﷽
منبع اهنگ ها و کلیپ های سیاسی و مذهبی ایتا❗️
با شروع(play)کردن اهنگ میتونید همه کلیپ ها و اهنگ ها را ببینید
🔵Hamed zamani🔵
◉━━━━━━────────
↻ㅤ ◁ ㅤ❚❚ ◁
موزیک✅
کلیپ✅
تحلیل✅
اپلیکیشن✅
اخبار✅
پروفایل✅
و...✅✅✅
این کانال کانالی نیست جز...
🔵حامدزمانے🔵
💫اومدی کانال یه سر به پیام سنجاق شده بزن💫
😳کلیه تبادلات انجام میشود😳به کانال تبلیغات بروید😳
🔵حامدزمانے🔵خواننده انقلابی کشور را از اینجا دنبال کنید👍🏻
👆🏻لطف کنید و انگشت مبارک خود را روی پیوستن بزنید👆🏻
👉🏻https://eitaa.com/joinchat/366018681Cd80e2ea95d👈🏻
#ارزشی
🔹ارثیه دیگری از دولت روحانی برای رئیسی
افزایش حقوق کادر درمان بدون ایجاد منابع کافی
شکایت از روحانی👇👇👇
asle90.24on.ir
#محاکمه_روحانی
✅ تحلیل سیاسی و جنگ نرم
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
🔴 پیامبر اعظم ۱۷
این تصویر مهمترین برگ برنده رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ است؛ نه فقط به دلیل قدرت و دقت فوقالعاده پهپاد انتحاری شاهد ۱۳۶، بلکه بهواسطه جاسازی در کامیونتهای متحرکِ دارای پوشش متحرک.
پدیدهای که هر کامیونت در جادههای منطقه را به یک سلاح مخوف احتمالی تبدیل و محاسبات دشمن را مختل میکند.
#احمد_قدیری
✅ تحلیل سیاسی و جنگ نرم
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
⭕️ میخواهید باور کنید یا نکنید در دو دنیا دو ابر قدرت وجود دارد:
۱- ایران
۲- آمریکا
پ.ن۱:
این دو اکنون در حال یک جنگ تمدنی تمام عیارند.
#تمدن_نوین_اسلامی
#نظم_نوین_جهانی
پ.ن۲:
قدرت ایران به حدی است که با وجود تکثر تفکرات بنی صدری از پا در نیامده ولی آمریکا بدون این مشکل تضعیف شده.
👤 امیدوار به آینده(یا زهرا سلام الله علیها 🏴)
✅ تحلیل سیاسی و جنگ نرم
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
🔸زخم مسکن
چند کلمه در باب طرح دولت جدید برای مسکن
🔹 طرح دولت جدید، تقریبا همان طرح ناکارآمد دولت قبل است،
و به نظر میرسد هیچ خلاقیت ویژه یا بند راهگشایی در آن آورده نشدهاست.
🔹 تنها تغییرات جدی آن، افزایش میزان وام، و افزایش زمان بازپرداخت وام است،
که دردی از طبقه ضعیف و اقشار پایینی طبقه متوسط (که اغلب بیخانهها از این گروهها هستند) دوا نمیکند،
و به نظر میرسد پرداخت این اقساط کلان، برای قشری که به سختی از پس مخارج روزمره و اجاره خانهاش برمیآید، همچنان بسیار دور از دسترس باشد.
و این گروهها در جامعه هدف این طرح، جایی ندارند.
🔹 در حالی که چنانچه پرداخت اقساط، به بعد از دریافت خانه موکول میشد، شاید این افراد میتوانستند همان مبلغ کرایه منزل را به عنوان قسط تسهیلات بپردازند.
این بیتوجهی به قشر ضعیف، در حالی است که در مسکن مهر، مبالغ پرداختی، تا حدودی با توانایی دهکهای پایینی سنخیت داشت.
🔹 مورد دیگر، چنانچه در سایت ثبتنام آمده، معرفی «ضامنین» است،
که با توجه به اینکه مبلغی به عنوان آورده اولیه دریافت میشود، واقعا توجیهی ندارد.
خصوصا که وام مورد نظر، که برای ساخت مسکن پرداخت میشود اصلا به دست صاحب وام نمیرسد، و مستقیماً در ساخت مسکن هزینه میشود،
و دولت میتواند تا زمان تسویهحساب، سند را در رهن خودش نگه دارد، و بنابراین هیچ نیازی به ضامن وجود ندارد.
بدون شک، یافتن ضامن، یکی از مشکلات بزرگ در راه دریافت وام، برای طبقات پایین اقتصادی به حساب میآید.
🔹 نکته دیگر، سود ۱۸ درصدی وام است، که هم گمانهی شبههدار بودن آن را پررنگ میکند،
و هم مبلغ اقساط را به طرز قابلتوجهی بالا میبرد.
🔹 علاوه بر اینها، علیرغم برخی اظهارنظرهای امیدوارکنندهی بعضی از مدیران مرتبط با بخش مسکن،
در ابتدای دولت،
در خصوص امکان ساخت مسکنهای ویلایی،
یا حداقل، ساختمانهایی با تعداد واحد اندک،
به نظر میرسد مسکنهای جدید، همچنان همان روال انبوهسازیهای بیهویت را ادامه دهند،
و تکثیر آنها، تکثیر فرهنگ و سبک زندگی غربی را به دنبال خود خواهدآورد.
✍ غلامرضا گلصفتان
@valaadiyat
#زخم_مسکن
#مسکن_ملی
#مسکن_مهر
✅ تحلیل سیاسی و جنگ نرم
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
🔸 شاخصهای ضعیفکش
🔹 واقعیت این است که در طراحیهای اقتصادی معمولاً طبقه ضعیف نادیده گرفته میشوند، چون
▪️ اولا قدرت و رسانهای ندارند، و بنابراین نمیتوانند در جمعآوری رأی برای برخی سیاستمداران سیاستگذار موثر باشند،
▪️ و ثانیاً کمک به آنها، در شاخصهای اقتصادی لیبرال تاثیر مثبتی ندارد،
و بعضاً حتی تاثیر منفی هم دارد!
بنابراین توجه به آنها توجیه سیاسی و اقتصادی ندارد.
🔹 جدا از همهی اما و اگرها درباره ارز ترجیحی،
بدون شک یکی از اهداف اصلی حذف ارز ترجیحی، بهبود شاخصهای اقتصادی مدنظر اقتصاددانان لیبرال بودهاست،
شاخصهایی که علیرغم ظاهر خوشرنگولعابشان، معیشت طبقه ضعیف جامعه در برابر تحقق آنها، هیچ ارزشی ندارد.
🔹 دولت انقلابی، که نیتی جز خدمت به مردم ندارد، باید قبل از آنکه دیر شود، از اقتصاددانان لیبرال فاصله بگیرد.
✍ غلامرضا گلصفتان
@valaadiyat
#شاخصهای_ضعیفکش
✅ تحلیل سیاسی و جنگ نرم
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
تحلیل سیاسی و جنگ نرم
🔸 شاخصهای ضعیفکش 🔹 واقعیت این است که در طراحیهای اقتصادی معمولاً طبقه ضعیف نادیده گرفته میشوند،
نمونه ضعیف کشی👇👇👇
جایگاه مشاغل آزاد در ردیف بودجه ها کجاست!!!
همه کارمندان سالانه درصدی افزایش حقوق دارند.
هر سازمانی چه اموزش و پرورش و چه علوم پزشکی و دیگر سازمانها همه بلندگو به دست زمان بودجه بندی طلب افزایش حقوق خود رو دارند.
در صورتی که کسانی هستند که دارای شغل آزاد و درآمد زیر سه و چهار میلیون تومان، جالبتر اینکه سالانه باید #مالیات و عوارض شهرداری رو پرداخت کنند و حتی #بیمه درمانی و #بازنشستگی هم ندارند. وگرنه کار و کاسبیشون رو تعطیل میکنند.
مشاغل ازاد با وجود کرونا و گرانی اجناس و سایر وسایل کاری چه جایگاهی در بودجه سالانه کشور دارند.
گناه مشاغل ازاد چی هست که در زمان بودجه بندی همانند سازمانهای دولتی نماینده های بلندگو به دست ندارند که گوش فلک رو کر کردند
...کاسب حبیب خداست...
لطفا این حبیب خدای بدون بیمه درمانی و بدون پشتوانه را در میان بودجه های خود دریابید.
