eitaa logo
جرعه ای ازدریا( مکتوبات طاهر علیزاده)
173 دنبال‌کننده
14 عکس
12 ویدیو
13 فایل
اینجا برخی نوشته ها ونکات خود را درموضوعات اصولی، فلسفی، عرفانی، تفسیری، فقهی وغیره به اشتراک می گذارم؛ باشد که مورد قبول درگاه قدس ربوبی قرارگیرد وگامی کوچک درراستای فهم ونشرمعارف الهی وفرهنگ اهل بیت علیهم السلام به شمارآید. پل ارتباطی: @t_alizadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
مردان خدا پرده پندار دریدند یعنی همه جا غیرخدا یارندیدند هردست که دادند ازآن دست گرفتند هرنکته که گفتند همان نکته شنیدند فریادکه دررهگذرآدم خاکی بس دانه فشاندند وبسی دام تنیدند همت طلب ازباطن پیران سحرخیز زیرا که یکی را زدوعالم طلبیدند فروغی بسطامی
بدان ای عزیزکه ما تا دراین حجب غلیظ عالم طبیعت هستیم وصرف وقت درتعمیردنیا ولذائذ آن می کنیم وازحق تعالی وذکروفکراوغافل می باشیم، تمام عبادات واذکاروقرائات ما بی حقیقت است.. کسی که زبان حال وقالش مشحون به مدح اهل دنیاست، چطور"الحمدلله" گوید؟! وکسی که وجهه قلبش طبیعی وبویی ازالهیت درآن نیست واعتماد واتکالش به خلق است، با چه زبان ایاک نعبد وایاک نستعین گوید؟ پس اگرمرد این میدانی، دامن همت به کمرزن وبا شدت تذکروتفکردرعظمت حق وذلت وعجزوفقر مخلوق، این حقایق را به قلب خود برسان ودل خود را به ذکرحق تعالی زنده کن تا بویی ازتوحید به شامه قلبت برسد... . (امام خمینی) وحقیرگوید چه مصیبتی بالاترازاین که انسان این کلمات را ببیند وبخواند وبشنود و دربهترین حالت یک آه تکراری وبی حاصل بکشد وبازبه زندگی مادی وحیوانی سابق خود ادامه دهد. انسان باید بنشیند وبیندیشد که چه چیزیاچیزهایی مانع تغییرواعراض ازحیات طبیعی وحیوانی اومی شوند؟ گاهی انسان درتامل دراموریادشده به مسائل خطرناکی می رسد. بسیارخطرناکترازآن چیزی که فکرش را میکنیم؛ والبته بسیارمهم ترازچیزهای دیگری که شبانه روز دراین زندگی کوتاه، خودرا درلابلای آنها گم کرده ایم. یادگاری_ نجف اشرف یا امیرالمومنین یا مولی المتقین یا امام الملک والملکوت صلوات الله وصلوات المصلین علیک وعلی ابن عمک وعلی زوجتک وعلی ابنائک الطاهرین https://eitaa.com/taher_alizadeh
برنامه کلاس های سال تحصیلی جدید بدین شرح می باشد: ۱. نهایه الحکمه_ پایه ۱۰ (ساعت۸ _مدرسه الهادی علیه السلام) ۲. بدایه الحکمه_پایه ۷و۸ ازالماهیه واحکامها تا آخر کتاب (ساعت۱۰ _موسسه فقهی امیرالمومنین علیه السلام) ۳. کتاب شرح اشارات شیخ الرئیس ابن سینا رحمه الله بخش"نمط سوم " ( مبحث نفس) (دوشنبه ها_ موسسه اسرا_ ساعت ۵ تا ۷) ۴. آشنایی با حکمت اشراق ( سه شنبه ها. موسسه اسرا_ ساعت ۵تا ۷) https://eitaa.com/taher_alizadeh
آماده سازی فضا برای رشد معنویت درانسانهای مستعد، ازبرترین آرزوهای ماست که غالبا به آن توجهی نیست؛ باید فضا جوری شود که انسانهایی مانند حاج میرزاعلی آقای قاضی ها وعلامه طباطبایی ها درآن به وجود بیایند.(مقام معظم رهبری) بمناسبت ۶ربیع الاول سالروز ارتحال آیت حق میرزا علی آقای قاضی رحمت الله علیه
نفس انسان بواسطه مراتب عالی ودانی وگسترده دامنش، با هرمرتبه ازتکاملش به یک اعتبارحجابی را خرق و وارد عالم راقی تر می گردد. آنگاه وقتی ازافق عالم فعلی خود به عالم قبلی خود _که درحقیقت حجابی بود برای او_ می نگرد، ازاین که مدت ها وشاید ماه ها وسال ها گرفتارآن حجاب بود، درنزد خود متعجب و درعین حال شرمنده می شود وبه ذُلّ و حقارت خود بیش ازپیش پی می برد. به قول برخی ازبزرگان اهل معرفت زاهد اگربداند دنیا ومتاع آن بسیارحقیرترازآن است که مورد توجه نفس شریف انسان قرارگیرد، به زهد خود نیز نمی بالد. وتحت هذا سِرّ بل اسرارومفاتیح لمعرفت الحقایق https://eitaa.com/taher_alizadeh
تا این اندازه از" مراقب باشیم تا درتله جنگ نیفتیم را " واقعا نمی فهمم... والبته تا این اندازه از" زمان ومکان مناسب" را نمی فهمم... ولی به اندازه فهم خودم مشاهده می کنم که هزینه ها بسیار دارد از فایده ها پیشی می گیرد.
ممکن است فقدان وشهادت این عزیزان الهی برای ما خاکیان و منغمران درطبیعت، تلخ وجانکاه باشد اما این عزیزان الهی هریک سروسرّی با معبود خود دارند وحاجتهایی؛ حاجتهایی که برآورده شدنش اینچنین است. و شواهد متعدد نشان داده است که معبود زیبایشان حاجتهای این سویی این عزیزان الهی را خوب اجابت می کند. درنگاه اهل معرفت قواعد حاکم برعالم بسیاری اوقات نه آنچیزی است که دراذهان کوچک ماست. چه، دنیای مادی با تمام طول وعرض ومناسباتش، متجربندگان صالح حضرت رب العالمین است و به یک اعتباربهانه ای برای پرکشیدن آنها به ملکوت اسماء الهی. طوبی لکم یا عبادالله الصالحین وحشرکم الله سبحانه وتعالی مع حبیبه ونجیبه و خیرخلقه وآله علیه وعلیهم السلام وحشرنا معکم. https://eitaa.com/taher_alizadeh
جرعه ای ازدریا( مکتوبات طاهر علیزاده)
نفس انسان بواسطه مراتب عالی ودانی وگسترده دامنش، با هرمرتبه ازتکاملش به یک اعتبارحجابی را خرق و وارد
✍"یوم" و"لیل" در عوالم حقیقت الحقایق براساس نظام حقیقت ورقیقت که در مراتب طولی عوالم هستی به یک اعتبار حاکم است، آنگاه که تشعشع حقیقت الحقایق در سیرنزولی خود _که به یک لحاظ سیرازبطون به ظهور وازغیب به شهادت است_ بواسطه همین تنزل خود، تعین وتقیدمی پذیرد، شعاع نورهستی محتجب به حجب مختلف نورانی وظلمانی می گردد؛ اهل معرفت ازاین احتجاب نورحقیقت الحقایق به "لیل" و"لیله قدر" تعبیر می کنند. و به اعتبار اینکه هیچ موجودی درحد انسان محتجب به حجب طبیعت وکثرت نیست وبه تعبیری بواسطه نحوه وجودش مجمع تعینات وانواع حجب است، ازهمین رو درظلمتکده عوالم غوطه ور است. وآنگاه که بواسطه سیرصعودی خود بتواند خرق حجب کند وازاحتجاب واشتغال خود به کثرات ظلمانی بکاهد، با هر قدم سیرش به نورحقیقت الحقایق نزدیک تر می شود ودرحقیقت به معادخود ووطن خود رجوع می کند وخروج از " لیل" و ورود در"یوم" در حق او مناسب تر میگردد تا آنکه او در عود ومعاد به حقیقت الحقایق به کمال خود برسد و به "یوم" خود که قیامت او است نائل شود. براین اساس، نیل سالک به حضورمطلق، قیامت کبرای اوست ویوم الدین اوست وبه اعتبار آنکه چنین حالی با ظهورقهاریت فرمانروای مطلق درقلب او همراه است، یوم الدین وقیامت او، یوم الله نیز خواهد بود. وبه یک اعتباریوم الله او خواهد بود. ومهم آنکه درهمین عالم دنیا نیزمیشود که چنین قیامتی برای ولی الهی حاصل شود و آنگاه است که زندگی وحیات او پرمعنی می شود. پرازمعنای جان هستی. https://eitaa.com/taher_alizadeh
جناب خواجه عبدالله انصاری رحمه الله محدث، مفسّر، عارف و عالم بزرگ اسلامی قرن چهارم هجری اساتید بزرگ بسیاری درعلم شریعت دیده بود اما درمقالات خود درباره کسب فیض از شیخ ابوالحسن خرقانی رحمه الله می گوید: عبدالله مردی بود بیابانی، می‌رفت به طلب آب زندگانی، ناگاه رسید به شیخ ابوالحسن خرقانی، دید چشمه‌ی آب زندگانی چندان خورد که از خود گشت فانی، که نه عبدالله ماند و نه خرقانی، اگر چیزی می‌دانی من گنجی بودم نهانی، کلید او شیخ ابوالحسن خرقانی. آنگونه که نقل است جناب شیخ ابوالحسن خرقانی درس ناخوانده بود وبه گفته خود جناب خواجه عبدالله ملاقات او با شیخ خرقان چندروزی بیشترنبوده است و تمام کسب فیض او از وی در همین مدت کوتاه اتفاق افتاده است. https://eitaa.com/taher_alizadeh
کانال درس نهایه وسایردروس طاهرعلیزاده https://eitaa.com/dorosetaheralizadeh
بت من به طعنه گوید چه میان ره فتادی صنما چرا نیفتم ز چنان میی که دادی صنما چنان فتادم که به حشر هم نخیزم چو چنان قدح گرفتی سر مشک را گشادی شده‌ام خراب لیکن قدری وقوف دارم که سرم تو برگرفتی به کنار خود نهادی جناب مولانا