eitaa logo
تحلیلگر ۵۷
6.4هزار دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
12.1هزار ویدیو
151 فایل
اینجا داغ‌ترین تحلیل‌های سیاسی و انقلابی رو می‌بینید. ارسال سوژه و تبادل👇 @Sardar69
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 اگر مسئولین همراهی بیشتری می کردند... 💠 رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی: 🔹 رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی: به نظر من اگر در این سال‌ها مسئولان دولتی همراهی بیشتری می‌کردند، رعایت بیشتری می‌کردند، ما افتخارات بیشتری به دست می‌آوردیم، وضعمان از این چیزی که امروز هست، قطعاً بهتر بود و تعدادی از این آسیب‌هایی که در این سال‌های متمادی پیش آمد، با کمک مسئولین حکومتی و دولتی پیش نمی‌آمد. 📎 📎 📎 تحلیلگر 57 👇👇 ♨️@tahlilgar57
♦️ سالها در شورای نگهبان رکن اصلی آن شورا محسوب می‌شدند و پس از آن هم همواره درباره‌ی مسائل انقلاب و کشور، دلسوزانه و مسئولانه ورود میکردند و بارها اینجانب را از نظرات و مشورتهای خود مطلع و بهره‌مند می ساختند. ✍️ پیام تسلیت رهبر انقلاب به مناسبت رحلت آیت‌الله حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی 12/11/1400 تحلیلگر 57 👇👇 ♨️@tahlilgar57
⭕️ 12بهمن؛ کاری که خدا درست کرد 👈 شهریورماه سال 1320، متفقین ایران را اشغال کردند و رضاخان را به جزیره «موریس» تبعید کردند. براساس اسناد موجود در وزارت خارجه انگلیس و خاطرات نگاشته‌شده، برای جانشینی رضاشاه و نیز شکل حکومت، چند گزینه‌ مطرح بود. گزینه اول، بازگرداندن قاجار‌ها به سلطنت بود. در سال 1308 بعد از مرگ احمدشاه قاجار، محمدحسن میرزای ولیعهد، خود را به‌عنوان پادشاه ایران خواند؛ و با اینکه سال‌ها برای بازگشت تلاش می‌کرد، ولی با مخالفت سفیر انگلیس، ناکام ماند. گزینه دوم جانشینی هم فرزند سوم رضاشاه، غلامرضا پهلوی بود. گزینه آخر و در واقع گزینه سوم، تغییر شکل حکومت به جمهوری بود. این گزینه‌ها نشان می‌دهد که انگلیسی‌ها در آغاز به‌هیچ‌وجه تمایلی به سلطنت محمدرضاشاه نداشتند. سرانجام با نفوذ محمدعلی فروغی، محمدرضا با حمایت انگلستان بر اریکه سلطنت تکیه زد. 🔹 در آن دوران، برای محمدرضاپهلوی، مهمترین بحران پیش رو، این بود که می‌دانست در میان مردم محبوبیتی ندارد. «ریچارد استوارت»، نویسنده کتاب «در آخرین روزهای رضاشاه»، در توصیف وضعیت محمدرضا، وقتی برای ادای سوگند راهی مجلس شورای ملی بود، نوشته است: «[محمدرضا] رنگش پریده بود. او نمی دانست آیا مردم، که از پدرش متنفر بودند، او را به عنوان پادشاه جدید خواهند پذیرفت؟» 🔹 در مرداد سال ۱۳۳۲ نیز بعد از کودتایی که با حمایت آمریکایی‌ها انجام شد، محمدرضا توانست سلطنت خود را ادامه دهد. سرانجام چنین به قدرت رسیدنی، ۲۶ دی‌ماه ۵۷ است. شاهی که با ترس و دودلی حکومت را بدون حمایت مردمی و با دخالت بیگانگان به دست گرفت، سرانجام هم‌ با مشورت همان‌ها کشور را در حالی برای استراحت! ترک کرد که هرگز توجهی به خواست و اراده مردم و گوشی برای شنیدن صدای ملتش نداشت. واکنش جامعه نیز به فرار شاه، جشن و پایکوبی بود.... 🔹 اما در بهمن ماه ۱۳۵۷ رهبری به کشور وارد شد که در میان انبوه استقبال کنندگان به بهشت‌زهرا و در میان مردم نشست. این رهبر را نه سران قدرت‌های شرق و غرب، که دل‌های مردم انتخاب کرده بود؛ رهبری که هنگام ورود به ایران پس از ۱۵ سال تبعید در پاسخ به خبرنگار که پرسید: «شما به عنوان مقتدرترین انسان در حال وارد شدن به ایران هستید، لطفاً بگویید چه احساسی دارید؟» پاسخ داد: «هیچ»! خبرنگار تصور کرد که یا حرفش را نتوانسته است برساند یا بد ترجمه کرده و یا امام متوجه نشده‌اند سؤالش چه بوده است، پس مجدداًهمان سوال را تکرارکرد. امام نیز همان جواب «هیچ» را تکرار کردند و آهسته ادامه دادند: «إِلَّا أَنْ أُقِیمَ حَقّاً أَوْ أَدْفَعَ بَاطِلًا»؛ مگر اینکه حقی را استوار کنم و باطل را سرنگون سازم.» 🔹 این بود که امام خمینی(ره) بر دل‌ها حکومت می‌کرد. او مصداق آیه «إِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعًا.(یونس/۶۵). تمام عزّت (و قدرت)، از آن خداست» بود و عزت و قدرت را نه از شرق و غرب، که به واسطه تقوای الهی به دست آورد. رهبری الهی که هرچند، در روز ۱۲ بهمن سال ۵۷ وارد ایران شد، اما ۱۵ سال قبل بر دل‌ها و زندگی مردم حکومت می‌کرد. ۱۲ بهمن برای ایرانی‌ها یادآور روزهای خوشی است که ملت توانست با هدایت الهی و اراده خود، دستان اجانب را قطع کند و تنها با توکل به خدا در مقابل خواست تمام جهان استکبار بایستد. ✅ ۱۲ بهمن روز جشن و سرود و شور و شعوری است که از سرچشمه فیض الهی جوشیدن گرفت و جهانی را که غرق در مادیات و هواپرستی بود، با نور الهی روشن ساخت، ولوکره الکافرون (صف/۸). _______________ 🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/198998 📎 📎 📎 📎 تحلیلگر 57 👇👇 ♨️@tahlilgar57
⭕️ از حکومت استبدادی پهلوی تا نظام مردمی جمهوری اسلامی 👈 مردم ایران طی سال‌های طولانی، مخالفت خود با سلطنت پهلوی را فریاد زدند و ناخرسندی و اعتراض خود را به صورت مسالمت‌آمیز ابراز کردند که البته بارها و بارها مورد حمله‌ی عوامل شاه قرار گرفتند و تعداد زیادی از مردم به خاک و خون کشیده شدند. 🔹 پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1357 روند انتخاب نوع حکومت به روش کاملاً مردمی انجام شد و ملت ایران با آرای خود، نظام «جمهوری اسلامی» را برای استقرار در ایران انتخاب کرد. پس از آن نیز قانون اساسی کشور در معرض رأی مردم گذاشته شد که مورد تأیید اکثریت قرار گرفت و به این ترتیب، یک نظام جدید حکومتی با اراده و میل مردم در مملکت حاکم شد. 🔹 این روند بی‌سابقه در تاریخ ایران را مقایسه کنید با چگونگی روی کار آمدن حکومت‌های قبلی که اراده و نظر مردم، هیچ سهمی در پیدایش آنها نداشت. به عنوان نمونه، سلطنت پهلوی با طراحی و حمایت انگلستان و با کودتای رضا قلدر در سوم اسفند 1299 به وجود آمد و بدون اینکه نظر مردم در این رابطه پرسیده شود، یک نظام دیکتاتوری دیگر در ایران مستقر شد. در طول دوران سلطنت رضا شاه نیز خبری از شرکت‌دادن مردم در امور کشور نبود و پهلوی اول با خشونت و خودکامگی مطلق عمل می‌کرد تا جایی که جز خودش هیچ شخص دیگری در ایران را به حساب نمی‌آورد و معتقد بود «هر مملکتی رژیمی دارد، رژیم ما یک نفره است»! 🔹 چند سال بعد و زمانی که اقدامات پهلوی اول، مردم را به ستوه آورد و نفرت از او را در اوج قرار داد، دوباره این انگلیسی‌ها بودند که تشخیص دادند تداوم سلطنت این دست‌نشانده -به دلیل شورش و نارضایتی عمومی- به سود منافع آنها نیست و به همین دلیل با تبعید رضا خان، عنصر وابسته و مستبد دیگری یعنی محمدرضا پهلوی را روی کار آوردند. 