🇮🇷
🎥 نشست وبیناری
🍃🌹🍃
✅ موضوع: "کشف حجاب تا براندازی"
🎙 سخنران: « حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای محسن مجتهد زاده قمی»
🕘 زمان: چهارشنبه ۱ شهریور ماه ۱۴۰۲- ساعت ۲۱
📲لینک ورود به نشست 👇👇
https://rubika.ir/baseratkermanshah
علت نقش آفرینی نوجوانان در آشوبهای ۱۴۰۱ چه بود؟
بر اساس آمارها منتشر شده از اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱، نوجوانان و جوانان، حضور پررنگی در ناآرامی ها داشته اند.
دلایل نقشآفرینی نوجوانان در آشوبهای سال ۱۴۰۱ را میتوان به دو دسته ۱- نقش دشمنان و رسانههای آنها و ۲-اقتضائات و شرایط نسل جدید تقسیم کرد: دسته اول دلایل غیرطبیعی ریشه در تحریک ضدانقلاب و بیگانگان معارض دارد که مشخص بوده و نیاز به توضیح چندانی ندارد، اما دسته دوم به ویژگیهای خاص نوجوانان و شرایط زمانه آنها مربوط میشود که در ادامه به آنها اشاره میشود:
حساس بودن مقطع سنی آنها و تحریکپذیری و احساسی بودنشان که اتفاقاً دشمنان نیز با دست گذاشتن بر این حوزه بود که توانستند آنها را وارد خیابان کنند.
میل بالا به دیده شدن و مؤثر بودن در میان نوجوانان و جوانان. در توضیح باید گفت که جوانان در گذشته بیشتر درگیر مسائل رفاهی بودند، اما بخش زیادی از جوانان، به ویژه جوانان طبقه متوسط و متوسط به بالا، اکنون رفاهیات بیسابقهای را تجربه میکنند. به لحاظ روانشناسی، وقتی دغدغههای مادی و رفاهی مرتفع میشود، نیازهای دیگری در انسان رشد میکند، از جمله ابراز وجود و میل به دیده شدن.
توهم بالای دانایی نزد بخش عمدهای از نوجوانان و جوانان امروز با توجه به توسعه دسترسی آنها به شبکههای اجتماعی مجازی
این واقعیت که آنها در یک محیط بمباران شده از نظر شناختی(با توجه به جنگ شناختی دشمن) قرار دارند و در این محیط، آنها هم سواد رسانهای لازم را ندارند و هم متولیان امر چندان به آموزش و تبیین لازم برای آنها توجه نکردهاند.
گسست در جامعهپذیری سیاسی در کشور؛ بدین معنا که جامعهپذیری سیاسی نسل نوجوان و جوان کنونی در عصر رسانهها اتفاق افتاده و از این نظر، با پدرانشان تفاوتهای جدی دارند. نکته مهم در این میان آن است که در خلال این گسست، فرهنگ سیاسی نه تنها به خوبی منتقل نشده است، بلکه فرهنگ سیاسی معارض در میان آنها رشد کرده است.
تأثیرپذیری بالای این نسل از معلمان و اساتید دانشگاه که با توجه به نارضایتیهایی که در میان معلمان(به طور عمده به دلیل مشکلات معیشتی) و اساتید وجود دارد، اساساً ایستارهای مخالف با وضع موجود در میان این نسل بیشتر رشد کرده است.
روانشناسی نوجوانان، باید ما را به سمت رشد و تربیت انسانی و اسلامی نوجوانان هدایت نماید و یکی از زمینههای مناسب برای این کار، دوران مدرسه است، به ویژه که ارتباطات اولیاء با معلمان و مربیان میتواند یک انسجام و سامانه هماهنگ در تربیت، میان خانه و مدرسه ایجاد کند. لذا، سهم و نقش قصورها و احیاناً تقصیرهای متولیان امور، قابل توجه و ملاحظه است. از این رهگذر، اهمیت نقش آفرینی بسیج دانش آموزی و هیئتهای مذهبی هم روشن میشود.
آیا برای اسلامی شدن دانشگاهها و مدارس برنامهای تدارک دیده شده است؟
یکی از مطالبات به حق نیروها و اقشار حامی جبهه انقلاب، اسلامی تر کردن فضای مراکز آموزشی کشور از جمله دانشگاهها و مدارس است.
برنامه منسجم، جامع و مستمری در این زمینه وجود ندارد. تنها در سالهای گذشته(در حدود یک دهه گذشته) بود که با بالا گرفتن اسلامیسازی دانشگاهها و علوم انسانی هم تلاش شد تا برخی سرفصلهای رشتههای علوم انسانی تغییر کند و هم برخی اساتید انقلابی جذب دانشگاهها شدند که تا حدودی در تلطیف فضای برخی دانشگاهها مؤثر بود.
با این حال، واقعیت غیرقابلانکار آن است که به دلایلی چون گرایش برخی از اساتید به تفکرات و اندیشههای غربی، مرجعیت منابع غیربومی(غربی) در دانشگاهها، آنچه در دانشگاهها بیشتر عمومیت دارد، غلبه غربزدگی و کمتوجهی و حتی در مواردی، بیتوجهی به مسائل بومی و انقلابی است. این در حالی است که در کنار ارتقای سطح علمی اساتید انقلابی و حمایت از ورود بیشتر و جدیتر نیروهای انقلابی توانمند به دانشگاهها، بایستی تلاش شود تا اسلامیسازی و بلکه بومیسازی منابع و متون بسیاری از رشتهها به صورت جدی پیگیری شود.
🔴هشدار نسبت به نفوذ در بدنه جریان انقلابی
🔹به مسئولین بارها گفتهام که خطر اینان به مراتب زیادتر از خطر منافقین خلق است؛ چرا که علاوه بر همه شیوههای منافقانه منافقین، سالوسه در صف حزب اللهیان قرار گرفته و کمکم آنان را در صفوف آخرین و سپس به صف قاعدین و بازنشستگان سوقشان داده و صفوف مقدم را غاصبانه به تصرف خود در آوردهاند، به گونهای که عملا عقل و اراده منفصل برخی تصمیم گیرندگان قرار گرفتند و در عزل و نصبها حفظ وابقاءها دست به تخریب میزنند و اعمال قدرت میکنند.
🔹اینها همه پوچ است و بیاهمیت! مهم و بسیار مهم این است که هدف غایی از همه این تلاشها، گسترش فکر التقاطی و انحرافی سازمان ضد خداییشان است که جز اندیشههای مادی گرایانه و ماتریالیستی، چیز دیگری نیست و با بهره گیری از تجربیات مثبت و منفی همپالگیهای چپ و منافقشان توانستهاند متأسفانه به نسبت بسیار زیادی تعداد کثیری از روحانیون را تحت تأثیر قرار دهند و با لطایف الحیل ، بر ذهن و روان آنان اثرات دلخواهشان را بگذارند تا بدان جا که بر اعمال جنایتکارانه آنان با دیده اغماض بنگرد.
📜وصیت نامه شهید اسدالله لاجوردی
🔴تغییر روشهای ترور از ۴۰ سال پیش تا کنون
❌شلیک مستقیم به نفر
🔸شلیک مستقیم یکی از اولین روشهای ترور مخصوصا در دهههای ۶۰ و۷۰ بود و منافقین از این شیوه در حذف بسیاری از شخصیتها و ترورهای روزانه خود استفاده میکردند. شهید صیادشیرازی و لاجوردی قربانی این روش از ترور بودند.
❌بمبگذاری در مراکز مهم
🔹بمبگذاری از وحشیانهترین و البته کارسازترین روشها در حذف دستهجمعی شخصیتها بود. بمبگذاری مقر حزب جمهوری اسلامی و دفتر نخستوزیری از این نوع ترور بودند.
❌بمبگذاری در موتور
🔸ترور شهید مسعود علیمحمدی دانشمند هستهای در قیطریه تهران توسط همین روش بود: بمب در یک موتورسیکلت به فاصله یک متری از درِ خانه او جاسازی شده بود.
❌بمبگذاری با چسباندن بسته انفجاری
🔹این شیوه یک بار توسط تروریستها در شهادت مجید شهریاری استفاده شد و با تقویت دوربینهای شهری و اشراف اطلاعاتی دیگر تکرار نشد.
❌عملیات تروریستی با پهپاد
🔸شهید سردار سلیمانی اولین شخصیت ایرانی بود که با استفاده از پهپاد ترور شد. سه پهپاد آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد کاروان حاج قاسم را هدف قرار دادند.
❌ترور با سلاح اتوماتیک و کنترل از راه دور
🔹️شیوه ترور شهید فخریزاده جدیدترین روش در این جنایتها بود. از یک دستگاه تیربار اتوماتیک کنترل از راه دور که در نیسانی نصب شده بود، شلیکهای متعددی به سمت شهید صورت گرفت.
💢ارسال پیام آشکار به رژیم صهیونیستی با رونمایی از مهاجر 10
🔹رونمایی از پهپاد مهاجر 10 که در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اتفاق افتاد نشاندهنده آیندهای روشن برای کشورمان از جهات محتلف است. موضوعی که در نوع خودش بی نظیر بوده است. تجهیز کشورمان به آخرین مدل از تجهیزات نظامی گرچه از لحاظ نظامی قابل تقدیر است ولی منوط کردن این موضوع فقط به مباحث نظامی، یک تحلیل ناقصی است که باعث می شود تاثیر آن در موضوعات دیگر دیده نشود.
10.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روایت حاج قاسم از پیام بسیار مهم رهبر انقلاب به ایشان، پس از اطلاع از شکست کامل حصر آمرلی و فرار داعش.
واقعا" دیدنی است. حتما" ببینید.
🇮🇷
📝 آنکه خزانه را خالی کرد!
🍃🌹🍃
🔻رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت قبل پس از طرح آمارهایی از وضعیت بدهی دولت قبلی و فعلی، به تازگی با انتشار متنی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور نوشت: «آیا التفات دارید که طبق گزارش شماره ۱۱۰ بانک مرکزی، رشد اقتصادی سال ۹۹ معادل ۴.۱ درصد و در بهار ۱۴۰۰ برابر ۶.۷ درصد و مستند به گزارش رسمی مرکز آمار، رشد اقتصادی ۱۳۹۲-۱۳۹۶ بیش از ۴.۷ درصد و در سال ۱۳۹۵ برابر ۱۴.۲ درصد بود؟»
🔸صرف نظر از اینکه نوبخت بزرگترین ارقام را از میان گزارشهای بانک مرکزی و مرکز آمار انتخاب کند به طوری که برای برخی سالها آمار بانک مرکزی و برای بقیه سالها، آمارهای آمار را ملاک قرار میدهد، تلاش وی برای مثبت نشان دادن عملکرد دولت روحانی با وجود ضعف آشکار اقتصادی دولت روحانی در ۴ سال جای تعجب دارد.
🔺پس از صحبت های نوبخت، تصویری از نامه رئیس دفتر روحانی خطاب به نوبخت که در آن ذکر میشود روحانی تاکید دارد که با درخواست های نوبخت خزانه دولت خالی شده است، بازنشر زیادی داشته است./روزپلاس