eitaa logo
تفسیر تسنیم
5.3هزار دنبال‌کننده
136 عکس
17 ویدیو
8 فایل
۱. صوت و خلاصه تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی (از ابتدای سوره مبارکه حمد) ۲. مرور سریع آیات تمدن ساز و نظام ساز قرآن کریم پیشنهادات و انتقادات: @j_akbari
مشاهده در ایتا
دانلود
‼️ای پیامبر، ماست مالی نکن...! 🍻دُهن به معنای روغن است و ادهان، به معنای روغن مالی است که همان معنی #ماست_مالی، کنار آمدن و سستی را میدهد. (المیزان) ❌خداوند گوید ای پیامبر برای به دست آوردن دل تکذیب کنندگان و دشمنان دین خدا، احکام الهی را ماست مالی نکن! محکم باش و از آنان در هیچ عرصه ای #تبعیت نکن. 😓انصاف دهید آیا کتابی با این دوراندیشی و عظمت بوسیدن و اشک ریختن ندارد؟! 💊 @tafsire_tasnim1
تفسیر تسنیم
✅خلاصه تفسیر سوره #بقره 📆 جلسه: ۱۰ ♦️مفسر: علامه جوادی آملی ♦️موضوع: ذلک الکتاب لا ریب فیه 👌اقامه
💢نکند ما هم در اقامه نشدن دین در جامعه مؤثریم! 💈دین حقیقی، #دین_قَیِّم (قیام کرده) و ایستاده است. در جامعه ای دین، قیام کرده که اولا مردم #نماز را قائم کرده و بپا داشته باشند و ثانیا #زکات نیز داده شود. بدون این دو، جامعه، دینی نیست! 🔴لذا نکند ما هم با عدم توجه به زکات های واجب همچون #زکات_فطره باعث شده ایم دین در جامعه قیام نکرده و تنها اسم جمهوری اسلامی باقی مانده است! ✅ @tafsire_tasnim1
❗کانال تفسیر تسنیم (علامه جوادی آملی) در شبکه های مجازی: ✅ ایتا ♦ eitaa.com/tafsire_tasnim1 ✅ سروش ♦ sapp.ir/tafsire_tasnim
✅توجه: با توجه به درخواستهای متعدد اعضا جهت دسترسی به فایلهای صوتی کل جلسات تفسیر، لینک سایت موسسه بین المللی اسراء در زیر درج شده است. ❌دوستانی که علاقه به پیگیری مرتب صوتها دارند میتوانند وارد سایت شده و در بالای صفحه هر یک از جلسات، بر روی لینک دانلود صوت جلسه کلیک کرده، آن را دریافت نمایند.👇 🆔 https://goo.gl/JGxVQB
✅تمام ساختارهای وجودی جهان چند لایه اند و تنها لایه رویین قابل درک و مشاهده است! 📚در این آیاتِ سوره #مطففین، کتاب یا نامه عمل فاجران در #سجین است که خود کتابی دیگر است. کتاب ابرار و نیکان نیز در کتابی دیگر یعنی #علّیّین است! 💠 یعنی کتب الهی چند بطن و سطح دارند که تنها #سطح_ظاهری قابل فهم برای همه است. توضیحی جالب در پست بعد... ✅ @tafsire_tasnim1
تفسیر تسنیم
✅تمام ساختارهای وجودی جهان چند لایه اند و تنها لایه رویین قابل درک و مشاهده است! 📚در این آیاتِ سوره
✅تمام ساختارهای وجودی جهان چند لایه اند و تنها لایه رویین قابل درک و فهم با ابزارهای حسی و آزمایشگاهیست...💠 1⃣ در سوره مطففین آیات ۷ تا ۹ کتاب یا نامه عمل فاجران را در کتابی دیگر به نام میداند. آیات ۱۸ تا ۲۰ هم کتاب ابرار یا نیکان را در کتاب میداند. 2⃣ این آیات نشان میدهند که کتب سجین و علیین که خود باید در کتاب اصلی یعنی باشند سطوحی عمیقتر از کتب عمل فاجران و ابرار هستند. لذا خود نشان از چند لایه بودن کتب الهی قرآن، انجیل و ... دارند. 3⃣این ساختار چند بطنی (چند لایه ای) کتب الهی شبیه این است که مطلبی در یک فصل از یک کتاب باشد. حال، خود این مطلب، مستقلا معنایی دارد. وقتی آن مطلب را در کلیت آن فصل نگاه میکنیم معنایی عمیقتر دارد و وقتی آن مطلب را در کلیت آن کتاب نگاه میکنیم معنایی بس عمیقتر پیدا میکند. کتب الهی نیز این گونه اند. ✅✅✅ نکته اصلی: تقریبا تمام ساختارهای وجودی جهان چند لایه اند و تنها سطح ظاهری آن قابل درک و فهم با حس است و درک لایه های بعدی نیاز به دارد همچون لایه های ۷ گانه آسمان که تنها لایه زیرین را میبینیم، لایه های کتب الهی و نیز لایه های وجود انسان که تنها لایه قابل درک است. 📚 @tafsire_tasnim1
🔴ویژگی های #یهودیان در قرآن: 1⃣ تحقیق فراوان در اسلام جهت پیدا کردن منافذی برای #ضربه_زدن 2⃣ جاسوسی 3⃣ تحریف کلام درست و الهی(مانند مفهوم آزادی) 4⃣ سواد رسانه ای بالا و #نفاق_رسانه ای (میگفتند حقیقت آن است که ما میگوییم و اگر مسلمانان به سوی تو آمده، تعریفی دیگر داشتند از آنان دور شو!) »»» مقایسه کنید با مقدس شدن تعاریف غربی از مفاهیمی چون حقوق بشر و برخورد شدید با دیگر نظرات ✅ @tafsire_tasnim1
‼️ علت نفی سرپرستی کفار بر مومنان 🔷 «ولی» در اصل به معنای #سرپرست است که به تدریج در مورد #حب و دوستی هم استفاده شد چون سرپرستی شخصی بر دیگری، خودبخود حب او را نیز بهمراه میاورد. 🔶 لذا خدا گوید سرپرستی خود را به هیچ کافری ندهید چون نفس انسانی خوپذیر است و این سرپرستی سبب ایجاد حب آنان در دلتان میشود و به تدریج اخلاق و #سبک_زندگی و تفکرشان نیز در شما نفوذ کند.(المیزان) 📥 @tafsire_tasnim1
هدایت شده از راهنمای جامع ایتا
❓مخاطبان خود را در ایتا نمی‌بینم 🔹تنها کسانی را به عنوان مخاطب می‌بینید که ایتا را نصب کرده باشند و شما نیز شماره آن‌ها را در دستگاه خود ذخیره داشته باشید 🔸اگر مطمئن هستید که با وجود این شرایط مخاطبان را مشاهده نمی‌کنید طبق تصویر بالا عمل کنید 🔰پاسخ به پرسش‌های متداول کاربران ایتا در کانال: @Eitaa_FAQ
💠 بدون تعقل، انسان به مرز وارد میشود. 🐶 انسانی که از تواناییهای عقلیش شامل ابزارهای حسی و قوه تفکر برای شناخت جهان و خالق آن استفاده نمیکند وارد مرز حیوانیت شده و از آن هم پستتر میشود. (اعراف، ۱۷۹) و قرآن او را شرترین جنبندگان عالم میداند. (انفال، ۲۲) ‼️لذا در یک سخن بیاد ماندنی، شهید مطهری گوید اعتقاد من اینست که خدا فردی را که با تفکر به بی خدایی رسیده میبخشد. ✅ @tafsire_tasnim1
🅾ای مسلمانان از #مسخره_شدن نترسید... 🔰آیه ۷ زخرف گوید هر پیامبری که ما فرستادیم توسط #مردم_جاهل مسخره شدند و اذیت کشیدند اما عزمشان کم نمیشد. بیشترین مسخره و اذیت شدن نیز برای پیامبر اسلام بود. ❗️پس از مسخره شدن در راه دین نترسیم بلکه آنرا دلیل جهل مردم بدانیم چه در راه تبلیغ دین و خصوصا در راه ایجاد #تمدن_علمی_اسلامی ... نترسیم. ♿️ @tafsire_tasnim1
⁉️آیا قرآن مخصوص اعراب زمان پیامبر است؟ 🔵در مقابل افرادی (همچون دکتر سروش) که معتقدند قرآن برای #اعراب زمان پیامبر و با آن فرهنگ نازل شده، خداوند قرآن را برای تمام مردم #دو_جهان میداند. 🔴قرآن به پیامبر گوید: به اعراب بگو من از شما #مزدی نمیخواهم چون قرآن تذکری برای جهانیان است نه فقط مخصوص شما که در برابرش مزد بگیرم.(تفسیر المیزان) 🆔 @tafsire_tasnim1
