✔️حاشا به غیرت و شرافتتان
▪️وزارت امور خارجه و دولت فخیمه جمهوری اسلامی و مستضعفپناه ایران بنا ندارد در مورد کودتا علیه دولت قانونی #مورالس موضعی بگیرد؟
▪️آن زمانی که باهوشهای مودب به ما تعرض می کردند و پولمان را بلوکه کرده بودند، همین سرخپوست باشرف از ما در سازمان ملل دفاع میکرد اما امروز...
"علیرضا ملوندی"
هدایت شده از [ حدیث دل ]
8.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌺 «خدا یکی و محبت یکی و یار یکی»
📽 ویدئو ویژه | نظر رهبر انقلاب درباره مسئلهی چند همسری را در کلیپ بالا ببینید
📣 توضیحات دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیتالله خامنهای دربارهی نظر ایشان پیرامون مسئلهی چندهمسری
🔻 پیرو انتساب برخی دیدگاهها و تعبیرات در موضوع «چندهمسری مردان» به حضرت آیت الله العظمی خامنه ای و با توجه به تأثیر آن بر مسائل خانوادگی و شئون اجتماعی، بخش زن و خانوادهی Khamenei.ir فتوا و نگاه معظمله به این مسأله را به شکل مختصر بیان میکند.
🔷 در نظر حضرت آیت الله العظمی خامنهای بنابر ادلهی معتبر دینی چند همسری مردان، مباح اما غیر مستحب است، اما از آنجا که مطابق دلایل قرآنی جواز آن مشروط به اطمینان از رعایت عدالت بین همسران شده است، بنابراین هر گاه از نظر عقلایی عدم تحقق رعایت عدالت بین همسران محتمل باشد، ازدواج مجدد شوهر جایز نیست.
🔶 همچنین در نگاه کلان معظمله به خانواده به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی در زندگی انسان و ضرورت شکلگیری خانواده و مراقبت و حفاظت از آن، عواملی در استحکام این بنیان الهی و شکلگیری آن مؤثر است از جمله: حفظ محبت و اعتماد متقابل زوجین، اصالت نقش مادری و تربیتی بانوان، پرهیز از راه یافتن نگاه مادی به خانواده و تجملگرایی و رقابتهای مادی خانوادهها، ترویج ازدواج آسان و نقش مهم و مؤثر والدین در آن، وظیفه دستگاههای حکومتی و رسانهها در تسهیل امر ازدواج جوانان.
✅ بر این اساس از آنجا که در جامعه و کشور ما ازدواج مجدد مردان غالبا به ضرر استحکام خانواده و موجب تضعیف محبت زوجین و گاه فروپاشی خانواده است، نگاه معظمله به آن خوشبینانه و مثبت نیست و از این روست که این جمله در بیان ایشان تکرار شده است که: «خدا یکی و محبت یکی و یار یکی»
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕⭕روسیه تا چه حد قابل اعتماد است؟
☑️☑️عقلانیت مبارزه اقتضا می کند که دشمنان خطرناک تر را با دشمنان غیرمستقیم دفع کنیم...
استاد رحیم پور ازغدی
جناب #روحانی در راستای حملات چند روز اخیرش به #قوه_قضائیه، دستگاههای امنیتی و #صداوسیما، امروز #شورای_نگهبان و نظارت آن بر #انتخابات را مورد عنایت قرار داده و همچنین گویا فرمودهاند که در #نیویورک پیشنهادهای نسبتا خوبی داده شد اما شرایط طوری بود که به رییس جمهور آمریکا #اعتماد نکردیم؛ هرچند صحبتهای هنجار شکنانهی او را باید نوعی تلاش برای به دست آوردن دلِ اصلاح طلبانی دانست که کارنامهی خالیِ او، آنها را در ادامهی حمایت از این دولت مردد کرده است اما بنظر میرسد صحبتهای او دربارهی پیشنهادات ارائه شده در نیویورک و عدم اعتماد او به #ترامپ را نیز باید هم نوعی پالس به کاندیداهای دموکرات دانست و هم گویای اینست که جناب روحانی در بهترین حالت یک #ترامپ_ستیز است، نه آمریکا ستیز و ساده لوحیِ محض است اگر گمان کنیم که او از #تجربه_برجام و اعتمادش به آمریکاییها درس #عبرت خواهد گرفت!!
#مهدی_قاسم_زاده
4_5931712988145780264.mp3
6.31M
🌺«یار میگوید الله»... با صدای پیام عزیزی
♦️هفته وحدت مبارک باد.
#بهار_مهربانی
✍️ پاسخی قرآنی به تحریفات روحانی
🔰جناب روحانی بازهم برای توجیه عملکرد سراسر غلط و افتضاح خود در امضاء برجام و برای زمینه سازی تحمیل برجام های دیگر به ملّت و نظام، دست به تحریف مسلّمات تاریخی و قرآنی زد و (نعوذبالله) پیامبر(ص) را فردی ساده لوح و سازشکار جلوه داد که هرگاه دشمنان ایشان پیمانی که با ایشان بسته بودند را نقض می کردند، ایشان بار دیگر با آنان پیمان می بست!
🔰این ادعای جناب روحانی نه تنها بی اساس و غیرمستند است، بلکه نمونه های فراوانی در رفتارهای پیامبراکرم(ص) وجود دارد که ایشان به دلیل نقض عهدهای مشرکان و یهودیان(همچون بنی نضیر و بنی قریظه)، به نبرد با آنان پرداختند.
🔰علاوه بر این، باید گفت این ادعای جناب روحانی با نص صریح آیات قرآن تناقض دارد. چراکه از دیدگاه قرآن، زمانی که دشمنان پیمان و قراردای که با نظام اسلامی منعقد کرده اند را به زیان خود ببینند و یا منفعتی در نقض آن پیمان مشاهده نمایند، به راحتی آن را زیر پا می گذارند:
🔸«كَيْفَ وَ إِنْ يَظْهَرُوا عَلَيْكُمْ لا يَرْقُبُوا فِيكُمْ إِلاًّ وَ لا ذِمَّةً؛ چگونه (پيمان دشمنان ارزش دارد) در حالى كه اگر بر شما غالب شوند، نه ملاحظه خويشاوندى با شما را مىكنند و نه پيمان را.» (توبه: 8)
🔸«فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لا أَيْمانَ لَهُمْ؛ پس با پيشوايان كفر بجنگيد، چرا كه آنان را هيچ پيمانى نيست (به هیچ پیمانی پایبند نیستند).» (توبه: 12)
🔸«إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الَّذِينَ كَفَرُوا فَهُمْ لا يُؤْمِنُونَ * الَّذِينَ عاهَدْتَ مِنْهُمْ ثُمَّ يَنْقُضُونَ عَهْدَهُمْ فِی كُلِّ مَرَّةٍ وَ هُمْ لا يَتَّقُونَ؛ بدترين جنبندگان نزد خدا كسانى هستند كه راه كفر پيش گرفتند و ايمان نمىآورند. * كسانى كه با آنها پيمان بستى، سپس هر بار عهد خود را مىشكنند و (از پيمان شكنى و خيانت) پرهيز ندارند.» (انفال: 56-55)
به دلیل همین خوی غیرانسانی دشمنان است که قرآن کریم پایبندی به عهد و پیمان با دشمنان را تنها تا زمانی که آنان خود را ملزم به آن بدانند، جایز می داند:
🔸«فَمَا اسْتَقامُوا لَكُمْ فَاسْتَقِيمُوا لَهُمْ؛ پس تا زمانیکه (دشمنان) با شما [بر سر عهد و پیمان] پايدارند، (شما نیز) با آنان پايدار باشيد.» (توبه: 7)
قرآن کریم همچنین در توصیه ای دیگر می فرماید حتی اگر نشانه هایی در رفتار دشمن مشاهده کردید که می خواهد با نقض عهد، به شما خیانت نمایند، ضمن اعلام به آنها، از آن پیمان خارج شوید و آن قرارداد را به سمت آنان «پرتاب» کنید:
🔸«وَإِمَّا تَخافَنَّ مِنْ قَوْمٍ خِيانَةً فَانْبِذْ إِلَيْهِمْ عَلى سَواءٍ إِنَّ اللَّهَ لا يُحِبُّ الْخائِنِينَ؛ و هرگاه (با ظهور نشانههايى) از خيانت گروهى بيم داشته باشى (كه عهد خود را بشكنند و غافلگیرانه به شما حمله کنند)، آن پیمان نامه را به سوی آنان «پرت» کن و بطور عادلانه به آنها اعلام كن (كه پيمانشان لغو شده است)؛ زيرا خداوند خائنان را دوست نمىدارد.» (انفال: 58)
#بصائر
✍️ روان شناسی قرآن از کسانی که پس از بدعهدی های مکرر دشمنان، باز هم به دنبال مذاکره مجدد و بستن پیمان مجدد با آنان هستند؟
🔰خداوند متعال در آیه ای از قرآن کریم، پس از توبیخ کسانی که در برابر بدعهدی های دشمن واکنش قاطع و عملی از خود نشان نمی دهند، «علت روانی» این عدم واکنش را نیز بیان می فرماید:
🔸«أَلا تُقاتِلُونَ قَوْماً نَكَثُوا أَيْمانَهُمْ وَ هَمُّوا بِإِخْراجِ الرَّسُولِ وَ هُمْ بَدَؤُكُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ أَتَخْشَوْنَهُمْ فَاللَّهُ أَحَقُّ أَنْ تَخْشَوْهُ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ؛ چرا با گروهى كه پيمانهاى خود را شكستند و تصميم به اخراج پيامبر(ص) گرفتند پيكار نمىكنيد؟ در حالى كه آنان نخستين بار (دشمنی و پیکار با شما را) آغاز كردند. آيا از آنان مىترسيد؟ با اينكه خداوند سزاوارتر است كه از او بترسيد، اگر مؤمن هستيد.» (توبه: 13)
🔰نکته مهم و ظریف در عبارت «أَتَخْشَوْنَهُمْ؛ آیا از آنان می ترسید؟» این است که خداوند در آن، از واژه «خوف» و مشتقات آن استفاده نکرد و نفرمود: «أتخافونهم»، بلکه از واژه و مشتقات «خشیة» استفاده نمود، تا روان شناسی دقیق تری از این افراد ارائه داده باشد.
توضیح آنکه، «خشیة» به معنای «ترس» همراه با «تعظیم» و «علم» است؛(راغب اصفهانی، حسین بن محمد؛ مفردات الفاظ القرآن؛ ص283) به عبارت دیگر، «خشیة»، ترسی است همراه با «علم» و «شعور» بالا نسبت به «عظمت» طرف مقابل؛ بگونه ای که فرد با همه وجود آن را «لمس»، «درک» و «حس» می کند و نسبت به مقوله مورد ترس، کاملاً «منفعل» است. در واقع باید گفت «خشیة»، خوفی است که به مرور زمان و در اثر افزایش «علم به عظمت شیء مورد ترس»، تقریباً در دل انسان «نهادینه» شده است؛ که نتیجه طبیعی این نوع «ترس نهادینه شده» از یک فرد یا موجود، «کرنش» و «انفعال» در برابر اوست.
🔰با این توضیح، باید گفت طبق بیان دقیق این آیه شریفه، کسانی که در مقابل بدعهدی های مکرر دشمن، اقدام متناسب و قاطعی نمی نمایند و حتّی به دنبال مذاکرات و پیمان های مجدّد با دشمن هستند، افرادی هستند که دشمنان خدا را «بزرگ» و «قدرتمند» می دانند و ترس از عظمت دشمنان خدا در آنان «نهادینه» شده و «عبودیّت دشمنان خدا» در دلشان ریشه دوانده و درنتیجه با «احترام» در مقابل آنان، «کرنش» و «تعظیم» می کنند؛ و تا زمانیکه این «عبودیّت» پابرجاست، محال است اقدام قاطعی از سوی آنان صورت گیرد.
#بصائر
سلام ما بر آیت الله #خاتمی که خطر فرزند ناخلف غربزدهاش را زودتر از همه درک کرده بود.
#روحانی_یزد
https://twitter.com/nazokbin_ir/status/1194201387091013632?s=19
#سیاوش_اقاجانی
تحلیل سیاسی و جنگ نرم
✍️ روان شناسی قرآن از کسانی که پس از بدعهدی های مکرر دشمنان، باز هم به دنبال مذاکره مجدد و بستن پیما
✍️ «منحرف»، «منافق»، «فتنه گر» و «نفسانی»، توصیفات قرآن و روایات، از کسانی که برای توجیه اندیشه و عملکرد غلطشان بصورت گزینشی و غیراصولی به متون مقدس استناد می کنند!
