شهید تفحص شده ای که بسیم چی
بوده.
خدا وکیلی چه پیامی از شهدا داره
به سمت ما مخابره میشه؟
تا الان فکر کردیم؟
اگر اعتقاد داریم که شهدا زنده اند،
پس باید پیامی که از این بی سیم
دریافت می کنیم متناسب با گیر و گور های زندگیمون باشه.
این شما و این پیام لشگر شهدا
#محمد_روضه_سرا
#در_جستجوی_تحول
#دانشجو
#راهیان_نور
http://eitaa.com/tahavole
با توجه به نزدیک شدن بازه کاروان های راهیان نور دانشجویی، با مدد شهدا
طی چند روز آینده محتوای کانال
محتوای شهدایی خواهد شد.
محتواهایی که درباره شهدا به اشتراک گذاشته می شود،اکثرا فیش های مطالعاتی دو ماه اخیر هست که بصورت متمرکز برای روایت گری در یادمان های کاروان های امسال آماده کرده ام.
هم چنان با ما همراه باشید و نذر فرهنگی کنید تا دیگران را با ما همراه کنید.
#محمد_روضه_سرا
#در_جستجوی_تحول
#راهیان_نور
http://eitaa.com/tahavole
🚩 اردوهای راهیان نور تا اطلاع ثانوی لغو شدند
کارگر رئیس ستاد مرکزی راهیان نور:
🔹 بنابر اعلام رسمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و با ابلاغ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به سازمانهای نیروهای مسلح و دستگاههای کشوری به منظور حفظ سلامتی زائرین عزیز راهیان نور و برای پیشگیری از شیوع و آلودگی به ویروس کرونا، مقرر شد تا سفر و اعزامهای گروهی راهیان نور (با اتوبوس،مینیبوس و قطار) برای بازدید از یادمان های مناطق عملیاتی دفاع مقدس در استانهای خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و همچنین یادمانهای دریایی در استانهای هرمزگان و بوشهر تا اطلاع ثانوی متوقف شود.
🔹بدیهی است که کلیه یادمان های مذکور آمادگی لازم برای پذیرش سایر زائرین و مسافرینی که به آن مناطق سفر می کنند را دارند.
https://tn.ai/2209065
. @TasnimNews
🔴 دستورالعمل میرزای شیرازی تک مرجع جهان تشیع در زمان خودشان برای ریشه کن کردن وبا که به مراتب بدتر از
کرونا است
مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی (ره) بیان داشته اند:
زمانی که در سامرّا مشغول تحصیل علوم دینی بودم، اتفاقاً اهالی سامرّا به بیماری وبا و طاعون مبتلا شده بودند و همه روزه عده ای می مردند.
روزی جمعی از اهل علم در منزل استادم مرحوم سید محمد فشارکی (ره) بودند؛ ناگاه مرحوم آقای میرزا محمد تقی شیرازی (ره) که در مقام علمی مانند مرحوم فشارکی بود، تشریف آوردند و صحبت از بیماری وبا شد که همه در معرض خطر مرگند.
مرحوم میرزا فرمود: «اگر من حکمی بکنم آیا لازم است انجام شود یا نه؟»
همه ی اهل مجلس تصدیق نمودند، سپس فرمود: «من حکم می کنم که شیعیان ساکن سامرّا از امروز تا ده روز مشغول خواندن زیارت عاشورا شوند و ثواب آن را هدیه به روح شریف نرجس خاتون والده ی ماجده ی حجةالحسن (ع) کنند تا این بلا از آنان دور شود.»
اهل مجلس این حکم را به تمام شیعیان ابلاغ نمودند و همگان مشغول خواندن زیارت عاشورا شدند. از فردای آن روز تلف شدن شیعیان موقوف شد، با اینکه همه روزه عده ای از غیر شیعیان می مردند، به طوری که بر همه آشکار گردید که این واقعه بی علّت نیست.
برخی از غیر شیعیان از آشنایان شیعه ی خود می پرسیدند: سبب اینکه دیگر از شما کسی تلف نمی شود چیست؟
آن ها در پاسخ می گفتند: زیارت عاشورای امام حسین (ع) ما را نجات داد.
پس آن ها هم متوسّل به امام حسین (ع) شدند و همانند شیعیان مشغول خواندن زیارت عاشورا شدند.پس از مدّتی بلا از آن ها نیز برطرف شد.
📚داستان های شگفت شهید دستغیب
#در_جستجوی_تحول
http://eitaa.com/tahavole
پست قابل تامل سیدجواد رضویان در واکنش به احتکار ماسک
#در_جستجوی_تحول
http://eitaa.com/tahavole
با پیدا شدن ویروس کرونا متاسفانه بازار اظهار نظر های غیر تخصصی افراد غیر متخصص در فضای مجازی باز شده!!
نمی دانم کی بناست که فرهنگ اظهار نظر در حیطه امور تخصصی فرهنگ رایج شود؟!
چرا سکوت درباره مسائلی که کوچکترین تخصصی درباره آنها نداریم را تمرین نمی کنیم؟
آیا اگر من نوعی تخصص در مربی گری فوتبال ،یا تخصص در باب نویسندگی و سخنوری،یا تخصصی در عطاری و فروش داروهای گیاهی،یا تخصصی در تحلیل مسائل اجتماعی و فرهنگی دارم دلیل بر اظهار نظر درباره درمان ویروس کرونا با یک لیسانس فلانک رشته هم دارم؟
تقوا به کنار،عقل هم به کنار،عرف هم به کنار،خسته نشدیم از اظهار نظر کردن و نوشتن در هر بابی؟
قلم حرمت دارد و پاس داشت حرمت قلم
به این است که در دست متخصص فن
باشد و محتوای فاخر و مستند بنگارد.
حرمت قلم به این نیست که در دست فلان درس خوانده در رشته مثلا ریاضی با گرایش نمی دانم چی چی یا حسابداری با گرایش چی چیک درباره اثر فلان داروی گیاهی در درمان ویروس کرونا
بخواهد به حرکت در بیاید.
حال با این مقدمه،شما را دعوت به خواندن نوشته ای از دکتر حسن اسلامی اردکانی،
استاد تمام فلسفه دین می کنم.
#محمد_روضه_سرا
#در_جستجوی_تحول
http://eitaa.com/tahavole
📝 قلم توتم من است
یادش به خیر زمانی دکتر شریعتی نوشت «و قلم توتم من است». کلی تلاش کرد و قلم فرسود تا نشان بدهد که قلم مقدس است، قلم معشوق و محبوب است. قلم معبود است. لذا باید آن را حرمت نهاد و حریمش را مقدس شمرد. تعبیر «توتم» را که از جامعهشناسی وام گرفته بود، تازه مینمود. اما اصل ایده تازگی نداشت. قرآن کریم نیز به قلم و مرکب آن سوگند میخورد: «نون والقلم و ما یسطرون.» این سنت حرمت نهادن به قلم در سنتهای گوناگون وجود داشته و حتی اصحاب کنشگری اجتماعی و جریانات چپ نیز آن را دستکم در مقام سخن پاس میداشتند و میگفتند «بشکنی ای قلم ای دست اگر/ پیچی از خدمت محرومان سر».
با این حال، آرام آرام شاهد آن هستیم که قلم تقدس خود را از دست میدهد و به ابزاری برای سرگرمی، خودنمایی، «لایک» شدن و چه بسا نفرت پراکنی و عقدهگشایی تبدیل میشود. زمانی قلم را از نی درست میکردند و قلمتراشی خود هنری بود جدی و کاری دشوار و این فاصله زمانی برای تراشیدن قلم و دشواریهای تهیه قلم و دوات و لیقه موجب میشد تا نوشتن با تامل بیشتری صورت گیرد. بعدها با مدادتراش این کار آسانتر و وجه تاملی نگاشتن کمتر شد. اینک به یاری صفحه کلید کامپیوتر و گوشیهای هوشمند، به کاری بسیار آسان تبدیل شده است. رواج فضای مجازی و شبکههای اجتماعی چیزهایی را برای ما ضروری ساخته است که هرگز ضروری نبوده و نیستند. احساس میکنیم که باید همه خبرها را دنبال کنیم و از آن مهمتر در قبال همه خبرها داوری و اظهارنظر کنیم.
فرض کنید در حال تماشای یک مسابقه هستیم، گفتوگویی میشنویم، سریع نظر خود را درباره آن در صفحه شخصی یا کانال خویش منتشر میکنیم. فیلمی تماشا میکنیم، بلافاصله با کمترین آگاهی در این زمینه، تحلیل خویش را درباره آن پخش میکنیم و به اشتراک میگذاریم. گویی نمیتوانیم بیتفاوت از کنار چیزی بگذریم. این حساسیت گسترده و بینهایت به پیرامون خود موجب میشود تا عملا به همهچیز به یکسان حساس باشیم و در عین حال نسبت به همهچیز بیتفاوت. امروز درباره مسالهای با حرارت مطلبی منتشر میکنیم و فردا حتی فراموش میکنیم که چه نوشتهایم و مطلبی متفاوت درباره مسالهای یکسره جدا منتشر میکنیم و چه بسا خلاف باورهای دیروز خود مینویسیم.
دیگر قلم توتم ما نیست. بیشتر مایه سرگرمی است. در درازمدت این سبک زیستن و واکنش نشان دادن به پیرامون خود موجب آن میشود تا عملا فاقد تمرکز، عمق، دقت و حساسیت کافی شویم. پس از سالها متوجه میشویم که مانند توپی سبک همراه با بادهای تند پاییزی به این سو و آن سو رفتهایم و هیچ قرار و آرامی نداریم، به تعبیر مولانا «هر زمان دل را دگر رایی بود/ آن نه از وی، بلکه از جایی بود». به نوشته اریک فروم تمرکز لازمه هنر خوب زیستن است. اما جوامع صنعتی و محصولات آن، از جمله تلویزیون، به ما درس عدم تمرکز میدهند و اجازه نمیدهند تا اندکی در زندگی خود متمرکز باشیم. (هنر بودن، اریک فروم، ترجمه پروین قائمی، تهران، آشیان، 1387، ص 76) در نتیجه هیچ بحثی را جدی دنبال نمیکنیم.
برای برون شدن از این وضع، بد نیست به توصیههای متخصصانی چون نیل پستمن و استیو پاورز توجه کنیم. از نظر این دو ما عادت کردهایم درباره هر چیزی نظری داشته باشیم و ابراز عقیده کنیم؛ لذا کمی تمرین کنیم تا یک سوم از اظهارنظرهای خود را کم کنیم. قرار نیست درباره هر مسالهای حتما نظری روشن و صائب و منتشرشده داشته باشیم. وقتی کمتر نظر دادیم، کمتر نیازمند پیگیری اخباری هستیم که گزارش نمیشوند بلکه در اساس «تولید» و ساخته میشوند.
شاید با این آگاهی و عزم بر داوری کمتر، اندکی حرمت قلم را پاس بداریم و از ابتذال در نوشتن دوری کنیم.
سید حسن اسلامی اردکانی
حالا که راهیان های نور دانشجویی کنسل شده،مطالعه این پست خالی از لطف نیست.
رفقای دانشجو!
فک نکنیم اگه راهیان نور کنسل شده،تکلیف ما هم کنسل شده
👇👇👇
ما تنبل ایم در یک کلام...‼️‼️
✅یکی از راویان تعریف می کرد که در عملیات والفجر ۸،تو اروند تیر به گلوی یکی از بچه های غواص خورد و گلوش خر خر می کرد و خوف این وجود داشت که عملیات لو برود و چندین هزار بچه شیعه با تیر و گلوله تو وسط دریا درو بشوند.
برادرش سرش را گرفت و برد زیر آب تا به این شکل به شهادت رسید.
اوج ایمان و استقامت این آدم چنان بالاست که برای نگاه کردن بهش حتما کلاه مان خواهد افتاد.
💢همه امون نق می زنیم که وای با سیل شبهات فکری و اعتقادی در گستره مجازی،جوان ها از بین رفتند، پس چرا هیچ کس کاری نمی کند؟!
🔸بچه ها!
چرا هی میگیم چرا کاری انجام نمی دهند؟چرا یکبار نمیگیم چرا ماها کاری نکردیم و نمی کنیم؟!!
فقط یاد گرفتیم سالی یکبار بریم تو یادمان های راهیان نور و روایات ایمان و استقامت و ایثار رزمنده ها را بشنویم و زار زار گریه کنیم و بعد هم هیچ!!!
پس کو امتداد اون اشک ها تو زندگی هامون؟
فقط یاد گرفتیم گریه کنیم ولی عمل را بیخیال!
گریه که از ایمان بالاتر نیست قطعا،این همه آیه تو قرآن داریم که اگه ایمان اتون امتداد نداشت تا به عمل صالح منجر بشه،بیخود دل خوش نباشید که مومن اید،نه داداش من !نه خواهر من! ایمان و گریه و اشک بدون امتداد تو زندگی باعث رشد امون نمیشه،خیال امون تخت.
آیا شده خودمون را محک بزنیم که ایمان و استقامت ما چقدر هست؟
طرف واسه حفظ جان هزاران نفر،سر داداش اش را زیر آب می کنه تا عملیات لو نره و چنان استقامتی داره که خم به ابرو هم نمیاره.