🔵 ایمان، عامل بارش و جوشش نعمتهای الهی از آسمان و زمین است! توضیح: در پست بعد... ✅ @tafsire_tasnim1
تفسیر تسنیم
🔵 ایمان، عامل بارش و جوشش نعمتهای الهی از آسمان و زمین است! توضیح: در پست بعد... ✅ @tafsire_tasnim
❗️آیه ۶۶ مائده نکاتی جالب دارد: 1⃣ خدا در کنار تذکر به اعراب که بدانند قرآن فقط برای آنان نیست (انعام، ۹۰) برای کاهش و خودپرستی یهودیان نیز به آنها گوید کتاب اعراب نیست که یهودیان خود را بالاتر از اعراب و کتابشان بدانند بلکه از سوی خدا برای تمام جهان نازل شده است. (تفسیر نمونه) پس مراقب تعصبات ایرانی-عربی خود باشیم که مانند یهودیان نشویم و قرآن و معصومین را به بهانه عربی بودن طرد نکنیم! 2⃣ ایمان به جمیع کتب الهی، سبب و نعمت های الهی از آسمان و زمین است. خداوند اینرا به یهودیان و مسیحیان وعده داده بود اما چون اکثرا نبودند ایمانشان نیز حقیقی نبود تا لایق نعمتها شوند. 3⃣ غالب یهودیان، یا هستند و امت میانه رو اندکی دارند. اما قرآن به همان اندک نیز احترام گذاشته و قول رستگاری داده است(مائده، ۶۹) (تفسیر المیزان) 4⃣ بین اقتصاد(میانه روی)، ایمان و فراوانی نعمتها ارتباط مستقیم وجود دارد. البته باید متذکر شد که اولا (میانه روی) با (Economy) به معنای «تخصیص منابع محدود به نیازهای نامحدود» فرق دارد زیرا طبق آیه، اگر باشد محدود نیست و در مورد نیازها نیز خداوند گوید باید با کمک گرفتن از ، نیازهای طبیعت خود را کنترل نمود تا نامحدود نگردد! ثانیا همان تعریف فعلی اقتصاد غربی نیز به وقوع نپیوست چون منابع محدود جهان بطور عادلانه به همچون فقر اختصاص نیافت بطوریکه تنها ۱ درصد مردم جهان مالک بیش از ۹۹ درصد امکانات و دارایی جهانند. 🔰 قرآن پاسخ میدهد. ✅ @tafsire_tasnim1
هدایت شده از تفسیر تسنیم مدیا
Baghare_17L.mp3
4.03M
🎙صوت درس تفسیر سوره مبارکه 📆 📚 مفسر: علامه جوادی آملی ✅ @tafsire_tasnim_media
✅خلاصه تفسیر سوره 📆 جلسه: ۱۷ 🔖 آیه : ۴ ♦️مفسر: علامه جوادی آملی 🔴ایمان به انبیا شامل ایمان به پیامبر فعلی، پیامبران قبلی و پیامبران بعدی که داده شده میشود و ازین جهت مسیحیان و یهودیان کافرند اما پیامبر اسلام چون بوده دیگر نیازی به ایمان به پیامبران بعدی نبوده است. 📚گفتیم که ایمان به قرآن و پیامبر ، لزوما ایمان به پیامبران گذشته و کتبشان را نیز بهمراه دارد. ۳ راه اثباتش مشخص شد و راه چهارم همین آیه ۴ بقره که ایمان به پیامبران گذشته را دانسته و آیه ۱۳۶ بقره آنها را جدا جدا نام میبرد. 🚧آیه ۱۳۶ بقره دو چیز را واجب دانسته: ۱. ایمان به آنچه بر پیامبران شده (اُنزِل) یعنی و دین ۲. ایمان به آنچه به پیامبران شده (اوتوا) شامل کتاب و 🚦«ایمان به آنچه بر تو و پیامبران قبل از تو نازل شده» شامل چند چیز است: که در آیه آخر بقره و ۸ تغابن میگوید شامل: ۱. اصل و دینی که ارسال شده ۲. کسی که وحی از اوست ( ) ۳. کسی که وحی را نازل کرده ( ) ۴. کسی که وحی را دریافت کرده ( رسالت ) 🐌نزول قرآن چه بر پیامبر و چه بر مردم، است! (نحل، ۴۴) ⚡️قرآن هم بر نازل شده و هم بر اما بر پیامبر بدون واسطه نازل شده و بر مردم با واسطه ی پیامبر! (نحل، ۴۴) یعنی پیامبر تنها همانند سیمی است که وحی خدا را مستقیما به مردم میرساند نه اینکه خدا به پیامبر وحی کرد و وحی تمام شد آنگاه پیامبر از سوی خودش حرف خدا را به مردم بزند! 👤پس وحی، همیشگیست و وقتی قرآن میخوانیم مستقیما خدا دارد همین حالا با ما حرف میزند اما تنها افرادی که قدرت را پیدا کرده اند این ارتباط مستقیم را میفهمند و گاهی میشوند و باقی مردم در درجاتی از کری و لالی و کوریند (صمٌ بکمٌ عمیٌ) ⁉️نشانه اینکه انسان به آنچه بر پیامبر اسلام و پیامبران گذشته نازل شده ایمان آورده، چیست؟ ▪️آیه ۶۰ نساء گوید: «هرگز به سراغ نرود» پس اگر در مسائل قضایی یا حکومتی خواست تحت حکومت و سلطه طاغوت باشد ایمان نیاورده است! 🔴 دسترسی سریع به فهرست جلسات تفسیر سوره بقره 🔴eitaa.com/tafsire_tasnim1/1117 📣تفسیر تسنیم علامه جوادی ✅ @tafsire_tasnim1
هدایت شده از تفسیر تسنیم
🔴ویژگی های #یهودیان در قرآن: 1⃣ تحقیق فراوان در اسلام جهت پیدا کردن منافذی برای #ضربه_زدن 2⃣ جاسوسی 3⃣ تحریف کلام درست و الهی(مانند مفهوم آزادی) 4⃣ سواد رسانه ای بالا و #نفاق_رسانه ای (میگفتند حقیقت آن است که ما میگوییم و اگر مسلمانان به سوی تو آمده، تعریفی دیگر داشتند از آنان دور شو!) »»» مقایسه کنید با مقدس شدن تعاریف غربی از مفاهیمی چون حقوق بشر و برخورد شدید با دیگر نظرات ✅ @tafsire_tasnim1
🔴 #فتنه_ای_جدید در راه است... ❗️ در فتنه دو گروه از دست میروند: ۱. عده ای که راه را اشتباه تشخیص داده وارد #طرح_دشمن میشوند. ۲. عده ای که راه را اصلا تشخیص نداده و #سکوت میکنند تا به زعمشان تاثیری نداشته باشند! ✅ و تنها یک گروه پیروز خارج میشوند: راه را فهمیده، درد را شناخته و مدام آنرا فریاد میزنند تا با همراهی دیگران، #تغییر_در_قوم حاصل کنند. 🔴 #بزرگترین_فتنه_انقلاب 💠 @tafsire_tasnim1 💠
📣خدا از طریق قران، همین حالا دارد با ما حرف میزند. 🔆علامه جوادی آملی: وحی، همیشگیست و وقتی قرآن میخوانیم مستقیما خدا دارد همین حالا با ما حرف میزند اما تنها افرادی که قدرت #درک_قرآن را پیدا کرده اند این ارتباط مستقیم را میفهمند و گاهی #بیهوش میشوند و باقی مردم در درجاتی از کری و لالی و کوریند (صمٌ بکمٌ عمیٌ) 🔖 جلسه ۱۷ تفسیر سوره مبارکه بقره 📚 @tafsire_tasnim1
هدایت شده از تفسیر تسنیم مدیا
Baghare_18L.mp3
3.7M
🎙صوت درس تفسیر سوره مبارکه 📆 📚 مفسر: علامه جوادی آملی ✅ @tafsire_tasnim_media
✅خلاصه تفسیر سوره 📆 جلسه: ۱۸ 🔹 ♦️مفسر: علامه جوادی آملی 🔺تنها مساله ای که سازنده انسان است، اعتقاد به است زیرا در این صورت، انسان برای هر عملش بازخواست خواهد شد. لذا بت پرستان و مشرکان معتقد به وجود خدای یگانه بوده اند اما چون به قیامت معتقد نبودند کافر شده و از نور و هدایت قرآن بی نصیب ماندند. 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 🔺مشرکان از دو جهت به آخرت اعتقاد ندارند: 1⃣ شبهه علمی: گویند خدا چگونه در قیامت اجساد متلاشی و پراکنده را جمع خواهد کرد؟! «ایحسب الانسان اَلّن نجمع عظامه؟» (قیامت، ۳) 🔹خدا در آیه ۴ در پاسخ گوید قادر است که حتی اثر انگشتان را نیز جمع کند.