eitaa logo
تحلیل سیاسی
343 دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
8.4هزار ویدیو
1.5هزار فایل
نقش رسانه ها در ساخت هویت و شخصیت نسل جوان را جدی بگیرید، رسانه های دشمن در حال نابودی سرمایه اجتماعی کشورمان هستند، برای یک ملت متحد هیچ خطری وجود ندارد، به تقویت اشتراکات دینی و ملی در درون جامعه بپردازید. ارتباط با ادمین: @r_taghvaei313
مشاهده در ایتا
دانلود
16.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تقلای مجری بی‌بی‌سی فارسی برای القای نزدیکی وقوع جنگ علیه ایران و مخالفت کارشناسان برنامه! 🔹مجری شبکه بی‌‍‌بی‌سی در عملیاتی روانی سعی دارد سناریوی سایه جنگ علیه ایران را به مهمانان برنامه تحمیل کند اما هر دو کارشناس برنامه این موضوع را رد می‌کنند! https://eitaa.com/tahlil30yasi
جنگ همین است. یعنی در کشوری که ظرف چهل سال، نرخ باسوادی زنان ۱۵-۲۴ سال در آن از ۲۴٪ به بالای ٪۹۷ رسیده، اپوزسیون تبهکار با ترفندهای رسانه‌ای-شناختی از توطئه برای ممانعت از تحصیل دختران می‌گوید تا دستگاه خرد عمومی را مختلّ و دخالت‌‌های بشردوستانه‌ امپریالیستی را عادی‌سازی کند. https://eitaa.com/tahlil30yasi
31.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️بیژن پیروز: ماجرای مسمومیت دانش آموزان را بدون مشکل پشت سر خواهیم گذاشت بیژن پیروز (عضو هیئت علمی دانشگاه): 🔹توییت سفیر یکی از کشورهای خارجی با ذکر عناوین «مسمومیت» و «تمامی نداشتن ماجرا» در واقع دامن زدن به قضیه است. 🔹وضعیتی مشابه برای کوکاکولا به وجود آمده بود، شایعه شده بود که نوشیدن این نوشابه موجب بیماری می شود و اتفاقا دخترهای بلژیکی وقتی کوکاکولا می خوردند، حالشان بد میشد. 🔹روش های محرک محیطی حتی اگر واقعا تهدیدی هم نباشد، باز هم تاثیرگذارند و موجب بیماری بچه ها می شوند. 🔹می توانیم با شفاف صحبت کردن راجع به همه یافته ها، این دوره را پشت سر بگذاریم چه اینکه دوره هایی داشتیم که در مدارسمان آموزش می دادیم اگر بمباران هوایی شد یا حمله شیمیایی صورت گرفت، دانش آموزان باید چه کاری انجام دهند. https://eitaa.com/tahlil30yasi
✅ایران سلاح هسته‌ای نداره اما کره‌ی شمالی موشک هسته‌ای داره و اسراییل هم زرادخانه‌ی هسته‌ای داره. اما نگرانی‌های آمریکا در مورد ایران باعث شده که رسانه‌های انگلیسی زبان بارها و بارها کلمه‌ی ایران رو کنار واژه‌ی اتمی بیاورند. https://eitaa.com/tahlil30yasi
4_6012356801628995933.pdf
701.4K
✳️✴️ معرفی اجمالی کتاب: 🔺کتاب «اقتدار گرایی ایرانی در عهد قاجار» به نگارش دکتر محمود سریع القلم، استاد دانشگاه شهید بهشتی، به بررسی مبانی ساختاری، رفتاری و مدیریتی نظام اقتدارگرا در عصر قاجار (۱۱۹۳ـ۱۳۴۴ هجری قمری) پرداخته است. 🔺در این بررسی نحوه ظهور قاجاریه شرح داده شده و به مشکلات سیستم‌سازی در ایران در دوره پادشاهی قاجار (آقامحمدخان، فتحعلی‌شاه، محمدشاه، ناصرالدین‌شاه) توجه شده است. 🔺در کتاب «اقتدار گرایی ایرانی در عهد قاجار» به رفتار ایرانیان در عهد قاجار در چارچوب عنوان‌هایی چون ضعف در ایجاد حفظ روابط پایدار، تمایل در بر هم زدن توافق‌ها، عصبانی شدن سریع، ناسازگاری در کار تشکیلاتی مطرح و درباره تأثیر این رفتارها در منظومه اقتدارگرایی عهد قاجار ایرانی اشاره کرده و در یک بررسی تطبیقی مفهوم کانونی که در چهار قرن اخیر برای خروج از اقتدارگرایی مطرح شده است، در میان کشورهایی چون ژاپن، چین، آمریکای لاتین و ایران مورد مقایسه قرار گرفته است. 🔺این کتاب در پنج فصل تدوین شده است. در پیش‌گفتار نویسنده اصلاح فکر را مقدمه اصلاح هر نوع نارسایی دانسته و پدیده اقتدارگرایی را در ایران نه تنها دولتی، بلکه در ناخودآگاه فرهنگ عمومی نیز جاری و فعال می‌داند و برخلاف مبانی نظری ارایه شده توسط برخی نویسندگان ایرانی که توسعه سیاسی را شرط خروج از اقتدارگرایی دانسته‌اند، او عقیده دارد مادامی که مردم به لحاظ معیشتی گرفتار حقوق دولت‌اند، فرصت فکر کردن مستقل و تغییر مستقل را پیدا نخواهند کرد. https://eitaa.com/tahlil30yasi
😷 مسمومیت دانش آموزان از چند زاویه 1️⃣ این اتفاق دقیقا امتداد خط آشوب و اغتشاشات مهرماه و در ادامه موضوع قیمت دلار برای عدم آرام سازی فضای روانی کشور می باشد. 2️⃣ بزرگی این موضوع بیش از آنکه واقعیت میدانی داشته باشد، یک جنگ رسانه ای شدید بر علیه کشور با رویکرد امتداد فشار جامعه بین المللی علیه جمهوری اسلامی و عدم ارتباط آنان با ایران است. 3️⃣ اگر همه آمار و گزارشات درست باشد، این موارد درصد بسیار بسیار اندکی را در کل کشور شامل شده و نمی توان عمومیت داد، برای مثال ما ۵۶۰ هزار کلاس درس و ۱۰۷ هزار مدرسه وجود دارد که حدود ۱۵ میلیون دانش آموز در آنها درس می خوانند، حالا ده مدرسه چند هزارم درصد می شود که اینقدر بزرگ جلوه داده می شود؟ 4️⃣ بر اساس علم روانشناسی می توان گفت که عمده آثار موجود دانش آموزان یک ترس جمعی، فشار روانی و هیستری جمعی است نه یک ترور بیولوژیک و مسمومیت که آنهم ناشی از فشار روانی رسانه و والدین و حتی کادر مدرسه می باشد. 5️⃣ موضوع خرابکاری شرافتمندانه و از بین بردن های زیرساخت های شهری و تعطیلی مدارس بهترین فرضیه برای فهم رویداد موارد قطعی و مسمومیت های واقعی بوده که بارها توسط مخالفان جمهوری اسلامی در اغتشاشات اخیر بکار برده شد و حتی روش های مسموم کردن دانش آموزان و تعطیلی کلاس ها هم به عده ای تدریس شد که حادثه اخیر می تواند امتداد آن باشد. 6️⃣ بعضی از این اتفاقات امری عادی بوده و بعضی شیطنت دانش آموزان می باشد. مثلا بوی سوختگی ناشی از گذاشتن پلاستیک روی بخاری یا زدن اسپری فلفلی در کلاس درس که متاسفانه امری رایج شده و در زمانه کنونی با بزرگنمایی و یا تعدد تکرار، از آن به مسمومیت یاد می شود. 7️⃣ از بین بردن وجهه شهر قم همچون موضوع کرونا و سپس منفی کردن نگرش ها به این شهر و در نتیجه تضعیف باورهای عمومی در مورد تفکرات انقلاب اسلامی از دیگر نکات مهم در این زمینه است. 8️⃣ به احتمال زیاد موج داخلی مسمومیت دانش آموزان تا روز سه شنبه ۱۶ اسفندماه و همزمان با تعطیلی مدارس پایان میابد و باید منتظر موج رسانه ای بعد ضد مردم و نظام بود. 9️⃣ در نهایت آنکه از نظر عقلی هیچ دلیلی وجود ندارد که جمهوری اسلامی خود اینکار را انجام دهد، زیرا هیچ سودی برای او ندارد و عملکرد ۴۴ ساله آن نشان از رشد بسیار شتابان زنان و بهبود وضعیت آنان دارد. ✍️ سید محسن هاشمی https://eitaa.com/tahlil30yasi