eitaa logo
تفسیر صوتی آیه به آیه
423 دنبال‌کننده
147 عکس
63 ویدیو
0 فایل
هر گونه استفاده از مطالب کانال مجاز است 😊 ارتباط با مدیر انتقاد و پیشنهاد 👈👈 @zzirani
مشاهده در ایتا
دانلود
34.Saba.39.mp3
2.64M
🔸تفسیر آیه‌ ۳۹ سوره 🔹▫️🔹▫️🔹 ✨ 🔹▫️🔹▫️🔹 تفسیر سایر آیه ها 👇👇 ✨ @tafsireayeha
34.Saba.40-42.mp3
2.82M
🔸تفسیر آیه‌ ۴۰ تا ۴۲ سوره 🔹▫️🔹▫️🔹 ✨ 🔹▫️🔹▫️🔹 تفسیر سایر آیه ها 👇👇 ✨ @tafsireayeha
🍃🍃🍃🍃 ⭕️ تفسیر آیه ۱۳۸ 🔻 🔹انسان در زندگی خویش باید رنگی را بپذیرد، امّا در میان همه رنگ ها، رنگ خدایی بهتر است. ناگفته پیداست که تا رنگ نژاد و قبیله و هوسها را کنار نگذاریم، رنگ وحدت و برادری و تسلیم امر خدا بودن را نخواهیم گرفت. 🔸همه ی رنگ ها به مرور زمان کم رنگ و بی رنگ می شود. امّا رنگ خدایی همیشگی و پایدار است. «کُلُّ شَیْءٍ هالِکٌ إِلاّ وَجْهَهُ» 🔹 بهترین رنگ آن است که صفا و بقا داشته و چشم اولیای خدا را به خود جلب کند. همرنگ با فطرت و منطق بوده، مشتری آن خدا و بهای آن بهشت باشد. 🔸همه ی رنگ ها پاک می شوند، قبیله، نژاد و نسب، دیر یا زود از بین می روند، ولی آنچه ابدی و باقی است همان رنگ و صبغه ی الهی یعنی اخلاص وایمان است. 🔹 راه خدا، یکی است؛ اگر رنگ خدایی نباشد، رنگ های دیگر، انسان را گیج و متحیّر می کند و همرنگ شدن با جماعتی که اکثر آنها دچار انحرافند،خود مایه ی رسوایی و خواری در قیامت است. پیام ها: 1-ایمان به خدا، پیامبران، کتاب های آسمانی و تسلیم خدا بودن، صبغه و رنگ خدایی است. در آیات قبل فرمود: «قُولُوا آمَنّا بِاللّهِ وَ...» ،در این آیه می فرماید: «صِبْغَهَ اللّهِ» 🔹▫️🔹▫️🔹 تفسیر سایر آیه ها 👇👇 ✨ @tafsireayeha 🍃🍃🍃
34.Saba.43-45.mp3
3.81M
🔸تفسیر آیه‌ ۴۳ تا ۴۵ سوره 🔹▫️🔹▫️🔹 ✨ 🔹▫️🔹▫️🔹 تفسیر سایر آیه ها 👇👇 ✨ @tafsireayeha
34.Saba.46.mp3
2.22M
🔸تفسیر آیه‌ ۴۶ سوره 🔹▫️🔹▫️🔹 ✨ 🔹▫️🔹▫️🔹 تفسیر سایر آیه ها 👇👇 ✨ @tafsireayeha
🍃🍃🍃🍃 ⭕️ تفسیر آیه ۱۳۹ 🔻 🔹این آیه، هشدار به اهل کتاب است که از ادّعاهای بی دلیل دست بردارند. آنها می گفتند: ما به خدا نزدیکتر و یا فرزندان او و یا محبوبان او هستیم. بنی اسرائیل گمان می کردند که باید همه ی انبیا از نژاد آنان باشند و بخاطر قدیمی بودن دین آنان و کتاب تورات، خودشان را برتر می دانستند و لطف الهی را فقط مخصوص خودشان دانسته و با این گمان با مسلمانان محاجّه و گفتگو می کردند. پیام ها: 1-صاحب اختیار همه ی انسان ها، خداست. او به همه لطف دارد و می تواند هر کس را از هر نژادی که باشد، مورد عنایت خاصّ خود قرار دهد. «هُوَ رَبُّنا وَ رَبُّکُمْ» 2-ملاک قرب به خداوند، عبادت خالصانه و منزّه دانستن او از شریک است. «نَحْنُ لَهُ مُخْلِصُونَ» 🔹▫️🔹▫️🔹 تفسیر سایر آیه ها 👇👇 ✨ @tafsireayeha 🍃🍃🍃
34.Saba.47.mp3
2.34M
🔸تفسیر آیه‌ ۴۷ سوره 🔹▫️🔹▫️🔹 ✨ 🔹▫️🔹▫️🔹 تفسیر سایر آیه ها 👇👇 ✨ @tafsireayeha
34.Saba.48-50.mp3
3.16M
🔸تفسیر آیه‌ ۴۸ تا ۵۰ سوره 🔹▫️🔹▫️🔹 ✨ 🔹▫️🔹▫️🔹 تفسیر سایر آیه ها 👇👇 ✨ @tafsireayeha
