تحلیل سیاسی و جنگ نرم
🔺زنگنه: #توتال، بطور رسمی قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی را ترک کرد ✍ جناب #زنگنه، جسارتاً پس تکلی
آقای موسوی،
هسته شو تف کن فقط :))
🌷حضرت امام صادق علیه السّلام می فرمایند:
🍁 حجگزار تا خود را به گناهى نيالوده است نورانيت حج با اوست 🔴
📚حج وعمره در قرآن و حدیث ،ح406🌱
عیدقربان، جشن رهیدگی از اسارت نفس و شکوفایی ایمان و یقین بر همگان مبارک باد
🔴انسجام سیاسی چگونه محقق می شود؟
ازجمله مهمترین دلایل اختلاف دیدگاه های سیاسی در کشور، نگاه نخبگان و جریان های سیاسی به مسأله #کارآمدی است؛ برخی معتقد به نگاه به درون و برخی دیگر معتقد به نگاه به بیرون برای حل مسائل کشور و تحقق کارآمدی هستند.
اکنون که با خروج آمریکا از برجام، اعتراف دکتر ظریف به اشتباه کردن در مذاکره با آمریکا و... دیوارِ نگاه به بیرون ترک جدی برداشته است و همچنین مطالبه اخیر آقای رئیس جمهور برای قطع دعواهای سیاسی، بایستی به نگاه به درون برای عبور کشور از شرایط خطیر کنونی تمرکز شود؛ توجه به این مهم، هم در ذات خود مطلوبیت دارد و هم انسجام سیاسی را در پی دارد.
✍ #مصطفی_قربانی ( کارشناس زمانه)
eitaa.com/siasion598
eitaa.com/siasion598
خاتمی: نقص ها و ضعف های دولت سر جای خودش اما انداختن همه مشکلات به گردن دولت، جفاست. بسیاری از مشکلات موجود از ابتدای انقلاب تلنبار شده است.
- بزرگوار! بعد از انقلاب که ۸ سال دولت دست میرحسین بوده، ۸سال هاشمی، ۸سال خودت، ۶ساله هم که روحانی.
پس کی مشکلات رو تلنبار کرده؟خرزوخان؟!
eitaa.com/siasion598
eitaa.com/siasion598
وقتی از هرزنامههای زنجیرهای حرف میزنیم دقیقا منظورمان چیست...
روزنامه های اصلاحاتی در اقدامی هماهنگ، پاسخ ظریف به این سؤال که "چرا توافق را با وجود لغو نشدن تحریمها پیش بردید؟" را سانسور کردند!
ظریف گفته بود: "این یکی از اشتباهات ما در #برجام بوده است"
#مرد_باش_عذرخواهی_کن
"محمدپاداش
eitaa.com/siasion598
eitaa.com/siasion598
🌐 نامه سرگشاده دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی در تبیین ابعاد «تقلب نجومی» حسن روحانی در تحصیلات تکمیلی (مورخ ۱۴ اردیبهشت ۹۶)
۱. درخصوص مدرک تحصیلی آقای روحانی این موارد قابل ذکر است که حجتالاسلام روحانی در حالی که به اذعان سایت شخصی ایشان در سالهای ۱۳۷۴ و ۱۳۷۷ به ترتیب فارغالتحصیل مقاطع ارشد و دکتری دانشگاه غیرانتفاعی و تازه تاسیس «کلدونیان گلاسکو» شدند، اما از همان بدو انقلاب در سال ۵۷ و پس از آن در انتخاباتهای مجلس اول تا پنجم و نیز دبیری شورای عالی امنیت ملی، و همچنین در تمام مصاحبهها و تالیفات خود، با وجود لیسانسه بودن، بر «دکتر» نامیدن خویش اصرار داشتند.
۲. ایشان در حالی در سالهای ۷۲ تا ۷۷ در کشور متخاصم انگلیس به تحصیل پرداختند که در تمام این سالها (۶۸ تا ۸۴) دبیر شورای عالی امنیت ملی، عالیترین نهاد اطلاعاتی و امنیتی کشور بودند و این یعنی تخلف فاحش از مقررات اداری و ضوابط امنیتی که در نوع خود بینظیر بوده و نفوذ دستگاه جاسوسی انگلیس را در شورای عالی امنیت ملی وقت بسیار محتمل میکند.
۳. مضافاً اینکه آقای حسن روحانی بنا بر ادعا، پنج سال صرف تحصیل در دانشگاه انگلیسی در مقاطع ارشد و دکتری کردند اما کمترین تسلطی بر زبان انگلیسی ندارند که این خود بیش از همه موجب تعجب و افزایش احتمال مذکور در بند فوق است.
۴. موضوع هنگامی جالبتر میشود که با استناد به نرمافزار سرقت یاب «iTHENTICATE» که مورد استفاده دانشگاههای معتبر دنیا است، مشخص گردیده حدود نیمی از رساله ایشان، مشخصا سرقت علمی از دیگر منابع بوده است و در این راستا دانشگاه انگلیسی مذکور، نه در آن موقع و نه اکنون کمترین واکنشی به این رسوایی نشان نداشته است.
۵. عجیبتر از همه جایی است که سخنگوی دولت در نشست خبری ۲۴ آذر ۹۲ مدعی میشود «دکتر روحانی رئیس جمهور محترم، عضو هیات علمی دانشگاه هستند و از نظر مرتبه علمی استاد تمام محسوب میشوند به همین علت ایشان صرفا حقوق استادی خود را دریافت میکنند و تاکنون حقوقی از ریاست جمهوری دریافت نکردهاند» جای دارد که بپرسیم آقای روحانی عضو هیات علمی کدام دانشگاه است و چگونه به مرتبه استادی تمامی رسیده است؟
🔗 متن کامل:
farsnews.com/newstext.php?nn=13960214000756
🔗 مستندات فساد تحصیلی روحانی:
t.me/RouhaniThesis/366
#احمدقدیری
میدونین چرا اعتراضات به گرونی #نرخ_ارز خوابید و فضای داغ روزای اول با اینکه دلار هنوز 10 هزار تومن هستش; سرد شد؟!
✅ چون نرخ ارز مسئله مبتلی به اکثریت مردم نیست.
اثر چند درصدیش رو افزایش قیمت اقلام مختلف هم از نظر مردم یه مشکل عادّیه نه بحران.
#فتنه_اقتصادی
#اعتراض_ظالمانه
✍ #مسعودیارضوی
eitaa.com/siasion598
eitaa.com/siasion598
درباره این سکولاریسم هم بگوئید!
✍حتما شنیده اید که #سکولار کسی است که معتقد است دین و سیاست راهشان از هم جداست.
این تعریف مشهور،لایه های هزار توی دیگری هم دارد که به سکولاریسم پنهان و عملی منتهی می شود.
🔴یکی از پنهانی ترین آن مدل ها به کسانی قابل اطلاق است که علیرغم داشتن فرصت ها و امکانات بی نظیر ،قواعد حکومت داری را از مبانی دینی استخراج نکرده و نمی کند!
حالا شما بگوئید حوزه سکولار یعنی چه!؟
یعنی حوزه ای که رسما بگوید دین از سیاست جداست!؟ اینکه خیلی ساده انگارانه است!
🔴حوزه سکولار یعنی اینکه با گذشت چهل سال از انقلاب ، با گسترش حوزه های علمیه و داشتن موقعیت ممتاز و بی سابقه در طول تاریخ، برای مهمترین مطالبات مردم، نسخه دینی تولید نشود!
🔴و در عوض به سیاق چندصد سال پیش و بی توجه به جایگاه اسلام حکومتی،دوره های ده ساله و بیست ساله برای تبیین فروع فقهی از نماز و روزه تا طهارت و نجاسات برگزار شود و درباره درد های جانکاه و سوالات بی پایان مردم، به یک «حلال است و حرام است» بسنده شود و این باور را در مردم تعمیق کنند که اسلام برای اداره کشور،نسخه ای ندارد!
آیا این همان غایت سکولاریسم و آرزوی قلبی هر سکولاری نیست!!؟
آری من هم مثل خیلی از متدینین دیگر، نمی خواهم قبول کنم که حوزه های علمیه سکولار هستند، ولی هر وقت یاد نامه سی سال قبل امام می افتم ،ته دلم می گویم:«نکند واقعا ...»!؟و بقیه حرفم را می خورم ،همان حرفی که امروز #رحیم_پورازغدی می گوید و تکفیرش می کنند!
✅سی سال قبل یعنی آبان 67 امام راحل در پاسخ به نامه محمد علی انصاری همچون حکیمی دور نگر و ژرف اندیش، هشدار داد که آنچه در آینده مهم است ،«مسائل مورد ابتلای مردم و حکومت است» که «فقها باید» برای آن فکری کنند و «نیاز عملی»جامعه به آنها را رفع نمایند.
سپس در فهرستی مختصر ،بیش از پنجاه مورد از مسائل حیاتی و مورد ابتلا را اینگونه نگاشتند:
✅«...(امروز)نیاز عملى به این بحثها و مسائل است؛ مثلًا در مسئله مالکیت و محدوده آن، در مسئله زمین و تقسیم بندى آن، در انفال و ثروتهاى عمومى،در مسائل پیچیده پول و ارز و بانکدارى،در مالیات، در تجارت داخلى و خارجى در مزارعه و مضاربه و اجاره و رهن، در حدود و دیات، در قوانین مدنى، در مسائل فرهنگى و برخورد با هنر به معناى اعم؛ چون عکاسى، نقاشى، مجسمه سازى، موسیقى، تئاتر، سینما، خوشنویسى و غیره. در حفظ محیط زیست و سالم سازى طبیعت و جلوگیرى از قطع درختها حتى در منازل و املاک اشخاص، در مسائل اطعمه و اشربه، در جلوگیرى از موالید در صورت ضرورت و یا تعیین فواصل در موالید، در حل معضلات طبى همچون پیوند اعضاى بدن انسان و غیر به انسانهاى دیگر، در مسئله معادن زیرزمینى و روزمینى و ملى، تغییر موضوعات حرام و حلال و توسیع و تضییق بعضى از احکام در ازمنه و امکنه مختلف، در مسائل حقوقى و حقوق بین المللى و تطبیق آن با احکام اسلام، نقش سازنده زن در جامعه اسلامى و نقش تخریبى آن در جوامع فاسد و غیر اسلامى، حدود آزادى فردى و اجتماعى، برخورد با کفر و شرک و التقاط و بلوک تابع کفر و شرک، چگونگى انجام فرایض در سِیر هوایى و فضایى و حرکت بر خلاف جهت حرکت زمین یا موافق آن با سرعتى بیش از سرعت آن و یا در صعود مستقیم و خنثى کردن جاذبه زمین و مهمتر از همه اینها، ترسیم و تعیین حاکمیت ولایت فقیه در حکومت و جامعه که همه اینها
گوشهاى از هزاران مسئله مورد ابتلاى مردم و حکومت است که فقهاى بزرگ...»
راستی «حوزه های علمیه غیر سکولار» ،برای چه تعداد از این موضوعات مهم ،نسخه اسلامی ارائه کرده اند و برای کدام یک از همین مسائل اقتصادی و هنری و... حرفی به جز «حرام است» ارائه کرده اند؟
✅می دانیم که سکولار بودن ربطی به ظاهر ندارد و همینکه امر دنیا از آخرت در قول و فعل تفکیک شد و به مردم در عمل اینگونه نشان داده شد که دین، نسخه ای برای مملکت داری ندارد، سکولاریسم شکل گرفته است،درست نقطه مقابل امام که دین را پایه و مایه تمدن این جهانی و کلید سعادت آن جهانی می دانستند.
#حسین_شمسیان
eitaa.com/siasion598
eitaa.com/siasion598
کشکول|محسن مهدیان:
نقش بانک ها در حاکمیت زدایی سیاسی
سهم بخش های مختلف از تسهیلات بانکی را از جهت توصیه تحریمی ریچارد نفیو تحلیل کنید؛ خواهید دید که ابعاد ماجرا به جهات اقتصادی سیاسی بسیار تکان دهنده است.
حدود 70 درصد سپرده های بخش خصوصی، نزد بانک های خصوصی است و این درحالیست که نسبت تسهیلات به سپرده ها در بانک های خصوصی 200 درصد است. با این تعریف عملکرد بانک های خصوصی در پرداخت تسهیلات و هدایت پولی و اعتباری در اقتصاد بسیار کلیدی است.
به تعبیر دیگر مهم این است که بانک های خصوصی با پرداخت تسهیلات، اقتصاد را به چه سمتی هدایت می کنند . مهمتر اینکه حاکمیت اقتصادی اگر نقص های خودش را هم بگیرد، بازهم اقتدار لازم برای اصلاح وضع موجود را ندارد، چون پول نزد بانک هاست و دلیلی ندارد مطابق تدبیر دولت رفتار کنند. تا جائیکه قائم مقام بانک مرکزی تنها کاری که از دستش ساخته است توصیه های اخلاقی است نه نقش آفرینی حاکمیتی: " انتظار داریم بانکهای خصوصی در اجرای طرح رونق تولید عملکرد و مشارکت بهتری داشته باشند."
آیا شرایط کشوری به نحوی است که با توصیه به اخلاق و تقوا کارها پیش رود؟ نمونه دیگر وزیر معزول کار است که پیشتر به جهت تخلفات عدیده در صرافی های خصوصی گفته بود: "به شرکت های پتروشیمی توصیه می کنیم ارزشان را در اختیار صرافی های دولتی قرار دهند." آیا وظیفه دولت توصیه اخلاقی است؟ مساله اینجاست که حاکمیت اقتصادی با این وضعیت سوداگرانه، اقتدار لازم را هم ندارد و ناچارست به نصیحت اکتفا کند.
نمونه این وضعیت مربوط به نحوه توزیع تسهیلات توسط بانکها به بخش های مختلف اقتصادی است. همه شعارهای مربوط به حمایت از تولید یک طرف، قدرت بانک ها در هدایت اقتصاد به سمت بخش های غیرمولد نیز یک طرف.
مطابق گزارش اخیر بانک مرکزی، سهم پرداخت تسهیلات صنعت و معدن از 33 درصد در سال 84 روند کاهشی داشته و در 4 ماهه نخست امسال به 28 درصد رسیده است. این وضعیت در بخش کشاورزی بدتر است و تسهیلات بانکی از 16 درصد در سال 84 به 6 درصد در 4 ماه اول امسال می رسد که نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز 5.3 درصد کاهش داشته است.
این درحالیست که امروز از هرصنعت گری سوال شود، مشکل تولید را کمبود اعتبار می داند. با این توضیح در شرایطی که کشور در طوفان سهمگین نقدینگی قرار داد، مضحک نیست که صنعتگر ما گرفتار نقدینگی باشد؟
در همین دوره تنها دو بخش خدمات و بازرگانی، 57 درصد تسهیلات بانکی را به خود اختصاص داده اند و در هر دو بخش نیز نرخ تسهیلات با رشد به ترتیب 15و 10 درصد همراه بوده است.
طبیعی است تا زمانی که هزینهی فرصت دلالی، رباخواری، تکیه بر واردات، پایین باشد نمی توان انتظار اقتصاد مقاومتی و رونق تولید داشت.
بدتر اینکه همین میزان تسهیلات به بخش تولید نیز کاملن نامرتبط به بخش های اشتغال زا توزیع می شود. چه انکه در حالی که 80 درصد اشتغال های جدید در بنگاه های کوچک ایجاد می شود، 90 درصد تسهیلات را تنها 6 درصد سپرده گذاران دریافت می کنند و سهم بنگاه های کوچک از همین تسهیلات نیز کمتر از 10 درصد است.
حالا این آمار را بگذارید در کنار توصیه ریچارد نفیو طراح تحریم های ایران که می گوید: "...هدف اصلی تحریم ها مشاغل حوزه تولید است تا اشتغال در بخش های غیرنفتی را محدود سازد... سپس ادامه می دهد: برای ما مسئلهی خیلی مهمی است که چه کنیم تا فرصتهای شغلی مولّد هر چه بیشتر در ایران کاهش پیدا کند چراکه آدم های شاغل همراهی بیشتری با حکومت دارند.
#محسن_مهدیان
eitaa.com/siasion598
eitaa.com/siasion598
🔴کیف انگلیسی
1️⃣ - یکی از سریالهایی که توسط سید ضیاءالدین دری ساخته و موجب عصبانیت انگلهای بریتانیایی شد سریال «کیف انگیسی» است.
2️⃣ - مرحوم دری یکی از کارگردانان متعهد و انقلابی کشورمان است که در ضدیت با نظام سلطه و انگلستان دارای نظریه است.
3️⃣ - رئیسجمهور کشورمان برای مرحوم دری پیام تسلیت نفرستاد اما هم زمان برای مرحوم عزتالله انتظامی پیام فرستاد.
🍀بیتوجهی روحانی و ندادن پیام تسلیت برای مرحوم دری سبب بروز شایعاتی مبنی بر علاقه قلبی وی به انگلستان و امکان جاسوس بودن وی در سطح شبکههای اجتماعی و در سطح جامعه شده است.
🌺پژوهشکده مطالعات راهبردی عمار بصیر حمایت از رئیسجمهور کشورمان را واجب شرعی و قانونی و عقلی میداند و لذا قویاً به آقای روحانی توصیه میکند با تصحیح فوری این اشتباه از موضع تهمت اجتناب ورزیده و مردم را از سردرگمی در آورد.
eitaa.com/siasion598
eitaa.com/siasion598
🔻معنای «سکولاریسم در حوزه» در بیان آیتالله خامنهای
🔹رهبر انقلاب: اینکه حوزه با مسائل حکومت و نظام کار ندارد «سکولاریسم» است
⬅️مطالعه در: goo.gl/wnac6V
#امام_خمینی «ره»: ما از شرّ رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم ؛ لکن از شرّ #تربیت_یافتگان_غرب_و_شرق به این زودی ها نجات نخواهیم یافت
🔻اینها برپا دارندگان #سلطه_ابرقدرتها هستند
📖صحیفه امام؛ ج۱۵ ؛ ص۴۴۶
👇به این لیست توجه کنید.👇
1️⃣ #حسن_روحانی(فریدون) :
تحصیلکرده کلدونین #انگلیس
2️⃣ #نهاوندیان، رییس دفتر رییسجمهور و فارغالتحصیل اقتصاد از دانشگاه جورجواشنگتن #آمریکا
3️⃣ #نوبخت رئیس سازمان برنامهوبودجه👈 دکترای اقتصاد از #انگلیس
4️⃣ #محمودواعظی، وزیر ارتباطات دولت یازدهم دولت یازدهم و معاون فعلی روحانی👈دکترای روابط بینالملل دانشگاه لوییزیانای #آمریکا
5️⃣ #ظریف وزیر امور خارجه👈 فارغالتحصیل روابط بینالملل و مطالعات بینالمللی از دانشگاههای دنور و سانفرانسیسکو #آمریکا
6️⃣ #نجفی مشاور حسن روحانی 👈 کارشناس ارشد موسسه فناوری ماساچوست(ام آی تی) #آمریکا
7️⃣ #عباس_آخوندی : وزیر راه و شهرسازی 👈 دکترای اقتصاد سیاسی از کالج هاووی #انگلیس
8️⃣ #دانش_آشتیانی سابق وزیر آموزش وپرورش👈 تحصیلکرده امپریال کالج #انگلیس
9️⃣ #نعمت_زاده وزیرصنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم 👈 فوق لیسانس مهندسی صنایع دانشگاه کالیفرنیای #آمریکا
0️⃣1️⃣ #طیب_نیا، وزیر اقتصاد دولت یازدهم👈 دکترای اقتصاد از مدرسه اقتصاد لندن #انگلیس
1⃣1⃣ #محمد خاتمی 👈 تحصیلکرده دانشگاهی از کشور #ایتالیا
2⃣1⃣ #کمال_خرازی 👈دکترای مدیریت آموزشی دانشگاه هیوستون #آمریکا
3⃣1⃣ #محمدرضا_عارف 👈 فارغالتحصیل مهندسی برق از دانشگاه استنفورد #انگلیس
4⃣1⃣ #عیسی_کلانتری👈 دکترای کشاورزی دانشگاه ایالتی آیوا #آمریکا
5⃣1⃣ #محمدعلی_نجفی 👈 تحصیلکرده دانشگاه ماساچوست «امآیتی» #آمریکا
6⃣1⃣ #صفدر_حسینی(از ذخایر نظام 😏) 👈 تحصیلکرده دانشگاه ساسکای #کانادا
7⃣1⃣ #احمد_معتمدی👈 تحصیلکرده الکترونیک دانشگاه پیر و ماری کوری #فرانسه
eitaa.com/siasion598
eitaa.com/siasion598
میدونین چرا نسبت به صحبتای استاد رحیمپور توی فیضیه که برگرفته از بیانات امام(ره) و شهید مطهری و حضرت آقا بود اینقدر جنجال و هوچیگری راه انداختن؟ چون عمامه به سر نبود! وگرنه مورد داشتیم یه عمامه به سر بارها تاریخ اسلام رو تحریف کرد و از کربلا درس مذاکره گرفت و حتی میگفت از معصومین(ع) هم میشه انتقاد کرد، اما صدایی از کسی در نیومد!...
#حوزه_سکولار
🎥 امام خامنه ای : این که یک آقایی در یک گوشهای عبای خودش رو به کولش بکشد و بگوید من به کارهای کشور کار ندارم، این افتخار نیست، این #ننگ است!
#حوزه_سکولار