هدایت شده از تمدناسلامی|محمدرضاباقرزاده
باسمه تعالی
🔴هرچند راه اندازی هشتک در دفاع از تروریست های جنایتکار حاکی از #سازماندهی و هماهنگی آنان توسط #قرارگاه_واحدی است، نکات زیر ذکر میشود:
1.#جرم_محاربه یکی از جرایم علیه امنیت عمومی است یعنی موضوع جرم علاوه بر جان و مال یا ناموس مردم، امنیت عمومی است. نیروی انتظامی ضامن امنیت جامعه است در واقع سلاح کشیدن به نیروی حافظ امنیت بدون قصد برهم زدن امنیت و اخافه مردم امکان پذیرنیست.
2. برخلاف #شارلاتانیسم_حقوقی و پندار غلط برخی #حامیان_تروریسم و آدم کشی، لفظ مردم در متون مسلم فقهی شیعه (جواهر الکلام ج۴۲ص۸۹۸) به معنای اعضای جامعه اسلامی است چه مسلمان چه غیر مسلمان تحت فرمان حکومت اسلامی؛ و همچنین لازم نیست که حتما مردمی که در صحنه تجرید سلاح و بوده اند از عمل مرتکب بترسند. بلکه اگر عمل مرتکب باعث اخافه(ترساندن) مردم در سطح عمومی یا حداقل بخشی از مردم شود، اخافه مدنظر شریعت و قانونگذار موضوع ماده 279 قانون مجازات اسلامی انجام گرفته است.
3. برخلاف ادعای جاهلانه شارلاتانیسم حقوقی، طبق دکترین حقوق جزای اختصاصی در چنین جرایمی #قصد_تبعی کافی است؛ به این معنا که فرد بداند کشیدن سلاح موجب برهمزدن امنیت می شود قاصد محسوب می شود.
به عبارت دیگر #قصد_فعل کافی است و لزوما مرتکب نباید #قصد_نتیجه داشته باشد.
به همین خاطر است که در شریعت و حتی قانون، قطاع الطریق و سارقینی که دست به سلاح میبرند درحکم #محارب محسوب
می گردند. (ماده۲۸۱قانون مجازات اسلامی ). این سارقین قصد سرقت دارند لیکن عمل آنها نوعا موجب سلب امنیت عمومی و شوارع(راه ها )می شود و لازم نیست قصد نتیجه سلب امنیت را داشته باشند.
هدایت شده از .
بسم الله الرحمن الرحیم
پیرو شبهاتی که دکتر برهانی در مورد حکم محاربه ذکر کرده اند نکات ذیل قابل توجه است:
1. طبق ماده 279ق.م.ا: محاربه عبارت از کشیدن سلاح به قصد جان، مال یا ناموس مردم یا ارعاب آنها است، به نحوی که موجب ناامنی در محیط گردد.
2. محاربه در رکن مادی مقید به نتیجه (ناامنی در محیط) و در رکن روانی مقید به سوء نیت خاص (به قصد جان، مال یا ناموس مردم یا ارعاب آنها) می باشد.
3. طبق ماده 144 ق.م.ا در جرایمی که وقوع آنها منوط به تحقق نتیجه است علم به وقوع نتیجه هم عرض قصد نتیجه است. یعنی قصد نتیجه(ایجاد ناامنی در محیط) لازم نیست بلکه علم به وقوع آن کافی است. بنابراین حتی اگر قصد اولیه مجرم ترساندن یا کشتن یا زخمی کردن مامور نیروی انتظامی بوده باشد ولی می داند که این کار موجب ناامنی در محیط می شود محارب است. چنانکه عادتاً تجرید سلاح بر مامورین نیز موجب ارعاب عمومی می شود. پس قصد تبعی وجود دارد.
4. منظور از «ایجاد قوت قلب و تشجیع مردم» چیست؟ آیا «مردم» فقط شامل «اغتشاشگران» می شود؟!! بر فرض که عده ای از این کار قوت قلب بگیرند ولی در مقابل عده ای دیگر از مردم از آن بترسند در این صورت نیز «ارعاب مردم» صدق می کند و محاربه محسوب می شود.
5. قانون با جرم محاربه سختگیرانه تر برخورد کرده است و حتی به صرف وجود شبهه یا تردید و بدون نیاز به تحصیل دلیل، قاعده درأ را جاری نمی داند(ماده 121 ق.م.ا)
جمعی از حقوقدانان/ 19/9/1401
هدایت شده از تمدناسلامی|محمدرضاباقرزاده
🟢مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزه های علمیه) برگزار مینماید:
🌐 نشست علمی هماندیشی: «بررسی حقوقی؛ محاربه»
🎙با حضور:
1️⃣ حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا باقرزاده
2️⃣ حجت الاسلام والمسلمین دکتر رضا محمدی
🎙 دبیر علمی: جناب آقای دکتر حسین مختاری
⏰ زمان: پنجشنبه 24 آذر 1401 - ساعت 10 صبح
🏢مكان: قم، بلوار شهید کیوانفر، انتهای کوچه6، مدرسه علمیه جعفریه
🔸پخش با اینترنت رایگان در تلویزیون اینترنتی پاسخ:
🖇 https://heyatonline.ir/pasokh.tv
◄ مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزههای علمیه)
@spasokh
هدایت شده از محسن مجتهدزاده « شیخ قمی »
⛔️حمله به آقای رئیسی ممنوع!⛔️
❤️مقام معظم رهبری:
📍به نظر من مهمترین توفیق این دولت، زنده کردن امید و اعتماد در مردم است؛ این بزرگترین توفیق شما است. مجموع عملکرد دولت ــ چه شخص رئیسجمهور محترم، چه مسئولین در بخشهای مختلف ــ به مردم این احساس را داد که دولت وسط میدان است، مشغول کار است، دارد تلاش میکند و برای آنها خدمت میکند، میخواهد خدمترسانی بکند؛
📍یک توفیق دیگری که شما پیدا کردید، این سفرهای استانی است؛ این خیلی حادثهی درخشانی است، حادثهی مهمّی است.
📍توفیق دیگری که شما داشتید، سرعت عمل شما است در قبال حوادث پیشبینینشده مثل سیل، مثل حوادثی که اتّفاق میافتد. این سرعت عمل خیلی چیز مهمّی است.
📍توفیق دیگر، زدودن رقابتهای منفی از روابط بین قوا است
📍یک توفیق دیگرِ شما، جوانگرایی در مجموعهی اجرائی کشور است
📍یک توفیق دیگرِ این دولت این بود که جامعه را از حالت چشمانتظاری و نگاه به بیرون خارج کرد.
📍یک توفیق دیگر شما این است که این دولت از فرافکنی و بهانهتراشی احتراز کرده و مسئولیّتپذیر بوده.
📍برجسته شدن شعارهای انقلاب، شعارهای اسلام، مثل عدالتطلبی، مثل پرهیز از اشرافیگری، حمایت از مستضعفان، استکبارستیزی که اینها شعارهای اصلی انقلاب است؛ اینها در زبانها برجستهتر شده، واضحتر شده، و این خیلی چیز خوبی است؛ اینها را ادامه بدهید.
🔗https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=50834
#پشیمان_نیستم
#سیدمظلومان❤️
15.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پخش تصاویری از جنایت کرج برای اولین بار
🔹 فریادهای «بزنش.. بزنش» و تصاویر اغتشاشگران سنگ به دست، این تنها بخش کوچکی از روایت ماجرای شهادت سید روحالله عجمیان است.
تأمل مجازی
✍پایگاه خبری تحلیل سیاسی
🆘𝗣𝗼𝗹𝗶𝘁𝗶𝗰𝗮𝗹𝗮𝗻𝗮𝗹𝘆𝘀𝗶𝘀
════════════════
https://eitaa.com/joinchat/3832938513C10428c852e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استقبال پرشور بیرجندیها از رئیسجمهور👌🇮🇷
✍پایگاه خبری تحلیل سیاسی
🆘𝗣𝗼𝗹𝗶𝘁𝗶𝗰𝗮𝗹𝗮𝗻𝗮𝗹𝘆𝘀𝗶𝘀
════════════════
https://eitaa.com/joinchat/3832938513C10428c852e
14.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 از جوجه داعشی ها، هرگز نباید آشفت
بانوای : حاج میثم مطیعی
حماسی خوانی با موضوع اغتشاشات اخیر
✍پایگاه خبری تحلیل سیاسی
🆘𝗣𝗼𝗹𝗶𝘁𝗶𝗰𝗮𝗹𝗮𝗻𝗮𝗹𝘆𝘀𝗶𝘀
════════════════
https://eitaa.com/joinchat/3832938513C10428c852e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به مناسبت روز جهانی چایی
یه ایرانی هیچ وقت از چایی نمیگذره 😁
✍پایگاه خبری تحلیل سیاسی
🆘𝗣𝗼𝗹𝗶𝘁𝗶𝗰𝗮𝗹𝗮𝗻𝗮𝗹𝘆𝘀𝗶𝘀
════════════════
https://eitaa.com/joinchat/3832938513C10428c852e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جان باختن یک نوجوان هوادار مراکش در ناآرامیهای دیشب فرانسه
✍پایگاه خبری تحلیل سیاسی
🆘𝗣𝗼𝗹𝗶𝘁𝗶𝗰𝗮𝗹𝗮𝗻𝗮𝗹𝘆𝘀𝗶𝘀
════════════════
https://eitaa.com/joinchat/3832938513C10428c852e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حقیقت ماجرای برخورد با تحصن کنندگان حرم امام رضا(ع) از زبان یک خبرنگار
بنده جزو مدافعان اجرای قانون عفاف و حجاب هستم.
🔺جدا از بحث درباره فلسفه بست نشینی، ادعای این جمع 30 نفره مبنی بر باز کردن سربندها توسط خدام یا پاره کردن عکس شهدا با فیلمی که در اختیارم قرار گرفت، کذب محض است.
🔺در ادعای دیگر که گوشهای آرام نشسته بودند و بعدا با آنها برخورد می شود هم به موارد متناقضی برخوردم. این جمع در مسیر زائران با دست نوشته های خود، صفی تشکیل داده و آنها را مخاطب قرار می دهند و با متشنج کردن فضا و با لحنی تند و واکنش های احساسی، خادمان و زائران را متهم به بی تفاوتی و بی تقوایی می کنند!
🔺خواسته های مبهم، نداشتن طرح اقناعی در حوزه عفاف و حجاب و کلی گویی، از ویژگی های دیگر این جمع است!
🚨دشمن برای سوء استفاده از حرکتهای احساسی و نسنجیده، جهت دوقطبی سازی کاذب فضا، برنامه ای ویژه دارد و راه این سوءاستفاده را باید بست. هدف وسیله را توجیه نمی کند و سناریوسازی بی اساس برای برانگیختن احساسات دیگران، آنهم در این مقطع که کشور نیاز به اتحاد و همدلی و آرامش دارد، بهیچوجه پسندیده نیست.
✍️ ملیحه طوسی
✍پایگاه خبری تحلیل سیاسی
🆘𝗣𝗼𝗹𝗶𝘁𝗶𝗰𝗮𝗹𝗮𝗻𝗮𝗹𝘆𝘀𝗶𝘀
════════════════
https://eitaa.com/joinchat/3832938513C10428c852e
از ۲۲ بازیکن حاضر در بازی مراکش با فرانسه: ۱۴ نفر مسلمان و ۱۷ نفر آفریقایی یا آفریقاییتبار بودند.
مردم مسلمان و آفریقایی که صدها سال توسط اروپاییهای نژادپرست تحقير میشدند برنده واقعی این بازی بودند.
فواد ایزدی
✍پایگاه خبری تحلیل سیاسی
🆘𝗣𝗼𝗹𝗶𝘁𝗶𝗰𝗮𝗹𝗮𝗻𝗮𝗹𝘆𝘀𝗶𝘀
════════════════
https://eitaa.com/joinchat/3832938513C10428c852e
حجتالاسلام پناهیان:
🔹چرا رسول خدا و امیرالمؤمنین اینقدر درگیر سیاست و جنگ با قدرتها شدند؟ چرا این دین اینقدر سیاسی است؟ زیرا باوجود انواع قدرتهای سیاسی، فرهنگی و رسانهایِ تحمیلگر و اغواکننده که اجازه تفکر به مردم نمیدهند، عدۀ کمی شمیتوانند پیام دین را دریافت کنند و به اوج دینداری و زندگی خوب برسند. به همین دلیل اگر پیام دین بخواهد به همه برسد، باید یک فضای خیلی خیلی آزاد در جامعه باشد.
🔹 وقتی از «آزادی» سخن میگوییم، منظور آزادیِ سطحی و ظاهری در غرب نیست. دین میگوید: هیچکس نباید کسی را فریب بدهد، حتی برای هدایت بهسوی خدا. یعنی حتی پیامبر هم نمیتواند به گونهای تبلیغ کند که کسی بیاختیار به دین علاقهمند شود. لذا آزادی واقعی، همهجانبه و حداکثری، بیش از هرچیزی، به درد دین میخورد.
🔹 اگر مردم آزاد باشند، اینقدر آموزش معارف دینی لازم نیست زیرا فطرتشان کار انبیاء را میکند. در فضای آزاد، انسانها شکوفا میشوند، همانطور که درخت در بهار شکوفه میدهد.
●▬▬▬▬๑🌐๑▬▬▬▬▬●
🔵 کانال(روبیکا) *افسران جنگ نرم انقلاب اسلامی*
https://rubika.ir/fsaran_nghelab313