eitaa logo
تحلیل سیاسی منطقه و جهان
792 دنبال‌کننده
536 عکس
287 ویدیو
68 فایل
کانالی در راستای تبیین گفتمان مقاومت اسلامی و تحلیل راهبردی مسائل جهان اسلام حجت الاسلام علی درخشانی طلبه سطح 4 حوزه علمیه قم دانش پژوه دوره دکتری علوم سیاسی کانال راهبر مربی(ویژه فعالان فرهنگی): @rahbar_morbbi راه ارتباطی: @Derakhshani72
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از راهبر مربی
چند نکته پیرامون تبلیغ دانش آموزی دهه فجر: ضمن آرزوی موفقیت و توفیق برای همه دوستان عزیز ✅ برنامه ریزی: با سازمان هماهنگ کننده قبل از اعزام تماس بگیرید تا برنامه ریزی لازم را انجام دهند و با مدارس هماهنگی صورت بگیرد. ✅پوشش کل مدرسه: هر مدرسه ای که رفتیم طوری برنامه ریزی کنیم تا تمام کلاس ها را برویم و یک مطلب را به کل مدرسه برسانیم و گفتمان سازی در یک مدرسه صورت بگیرد. اگر به هر دلیلی شرایط فراهم نشد تا تمام کلاس های یک مدرسه را برویم برنامه را به گونه ای تنظیم کنیم که هر روز در یک مدرسه باشیم و کمترین جابجایی را داشته باشیم تا اتلاف وقت نشود و کلاس را از دست ندهیم. ✅ حضور در کلاس: حتی الامکان سعی کنید سر کلاس حاضر شوید و از تجمیع کلاس ها در نمازخانه خودداری کنید سخت ترین حالت کلاسداری، برگذاری کلاس در نمازخانه هست، در نمازخانه کنترل دانش آموزان کلاس های مختلف سخت است و شیطنت بچه ها هم بیشتر می شود. ✅ تمرکز در تبلیغ: اگر همیشه به یک منطقه برای تبلیغ می روید با چند مدرسه ارتباط بگیرید و همیشه به همین مدارس بروید. در این حالت دست شما برای تبلیغ باز است ابتدا یک سیر محتوایی را اماده کنید سپس در جلسه اول یک بحث پایه ای را مطرح کنید و نسبت به موضوعات جلسات آینده انگیزه سازی کنید تا اشتیاق ایجاد شود و فضای مدرسه برای حضور مجدد شما اماده شود.(این مسئله در پیامی جدا توضیح داده می شود) ✅ اگر تجربه زیادی در کلاسداری ندارید ترجیحا به مدارس راهنمایی بروید چون کار با دانش آموزان راهنمایی از دبیرستانی ها راحت تر است. ✅ طرح درس: پیشنهاد می شود ۳تا طرح درس آماده داشته باشید و به اقتضای کلاس یکی را انتخاب کنید، یک طرح درس برای همه ی کلاس ها شاید مناسب نباشد. (طرح درس های پیشنهادی بیان می شود) ✅حضور اول وقت: طوری در مدرسه حاضر شویم که از اول ساعت بتوانیم سر کلاس برویم و اگر قرار شد برویم مدرسه دوم حتما قبل از شروع کلاس برسیم و به گونه ای نشود که معلم از وسط کلاس، کلاس را به ما واگذار کند. (به ساعت کلاس ها و زنگ تفریح توجه کنیم) @tablighdaneshamozi
✳️ اتحادیه اروپا شرکت «صنایع هواپیماسازی ایران» را تحریم کرد 🔹اتحادیه اروپا با ملاک قرار دادن ادعاهای تکذیب‌شده خود درباره کمک تسلیحاتی ایران به روسیه اعلام کرد شرکت صنایع هواپیماسازی ایران را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است. ✍اگر تحریم ها نبود شاید اصلا صنعت هواپیما سازی در کار نبود که بخواهند تحریم کنند فقط باید به اتحادیه اروپا بگیم چندتا تحریم بگذارید بماند برای وقتی که جنگنده های پیش فروش شده را به مشتریان تحویل دادیم تا دست خالی نباشد. @tahlilrahbordi_mantaghe
🔸با حضور معاون صنايع حمل و نقل وزارت صمت و سفير بلاروس در ايران؛ ◽قرارداد صادرات محصولات گروه سايپا به بلاروس و روسيه امضا شد 🚨توصیه به گروه سایپا : وقتی یک خودروسازی وارد یک کشور غریبه می‌شود، سعی می‌کند با تمام وجود خدمات پس از فروش ارائه بدهد، باید در آن کشور قطعات یدکی به وفور پیدا بشود. ✍سالهای قبل که صادرات خودرو به برخی کشورها مثل ونزوئلا و ... داشتیم تعداد زیادی خودرو به دلیل نبود برخی قطعات ساده مصرفی زمینگیر شده بودند.
هدایت شده از خبرگزاری فارس
6.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دستیار ارشد رئیس‌جمهور نیکاراگوئه: نیکاراگوئه به‌عنوان کشور و بازیگر مهم در منطقه آمریکای لاتین می‌تواند به صادرکننده و ویترین محصولات ایرانی در این منطقه تبدیل شود. @Farsna - Link
5.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از دکتر فریدون جنیدی عضو امنای بنیاد فردوسی برای تدریس در دانشگاه ناپل ایتالیا دعوت شده بود. او در پاسخ گفت: باید مراقب مادر پيرم باشم اما مادر او چه کسی است؟ دگرگون خواهید شد! ببینید... @tahlilrahbordi_mantaghe
رویترز: ایران نوسازی بزرگ‌ترین مجتمع پالایشگاهی ونزوئلا را آغاز می‌کند ◾️رویترز گزارش داد: شرکت‌های دولتی ایران و ونزوئلا در هفته‌های آینده نوسازی ۱۰۰ روزه بزرگترین مجتمع پالایشگاهی این کشور را برای افزایش ظرفیت پالایش نفت خام و تولید سوخت این کشور آغاز خواهند کرد.
چهارشنبه بعد از نماز ظهر مدرسه نواب
11.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷اگر انقلاب ايران شکست بخورد چه اتفاقي مي افتد؟ 🔸نظر يک کارشناس غربي را ببينيد 👆👆👆👆👆 🔸با ديدن اين کليپ متوجه مي شويد که چرا جهان غرب تا اين اندازه بر انقلاب اسلامي فشار مي آورد. @tahlilrahbordi_mantaghe
خداوند توفیق داد تا در این چند روز از دو منظر گفتمانی و ظرفیت های سرزمینی به تحلیل انقلاب اسلامی بپردازیم. برای مطالعه ی تکمیلی، نامه ی مرحوم امام(ره) به گورباچوف را بینید.
نامه تاریخی امام خمینی (س) به گورباچف بسم اللَّه الرحمن الرحیم. جناب آقاى گورباچف، صدر هیأت رئیسه اتحاد جماهیر سوسیالیستى شوروى. با امید خوشبختى و سعادت براى شما و ملت شوروى، از آنجا که پس از روى کار آمدن شما چنین احساس مى‌شود که جنابعالى در تحلیل حوادث سیاسى جهان، خصوصاً در رابطه با مسائل شوروى، در دور جدیدى از بازنگرى و تحول و برخورد قرار گرفته‌اید، و جسارت و گستاخى شما در برخورد با واقعیات جهان چه بسا منشأ تحولات و موجب به هم خوردن معادلات فعلى حاکم بر جهان گردد، لازم دیدم نکاتى را یادآور شوم. هر چند ممکن است حیطه تفکر و تصمیمات جدید شما تنها روشى براى حل معضلات حزبى و در کنار آن حل پاره‌اى از مشکلات مردمتان باشد، ولى به همین اندازه هم شهامت تجدید نظر در مورد مکتبى که سالیان سال فرزندان انقلابى جهان را در حصارهاى آهنین زندانى نموده بود قابل ستایش است. و اگر به فراتر از این مقدار فکر مى‌کنید، اولین مسئله‌اى که مطمئناً باعث موفقیت شما خواهد شد این است که در سیاست اسلاف خود دایر بر «خدا زدایى» و «دین زدایى» از جامعه، که تحقیقاً بزرگترین و بالاترین ضربه را بر پیکر مردم کشور شوروى وارد کرده است، تجدید نظر نمایید؛ و بدانید که برخورد واقعى با قضایاى جهان جز از این طریق میسر نیست. البته ممکن است از شیوه‌هاى ناصحیح و عملکرد غلط قدرتمندان پیشین کمونیسم در زمینه اقتصاد، باغ سبز دنیاى غرب رخ بنماید، ولى حقیقت جاى دیگرى است. شما اگر بخواهید در این‌ مقطع تنها گره‌هاى کور اقتصادى سوسیالسیم و کمونیسم را با پناه بردن به کانون سرمایه دارى غرب حل کنید، نه تنها دردى از جامعه خویش را دوا نکرده‌اید، که دیگران باید بیایند و اشتباهات شما را جبران کنند؛ چرا که امروز اگر مارکسیسم در روشهاى اقتصادى و اجتماعى به بن بست رسیده است، دنیاى غرب هم در همین مسائل، البته به شکل دیگر، و نیز در مسائل دیگر گرفتار حادثه است .. جناب آقاى گورباچف، باید به حقیقت رو آورد. مشکل اصلى کشور شما مسئله مالکیت و اقتصاد و آزادى نیست. مشکل شما عدم اعتقاد واقعى به خداست. همان مشکلى که غرب را هم به ابتذال و بن بست کشیده و یا خواهد کشید. مشکل اصلى شما مبارزه طولانى و بیهوده با خدا و مبدأ هستى و آفرینش است. جناب آقاى گورباچف، براى همه روشن است که از این پس کمونیسم را باید در موزه‌هاى تاریخ سیاسى جهان جستجو کرد؛ چرا که مارکسیسم جوابگوى هیچ نیازى از نیازهاى واقعى انسان نیست؛ چرا که مکتبى است مادى، و با مادیت نمى‌توان بشریت را از بحران عدم اعتقاد به معنویت، که اساسیترین درد جامعه بشرى در غرب و شرق است، به در آورد.حضرت آقاى گورباچف، ممکن است شما اثباتاً در بعضى جهات به مارکسیسم پشت نکرده باشید و از این پس هم در مصاحبه‌ها اعتقاد کامل خودتان را به آن ابراز کنید؛ ولى خود مى‌دانید که ثبوتاً اینگونه نیست. رهبر چین (۱) اولین ضربه را به کمونیسم زد؛ و شما دومین و على الظاهر آخرین ضربه را بر پیکر آن نواختید. امروز دیگر چیزى به نام کمونیسم در جهان نداریم. ولى از شما جداً مى‌خواهم که در شکستن دیوارهاى خیالات مارکسیسم، گرفتار زندان غرب و شیطان بزرگ (۲) نشوید. امیدوارم افتخار واقعى این مطلب را پیدا کنید که آخرین لایه‌هاى پوسیده هفتاد سال کژى جهان کمونیسم را از چهره تاریخ و کشور خود بزدایید. امروز دیگر دولتهاى همسو با شما که دلشان براى‌ وطن و مردمشان مى‌تپد هرگز حاضر نخواهند شد بیش از این منابع زیرزمینى و رو زمینى کشورشان را براى اثبات موفقیت کمونیسم، که صداى شکستن استخوانهایش هم به گوش فرزندانشان رسیده است، مصرف کنند. آقاى گورباچف وقتى از گلدسته‌هاى مساجد بعضى از جمهوریهاى شما پس از هفتاد سال بانگ «اللَّه اکبر» و شهادت به رسالت حضرت ختمى مرتبت- صلى اللَّه علیه و آله و سلم- به گوش رسید، تمامى طرفداران اسلام ناب محمدى (ص) را از شوق به گریه انداخت. لذا لازم دانستم این موضوع را به شما گوشزد کنم که بار دیگر به دو جهان بینى مادى و الهى بیندیشید. مادیون معیار شناخت در جهان بینى خویش را «حس» دانسته و چیزى را که محسوس نباشد از قلمرو علم بیرون مى‌دانند؛ و هستى را همتاى ماده دانسته و چیزى را که ماده ندارد موجود نمى‌دانند. قهراً جهان غیب، مانند وجود خداوند تعالى و وحى و نبوت و قیامت، را یکسره افسانه مى‌دانند. در حالى که معیار شناخت در جهان بینى الهى اعم از «حس و عقل» مى‌باشد، و چیزى که معقول باشد داخل در قلمرو علم مى‌باشدگر چه محسوس نباشد. لذا هستى اعم از غیب و شهادت است، و چیزى که ماده ندارد، مى‌تواند موجود باشد. و همان‌طور که موجود مادى به «مجرد» استناد دارد، شناخت حسى نیز به شناخت عقلى متکى است .
در خاتمه صریحاً اعلام مى‌کنم که جمهورى اسلامى ایران به عنوان بزرگترین و قدرتمندترین پایگاه جهان اسلام به راحتى مى‌تواند خلأ اعتقادى نظام شما را پر نماید. و در هر صورت، کشور ما همچون گذشته به حسن همجوارى و روابط متقابل معتقد است و آن را محترم مى‌شمارد. والسلام على من اتبع الهدى.
قرآن مجید اساس تفکر مادى را نقد مى‌کند، و به آنان که بر این پندارند که خدا نیست و گرنه دیده مى‌شد. لَن نُؤمِنَ لَکَ حَتّى‌ نَرَى اللَّهَ جَهرَةً (۳) مى‌فرماید: لَاتُدرِ کُهُ الأبْصارُ وَ هُوَ یُدْرِکُ الأبْصارَ وَ هو اللَّطِیفُ الْخَبِیرُ (۴)از قرآن عزیز و کریم و استدلالات آن در موارد وحى و نبوت و قیامت بگذریم، که از نظر شما اول بحث است، اصولًا میل نداشتم شما را در پیچ و تاب مسائل فلاسفه،بخصوص فلاسفه اسلامى، بیندازم. فقط به یکى- دو مثال ساده و فطرى و وجدانى که سیاسیون هم مى‌توانند از آن بهره‌اى ببرند بسنده مى‌کنم. این از بدیهیات است که ماده و جسم هرچه باشد از خود بیخبر است. یک مجسمه سنگى یا مجسمه مادى انسان هر طرف آن از طرف دیگرش محجوب است. در صورتى که به عیان مى‌بینیم که انسان و حیوان از همه اطراف خود آگاه است. مى‌داند کجاست؛ در محیطش چه مى‌گذرد؛ در جهان چه غوغایى است. پس، در حیوان و انسان چیز دیگرى است که فوق ماده است و از عالم ماده جدا است و با مردن ماده نمى‌میرد و باقى است. انسان در فطرت خود هر کمالى را به‌طور مطلق مى‌خواهد. و شما خوب مى‌دانید که انسان مى‌خواهد قدرت مطلق جهان باشد و به هیچ قدرتى که ناقص است دل نبسته است. اگر عالم را در اختیار داشته باشد و گفته شود جهان دیگرى هم هست، فطرتاً مایل است آن جهان را هم در اختیار داشته باشد. انسان هر اندازه دانشمند باشد و گفته شود علوم دیگرى هم هست، فطرتاً مایل است آن علوم را هم بیاموزد. پس قدرت مطلق و علم مطلق باید باشد تا آدمى دل به آن ببندد. آن خداوند متعال است که همه به آن متوجهیم، گرچه خود ندانیم. انسان مى‌خواهد به «حق مطلق» برسد تا فانى در خدا شود. اصولًا اشتیاق به زندگى ابدى در نهاد هر انسانى نشانه وجود جهان جاوید و مصون از مرگ است. اگر جنابعالى میل داشته باشید در این زمینه‌ها تحقیق کنید، مى‌توانید دستور دهید که صاحبان اینگونه علوم علاوه بر کتب فلاسفه غرب در این زمینه، به نوشته‌هاى فارابى (۵) و بوعلى سینا (۶)- رحمة اللَّه‌علیهما- در حکمت مشاء مراجعه کنند، تا روشن شود که قانون علیت و معلولیت که هرگونه شناختى بر آن استوار است، معقول است نه محسوس؛ و ادراک معانى کلى و نیز قوانین کلى که هر گونه استدلال بر آن تکیه دارد، معقول است نه محسوس، و نیز به کتابهاى سهروردى (۷)- رحمة اللَّه علیه- در حکمت اشراق مراجعه نموده، و براى جنابعالى شرح کنند که جسم و هر موجود مادى دیگر به نور صِرف که منزه از حس مى‌باشد نیازمند است؛ و ادراک شهودىِ ذات انسان از حقیقت خویش مبرا از پدیده حسى است. و از اساتید بزرگ بخواهید تا به حکمت متعالیه صدرالمتألهین (۸)- رضوان اللَّه تعالى علیه و حشره اللَّه مع النبیین والصالحین- مراجعه نمایند، تا معلوم گردد که:حقیقت علم همانا وجودى است مجرد از ماده، و هر گونه اندیشه از ماده منزه است و به احکام ماده محکوم نخواهد شد. دیگر شما را خسته نمى‌کنم و از کتب عرفا و بخصوص محى الدین ابن عربى (۹) نام نمى‌برم؛ که اگر خواستید از مباحث این بزرگمرد مطلع گردید، تنى چند از خبرگان تیزهوش خود را که در اینگونه مسائل قویاً دست دارند، راهى قم گردانید، تا پس از چند سالى با توکل به خدا از عمق لطیف باریکتر ز موى منازل معرفت آگاه گردند، که بدون این سفر آگاهى از آن امکان ندارد. جناب آقاى گورباچف، اکنون بعد از ذکر این مسائل و مقدمات، از شما مى‌خواهم درباره اسلام به صورت جدى تحقیق و تفحص کنید. و این نه به خاطر نیاز اسلام و مسلمین به شما، که به جهت ارزشهاى والا و جهان شمول اسلام است که مى‌تواند وسیله راحتى و نجات همه ملتها باشد و گره مشکلات اساسى بشریت را باز نماید. نگرش جدى به اسلام ممکن است شما را براى همیشه از مسئله افغانستان و مسائلى از این قبیل در جهان نجات دهد. ما مسلمانان جهان را مانند مسلمانان کشور خود دانسته و همیشه خود را در سرنوشت آنان شریک مى‌دانیم. با آزادى نسبى مراسم مذهبى در بعضى از جمهوریهاى شوروى، نشان دادید که دیگر اینگونه فکر نمى‌کنید که مذهب مخدر جامعه است. (۱۰) راستى مذهبى که ایران را در مقابل ابرقدرتها چون کوه استوار کرده است مخدر جامعه است؟ آیا مذهبى که طالب اجراى عدالت در جهان و خواهان آزادى انسان از قیود مادى و معنوى است مخدر جامعه است؟ آرى، مذهبى که وسیله شود تا سرمایه‌هاى مادى و معنوى کشورهاى اسلامى و غیر اسلامى، در اختیار ابرقدرتها و قدرتها قرار گیرد و بر سر مردم فریاد کشد که دین از سیاست جدا است مخدر جامعه است. ولى این دیگر مذهب‌ واقعى نیست؛ بلکه مذهبى است که مردم ما آن را «مذهب امریکایى» مى‌نامند.