فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دنیا را بردی همراهت به نابودی
دنیا غم شد مگر تو چند نفر بودی
شب جمعه #به_وقت_حاج_قاسم😔
*♨️ رسانه تحلیلی و سیاسی ایتا*
https://eitaa.com/joinchat/3832938513C10428c852e
*لینک گروههای واتساپی*
26: https://chat.whatsapp.com/JKNVb7vA8cwFdU8kNK28AT
28: https://chat.whatsapp.com/LtbEmfh4FFj2U02xvKK4vs
✅ *کانالی برای محتوایمستند*
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حضور مخبر در بازار لوازمخانگی تهران
🔹معاون اول رئیسجمهور با حضور در بازار امینحضور تهران از نزدیک به بررسی وضعیت قیمتها در بازار لوازمخانگی پرداخت و با کسبه و خریداران به گفتگو نشست.
🔹اجارههای بالا و افزایش بیرویه آن، پایین بودن قدرت خرید مردم، بالا بودن قیمتهای تعیینشده در کارخانهها از جمله گلایههای برخی از کسبه بود که با مخبر مطرح کردند.
🔹مخبر همچنین بصورت تلفنی با برخی از مدیران عامل کارخانجات بزرگ تولیدی گفتگو کرد و با بیان مشکلات عنوان شده مردم، از آنها خواست برنامههای خود را برای حل این مسائل ارائه دهند.
*♨️ رسانه تحلیلی و سیاسی ایتا*
https://eitaa.com/joinchat/3832938513C10428c852e
10.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 عدالتخواهی را مصداقی نکنید
🔺رهبر معظم انقلاب: گفتمان #عدالتخواهی را فریاد کنید؛ اما انتقاد شخصی و مصداقسازی نکنید.
وقتی شما روی یک #مصداق تکیه میکنید، اولاً احتمال دارد اشتباه کرده باشید؛ من میبینم دیگر
من مواردی را مشاهده میکنم... که روی یک مصداق خاصی تکیه میکنند؛ یا بهعنوان فساد، یا به عنوان کجروی سیاسی، یا بهعنوان خط و خطوط غلط. بنده مثلاً اتفاقاً از جریان اطلاع دارم و میبینم اینجوری نیست و آن کسی که این حرف را زده، از قضیه اطلاع نداشته است.
بنابراین وقتی شما روی شخص و مصداق تکیه میکنید، احتمال #اشتباه هست...
*♨️ رسانه تحلیلی و سیاسی ایتا*
https://eitaa.com/joinchat/3832938513C10428c852e
📌اجازه ندادیم به نام انقلاب ، تخت جمشید را نابود کنند.
🔳بازنشر بمناسبت روز کوروش
🔸دو ماه به پیروزی انقلاب مانده بود ، اما زمام امور در مرودشت دست ما بود، اوضاع در شیراز هم همینطور بود. دولتیها دیگر نمیتوانستند کاری بکنند. از آقایان شیراز با من تماس گرفتند که عدهای قصد دارند چادرها[ی تخت جمشید]را آتش بزنند، عده ای هم میخواهند به تخت جمشید حمله کنند. فکر کردیم باید خودمان برویم و از آن مواظبت کنیم.آنها که میخواستند به اینجا حمله کنند، ضد شاه نبودند، فرصت طلب بودند. میخواستند از موقعیت سوءاستفاده کنند و چیزهایی را تاراج کنند، بفروشند و میلیاردر شوند، مثل افرادی که امروز اختلاس میکنند، آنها دلشان به حال مردم نسوخته، میخواهند جیبشان را پر کنند. به همین دلیل بود که شخصاً هر شب با دوستان در منطقه گشت زنی میکردیم و جلو چادرها از ژاندارمری مامور میگذاشتیم.
🔹ترسمان از این بود که به نام انقلاب چادرها را آتش بزنند یا سنگها را به بهانه اینکه عکس شاه است، تاراج کنند. چادرها خیلی ارزش داشت و در مخاطره بود؛ همچنین در تاریخ ۳ اسفند ۱۳۵۷ نامهای برای حفظ تخت جمشید نوشتم، اتفاقا در سربرگ خیریهای که با نام حضرت ابوالفضل در آن زمان داشتیم. متن نامه این بود: مسئول محترم گروهان ضربت، طبق صحبت و مذاکرات دیشب تا ۵ شب هر شب دو نفر مسلح برای چادرها به آقای جهانمیر زارع بفرستید.یک نامه هم برای آقای بردبار که یکی از کارگران تخت جمشید بود، نوشتم؛ چون علیرضا شاپور شهبازی مسئول تخت جمشید دستگیر شده بود. گرچه شخصا او را محاکمه کردم و حکم به آزادی دادم. دلیل دستگیریاش این بود که شهبازی با شاه تماس گرفته بود. میگفتند بخشی از اموال تخت جمشید را هم برده است؛ البته بعدا در بازپرسی که در حضور همگان انجام دادم، دلیلی برای تداوم بازداشت او ندیدم.
🔸ما میدانستیم اینها میراث فرهنگی است و ارزش دارد. از نظر شریعت شغل مجسمهسازی حرام است؛ اما اگر مجسمه ساخته شد، نگهداری آن اشکال ندارد. جدای از این تخت جمشید، یک کتاب تاریخ سنگی است که نمیتوان آن را تغییر دارد. شما میتوانید صفحات تاریخی را که نوشته شده، بکنید و یک ورق دیگر جایگزینش کنید؛ اما کتیبه خط میخی و نقش برجسته را نمیتوانید تغییر دهید.چند چیز این بنا را قرنها محافظت کرده است، یکی اینکه تاریخ ثبت شده ایران را نشان می دهد، دوم اینکه نگهداری مجسمه اشکال ندارد، سوم اینکه برای کشور سودآور است و در دنیا میراث فرهنگی ارزش فراوانی دارد. بقیه کشورهای جهان موزه درست میکنند و می خواهند گذشته دنیا را در موزه به مردم نشان دهند، تخت جمشید که سر جایش است، این است که تصمیم گرفتم نگذارم کسی به اینجا آسیب برساند.
🔹در سالهای اخیر در ایام عید تا سه میلیون نفر برای بازدید از تخت جمشید به مرودشت میآیند، آنها برای سفر خود هزینه میکنند و اقتصاد مردم منطقه را رونق میبخشند. این است که ما دلیلی برای تخریب تخت جمشید نداشتیم؛ درعوض دلیل برای حفظش داشتیم.دو سال پیش از یونسکو به اینجا آمدند. یونسکو آثار تاریخی را حفظ میکند و در پی این است که در عالم صلح باشد و آثار باستانی و تاریخی هر کشوری باقی بماند. مرا هم برای سخنرانی دعوت کردند و در گفت و گویی که با آنها داشتم تاکید کردم امثال تخت جمشید آثار عبرتی است که از گذشته مانده است. کو آن پادشاهان؟ کو سازندگان این بنا؟ اگر خوب کار کردند، در آخرت هم خوبند، اگر بد کار کردند که هیچ از آنها نمانده است، آنها با چنان قدرتی که آنان از سنگ چنین مجسمههایی ساختند، آنها رفتند، دیگران هم میروند.
https://t.me/horalhistory/451
متن کامل مصاحبه را اینجا بخوانید.
▪️آیت الله سید محمود موسوی نژاد؛ رئیس حوزه علمیه امام صادق مرودشت دو روز قبل در سن 87 سالگی دارفانی را وداع گفت.
https://t.me/horalhistory/451
@Howzehoralhistory
بازخوانی تاریخی یک دغدغه مهم/سخنرانی دکتر ناصر رفیعی در اسفند 1392 در خصوص نگرانی از کاهش جمعیت شیعه ایران/ تعداد شیعه و سنی در کلاس اول ابتدایی برابر شد
یک واعظ و کارشناس مسائل دینی در جمع بانوان مبلغه گفت: در مجالس تبلیغ ایام فاطمیه نسبت به تشکیل خانواده، تحکیم خانواده و تولید نسل تذکر داده و به این مسائل بپردازید.
به گزارش خبرنگار ایسنا، حجتالاسلام و المسلمین ناصر رفیعی از کارشناسان دینی حوزه علمیه در همایش "فاطمیه و فرصتهای تبلیغ" با اظهار نگرانی نسبت به کاهش جمعیت شیعه در کشور گفت: در سال تحصیلی جدید در پایه اول ابتدایی دانشآموزان شیعه و اهل سنت برابری میکرد اما به عنوان مثال در یکی از شهرهای آذربایجان این جمعیت 70 به 30 بوده است و این خطر جدی است در حالی که در بعضی از شهرهای اهل سنت جمعیت خانواده به صورت 4 همسر و 40 اولاد است.
وی خاطر نشان کرد:مراجع عظام تقلید و علما نسبت به کاهش جمعیت شیعه اظهار نگرانی کردهاند بنابراین شما مبلغان سه موضوع مهم یعنی تشکیل خانواده، تحکیم خانواده و تولید نسل را در مجالس تبلیغی خود متذکر شوید.
این کارشناس مسائل دینی در ادامه به بیان ویژگیها و اوصاف حضرت زهرا(س) اشاره کرد افزود: نحوه برخورد آن حضرت با همسر، فرزندان و پدر بزرگوار خویش و ملاک قرار دادن رضایت خداوند در انتخاب همسر و اداره زندگی را مدنظر قرار دهید و به بررسی ویژگی عفت و حیای آن حضرت و رضایت همیشگی ایشان در مجالس خود بپردازید.
رفیعی ادامه داد: اظهار محبت نسبت به همسر و فرزندان،همکاری در امور خانه، احترام متقابل، ادب آن حضرت در مقابل همسر، تربیت اسلامی فرزندان از جمله موضوعاتی است که باید در کار تبلیغی خود در ایام فاطمیه به آنها توجه داشته و برای مردم تشریح کنید.
این واعظ و کارشناس مسائل دینی در جمع بانوان مبلغه همچنین با برشمردن برخی القاب حضرت زهرا(س) همچون هانیه، مبارکه، زکیه، طاهره و ... گفت: خداوند در قرآن کریم در آیه تطهیر درباره اهل بیت(ع) حضرت صدیقه طاهره (س) سخن گفته است و آوردن حرف "کُم" در این آیه بر همین مسئله صراحت دارد.
رفیعی یادآور شد: ما 7 نوع طهارت داریم طهارت اعتقادی، ظاهری، قلبی، اقتصادی، طهارت با آب، طهارت با توبه و در نهایت طهارت کامل اندیشه، قلب و وجود که حضرت زهرا(س) از همه طهارتها برخوردار بودند و بر این اساس سیره فاطمه(س) حجت است .
این استاد حوزه و دانشگاه با توصیه به بانوان مبلغه برای تشریح و تبیین خطبه زهرا(س) در مجالس ایام فاطمیه خاطر نشان کرد: اولین کسی که بعد از رسول خدا (ص) رسما سخنرانی کرد حضرت زهرا(س) بود از سوی دیگر خطبه آن حضرت است که دهها آیه قرآن از آن استناد شده است و خطبه جامعی که همه چیز رادر دل خود دارد لذا در سخنرانیهای خود این خطبه را شرح دهید.
وی افزود: در شرح خطبه حضرت زهرا(س) بحث مظلومیت حضرت علی(ع)، ولایتپذیری،افشاگری و دفاع از ولایت را برای مخاطبان خود بیان کنیم.
رفیعی با بیان اینکه دعاهای حضرت زهرا(س) که در کتاب صحیفه فاطمیه چاپ شده را برای مردم بیان کنید گفت: یکی از مسائلی که باید در سخنرانیهای ایام فاطمیه مورد توجه باشد دینشناسی فاطمه(س) و اعتقادات در سیره آن حضرت است لذا مباحث توحید فاطمی، نبوت، ولایت،شفاعت و معادباوری در اندیشه فاطمی را برای مخاطبان خود تشریح کنید.
وی بیان مظلومیت حضرت علی(ع) را یکی از مهمترین نکاتی دانست که باید در سرلوحه فعالیت های تبلیغی این ایام قرار گیرد گفت: حضرت علی(ع) به 5 دلیل مظلوم بود که عدم معرفت مردم، عدم اطاعت، کتمان فضائل ایشان، سب و دشنام به آن حضرت و تنهایی و غربت آن حضرت بعد از رسول خدا(ص) 5 دلیل مظلومیت ایشان بود که در روایتی خود ایشان فرمودند از روزی که پیامبر (ص) از دنیا رفت من مظلومتر از هر کسی بودم.
این واعظ و کارشناس مسائل دینی در جمع بانوان مبلغه ادامه داد: در این ایام اوصاف و ویژگیهای حضرت فاطمه(س) و ابعاد شخصیتی ایشان همچون ادب، عفت، انتخابها، تعصبشکنیها و سایر اوصاف ایشان را برای مردم به صورت کاربردی و مفید بیان کنید.
رفیعی همچنین با اشاره به 4 ویژگی یک سخنران و مبلغ خوب گفت: سخنران خوب کسی است که موضوع شناس باشد مخاطب را بشناسد محتوای خوب ارائه دهد و آن را به خوبی برای مردم القا کند. بنابراین منبری که با مخاطب ارتباط برقرار نکند به درد نمیخورد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: یک منبر خوب باید متشکل از آیات و روایات ، قصه و تاریخ و پردازش خوب باشد که با شیوه القای درست میتواند مفید و موثر واقع شود.
🔰سخنی در باب سه دوره خدمات متقابل اسلام و ایران
✅(اعتدال تمدنی ایرانی یا افراط گری نژاد پرستانه قومی)
🔶🔹🔸با توجه به هفته اول آبان به خصوص ۷ آبان که به نام روز کوروش نامگذاری شده است و مسائلی که در فضای مجازی و حقیقی و بخصوص در پاسارگاد سال گذشته پیش آمده به نظر می رسد که بتوانیم این مسئله را از جنبه های تاریخی سیاسی و فرهنگی مورد ارزیابی قرار بدهیم .
🔶🔹🔸اصولا مسائل سیاسی و اجتماعی می توانند ریشه فرهنگی و تاریخی داشته باشند و ما در آیینه تحولات تاریخی بهتر میتوانیم این مسائل را ریشه یابی کنیم ؛ از این جهت بهتر است که این موضوع مهم را که مخلوطی از درست نادرست و شفاف و غیر شفاف است در اینجا بررسی کنیم ۰ در این رابطه باید بگوییم که چند مسئله را باید از هم تفکیک کنیم :
1️⃣ اول مسئله اسلام را از عرب
2️⃣ دوم مسئله تعلق فرهنگی ایرانیان را نسبت به تاریخ و عظمت گذشته ایران از مسائل نژادی و تفاخر قومی
3️⃣سوم مسئله نظام حکومتی و مسائلی که سلطنت طلب ها و گروهک های سیاسی از آن سوءاستفاده می کنند ۰
🔶🔹🔸برای این منظور و برای شبیه سازی مسئله به سراغ تاریخ تحولات صدر اسلام بخصوص به قرون اولیه اسلامی می رویم و به نهضت شعوبیه که از طرف ایرانیان در مقابل اعراب و حاکمان ظالم اموی انجام شده توجه میکنیم، تا ببینیم این مسئله تا کجا ادامه داشته؟ و چرا درست شده؟ و از چه زمانی و از کجا به ناحق و به تبعیض کشیده شد ؟ و سرانجام آنان به چه صورت در آمد ؟ البته نتیجه این تطبیق جدا کردن اعتدال و حرف حق از افراط گرایی و تعصب و سخن باطل است اما از آنجایی که درست و نادرست ممزوج بوده ، تشخیص مرز بین آنها کاری دشوار است شاید بتوان در افق تاریخ ، مسئله را یکبار دیگر درست مطرح نمود
🔴برای تکمیل افق این بحث به نظر می رسد خدمات متقابل اسلام و ایران در سه مقطع تاریخی قابل بررسی است:
🔶الف : خدمات متقابل اسلام و ایران در قرون اولیه اسلامی ؛ همانطور که استاد مطهری در کتاب گران قدر خدمات متقابل اسلام و ایران آورده است ۰
🔶ب : خدمات متقابل اسلام و ایران در قرن دهم و در دوره شکوفایی عصر صفویه و در قالب و محتوایی تشیع
🔶ج : خدمات متقابل اسلام و ایران در دوره انقلاب اسلامی ایران در نظریه و افق تمدن نوین اسلامی۰
http://mousanajafi.ir
https://eitaa.com/drmousanajafi
https://Sapp.ir/drmousanajafi
https://t.me/drmousanajafi
رئیسجمهوری در دیدار سرزده و صمیمی از منطقه زلزلهزده اندیکا به عشایر و زلزله زدگان قول مساعد داد که تا پیش از آغاز فصل سرما تمام نیازهای آنها برطرف و امکانات لازم در اختیار آنها قرار گیرد.
علی اکبری(رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه):
طرح فسادهای داخلی به صورت مصداقی در نمازجمعه ممنوع است
به علما و بزرگان شهر چه ربطی دارد فلان فساد در منطقه شان اتفاق افتاده است
اگر خیلی دلشان سوخت، میتوانند زنگ بزنند به دستگاه های ذیربط ولی اگر فساد جمع نشد، نیایند در ملأ عام بگویند
چنین حقی ندارند، این کارها ممنوع است و با عاملین آن، برخورد میشود!
به شما چه که علنی موضوعی را بگویید؟!
روحالله ایزدخواه نماینده مجلس:
مدیر امور مجلس ایران خودرو و سایپا روزانه در مجلس حضور دارد. در سالن ها و اتاق ها آزادانه رفت و آمد می کنند! وقتی اینها هستند مگر می شود علیه #مافیای_خودرو صحبت کرد و نظر گرفت؟
بانکها باید یک نسخه از قرارداد را به مشتری بدهند
براساس دستور وزیر اقتصاد، از این پس بانکها مکلف هستند حداکثر ظرف یک هفته پس از درخواست مشتری، یک نسخه از قرارداد و اطلاعات کامل تسهیلات را به مشتری تحویل دهند. مستنکفین از اعطای قرارداد بانکی به مشتریان به مراجع رسیدگی به تخلفات معرفی میشوند.
اگر وزارت امورخارجه دولت #رئیسی واقعا میخواهد امورات خارجه را سامان دهد سریع ترین و بدیهی ترین کاری که باید انجام دهد تغییر سفرای منصوب محمدجواد ظریف در مناطق مهمی مانند کشورهای غربی(بخصوص انگلیس ، فرانسه و آلمان) و روسیه و سازمان ملل و مناطق حساس و پرتنشی مانند جمهوری باکو است.
تا منصوبین ظریف بر سرکار هستند همان آش ذلت و انفعال است و همان کاسه بن بست و ضعف ...
#دولت_انقلابی
#نفوذ
✍قاسم اکبری
کنتور می اندازه!
🔸🌷🔸به ما در ایتا بپیوندید:
#کانالمعرفت(معنویتوبصیرت)
eitaa.com/marefatdiny