« بلیٰ قادرین علیٰ اَن نسوّی بنانه» انسان پس از مرگ گم نمیشود بلکه توسط فرشتگان، روحش کاملا توفی پیدا کرده و بالا میرود (متوفی میشود). ✨ 2⃣ شهوت عملی: خدا در آیه ۵ قیامت گوید شبهه علمی اینها، چیزی ظاهریست بلکه در اصل، اینها برای اینکه پذیرش قیامت راه فسق و فجور را برایشان میبندد آنرا رد میکنند! «بل یرید الانسان لیفجر امامه» پس گرفتار شهوتند نه علم. 💠💠💠💠💠💠💠💠💠 🔴هرچیزی دو بُعد دارد: ۱. بُعد : این بعد، جاویدان و از بین نرفتنیست. «کل شیء هالک الا وجهه» هر چیزی همین حالا در حال از بین رفتن است (نه بعداً!) مگر بعد وجه اللهی آن ۲. بُعد : این بعد که فانی و موقتیست (کل من علیها فان/رحمان، ۲۶) همان بوده و شامل اعتباریات و ذهن انسان است مانند مقام و ثروت. «انما الحیاة الدنیا لعبٌ و لهوٌ و زینةٌ و تفاخرٌ بینکم و تکاثر فی الاموال و الاولاد/ حدید، ۲۰» 💎💎💎💎💎💎 🔥قرآن برای کسی نور است که به قیامت ایمان داشته باشد اما اگر انسان قیامت را شناخت اما بخاطر شهوات، آنرا رد کرد قرآن در او اثری ندارد. لذا نعمتی بالاتر از نیست. 🎖🎖🎖🎖🎖🎖🎖 ⭐️اگرچه در قیامت هم جهنم است و هم بهشت اما خداوند به رسولش گفت تو منذری پس از آتش جهنم بده و نگفت مبشری!چون اگر فقط مبشر بود انسان گوید در صورت هدایت به منفعتی میرسم، پس منفعیت را نمیخواهم تا نیاز به هم نداشته باشم و در همین دنیا به شهوات مشغول باشم. 🎯🎯🎯🎯🎯🎯🎯 ⁉️، این جهان و خوردن و خوابیدن نیست بلکه مشغولیت به بازیها و توهماتی چون تکاثر مال و ثروت و فخر فروشیست. «انما الحیاة الدنیا لعبٌ و لهوٌ و زینةٌ و تفاخرٌ بینکم و تکاثر فی الاموال و الاولاد/ حدید، ۲۰» لذا امام علی در حالات مختلف حیات خود گفت: من دنیا را سه طلاقه کردم! کسی که جان و مالش را به خدا فروخت، دیگر نمیگوید من چنین و چنان کردم و همه چیز را میداند لذا این فرد همین حالا در آخرت است و در دنیا زندگی نمیکند! ⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️ با رویکرد بالا، انسان ها سه گونه اند: ۱. آخرت را به دنیا فروختند: اینها جز در و خودگول زنی زندگی نمیکنند. ۲. دنیا را در برابر آخرت فروختند: اینها در دنیا زندگی نکرده و همیشه در . ۳. گاهی در گروه اول و گاهی دومند: به اندازه ای که دارند از آخرت بهره مند میشوند. 🔴 دسترسی سریع به فهرست جلسات تفسیر سوره بقره 🔴eitaa.com/tafsire_tasnim1/1117 ____________________ 🔰 برای سلامتی دعا کنید👇 http://eitaa.com/joinchat/1076887553Cfdb847e190
‼️تحت سلطه طاغوت بودن، کفر است! 🎯 علامه جوادی آملی: طبق آیه ۶۰ سوره نساء، نشانه ایمان به آنچه بر پیامبر اسلام و پیامبران گذشته نازل شده، این است که در مسایل حقوقی و حاکمیتی تحت سلطه هیچ #طاغوتی نباشد... ✅ @tafsire_tasnim1
هدایت شده از تفسیر تسنیم مدیا
💠🔰کانال «تفسیر تسنیم مدیا» جهت دسترسی آسان مخاطبین به #صوت تمامی جلسات درس تفسیر تسنیم علامه جوادی آملی در ایتا و سروش آماده شده است. 🆔 @tafsire_tasnim_media ❌کانال اصلی تفسیر تسنیم شامل خلاصه و صوت جلسات، به همراه مرور #آیات_تمدن_ساز و متناسب با حوادث روز جهان، را با آیدی زیر دنبال کنید. 🔰پیامرسان سروش 🆔 sapp.ir/tafsire_tasnim 🔰 پیامرسان ایتا 🆔 eitaa.com/tafsire_tasnim1
هدایت شده از تفسیر تسنیم مدیا
Baghare_19L.mp3
3.58M
🎙صوت درس تفسیر سوره مبارکه 📆 📚 مفسر: علامه جوادی آملی ✅ @tafsire_tasnim_media
✅خلاصه تفسیر سوره 📆 جلسه: ۱۹ 🔰 ♦️مفسر: علامه جوادی آملی 💠 گفتیم انسانها سه گونه اند: ۱. عده ای را در برابر بدست آوردن آخرت فروختند. آیه ۷۴ نساء میفرماید: «فلیقاتل فی سبیل الله الذین یشرون الحیاة الدنیا بالآخرة - کسانی که زندگی دنیا را در برابر کسب آخرت فروختند باید در راه خدا بجنگند» ۲. گروهی را در برابر دنیای زودگذر فروختند چنانکه آیه ۸۶ بقره اشاره میکند: «اولئک الذین اشتروا الحیاة الدنیا بالآخره - آنهاکسانیند که حیات دنیا را در برابر آخرت خریدند» ۳. آنهایی که گاهی فروشنده دنیا و گاهی خریدار آنند. ✅✅✅✅✅✅ 🍑 «دنیا» همان آسمان و زمین و موجودات آن نیست؛ اینها همه مخلوقات خدایند و لذا هستند. بلکه دنیایی که متاع فریب و در برابر آخرت است همان و اعتباری است که عده ای را به خود مشغول کرده و به آن فخر میفروشند مثل مال و مقام. 🍨🍨🍨🍧🍧🍧 🌹آیه ۲۰ حدید معنای را روشن میکند: «انما الحیاة الدنیا لعبٌ و لهوٌ و زینةٌ و تفاخرٌ بینکم و تکاثر فی الاموال و الاولاد --- همانا حیات دنیا، بازی و سرگرمی و زینت و فخر فروشی بینتان و افزون خواهی در اموال و اولاد است.»👇 لذا دنیا، ۵ چیز است که هر کدام در یک مرحله از زندگی نمایان میشود: و بازی در کودکی - و سرگرمی در نوجوانی - و توجه به زیبایی در جوانی - به پست و مال و القاب در میانسالی - و زیاده خواهی در مال و اولاد در پیری 🍋🍋🍌🍌🍉🍉🍑🍑 🌳انتهای همان آیه گوید «دنیا جز متاع و نیست». لذا متقیان راستین اصلا اهل دنیا و نیرنگ دائمی آن نیستند؛ نه کسی را فریب میدهند و نه فریب میخورند! پس اگر فریب خوردیم اهل دنیاییم و هنوز مومن نیستیم. ⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️ خداوند برای رفتارهای انسان دارد. کافران در برابر حدود الهی، حدودی دیگر وضع میگنند تا با حدود الهی مقابله کنند. به این کار «مُحادّة» گویند و خداوند در آیه ۲۲ مجادله، آنهایی را که قصد دوستی با کسانی که با خدا محادّة میکنند را دارند مومن نمیداند. «لا تجد قوماً یومنون بالله و الیوم الآخر یوادّون من حادّ الله و رسوله و لو کان آبائهم او ...» (قومی از مومنان به خداو روز قیامت را نمی‌یابی که با کسی که با خدا و رسولش محاده میکند دوستی کند اگرچه پدرش یا ... باشد.) 🎯🎯🎯🎯🎯🎯🎯🎯🎯 در آخرت، متقیان حکومت میکنند لذا آنها حاکم و بهشت محکوم آنهاست و هر چیزی را بخواهند به محض اراده، آماده میشود. لذا مومنان خواهان بهشت نیستند بلکه بهشت خواهان آنهاست و آنها را میطلبد. 🔴 دسترسی سریع به فهرست جلسات تفسیر سوره بقره 🔴eitaa.com/tafsire_tasnim1/1117 ____________________ 🔰 برای سلامتی دعا کنید👇 http://eitaa.com/joinchat/1076887553Cfdb847e190