▪️ تاریخ میگوید که ابن عباس به حسین(ع) گفت: من میدانم که حق هستی و راهت هم حق است اما به عراق نرو چراکه این مردم بد عهدند. اما حسین(ع) پاسخ داد: من خواهم رفت! ابن عباس گفت: پس اگر میروی اهل بیتت را نزد من بسپار چون تو تنها خواهی ماند و اهل بیتت به اسیری خواهد رفت. حسین(ع) پاسخ داد: من خواهم رفت و اهل بیت خود راهم خواهم برد! اما آنقدر از من دور باش که فریاد هل من ناصر مرا نشوی چراکه اگر بشنوی و مرا یاری ندهی از دوزخیان هستی! و حسین(ع) شهید شد!
▪️ به ابن عباس گفتند تو که از یاران علی(ع) بودی چرا به کمک حسین نرفتی؟! ابن عباس از جواب به این سوال درمانده بود اما با زیرکی خاصی پاسخ داد؛ زمانی که رسولالله(ص) اسامی یاران حسین(ع) را در صحنه کربلا بر میشمرد، اسم من در بین آن اسامی نبود!!
🔜 و امروز دوباره حسین به صحرای کربلا رسیده است! تنها! غریب! بی یاور! خواص و علما سکوت کردهاند! حرف حسین را نمیفهمند! حسین میگوید حق دارید که حرف مرا نفهمید! چراکه شکمهای شما از حرام پر شده است! خدایا مارا مانند ابن عباس و کوفیان قرار مده!
انقلاب بدون روتوش
eitaa.com/siasion598
eitaa.com/siasion598
🔴 #از_عمرسعد_وجودمان_چه_خبر؟
«عمرسعد» آدم عجیبیست. آدم فکر نمیکند کسی مثل او فرمانده تاریکترین سپاه تاریخ بشود. ماها تصور میکنیم سردستهی آدمهایی که مقابل امام حسین میایستند، باید خیلی آدم عجیب و غریبی توی ظلم و قساوت باشد. ظاهراً اما اینطور نیست. عمرسعد، خیلی هم آدم دور از دسترس و غریبی نیست. ماها شاید شبیه «شمر» نباشیم یا نشویم هیچوقت، اما رگههایی از شخصیت عمرسعد را خیلیهایمان داریم. رگههایی که وسط معرکه میتواند آدم را تا لبهی پرتگاه ببرد.
از همان لحظهی اول ورود به کربلا شک دارد به آمدنش، به جنگیدنش با حسین. حتی جایی آرزو کرده که کاش خدا من را از جنگیدن با حسین نجات بدهد. عمر سعد «علم» دارد. «علم» دارد به اینکه حسین حق است. به اینکه جنگیدن با حسین، یعنی قرار گرفتن توی سپاه باطل. اما چیزهایی هست که وقت «عمل» میلنگاندش. زن و بچههاش، مال و اموالش، خانه و زندگیاش و مهمتر از همهی اینها؛ گندمهای ری؛ وعدهی شیرین فرمانداریِ ری.
شب دهم امام میکِشدش کنار، حرف میزند با او. حتی دعوتش میکند به برگشتن، به قیام در کنار خودش. میگوید؛ میترسم خانهام را خراب کنند،امام جواب میدهند: خانهی دیگری میسازم برایت. میگوید؛ میترسم اموالم را مصادره کنند! امام دوباره میگویند؛ بهتر از آنها را توی حجاز به تو میدهم. میگوید نگران خانوادهام هستم، نکند آسیبی به آنها برسانند..
ماها هم «شک» داریم، همیشه در رفت و آمدیم بین حق و باطل. با آنکه به حقانیت حق واقفیم. مال و جان و زندگی و موقعیتمان را خیلی دوست داریم؛ از دست دادنشان خیلی برایمان نگرانکننده است. و اینها نشانههای خطرناکی هستند. نشانههای سیاهی از شباهت ما با عمرابنسعدابنابیوقاص. هزاری هم که هر بار توی زیارت عاشورا لعنتش کنیم. عمرسعد از آن خاکستری هایی بود که کربلا تکلیفشان را با خودشان معلوم کرد. رفت و آمد میان سیاهی و سفیدی تمام شد دیگر. رفت تا عمق سیاهیها و دیگر همانجا ماند...
کربلا مساله، انتخاب بود. انتخاب بین درست و نادرست.
#دل_نوشته
#شب_عاشورا
#محمد_جوانی
✍ #آشتی_هم_نمیکنند
#رهبر_معظم_انقلاب :
البته مردم ما با کسانی که در سال ۸۸ به روز عاشورای حسینی اهانت کردند و با قساوت و لودگی و بیحیایی، جوان بسیجی را در خیابان لخت کردند و کتک زدند، قهرند و با آنها آشتی هم نمیکنند.
#فتنه_عاشورای۸۸
eitaa.com/siasion598
eitaa.com/siasion598
✅هجمه با رمز اعتصاب غذا
🔹چند روزی است که شبکه های اجتماعی تمرکز خود را بر روی فرهاد میثمی و اعتصاب غذای او قرار داده اند. میثمی همان کسی است که تئوری طرح حجاب اجباری را مطرح کرد و تز روسری از سربرداشتن دخترها را کلید زد. پیکسلهایی در خانه او کشف شده که بر روی آنها عبارات «من با حجاب اجباری موافق نیستم» یا «من به حجاب اجباری اعتراض دارم» .
🔹اکنون او را به عنوان فعال مدنی و... مطرح کرده اند که از پوشش الفاظ حقوق بشری جریان سازی علیه نهادهای کشور همچون قوه قضائیه را فراهم کنند. فرهاد میثمی را در واقع لیدر یا محرک اصلی بحث حجاب اجباری بدانید. اکنون با دستگیری وی ضربه محکمی به طراحان حجاب اجباری زده شد.
🔴 تفسیر قرآن در #کنار_حسین معنا مییابد نه در مدینه....
تفسیر قرآنِ حبیب است که شنیدن دارد نه تفسیرِ مفسرانِ مدینهنشین.... تفسیر قرآنِ عاشورا، تفسیرِ طوفانی آیههاست نه تفسیرِ #عزلتنشینی و #راحتطلبی.
عدهای تفسیر گفتن را بهانه کردند و از مدینه خارج نشدند. امام را همراهی نکردند. چرا؟ چون تفسیر گفتن که دردسری ندارد. نه یزید با تو کار دارد، نه دیگران. وقتی که میخواهی علیه یزید قیام کنی و با ظلم مقابله کنی، اینجاست که باید #هزینه بدهی ...
اما کسی هم بود که فهمید دیگر موقع #تفسیر_نظری نیست، بلکه نوبت به #تفسیر_عملی رسیده است؛ حبیب، فقیه زمانشناس بود. فهمید در سال ۶۱ زمان تفسیرِ عزلت نیست، بلکه زمان تفسیرِ عملی #عاشورایی قرآن است، #قرآن_کربلایی.
حبیب، زمان را شناخت و فهمید که الان وقت تعلیم قرآن و گوشهنشینی نیست! فهمید الان وقت #جهاد و #همراهی_با_ولی_خداست.
✉️✉️📣 زمانشناس باش تا فایده برای #ولی_خدا داشته باشی! نه توجیهگر ....
منبع: توجیهالمسائل کربلا/ ص ۷۷
#مهدی_قاسم_زاده
eitaa.com/siasion598
eitaa.com/siasion598
هدایت شده از KHAMENEI.IR
👈 تقیه به معنای جهاد پنهانی برای رسیدن به مقصود است
◾ تقیه بهمعنای کار نکردن نیست بلکه بهمعنای کارکردن، منتها کار موفّقیتآمیز کردن است. تقیه بهمعنای بهطرف مقصد راه پیمودن است، منتها در صورتی که کوه وجود داشته باشد از داخل کانال رفتن یا از راه انحرافی رفتن است.
▫️ در روایتی امام(علیهالسلام) میگوید «وَ الْمُؤْمِنُ مُجَاهِدٌ»؛ «مؤمن آن کسی است که مجاهد باشد.»؛ «لِأَنَّهُ يُجَاهِدُ أَعْدَاءَ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ فِي دَوْلَةِ الْبَاطِلِ بِالتَّقِيَّةِ وَ فِي دَوْلَةِ الْحَقِّ بِالسَّيْفِ.». مؤمن درهرحالی جهاد میکند، هرگز جهاد را ترک نمیکند، نهایت اگر دولت حق بر سر کار بود، اگر امیرالمؤمنین علی(علیهالسّلام) بر سر کار بود، جهاد میکند، در کنار امام میرود به جنگ و با دشمنان حق و دشمنان علی (علیهالسّلام) جهاد میکند، اگر دولت حقّی بر سر کار نبود، همین جهاد را میکند امّا با تقیه، یعنی پنهان.
◾ پس در معنای تقیه معنای جهاد گنجانده شده و من تعجّب میکنم چگونه کسانی تصوّر میکنند که روایت تقیه ضدّ روایت جهاد است یا ضدّ روایت عمل ائمّه (علیهمالسّلام) است.
▫️ تقیه استثنائی نیست، تقیه را اگر ترک عمل دانستیم استثنائی است، اما تقیه که ترک عمل نیست، تقیه عمل است، منتها به شکل دیگر.
📚 کتاب #همرزمان_حسین(علیهالسلام)؛ ص۳۵۸-۳۶۰ | سخنرانیهای آیتالله خامنهای در محرم الحرام ۱۳۵۱ در هیات انصارالحسین تهران
👈 در ایام محرم، روزانه بخشی از کتاب همرزمان حسین (علیهالسلام)، در این حساب منتشر شد.
🏴 @Khamenei_ir
🔴تئوری درگیری خونین یک مجرم امنیتی
✍سعید درخشان
تاجزاده: انقلاب وقتی رخ میدهد که نفرت عمومی و عمودی شود و ملت از حاکمیت متنفر گردد.
درگیریهای خونین داخلی( #سوریزاسیون)هنگامی واقع میشود که نفرت همگانی اما افقی شود و قشرهای مختلف مردم بهدلایل سیاسی، دینی/مذهبی، قومی و ...کینهی یکدیگر بهدلگیرند و برای هم خطونشان بکشند.
✍️دشمن برای تشویش اذهان عمومی #جنگ_اقتصادی و #جنگ_رسانهای را در پیش گرفته است.جنگ اقتصادی را با فشار همه جانبه در همه مسایل موجود و جنگ رسانه ای را از طریق القا شبهات در ذهن مردم علیه #حاکمیت آغاز کرده اند. تئوری انقلاب و درگیری خونین تاجزاده رو در راستای جنگ رسانه ای دشمن بدانید.
دوم؛ تحریک مردم به ایجاد #آشوب سیاست اصلاح طلبان است، همچنان که در سال 78 و تصدی شما در وزارت کشور و در سال 88 با تحریک کاندیدای اصلاح طلبان مردم را وارد خیابان ها کردید. سیاه نمایی وضع موجود و تشویق اذهان به ایجاد آشوب فعلا تنها گزینه شمابرای فرار از پاسخ گویی #تکرارمیکنم، است.
eitaa.com/siasion598
eitaa.com/siasion598
3.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 منم باید عمار ولی شم...
#هئیت_سکولار_نداریم
#باولایت_تاشهادت
873.5K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥حمله و پرتاب سنگ به سوی نمازگزاران ظهر #عاشورا ٬توسط آشوبگران ۸۸ / مسجد نبش خیابان بهبودی
یزید ۱۴۰۰ سال پیش مرررررد
یزید زمانت را بشناس
#فتنه۸۸
eitaa.com/siasion598
eitaa.com/siasion598