🔰خداوند متعال در آیه ای از قرآن کریم، کسانی که به تفسیر به رأی متشابهات می پردازند را منحرفانی می داند که به دنبال فتنه انگیزی در جامعه هستند:
🔸«فَأَمَّا الَّذِينَ فِی قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ فَيَتَّبِعُونَ ما تَشابَهَ مِنْهُ ابْتِغاءَ الْفِتْنَةِ وَ ابْتِغاءَ تَأْوِيلِه؛ اما آنها كه در قلبهایشان انحراف است، از متشابهات قرآن پیروی می نمایند، زیرا به دنبال فتنهانگيزى اند (تا مردم را گمراه سازند) و تفسير (نادرستى) براى آن مىطلبند.» (آل عمران: 7)
این آیه شریفه، به یکی از روش های منافقان و بیماردلان فکری و سیاسی برای تغییر بینش مردم به نفع خود اشاره دارد و آن، «استناد به متشابهات قرآن کریم» است.
🔰هرچند این مسئله اختصاصی به «قرآن کریم» و «متشابهات» آن ندارد، بلکه بیماردلان و منافقان، برای فتنه انگیزی و گمراه نمودن مردم، به تفسیر به رأی متشابهات از هر متن و امر مقدس دیگری (همچون روایات اهل بیت(ع) و سیره آن بزرگواران) نیز می پردازند. آنان در واقع، آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) را به آنچه که «دلخواه نفس شان» است، «ارجاع» می دهند.
🔰امام امیرالمؤمنین(ع)، در توصیف این فریبکاران بیماردل می فرمایند:
🔸«وَ آخَرُ قَدْ تَسَمَّى عَالِماً وَ لَيْسَ بِهِ فَاقْتَبَسَ جَهَائِلَ مِنْ جُهَّالٍ وَ أَضَالِيلَ مِنْ ضُلَّالٍ وَ نَصَبَ لِلنَّاسِ أَشْرَاكاً مِنْ حَبَائِلِ غُرُورٍ وَ قَوْلِ زُورٍ قَدْ حَمَلَ الْكِتَابَ عَلَى آرَائِهِ وَ عَطَفَ الْحَقَّ عَلَى أَهْوَائِهِ؛ ديگرى، کسی است که خويش را عالم خوانده، در صورتى كه عالم نيست. او يك سلسله از نادانىها را از جمعى نادان، اقتباس كرده و مطالبى گمراه كننده، از گمراهانى آموخته است و دامهايى از طنابهاى فريب و گفتههاى باطل، بر سر راه مردم نصب كرده است (تا نا آگاهان را به دام افكند)؛ قرآن را بر اميال و خواستههاى خود تطبيق داده و حق را مطابق هوسهاى خويش تفسير كرده است.» (نهج البلاغه؛ خطبه 87)
به نظر می رسد یکی از معانی و مصادیق این توصیف امیرالمؤمنین(ع) از «منافقان» نیز همین مسئله باشد که می فرمایند:
🔸«يَقُولُونَ فَيُشَبِّهُونَ وَ يَصِفُونَ فَيُمَوِّهُونَ؛ سخن می گویند ولی سخن باطل خود را شبیه حق جلوه می دهند و توصیف می کنند، ولی با توصیف زیبای خود از باطل، دیگران را فریب می دهند.» (نهج البلاغه؛ خطبه 194)
🔰بدیهی است در جامعه ای که اکثریت مردم آن مسلمان هستند، استناد به آیات قرآن و روایات و یا استناد به سیره اهل بیت(ع)، برای مردم حجّیت آور است؛ و این همان چیزی است که بیماردلان و منافقان در جهت باطل خود و برای تأثیرگذاری بر ذهن مردم، از آن بهره می گیرند.
آنان دیدگاه و عملکرد نادرست خود را بگونه ای مستند به سخنان حق در آیات و روایات می کنند که برای مردم باورپذیر باشد.
🔰در روایات اهل بیت(ع)، از این روش منافقانه با عنوان «تفسیر به رأی» یاد شده است که صاحبان آن به شدّت مورد مذمّت و توبیخ قرار گرفته اند.(ر.ک: صدوق، محمد بن علی (ابن بابویه)؛ التوحید؛ ص68؛ حرعاملی، محمد بن حسن؛ وسائل الشیعه؛ ج27، ص190 و 202 و 205؛ ابن ابی جمهور؛ محمد بن زین الدین؛ عوالی اللئالی؛ ج4، ص104)
🔰همه این موارد نشان می دهد فردی که برای اثبات عقیده باطل و نفسانی خود و یا عملکرد غلط خود، بصورت گزینشی، غیراصولی و غیرقاعده مند به بیانات برحق قرآن کریم و اهل بیت(ع) و یا سیره آن بزرگواران استناد می کند، یکی از شاخصه های اصلی نفاق و بیماردلی را داراست.
#بصائر