✍ #امیرحسام
✅ تحلیل سیاسی و جنگ نرم
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
وقتی #سعودی با کمک جنایتکاران جهانی مشغول کشتار کودکان و زنان #یمنی است کسی ناله نمیکند، اما همینکه نیروهای مقاومت #یمن به جنایات سعودی پاسخ میدهند، اشک حقوق بشری ها سرازیر میشود!
ظاهراً #مریم_رجوی هم از این مسئله خیلی غمگین است!
تا میتوانید محکوم کنید جنایتکاران!
💬 Hamed
✅ تحلیل سیاسی و جنگ نرم
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
6.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ کارشناس چینی:
📍اسرائیلیها میگویند درگیری با ایران یعنی مواجهه روزانه با 3 هزار موشک ایران و متحدان این کشور....
#چینی
✅ تحلیل سیاسی و جنگ نرم
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
.
🔹 تلاش لاریجانی برای کمرنگ کردن نقشی که در تحمیل خسارت محض داشت / قسمت اول
♻️ نامه لاریجانی، مغالطه و دیگر هیچ
🔰 حمید رسایی: هفته گذشته یکی از اخبار مورد توجه افکار عمومی، انتشار نامه خیلی محرمانه شورای نگهبان درباره موضوع ردصلاحیت علی لاریجانی و پاسخ مکتوب وی به این نامه بود. فارغ از متن نامه شورای نگهبان و دلایل عنوان شده برای ردصلاحیت علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری امسال که بندهایی از آن قابل نقد و بررسی بیشتر است اما پاسخ لاریجانی به این نامه هم در بخشهایی از جمله آنجا که به موضوع برجام و تصویب آن در مجلس برمیگشت (صفحه ۱۴ و ۱۵ نامه لاریجانی) همراه با مغالطه، تحریف تاریخ و خلاف واقع بود. این یادداشت بنا بر ضرورت و به منظور جلوگیری از تحریف تاریخ به همین بخش میپردازد.
نکته جالب اینجاست که در متن نامه شورای نگهبان، هیچ اشارهای به موضوع روند تصویب برجام و قانونشکنیهای لاریجانی در مسیر بررسی این توافقنامه در مجلس نشده، اما رییس سابق مجلس که خود میداند در این خصوص چه کارنامهای دارد، باب بحث را باز کرده و به توضیح درباره آن پرداخته.
آقای لاریجانی در این متن، ابتدا از نظر محتوایی و سپس از نظر شکلی آنچه در روند بررسی و روز رأیگیری توافق هسته ای در مجلس رخ داده پرداخته و در فرازی از آن به این نکات اشاره کرده است:
به دلیل سابقه ۲۵ ساله در شورای عالی امنیت ملی، در مقایسه با اعضای شورای نگهبان تسلط بیشتری روی موضوع هستهای دارم.
توافق هستهای در مجموع، توافقی خوب و قابل قبولی بوده و برای کشور نفع داشته است.
تخلف و عهدشکنی آمریکا دلیلی بر بدی توافق هستهای امضا شده نیست.
رد صلاحیتم به خاطر نظرات تخصصیام در موضوع هستهای، خارج از اختیارات شورای نگهبان است.
آقای لاریجانی در این بخش از پاسخ خود، تلاش کرده تا با یادآوری سابقهاش در شورای عالی امنیت ملی و سابقه بررسی موضوع هستهای در آن شورا، ابتدا خود را متخصص و اعضای شورای نگهبان را غیرمتخصص در این موضوع معرفی و در انتهای استدلالش، رد صلاحیتش را به دلیل بیان نظرات تخصصی در موضوع هستهای عنوان کند. در حالی که شورای نگهبان به بررسی فنی مذاکرات هستهای نمیپردازد بلکه وظیفه تطبیق قوانین و مصوبات مرتبط با آن بر قانون اساسی و شرع را برعهده دارد و از این جهت، اتفاقا سابقه و تخصص اعضای شورا بیش از لاریجانی است. علاوه بر این لاریجانی خود به عملکردش در رومد بررسی این طرح اشاره کرده که پر از قانون شکنی بوده است.
علی لاریجانی در همین نامه تلاش کرده تا توافقنامه عوامانه برجام را تطهیر و آن را به نفع کشور معرفی کند در حالی که اکنون دیگر لنگ برجام در برابر انظار عموم افتاده و زشتیها و پلشتیهایش عیان شده و مسببان آن مورد طعن و لعن مردم قرار دارند تا جایی که آیت الله جوادی آملی به همین دلیل آن را توافقی عوامانه نامیدند و رهبر انقلاب از آن به خسارت محض یاد کردند. رییس سابق مجلس هم این را خوب میداند تا جایی که در این نامه از واژه "برجام" استفاده نمیکند و دائما از "توافق هستهای" سخن میگوید.
نکته دیگر اشاره لاریجانی به خروج آمریکا از برجام و عهدشکنی آنهاست و این را بیارتباط با بدی توافق هستهای برجام دانسته. در اینکه آمریکا عهدشکن است، تردیدی نیست اما از جمله دلایل بدی این توافق که همواره توسط منتقدین تذکر داده شد و رهبر انقلاب هم در امضای مشروط خود بر آن تأکيد داشتند، همین نکته است که از نظر حقوقی در خصوص عهدشکنی طرف مقابل، هیچ تمهیدی اندیشیده نشده است.
آقای لاریجانی در ادامه نامه خود با اشاره به نکات دیگری، تلاش میکند تا با مغالطه و تحریف تاریخ، عملکردش در بررسی توافق هسنه ای و طرحهای مرتبط با آن را مبرا از قانونشکنی عنوان کند. وی در نامه خود به این موارد اشاره میکند:
برای بررسی توافق هستهای، جلسات متعددی نزد رهبر انقلاب، رییس جمهور و شورای عالی امنیت ملی برگزار شده است.
دو فراکسیون مجلس جلسات متعددی داشتهاند، در نهایت به دلیل اهمیت موضوع و کمبود زمان، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ورود و دفتر رهبر انقلاب هدایت کرد تا دو فراکسیون مجلس به تصمیم واحد رسیدند.
کمیسیون ویژه توافق هستهای و کمیسیون سیاست خارجی جلسات زیادی با حضور وزیر خارجه و رییس سازمان انرژی اتمی داشتند.
اشاره به تاریخ جلسات مختلف در کمیسیونها و صحن علنی مجلس که در آنها به موضوع هستهای پرداخته شده است.
✍ #حمید_رسایی
✅ تحلیل سیاسی و جنگ نرم
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
.
🔹 تلاش لاریجانی برای کمرنگ کردن نقشی که در تحمیل خسارت محض داشت / قسمت دوم
♻️ نامه لاریجانی، مغالطه و دیگر هیچ
علی لاریجانی در ادامه پاسخنامه خود مجددا با کنایه به اعضای شورای نگهبان، به آنها یادآوری میکند که مساله هستهای مثل معاملات دیگر در نظام نیست که به سادگی رخ داده باشد و بعد با اشاره به تعداد جلسات برگزار شده در بخشهای مختلف نظام، تلاش میکند تا برجام را محصول اراده کلی نظام بداند.
وی در ادامه مینویسد: «در تاریخ ۹۴/۷/۲۳ جزئیات طرح مربوط به توافق هستهای در مجلس بحث شد چون دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی شب قبل افرادی از دو فراکسیون را دعوت کرده و آنجا توافق شده بود که متن طرح با چهار مورد اصلاح به نتیجه برسد، در آن جلسه، صرفا روی همان موارد توافق شد.»
در پاسخ به این بخش از نامه آقای لاریجانی باید گفت:
اولا مطابق اصل ۷۷ قانون اساسی: «عهدنامهها، مقاولهنامهها، قراردادها و موافقتنامههای بینالمللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.» این موضوع بارها مورد تذکر نمایندگان قرار گرفت اما این اتفاق به دلیل مقاومت لاریجانی در باره توافقنامه برجام، هرگز صورت نگرفت.
علاوه بر این صراحت قانون اساسی، رهبر معظم انقلاب در خطبههای عید فطر سال ۹۴ فرمودند: «برای تصویب متن تهیه شده، باید مسیر قانونی پیشبینی شده طی شود البته چه این متن تصویب شود چه نشود اجر مذاكره كنندگان محفوظ است ان شاءالله. دست اندركاران بررسی متن تهیه شده هستهای، براساس مصالح كشور و منافع ملی با دقت كار خود را انجام دهند تا بتوانند حاصل بررسیها را با گردن افراشته به ملت و خداوند ارایه دهند.»
این بیانات حکایت از لزوم بررسی منن برجام در صحن علنی مجلس داشت اما حسن روحانی و دولت وی از یک طرف و علی لاریجانی و اکثریت نمایندگان همسو با وی از طرف دیگر، حاضر به انجام این اقدام قانونی نشدند! دلیل آن هم روشن بود، چون بررسی آن در صحن علنی مجلس، تمام نقاط ضعف این توافقنامه بین المللی را مشخص میکرد.
ثانیا آقای لاریجانی در این نامه چنان از توافق دو فراکسیون بر تصویب طرح هسته ای سخن میگوید که خواننده نامه تصور میکند، با توافق دو فراکسیون یکی از مهمترین مراحل قانونگذاری در مجلس طی شده است. در حالی که برخلاف کمیسیونها، فعالیت فراکسیونها در ساز و کار تقنینی و نظارتی مجلس شورای اسلامی از هیچ وجاهات قانونی برخوردار نیستند و بیان نظرات آنها برای نمایندگان یا کمیسیونهای تخصصی الزام آور نیست.
در مجلس شورای اسلامی برای بررسی جزییتر و دقیقتر لوایح و طرحها مجموعهای از نمایندگان به تناسب سابقه و تحصیلات در گروه هایی قرار میگیرند و کمیسیونهای تخصصی را شکل میدهند. جمعبندی نظرات این کمیسیونها قبل از مطرح شدن طرحها و لوایح در صحن علنی بیان میشود. فراکسیونها اما متشکل از برخی نمایندگان هستند که بر اساس گرایش سیاسی، تخصصی، سلیقهای یا علاقه شخصی خود به منظور پیشبرد اهدافشان گرد هم میآیند. همه نمایندگان موظفند در یکی از کمیسیونهای تخصصی عضو باشند ولی عضویت در فراکسیونها الزامآور نیست و در مواردی حتی مضر هم هست.
دو فراکسیون مورد اشاره آقای لاریجانی، یکی فراکسیون پیروان ولایت به ریاست شخص لاریجانی و دیگری فراکسیون اصولگرایان به ریاست حداد عادل بود. آقایان حداد عادل و احمد توکلی با لاریجانی در خصوص حمایت مجلس از توافق هستهای هم نظر بودند و علاقه داشتند تا فراکسثون اصولگرایان جزو موافقان طرح هسته ای لاریجانی شمرده شود و در این زمینه تلاش هم کردند اما در صبح روز بررسی این طرح، وقتی شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان تشکیل جلسه داد و این آقایان استدلالهای خود برای امضای این طرح و موافقت با آن را اعلام کردند، بنده و چند نماینده دیگر که عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان بودیم با این کار مخالفت کردیم و در نهایت شورای مرکزی پس از شنیدن دلایل ما رایگیری کرد و اکثریت اعضا به درخواست همراهی فراکسیون اصولگرایان با طرح علی لاریجانی، رای ندادند. گریه های مرحوم دکتر زارعی که در تاریخ ثبت شد، بهترین گواه بر این است که ادعای لاریجانی کذب است و در خصوص تایید برجام یا طرح تصویب شده در ۲۰ دقیقه چنین توافقی بین دو فراکسیون مجلس صورت نگرفت و اگر میگرفت هم به دلایلی که اشاره شد، هیچ وجاهت قانونی نداشت.
✍ #حمید_رسایی
✅ تحلیل سیاسی و جنگ نرم
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
.
🔹 تلاش لاریجانی برای کمرنگ کردن نقشی که در تحمیل خسارت محض داشت / قسمت سوم
♻️ نامه لاریجانی، مغالطه و دیگر هیچ
مطابق صراحت قانون اساسی و متن قانون آییننامه داخلی مجلس، توافق هستهای برجام و کلیه طرحهای مرتبط با آن باید در صحن علنی مطرح میشد. اما لاریجانی نه تنها اجازه طرح پیشنهادات جایگزین را نداد بلکه در خصوص همان چند پیشنهاد مورد نظر خودش هم اجازه صحبت به موافقین و مخالفین را نداد! بنابر این متن برجام، حتی برای یک دقیقه هم در صحن علنی مورد بررسی قرار نگرفت و صرفا در ۲۰ دقیقه، متن طرح و چهار پیشنهاد مورد نظر لاریجانی مطرح و تصویب شد. با این که مطابق قانون اساسی باید این کار انجام میشد.
لاریجانی در متن خود تلاش میکند تا ورود دفتر رهبر انقلاب به روند بررسی طرح هسته ای مورد اشاره را پررنگ کند. وی مینویسد: دو فراکسیون مجلس جلسات متعددی داشته، در نهایت به دلیل اهمیت موضوع و کمبود زمان، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ورود و دفتر رهبر انقلاب هدایت کرد تا دو فراکسیون مجلس به تصمیم واحد رسیدند.
این در حالی است که
اولا دفتر رهبر انقلاب در همان روز بررسی طی اطلاعیهای به صراحت اعلام کرد: «مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) در موارد متعددی بر طی شدن مسیر قانونی بررسی مفاد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تأکید داشتهاند و در اطلاعیه اخیر دفتر مقام معظم رهبری در تاریخ ۱۳۹۴/۶/۱۰ نیز اعلام گردید که مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره این موضوع، صریح، شفاف و دقیق در سخنرانیهای ماههای اخیر ایشان اعلام شده و در اختیار همگان قرار دارد. لذا هرگونه اطلاعرسانی و بیان مطالب غلط و مغشوش مبنی بر نقش مستقل برخی از مسئولین دفتر معظمله در روند بررسی طرح «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» خلاف واقع بوده و فاقد اعتبار است و انتظار دارد صاحبان تریبونها و رسانهها و سایتهای خبری، احتیاط و دقت لازم را در نقل مطالب مربوط به دفتر مقام معظم رهبری بعمل آورند.» ۲۳ مهر ۹۴
ثانیا رییس سابق مجلس در توجیه قانونشکنی خودش از کمبود زمان سخن میگوید، در حالی که رهبر معظم انقلاب بارها بر عدم عجله و بررسی دقیق متن توافق تاکید داشتند و حتی اصرار برای توافق سریعتر را نگوهش کردند، از جمله فرمودند: «الان فرصت خوبی است برای همدلی؛ یک عدّهای مخالفند، یک عدّهای اعتراض دارند؛ خیلی خب، مسئولین ما که مردمان صادقی هستند، مردمان علاقهمند به منافع ملّیاند، بسیار خب، یک جمعی از مخالفین را ــ از آن افرادی را که شاخصند ــ دعوت کنند، حرفهای آنها را بشنوند؛ ای بسا در حرفهای آنها یک نکتهای باشد که این نکته را اگر رعایت کنند، کارشان بهتر پیش برود؛ اگر چنانچه نکتهای هم نبود، آنها را قانع کنند؛ این میشود همدلی؛ این میشود یکسانسازی دلها و احساسها، و به تبع آن عملها. به نظر من بنشینند، بشنوند، بحث کنند. حالا ممکن است بگویند آقا ما سه ماه بیشتر زمان نداریم؛ خب، حالا سه ماه بشود چهار ماه، آسمان که به زمین نمیآید؛ چه اشکالی دارد؟ کمااینکه آنها در یک برههی دیگری هفت ماه زمان را عقب انداختند. خیلی خب، دوستان ما هم اگر چنانچه در این همدلیها و همزبانیها و تبادلنظرها یک وقتی گرفته شد، چه اشکال دارد، وقتی گرفته بشود، یک خرده زمان آن تصمیمات نهایی عقب بیفتد؛ طوری نخواهد شد.» ۲۰ فروردین ۹۴
لاریجانی در حالی از لزوم عجله در تصویب بیست دقیقه ای طرح مرتبط با برجام سخن میگوید که رهبر انقلاب، عجله در این باره را از اشتباهات دست اندرکاران این توافق بر میشمرند: «برخی میگویند نباید فرصتسوزی کرد. این حرف درست است اما عجله هم نباید کرد. در مواردی ضرر عجله بیشتر از فرصتسوزی است، بعنوان نمونه، در قضیه برجام عجله شد و در حالی که ما همه تعهدات خود را انجام دادیم، طرفهای مقابل، تعهداتِ روی کاغذِ خود را انجام ندادند.» ۱ فروردین ۱۴۰۰
همانطور که ملاحظه میکنید، روایت لاریجانی در خصوص عملکرد خودش در روند بررسی و تصویب برجام و طرح مرتبط با آن که سبب لطمهای جبران ناپذیر به ملت ایران شد، بسیار مخدوش است.
✍ #حمید_رسایی
✅ تحلیل سیاسی و جنگ نرم
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi