فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعوا سر چیه؟
هفت دقیقه صریح حمید رسایی که باعث شد تا در لیست حزب پایداری و احزاب ائتلاف اصولگرایان قرار نگیرد
سخنان شنیدنی حمید رسایی درباره پشت صحنه لیستهای انتخاباتی/ چرا در هر دوره ارائه لیست انتخاباتی را تا نزدیک انتخابات تأخیر میاندازند؟/ علت نمایشی بودن برخی ائتلافهای انتخاباتی چیست؟
#حمید_رسایی
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
⚡️شکنجه، که ابزاری در خدمت خشن ترین شکل اجبار است، به شکلی کاملا قابل پیش بینی هنگامی ظاهر میشود که خودکامه محلی یا شغالگر خارجی از اجماع لازم برای حکومت کردن برخوردار نیست. از آن جمله است مارکوس در فیلیپین، شاه در ایران، صدام در عراق، فرانسوی ها در الجزایر، اسرائیلی ها در اراضی اشغالی فلسطین، و آمریکایی ها در عراق و افغانستان. این فهرستی پایان ناپذیر است. بی هیچ تردید، بدرفتاری های رایج و گسترده با زندانیان گواه این است که سیاستمداران سعی دارند نظامی سیاسی، مذهبی یا اقتصادی را تحمیل کنند که جمع وسیعی از مردم تحت حاکمیتشان آن را مردود می دانند.
▫️«نائومی کلاین، دکترین شوک، ص ۱۹۲»
https://b2n.ir/134941
#سید_یاسر_جبرائیلی
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👊 منتظر کوبیده شدن مشتهای جوانمردان عالم بر دهان آمریکا باشید
♦️ سردار قاآنی: آمریکا با غلطی که مرتکب شد، راه برخورد برای همه جوانمردان دنیا باز کرده است.
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
کجا بودیم؟
کجا هستیم؟
نگاهی تیتر وار به دستاورد های بی نظیر جمهوری اسلامی در ۴۲سال گذشته
#قسمت_دهم:برق
🔸وضعیت صنعت برق در سال های قبل از انقلاب👇
در سال۱۹۷۹م(۱۳۵۷شمسی)ظرفیت تولید برق در نیروگاه های کشور،سالیانه در حدود هفت هزار مگاوات بوده است.
در این سال ها ۴۳۶۷روستا برق رسانی شده بود.
🔹وضعیت صنعت برق در سال های بعد از انقلاب👇
در سال ۲۰۱۸م(۱۳۹۷شمسی)ظرفیت تولید برق در نیروگاه های کشور در حدود هشتاد هزار مگاوات بوده است.(رشد۱۲برابری نسبت به قبل از انقلاب)
هم اکنون ۵۷۲۰۰روستا برق رسانی شده است،که تقریباً۹۹/۷درصد روستاهای کشور می باشد.
#دهه_فجر
#دستاوردهای_انقلاب_اسلامی
✍#علی_اصغر_سمیعی
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
در مکتب خالصانه حاج قاسم ها قطعا خودنماهای غربگرا و دنیاطلب دست به طلا هم بزنند به تلی از خاکستر تبدیل خواهد شد...
خلوص، رمز ماندگاری و پیروزی های حاج قاسم بود...
#ماهواره
✍ #سید_علیرضا_آل_داوود
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مستند «پرسه در مه» شامل مستندات و اعترافات روحالله زم
⏰ دوشنبه ۲۱بهمن بعد از اخبار ۲۱ شبکه یک
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
🔴 چه عقلی اجازه میدهد با افکار عمومی بازی شود؟
✍️ میثم رمضانعلی، دانشجوی ارشد مدیریت رسانه
🔹چندین روز است و برای چندمین بار است که وزیر ارتباطات برای پرتاب ماهواره، حجم زیادی موجسازی میکند و نهایتا با یک شکست، پرونده آن در افکار عمومی بسته میشود.
🔹عجیب اینکه در شرایطی که امید، نیاز مردم است، چرا بایستی افکار عمومی را قلقلک بدهیم که در یک تجربۀ شکست - پیروزی همراه باشند؟
🔹مشخصا در چندین ماه گذشته، ظاهراً سیاستهای رسانهای وزیر ارتباطات تغییر کرده و نه فقط برای خودش آوردهای نداشته که حالا این نابلدی را در عرصه ملی آزمایش میکند و بدون هیچ ضرورت توجیهپذیری، افکار عمومی را در یک نشدن و نتوانستن و شکست همراه میکند
🔹شما فکر کنید تجربهها و آزمایشهای موشکی و یا هستهای و یا حتی پزشکی که طبیعتا با زنجیرهای از آزمون و خطاها و شکستها همراه است بخواهد با موجسازیهای غیرضروری رسانهای همراه شود؟ چه چیزی جز حس «ما نمیتوانیم» در مردم دمیده میشود؟ چه عقلی اجازه میدهد با افکار عمومی بازی شود؟
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
⭕️ دوره ای که ایران حتی مالک منابع و درآمد خود هم نبود !!!
طبق قرارداد نفتی موسوم به «دارسی دوم» که توسط رضاخان با انگلیس بسته شد از سال ۱۳۱۲ تا ۱۳۷۲ به مدت شصت سال سهم ایران از فروش نفت خود به ۲۰ درصد محدود شد و ۸۰ درصد متعلق به دولت انگلیس بود.
👤 حسین اقبالی
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بالاخره ضد انقلاب هم اعتراف کرد اصلاح طلبان هیچ عملکردی ندارند.
#انتخابات
#سرطان_اصلاحات
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
چرا کسی از فیلم های ساخته نشده نمی گوید؟روزنامه هنرمند.pdf
1.52M
🔴در مقاله ای با عنوان «چرا کسی ازفیلم های ساخته نشده نمی گوید؟» در روزنامه هنرمند نوشتم:
«ژانر سیاه (ایران سیاه و ناامید) و ژانر زرد (عشقهای منفی) کل فضای سینما، حتی تلویزیون و تلویزیون خانگی را اشغال کرده است.
در این باب، نقد بسیار شده است. همه می دانند مافیای طرح ریزی و ساخت فیلم سینمایی در ایران، تمام هدف و همتش را در ارائه چهره ای سیاه، فقیر، عقب مانده، بی آینده، از ایران و جمهوری اسلامی گذاشته است. برخلاف هالیوود که «آمریکای قوی» هویت اصلی آن است...»
این مقاله را در شماره امروز روزنامه هنرمند بخوانید👇
http://honarmandonline.ir/روزنامه-هنرمند-دوشنبه-21-بهمن-ماه-۱۳۹۸/نمایش-روزنامه-ها/
#محمد_عبدالهی
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
حضور یا عدم حضور؟
🔹یک دیدگاهی در بین بعضی از مردم وجود داردکه می گوید با وجود مشکلات اقتصادی برای چه در راهپیمایی ۲۲بهمن شرکت کنیم؟
چه فایده ای دارد؟
مشکلی را حل می کند؟
تازه حضور ما باعث می شود که مسئولین فکر کنند،همه چیز خوب است و برای حل مشکلات کاری نکنند،اگر ما شرکت نکنیم و راهپیمایی کم رونق باشد،مسئولین به خودشان می آیند و برای مشکلات راه حلی پیدا می کنند!
⬅️ولی تجربه نشان داده عدم شرکت در راهپیمایی باعث بیشتر شدن مشکلات می شود،حتماً می پرسید چرا؟
🔸راهپیمایی ها یکی از راه های نشان دادن پشتوانه ی مردمی نظام است،دشمن وقتی ببیند پشتوانه ی مردمی نظام کم شده است،دست به اقداماتی برعلیه ما می زند،همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند👇
دشمنان از پشتوانه ی مردمی نظام بیش از امکانات تسلیحاتی آن هراس دارند.
