eitaa logo
تفسیر صوتی آیه به آیه
414 دنبال‌کننده
109 عکس
60 ویدیو
0 فایل
هر گونه استفاده از مطالب کانال مجاز است 😊 ارتباط با مدیر انتقاد و پیشنهاد 👈👈 @zzirani
مشاهده در ایتا
دانلود
33.Ahzab.06.mp3
4.5M
🔸تفسیر آیه‌ ۶ سوره 🔹▫️🔹▫️🔹 ✨ النَّبِیُّ أَوْلَى بِالْمُؤْمِنِینَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَأَزْوَاجُهُ أُمَّهَاتُهُمْ وَأُولُو الأرْحَامِ بَعْضُهُمْ أَوْلَى بِبَعْضٍ فِی کِتَابِ اللَّهِ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ وَالْمُهَاجِرِینَ إِلا أَنْ تَفْعَلُوا إِلَى أَوْلِیَائِکُمْ مَعْرُوفًا کَانَ ذَلِکَ فِی الْکِتَابِ مَسْطُورًا ﴿٦﴾ 🔹▫️🔹▫️🔹 تفسیر سایر آیه ها 👇👇 ✨ @tafsireayeha
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
انسان شناسی ۳۶۳.mp3
9.49M
۳۶۳ | ✘ اینقدر بدم میاد از فلانی! با چاپلوسی و پول و اَدا و ..... بقیه رو سِحر کرده انگار، اینجوری فداکاری میکنن براش ! 🚫 آقا/ خانم این حرف شما، نقض قوانین الهی در ارتباطات انسانی است! منبع : کارگاه انسان شناسی پیشرفته 🎞 رسانه رسمی استاد محمد شجاعی @ostad_shojae | montazer.ir
هدایت شده از انتظار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀🍂🥀🍂🥀🍂🥀🍂 🍂🥀 🟢 امام زمان (عج) نسبت به نام ۲ نفر حساس هستند. ⚫️ حکایت عجیب گلایه از امام زمان ارواحنا فداه در حرم امام رضا علیه‌السلام 🔵 آسید حسین! من و جدم علی مرد جنگیم اما چرا مادرمون رو زدن😭😭😭 🎙 🥀🍂
33.Ahzab.07-09.mp3
3.47M
🔸تفسیر آیه‌ ۷ تا ۹ سوره 🔹▫️🔹▫️🔹 ✨ وَإِذْ أَخَذْنَا مِنَ النَّبِیِّینَ مِیثَاقَهُمْ وَمِنْکَ وَمِنْ نُوحٍ وَإِبْرَاهِیمَ وَمُوسَى وَعِیسَى ابْنِ مَرْیَمَ وَأَخَذْنَا مِنْهُمْ مِیثَاقًا غَلِیظًا ﴿٧﴾ لِیَسْأَلَ الصَّادِقِینَ عَنْ صِدْقِهِمْ وَأَعَدَّ لِلْکَافِرِینَ عَذَابًا أَلِیمًا ﴿٨﴾ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اذْکُرُوا نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ جَاءَتْکُمْ جُنُودٌ فَأَرْسَلْنَا عَلَیْهِمْ رِیحًا وَجُنُودًا لَمْ تَرَوْهَا وَکَانَ اللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرًا ﴿٩﴾ 🔹▫️🔹▫️🔹 تفسیر سایر آیه ها 👇👇 ✨ @tafsireayeha
33.Ahzab.10-13.mp3
4.09M
🔸تفسیر آیه‌ ۱۰ تا ۱۳ سوره 🔹▫️🔹▫️🔹 ✨ إِذْ جَاءُوکُمْ مِنْ فَوْقِکُمْ وَمِنْ أَسْفَلَ مِنْکُمْ وَإِذْ زَاغَتِ الأبْصَارُ وَبَلَغَتِ الْقُلُوبُ الْحَنَاجِرَ وَتَظُنُّونَ بِاللَّهِ الظُّنُونَا ﴿١٠﴾ هُنَالِکَ ابْتُلِیَ الْمُؤْمِنُونَ وَزُلْزِلُوا زِلْزَالا شَدِیدًا ﴿١١﴾ وَإِذْ یَقُولُ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِینَ فِی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ مَا وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسُولُهُ إِلا غُرُورًا ﴿١٢﴾ وَإِذْ قَالَتْ طَائِفَةٌ مِنْهُمْ یَا أَهْلَ یَثْرِبَ لا مُقَامَ لَکُمْ فَارْجِعُوا وَیَسْتَأْذِنُ فَرِیقٌ مِنْهُمُ النَّبِیَّ یَقُولُونَ إِنَّ بُیُوتَنَا عَوْرَةٌ وَمَا هِیَ بِعَوْرَةٍ إِنْ یُرِیدُونَ إِلا فِرَارًا ﴿١٣﴾ 🔹▫️🔹▫️🔹 تفسیر سایر آیه ها 👇👇 ✨ @tafsireayeha
