چطوری؟ آمریکائی!
رضا پهلوی به بهانه اغتشاشات اخیر در ایران بابت افزایش قیمت بنزین طی پیامی خطاب به ایرانیان اظهار داشته: «درد مردم ایران بیش از آنکه قیمت بنزین باشد، کرامتیست که از دست رفتهاش میبینند» و در ادامه افزوده:
شما به درستی دریافتهاید که تنها راه رهایی، نه صندوقهای دروغین رای، که در با هم بودن و سر دادن فریاد دادخواهی در خیابانهای ایران است.
مزید اطلاع آقازاده محمدرضا پهلوی باید گوشزد کرد مشکل درشت مردم ایران قبل از قیمت نفت همین مصیبت آقازادگی و به احتساب اسپرم منتقله از ابوی خود را «تافته جدابافته دیدن» است که حاملان آن اسپرم را دچار توهم فضیلت و رهبریت و مانویت و «ملوکانهفرمائی» میفرماید!
جناب رضا پهلوی به درستی فرمودهاند درد اصلی ایرانیان کرامت از دست رفتهشان است اما در بیان کامل حقیقت ماخوذ به حیا مانده و نفرمودهاند این کرامت به تاراج رفته میراث پدر و پدربزرگ و آن «علیهسرکار» در سلطنت منحوسه و منقرضهای است که از جوار بیهویتی و شرمآگینی از هویت ایرانی و خودباختگی و شیدائی همه خانواده پهلوی به هویت مهترانگارانه آمریکائی، در خاک ایران نشاء شد.
جناب پهلوی!
کرامت ایرانیان زمانی از بین رفت که پدر تاجدارتان ایرانیان را چون «گوساله» انگاشت و نهیبشان زد «یا به صندوق آرای دروغین من در حزب رستاخیز رای میدهید یا پاسپورت بگیرید از ایران بروید» و ایرانیان نیز به درستی دریافتند تنها راه رهایی، نه صندوقهای دروغین رای، که در با هم بودن و سر دادن فریاد دادخواهی در خیابانهای ایران است که نتیجهاش اخراج پدر تاجدارتان و خانوادهاش از ایران شد!
ایرانیان کرامتشان را روزی از دست دادند که بابای شما آنها و کرامتشان را در لایحه کاپیتولاسون به آمریکائیان فروخت!
ایرانیان کرامتشان را روزی از دست دادند که بهجت ملی ناشی از ملی شدن صنعت نفت در کنار مصدقشان را با کودتای بابای تحت تولیت آمریکایتان با افسردگی و یاس و حرمان ما به ازا کردند!
کرامت ایرانی آنجا از دست رفت که بابای شما دانشجویان آزاده کشور را به پاسداشت کودتای ۲۸ مرداد در پیشگاه نیکسون به گلوله بست!
جناب پهلوی!
بیش از ۴۰ سال از آن تاریخ گذشته. بیش از ۴۰ سال است که با پول ربوده شده ملت ایران خوردید و گشتید و چریدید! کاش لااقل در این مدت دو واحد دانشگاهی و یک مدرک تحصیلی از یک کالج آمریکائی میگرفتید تا لااقل تبحری در ادبیات آکادمیک پیدا میکردید و اکنون میفهمیدید نظام دیکتاتوری و استبدادی با یکدیگر تفاوت دارند و میفهمیدید پدرتان دیکتاتور بود و پدربزرگتان مستبد!
جناب پهلوی! در غائله افزایش بنزین بوی کباب شنیدهاید لیکن سالها است تق قیام قابلمه به دستها درآمده!
جناب پهلوی ـ مردم ایران مردم با شعوریاند. اگر ٔکاخ سفید در ۷۱ توانست با تئاتر قابلمه به دستان مرفه(!) آلنده رو با کودتا بنفع پینوشه پائین بکشد لیکن اکنون نه ایران شیلی دهه هفتاد است و نه ایرانیان مبتلابه حماقت نظام پولارایز جنگ سرداند و نه جنابعالی استعداد و جنم «پینوشه شدن» را دارید و نه کاخ سفیدتان در تهران برخوردار از ستاد کودتا است.
جناب پهلوی ـ مردم ایران در آبان ۵۸ و چند ماه بعد از اخراج بابا و مامان و جنابعالی و لیلا خانم و فرحناز خانم و علیرضا، درب سفارت دولت فخیمه آمریکا در چهارراه تختجمشید را نیز گل گرفتند و شوربختانه جنابعالی را از داشتن پایگاه فتنه در ایران محروم ساختهاند!
اگر «بابا» توانست در ۳۲ با کودتا به قدرت بازگردد این را مدیون وجودداشت سفارت آمریکا در تهران بود.
آقای پهلوی ـ درسته که مردم ایران تحت تحریمهای ظالمانه آمریکا زیر فشارند علیرغم این ایرانیان کشورشان را دوست دارند و برای وجب به وجب خاک این کشور هشت سال مظلومانه جنگیدند و بیش از ۴۰ سال با همه مصائب و سختیهایی که کاخ سفید به جرم خودباشی بر سرشان آورده پایمردی کردهاند تا از این طریق بتوانند از شرف و حُریت و استقلال و دین و میهنشان حراست کنند و اکنون هم آنقدر شعور و بلوغ دارند تا مشکلات داخلیشان را بدون توجه به فراخوان «آشوب طلبانهعافیتنشینان در جوار کاخ سفید» شخصا و راسا و از طریق مدنی بین خود و مسئولین کشور رایزنی و مرتفع نمایند.