طرف ۴ بچه فرستاده جبهه و بعد از ۴۰ سال یک تیکه از جنازه هیچ کدام دست اش رو نگرفته ولی میگه ۴ بچه ام فدای سر و راه رهبر و انقلاب و شما جوون ها،
اونوقت ما حاضر نیستیم از گوشی و فضای مجازی کوفتی یک ساعت، دو ساعت بزنیم و بشینیم چهار خط مطلب بخونیم تا شاید گره ذهنی جوونی را باز کنیم!
لابد میگید حاج آقا! ما تو فضای مجازی هستیم چون حضرت آقا فرمودند حضور در فضای مجازی کار فرهنگی و عبادت است.
🔸بچه ها!
خدایی اش با خودمون رو راست باشیم، بینی و بین الله الان ما تو فضای
مجازی کار فرهنگی می کنیم؟!!
یا دلمون خوشه که از تو ی کانال و ده کانال، تو کانال خودمون پست کپی می کنیم؟!
بنظرتون ملت چلاق اند که خودشون برند از تو کانال ها بخونند که ما شدیم دستگاه کپی و اسکن،اسم اش هم گذاشتیم کار فرهنگی!!!!
اگه راست میگیم اونا را با معارف ناب آشنا کنیم،ولی بدبختی این جا هست که مگر فاقد یک چیز میتونه اعطا کننده اون چیزی باشه که خودش نداردش؟!
🔸بچه ها!
کار فرهنگی،بیل زدن نیست که هر چی بیشتر زور بزنی،خاک بیشتری را جا به جا کنی، کار فرهنگی موثر و تمییز از جنس فکر و معرفت است،که اینم نیاز به مطالعه داره والله بالله تالله.
دنبال معحزه و اجی مجی لاترجی نباشیم،هیچ راهی جز مطالعه وجود نداره.
🔸بچه ها!
بذارید راحت با هم دعوا کنیم،می دونید درد ما بچه مذهبی ها چی هست اش؟!
درد ما این هست که می خواهیم دینی را به ملت آموزش بدهیم که هنوز خودمون شبکه مفاهیم این دین را درست نمی دانیم؟!!!!!!
این آسیب را ۴۵ سال پیش یک طلبه۳۵ ساله مجتهد اسلام شناس بنام
#سید_علی_خامنه ای
تو بحثی تحت عنوان #طرح_کلی_اندیشه_اسلامی
گوشزد کرده است.
که اتفاقا اون طلبه ۳۵ساله مجتهد الان شده رهبر و امام حی و حق من و شما،
شده رئیس تشکیلات من و شما، و قراره ماها نیروهاش بشیم و بر اساس طراحی او نقش بازی کنیم.
و صرفا جهت اطلاع که اتفاقا اون سخنرانی ها هم چند سالی هست که شده کتاب،و زینت قفسه کتابخونه های ما.
🔸بچه ها!
بنظرتون با این شبکه مفاهیم ناقص و بعضا غلط امون،می تونیم تو این تشکیلات خوب نفش بازی کنیم؟!
(به درس اول #طرح_کلی_اندیشه_اسلامی رجوع کنید،و نمونه ای از شبکه مفاهیم غلط امون را مشاهده کنید)
🔸بچه ها!
هنوز وقت اش نشده،به رگ غیرت مان بر بخوره و به خودمان تکان اساسی بدیم؟!
🔸بچه ها!
ما هنوز مدیریت وقت و زندگی امون دست خودمون نیست،ما هنوز مدیریت و کنترل ذهن و فکرمون دست خودمون نیست،بچه ها ما هنوز انگیزه و حوصله یک ساعت کتاب خواندن را نداریم.
حال هی از این دوره به اون دوره بریم، فکر می کنیم اگه مثلا ده تا دوره شرکت کردیم یهو اتفاقی می افته و ما دیگه میشیم شهید مطهری.
عیب از دوره ها نیست،عیب از ماهاست که مطالب تو دوره ها را به عنوان سر نخ مطالعات بعدی امون قرار نمیدیم.
🔸بچه ها!
مشکل نود درصد ماها کمبود اطلاعات امون نیست،مشکل نود درصد ماها عدم اصلاح اطلاعات غلطی است که تا الان مشتی بیسواد بنام دین به خوردمان داده اند،مشکل ماها عدم نظام دادن به اطلاعات دینی امون هست،مشکل ماها این هست که اسلام ناب را از افراد ناب و عالم دینی نمی گیریم،چون تنبل و بی برنامه ایم.
🔸بچه ها!
کاری کنیم تا شرمنده خود واقعی امون نشیم.
#محمد_روضه_سرا
#در_جستجوی_تحول
#سیر_مطالعاتی
#سید_علی_خامنه_ای
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی
http://eitaa.com/tahavole