🔹به عنوان مثال⬇️
بیشترین تحریم ها در سال ۸۹بعد از فتنه،توسط اوباما بر علیه ایران اعمال شد،زیرا آمریکایی ها به این جمع بندی رسیده بودند که پشتوانه ی مردمی نظام کاهش پیدا کرده.
و یا خیلی از کارشناسان معتقد هستند، آشوب های آبان ماه که بعد از سهمیه بندی بنزین اتفاق افتاد،یکی از دلایل شهادت حاج قاسم بود.بدین صورت که آمریکایی ها به این نتیجه رسیدند که پشتوانه ی مردمی نظام از بین رفته و هر کاری انجام دهند،ایران قدرت پاسخگویی ندارد.
و...
حال انتخاب با خود ما مردم است:
✳️حضور پر شوری که نشان دهنده پشتوانه ی عظیم مردمی نظام است و دشمن را سرجایش می نشاند،
ویا عدم حضوری که دشمن را برای اقدامات بعدی جری تر می کند.
انتخاب کنیم...
#حماسه_حضور
#راهپیمایی_۲۲_بهمن
✍#علی_اصغر_سمیعی
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
قطعاً موج سازیهای غیرضروریِ رسانهای پیرامون آزمایشهای موشکی و ماهوارهای (باتوجه به ذات این آزمایشها) اشتباه محض میباشد و چه بسا میتواند خدایی ناکرده به مرور حس "ما نمیتوانیم" را به افکار عمومی القاء کند اما باید توجه داشت که اولاً این شکستها برای تمام غولهای امروزِ جهان وجود داشته، ثانیاً این عدم موفقیتها نباید باعث انتقام گیری سیاسی از یک فرد یا جناح خاص شود (حتی باوجود بیتدبیری محض در رسانهای کردنِ پیش دستانهی آنها با توجیهِ شفافیت و کمکاریهای چندین سالهی آنها) و ثالثاً دستیابی به ارتفاع بیش از ۵۴۰ کیلومتر و سرعت بیش از ۶۵۰۰ متر بر ثانیه (آنهم برای اولین بار در پرتابهای فضایی کشورمان) نمیتواند دستاورد کمی باشد؛ البته دلیل خوشحالیِ وافر رسانههای بیگانه و تمرکز بیش از اندازهشان بر عدم موفقیت #ماهواره_ظفر را باید برای تحت شعاع قرار دادنِ جدیدترین دستاورد موشکی کشورمان ( #رعد۵۰۰ ) جستجو کرد که گویا سبکتر، چابکتر و دارای برد بیشتری نسبت به موشکهای هم خانوادهی قبلی خود میباشد و میتواند امکانِ مانورپذیر کردنِ موشکها برای عبور از سپر موشکی را فراهم کند!
#مهدی_قاسم_زاده
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
تحلیل سیاسی و جنگ نرم
🔴در مقاله ای با عنوان «چرا کسی ازفیلم های ساخته نشده نمی گوید؟» در روزنامه هنرمند نوشتم: «ژانر سیاه
🔴چرا کسی ازفیلم های ساخته نشده نمی گوید؟
دردنامه ای برای سینمای ایران
✍🏻محمد عبدالهی
🔰جشنواره فیلم فجر درحال برگزاری است. طبق معمول منتقدان مشغول شکوه و شکایت از فیلم های سیاه روی پرده و سنجش میزان سیاهنمایی و سوژه و تم و فرم و کلیشه های هر فیلم. بی آنکه بگویند تعجبی ندارد از جماعتی که خود را «اسیر، میلیون ها اسیر» می دانند، چنین فیلم هایی تولید شود. ژانر سیاه (ایران سیاه و ناامید) و ژانر زرد (عشقهای منفی) کل فضای سینما، حتی تلویزیون و تلویزیون خانگی را اشغال کرده است.
🔰در این باب، نقد بسیار شده است. همه می دانند مافیای طرح ریزی و ساخت فیلم سینمایی در ایران، تمام هدف و همتش را در ارائه چهره ای سیاه، فقیر، عقب مانده، بی آینده، از ایران و جمهوری اسلامی گذاشته است. برخلاف هالیوود که «آمریکای قوی» هویت اصلی آن است و در عمل سربازانش به هنگام دستگیری خود را خیس می کنند و دارای بیشترین آمار افسردگی در جهان است. برخلاف بالیوود که «هند عاشق پیشه» هسته اصلی آن است و در عمل، کشورشان دارای بیشترین آمار تجاوز به عنف و ناامنی برای زنان است. برخلاف ترکیه که حتی در سینمای معروف به "خیانت" شان، محور هر فیلم «کار و تلاش» است و حتی خیانت آمیزترین فیلم هایش نیز تم کار و کارآفرینی دارد،زیباترین کشور جهان تصویر می شود و سینما نردبان گردشگری آن است. برخلاف کره که «خودکفایی و استقلال» در کانون سینما قرار دارد و مانیفست خوداتکایی مردمانش می شود.
🔰سینمای ایران مخلوطی شده از قتل، خیانت، اعتیاد، دزدی، فاحشه گری و.. با ژانر وحشت، ترس، یاس و.. به یک بهانه تکراری که بله! اینها واقعیات کشور ماست. بی آنکه کسی بگوید: چند درصد مردم این کشور اسلحه دارند که قتل بشود واقعیت و مسئله آنها؟!...
🔰بدتر از سوژه، پاسخ سینما به سوژه است. سینما به جای مکتب آموزش و انسان سازی، مکتب ضدانسان و ضدآموزش شده. پاسخ سینما به معضل بیکاری، رفتن به سمت اعتیاد و تباهی و شوگر ددی و شوگر مامی است. نه کارآفرینی، نه اشتغال خودبنیاد، نه خلاقیت و هنر. پاسخ سینما به معضل روزمرگی، خیانت است، نه عشق پاک و وفاداری! این آن سینمایی نیست که قرار است تراز انقلاب اسلامی باشد و برایش جشنواره فجر گرفته شود.
🔰اما نکته مهمتر از آن، فیلم های ساخته شده نیست. فیلم های ساخته نشده است. هیچکس این وسط نمی گوید فیلم های ساخته نشده ، فیلم های ممنوعه، فیلم های اجازه ساخت و حتی اجازه طرح داده نشده کدام هستند؟
🔰 می خواهم از خط قرمزهای سینمای ایران بگویم. برخلاف شارلاتانیسم مافیای سینما که برای ملت ما چنین القا کرده اند که خط قرمزهای این سینمای بی مایه، لباس تنگ و رنگ ماکسی بازیگران زن و صحنه بوسه و لمس سلبریتی هایی است که پشت صحنه پچ پچ می کنند و به خاطر "روابط" به روی صحنه آمده اند و... این یک دروغ و ظلم بزرگ درباره حقیقت سانسورهای سینماست. سانسور اصلی سینما اینجاست:
🔰سال هاست مافیای سینما و حتی تلویزیون، مافیای نفوذ کرده در وزارت ارشاد، خانه سینما و صداوسیما اجازه ساخت فیلمهای ژانر سفید و ژانر سبز را نمی دهد. سانسور اصلی در سینمای ایران، سانسور هر فیلمی است که در جهت سیاست کلان نظام جمهوری اسلامی در دفاع از «مقاومت» و «ایران قوی» است. چه مقاومت ضداسرائیلی و چه مقاومت ضدآمریکایی. هر فیلمی که چهره ای زیبا، باشکوه، پیشرفته، پرتلاش، پرروحیه، از ایران و ایرانی نشان دهد، هرگز اجازه ساخت نمی یابد وگرنه همان بلایی سر سازندگانش می آید که بر سر «به وقت شام»، «گاندو» و «فصل 5 پایتخت» آمد. هجمه شدید رسانه ای و سیاسی و حتی تهدید شخصی بازیگران و عوامل.
🔰 هر فیلمی بخواهد درباره #اسرائیل و بازوهای #مقاومت در منطقه ساخته شود، با دستهای اختاپوسی این مافیا مواجه می شود و در همان نقطه اول بایکوت می شود.
🔰 حتی این مافیای گاهی ظاهرالصلاح چنان از همبستگی ملت های منطقه می هراسد که ترجیح می دهد باکس تعطیلات آخر هفته ایرانیان و سریال شب شان با فیلم آمریکایی و فرانسوی و کره ای پر شود، اما فیلم ترکی را فقط باید «جم تی وی» پخش کند. مبادا جامعه ایران از خلال بعضی روزنه ها در فیلم های ترکی بفهمد که دیگر جوامع مسلمان هم علقه های دینی و اخلاقی دارند. (حتی در ترکیه لائیک)
🔰این وضع سینما و تلویزیون ماست. اگر قرار است کارخانه انسان سازی شود، اگر قرار است با میلیاردها بودجه بیت المال، پشتوانه ای برای «ایران قوی» و منافع ملی سیاست های منطقه ای ما باشد، پس ژانر سیاه و ژانر زرد را تعطیل کنید، حداقل از بیت المال در حلقوم شان نریزید. و جنبش ساخت ژانر سفید و ژانر سبز به راه بیندازید. آنگاه خواهید دید یکی یکی نفوذی ها علنا روی آب خواهند آمد.
#محمد_عبدالهی
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
✨سهم خواهی؟!
🔹امروز در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اتفاقات مبارکی افتاد که خلاف ادعای سهمخواهی بود.
🔹آقا محسن رضایی که تاکنون در هیچ کدام از جلسات تعیین مصداق شرکت نکرده، پیام داد که اعضا به هیچ وجه انتساب افراد به ایشان را لحاظ نکنند و روی هیچ فردی نظر ندارند. وجدانم اجازه کتمان این حقیقت را نمیدهد که با توجه به حضورم در شورای ائتلاف، در این ایام منتظر بودم آقا محسن نفیا یا اثباتا درباره افراد توصیهای کند. نه تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه وقتی حقیر خواستم درباره افراد از ایشان مشورت بگیرم، باز سکوت کرد و گفت هیچ نظری درباره افراد نمیدهد.
🔹آقای قالبیاف تنها در دفاع از یک فرد صحبت کرد و آن فرد وحید یامین پور بود. ایشان نیز روی هیچ فردی اصرار نکرد تا جایی که آقای احدیان که منتسب به ایشان بود، از کاندیداتوری انصراف داد.
🔹️در جلسه فرمولی را برای انتخاب افراد ارائه کردم که مورد استقبال اعضا قرار گرفت. عرض کردم برای سنجش فرد، ذهنا ارتباط فامیلی و کاری او را با شخصیتهای سیاسی قطع کنید بعد ببینید چند نفر مانند آن فرد در کشور هست! اگر نادر است و لایق، رای دهید؛ اگر مانند وی فراوان است، کنارش بگذارید.
🔹قریب به اتفاق جوانانی که به لیست ۹۰ نفره راه یافتهاند، افراد شایستهای هستند. چه جزو ۱۳ نفر باشند و چه نباشند، در زمره جوانان برجسته انقلابی هستند و باید با قدرت به ایفای نقش در سپهر سیاسی کشور ادامه دهند.
🔹جریان انقلابی الحمدلله مسیر خوبی را آغاز کرده و میتوان به آینده این مسیر امیدوار بود.
#سید_یاسر_جبرائیلی
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
دچار مارپیچ سکوت شدن و ترس از بیان حقیقت (بخاطر طرد شدن و تنهایی در فضای رسانهای) یعنی اینکه جناب #دعایی مصاحبه نموده و هرگونه شبههای را به #حاج_قاسم نسبت دهد (آنهم از سوی جماعتی که ید طولانی در بیان خاطرات غیر واقعی و ساختگی دارند) و هیچ صدایی به اعتراض بلند نشود اما تا #سردار_جعفری به طرح موضوعی واقعی (مبنی بر حضور فعال سردار سلیمانی در دفع فتنهی ۷۸ و ۸۸) میپردازد که هیچ منافاتی هم با تلاش حاج قاسم برای حفظ ناموس مردم در برابر دشمنان داخلی و خارجی ندارد سریعاً موضعهای آنچنانی گرفته شود؛ اگر #سردار_مقاومت آنچنان که بود روایت نشود (از ترس جذب حداکثری نکردن و...) باید منتظر بود که باز هم جای "جلاد" و "شهید" عوض شود و بجای چهرهای انقلابی، از او یک چهرهی لیبرال و واداده برای نسل بعد ساخته شود!
#مهدی_قاسم_زاده
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
🔴 تفاوت سینمای ایران با هالیوود و بالیوود 👆
دردنامه ای برای #سینما ی ایران
#جشنواره_فجر #سریال #تلویزیون #صداوسیما #ژانر #نقد_فیلم #هنرمندان #بازیگران #مافیای_سینما #اسرائیل #مقاومت #سانسور #وزارت_ارشاد #خانه_سینما #آمریکا #هالیوود #بالیوود #ایران #سلبریتی #فیلم_ترکی #فیلم_سیاه #فیلم_زرد #محمد_عبدالهی
متن کامل این مقاله را در #روزنامه_هنرمند بخوانید👇
http://honarmandonline.ir/روزنامه-هنرمند-دوشنبه-21-بهمن-ماه-۱۳۹۸/نمایش-روزنامه-ها/
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
⭕️ سینمای ایران مخلوطی شده از قتل، خیانت، اعتیاد، دزدی، فاحشه گری و.. با ژانر وحشت، ترس، یاس و.. به یک بهانه تکراری 👆
دردنامه ای برای سینمای ایران
#سینما #جشنواره_فجر #سریال #تلویزیون #صداوسیما #ژانر #نقد_فیلم #هنرمندان #بازیگران #مافیای_سینما #اسرائیل #مقاومت #سانسور #وزارت_ارشاد #خانه_سینما #آمریکا #هالیوود #بالیوود #ایران #سلبریتی #فیلم_ترکی #فیلم_سیاه #فیلم_زرد #محمد_عبدالهی
متن کامل این مقاله را در #روزنامه_هنرمند بخوانید👇
http://honarmandonline.ir/روزنامه-هنرمند-دوشنبه-21-بهمن-ماه-۱۳۹۸/نمایش-روزنامه-ها/
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
🔴چرا کسی از #فیلم های ساخته نشده نمی گوید؟
دردنامه ای برای #سینما ی ایران
#جشنواره_فجر #سریال #تلویزیون #صداوسیما #ژانر #نقد_فیلم #هنرمندان #بازیگران #مافیای_سینما #اسرائیل #مقاومت #سانسور #وزارت_ارشاد #خانه_سینما #آمریکا #هالیوود #بالیوود #ایران #سلبریتی #فیلم_ترکی #فیلم_سیاه #فیلم_زرد #محمد_عبدالهی
متن کامل این مقاله را در #روزنامه_هنرمند بخوانید👇
http://honarmandonline.ir/روزنامه-هنرمند-دوشنبه-21-بهمن-ماه-۱۳۹۸/نمایش-روزنامه-ها/
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
🔴چرا کسی از #فیلم های ساخته نشده نمی گوید؟
دردنامه ای برای سینمای ایران
سانسورهای اصلی #سینما اینجاست👆
#جشنواره_فجر #سریال #تلویزیون #صداوسیما #ژانر #نقد_فیلم #هنرمندان #بازیگران #مافیای_سینما #اسرائیل #مقاومت #سانسور #وزارت_ارشاد #خانه_سینما #آمریکا #هالیوود #بالیوود #ایران #سلبریتی #فیلم_ترکی #فیلم_سیاه #فیلم_زرد #محمد_عبدالهی
متن کامل این مقاله را در #روزنامه_هنرمند بخوانید👇
http://honarmandonline.ir/روزنامه-هنرمند-دوشنبه-21-بهمن-ماه-۱۳۹۸/نمایش-روزنامه-ها/
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
1⃣ انقلاب ۵۷ چرا شکل گرفت؟
#داود_مدرسی_یان
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi