eitaa logo
« طهورا و صفورا و صبورا »
11.6هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
21 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 استاد صمدی آملی حفظه الله 🔹 در طهارت عقل فرموده اند: باید آن را از مقیّد بودن و اکتفا کردن رها کرد. عقل را هم عقل گفته اند؛ به جهت این که در پیشگاه نظام هستی زانو می زند، و به فهم علوم و حقایق می پردازد. امّا عقل در ابتدا غير متناهی نیست؛ بلکه به فهم چند حقیقت اکتفا می کند، و مقیّد می شود. 🔸طهارت عقل این است که آن را از مقیّد شدن در آوريم و به او بگوییم: نباید به فهم چند سِرّ اکتفا کنی و بیش از آن را نخواهی، بلکه بايد رها شوی و در تمامی موجودات نظام هستی به تفکّر بنشینی که تفکّر، دم به دم برای انسان ره آورد و برکات بسیار دارد. 📘 شرح مراتب طهارت/ج۱/مجلس شانزدهم/ص۲۱۸ 💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا) https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 حضرت علامه حسن‌زاده آملی(ره) 🔹 روانِ انسان مُبرّا و عاری از احکام مادّه و مادّیات است و گوهر او حقيقتی وَرای طبیعت است. 🔸 تفاوت انسانها در انسانیّت؛ به حسب‌ کَثرت و قِلَّت در علوم و معارف، و کسب‌ حقایق است. هر چه انسان علوم و معارف او بیشتر است، انسانتر است. و امتیاز بین افراد انسان از این رو و به این سبب‌ است، و اگر کسی بیشتر از دیگری سرمایه علوم و حقایق را تحصیل کرده است، این کس از آن دیگری انسانتر است. 📘 دروس معرفت نفس/ درس شصت و سوم/ ص ۲۴۰ 💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا) https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 استاد صمدی آملی حفظه الله 🔹 نباید عقل را به فهم چند کلمه مقیّد کنیم. اگر عقل در ‌کلمات وجودی نظام عالم رها شود؛ می تواند هر دم از حقایق، گلی از گلستان را به ارمغان آورد. پس هر که در تحصیل علوم به کم، بسنده کند معلوم است که عقل خود را زانوبند زده‌ است، که به تعبیری، "فارغ‌التحصیلی" یعنی "زانوبند زدن عقل"، استفاده از این کلمات، بر مبنای عقل نیست، زیرا ما باید الی الابد محصّل باشیم. 📘 شرح مراتب طهارت/ج۱/مجلس شانزدهم/ص۲۱۸ 💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا) https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 استاد صمدی آملی حفظه الله 💫 وَ لَستُ اری غَیرَ النّبیّ و الِهِ 💫 إلیه تعالی شأنُهُ مِن وسیله و غیر از پیامبر(ص) و آل او به سوی حق تعالی شأنه، وسیله ای را نمی شناسم. ✨ وسیله بودن پیامبر(ص) و آل او (۱) 🔹 اين بیت، به آیه ی ۳۶ سوره‌ی مائده اشارت دارد که فرمود: 📖 "يا اَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا الله وَابتَغُوا الَیه الوَسیلَهَ"؛ یعنی، ای اهل ایمان! از خدا بترسید و به وسیله‌ی محمّد و آلش به خداوند متعال تقرّب و توسّل بجویید. 🔹 از امیرالمومنین‌(ع) نیز روایتی نقل شد که فرمود: 📖 "در بهشت دو خانه ی لؤلؤ است که مقرّ آن بهشت است و سقف آن تا به بطنان عرش است؛ یکی سفید و دیگری زرد، و بر هر یکی هفتاد هزار غرفه است... آن که سفید است وسیله ی محمّد(ص) است و آن که زرد است وسیله ی ابراهیم(ع). 📘 ترجمه و شرح قصيده‌ی عائره‌ی ینبوع الحیوة/بيت چهارم/ ص۳۵_۳۶ 💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا) https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora
✳️ حضرت علّامه حسن‌زاده آملی(ره) ✨ آن که از صحیفه‌ی نفس خود آگاهی ندارد، از کدام کتاب و رساله طرفی می‌بندد؟! 📚 صد کلمه در معرفت نفس/ کلمه‌ی ۲/ ص ۹ 💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا) https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ استاد صمدی آملی حفظه الله ✨ در حقیقت، مقدار عصمت افراد را باید در میزان ولایت ایشان جست‌وجو کرد. ✨ یعنی شخص هر چقدر از کمال ولایت بهره‌مند باشد، به همان اندازه نیز از کمال عصمت برخوردار خواهد بود. ✨ چه اینکه هر کسی به هر مقدار اسماء و صفات الهی را دارا شود، به همان مقدار خليفة‌الله خواهد بود. ✨ لذا غیر از ولایت تشریعی و نبوت تشریعی، باب تمامی کمالات و مقامات برای همه‌ی انسان‌ها باز است و همگان می‌توانند از انحای مراتب نبوت انبائی بهره‌مند شوند، در خواب و بیداری شکارها داشته باشند و احادیث برزخیه بسیاری اخذ کنند. 📚 شرح انسان کامل از دیدگاه نهج‌البلاغه/ ص ۳۲ 💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا) https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora