🛑 منافق
این دو نمونه، گوشه کوچکی از وطن فروشی و دامن زدن به دروغ ها و خیانت عده ای است که بخشی از مشکلات امروز را سبب ساز بوده اند و نان مردم و نظام را میخورند و خیانت میکنند...
⭕️ اینها چگونه اعلام کنند که منافقند؟ 🤔
🆔 @tahakariman
⚫️ جنگ جهانی با ایران (۱)
رونمایی از نقش آفرینان در جنگ جهانی رسانهای 1401
📍اتفاقات ماههای گذشته در کشور از یک طراحی رسانهای چندلایه و فرابخشی پرده برداشت.
باشگاه "عملیات تأثیر جهانی"
تاریخچه عملیات تأثیر از بستر فضای مجازی (Online Influence Operations) به دو دهه میرسد و مجریان این عملیات در کلان مقیاس تنها ایالات متحده و روسیه میباشند که یک باشگاه بسته و محدود در #جنگ_روایتها را شامل میشود. در مقیاس گروهکی نیز داعش و منافقین تلاشهایی را انجام داده و میدهند اما از انسجام و استمرار برخوردار نیستند.
عملا نقش آفرینان و عاملان انسانی و غیرانسانی این “جنگ جهانی رسانهای” را باید شناخت و آنها را دستهبندی کرد.
🔸الف) نقشآفرینان ساختاری
▫️1- بیگ تکها: پنج شرکت اصلی که بر بازار فناوری و تبادل اطلاعات، استیلای کامل دارند از چهار طریق ۱.در اختیار قراردادن خدمات خاص، ۲.ارائه راههای دورزدن اینترنت، ۳.تحلیل کلان داده (Big Data) و نیز ۴.الگوریتمهای گزینش و نمایش محتوا بر افکار عمومی تأثیرگذاری کردند.
▫️2- میکروبلاگینگها: عدم اعمال سیاست مقابله با محتوای خشن، آسیبرسان و دستکاری (Manipulation ) در شبکههای کوتاه نوشت بخصوص توییتر به گونهای اتفاق افتاد که آنها مرامنامههای قبلی در این خصوص را کنار گذاشتند و عامدانه بر ضد سیاستهای اعلام شده خود حرکت کردند.
▫️3- کمپ پهای سایبری: کمپهای سایبری عملا "صدای جمعی جعلی" تولید میکنند و به صورت همگرا به کنشگری علیه اهداف از پیش تعیین شده میپردازند. (کمپ لیبرتی، لندن، ریاض و تل آویو)
🔸ب) نقشآفرینان خطدهی کننده و جهتده
▫️4- نیوز رومها: اتاق خبر 5 شبکه ماهوارهای (۳ شبکه از لندن و دو شبکه امریکایی) با برجستهسازی عامدانه خبرهای سیاه و حذف سایر اخبار باعث هدایت ذهنی و تغییر اولویتبندی شناختی و عاطفی در بینندگان شد.
▫️5- اکانتهای اجارهای: اکانتهای چهرهها صورتحساب خود را نه در اشل قیمتهای تبلیغی داخلی بلکه در مقیاس رقمهای بینالمللی و با صورتحساب دلاری به سفارش دهندگان واگذار کردند. خانم مهناز افشار رسما از واگذاری حساب خود به تواناتک امریکا پرده برداشت.
🔸ج) نقشآفرینان در ایجاد فشار و تخریب
▫️6- هکرها و هکتیویستها : انونیموس یک گروه هکری است که در این مدت به فعالیت علیه زیرساختها و پایگاههای اطلاعاتی و اطلاعرسانی کشور اقدام کرد. از سوی دیگر هکتیویسم که از دو واژه هک و اکتیویسم گرفته شده به معنی استفاده نادرست از فناوری برای اهداف اجتماعی یا سیاسی است. Doxing یا افشای هویت مرتبطان و عاملان نظام، یکی از راهبردهای اصلی آنان در ماههای گذشته برای زیر فشار قراردادن نیروهای میدانی بود.
▫️7- ترولها: اوباش مجازی که یا بر اساس سازماندهی (Troll farms: مزارع ترولها) یا بر اساس کینه شخصی به صورت گروهی به مدافعان نظام، ساکتین یا افراد منتقد حمله و آنها را تهدید و تحقیر میکنند.
▫️8- سیجیها: خبرفرستهای میدانی با الگوگیری از مدل شهروند خبرنگاران (Citizen Journalists) به عنوان بازوی رسانهای کف خیابان نسبت به ارسال محتوا برای رسانههای خارجی اقدام به جریانسازی خبری کردند.
🔸د) نقشآفرینان در جریانسازی جعلی
▫️9- فیکرها: آژانسهای تولید انبوه اخبار جعلی که در حجم گسترده سفارش میگیرند یکی از ارکان جنگ جهانی رسانهای اخیر بود. فیکرهای خرد نیز وارد میدان شده و بر اساس الگوی جلب توجه مبتنی بر خبر متفاوت و تازه به نقش آفرینی پرداختند.
▫️10- اَستروتِرفرها: "مردم نمایان" کاربران اجیرشدهای هستند که به صورت هدایت شده و با منبع و جهتدهی پنهان در بین دیگر کاربران حضور پیدا میکنند و سعی میکنند، خواستهها و گفتههای خود را به عنوان خواسته مردم جا بزنند.
▫️11- کامنتِرها: ورود جدی و همه جانبه “کامنت گذاران حرفهای" به صفحات باعث شکلگیری نوعی از مارپیچ سکوت شد به گونهای که هیچکس نتواند و حتی نخواهد خارج از موج ایجاد شده فکر و یا صدایی بلند کند.
▫️12- رباتها: حسابهای کاربری دارای زیست رباتیک که با ویژگیهای ۱. تازه ایجاد شده ۲. دنبال کننده کمتعداد ۳. فقدان "درج نظر" شناخته میشوند اصولا به عنوان ریتر و شبکه انتشار گفتههای دیگران شناخته میشوند. این رباتها در توسعه خشم و بازنشر مطالب خشونتبار ایفای نقش کردند.
▫️13- "صحنهزنان": معمولا با فحاشی به نیروهای انتظامی و نظامی درصدد واکنشگیری بودند و فیلمهایی از کف میدان ضبط کردند.
🔸ه) نقشآفرینان در همراهسازی عمومی
▫️14- سلبریتیهای قرمز و زرد: سلبریتیهای قرمز با کارویژه تولید خشم و نفرت و سلبریتیهای زرد با کارویژه همراهی با موج ایجاد شده به ایفای نقش پرداختند.
ادامه دارد...
#سوادمصنوعی
#سوادرسانه
🆔 @tahakariman
⚫️جنگ جهانی برعلیه ایران (۲)
رونمایی از نقشآفرینان در جنگ جهانی رسانهای 1401
▫️15- مجری-مدلهای شبکههای ماهوارهای: حضور ۲۱ مجری و عامل انسانی که هر کدام به صورت جداگانه به کنشگری میپرداختند عملا نسل جدیدی از کنش ترکیبی بین شبکه و مجری را پیادهسازی و اجرا کرد.
▫️16- سیجیها: محتواسازان (content generators) با آموزش تهیه کوکتل مولوتف تا حمله به نیروهای انتظامی و نیز آرت استودیوها با تولیدات هنری و موسیقایی نقش ویژهای در آموزش براندازی و گسترش موج عمومی داشتند.
▫️17- آمپلی فایرها: انتقال صدای داخلی به عرصه جهانی از طریق چهرههای بینالمللی ممکن میباشد. باید صدای داخل ایران به صورت تشدیدشده به فضای جهانی منتقل میشد. خابی لیم، شارون استون، بلا حدید، ابرو گوندش و .. در این دسته قرار میگیرند.
▫️18- کمپینها: کمپین ایجاد شرمساری، کمپین تحریم میهن و اسنپ و دیجی کالا، کمپین عمامه پرانی، کمپین بایکوت کردن سلبریتیهای همراه نظام، کمپین بایکوت جام جهانی و ... در این مدت سعی داشت تا با یارگیری در لایههای مختلف اجتماع نسبت به ایجاد یک جریان و تبدیل آن به جنبش فعالیت نماید.
📍جمعبندی:
نقص، ضعف، تعلل و بدعملی توانست روزنه نفوذ ایجاد کند و یک خطا را به فاجعه تبدیل کند. نباید از زمینههای داخلی که فرصت را برای فعال شدن کنشگران متخاصم فراهم کرد غافل شد.
