکال. و امّا اثباتاً فالطریق الی إحرازه ظهور حال المولی فی کونه فی مقام البیان؛ فقد حقّقنا ههنا تفسیراً آخر عمیقاً لهذا الظهور الحالی، ثمّ وقع الکلام فی تحدیده و قد ذکرنا انّ ما هو المشتهر من عدم کون المولی فی مقام البیان بالنسبة الی الجهة الفرعیّة للکلام الذی لمفاده جهتان، باطل و أنّ الصحیح کونه فی مقام البیان مطلقاً و من جمیع الجهات؛ إن شاء الله تعالی. @tafaqqoh
⁉️ حواشی علامه بر تفسیرش المیزان چرا چاپ نمی‌شود؟ سال ۱۳۸۱ شمسی بود. انتشارِ آثارِ علامه طباطبایی را به یکی از فضلای سردرودی در قم سپرده بودند. از من دعوت به همکاری کرد. در دفتر نشرِ آثار که آن روزها در زیر زمینِ مجله‌ی مکتب اسلام بود کار را شروع کردیم. در نخستین نشست به پسر علامه مرحوم سید عبد الباقی گفتم بهتر است نخست به آثار منتشر نشده علامه اگر باشد بپردازیم. گفت: همه آثار ایشان چاپ شده است! گفتم طبق معمول نویسندگان هر اثری که از ایشان منشر شود یک نسخه برای خود به عنوان نسخه‌ی مادر یا نسخه‌ی نویسنده محفوظ می‌دارند تا احیاناً اگر خواستند تصحیح یا توضیحی پس از چاپ به نظرشان رسید در حاشیه یا اول و آخرِ آن بنویسند، به گمانم علامه هم این کار را با آثارشان داشت؟ آیا هیچ دیده بودید که ایشان به دوره‌ای از المیزان که همیشه کنار دستش بود چیزی اضافه کند یا در حواشی آن مطالبی بنویسد؟ گفت: چرا بارها دیده بودم. گفتم: ما همان را می‌خواهیم که به حمدالله حاصل شد و من نیز مدّتی را کار کردم و جلد اول را هرچه حاشیه به خطِ علامه بود بازنویسی کردم. به یاد دارم که بعضی از حواشی حاکی از آن بود که اواخر عمرشان نوشته‌اند زیرا در اثر رعشه‌ی دستشان به سختی نوشته شده بودند و با دشواری بیشتر خوانده میشد. سپس دو هفته برای عمره به عربستان رفتم. وقتی بازگشتم دیدم کار بیشتر روی تفسیر البیان فی الموافقة بین الحدیث و القرآن متمرکز شده است که قرار بود برای اولین بار منتشر شود که در شش مجلد منتشر شد. بعد که دفتر نشر آثارِ علامه به اولِ دورِ شهر منتقل شد باز تا حدودی در جریان امور بودم ولی رفته رفته به عللی از دفتر دور افتادم. بعدها هر گاه که فرصتی یافتم پرس و جو می‌کردم بلکه چشمم به رؤیتِ نشر المیزان همراه با آخرین اصلاحات و اضافاتِ علامه روشن شود. هنوز هم با گذشتِ بیست سال هم‌چنان آرزومندم که روزی این مهم به سرانجام می‌رسد! دیشب باز با همان همشهری عزیزم تلفنی مفصل در این خصوص صحبت کردیم که خبر از کتابِ منتشر نشده‌ی دیگری از علامه می‌داد موسوم به «ما خطر ببالی». و این که تعلیقاتِ انتقادیِ علامه بر بحارالانوار تا آخر آن به خط شریفشان موجود است. بالاخره گفت اینک مسئول نشر آثار علامه، جناب مستطاب احمد عابدی هستند و سال‌هاست که روی همان نسخه‌ی مذکور از المیزان نیز کار می‌کنند. حال چه زمانی منتشرش خواهند ساخت خدا می‌داند. با خودم گفتم جریان را بنویسم و منتشر سازم بلکه باعث شود تا آثار منتشر نشده‌ی علامه بیش از این در محاق نماند و هرچه زودتر منتشر گردد. سحر با باد می‌گفتم حدیثِ آرزومندی ندا آمد که واثق شو به الطافِ خداوندی محمد صحّتی سردرودی قم / تیر ماه ۱۴۰۱ 🌹@m_sehati🌹 @tafaqqoh
فلسفه رویداد «» صرفا پذیرایی و تماشا نیست؛ در این تحول‌سازها دور هم جمع شده‌اند تا برای ما بگویند از مسیری که رفته‌اند و چه شده‌ است که توانسته اند یک حرکت اجتماعی فرهنگی را رقم بزنند. خلاصه آن‌که مسیر نوکری سلام الله علیه نیاز به یارانی کاربلد و پرتلاش دارد که تک‌تک لحظات شان در مسیر خود و دیگران باشد و رویداد پنجشنبه هم با انتقال تجربه‌ها می‌خواهد از همین مسیر برای ما بگوید و الگوهای حرکت و تحول را به نمایش بگذارد. پنجشنبه ۲۳ تیر از ساعت ۹ صبح سالن همایش مدرسه معصومیه با ارسال واژه "تحول آفرین" @aalaa_admin @tafaqqoh
هدایت شده از تنبیه الأمة
🌀 حقیقت اجتماعی سیاسی غدیر از دیدگاه شهید صدر ✅ اسلام در هسته قانون اساسی خود نظام حکومتی دادگر را بنیان نهاده است که همان کامل کردن دین و تمام نمودن نعمت است و قرآن کریم این مفهوم را در آن هنگام که رسول خدا ص و جهان اسلام روز را به خاطر بنیان گذاری نظام حکومت پاک و وراسته جشن گرفتند، اعلام کرد. ♨️ اینکه من بقالی باشم در شیراز زیر سایه حکومت امام خمینی؛ برایم دوست‌داشتنی‌تر است از [اینکه مثل] مرجعیت سید ابوالحسن اصفهانی ره [را داشته باشم] زیر سایه حکومت صدام. 📌 متن کامل: https://eitaa.com/Tanbiholomah/69 @Tanbiholomah
✔️ محبت علی علیه السلام تلمیذ: در محضر استاد از معنای این حدیث سوال شد: «حبُّ علیًّ حسنة لا یَضُرُّ مَعَها سیّئةٌ» استاد: اصل این حدیث «ولایةُ علیًّ حسنة لا یَضُرُّ مَعَها سیّئةٌ» می‌باشد و آن مربوط به قیامت است. بعضی از گناهان است که حسنات را پایمال می‌کند و برخی حبط اعمال می‌نماید و محبت علی (ع) حسنه‌ای است که هیچ گناهی نمی‌تواند آن‌ را از بین ببرد. معنای حدیث این نیست که محب علی (ع) آزادِ مطلق است. دو صفتِ متضاد ممکن است در شخصی پیدا بشود و ملکه گردد و با هر کدام که باشد، گویا از دیگری خبری ندارد. این را در اصطلاح «تعدّد شخصیت» می‌گویند؛ مثلاً بعضی از اشخاص شُرب خمر می‌کنند، نماز هم می‌خوانند، کارهای شایسته دیگر نیز دارند و هر کدام را مضرّ و منافی دیگری نمی‌دانند. اضطراب و قلقی هم ندارند؛ [البته تا ملکه نشده، ممکن است اضطراب باشد.] مرحوم سید نعمت الله جزایری می‌گوید: بعضی الواط مرا دعوت کردند به مجلس خودشان تا به من توهین کنند. چون به‌ مجلسشان رفتم، به من گفتند: ما الواط اگر نمکِ کسی را خوردیم، با همه بدیمان نمک‌دانش را نمی‌شکنیم؛ ولی شما چنین نیستید. گفتم: دروغ می‌گویید. گفتند: خیر. گفتم: شما نعمت حق را نخورده‌اید؟ گفتند: بله! گفتم: پس چرا مخالفت او را می‌کنید؟ این کلام، چنان در آن‌ها اثر گذاشت که توبه نمودند و از اخیار شدند. این تعدّدِ شخصیت، برای اهلِ کمال نیز می‌باشد؛ گاهی که حضرت حق برای آنان تجلّی می‌کند و در میان الطافش قرار می‌گیرند، گویا از تجلیات جلالی حق - سبحانه - خبری ندارند و خود را گُم می‌کنند، خواجه حافظ می‌گوید: گل در بر و می در کف و معشوق به کام است سلطانِ جهانم در این روز غلام است و آن‌جایی که جلالِ حق - تبارک و تعالی - برای سالم ظهور می‌کند، دم از شکیبایی می‌زند و می‌گوید: آن‌که رخسارِ تُو را رنگِ گل نسرین داد صبر و آرام تواند به منِ مسکین داد 📓 ثمرات الحیات، ج ‌۱، ص ۱۵۴ @tafaqqoh
✔️ نماز حاجت روز پنج‌شنبه آیةالله بهجت قدس‌سره اطرافیان و شاگردان خود را بسیار به خواندن نماز حاجت روز پنجشنبه توصیه می‌کردند و می‌فرمودند: «آیةالله سید مرتضی کشمیری [قدس سره] هر وقت این نماز را می‌خواند، هدیه‌ای برای او می‌رسید». شیوه خواندن نماز از کتاب جمال‌الاسبوع سیدبن‌طاووس [قدس سره]: چهار رکعت (دو نماز دو رکعتی) در رکعت اول بعد از حمد ۱۱ بار سورۀ توحید در رکعت دوم بعد از حمد ۲۱ بار سورۀ توحید در رکعت سوم بعد از حمد ۳۱ بار سورۀ توحید در رکعت چهارم  بعد از حمد ۴۱ بار سورۀ توحید بعد از سلام نماز دوم ۵۱ بار سورۀ توحید ۵۱ بار «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد» را بخواند و سپس به سجده برود و ۱۰۰ بار «یا الله» بگوید و هرچه می‌خواهد از خدا درخواست کند. پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمود: اگر از خدا بخواهد که کوهی را نابود کند کوه نابود می‌شود؛ نزول باران را بخواهد به‌یقین باران نازل می‌شود؛ همانا هیچ‌چیز مانع میان او و خداوند نیست؛ خداوند متعال بر کسی که این نماز را بخواند و حاجتش را از خدا نخواهد غضب می‌کند.  📚 برگرفته از کتاب «بهجت الدعا»، ص٣٨٠ 🌐 https://bahjat.ir/fa/content/10659 @tafaqqoh
💢 جذبِ هیأت علمی پژوهشکده‌ی شورای نگهبان 🌐 http://www.mjazb.ir/detail/News/2708 @tafaqqoh
الغدیر فی حدیث العترة الطاهرة.pdf
1.48M
🔖 الغدیر فی حدیث العترة الطاهرة 🖊 استاد سید محمدجواد شبیری زنجانی حفظه الله ✔️ مهم‌ترین واقعه و اجتماع در اسلام است که ائمه علیهم السلام اهمیت ویژه‌ای در سیره‌ی علمی و عملی خود برای این واقعه قائل شده.اند. با این مقدمه مقاله‌ی پیشِ رو در دو بخش به این واقعه پرداخته است: ۱ـ تأکید ائمه علیهم السلام بر غدیر به عنوان واقعه مهم و اثبات کننده‌ی ؛ ۲ـ تمجید و بزرگداشت غدیر از طرف ائمه علیهم السلام و متذکر شدن به آن در هر فرصتی که به دست می‌آمد. @tafaqqoj
در قضیه‌ی ، رسول الله صلّی اللّه علیه و آله و سلّم اهل البیتِ خود را به‌عنوان نمونه‌هایی از مؤمنین همراه خود نبرد، بلکه به‌عنوان شرکاء خود در امر دعوت به‌همراه برد. 📚 تفسیر المیزان، ذیل آیه‌ی ۶۱ سوره آل عمران @tafaqqoh