eitaa logo
استاد طاهریان
142 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.7هزار ویدیو
36 فایل
برکرانه توحید استاد طاهریان تألیفات چهارصد نکته فص حکمه خاتمیه فی کلمه مهدویه عالم ذکر #مشهد_مقدس
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد طاهریان
زیارت عاشورا
📍«الهی! چون است که چشیده‌ها خاموشند و نچشیده‌ها در خروش؟...» / از «الهی‌نامه» علامه حسن‌زاده آملی 📍مراسم یادبود علامه حسن‌زاده آملی در آستانه نخستین سالگرد رحلت ایشان در روز سه‌شنبه ۲۹شهریورماه برگزار می‌شود. در این مراسم که رأس ساعت ۱۶:۳۰ در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران واقع در اتوبان شهید حقانی آغاز می‌شود؛ از پایگاه اینترنتی و کتاب الکترونیکی چندرسانه‌ای «یادنامه علامه حسن‌زاده آملی: سالک توحیدی» رونمایی خواهد شد. حضور و سخنرانی برخی اساتید برجسته حوزه و دانشگاه نیز زینت‌بخش این مراسم خواهد بود. 📍این علامه ذوالفنون با نگارش ۳۰ رساله فلسفی، ۲۵ رساله ریاضی و هیوی، ۲۰ رساله عرفانی، ۱۰ رساله ادبی، ۷ رساله روایی، ۶ رساله کلامی و ده‌ها رساله فقهی، تفسیری و رجالی که مجموع آنها به ۱۵۰ می‌رسد، جایگاهی ممتاز در تاریخ تفکر اسلامی در ایران معاصر دارد.
یک جرعه معرفت: 🍃 آیت الله بهجت رحمه الله علیه: ✍🏼 ، بهترین فرصت ملاقات و استحضار و حضور در محضر است، نماز برای خضوع و خشوع جعل شده است، همه مراتب خضوع و خشوع در نماز دیده می شود.
چهار صد نکته استاد طاهریان
🕊امام على عليه السلام: لَقَد أخطَأَ العاقِلُ اللاّهِي الرُّشدَ، وأصابَهُ ذُو الاِجتِهادِ وَالجِدِّ خردمندِ خوش گذران، از رُشد، باز مى مانَد و اهل كوشش و تلاش، به رشد مى رسند 📚غررالحكم حدیث7401 🚺
مراسمات ارتحال سالک توحیدی عارف کامل علامه دهر حضرت علامه حسن زاده آملی
استاد طاهریان
زیارت عاشورا
👈 علم چيست؟ و آن را چگونه تعريف مى‏ كنند؟ و آن كه معلوم است، چيست؟ و آن كه عالم است، كيست؟ و آن كه معلّم است، كيست؟ تا اوّل حقيقت علم‏ دانسته شود. انسان چگونه با خارج از خود راه پيدا مى ‏كند تا بدانها عالم شود؟ و به عبارت ديگر خود راه كدام است كه انسان بدان وسيله بر خارج دست مى ‏يابد و بدان عالم مى ‏شود؟ انسانى كه به چيزى دانا شد بايد در وى حالتى پديد آيد و صفتى پيدا شود كه پيش از علم به آن چيز اين حالت و صفت در وى نبود و گرنه چه فرقى در دو حال جهل به آن چيز و علم به آن چيز خواهد بود؟ و بدون هيچ شك و شبهه انسان در اين دو حال يكسان نيست. ؛●➼‌┅═❧═┅┅───┄═❧┅ 🍀 🍀 🍀 ؛
چهار صد نکته استاد طاهریان
یک جرعه معرفت: آیه الله بهجت: 🍃 آیت الله بهجت رحمه الله علیه: ✍🏼 به دست آوردن به این صورت است که در اوقات به خود فشار نیاوریم، در اوقات حضور نیز، اختیارا آن حضور را از دست ندهیم.
استاد طاهریان
🕋 دعای کمیل 🎙 با نوای حاج مهدی سلحشور علیه السلام
✍اهمیت مناجات سحر جمعه 🌙وقت سحر همیشه بابرکت است اما سحر جمعه امتیاز خاصی دارد. 👈چون برادران یوسف از استدعای طلب آمرزش کردند. 📖فرمود: سَوفَ استَغفِرُلَکم امام صادق(علیه السلام) فرمود استغفار را به تأخیر انداخت که در دعاکند تا مستجاب گردد. 📚فیض العلام،ص۳۹۲ 🙏نمازشب امشب را هدیه می کنیم به امام زمان عج به نیت ظهور ان شاءالله
استاد طاهریان
زیارت عاشورا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۲ اصل اولیه معرفت نفس: اصل اول: هر چه هست وجود است. اصل دوم:هر چه پدید آمده از وجود پدید آمده است. اصل سوم:نیرویی داریم که در می یابد و تمیز می دهد. اصل چهارم: سرای هستی بی حقیقت و واقعیت نیست. اصل پنجم: واقعیت و حقيقت هر چیز هستی است. اصل ششم: واسطه ای میان وجود و عدم نیست. اصل هفتم: هستی ها با هم پیوستگی دارند. اصل هشتم: آنچه اتفاقی نیست هدفی دارد و رفتار او بیهوده نیست. اصل نهم:هر آنچه که از حرکت به کمال می رسد آیینی دارد. اصل دهم: علم وجود است. اصل یازدهم:حرکت در چیزی است که فاقد کمال است. اصل دوازدهم:موجودی که کمال مطلق است حرکت در او متصور نیست. یعنی مجموع هستی بی جنبش و در سکون کامل است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استاد طاهریان
🔺عدم هیچ است و از هیچ چیزی نیاید، پس هر اثری که هست از وجود است و چون عدم هیچ و ناچیز است واقعیت و ح
🔺عدم هیچ است و از هیچ چیزی نیاید، پس هر اثری که هست از وجود است و چون عدم هیچ و ناچیز است واقعیت و حقيقت چیزی نخواهد بود‌ و واقعیت و حقيقت همه چیزها هستی و وجود است که منشا آثار است. 🔺آیا می شود در موطن تحقق و ثبوت یعنی سرای هستی و خارج واسطه ای بین وجود و عدم باشد؟ پاسخ: آنچه در سرای هستی است، هستی است، زیرا نیستی در خارج نه بودی دارد نه نمودی تا کسی بگوید این نیستی است و بدان اشاره کند. هرچه طرف اشاره قرار گیرد، موجود است؛ چگونه می توان گفت این چیز نه موجود است و نه معدوم! و این از بدیهیات است و فطرت سلیم بر آن گواه است که اگر از هستی بگذریم نیستی است. 🔺بعصی از متکلمین عامه در میان مسلمانان قائل به واسطه بین وجود و عدم بودند و آن را حال نامیدند. حال را نه موجود و نه معدوم، بلکه ثابت می دانستند. آنها بین ثبوت و وجود و بین نفی و عدم تفاوت گذاشتند. در حالیکه ثبوت مرادف وجود است و نفی مرادف عدم است و اینها منکر اولیات شدند، پنداشتند اگر از هستی بگذریم به حال می رسیم که نه هستی است و نه نیستی. در واقع فطرت را پشت پا زدند و در برابر هستی دکان باز کردند. پس واسطه ای میان وجود و عدم نیست.