🍃🍃🍃🍃 ⭕️ تفسیر آیه ۱۴۳ 🔻 🔹مفسّران بحث های گوناگونی را در ذیل این آیه مطرح نموده اند و در تفسیر «امّت وسط» برخی گفته اند: مراد امّتی است که نه اهل افراط باشد نه تفریط، نه طرفدار جبر نه تفویض، نه معتقد به اصالت فرد، نه اصالت جامعه. 🔸ولی با چند مقدّمه، روشن می شود که مراد آیه از امّت وسط، افراد خاصّی هستند: 1-قرآن، امّت وسط را شاهد بر اعمال معرفی کرده است،دپس باید در قیامت بر اعمال مردم گواهی دهد. 2-گواه شدن، علم و آگاهی و عدالت می خواهد. 3-همه ی افراد امّت، آگاهی و عدالت ندارند. 🔹به همین دلیل در روایات می خوانیم که مراد از امّت وسط، امامان معصوم هستند که اوّلاً به همه کارها علم دارند. چنانکه قرآن می فرماید: «فَسَیَرَی اللّهُ عَمَلَکُمْ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُونَ» 🔸مراد از مؤمنانی که اعمال مردم را می بینند و به آن علم پیدا می کنند، مطابق روایات امامان معصوم هستند و ثانیاً عدالت دارند. چنانکه خداوند در آیه ی «إِنَّما یُرِیدُ اللّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیراً»  عصمت و عدالت آنان را تضمین نموده است. 🔹سؤال: چرا خداوند به جای نام بعضی افراد، نام امّت را برده است؟ پاسخ: قرآن حتّی یک نفر را نیز امّت معرفی نموده است: «إِنَّ إِبْراهِیمَ کانَ أُمَّهً قانِتاً لِلّهِ» 🔹▫️🔹▫️🔹 تفسیر سایر آیه ها 👇👇 ✨ @tafsireayeha 🍃🍃🍃
34.Saba.51-54.mp3
3.17M
🔸تفسیر آیه‌ ۵۱ تا ۵۴ سوره 🔹▫️🔹▫️🔹 ✨ 🔹▫️🔹▫️🔹 تفسیر سایر آیه ها 👇👇 ✨ @tafsireayeha
الحمدلله رب العالمین 🌺 پایان تفسیر سوره سباء
🍃🍃🍃🍃 ⭕️ تفسیر آیه ۱۴۴ 🔻 🔹پیامبر صلی الله علیه و آله منتظر و مشتاق نزول وحی در جهت تغییر قبله بود و این تغییر قبله از بیت المقدّس به کعبه، وعده ی خداوند به پیامبرش بوده است، ولی آن حضرت در موقع دعا، بی آنکه چیزی بگوید، به سوی آسمان نگاه می کرد تا اینکه آیه نازل شد و دستور داد که رسول اکرم صلی الله علیه و آله و همه ی مسلمانان در موقع عبادت، روبه سوی مسجدالحرام و کعبه نمایند. 🔸اهل کتاب و یهود با آنکه حقّانیّت این تغییر را می دانستند و قبلاً در کتاب هایشان خوانده بودند که پیامبر اسلام به سوی دو قبله نماز می گزارد، امّا این حقیقت را کتمان نموده و یا با القای شبهات، نقش تخریبی ایفا می کردند و خداوند با جمله ی «وَ مَا اللّهُ بِغافِلٍ عَمّا یَعْمَلُونَ» آنان را تهدید می نماید. پیام ها: 1-آسمان، سرچشمه ی نزول وحی و نظرگاه انبیاست. «نَری تَقَلُّبَ وَجْهِکَ فِی السَّماءِ» 2-خداوند به خواسته انسان ها آگاه است. «فَلَنُوَلِّیَنَّکَ قِبْلَهً تَرْضاها» 3-تشریع و تغییر احکام، از طرف خداوند است و پیامبر از پیش خود، دستوری صادر نمی کند. «فَوَلُّوا...» 4-ادب پیامبر در نزد خداوند به قدری است که تقاضای تغییر قبله را به زبان نمی آورد، بلکه تنها با نگاه، انتظارش را مطرح می نماید. «قَدْ نَری تَقَلُّبَ وَجْهِکَ» 5-خداوند رضایت رسولش را می خواهد و رضای خداوند در رضای رسول اوست. «قِبْلَهً تَرْضاها» 🔹▫️🔹▫️🔹 تفسیر سایر آیه ها 👇👇 ✨ @tafsireayeha 🍃🍃🍃