✅قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب که در 13 دی 1384 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید به شرح زیر می باشد:*
✅وظایف تخصصی دستگاههای قانونگذار و اجرایی*
*۴.سازمان صدا و سیما*
1⃣ اهتمام ویژه در خصوص معرفی و ترویج فرهنگ عفاف به منظور نهادینه سازی و جذاب نمودن آن.
2⃣ تبیین نقش حجاب و عفاف در افزایش سلامت جامعه و بهرهوری آن از طریق تولید برنامههای مختلف.
3⃣فرهنگسازی در زمینه اصلاح پوشش نامناسب و ارائه راهحلهای مؤثر و فوری از طریق تولید برنامههای کارشناسی، گفتمان، تولید فیلم، تیزرهای تلویزیونی و ...
4⃣ تبیین و آموزش احکام شرعی حجاب و عفاف و رعایت حریم عفاف در خانه و اجتماع و آموزش معیارهای رفتار صحیح زن و مرد جهت برقراری روابط متعادل اجتماعی.
5⃣ به تصویر کشیدن ابعاد شخصیتهای الهی اسلام چون حضرت زهرا (س)، حضرت زینب (س) و زنان نمونه از صدر اسلام تا دوران معاصر در مناسبتهای مذهبی و ملی و تأثیر آن در فرهنگ سازی و گسترش ارزشهای اسلامی به صورت جذاب.
6⃣ ترویج الگوهای مناسب حجاب از طریق تولید فیلم و سریال و سایر برنامههای تلویزیونی و انجام مناظره علمی، فرهنگی و هنری در خصوص فلسفه حجاب و عفاف به منظور استحکام بنیه اعتقادی و فرهنگی جوانان.
7⃣به تصویر کشیدن چهره بانوان محجبه کشورهای خارجی در زمینههای مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی و سیاسی از طریق برنامههای تلویزیون و تهیه فیلم از زندگی آنان.
8⃣تهیه فیلم و ارایه تصویر روشن از تاریخچه و خاستگاه کشف حجاب در ایران به عنوان یک حرکت سیاسی با هدف تخریب بنیانهای فکری و عقیدتی و رفتاری زنان در جامعه.
9⃣ آموزش و ترویج احکام شرعی حجاب و پوشش بومی (منطقهای) در جغرافیای جمهوری اسلامی ایران.
0⃣1⃣به تصویر کشیدن زنان تحصیلکرده، ممتاز، متعهد و باحجاب در فیلمها و مجموعههای هنری و پرهیز از نشان دادن آنان در نقشها و شخصیتهای عامه و کمسواد.
1⃣1⃣نشان دادن وضعیت حقوقی، فرهنگی و اجتماعی زنان در غرب و مقایسه آن با وضعیت زنان در غرب و مقایسه آن با وضعیت زنان در ایران به منظور ایجاد احساس رضایت خاطر زنان ایرانی از فرهنگ دینی و پایبندی آگاهانهتر آنان به عفاف و حجاب.
2⃣1⃣ نشان دادن اثرات منفی فرهنگ مبتذل و غیر اخلاقی غرب در زندگی اجتماعی و خانوادگی.
3⃣1⃣ انجام تمهیدات لازم برای کاهش تأثیرات منفی سریالها و فیلمهای خارجی متضاد با فرهنگ اسلامی از طریق نقد و بررسی فیلمها و سریالها.
4⃣1⃣معرفی نمونههای عینی از اساتید، مربیان، نفرات اول کنکور، المپیادیها و خانوادههای ایثارگران و .. از نظر مظاهر عفاف و حجاب و ساده زیستی.
5⃣1⃣انعکاس موفقیتهای جوانان - خصوصاً دختران - در ابعاد مختلف با هدف احیا و تقویت شخصیت و منزلت اجتماعی آنها.
6⃣1⃣تهیه فیلم و گزارش از زندگی زنان فعال در عرصههای خانوادگی، مدیریتی، علمی، فرهنگی و هنری با محوریت موضوع «عفاف و پوشش».
7⃣1⃣آشنا کردن خانوادهها و جوانان نسبت به برگزاری ازدواج کم هزینه و ساده با توجه به شرایط اقتصادی جامعه.
8⃣1⃣بازنگری در شرایط انتخاب فیلمها و سریالهای خارجی بر اساس ملاکهای حجاب و عفاف.
9⃣1⃣تهیه برنامههای متناسب با فرهنگ حجاب و عفاف برای کودکان و استفاده از قهرمانهای عروسکی مطرح در کارتونها و برنامههای کودک نظیر (علی کوچولو، کلاه قرمزی و ... در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان)
0⃣2⃣تهیه برنامههای مختلف در خصوص تاریخچه و جایگاه پوشش و حجاب در غرب، تبیین علل و عوامل آن و چگونگی رواج فرهنگ برهنگی در سدههای اخیر در آن جوامع.
1⃣2⃣- نظارت مستمر بر تبلیغات تجاری به منظور جلوگیری از ایجاد روحیه مصرف گرایی و تجمل پرستی به عنوان عوامل ترویج بی مبالاتی اخلاقی و سرق آن به سوی تبلیغات و آگهیها فرهنگی و اخلاقی.
2⃣2⃣- تدوین سیاستهای روش و مشخص در مورد سبک لباس و آرایش هنرمندان، مجریان زن و مرد و ... در برنامهها، فیلمهای سینمایی، تاثیر و ... با محوریت عفاف و حجاب.
3⃣2⃣ - اطلاع رسانی مناسب و دقیق به خانوادهها در مورد علل آسیبهای اجتماعی و انحرافات در خصوص زنان بی سرپرست، کودکان خیابانی، طلاق، اعتیاد، فرار دختران و نشان دادن عدم رعایت عفاف و حجاب در بروز این آسیبها.
4⃣2⃣- انعکاس عواقب منفی استفاده از فیلمها، نوارهای مبتذل و حضور در گروههای منحرف بر زندگی فردی - اجتماعی از طریق برنامههای مناسب به صورت طبیعی و غیر عمدی.
5⃣2⃣- نشان دادن اثرات منفی تاثیر فرهنگ مبتذل و غیر اخلاقی غرب در زندگی اجتماعی نوجوانان به صورت طبیعی.
6⃣2 بیان آیات و روایات و توصیههای دینی در مورد مسئولیت مشترک زن و مرد در رعایت نگاه، رفتار و گفتار.
7⃣2⃣تخاذ سیاستهای انضباطی در خصوص بازیگران زن صدا و سیما و جلوگیری از تجلیل و تبلیغ چهرههایی که در مناظر اجتماعی و عمومی با ظاهر و پوشش بد حضور پیدا میکنند.
8⃣2⃣ترغیب و تشویق
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین والصلوة والسلام علی اشرف الانبیاء والمرسلین وحبیب اله العالمین ابی القاسم محمد (ص)🍃🌸
والعاقبة لاهل التقوی والیقین 🍃🌺
🌺با عرض تبریک ولادت حضرت امام جواد (ع)
مطالبی در مورد امام جواد ع خدمت دوستان ارائه میشود
انتقال به کانال ها و گروهها بلامانع است
سید حسین
🅾🅾 امام جواد (ع) 🅾🅾
✳️زندگی امامان معصوم (ع) سراسر نور، معنویت عزت و عظمت بود. و از طرفی آن بزرگواران در اوج مظلومیت و تحت ستم خلفای ظالم قرار داشتند.
✅امام جواد(محمد تقی) در دهم رجب سال ۱۹۵ هجری به دنیا آمد نام مادرش سبیکه نوبیه بود امام رضا (ع) او را خیزران نامید.
🔴القاب مبارک ایشان:
✅تقی جواد، قانع، زکی، منتجب و مرتضی و #کنیه_اش ابا جعفر ثانی است.
🔷در مورد امامت آن حضرت ؛
صفوان بن یحیی ازیاران امام رضا (ع) میگوید: از ایشان پرسیدم، اگر برای شما حادثه ای پیش بیاید
به چه کسی پناه ببریم⁉️
✅امام رضا (ع) با دست خود به طرف امام جواد (ع) اشاره کرد.
1⃣
🅾🅾 امام جواد (ع) 🅾🅾
🔴صفوان :
به امام رضا (ع) گفتم: این بچه که ۳ سال بیش ندارد‼️
🔵امام رضا (ع):
کودکی او چه زیانی به امامت خواهد زد⁉️
همانا عیسی (ع) کمتر از ۳سال داشت که به پیامبری وحجت الهی قیام کرد.
🔴ابویحیی صنعانی :
خدمت امام رضا ع بودم که ابا جعفر(امام جواد ع)را به نزدش اوردند
🔵وفرمود:
این همان مولودی است که مبارک تر از او برای شیعیان ما زا ییده نشده است.
2⃣
🅾🅾 امام جواد (ع) 🅾🅾
🔷هنگام شهادت امام رضا (ع)، جوادالائمه (ع) ۹ سال داشت.
🔴شیعیان دونظر داشتند:⬇️⬇️
1⃣سن کم آن حضرت را بر خلاف عادت می دانستند چون هیچ یک از امامان گذشته در سن کودکی به امامت نرسیده بودند.
2⃣گروهی دیگر از شیعیان پاسخ دادند: بلوغ شرط امامت نیست ؛ زیرا وی حجت خداست و از کودکی همه چیز را می داند.
🔷حضرت یحیی بن زکریا (ع) و عیسی بن مریم (ع) در کودکی بر انگیخته شدند وسلیمان بن داود درس نخواند ولی به فرزانگی رسید.
3⃣
🅾🅾 امام جواد (ع) 🅾🅾
🔴امام جواد (ع) درعلم و حلم و فصاحت و عبادت و سایر فضائل اخلاقی ممتاز بود.
🔷با وجود سن کم در علوم و قرآن و.. بی نظیر بود.
🔶در کودکی( سال ۲۰۲) از مدینه به خراسان نزد پدر خود امام رضا (ع) هنگام شهادت پدر بر بالینش حاضر شد و مجددا به مدینه باز گشت.
4⃣
🅾🅾 امام جواد (ع) 🅾🅾
🔴امام جواد (ع)⬇️⬇️
🔶 مرجعیت جامعه علمی خود را بعهده داشت.
🔶وهمه توطئه های منحرفان علیه شیعیان را با بیانی مستدل خنثی میکرد.
🔶و شیعیان را راهنمایی و از منحرف شدن آنان جلوگیری می کرد.
🔶و بر علم و بینش شیعیان و یاران خود می افزود و آنها را رشد می داد.
🔶شیعیان درحال قوی شدن از نظر انسجام علمی و معرفتی بودند.
5⃣
🅾🅾 امام جواد (ع) 🅾🅾
🔷در دوران امام جواد (ع) جامعه از رشد علمی بالا و تفکرات متعدد برخوردار بود
🔶و دانشمندان زیادی وجود داشتند که هر کدام صاحب اندیشه (انحرافی) بودند و پیروان زیادی نیز داشتند؛
🔹حنابله (نقل گرایی مطلق) ،
🔹معتزله عقل گرائی مطلق )
🔹 اشاعره (تلفیقی از آن دو ونهایتا جمود فکری)
🔹مرجئه( عملگرائی مطلق بدون عقل)
🔹مسیحیت( ایمان گرایی بدون عمل)
🔹ملحدین و ....
✅تنها گروه معتقد به وحی و استدلال عقلی شیعیان بودند.
6⃣
🅾🅾 امام جواد (ع) 🅾🅾
🔷کار امام جواد (ع) در این شرایط بسیار سخت و بااهمیت بود زیرا خود مآمون دارای اندیشه معتزله واز قدرت نیز برخوردار بود.
✅وحتی بسیاری از شیعیان از نظر افکار پراکنده شده بودند.
🔶نهضت معتزله چالش و خطرات زیادی را برای شیعه بوجود آورد.
🔷وچون امام جواد سن کمی داشت (۱۰ سال) عده ای از شیعیان منحرف، وحتی علیه اصل امامت شیعه می تاختند.
7⃣
🅾🅾 امام جواد (ع) 🅾🅾
🔷امام جواد (ع) با بیان استدلال های محکم و مستدل توطئه های آنها را خنثی کرد. و افکار باطلشان را به شیعیان نشان میداد.
🔶 امام (ع) به تقویت علمی و فکری و معرفتی یاران خود میپرداخت تا بتوانند در مقابل انحرافات فکری و معرفتی مخالفان، خود را حفظ نمایند.
✅تدریجا اقتدار علمی امام جواد (ع) و گرایش بیشتر شیعیان به آن حضرت، مآمون که علاوه بر خلافت، صاحب اندیشه معتزله بود دچار احساس خطر کرد.
8⃣