eitaa logo
تحلیل نگاشت
35 دنبال‌کننده
40 عکس
1 ویدیو
2 فایل
تحلیل نگاشت جایی خواهد بود برای تحلیل مواد و نکات حقوقی ای که در عین مهم بودن اکثر حقوقدانان به اون ها توجه نمی کنند. تلاشی جهت #جهاد_تبیین نظراتتون رو می تونید اینجا بگید: @R_n_f_2023
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بیداری بزرگ
📍چشممان روشن ♨️طرح ‎ با طرح دشمن انطباق دارد. ⭕️درود بر مجلس انقلابی، به‌خصوص ریاست آن (اینجا) 🔙یادآوری: 🔘دانشگاه استنفورد، همان دانشگاهی است که پروژه معروف «ایران ۲۰۴۰» را نوشت که رهبر انقلاب از آن به عنوان یک «پروژه علمی خطرناک» یاد کردند و در مقابل آن موضع گرفتند. ⭕️حالا که بحث پروژه ‎ دانشگاه استنفورد و ارتباط ‎ میکروفون پرتاب کن با آن داغ است، ببینید چه کسانی در مجلس طرح دشمن را تبدیل به قانون کردند. ❗️قالیباف: «با تصویب قانون جدید بانک مرکزی ما نظارت و اقتدار رو به بانک مرکزی برگرداندیم»! ✍🏼مهدی منتظر مهدی 🆔@awake_vs_reset
تحلیل نگاشت
📍چشممان روشن ♨️طرح ‎#استقلال_بانک_مرکزی با طرح دشمن انطباق دارد. ⭕️درود بر مجلس انقلابی، به‌خصوص ر
🖊با برملا شدن ترجمه اسناد استفورد ۲۰۴۰ به عنوان یک سری از اسناد پیشنهادی وزارت برنامه و بودجه باید بگیم این آقایون محترم اکثر قوانین راهبردی داخلی رو کردند. ❓نفوذ یعنی چی؟ نفوذ دقیقا همینه که ما مجبور باشیم از ریلی بریم که اونا برامون چیدن. 🔴 برنامه هفتم توسعه که این روزا نامزدها مدام بهش ارجاع می دند هم یکی از همین برنامه هاست. ⭕️ قانون بانکداری جمهوری اسلامی هم یکی از اون برنامه ها بود. و... ❌ نماینده های محترم مجلس هیچ سوادی در رابطه با اسناد خارجی ندارند. ❌ شورای نگهبان هم همین طور ❌ شورای عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام هم همین طور ⁉️ آیا روی ریل خراب میشه به نتیجه درست و سعادتمندانه رسید؟ . --------------------- 🔸🔹@tahlil_negasht
✅ اصلاح بیستم: پررنگ کردن نقش دبیرکل 🖊در قسمت های مختلف اصلاحات جدید IHR می شه پررنگ تر شدن نقش دبیرکل رو به وضوح حس کرد. یکی از این موارد هم ماده ۴۳ هست. اقدامات پیش بینی شده در IHR به دو دسته تقسیم میشن. 1⃣ اقدامات ذکر شده در IHR 2⃣ اقدامات اضافی (اقداماتی که در سایر معاهدات بین المللی پیش بینی شده + اقداماتی که هر کشوری در قوانینش پیش بینی می کنه) 💢حالا وقتی کشوری در این اقدامات اضافی که انجام می ده (بند۳ ماده که ترجمه اش در عکس اومده)، منافع کشور دیگه ای رو تحت الشعاع قرار بده، اون کشوری که منافعش تحت تأثیر قرار گرفته می تونه بخواد که تحت مشورت قرار بگیره. هدف از این مشورت هم اینه که کشور دوم منطق کشور اول رو برای لزوم چنین اقداماتی بفهمه و با هم به یک راه حل مسالمت آمیز برسند. 🔴 چیزایی که در این ماده اضافه شده درخواست کشور دوم از مدیر کل برای مشورت و تسهیل گری مدیرکل در فرایند مشورت هست. 🖌 7. بدون لطمه به حقوق خود طبق ماده 56 [داوری]، هر کشور عضوی که تحت تأثیر اقدامات اتخاذ شده طبق بند 1 یا 2 این ماده قرار می‌گیرد، می‌تواند از دولت عضوی که چنین اقدامی را اجرا می‌کند، بخواهد که مستقیماً یا از طریق مدیر، درخواست مشورت کند. مدیرکل همچنین می تواند مشورت بین کشورهای عضو مربوطه را تسهیل کند . هدف از این مشاوره ها روشن کردن اطلاعات علمی و منطق بهداشت عمومی زیربنای این اقدام و یافتن راه حل قابل قبول دو طرف است. اطلاعاتی که در طول مشاوره به اشتراک گذاشته می شود، باید محرمانه نگه داشته شود، مگر اینکه با کشورهای عضو درگیر در مشاوره به نحو دیگری توافق شود. 🔸🔹@tahlil_negasht
تحلیل نگاشت
🖊 بند آخر که تازه اضافه شده هم به نظرم مهمه. 🔴 اطلاعاتی که در طول مشاوره به اشتراک گذاشته می شود، باید محرمانه نگه داشته شود، مگر اینکه با کشورهای عضو درگیر در مشاوره به نحو دیگری توافق شود. 🖊 فعلا جایی موردی که این بند رو شفاف کنه ندیدم. اما سوالاتی که هست اینه که ❓ لزوم عدم محرمانگی رو چه کسی تشخیص می ده؟ ❓توافق عدم محرمانگی رو چه کسی انجام می ده؟ ❓شرایط توافق عدم محرمانگی چی هست؟ ❓آیا مثلا شرایط پاندمی باعث عدم محرمانگی می شه؟ و... ⛔️ همیشه حواستون باشه، یک بند مبهم می تونه خیلی دردساز باشه. --------------------- 🔸🔹@tahlil_negasht
✅ هیأت عالی بانک مرکزی یا شورای پول و اعتبار 🖊طبق ماده ۱۶ قانون پولی و بانکی مصوب ۱۳۵۱، شورای پول و اعتبار یکی از ارکان بانک مرکزی بود که هدفش "مطالعه و اتخاذ تصمیم درباره سیاست کلی بانک مرکزی ایران و نظارت بر امور پولی و بانکی کشور" بود. اعضای شورای پول و اعتبار ۱۰ نفر بودند. با تصویب قانون بانکداری جدید و لازم الاجرا شدن آن که حدودا اواسط خرداد بود، "هیأت عالی بانک مرکزی" جایگزین شورای عالی نظارت شد. اما باید دید از نظر چینش اعضا شورای پول و اعتبار چه تفاوتی با هیئت عالی نظارت دارد؟ ✅1⃣ حضور وزیر اقتصاد و دارایی در هیئت عالی بانک مرکزی به جای معاون ✅2⃣ حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه در هیئت عالی بانک مرکزی به جای معاون ✅3⃣ اضافه شدن "معاون سیاستگذاری پولی" ✅4⃣ اضافه شدن "معاون تنظیم­گری و نظارت" ⭕️5⃣ جایگزینی "دو نفر اقتصاددان متخصص در زمینه سیاستگذاری پولی و ارزی " که به پیشنهاد رئیس کل و تأیید و حکم رئیس جمهور منصوب می شوند به جای "دو نفر مطلع در امور مالی و پولی به تشخیص و انتخاب وزیر دارایی" ⭕️6⃣ جایگزینی "دو نفر متخصص در حوزه بانکداری (یک­نفر در زمینه حقوق بانکی و یک نفر در زمینه امور مالی)" که به پیشنهاد رئیس کل و تأیید و حکم رئیس جمهور منصوب می شوند به جای "یکی از خبرگان بانکی به تشخیص و انتخاب رئیس بانک مرکزی" ❌7⃣حذف رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران. ❌8⃣ حذف معاون وزارت کشاورزی و عمران روستایی به معرفی وزیر مربوطه ❌9⃣ حذف معاون وزارت تعاون ❌🔟 حذف معاون وزارت صمت به به معرفی وزیر مربوطه 🖋همونطور که در مقایسه انجام شده می بینید، در قانون بانکداری، تصمیم گیری روند پولی و بانکی کشور منحصراً در اختیار اعضای بانک مرکزی و افراد انتخابی توسط رئیس کل بانک مرکزی قرار گرفته. (۷ نفر از ۱۰ نفر) 🔅البته شایسته است من چنین مقایسه ای رو در مورد تغییر وظایف مدون برای هیئت عالی نظارت نسبت به شورای پول و اعتبار هم داشته باشم که بستگی به توان و زمانم داره. ❓طراحان قانون بانکداری این تخصصی شدن هیئت نظارت رو از محصنات قانون جدید و مخالفان، این موضوع رو از مضرات قانون جدید می دونن. نظر شما چیه؟ --------------------- 🔸🔹@tahlil_negasht
✅ آیا عقلمان رو به زوال است؟ در رفتار طرفداری ... 🖊 نمی دانم نتیجه بالا رفتن سن است یا تغییرنگاهِ ناشی از آگاهی از جوانبی که قبلا در نظر گرفته نمی شد. 💢 سال ۹۲ که به دکتر جلیلی رای می دادم، گفتند لزوم بر اجماع است. اما شور جوانی! یا هر چه که بود، من تنها دکتر جلیلی را اصلح می دانستم. با همان فهم رای اولیم. راستش را بخواهید هنوز هم پشیمان نیستم! 💢 سال ۹۶ در مصلا برای رای آوردن دکتر رئیسی از این طرف به آن طرف می دویدم، کمی هم در مترو داد می کشیدیم در انتظار آخر هفته ای که روحانی رفته باشد، یادش بخیر! 💢 سال ۱۴۰۰ که شد، دیگر جایی ندویدم. اما به همه می گفتم، تنها شانس ما برای نجات کشور از ویرانی برجای مانده از روحانی، دکتر رئیسی است. می گفتند کارنامه او در قوه قضاییه زیاد هم عالی نیست [نقد به مشی مدیریتی ایشان بود]، اما گوش من بدهکار نبود. 🔅می گفتم ایشان آدمی باتقوا و انقلابی و فعال است، بیاید اقتصاد فلان می شود و واکسن ها بهمان، سند ۲۰۳۰ متوقف می شود و ایران روی ریل انقلاب می افتد. ❗️اما پس از روی کار آمدن ایشان فهمیدم نباید انتظار داشته باشم همان بشود که من می خواهم. نه در اقتصاد نه در بهداشت نه در هیچ مسئله دیگری نگاه یک رئیس جمهور لزوما با نگاه من یکی نخواهد بود، او ده ها فاکتور برای در نظر گرفتن دارد که من ندارم. 💢این دوره برنامه نگر شدم. کلمات و عباراتی که می گویند را دقیق بررسی می کنم تا مفهوم پشت آن را دریابم. حالا دیگر تبلیغات را نمی فهمم. میتینگ های انتخاباتی در نظرم مسخره است و هواداری را بی معنی می دانم. ⚖ نامزدها را گذاشته ام روی ترازو. بدی هایشان را به اندازه خوبی هایشان می بینم. 📍می دانم هر کدام از این ۶ نفر رئیس جمهور شود، قرار نیست حتی ۵۰% از خواسته های من اجرایی شود. قرار نیست وضع اقتصاد بهتر شود، سند ۲۰۳۰ و هوشمندسازی و رمزریال متوقف شود، دکل های 5G جمع شود، وضع تغذیه ارگانیک تر شود، اجرای COP28 متوقف شود، تفکر نئولیبرال حذف شود و ... . ⭕️ می دانم انتظار بی جایی است، اما دلم می خواست توئیت ها و نوشته هایی را ببینم که می گویند می دانیم فلان طرح و ایده و تفکر و کارنامه نامزدی که ما به او رای می دهیم مورد قبول ما نیست، [حتی اشکالاتش را بیان کنند] اما به دلایل الف و ب و پ او را مناسب تر دیدیم. ⭕️ بگویند قرار نیست بعد از انتخابات سکوت کنیم، تلاش می کنیم تا اشتباهات حکمرانی رئیس جمهور منتخبمان کمتر شود و قرار است این انتخاب شروع کنش اجتماعی ما باشد، نه اتمام کار ما. [البته ۱۰۰% منظورم ایجاد کارزارهای پوپولیستی نیست!] 🌡از فضای احساسی خسته ام. از تبلیغات منفعت طلبانه همین طور. از این اومانیسم خفته در رفتارهایمان و موضع گیری هایمان خسته ام. 🦠خلاصه که بین این هیجان [شور و شوق] طرفداری و تبلیغاتی و هیجان [ترس] ناشی از شیوع کرونا فرقی نمی بینم. جز اینکه مورد اول مثبت است و مورد دوم منفی. 🧠 نگذاریم دوباره هیجان و رسانه عقل هایمان را تعطیل کند. هیچ کدام از این نامزدها بری از اشتباه و معصوم نیستند. هیچ کدام قرار نیست منجی باشند و یا معجزه کنند. --------------------- 🔸🔹@tahlil_negasht
101.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستند ، روایتی از تَکرارهای خائنانه! نمی‌گذاریم دوباره سر مردم کلاه برود... «انتشار برای اولین بار» --------------------- 🔸🔹@tahlil_negasht
✅ توضیحی بر سمن ها 🖊در مورد سمن ها (سازمان های مردم نهاد) که دیروز در آقای پورمحمدی به آقای جلیلی ایراد گرفتند، ذکر یک نکته ضروری است. ✍ من (دهه ۹۰) که یه بررسی روشون داشتم، این طور دیدم که اکثر این سمن ها به یه سر خارجی وصلن. یعنی یا دستورالعمل هاشون به ظاهر بین المللی بود (شعبه ای از سمن های خارجی بودند)، یا آموزه هاشون. و منصفانه بگم واقعا امکان ایجاد انقلاب مخملی رو هم داشتند. 💢 اگر به سر خارجی وصل نبودند و هیچ نفوذی هم در اون ها شکل نگرفته بود، در فضای روشنفکری ایرانی (غربگرایی) شکل می گرفتند و آموزه های دینی و اسلامی در اون ها کمرنگ بود. 💢 چون جمعیت مذهبی ما تشکل های خودشون رو داشتند، زیاد به سمن ها اقبال نداشتند. برای همین هم در دوران دولت های قبلی (۱۱ و ۱۲) سعی کردند نقش تشکل ها و هیئت های مذهبی و مساجد رو کمرنگ کنند و مردم رو به تأسیس سمن ها و فعالیت در سمن ها ترغیب کنند. 💢یک سری سمن هم در قانون پیش بینی شده (مثل انجمن حمایت از مصرف کنندگان موضوع قانون متروک حمایت از مصرف کنندگان ۸۸ و...) که این سمن ها با تغییر دولت ها و بنا به منافع دولت ها، فعالیتشون قابل کنترل بود. ⭕️ بماند که می شد جایی برای فساد. چه فساد مالی، چه فساد برای رسیدن به قدرت. --------------------- 🔸🔹@tahlil_negasht
آخرین نظرسنجی و افکارسنجی انتخابات این پیش بینی حاصل حوزه بیگ دیتا و پیمایش حضوری است که با الگوی جدید، چند وجهی و با بهره گیری از هوش مصنوعی و سرمایه انسانی نخبه در بازه انتخابات توسط تیم های شرکت های خصوصی و تخصصی انجام شده است. امضا: محسن فینی زاده https://x.com/finizadeh/status/1806280045725442467 --------------------- 🔸🔹@tahlil_negasht
--------------------- 🔸🔹@tahlil_negasht
سلام و وقت بخیر ان شاءالله از فردا ماجرای اصلاحات IHR رو دوباره شروع می کنم. مشکل پیچیدگی ماجرا بود، این قسمت ها رو بگذارم خودتون می بینید. نیاز به تمرکز داشت. امیدوارم دیگه از فردا این تمرکز حاصل شه. بعدش هم کارها دارم ان شاءالله. و سازمان ها و قوانین مرتبط باید بررسی و شناخته بشن. --------------------- 🔸🔹@tahlil_negasht