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
انسان شناسی ۳۶۴.mp3
9.76M
۳۶۴ : مقصر ضعف دین، و غیبت طولانیِ امام زمان علیه‌السلام، ضعف نیت‌های ما بوده است! جهان در مرحله‌ی بلوغ نیّت‌ها و اصلاح جهان بیرون است. منبع : کارگاه انسان شناسی پیشرفته 🎞 رسانه رسمی استاد محمد شجاعی @ostad_shojae | montazer.ir
هدایت شده از انتظار
🍃🍃🍃🍃 ⭕️ تفسیر آیه ۵۳ 🔻 🔹فرقان، وسیله ای است که حقّ را از باطل جدا می سازد. و چون در کتاب آسمانی حقّ از باطل جدا می شود، به آن فرقان گفته می شود. شاید هم مراد از فرقان، با توجّه به اینکه در کنار کتاب آمده است، همان معجزات نُه گانه یا حقایق دیگری باشد که غیر از تورات به حضرت موسی عطا شده است. پیام ها: 1-کتب آسمانی، بیانگر حقّ و مایه ی جداسازی حق از باطل هستند. «الْکِتابَ وَ الْفُرْقانَ» 2-حجّت از طرف خداوند تمام است، ولی مردم به خاطر هوسها، گاهی حقّ را نمی پذیرند. «لَعَلَّکُمْ» 🍃🍃🍃
33.Ahzab.14-15.mp3
4.05M
🔸تفسیر آیه‌ ۱۴ و ۱۵ سوره 🔹▫️🔹▫️🔹 ✨ وَلَوْ دُخِلَتْ عَلَیْهِمْ مِنْ أَقْطَارِهَا ثُمَّ سُئِلُوا الْفِتْنَةَ لآتَوْهَا وَمَا تَلَبَّثُوا بِهَا إِلا یَسِیرًا ﴿١٤﴾ وَلَقَدْ کَانُوا عَاهَدُوا اللَّهَ مِن قَبْلُ لَا یُوَلُّونَ الْأَدْبَارَ وَکَانَ عَهْدُ اللَّهِ مَسْؤُولًا﴿١٥﴾ 🔹▫️🔹▫️🔹 تفسیر سایر آیه ها 👇👇 ✨ @tafsireayeha
33.Ahzab.16-18.mp3
4.8M
🔸تفسیر آیه‌ ۱۶ تا ۱۸ سوره 🔹▫️🔹▫️🔹 ✨ قُلْ لَنْ یَنْفَعَکُمُ الْفِرَارُ إِنْ فَرَرْتُمْ مِنَ الْمَوْتِ أَوِ الْقَتْلِ وَإِذًا لا تُمَتَّعُونَ إِلا قَلِیلا ﴿١٦﴾ قُلْ مَنْ ذَا الَّذِی یَعْصِمُکُمْ مِنَ اللَّهِ إِنْ أَرَادَ بِکُمْ سُوءًا أَوْ أَرَادَ بِکُمْ رَحْمَةً وَلا یَجِدُونَ لَهُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ وَلِیًّا وَلا نَصِیرًا ﴿١٧﴾ قَدْ یَعْلَمُ اللَّهُ الْمُعَوِّقِینَ مِنْکُمْ وَالْقَائِلِینَ لإخْوَانِهِمْ هَلُمَّ إِلَیْنَا وَلا یَأْتُونَ الْبَأْسَ إِلا قَلِیلا ﴿١٨﴾ 🔹▫️🔹▫️🔹 تفسیر سایر آیه ها 👇👇 ✨ @tafsireayeha
تفسیر صوتی آیه به آیه
#انسان_شناسی ۳۶۴ #استاد_شجاعی #آیت‌الله_مهدوی_کنی #حرف_آخر : مقصر ضعف دین، و غیبت طولانیِ امام زم
پایان مبحث انسان شناسی بعد از ۳۶۴ جلسه سخنرانی حدود یک سال تمام 😊 الحمدلله رب العالمین 🌺
هدایت شده از انتظار
🍃🍃🍃🍃 ⭕️ تفسیر آیه ۵۶ 🔻 🔹زنده کردن مجددِ کسانی که در اثر صاعقه از بین رفتند، به دنبال پریشانی و نگرانی و دعای حضرت موسی علیه السلام بود که در آیه 155 سوره ی اعراف انشاء اللّه بحث آن خواهد آمد. پیام ها: 1-رجعت و معاد، امر محالی نیست. بعضی از مردگان در همین دنیا زنده شده اند. «بَعَثْناکُمْ مِنْ بَعْدِ مَوْتِکُمْ» 2-رمز بروز برخی تلخی ها و سپس نجات از آنها، پیدا شدن روحیّه ی شکرگزاری است. «بَعَثْناکُمْ... لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ» 🍃🍃🍃
هدایت شده از انتظار
🍃🍃🍃🍃 ⭕️ تفسیر آیه ۵۸ 🔻 🔹چنانکه در سوره ی مائده آمده، مراد از «قریه» در این آیه، بیت المقدّس است. پس از چهل سال ماندن در بیابان تیه، بنی اسرائیل مأمور شد که وارد شهر بیت المقدّس شده و به معبد درآیند و موقع داخل شدن به مسجد، کلمه ی «حِطّه» را بگویند. 🔸«حطّه» به معنای ریزش گناهان و طلب عفو و اظهار توبه است. در تفسیر اطیب البیان آمده است که مراد از باب، دروازه ی شهر نیست، بلکه درب مسجد است که الآن هم به نام «باب الحطّه» معروف می باشد و مراد از «سُجَّداً» نیز سجده ی شکر، بعد از ورود به مسجد است. پیام ها: 1- برای ورود به مکان های مقدّس، احترام مخصوص لازم است. «ادْخُلُوا... سُجَّداً» 2- بخشش، از اوست، امّا استغفار و طلب آمرزش، باید از سوی ما باشد. «قُولُوا حِطَّهٌ نَغْفِرْ لَکُمْ» 3- آداب دعا و شیوه توبه را نیز باید از خدا بیاموزیم. «ادْخُلُوا... سُجَّداً وَ قُولُوا حِطَّهٌ» 4- عمل به دستورات خداوند، زمینه ی آمرزش ماست. «ادْخُلُوا... قُولُوا... نَغْفِرْ لَکُمْ» 5- استغفار، برای گناهکار مایه ی آمرزش و برای نیکوکار اعتلای درجه است. «نَغْفِرْ لَکُمْ خَطایاکُمْ وَ سَنَزِیدُ الْمُحْسِنِینَ» 🍃🍃🍃
33.Ahzab.19.mp3
4.13M
🔸تفسیر آیه‌ ۱۹ سوره 🔹▫️🔹▫️🔹 ✨ أَشِحَّةً عَلَیْکُمْ فَإِذَا جَاءَ الْخَوْفُ رَأَیْتَهُمْ یَنْظُرُونَ إِلَیْکَ تَدُورُ أَعْیُنُهُمْ کَالَّذِی یُغْشَى عَلَیْهِ مِنَ الْمَوْتِ فَإِذَا ذَهَبَ الْخَوْفُ سَلَقُوکُمْ بِأَلْسِنَةٍ حِدَادٍ أَشِحَّةً عَلَى الْخَیْرِ أُولَئِکَ لَمْ یُؤْمِنُوا فَأَحْبَطَ اللَّهُ أَعْمَالَهُمْ وَکَانَ ذَلِکَ عَلَى اللَّهِ یَسِیرًا ﴿١٩﴾ 🔹▫️🔹▫️🔹 تفسیر سایر آیه ها 👇👇 ✨ @tafsireayeha
33.Ahzab.20.mp3
3.38M
🔸تفسیر آیه‌ ۲۰ سوره 🔹▫️🔹▫️🔹 ✨ یَحْسَبُونَ الأحْزَابَ لَمْ یَذْهَبُوا وَإِنْ یَأْتِ الأحْزَابُ یَوَدُّوا لَوْ أَنَّهُمْ بَادُونَ فِی الأعْرَابِ یَسْأَلُونَ عَنْ أَنْبَائِکُمْ وَلَوْ کَانُوا فِیکُمْ مَا قَاتَلُوا إِلا قَلِیلا ﴿٢٠﴾ 🔹▫️🔹▫️🔹 تفسیر سایر آیه ها 👇👇 ✨ @tafsireayeha
🍃🍃🍃🍃 ⭕️ تفسیر آیه ۶۱ 🔻 🔹بنی اسرائیل به جای شکرگزاری از نعمت های «من و السلوی»، به فکر زیاده خواهی و تنوّع طلبی افتاده و از غذاهای زمینی خواستند و برای نمونه، تعدادی از آنها مانند: سبزی، خیار، پیاز و سیر را نام بردند. 🔸حضرت موسی ضمن تأسّف از این که آنها نعمت های نیکو و بهتر را با نعمت های ساده عوض می کنند، به آنها گفت: اگر بنای کامیابی از اینها را دارید، باید به شهر رفته و با دشمنانتان بجنگید، شما از یک طرف حال جهاد ندارید و از طرف دیگر تمام امتیازات شهرنشینی را می خواهید. سرانجام این قوم با چنین ویژگی ها و خصوصیّاتی، به ذلّت و خواری افتاده و گرفتار قهر و غضب الهی خواهند شد. پیام ها: 1-شکم پرستی، عامل هبوط و سقوط انسان هاست. «لَنْ نَصْبِرَ عَلی طَعامٍ واحِدٍ... اِهْبِطُوا» 2-رفاه طلبی، زمینه ی ذلّت و خواری است. «لَنْ نَصْبِرَ... ضُرِبَتْ عَلَیْهِمُ الذِّلَّهُ...» 3-بی ادبی، نشانه ی روحیّه ی سرکشی و طغیانگری است. آنها می توانستند بجای «لَنْ نَصْبِرَ» هرگز صبر نمی کنیم،بگویند:یک نواختی غذا برای ما سنگین شده است.و یا بجای «فَادْعُ لَنا رَبَّکَ» ،بگویند:«فادع لنا ربنا» 4-بیان خواسته های جزیی، نشانه ی شدّت وابستگی و حقارت طبع است. «بقل، قثاء، فوم، عدس و بصل» 5-راضی بودن به آنچه خداوند خواسته و صبر بر آن، تأمین کننده ی خیر و مصلحت واقعی انسان است. «أَ تَسْتَبْدِلُونَ الَّذِی هُوَ أَدْنی بِالَّذِی هُوَ خَیْرٌ...» 6-تاریخ انبیا،با شهادت در راه خداوند گره خورده است. «یَقْتُلُونَ النَّبِیِّینَ» 🍃🍃🍃
33.Ahzab.21.mp3
3.93M
🔸تفسیر آیه‌ ۲۱ سوره 🔹▫️🔹▫️🔹 ✨ لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ کَانَ یَرْجُو اللَّهَ وَالْیَوْمَ الآخِرَ وَذَکَرَ اللَّهَ کَثِیرًا ﴿٢١﴾ 🔹▫️🔹▫️🔹 تفسیر سایر آیه ها 👇👇 ✨ @tafsireayeha
33.Ahzab.22.mp3
2.83M
🔸تفسیر آیه‌ ۲۲ سوره 🔹▫️🔹▫️🔹 ✨ وَلَمَّا رَأَى الْمُؤْمِنُونَ الأحْزَابَ قَالُوا هَذَا مَا وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَصَدَقَ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَمَا زَادَهُمْ إِلا إِیمَانًا وَتَسْلِیمًا ﴿٢٢﴾ 🔹▫️🔹▫️🔹 تفسیر سایر آیه ها 👇👇 ✨ @tafsireayeha
هدایت شده از انتظار
🍃🍃🍃 🔹 دلم قرار نمی گیرد از فغان بی تو سپند وار ز كف داده ام عنان بی تو 🔸ز تلخ كامی دوران نشد دلم فارغ زجام عشق لبی تر نكرد جان بی تو 🔹چون آسمان مه آلوده ام ز تنگدلی پر است سینه ام از انده گران بی تو 🔸نسیم صبح نمی آورد ترانه ی شوق سر بهار ندارند بلبلان بی تو 🔹لب از حكایت شبهای تار می بندم اگر امان دهدم چشم خونفشان بی تو 🔸چون شمع كشته ندارم شراره ای به زبان نمی زند سخنم آتشی به جان بی تو 🔹ز بی دلی و خموشی چو نقش تصویرم نمی گشایدم از بی خودی زبان بی تو 🔸عقیق سرد به زیر زبان تشنه نهم چو یادم آید از آن شكرین دهان بی تو 🔹گزارش غم دل را مگر كنم چو امین جدا ز خلق به محراب جمكران بی تو سروده رهبر معظم انقلاب (عج) @entezareaftab 🍃🍃🍃
هدایت شده از انتظار
🍃🍃🍃🍃 ⭕️ تفسیر آیه ۶۳ 🔻 🔹ماجرای کنده شدن کوه طور از جای خود و قرار گرفتن در بالای سر یهود، در سوره های بقره، نساء و اعراف نیز آمده است. همچنین شاید مراد از پیمان مطرح شده در این آیه، همان پیمانی باشد که در سوره های بقره و مائده آمده است. پیام ها: 1-تعهّد گرفتن، یکی از عوامل و انگیزه های عمل است. «أَخَذْنا مِیثاقَکُمْ» 2-خداوند، هم از طریق فرستادن پیامبر و هم با نشان دادن کارهای خارق العاده، حجّت را بر مردم تمام کرده است. «رَفَعْنا فَوْقَکُمُ الطُّورَ» 3-تهدید، برای سرکوب کردن افراد مغرور و لجوج، یک وسیله ی تربیتی است. «رَفَعْنا فَوْقَکُمُ الطُّورَ» 4-حفظ دستاوردهای انقلاب (نجات از سلطه ی فرعون و آزاد شدن از اسارت و...)، باید با قدرت و قوّت دنبال شود. «رَفَعْنا فَوْقَکُمُ الطُّورَ» 5-عمل به آیات و احکام الهی، باید همراه با جدّیّت، عشق و تصمیم باشد نه شوخی، نه عادت، نه شکّ و نه تشریفات. «خُذُوا ما آتَیْناکُمْ بِقُوَّهٍ» 6-معارف دینی باید با تدریس وتبلیغ، در اذهان مردم زنده بماند. «اذْکُرُوا ما فِیهِ» 7-یاد آیات الهی و تدبّر در آنها، زمینه ساز تقواست. «اذْکُرُوا ما فِیهِ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ» 🍃🍃🍃
33.Ahzab.23.mp3
3.65M
🔸تفسیر آیه‌ ۲۳ سوره 🔹▫️🔹▫️🔹 ✨ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلا ﴿٢٣﴾ 🔹▫️🔹▫️🔹 تفسیر سایر آیه ها 👇👇 ✨ @tafsireayeha
33.Ahzab.24-25.mp3
3.11M
🔸تفسیر آیه‌ ۲۴ و ۲۵ سوره 🔹▫️🔹▫️🔹 ✨ لِیَجْزِیَ اللَّهُ الصَّادِقِینَ بِصِدْقِهِمْ وَیُعَذِّبَ الْمُنَافِقِینَ إِنْ شَاءَ أَوْ یَتُوبَ عَلَیْهِمْ إِنَّ اللَّهَ کَانَ غَفُورًا رَحِیمًا ﴿٢٤﴾ وَرَدَّ اللَّهُ الَّذِینَ کَفَرُوا بِغَیْظِهِمْ لَمْ یَنَالُوا خَیْرًا وَکَفَى اللَّهُ الْمُؤْمِنِینَ الْقِتَالَ وَکَانَ اللَّهُ قَوِیًّا عَزِیزًا ﴿٢٥﴾ 🔹▫️🔹▫️🔹 تفسیر سایر آیه ها 👇👇 ✨ @tafsireayeha
هدایت شده از انتظار
🍃🍃🍃🍃 ⭕️ تفسیر آیه ۶۵ 🔻 🔹یکی از احکام تورات، وجوب تعطیل کردن شنبه بود که حرص و آز، گروهی از بنی اسرائیل را به کار واداشت و با حیله ای که بعداً خواهیم گفت، روزهای شنبه، کار می کردند. لذا خداوند، افراد حیله گر را به صورت بوزینه در آورد تا درس عبرتی برای دیگران باشد. 🔸این ماجرا در سوره اعراف نیز آمده و اصولاً مسخ چهره، یکی از عذاب های الهی است. 🔹گروهی از مسیحیان نیز بعد از نزول مائده آسمانی،کفر ورزیدند که به شکل بوزینه و خوک در آمدند. «وَ جَعَلَ مِنْهُمُ الْقِرَدَهَ وَ الْخَنازِیرَ» 🔸 کلمه ی«سبت»به معنای قطع و دست کشیدن از کار است. و لذا شنبه، روز تعطیلی یهود، «یوم السبت» نامیده شده است. 🔹«خاسِئِینَ» از ماده«خسأ»به معنی«طرد نمودن»است. برخی،همانند مراغی مراد از بوزینه شدن را یک تشبیه دانسته و گفته اند:این آیه نیز نظیر آیه ی «کَمَثَلِ الْحِمارِ» و یا «کَالْأَنْعامِ» است. یعنی مسخ معنوی آنان منظور است،نه مسخ صوری و ظاهری.ولی در تفسیر اطیب البیان روایتی از پیامبر: خداوند هفتصد امّت را در تاریخ به خاطر کفرشان،تغییر چهره داده و به سیزده نوع حیوان،تبدیل شده اند. 🔸در قیامت مردم ده گونه محشور می شوند: 1.شایعه سازان، به صورت میمون. 2.حرام خواران،به صورت خوک. 3 .رباخواران، واژگونه. 4.قاضی ناحقّ،کور. 5.خودخواهان مغرور،کر و لال. 6.عالم بی عمل،در حال جویدن زبان خود. 7.همسایه آزار،دست و پا بریده. 8.خبرچین،آویخته به شاخه های آتش. 9.عیّاشان، بد بوتر از مردار. 10.مستکبران،در پوششی از آتش. 🍃🍃🍃
33.Ahzab.26-27.mp3
3.23M
🔸تفسیر آیه‌ ۲۶ و ۲۷ سوره 🔹▫️🔹▫️🔹 ✨ وَأَنْزَلَ الَّذِینَ ظَاهَرُوهُمْ مِنْ أَهْلِ الْکِتَابِ مِنْ صَیَاصِیهِمْ وَقَذَفَ فِی قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ فَرِیقًا تَقْتُلُونَ وَتَأْسِرُونَ فَرِیقًا ﴿٢٦﴾ وَأَوْرَثَکُمْ أَرْضَهُمْ وَدِیَارَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ وَأَرْضًا لَمْ تَطَئُوهَا وَکَانَ اللَّهُ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرًا ﴿٢٧﴾ 🔹▫️🔹▫️🔹 تفسیر سایر آیه ها 👇👇 ✨ @tafsireayeha
33.Ahzab.28.mp3
2.37M
🔸تفسیر آیه‌ ۲۸ سوره 🔹▫️🔹▫️🔹 ✨ یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لأزْوَاجِکَ إِنْ کُنْتُنَّ تُرِدْنَ الْحَیَاةَ الدُّنْیَا وَزِینَتَهَا فَتَعَالَیْنَ أُمَتِّعْکُنَّ وَأُسَرِّحْکُنَّ سَرَاحًا جَمِیلا ﴿٢٨﴾ 🔹▫️🔹▫️🔹 تفسیر سایر آیه ها 👇👇 ✨ @tafsireayeha
هدایت شده از انتظار
🍃🍃🍃🍃 ⭕️ تفسیر آیه ۶۷ 🔻 🔹 این سوره را به جهت این داستان، سوره بقره نامیده اند. فرمان ذبح گاو، در تورات به عنوان یک قانون قضایی مطرح شده است و خلاصه ی ماجرا از این قرار بوده که مقتولی در بین بنی اسرائیل پیدا شد که قاتل آن معلوم نبود. 🔸در میان قوم نزاع و درگیری شروع شد و هر قبیله، قتل را به طایفه و قبیله ای دیگر نسبت می داد و خود را تبرئه می کرد. 🔹آنها برای داوری و حل مشکل، نزد حضرت موسی رفتند. موسی علیه السلام به آنها فرمود: خداوند دستور داده گاوی را ذبح کنید و قطعه ای از بدن آن را به مقتول بزنید تا زنده شود و قاتل خود را معرّفی کند. 🔸 آنها با شنیدن این جواب به موسی علیه السلام گفتند: آیا ما را مسخره می کنی؟ موسی گفت: مسخره کردن کار جاهلان است و من به خدا پناه می برم که از جاهلان باشم. 🔹 وقتی بنی اسرائیل فهمیدند که موضوع جدّی است، شروع به بهانه تراشی کردند. و به نظر برخی مفسّران، احتمال می رود که این بهانه ها از طرف قاتل واقعی به مردم القا می شد تا مبادا رسوا شود. در هر حال روش سؤال کردنِ قوم، حکایت از روحیّه ی لجاجت آنان دارد که در آیه به آن اشاره شده و پرده از باطن آنان برداشته است. 🍃🍃🍃