بازطراحی در میدان رسانه با زمینهکاوی علل کمتوانی و کمرمقی نهاد رسانه در کشور نیاز است.
آنچه در مطلب بالا و پنج دسته از نقش آفرینان گفته شد عملا یک نقشه هجوم است که امکان بکارگیری در عملیاتهای رسانهای پیشرو را دارد. تهیه لجستیک و عقبه رزم رسانهای همسان تاکتیکهای عملیاتی و کنشگران قهار و ماهر مهم و حیاتی است. باید طرح مطلوب را ترسیم و ضعفهای موجود را ترمیم کرد. شهید حاج قاسم سلیمانی به ما یاد داد میزان فرصتی که در بحرانها وجود دارد در خود فرصتها نیست.
#سوادمصنوعی
#سوادرسانه
🆔 @tahakariman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
راسته که میگن توی زمانِ شاه، همه چی ارزون بوده؟🤔
واقعیت ماجرا رو بدونیم!
حرف برای گفتن داشته باشیم!
#سوادمصنوعی
#سوادرسانه
🆔 @tahakariman
وقتِ لبیک که شد
اسماعیل ها را ؛
به قربانگاه فرستادند
هاجرها ....
#شهید_حسین_زارعی
❇️ شبتون شهدایی
اللهم ارزقنا توفیق الشهاده فی سبیلک
🆔 @tahakariman
مادر شهیدان خالقی پور میگوید: وقتی تیم ملی را بدرقه میکردم یاد بدرقه سه فرزند شهیدم افتادم
میدونم فوتبالیست ها برای ایران سنگ تمام میگذارند 😍💪
#برای_ایران
🆔 @tahakariman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 مهم اینه که از کدوم طرف نگاه کنی؟ از طرف امام حسین علیه السلام یا از طرف غرب
🆔 @tahakariman
✳ مذهب بدون موضع؟!
🔻 یاد گرفتهام و اعتقاد دارم که «#مذهب بدون #موضع» بهغایت درست و مستقیم که برود، به ترکستان میرسد! نمیشود به مفاهیمی چون #حق و #باطل باور داشته باشی و به پیرامون خودت #بیاعتنا بمانی.
📚 از کتاب #خاطرات_سفیر
👤 #نیلوفر_شادمهری
📗 #کتاب_خوب_بخوانیم
#⃣ #جهاد_تبیین
📌 #رهبر_انقلاب: «هرکس از دستش کاری برای نصرت اسلام و نظام بر میآید حرام است که سکوت کند و کاری نکند.» (دیماه ۱۳۹۶)؛ راوی: آیتالله شبزندهدار
‼️ پ.ن: هر میزان مردم نسبت به #پیرامون خود حساستر شوند و #احساس_مسؤولیت کنند این ماجرا زودتر تمام میشود. هرکس هر میزان میتواند باید روشنگری کند. همه مسؤولیم. همه رسانهایم. همه پیامیم. فراموش نکنیم تا آخرین نفری که در حلقه ذهنی تروریستهای وطنی گرفتار است این #فتنه ادامه دارد.
🆔@tahakariman
32.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 انیمیشن بسیار زیبا و جذاب از بازی نفسگیر تیم مقاومت با مربیگری حاجقاسم و همراهی دههنودیها در نیمه دوم در برابر تیم «بنخیکی و رفقاش»
#برای_ایران
🆔@tahakariman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢من ایرانم، ایران هوادارتان...
🎶قطعه جدید غلامرضا صنعتگر در حمایت از تیم ملی فوتبال ایران🇮🇷
#برای_ایران
🆔@tahakariman
بسم الله الحمن الرحیم
فَاسْتَجَبْنَا لَهُ وَنَجَّيْنَاهُ مِنَ الْغَمِّ ۚ وَكَذَٰلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنیِنَ
در غم و اندوه از خدا یاری بخواه
که او تو را از غم میرهاند...
📖 سوره انبیا، آیه ۸۸
🆔@tahakariman
🛑 شهیدی که گوشت بدنش را خوردند!
ابتدا دو دستش رو از بازو قطع کردند
در دیگ آب نمک انداختند با تمام زخمها و ...
در انتها در دیگ آب جوش ريختند و پختند.
و جگرش را به خورد هم سلولیهاش دادند.
و بقیه را خودشان خوردند.
این کار کومله و دموکراتها در دهه ۶۰ بود...
پدران و مادران تروریستهای وحشی که در جوانرود و مهاباد و ... حتی به لباس زیر ناموس مردم هم رحم نکردند.
🆔@tahakariman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇮🇷 پیروزی غرورآفرین تیم ملی فوتبال ایران در برابر ولز در مسابقات جام جهانی را تبریک می گوییم.
#برای_ایران
#پرچم_ایران_بالاست
🆔@tahakariman
مزرعه سیر سیاه ایران گیاه
تولید و عرضه سیر سیاه و محصولات جانبی آن
سیر سیاه دارای خواص بیشماری از جمله: درمان کبد چرب، درمان عفونت ها، تقویت سیستم ایمنی و...
برای اطلاعات بیشتر لینک زیر را لمس کنید و در کانال ایران گیاه عضو شوید / همین حالا وارد شو👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/16777223C1494e7d185
لینک زیر را لمس کن و الان وارد شو و کلی اطلاعات عالی دریافت کن، تازه بهترین سیرسیاه رو میتونی تهیه کنی👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/16777223C1494e7d185
سید مهدی قوام یه روز از مجلس روضه داشته برمیگشته خونش که یهو یه چیزی توجهش رو جلب میکنه. می شنوه که یه شخص داره های های داد میزنه و گریه میکنه.....
میره جلو تر و میبینه که تو میدون شهر هیچ کاسبی نمونده به جز یه یخ فروش که داره داد میزنه: که آهای مردم بیایید یخ های منو بخرین،این همه سرمایه ی منه، سرمایه ام داره آب میشه و از بین میره...
.
وقتی سید اون صحنه رو میبینه همه یخ های اون مرد رو میخره و خودش هم میشینه کنار دست اون مرد یخ فروش شروع میکنه به گریه کردن...
مرد یخ فروش میپرسه شما چرا گریه میکنی؟
سید میگه تو با این کارت چه درسی به من سید مهدی دادی..... تو یخ هات داشت آب میشد این همه داد زدی گریه کردی.....
من چیکار کنم که عمرم آب شد....
تو گناه آب شد....
🆔@tahakariman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
╭━⊰❀❀❀⊱━╮
تڪیہڪنبہشھـدا؛شھـداتڪیہشـونخـداسـت.
اصـلاڪنارگلبنشـینۍبـوۍگـلمۍگیـرۍ؛
پسگلسـتـانڪنڪلزندگیـترو
🆔@tahakariman
❇️ به امید برد تیم ملی کشور عزیزمان
۲۵ درصد تخفیف روی تمامی محصولات ایران
گیاه به همراه هدایای ویژه
📌به مدت یک هفته
📌 بدون در نظر گرفتن نتیجه بازی چه برد ایران باشد یا باخت، این تخفیف برای شما عزیزان برقرار خواهد بود.
💠محصولات را در سایت زیر ببینید
🌐Irangiah.ir
💠و سپس از طریق آیدی زیر در ایتا سفارش دهید:
@irangiah12
💠💠💠💠💠💠
☘امام علی(ع):
تدبیر و آینده نگری پیش از عمل
تو را از پشیمانی ایمن می سازد.💛💚
📚غررالحکم،ج۱، ص۳۷۲
🆔 @tahakariman
🌼 امیرالمؤمنین علیهالسلام:
🍃 من تَرَكَ إنكارَ المُنكَرِ بقَلبِهِ و يَدِهِ وَلِسانِهِ فهُوَ مَيِّتٌ بَينَ الأحياءِ.
🍃 كسى كه در برابر منكر با دل و دست و زبان خويش اعتراض نكند، او مرده اى است در ميان زندگان.
🆔@tahakariman
▪️تو دادگاه قاتلان شهید روح الله عجمیان همهشون میگن تحت تاثیر شبکه و فضای مجازی مرتکب جنایت شدن!
یعنی فرق نمیکنه دکتر باشی یا بیسواد، زن باشی یا مرد، پولدار باشی یا فقیر؛
اینروزها سواد رسانه نداشته باشی زامبی میشی!
👆👆👆👆 تحلیل غلط (در حالت خوشبینانه)
در کانال ها و گروه های زیادی دیدم که البته اکثرا کانال های بچه های مذهبی و حزب اللهی هم بودن، چنین تحلیل هایی رو میزنن... نه فقط برای اینها که برای اکثر مجرمان این قضایا...
اتفاقا آن مجرم، وکیلش و آن کسی که پول داده یا هدایتش کرده، سواد رسانه و سواد جنگ روانی را حداقل در این حد که بتواند افکار عمومی را دچار گمراهی کند به خوبی دارد.
چراکه محال است عناد و تفکری پشت این جنایات نباشد، به صرف تحت تاثیر شبکه ها و برنامه هایشان هیچ انسانی دست به چنین جنایاتی نمیزند... شاید اعتراض کند و حتی آسیب به اموال عمومی بزند اما آسیب به انسان دیگر... بسیار بعید است و نمی تواند انقدر گسترده باشد...
اینها یاد گرفته اند که برای فرار از عواقب جنایتشان، چنین بگویند و چنین تصوراتی برای دیگران بسازند...
🆔@tahakariman
❇️ لبخند بزن بسیجی
چه جملهی قشنگی بود
نگاه به لبخندشان
همهٔ غمهای وجودت را
به فنا می برد ....
پ.ن: یخ های عالم آب می شود، لبخند بزن بسیجی
🆔@tahakariman
🔸امروز، روزِ خوبی بود یا نه؟
شما بعد از خوندنِ این متن👆
چه حسی دارید؟
🆔@tahakariman
❇️ جنگ جهانی رسانهای؛ فقر سواد رسانهای
🔸نحوه تاثیر این جنگ رسانهای ابتدا بصورت تاثیر رفتاری است که اولین مرحله این نوع تأثیر، فعال و یا منفعل ساختن مخاطبان است. دیدن و شنیدن پیامهای وسایل ارتباط جمعی ممکن است باعث تغییرات مهمی در رفتار اشخاص شود و سپس تاثیر شناختی شکل می گیرد که تأثیر رسانهها تحت برخی شرایط ایمان، باورها، دیدگاهها و مشخصات روحی و شخصیت مخاطب را دگرگون میسازد و باعث تغییر تفکر آنها در مورد امور اجتماعی و سیاسی میشود و مرحله آخر تاثیر عاطفی است که رسانهها و فضای مجازی میتوانند احساسات مخاطبان را در قبال مسائل مختلف و ...عوض کنند و افکار عمومی را تحت نفوذ خود در آورند. اگر به اغتشاشات اخیر بنگریم این مراحل تحت یک جنگ جهانی رسانه ای علیه ایران صورت پذیرفت که آسیب شناسی این جنگ بسیار مهم تلقی می شود.
برای شروع راه حل این مشکل داشتن #اینترنت_ملی یک الزام تلقی می شود زیرا تمامی سرورهای خارج از ایران بوده و هرگونه مبارزه با اینگونه تحمیل قدرت و سلیقه در واقع امکانپذیر نمی باشد.
🔹هدف اصلی استراتژیکی دشمن از زمان پس از انقلاب اسلامی بخصوص دهه اخیر، ناامید کردن اقشار مختلف مردم بخصوص جوانان و نخبگان با بزرگنمایی مشکلات و کاستی ها و کوچک نمایی دستاوردها و افتخارات بوده است.
به طور کلی رسانه های بیگانه حقایق را وارونه جلوه میدهند و تلاش میکنند با نشان دادن پاره ای از واقعیت، نظرات و دیدگاه های خود را در قالبی پوشیده در داخل گزارشها و متن و تحلیل محتوا ها ارائه کنند. و با بردن ذهنِ افکار عمومی به دورترین نقطه از واقعیت و برجسته نشان دادن اطلاعات و اخبار در راستای گفتمان مورد نظر آنها، در کنار استفاده از تکنیکهای عملیات روانی همچون پررنگ کردن حاشیهها و چشمپوشی از حقایق، یکی از اصلیترین راهبردهای این رسانهها است که این روش مستلزم تببین سواد رسانه ای می باشد و باید خیلی جدی در مقابل این جنگ جهانی رسانه ای علیه کشورمان اقدامات لازم صورت گیرد.
🔸به طور کل دشمنان آن چیزی که میخواهند ما بدانیم را در رسانه های خود ارائه می کنند نه حقیقت را... بعنوان مثال کشورمان امسال نیز جز رکوردداران مصرف انرژی(اسراف این نعمت خدادادی با توجه به قیمت ناچیز) در جهان هست در حالیکه بسیاری از مردم اروپا رو به زغال سنگ و چوب و پوشیدن لباس گرم در منزلشان آورده اند اما این حقیقت در هیج جا بیان نمیشود! و این بحران خود را سر میپوشانند و یا رسانه های معاند اعلام می کنند(بمباران خبری) فلان شهر در اختیار مردم معترض می باشد اما در حقیقت فقط تعدای افراد گول خورده همراه معاندین آموزش دیده در یک یا چند قسمت شهر دست به تخریب زده اند. اساسا چرا باید هر چیزی که در رسانه ها بخصوص فضای مجازی دیدیم باور کنیم؟ آنهم بدون صحت سنجی؟
#سوادمصنوعی
#سوادرسانه
🆔@tahakariman
🌹نصفه شب چشم چشم رو نمیدید...
سوار تانک، وسط دشت...
کنار بُرجک نشسته بودم، دیدم یکی داره پیاده میاد...
به تانکها نزدیک میشد، دور میشد.
سمتِ ما هم آمد، دستش رو دورِ پام حلقه کرد، پام رو بوسید!!
گفت: به خدا سپردمتون...
گفتم: حاج حسین؟
گفت: هیس! اسم نیار.....
🌹شهید حسین خرازی
🆔@tahakariman
❇️ سواد رسانه همانند رژیم غذایی است.
ما در رژیم غذایی دنبال چه چیزی هستیم؟
اینکه
۱. چه چیزی بخورم
۲.چه زمانی بخورم
۳.چقدر بخورم.
دقیقاً در سواد رسانه هم ما باید دنبال این باشیم که
۱. چه چیزی ببینم
۲.چه زمانی ببینم
۳. چقدر ببینم.
یعنی اگر ما توانستیم برای این سه پرسش پاسخ منطقی و خوبی پیدا کنیم که این پاسخ به نفع فرزندان ما باشد میتواند زمینهای را فراهم کند که ما در محیط خانه تأثیرگذار باشیم و رسانه را تحت مدیریّت و کنترل خود در بیاوریم و سهم فرزندان ما در استفاده از رسانه یک سهم مفید و کارا و رشد دهنده باشد.
#سوادرسانه
#سوادمصنوعی
🆔@tahakariman
✳️ فرمانده لباس نیروها را شُست!
🔻 گروهان سلمان در یکی از مناطق اطراف خرمشهر و در حاشیهی رودخانهی بهمنشیر مستقر بود. يك روز سید، فرغونی به دست گرفت! بعد به بچههای گروهان گفت: هر کس لباس کثیف برای شستوشو داره داخل فرغون بریزه!
🔸 کلی لباس جمع شد. البته بچهها سید را تنها نگذاشتند. همراه سید برای شستن لباسها به راه افتادیم. مسافت نسبتا زیادی راه رفتیم. وقتی به کنار تانکر آب رسیدیم، سید هر کدام از بچهها را مسئول انجام کاری کرد؛ یکی آتش درست کرد، یکی آب تانکر را در ظرف حلبی میریخت تا آب را گرم کند. یکی هم آب گرم را به شخص شوینده که خود سید بود، میرساند.
🔺 هر کاری کردیم قبول نکرد. خودش شروع به شستن لباسها کرد. چند نفر هم کمک او لباسها را آب میکشیدند. در نهایت یکی از بچهها که هیکل ورزشکاری داشت لباسها را میچلاند و در لگن قرار میداد تا آنها را پهن کنند. سید آن زمان فرمانده گروهان سلمان بود. آن روز بیش از هشتاد قطعه لباس را شست. این کار زمان زیادی هم طول کشید. این نحوهی برخورد و این افتادگی او بود که سید را محبوب قلبها کرده بود.
📚 برگرفته از کتاب علمدار | زندگینامه و خاطرات سردار شهید سیدمجتبی علمدار
@tahakariman