eitaa logo
تهذیب اردکان
110 دنبال‌کننده
972 عکس
503 ویدیو
11 فایل
تقدیم محتوای اخلاقی و بصیرتی در قالب رسانه
مشاهده در ایتا
دانلود
توصیه آقا برای فردا... https://eitaa.com/tahzib313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
17.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مطمئن باشید این وضع عوض خواهد شد کمک کنیم آن روز را جلو بیندازیم... توصیه هائی از نائب المهدی(عج) https://eitaa.com/tahzib313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
16.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حجت الاسلام انصاریان - ویژگی‌های مؤمن از نگاه امام جواد علیه السلام https://eitaa.com/tahzib313
ویژگی‌های مؤمن از نگاه امام جواد علیه السلام https://eitaa.com/tahzib313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مناظره ای که منجر به شهادت امام جواد علیه السلام شد - استاد عالی https://eitaa.com/tahzib313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
14.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیت‌الله مجتهدی تهرانی شباهت و تفاوت شهادت امام جواد علیه السلام با شهادت سید و سالار شهیدان علیه السلام https://eitaa.com/tahzib313
برترین عبادت https://eitaa.com/tahzib313
دهه‏ اول ذی الحجه مراقبات دهه پایانی اربعین موسوی، باید هم ردیف مراقبات ماه مبارک رمضان باشد. طبق بیانات اولیای الهی(ع)، اگر فضیلت این ایام بالاتر از ماه رمضان نباشد، کمتر نیست؛ چنان که از روایت نبوی(ص) برمی آید که فرمود: «مَا مِنْ‏ أَیَّامٍ‏ أَزْکَى‏ عِنْدَ اللَّهِ‏ تَعَالَى وَ لَا أَعْظَمَ أَجْراً مِنْ خَیْرٍ فِی عَشْرِ الْأَضْحَى‏»؛ 🌹 یعنی در میان ایام سال، هیچ زمانی برتر از دهه ی اول ذی الحجه نیست،🌹 تا به آن جا که از حضرتش سؤال می شود: حتی از جهاد فی سبیل الله هم بالاتر است؟ و حضرت می فرمایند: بله، مگر برای کسی که در راه خدا شهید شود و از جبهه نزد خانواده اش باز نگردد. از این بیان معلوم می شود که اصل در این ایام تشدید مراقبه است که جهاد اکبر محسوب می شود و از جهاد اصغر بالاتر است، و هر مقدار دقت در مراقبه بیشتر باشد، مقام مجاهد در جهاد اکبر بالاتر است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شعرطنز دوران مجردی - در محضر امام خامنه ای سالروز ازدواج امام علی و حضرت زهرا سلام الله علیهما مبارک. https://eitaa.com/tahzib313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸از کجا بفهمیم در حال رشد هستیم یا پسرفت؟🔸 نکته ای مهم از مرحوم آیت الله حائری شیرازی آن‌که مقصدی در پیش دارد؛ تا وقتی‌که درحال سیر به‌سوی مقصد است، راه‌های طی‌نشده را می‌بیند؛ اما آن‌گاه که پشت به مقصد کند، راه‌های طی‌شده را خواهد دید. اگر شما در راه رسیدن به مقصدتان نیمی از راه را پشت سر گذاشته‌اید و نیمی از آن را پیش رو دارید، طبیعی است که تا در حال سیر هستید، نیمۀ «نرفته» را می‌بینید؛ اما همین‌که پشت به مقصد کردید، نیمۀ «رفته» را خواهید دید. همچنین است حال‌و‌هوای کسی که رفته‌ها و نرفته‌ها، و کرده‌ها و نکرده‌های خویش را می‌بیند. آن‌که رفته‌ها و کرده‌های خود را می‌بیند، باور کند که پشت به مقصد دارد، و آن‌که نرفته‌ها و نکرده‌ها را می‌بیند، تردیدی نداشته باشد که رو به مقصد دارد. https://eitaa.com/tahzib313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک سوال با پاسخی دشوار: اگر امام زمان (عج) نگاهمان کند لذت می برد یا...؟!!! https://eitaa.com/tahzib313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: شکر، موجب ازدیاد نعمت‌هاست؛ و اگر شکر نکردید، خبری از ازدیاد نیست. لذا اگر دیدیم ازدیاد نیست، شک نکنیم و بدانیم که شکر نیست. 📚 در محضر بهجت، ج۱، ص ۳۵۸ https://eitaa.com/tahzib313
✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: اگر نعمت فراوان نیست، قطعاً بدانیم که شکر نکرده‌ایم این‌همه ابتلائات و گرفتاری‌های ما، در اثر ناشکری و کفران نعمت‌های ماست؛ زیرا خداوند سبحان می‌فرماید: «وَ لَئِنْ کفَرْتُمْ إِنّ عَذَابِی لَشَدِیدٌ؛ اگر سپاسگزاری کنید، قطعاً نعمت خود را برای شما زیاد می‌کنم؛ و اگر ناسپاسی کنید، به‌راستی که عذاب من سخت و شدید است». یعنی، شکر، موجب ازدیاد نعمت‌هاست؛ و اگر شکر نکردید، خبری از ازدیاد نیست. لذا اگر دیدیم ازدیاد نیست، شک نکنیم و بدانیم که شکر نیست؛ چراکه ازدیاد نعمت معلولِ علت است که همان شکر است. پس اگر معلول (یعنی ازدیاد) نیست، برای آن است که علت آن که شکر است نیست. شکر، معنای وسیعی دارد و منظور از آن طاعت خداست؛ فقط «اَلْحَمْدُ لله» زبانی نیست؛ هرچند آن هم یکی از مراتب شکر است. طاعت خدا، شکر خداست؛ بنابراین، «لَئِنْ شَکرْتُمْ لأزیدَنَّکُمْ» یعنی «لَئِنْ أَطَعْتُمْ لأزیدَنکمْ» و «وَ لَئِنْ کفَرْتُمْ» یعنی «لَئِنْ عَصَیتُمْ وَخالَفْتُمْ، إِنّ عَذَابِی لَشَدِیدٌ». سپاسگزاری از نعمت به‌معنای طاعت خداست که موجب افزایش نعمت می‌شود. کفران نعمت هم به‌معنای عصیان الهی و موجب عذاب از ناحیه اوست. پس هرجا گرفتاری و بلایی و عذابی بر سر ما آمد، بدانیم جلوتر از آن، زمینه گره و گرفتاری و ابتلا را خود فراهم کرده‌ایم؛ یا با ترک واجب، و یا با ارتکاب کار حرام، و یا ترک مستحبِ خیلی شدید و مؤکد، و یا با انجام شبهات. اگر ما الآن به‌حسب ظاهر همین که بدانیم تارک واجب یا فاعل حرام نیستیم، جا دارد کلاهمان را از شادمانی به هوا بیندازیم. در محضر بهجت، ج۱، ص ۳۵۸ https://eitaa.com/tahzib313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام باقر علیه‌السلام: إنّما مَثَلُ الحاجَةِ إلى‏ مَن أصابَ مالَهُ حَديثاً كمَثَلِ الدِّرْهَمِ في فَمِ الأفْعى‏: أنتَ إلَيهِ مُحْوِجٌ وأنتَ مِنها على‏ خَطرٍ. حكايت محتاج شدن به آدم نوكيسه، حكايت درهمى است كه در دهان افعى است؛ هم به آن نياز دارى و هم از افعى در خطر هستى. https://eitaa.com/tahzib313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تصویر سازی زیبا و تاثیر گذار از فرمایش امام باقر علیه السلام در مورد تندی و بدزبانی...🔥 https://eitaa.com/tahzib313