🔹 این شاه هم مثل پدرش هیچ اعتقادی به مشارکت مردم در تعیین سرنوشت کشور نداشت و خود را تنها مرجع تشخیص صلاح مملکت می‌دانست و آنجایی هم که نگاه به حضور مردم در انتخابات وجود داشت معمولا از اقلیت مردم در حد پایتخت نشینان کشور حضور داشتند یا انتخاب شده‌ی اربابان و کدخداهای شهرها و روستاها بودند.. عجیب این جا است که پهلوی دوم، عدم مراجعه به آرای عمومی را افتخار خود می‌دانست و می‌گفت من آزادم چون متکی به رأی مردم نیستم! 🔹 با این وجود، جای سوال است که برخی چه طور بی‌توجه به مستندات تاریخی و به‌خاطر اغراض خاص، از سلطنت پهلوی به عنوان یک حکومت مردمی نام می‌برند و جمهوری اسلامی را یک نظام استبدادی معرفی می‌کنند؟! _______________ 🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/198744 📎 📎 📎 📎 تحلیلگر 57 👇👇 ♨️@tahlilgar57
✴️ وای بر دشمن اگر موسی عبا اندازد... 📎 📎 📎 https://btid.org/fa/photogallery/199142 تحلیلگر 57 👇👇 ♨️@tahlilgar57
⭕️ ارتحال شيخ الفقها پس از قرنی مجاهدت 👈 شیخ الفقها و مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی که در چنین روزی بر فقدان و ارتحال ایشان سوگواریم، عالمی وارسته بودند که قله‌های علوم حوزوی و فقه اهل‌بیت را فتح نموده و عمر گهربار خود را در راه اعتلای اسلام ناب محمدی و ترویج معارف اهل‌بیت سپری نمودند. 🔹 ایشان از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی از هیچ خدمتی در راه سرفرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی دریغ ننموده و همواره یار و حامی امامین انقلاب بوده‌اند. فعالیت‌های سیاسی ایشان از قبل از وقوع انقلاب در ماجرای خونین مدرسه فیضیه تا ابتدای سپیده دم انقلاب اسلامی در قامت عضویت و دبیری شورای نگهبان، خدماتی ارزنده، قابل تقدیر و غیرقابل انکار است. 🔹 این بزرگ مرد جهان تشیع افزون بر جایگاه علمی و مجاهدت‌های گوناگون اجتماعی و سیاسی، دارای منزلت و جایگاه رفیع اخلاقی بودند. جلوه اخلاقی ایشان را می‌توان جلوه‌ای مملو از اخلاص و تزکیه و فروتنی ترسیم کرد. ✅ فقدان شیخ المراجع اولاً برای جهان تشیع و ثانیاً برای حوزه‌های علمیه خسارتی عظیم و داغی غیرقابل التیام است. ارتحال ایشان را به علما، فضلا، اساتید، مراجع معظم و مقام معظم رهبری و خاصه به محضر حضرت بقیه الله الاعظم ( عجل الله تعالی فرجه الشریف) تسلیت می‌گوییم. _______________ 🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/199282 📎 📎 📎 تحلیلگر 57 👇👇 ♨️@tahlilgar57
⭕️ جوانان جویای علم، پایه‌های عرصه تمدن‌سازی 👈 با وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی، حوزه‌های علمیه مسیر جدیدی را پیش روی خود مشاهده کردند. حوزه‌ای که رسالتی جهانی برای خود تعریف نکرده بود و حتی مباحث فقه حکومتی به سبب عدم دسترسی به حکومت اسلامی در حوزه مورد بحث قرار نمی‌گرفت، پس از وقوع انقلاب اسلامی رسالت جهانی برای خود ترسیم نمود و پایه‌گذاری تمدن نوین اسلامی و بازتولید علوم دینی را از جمله اهداف خود دانست. 🔹 با این وجود قطعا حوزه‌ در راستای رسیدن به اهداف تمدنی خود نیازمند جوانان مستعد خوشفکر و علاقمند در ساختار تشکل های حوزوی است. بدون شک اگر در شریان‌های حیاتی حوزه خون تازه جریان نداشته باشد و اگر نیروهای تازه نفس میدان تمدن‌سازی را ترک کنند، نمی‌توان به تنومندی درخت تمدن سازی امیدوار بود. 🔹 جوانان جویای علم و تحصیل می‌توانند با ورود به حوزه پای در عرصه تمدن‌سازی نهاده و رسالت بنیادین حوزه در جهت زمینه‌سازی ظهور حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را پایه‌گذاری کنند. طلاب با توجه به علاقه و استعداد خود می‌توانند در هر یک از رشته‌های مختلف حوزه اعم از فقه و اصول، فلسفه، کلام، علوم حدیث، علوم قرآن و... مشغول شوند و مسیر خود در جهت تبلیغ، تدریس و تحقیق را مشخص نمایند. ✅ ناگفته نماند ساختار مدیریتی حوزه نیز موظف است در کنار ترسیم افق علمی حوزه، افق معیشتی و تولید ثروت طلاب را نیز ترسیم نماید تا طلاب حوزه با فراغ بال بیش از پیش در جهت رسالت حوزوی خود قدم بردارند. قطعا با این گونه اقدامات و روی آوردن خیل عظیم جوانان جویای علم برای تحصیل در حوزه، شاهد آن خواهیم بود که درخت تنومند تمدن‌سازی بر کشور بلکه در کل جهان سایه افکند. _______________ 🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/199047 📎 📎 📎 📎 تحلیلگر 57 👇👇 ♨️@tahlilgar57
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فتوکلیپ؛ صد ثانیه با رصد 1400.11.13 🖥 سامانه ارسال گزارشات طلاب، مبلغان و عموم مردم از فضای مجازی 🌐 https://r.btid.org 📎 📎 📎 تحلیلگر 57 👇👇 ♨️@tahlilgar57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ امام محمد باقر علیه‌السلام و ثمرات درخشان جهاد سیاسی 👈 فضای سنگین، بسته و خطرناکی پس از شهادت مظلومانه امام حسین (علیه‌السلام) و یاران ایشان در جامعه به وجود آمده بود. بدمستی ناشی از جنایت هولناک کربلا این حس را در میان شاهان بنی‌امیه به وجود آورد که دیگر هیچ حریف و رقیبی در مسیر حکومت نخواهند داشت و هر حرکت احتمالی را می‌توانند با قدرت، سرکوب نمایند. اگر چه در درازمدت، بیداری عمومی ناشی از فداکاری سیدالشهدا (علیه‌السلام) و یاران وفادار ایشان به اضمحلال امویان منجر گشت، اما در کوتاه‌مدت، شرایط بسیار دشوار و اختناق بسیار شدیدی حاکم بود. 🔹 با این وجود، بسترسازی انجام شده که ناشی از مجاهدت‌ها و روشنگری‌های امام سجاد (علیه‌السلام) بود، یک فرصت طلایی و مغتنم را برای امام محمدباقر (علیه‌السلام) به وجود آورد تا مبارزه فرهنگی به منظور تغییر و اصلاح فضای فکری حاکم بر جامعه در دستور کار ایشان قرار بگیرد و مسیر برای افول طاغوت و طلوع حکومت الهی فراهم گردد. بر اساس آن چه در مناقب ابن شهر آشوب آمده است، براى هيچ يك از فرزندان حسن و حسين (علیهما السلام) اين اندازه از علوم، از قبيل تفسير، كلام، فتوا و احكام حلال و حرام فراهم نشد كه براى امام باقر(علیه‌السلام) فراهم شد. محمد بن مسلم نقل كرده كه از آن حضرت، سى هزار حديث سوال كرده است. 🔹 در چنین شرایطی بود که نفوذ معنوی حضرت به عنوان حجت الهی و فرزند پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) روز به روز فزونی پیدا می‌کرد و ایشان نیز رسالت الهی خود یعنی دعوت به حکومت الهی و مبارزه با حکومت طاغوت را -با لحاظ شرایط آن روز- انجام می‌داد. در مقابل، شاهان بنی‌امیه، مفهوم و اثر این اقدامات را درک می‌کردند و به همین دلیل، آن بزرگوار را زیر نظر داشتند. به عنوان نمونه، وقتی امام محمدباقر (علیه‌السلام) توسط هشام بن عبدالملک احضار شد، هشام خطاب به امام گفت شما فرزندان علی بن ابی‌طالب همواره مردم را به سوی خود دعوت و خود را امام معرفی می‌کردید و حضرت نیز با سکوت خود، این حرف را تأیید نمود. 🔹 طراحی یک تشکیلات گسترده، که با تربیت افرادی به عنوان وکیل و نایب امام(علیه السلام) و دیگر مرتبطان شکل گرفت، سبب شد تا تبلیغات و آموزش‌های آن حضرت در تمام نقاط مملکت اسلامی منتشر شود و ذهن و فکر مردم را تغذیه کند. این روند به افشای ماهیت بنی‌امیه، کمک زیادی کرد و در مقابل، سبب نگرانی شدید حکومت وقت شد. 🔹 یک بار همزمان با حضور امام باقر (علیه‌السلام) در مکه، هشام بن عبدالمللک نیز برای انجام حج وارد این شهر شد. سخنرانی رسا و روشنگرانه امام (علیه السلام) سبب خشم هشام شد، ولی چون در آن شرایط، برخورد را به صلاح نمی‌دانست، پس از ایام حج، امام باقر و فرزند ایشان امام صادق(علیهماالسلام) را از مدینه به شام احضار کرد. تا سه روز اجازه ملاقات داده نشد و پس از آن با فضاسازی خاصی، اذن ورود به دربار داده شد. هشام که مترصد بود تا به زعم خود از امام باقر(علیه‌السلام) به سبب روشنگری‌های ایشان انتقام بگیرد، پیشنهاد تیراندازی به آن حضرت داد تا به خیال خام خود، موجب وهن و تمسخر حضرت شود که با پرتاب موفق 9 تیر که اولی به هدف، و تیرهای بعدی به چوبه تیر قبلی نشست، این ترفند به شکست انجامید. 🔹 برای درک شرایط دشوار سیاسی، همین بس که بدانیم شاهان فاسق، ظالم و خونریزی مثل مروان بن حکم، عبدالملک مروان و ولید بن عبدالملک در آن دوران در مسند حکومت قرار داشتند و از هیچ تلاشی برای سرکوب و کشتار پیروان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) فروگذار نمی‌کردند و کینه عجیبی نسبت به آنها داشتند. ✅ با وجود همه این شرایط، امام محمد باقر(علیه‌السلام) با فداکاری و تیزهوشی به بصیرت‌بخشی و مبارزه با تحریف مشغول بودند و با تبیین اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله) پرده از بطلان و پلشتی اسلام اموی برداشتند که از نتایج مهم آن در کوتاه‌مدت، افول روزافزون بنی‌امیه و سست‌شدن جایگاه آنها در میان مردم بود، و در بلندمدت نیز، طیف وسیعی از معارف ناب اسلامی را از خود به یادگار گذاشتند. _______________ 🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/198783 📎 📎 📎 📎 تحلیلگر 57 👇👇 ♨️@tahlilgar57
⭕️ تحصیل طلبگی؛ ثواب یا شناخت حقیقت؟ 👈 آیت‌الله مصباح یزدی با ذكر خاطره ای از ورود خود به حوزه علمیه می فرمایند: « وقتی سال 1326 در سن 13 سالگی وارد حوزه شدم، انگیزه‌ام برای ورود به حوزه این بود که این درس‌ها ثواب بیشتری دارد.... وقتی در گذر زمان شرایط اجتماعی را درک کردم، به این نتیجه رسیدم که ویژگی طلبگی از استحباب بالاتر است، اما در آن دوران همیشه به این فکر می‌کردم که در شرایطی که نهایت طلبگی منبری شدن یا امام جماعت مسجد است، جایگاه روحانیت در جامعه چیست، و چه نیازی به روحانیت وجود دارد..... در سطوح بالاتر وقتی با قرآن و حدیث بیشتر آشنا شدم، متوجه شدم مسأله فراتر از این چیزی است که ما فکر می‌کنیم، زیرا شناخت حقیقت انسان، کمال انسان و سعادت دنیوی و اخروی انسان در گرو همین معارف است؛ آن‌وقت بود که متوجه شدم درس خواندن یعنی چه و جایگاه روحانیت کجاست.» _______________ 🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/199207 📎 📎 📎 📎 📎 تحلیلگر 57 👇👇 ♨️@tahlilgar57