راستی جناب پهلوی ـ مسائل ایران به شما چه؟ وقتی در ۸۵ با بیشرمی در دادگاه فدرال آمریکا ضمن قرائت سوگند شهروندی آمریکا رسما تابعیت ایرانی خود را طرد و به تابعیت آمریکائی در آمدید و مطابق مفاد «قسمنامه رسمی اخذ تابعیت آمریکا» سوگند وفاداری خوردید تا تمامی وفاداری خود به مملکت قبلیتان را طرد کرده و در برابر دشمنان داخلی و خارجی آمریکا وفادارانه و با ایمان تفنگ بدست گرفته و برای آمریکا بجنگید!؟
بر این منوال دیگر مشکلات ایران چه ربطی به شما دارد؟
کاش شرم در خانواده شما نایاب نبود!
جناب پهلوی!
حال که نخواستید ایرانی باشید، لااقل بکوشید یک آمریکائی خوب باشید!
#داریوش_سجادی
#رضا_پهلوی
1_127037432.ogg
3.73M
📌 پاسخ دکتر #داریوش_سجادی به ربع پهلوی...
دادخواهی در خیابان ها...
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
گرانی بنزین.docx
19.3K
✏️تحلیلی درباره #گرانی_بنزین
✅چرا امام خامنه ای با تصمیم سران قوا مخالفت نکردند؟
#روانبخش
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
🔻صف آشوبگران از مردم جداست
🔹کسانی که بانکها و جایگاه های سوخت و ادارات دولتی و پایگاههای بسیج را به آتش میکشند و امنیت را مختل کرده و علیه تامین کنندگان امنیت کشور شعار میدهند هرگز مطالبهگر واقعی مردم برای رفع مشکلات نبوده و نیستند. آنها همیشه خواستهها و اعتراض های مردم را به انحراف کشانده و با اعمال خشونتآمیز خود برای مردم و کشور هزینهسازی کردند.
🔸معدود کسانی که این شعار را نوشتند و به نیروهای انتظامی و بسیجی حمله کردند هم مسلک همان کسانی هستند که در عراق، علیه مجاهدان حشدالشعبی شعار میدادند. هم پیاله همان کسانی اند که مجاهدانی را که علیه داعش جهاد کرده بودند را کتک زده ویا میکشتند. هر دوی اینها سر در آخور عربستان و امریکا و اسرائیل دارند.
اینها همیشه مشکل مردم بوده و هستند. کسانی که همیشه اعتراضات ضد سیاستهای دولت را به اعتراضات ضد حکومت تبدیل کرده و راهی برای #اعتراض_قانونی باقی نگذاشتند.
مردم همیشه صف خود را از اینها جدا کرده و میکنند.
#امید_حاجی_زاده
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیت الله #قرهی دو هفته قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶:
🔺من شرعا وظیفه دارم بگم، اگر این دولت مجددا سرکار بیاید، فتنه ای به بزرگی فتنه ۸۸ بوجود خواهد آورد ، چرا که اینها اعتقادی به ولایت فقیه و نظام ندارند!
شاید نظام به مو برسه ولی قطع نمیشه
و این انقلاب بدست صاحب اصلیش خواهد.
#یادآر
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
🔹میان ماه من تا ماه گردون
تفاوت از زمین تا کهکشان است...
خیلی سبک سنگین کردم که چطوری اینو بگم و اصلا آیا بگم یا نگم؟!
اما ...
باید گفت...
هر چیزی جای خودش
هر کسی هم جای خودش
ممکنه عالم یا مرجع محترمی به این رسیده باشند که در موضوعات ولو جزئی هم ورود کنند و نظر بدهند، خیلی هم خوب ... خدا از همه قبول کنه.
اما یه وقت هست که ولی فقیه و امام المسلمین قراره درباره چیزی اظهار رای و نظر کنند.
خب فرق میکنه.
باید جوانب الاطراف و کامل باشه و مو با درز حرف و نظر نرود!
به خاطر همین، گلایه ها و زمان شناس بودن برای تصمیمات، مخصوصا تصمیماتی که به جیب و سفره مردم گره خورده، یه طرف!
اما عمل به قانون و مقید به اصل جمهوری بودن هم یک طرف!
وقتی ما میگیم در هوش و سیاست و آینده نگری، حضرت آقا کاملا متفاوت هستند و اصلا یه چیز دیگه اند، منظورمون همین جاها روشن میشه!
حرف بسیاره و الان فرصت بیان خیلی از حرف ها نیست
اما فقط همینو بگم که:
اگه شخص ولی فقیه ورود به معنای خاص کرده بودند و امر به برگرداندن تصمیم سه قوا به حالت قبل داده بودند،
🔺آیا شاهد استعفای تعداد بیشتری از نمایندگان نبودیم؟
🔺آیا شاهد استعفای بعضی از سران قوا نبودیم؟
🔺آیا کل مملکت را فلج نمیکردند و همه را از کارهای اجرایی و خدماتی منع و دلسرد نمیکردند؟!
📢 در یه کلمه: آیا بهانه برای ترکوندن کل ایران و مختل کردن زندگی مردم به دست بعضیا نمی افتاد؟!!!
و ...
منم میگم ایشالله نبودیما
اما اگه اینطوری میشد چی؟
الان طی مدت دو سه روز، منافقین و اغتشاشگران را جمع میکنیم و به مطالبات به حق مردم شریف و مظلوممون جواب مناسب میدیم.
اما دیگه اون موقع نمیشد جمعش کرد و ... دیگه نگم چه میشد؟!!!
این است معنای #ولایت_مطلقه_فقیه
این است تصمیم #فقیه_جامع_الشرائط
این است درآوردن چشم #فتنه در نطفه
و این است معنای اعتماد و خیال جمعی ما از تصمیمات و درایت #ولی_فقیه
بقیش باشه واسه بعد از این گرد و خاک ها ...
#حدادپور_جهرمی
#دلنوشته_های_یک_طلبه
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
✍️ چرا رهبرانقلاب حفظ و تثبیت ساختارهای قانونی نظام اسلامی را بر هر چیزی مقدم می دارند؟ / خضر زمانه ما و مرمّت دیوار فروریخته دولت غیرانقلابی (بخش اول)
🔰خداوند متعال در آیه ای از قرآن کریم به پیامبراکرم(ص) دستور می دهد تا در موضوعات گوناگون حکومتی، با اصحاب خود «مشورت» نمایند:
🔸«وَشَاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِينَ؛ و در كار[ها] با آنان مشورت كن و چون تصميم گرفتى بر خدا توكل كن زيرا خداوند توكلكنندگان را دوست مى دارد.» (آل عمران: ۱۵۹)
مشورت با اصحاب، چه پیش از نزول این آیه شریفه و چه پس از آن، سیره همیشگی و پرتکرار رسول خدا(ص) بوده است؛ به عنوان نمونه، ایشان پیش از جنگ احد، در جنگ احزاب، چگونگی نبرد با یهودیان بنی قریظه، چگونگی نبرد با یهودیان بنی نضیر، در ماجرای حدیبیه، در فتح مکه و هنگامی که آمدن ابوسفیان به ایشان گزارش شد، در غزوه طائف، در غزوه تبوک و در برخی انتصابات، با اصحاب خود مشورت نمودند.
علاوه بر رسول خدا(ص)، سایر امامان معصوم(ع) نیز خود، ملتزم به این سیره بودند و مردم را نیز به آن دعوت می نمودند؛ همچنانیکه امیرالمؤمنین(ع)، دیگران را به مشورت دادن به خود توصیه می نمودند:(نهج البلاغه؛ نامه50) و کارگزارانشان را نیز به مشورت با دانشمندان ترغیب می نمودند.(نهج البلاغه، نامه 53)
🔰در این میان، یکی از مظاهر و مصادیق «مشورت» ولیّ خدا، بخصوص در زمانه ما، اجازه و فرصت دادن به ساختارهای متعدّد نظام اسلامی و به رسمیّت شناختن آنها، برای اتخاذ تصمیمات کارشناسانه و عدم دخالت در «جزئیات» تصمیمات آنهاست؛ ساختارهایی که مسئولان آن، عمدتاً با رأی مستقیم یا غیرمستقیم مردم انتخاب شده اند و حتی ممکن است جریانات و افراد غیرانقلابی بر آن ساختارها حاکم باشند. این رفتار سیاسی، اگرچه ممکن است در کوتاه مدت منشأ مشکلات و یا سؤالات و ابهاماتی باشد، اما در بلند مدت موجب «تثبیت» و «استحکام» بیشتر ساختارهای نظام اسلامی خواهد شد و این «تثبیت»، فوائد متعدّدی به همراه دارد؛
🔰اولین و مهمترین فائده تثبیت ساختارهای نظام اسلامی، تقویت «قانون مداری» و جلوگیری از بی قانونی و ایجاد هرج و مرج در کشور است. یکی از مصادیق برجسته این مسئله، دفاع رهبرانقلاب از ساختارهای قانونی نظام اسلامی در انتخابات سال 88 و دعوت معترضین و فتنه گران به پیگیری مطالباتشان از راههای قانونی بود. اگر در آن فتنه، ایشان تحت تأثیر اعتراضات خیابانی و فشار فتنه گران، از ساختارهای قانونی نظام دفاع و حمایت نمی کردند، آنگاه جریان غیرانقلابی و فتنه گر به خود اجازه می داد در هر مسئله ای، از راههای غیرقانونی و ایجاد ناامنی، دیدگاه خود را به اکثریّت مردم و نظام اسلامی تحمیل نماید.
#بصائر
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
ادامه از بالا👆👆👆
✍️ چرا رهبرانقلاب حفظ و تثبیت ساختارهای قانونی نظام اسلامی را بر هر چیزی مقدم می دارند؟ / خضر زمانه ما و مرمّت دیوار فروریخته دولت غیرانقلابی (بخش دوم)
🔰نکته دیگر آن است که هرچند استحکام ساختاری در برخی زمانها که جریانات غیرانقلابی بر آن ساختارها حاکمند، ممکن است در کوتاه مدت مضرّاتی داشته باشد، امّا زمانی که جوانان انقلابی به «بلوغ فکری» رسیده و بر ساختارهای استحکام یافته نظام اسلامی مسلّط شوند، آنگاه برکات و منافع فراوانی از همان ساختارهای مستحکم نصیب مردم خواهد شد.
ممکن است خضر زمانه ما به دلایلی، برخی ساختارهای درحال سقوط نظام اسلامی (همچون دولت غیرانقلابی، غیرمحبوب و لیبرال) را مرمّت نماید؛ ساختارهایی که ممکن است افراد و جریانات غیرانقلابی برآنها حاکم باشند که در معیشت مردم نیز اختلال ایجاد نموده اند:
🔸«فَانْطَلَقا حَتَّى إِذا أَتَيا أَهْلَ قَرْيَةٍ اسْتَطْعَما أَهْلَها فَأَبَوْا أَنْ يُضَيِّفُوهُما فَوَجَدا فِيها جِداراً يُرِيدُ أَنْ يَنْقَضَّ فَأَقامَهُ؛ پس موسی و خضر(ع)) به راه خود ادامه دادند، تا به قريهاى رسيدند؛ از مردم آنجا خواستند كه به آنها غذا دهند، ولى آنها از مهمان كردنشان خوددارى نمودند؛ (با اينحال) آنها در آنجا ديوارى يافتند كه مىخواست فرود آيد، جناب خضر(ع)) آن را برپا داشت.» (کهف: 77)
امّا ولیّ خدا این ساختار در حال فروپاشی را، اگرچه موقتاً جریان غیرانقلابی از آن منتفع شوند، «اقامه» نموده و «استحکام» می بخشد تا زمانیکه جوانان انقلابی به «بلوغ فکری» رسیدند و بر آن ساختارها حاکم شدند، بتوانند از دل همان ساختارها، گنج های قیمتی برای مردم استخراج نمایند:
🔸«وَ أَمَّا الْجِدارُ فَكانَ لِغُلامَيْنِ يَتِيمَيْنِ فِي الْمَدِينَةِ وَ كانَ تَحْتَهُ كَنْزٌ لَهُما وَ كانَ أَبُوهُما صالِحاً فَأَرادَ رَبُّكَ أَنْ يَبْلُغا أَشُدَّهُما وَ يَسْتَخْرِجا كَنزَهُما رَحْمَةً مِنْ رَبِّكَ؛ و اما آن ديوار متعلق به دو نوجوان يتيم در آن شهر بود، و زير آن گنجى متعلق به آنها وجود داشت، و پدرشان مرد صالحى بود، پروردگار تو مىخواست آنها به «بلوغ» برسند، و گنجشان را استخراج كنند، اين رحمتى از پروردگارت بود.» (کهف: 82)
رعایت مصلحتی به نام «حفظ و استحکام ساختاری و قانونی کشور» آنقدر مهم است که ممکن است در نتیجه آن و در مقاطعی از زمان، مردم و خود ولیّ خدا نیز متحمّل سختی هایی شوند.
🔰براستی چرا یعقوب(ع)، که به گواهی آیات قرآن بدبینی شدیدی نسبت به پسرانش داشت، حاضر شد یوسف(ع) را همراه آنان به صحرا بفرستد و با این عمل خود، به پسرانش «اظهار خوش بینی» نماید؟ شاید اصلی ترین دلیل، یک چیز بود: «جلوگیری از فروپاشی ساختار خانواده پیامبرخدا(ع)»؛ خانواده ای که بر مبنای اعتماد و خوش بینی افراد به یکدیگر پایه گذاری شده و استحکام می یابد و فروپاشی آن می تواند امر دعوت دینی پیامبر خدا را دچار اختلال نماید.
ساختارهای نظام اسلامی آنقدر مهم اند که برای حفظ و استحکام آنها، گاه یوسف ها هم باید متحمل سختی هایی شوند؛ و این همان مضمون جمله امام(ره) است که فرمود:
🔸«حفظ جمهورى اسلامى از حفظ يك نفر- و لو امام عصر(عج) باشد- اهميتش بيشتر است.» (صحيفه امام(ره)؛ ج15، ص365)
#بصائر
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
⭕️انتقاد آیت الله رئیسی از شیوه اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت
💠رئیس قوه قضائیه درباره حوادث پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور:اصل طرح، قانونی است، اما نحوه و شیوه اجرای آن بحث دیگری است.از مقدمات ضروری اجرای این طرح، اقناع افکار عمومی و اجماع نخبگانی است و هر چه بیشتر باید ابعاد این طرح تبیین شود.
🔹در خصوص چنین طرحی طبعا نمایندگان، نخبگان، صاحبنظران و عموم مردم باید در جریان ابعاد گوناگون آن باشند.ضرورت داشت افکار عمومی در این زمینه روشن شود.صف مردم از صف اشرار و اخلالگران در امنیت جدا است.
🔹کسانی هم که از بیرون مرزها اقدام به تحریک افراد میکنند، نه از سستی بنیاد خود اطلاع دارند و نه از استحکام نظام جمهوری اسلامی.
🔹تخریب اموال عمومی و خصوصی، آتش زدن بانکها و اماکن مختلف، آسیب رساندن به آرامش روانی مردم و لرزاندن دل زنان و کودکان با هر نیت و هدفی، مجازات سختی را به دنبال خواهد داشت.
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
«زاکانی» نماینده سابق مجلس:
🔹متاسفانه مسئولان کشور با یک زرنگی خاص خودشان را پنهان کردند و دارند هزینهها را به سوی رهبر انقلاب منعکس میکنند.
🔹این خلاف جوانمردی است، مسئولان اگر اشتباه کردند باید این را بگویند و کار خود را اصلاح کنند.
🔹رئیس جمهور و زنگنه درباره جمع کردن کارت سوخت پاسخگو باشند.
🔹دولت و مجلس ثروت ملی را به صورت عادلانه بین همه تقسیم کنند.
«زاکانی» نماینده سابق مجلس:
🔹متاسفانه مسئولان کشور با یک زرنگی خاص خودشان را پنهان کردند و دارند هزینهها را به سوی رهبر انقلاب منعکس میکنند.
🔹این خلاف جوانمردی است، مسئولان اگر اشتباه کردند باید این را بگویند و کار خود را اصلاح کنند.
🔹رئیس جمهور و زنگنه درباره جمع کردن کارت سوخت پاسخگو باشند.
🔹دولت و مجلس ثروت ملی را به صورت عادلانه بین همه تقسیم کنند.
fna.ir/dd81a8
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
✍️اطاعت از ولیّ خدا در «محکمات» هنر نیست /عیار ولایتمداری در روزهای سخت و در مواجهه با رفتارهای «متشابه» ولیّ خدا سنجیده می شود.
🔰رهبر انقلاب در سخنانی در سال 73، پیرامون تأثیر پذیرش قطعنامه 598 در ایجاد تردید میان مؤمنین انقلابی نسبت به نظام اسلامی می فرمایند:
🔸«عامل ديگرى كه وجود دارد، اين است كه در جبهه ى خودى، بعضاً به دلايلى، در پايبندى نظام به حرفها و آرمانهاى خودش، ترديد شد. اگر بخواهيم مثال كاملًا واضحى بزنيم- و البته در خصوص اين مثال، عاملى هم وجود داشت كه مشكل را تا حدودى برطرف مىكرد- مسأله ى قبول قطعنامه ى 598 و پايان جنگ بود كه عدّه اى را مردّد كرد. منتها گفتم: در آن قضيه، عاملى وجود داشت كه همان «وجود امام(ره)» بود. چون امام كُر بود؛ دريا بود و مورد ترديد قرار نمىگرفت؛ لذا عدّه ى كثير يا اكثرى- نمىگويم همه- به خاطرِ گُلِ روىِ امام و به اتكاى ايشان، حّجت را بر خود تمام شده دانستند. اما نفس اين حركت، خيلى از دلها را تكان داد كه: «هان! چه شد؟!» آنها در اينكه نظام به حرفهاى خودش پايبند است، احساس ترديد كردند. ناگفته نماند كه در طول پانزده سال اخير، از اين قبيل قضايا مكرّر اتّفاق افتاده است. گاهى احساس ترديد در عنصر خودى بجا، ولى اكثراً بیجا بوده است. چون خودِ من در سطوح تصميمگيرى كشور بودهام و با خيلى از جوانان و عناصر مردّد ارتباطات عاطفى داشتهام، غالباً مىديدم بيهوده دچار ترديد شدهاند و اصلًا جاى ترديد و نگرانى نبوده است. آنها بيهوده احساس نگرانى مىكردند كه «هان! چه شد؟!» (22/ 04/ 1373؛ بيانات در ديدار هنرمندان و مسئولان فرهنگى كشور)
آنگاه ایشان در ادامه می فرمایند:
🔸«اين ترديدها، در زمينه هاى اقتصادى، در سياست و حتى در خودِ جنگ- همانطور كه گفتيم- ايجاد گرديد. اين هم عاملِ ديگرى از سايشْ در جبههى خودى است. بنده با خود فكر كردم اگر همين ترديد و تزلزل را، عوامل رزمنده ى ما پيدا مى كردند، چه فاجعه اى اتّفاق مى افتاد! فرض كنيد كه مثلًا فرماندهان و عناصر اصلى جنگ، ناگهان مردّد مى شدند كه «آيا نظام، پاى حرفهايش ايستاده است يا نه؟» ببينيد در جنگ چه اتّفاقى رخ مىداد!»
🔰حالت تردید در میان برخی مؤمنین انقلابی، با ضریب و گستره بالاتری در مسئله پذیرش مشروط برجام توسط رهبرانقلاب و حمایت ایشان از تصمیم سران قوا در ماجرای سهمیه بندی بنزین نیز تکرار شد؛ بگونه ای که برخی مؤمنان انقلابی، نسبت به حقانیت نظام اسلامی و شخص رهبرانقلاب دچار تردید و تزلزل شدند.
اصولاً رفتارهای متشابه ولیّ خدا که بعضاً به دلیل مصالح مهمتری انجام می شود، همواره ریزش هایی در میان مؤمنین انقلابی به وجود خواهد آورد. ریزش های مؤمنین انقلابی در وقایعی همچون پذیرش حکمیّت توسط امیرالمؤمنین(ع)، پذیرش صلح با معاویه توسط امام حسن(ع) و پذیرش ولایتعهدی مأمون توسط امام رضا(ع)، مصادیق تاریخی این گزاره هستند.
🔰«اطاعت از ولیّ» تنها در «محکمات»، هنر نیست. عیار ولایتمداری افراد در مواجهه با «متشابهات» ولیّ خدا سنجیده می شود. مؤمنین انقلابی اگر در روزها و ساعات سخت، از فرامین ولیّ خدا تبعیت نمایند، آنگاه رحمت و مغفرت الهی نیز شامل آنها خواهد شد:
🔸«لَقَدْ تابَ اللَّهُ عَلَى النَّبِيِّ وَ الْمُهاجِرِينَ وَ الْأَنْصارِ الَّذِينَ اتَّبَعُوهُ فِي ساعَةِ الْعُسْرَةِ مِنْ بَعْدِ ما كادَ يَزِيغُ قُلُوبُ فَرِيقٍ مِنْهُمْ ثُمَّ تابَ عَلَيْهِمْ إِنَّهُ بِهِمْ رَؤُفٌ رَحِيمٌ؛ خداوند رحمت خود را شامل حال پيامبر، و (همچنين) مهاجران و انصار كه در زمان عسرت و شدت از او پيروى كردند، نمود، پس از آنكه نزديك بود دلهاى گروهى از آنها از حق منحرف شود (و از ميدان جنگ باز گردند) سپس خدا توبه آنها را پذيرفت كه او نسبت به آنان مهربان و رحيم است.» (توبه: 117)
مؤمنان انقلابی باید همچون «راسخان در علم» باشند که نسبت به متشابهات الهی نیز، اظهار اطاعت می نمایند:
🔸«وَالرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ يَقُولُونَ آمَنَّا بِهِ كُلٌّ مِنْ عِنْدِ رَبِّنا؛ راسخان در علم مىگويند: ما به همه آن (هم محکمات و هم متشابهات) ايمان آورديم، همه از طرف پروردگار ماست.» (آل عمران: 7)
این تبعیت و اطاعت از ولیّ خدا در متشابهات، البته به معنای بستن راه فکر و تحقیق و پرسش نیست. بلکه به معنای عدم تردید در حقانیت اوست. همانگونه که راسخان در علم نیز ضمن اعتراف به حقانیت قرآن کریم و بدون کوچکترین تردید در این باره، با مراجعه به محکمات قرآن، به تفسیر و تحلیل آیات متشابه می پردازند.
#بصائر
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
چه کند #علی به تنهائی
بسکه #فتنه ز ناکثین دارد
از مَرام ناکثین بگذر
طعنه ها ز مارقین دارد
همچونان جامه های پر وصله
تهمت از جنس قاسطین دارد
#باولایت_تاشهادت
#لبیک_یا_خامنه_ای
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
#تلنگر
در میان رگبار خبرها و تحلیل های این روزها یک یادآوری بد نیست.
بچه که بودم یک بار از پدرم پرسیدم چرا اینقدر کتاب می خوانید؟ خسته نمی شوید؟ ایشان گفتند هر وقت تو از نفس کشیدن خسته شدی، من هم از کتاب خواندن خسته می شوم. وابستگی من به کتاب مثل نفس کشیدن است.
راستش در عالم بچگی خیلی با عمق این حرف ارتباط برقرار نکردم. در این دو روزه که بخاطر اغتشاشات و ناامنی اینترنت قطع بود و دسترسی به فضای مجازی ناممکن، تازه عمق آن حرف را فهمیدم و چقدر افسوس خوردم که نسل پدرم کتاب هایشان نفسشان بود و نسل ما اینترنت به جانش بسته!
البته من خیلی سعی کردم این دو روز از مشغولیت های اینترنتی نفسی تازه کنم و کتاب های عقب مانده ام را بخوانم. اما مثل کسی که چیزی را گم کرده آرامش کافی نداشتم. قطعا قدر زیادی از این ناآرامی بخاطر عقب ماندن از جریان حوادث در حال وقوع بود که بویژه برای اهل رسانه سخت است. اما وابستگی و دلبستگی یک حرف دیگر است.
به امید جابجایی سطح دغدغه ها و دلبستگی های نسل ما
📝 #رها_عبداللهی
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
️ کلیپ بسیار مهم از استاد رائفی پور
✅ تنهاراه ساخته شدن مملکت
👌 مدتها قبل انگار دقیقا برای امروز گفته شده !!!
قبل از اینکه عده ای روی سخنان دیروز اقا موج سواری کنن پخش کنید .( #بنزین )
#نشر_واجب
#خیلی_دقیق_ومنطقی_حتما_ببینید
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 روح الله زم: میخواستیم روحانی رئیس جمهور بشه تا ضعف مدیریتش باعث نارضایتی مردم بشه
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
✍️چرایی دفاع مصلحت اندیشانه امیرالمؤمنین(ع) از حکومت خلفا
🔰در سیره سیاسی امام امیرالمؤمنین(ع) مواردی از حمایت و دفاع مصلحت جویانه از برخی افراد و ساختارهایی که با اندیشه ها و انگیزه های ایشان فرسنگ ها فاصله داشتند، به چشم می خورد. به عنوان نمونه، ایشان علی رغم انتقادات فراوان روشی و مبنایی به عملکرد عثمان(خلیفه سوم)، در ماجرای شورش علیه او، با تصمیم معترضین برای قتل عثمان مخالف بود و آن را به دلایل متعدّد، به مصلحت جامعه اسلامی نمی دانست؛ تا جائیکه در این باره فرمودند:
🔸«وَ اللَّهِ لَقَدْ دَفَعْتُ عَنْهُ حَتَّى خَشِيتُ أَنْ أَكُونَ آثِماً؛ به خدا سوگند آنقدر از او دفاع نمودم که ترسیدم گناهکار باشم!»( نهج البلاغه؛ خطبه240)
ایشان همچنین، علی رغم مشروع ندانستن خلافت خلفای پیش از خود و انتقادات مبنایی و روشی که نسبت به عملکرد آنان داشتند،(ر.ک: نهج البلاغه؛ خطبه3) همواره در امور مختلف حکومتی به آنان «مشورت» می دادند؛(برای نمونه رجوع کنید به خطبه های 134 و 146 نهج البلاغه) بگونه ای که از خلیفه دوم نقل شده که می گفت:
🔸«لَولا عَلیٌّ لَهَلَکَ عُمَر؛ اگر علی(ع) نبود عمر به هلاکت افتاده بود.»(ابن ابی الحدید، عزالدین ابوحامد؛ شرح نهج البلاغه؛ ج1، ص16)
🔰این نوع رفتارهای سیاسی امیرالمؤمنین(ع)، دلیلی جز این نداشت که امام(ع) معتقد بود در شرایط اجتماعی و سیاسی آن زمان، تضغیف حکومت خلفا، با وجود همه اشکالات مبنایی و روشی که به آنان وارد بود، موجب «طمع دشمنان برای نابودی اساس دین خدا» شده و همین حداقل ها هم از اسلام باقی نخواهد ماند.
🔰اگر دفاع امیرالمؤمنین(ع) از ساختارهای حکومتی که مسئولان آن را اساساً مشروع نمی دانستند، امری صحیح و منطقی است، چگونه دفاع از موجودیّت دولتی که در ذیل نظام اسلامیِ تحت ولایت ولیّ خدا قرار دارد و بارأی مستقیم مردم انتخاب شده است، منطقی نباشد؟
#بصائر
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
🔴 به معترضان تریبون بدهید
✍🏻 #سیدامیر_سیاح
🔺 دی ماه 96 وقتی اعتراضات معیشتی مردم در 70 شهر، مسئولان کشور را غافلگیر و متحیر کرد، مشاور رئیس جمهور پیشنهادداد در هر شهر مراکزی به عنوان محل اعتراض ایجاد شود تا شهروندان معترض بتوانند با آرامش تجمع کنند و حرفشان را به گوش مسئولان برسانند و به مطالبات مردم پاسخ دهند.
🔹با فروکش کردن آشوبهای دی 96، طبق معمول دولت وعده اش را فراموش کرد تا اینکه بی تدبیری جدیدش در اجرای تصمیم درست بنزینی، دوباره مردم را به خشم آورده است.
مردم حق دارند خشمگین باشند چرا که در اجرای تصمیم بنزینی شبانه مثل دزدها عمل کرده. رمردم حق دارند معترض باشند چرا که درباره تصمیم بنزینی نه توجیه شده اند و نه اقناع و سران قوا گویی افکار عمومی را هیچ فرض کرده اند.
حال که مردم، سوال و اعتراض دارند و حکومت، طبق قانون اساسی و حقوق شهروندی، اعتراض شهروندان را به رسمیت می شناسد، لازم است بستر این اعتراض هم فراهم شود.
متاسفانه به تدبیر این دولت الکن و فلج، هیچ امیدی نیست و نهادهای مردمی این ضعف دولت را هم باید به دوش بکشند و خلا پاسخگویی و اقناع عمومی را پرکنند. مراکزی مانند مصلاهای نمازجمعه، تریبونهای مساجد می توانند در پرکردن این خلا نقش آفرینی کنند. حتی ائمه جمعه می توانند تریبون را به میان معترضان ببرند و مسئولان شهر را دعوت کنند به حرف مردم گوش دهند.
🔺آنچه مسلم است، معترضان تریبون می خواهند. خبر سیما مردم را جلوی بانکهای آتش گرفته نشان می دهد که میگویند این راهش نیست!. خب بیننده ای حق دارد بپرسد پس راهش چیست؟! معترض جان به لب رسیده از خرابکاری های مسئولان، کجا و چگونه حرف شان را بزنند.
🔹گام اول و بسیار ضروری، تمهید تریبونهای رسمی و بالا بردن روحیه انتقادپذیری مسئولان است. بگذارید مردم عصبانیت خودشان را خالی کنند. از تریبون رسمی درددل کنند، حتما بهتر از این است که در بی بی سی درددل کنند. جلوی مسئولان، اعتراض کنند، حتما بهتر از این است که با سنگ و چوب جلوی عابر بانکها اعتراض کنند. این برای همه بهتر است.
💢به معترضان تریبون بدهید تا صف معترضان از اوباش جداشود.
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
🔻خامنهای همان خامنهای ۷۸ و ۸۸ است
برخی به ظاهر حزب اللهی ها هنوز گیج دفاع رهبری از طرح دولت در افزایش قیمت بنزین هستند. این گیج شدن در نوع خود درخور توجه است.آزمونی برای ولایتمداری است!
میگویند کاش رهبری ورود نمیکرد!
مگر میشود در شرایطی که لبنان بخاطر چنین موضوعاتی دولتش سقوط کرد و عراق به آشوب کشیده شد سکوت کرد و هیچ نگفت؟
دفاع رهبری، دفاع از ساختارهای رسمی و قانونی کشور بود. دفاع از امنیت کشور بود. این وظیفهی رهبری است. البته در کنار آن حمایت، روی تلاش مسئولین برای جلوگیری از فشار روی مردم نیز تاکید کردند.
امام خامنهای همان کسی است که بیش از سی سال کشتی انقلاب را در دریای پرتلاطم حوادث و فتنهها به سلامت عبور داد.
همان که فتنههای حوادث کوی دانشگاه، قتلهای زنجیره ای، مجلس ششم، فتنههای ۷۸و ۸۸ و ۹۶ و... را مدیریت کردند.
اگر کسی به درایت ایشان شک کند و گیج شود باید ابتدا در خود و ولایتمداری و شناختش نسبت به رهبری شک کند.
#امید_حاجی_زاده
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
💠 اندکی درباره سخنان اخیر رهبری
🔶 صریح ترین موضع رهبر انقلاب در وصف ناکارآمدی دولت فعلی ، همانی است که در ماه رمضان خطاب به دانشجویان فرمودند که: غصه ها و نگرانی هایی که شما دانشجویان دارید و مخصوص شما هم نیست ، با روی کار آمدن دولت جوان و حزب اللهی برطرف خواهد شد.
این سخنان ، به دلالت التزامی بیّن ، حکایت از قطع امید از دولت فعلی دارد.
پس سخنان اخیر رهبری در پی ایجاد وجاهت برای دولت فشل و فلج نیست. هم چنان که سیاق کلام ایشان که دوگانه اختلافی بین کارشناسان را مبنی بر مفید و مضر دانستن طرح بنزینی مطرح کردند ، شائبه حمایت صریح و کامل از این تصمیم را هم از بین می برد.
اما چرا رهبری در موقعیت فعلی به جای حمایت قاطع از اعتراضات مردمی ، به حمایت قاطع از مصوبات سران قوا پرداختند؟
آنچه از شرایط فعلی برآورد می شود این است:
دولت فعلی سر و سرّ رازآلودی با ارگان منافقین دارد. هجمه کانونی دولت در انتخابات ۹۶ ، اعدام منافقین در سال ۶۷ بود که به طرز عجیبی سخنان حسن روحانی و مریم رجوی در آن برهه کاملا مطابق یکدیگر بود و رسانه های منافقین ، سخنان انتخاباتی او را با ولع پوشش می دادند.
هم چنین یادمان نمی رود نشست منافقین در آن ایام را که همگی به صورت هماهنگ ، روسری بنفش به سر کرده بودند!
ارگان منافقین از چندی پیش ، برای آشوب سراسری و سازمان دهی شده ، برنامه کاملی داشت که فقط یک جرقه کم داشت. و چه جرقه ای بهتر از سه برابر کردن قیمت بنزین به صورت شبانه و پنهانی؟
آنچه منافقین از جانب مسئولان نیاز داشتند ، زمینه سازی روانی و اجرایی برای التهاب مردم بود که دولت و مجلس به خوبی از آن برآمدند. اما قطب دومی که فتنه منافقین به آن نیاز دارد ، دلهره و تشویش عمومی و ضریب دادن به دلواپسی های مردم است تا اقشار گوناگون کف خیابان بمانند و اشرار در پوشش مردم به راحتی کار خود را پیش برند.
واکنش استثنایی و حکیمانه رهبر انقلاب ، این ضلع فتنه را شکست!
درست است که آتش سینه مردم خاموش نشد؛ ولی فضای بیرون ریختن این آتش کنترل شد.
طبعا اگر رهبر انقلاب کمی در آتش سینه ها می دمیدند ، آحاد مردم محقانه و بی صبرانه به مدل منافقین تن می دادند و شرایط برای خرابکاری وسیع آنها فراهم می آمد.
آنچه برنامه ریزی منافقین ، سعودی ها و سایر تروریست های عنود برای ایران ماست این است که با آتش زدن اموال عمومی و خصوصی ، جو عمومی را متشنج و شرایط شهرها را به سمت جنگ شهری مدیریت کنند و در این میان ، کنترل برخی شهرها را به دست گیرند و جنگ را به جنگ داخلی بدل سازند.
در این صورت ، هم شرایط برون مرزی ایران از اختیار جمهوری اسلامی خارج ، و هم اهرم های نظامی علیه ایران فعال خواهد شد.
اما پاسخ به این سوال که مردم چگونه باید به سیاست ها و مدیریت های غلط اعتراض کنند این است که شایستگان و نخبگان ، خودشان را برای فردای خاموشی فتنه آماده کنند. که در آن روز ، خبری از منافقان و خائنان در عرصه سیاست نخواهد بود.
اعتراض ، همیشه به ناله و فریاد نیست. گاهی به سازمان دهی و شکل دهی است. علی ع سالها زبان در کام گرفت ولی در همان سالها ، عمار و اشتر پرورش داد.
البته راه نقد ، تبیین و گلایه همیشه باز است.
#مصطفی_امینی_خواه
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ نظرسنجی به سبک پرزیدنت
🔰 حمید رسایی: در این چند روز چندبار خواستم درباره شیوه #نظرسنجی مردی که سوگمندانه #رئیس_جمهور است اما پایان نامه دکترایش #سرقت_علمی و شائبه #دو_تابعیتی بودنش هم جدی است، بنویسم، اما یک حس درونی میگفت: پاسخ جدی به این حرفهای بی ارزش، توهین به خودم و مخاطبان محترم است. گاهی باید به برخی حرفها فقط خندید و نهایتا با طنز جوابشان را داد. البته امیدوارم وقتی میخندیم، پرزیدنت ما را نبیند تا در نظرسنجی اش آن را به عنوان رضایت مان از عملکردش ثبت کند....
#حمید_رسایی
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
📽 حتما ببینید
♻️ شمه ای از جنگ روانی ستاد انتخاباتی روحانی درانتخابات سال۹۶
ستاد وی با انتشار چنین کلیپهایی مردم را فریب داد و رای گرفت.
حالا همه آن دروغها در دولت روحانی درحال تحقق است!
#حمید_رسایی
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 رئیس قوه قضائیه: قبل از اجرای طرح باید اقناع افکار عمومی و اجماع نخبگانی حاصل میشد / افکار عمومی در مورد این طرح قانع نشده است / رفع نگرانی های مردم ضرورتی جدی است / ابعاد طرح برای مردم تبیین شود
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
وقتی #فرهنگ_مطالبهگری در جامعه نهادینه نشود نتیجه هر اعتراض مردمی آشوب و بلواست
کار مردم نیست/کار اشرار است
پوستر جالبی متناسب وضعیت یکی دو روز گذشته
#گرانی_بنزین
#داود_مدرسی_یان
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
♻️ محبوبیت یا منفوریت، مسأله این است
🔰 حمید رسایی: مسخره ترین حرفی که ممکن بود، در این وضعیت شنیده شود توسط سخنگوی دولت بیان شد. علی ربیعی امروز در گفتگوی با خبرنگاران ادعا کرد که «حسن روحانی خودش را فدای مردم و کشور کرد» وی توضیح نداد که روحانی چگونه خودش را فدا کرده است، در حالی که وضعیت موجود حاصل بیتدبیری یدولت است.
جمله مضحکتر این بود که ربیعی گفته است: «دولت میدانست که این اقدام، تبعاتی برای محبوبیتش دارد» واقعا از نظر علی ربیعی، میزان محبوبیت حسن روحانی چقدر است؟
نظرسنجیهای مراکز رسمی و دولتی، محبوبیت دولت را نزدیک به هفت درصد میدانند. حتی حاضر به گفتگوی رو در رو با مردم (آن هم از طریق تلویزیون نه حضوری) نیست.
اتفاقا دولت روحانی در مرحله بحران مشروعیت بسر میبرد و اگر توصیهها و حمایتهای رهبر معظم انقلاب نبود، این دولت نه توسط منتقدان که به دست حامیانش ساقط شده بود.
#حمید_رسایی
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi