فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 اقتضای محبت به خدا
🔸آیت الله مصباح یزدی ره
کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹راه بی اثر کردن مشکلات
🔸استاد فرحزاد
کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
05.Eslah nafs(1).mp3
3.27M
🔸اصلاحِ خود، راه رهایی از ابتلائات داخلی و خارجی است...
🔹آیتالله بهجت ره
کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹کلید ظهور امام زمان!
🔸استاد عالی
کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
امام خامنه ای ادام الله ظله العالی: اطمینان بعنی حالت طمأنینه دل. حالت آرامشِ روح و قلب. یعنی چه آرامش؟ به چه معنا آرامش در اینجا مورد نظر ماست؟ آیا به اینمعنا که روحِ ما هیچگونه تحرکی و تلاشی نداشته باشد آرامش به اینمعنا که در حالت نیمهخواب و نیمهبیهوشی باشد دِل ما؟
⚠️نه، بلکه آرامش درمقابل دغدغه و اضطراب، آرامش و اطمینان در مقابل تشویش.⚠️
📌دو نفر سرباز وارد میدان جنگ میشوند، دارای دو نوع روحیه. یکی به سازوبرگ جنگیاش، به خوبیِ فرماندهیاش، به تدبیر و کاردانی و رؤسا و رهبرانش، به ضعفِ نیروی دشمن، به کارآمدی خودش و دوستان و هم صفانش معتقد است. به علاوه میداند نیروهای امدادی در آنطرف، در پشت جبهه، منتظرند که در فرصت لازم، با یک اشاره به میدان بیایند و کمک کنند، این یکجور وارد میدان جنگ میشود. آن انسانی که به تجهیزات جنگیِ خودش، به کارآیی دوستانش، به کاربرد اسلحهاش، هیچگونه اعتمادی ندارد؛ خود را کوچک میبیند، دشمن را بزرگ میبیند، خود را عریان میبیند، دشمن را تا زیر چشم و تا دندان غرقِ در زره و سلاح میبیند، این یکجور دیگر وارد میدان جنگ میشود.
🍀آن سرباز اولی دارای اطمینان است، دلش آرام است.
❌دل آرامبودن بهاینمعنا نیست که در میدان جنگ کفشهایش را میگذارد زیر سرش و دراز میکشد و میخوابد و خُروپفش به آسمان میرود، نه؛ اطمینان بهاینمعنا نیست. اطمینان بهاینمعنا نیست که وسط میدان جنگ میگوید حالا یک سیگاری بکشیم، یک خُردهای مثلاً تماشای منظرهها را بکنیم، خاطرِ جمع باشد، نه، نهخیر. به این معنا نیست که کمترین حرکات دشمن از نظرش پوشیده بماند.
✅ اطمینان به این معناست که مضطرب نیست، مشوّش نیست، آینده برایش روشن است، میداند که او پیش خواهد برد، لذا نمیهراسد. این دل و این روح، آرام است؛ مثل یک کشتیای که با وزن زیاد، با تجهیزات زیاد، روی دریای آرامی در حرکت است، این را میگویند اطمینان. و غیر مطمئن مثل آن قایق کوچکی است، مثل آن تختهپارهای است که روی یک اقیانوس متلاطمی، روی رودخانهٔ متلاطمی دارد حرکت میکند. دائماً مضطرب، دائماً از این راه، از آن راه، پس میرود، پیش میرود. این دو جور روحیه است.
کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
عدهای از شاگردان آیتالله قاضی قدسسره به ایشان گفتند: [علم] کیمیا را به ما یاد بدهید. ایشان فرموده بود: این ذکر بالاتر از کیمیاست: «اللَّهُمَّ أَغْنِنِي بِحَلَالِكَ عَنْ حَرَامِكَ وَ بِفَضْلِكَ عَمَّنْ سِوَاكَ؛
🔸 خدایا! مرا بهوسیله حلالت از حرامت بینیاز کن، و با فضل خودت، از هرچه غیر خودت بینیاز گردان».
✅ آیتالله بهجت قدسسره میفرمودند: به هرتعداد که میخواهید ذکر را بگویید و قبل و بعد از گفتن همه، یک #صلوات بفرستید.
📚 در محضر بهجت، ج٣، ص٢٨۵
💠 آیتالله بهجت(ره) برای کسانی که از ایشان برای برطرف شدن مشکلات #اقتصادی خود و افزایش #رزق، دستورالعملی میخواستند همین ذکر را توصیه میفرمودند.
کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله آقا مرتضی تهرانی ره: پیامبران خدا آمدهاند بگویند لذایذ انسانی و حیوانی با هم فرق دارند.
🔸 شکرگزاری ، تمایز انسان از حیوان است، وقتی که از مواهب لذت میبرد....
کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
07.Ertebat ba emam zaman.mp3
1.92M
🔸بدونِ اصلاحِ نفس، پیش بردن کاری برای جامعه ممکن نیست...
🔹آیتالله بهجت ره
کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
امام خامنه ای ادام الله ظله العالی: انسانی که سر به راهی گذاشته و دارد حرکت میکند، دارد به سوی مقصود و مقصدی میرود، دهها انگیزه ممکن است او را از پیمودن این راه و تعقیب این هدف بازبدارند.
🔺️ترس، یکی از این انگیزههاست؛ رُعب، بیم، هراس. از ترس ممکن است این راه را ادامه ندهد.
❓ترسِ از چه؟
🔸️ترس از گرسنگیِ بینراه، ترس از دزد میان راه، ترس از گرگ درندهای که در راه کمین کرده، ترس از زحمتها و بیخوابیهای این راه و بلاخره ترس از نرسیدن. این یک مقوله از چیزهایی که مانع میشود از اینکه این راهرو، راهِ خود را تعقیب کند و پیش برود.
❓طمع یکی دیگرش است. طمعِ به چه؟
🔸️طمعِ به زندگی راحت؛ که اگر من این راه را نپیمایم، دنبال این مقصود حرکت نکنم و نروم، در رختخواب گرم و نرمِ خانهٔ خودم بخوابم، پهلوی فرزندان و زن محبوبم به سر ببرم؛ این یک چیزی است که برای یک انسان معمولی، برای یک انسانِ کوچک، برای یک روحِ ضعیف، ایدهآل است، محبوب است، مطلوب است، برایش خودکُشان میکند، پیداست که حاضر نیست آن را بهآسانی از دست بدهد. طمعِ رسیدن به مقامهایی که اگر این دربهدری را قبول نکردی، آن مقامها در انتظار توست. طمع!
✅ اینها انگیزههایی است که انسان را از پیمودن این راه باز میدارد، ترسها و طمعها.
🤔 خب، حالا یک راهرویی را درنظر بگیرید که بلاخره ریسک کرده و بهقول امروزیها، پا در این راه گذاشته، دارد حرکت میکند و میرود، اما آیا این انگیزهها تمام شدند. آیا اینیکه در این راه دارد حرکت میکند، آن مزاحمهایی که نمیگذاشتند وارد این راه بشود، از میان رفتند؟ نه، از میان نرفتند. درست توجه کنید! این مزاحمها اول هم نمیگذاشتند وارد این راهِ دور و دراز بشود؛ حالا هم که وارد این راه شده است، نمیگذارند آسوده و آرام این راه را طی کند. هر یک قدم که میرود، مثل یک خاری، مثل یک قلّابی، مثل یک زنجیری پایِ او را، دامنِ لباس او را، دست او را میگیرند و میکِشند و از پیمودن راه، او را باز میدارند. این هی میافتد اینطرف، هی میافتد آنطرف، هی این خار دامنش را میگیرد، هی آن زنجیر پایش را میکشد، هی عشقِ به فرزند او را به سوی خود جذب میکند، هی یاد زندگی راحت او را بهسوی خود میکشاند. از این طرف از آن طرف، انگیزههای گوناگون این انسان را به جانبهای مختلف میبرند، این آدم میشود متزلزل؛ مثل همان قایق، گاهی به اینطرف، گاهی به آنطرف، این انسانِ نامطمئن است.
🍀 یک انسان هم هست، وقتی که وارد شد، وقتی به این راه رسید، برای خود یک انگیزهای، یک عامل توجهی بهوجود میاورد که او را از تمام این انگیزههای کوچک غافل میکند. یک جاذبه و کششی دل او را میکشاند که این جاذبههای کوچک، جاذبهٔ فرزند، جاذبهٔ زن، جاذبه زندگی، جاذبهٔ پول، جاذبهٔ مقام، جاذبهٔ جان، در مقابل آن جاذبهٔ بزرگتر پوچند، هیچند، نابودند، مؤثر نیستند. دهها آهنربا یک جسم کوچک را به این طرف و آنطرف جذب میکنند، اما یک آهنربای قویتر وقتی پیدا شد، آنچنان جاذبهاش این آهنِ کوچک را، این براده را میکشد به طرف خود که آهنرباهای دیگر اصلاً اثرشان خنثی است.
📌این آدم وقتیکه با این جاذبهٔ قوی، با این روحیهٔ قوی وارد راهی شد و مشغول پیمودن آن راه شد، دیگر جاذبهٔ زن و فرزند و چیزهای دیگر و زیباییها و راحتیها و خوشیها و لذتها و عیش و نوشها در او اثری نمیگذارند. این آدم کیست؟
✅ آدم مطمئن، «يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّة إرْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً». آنکسی میتواند راه خدا را تا آخر بپیماید، به سرمنزل و هدف منظور و مقصود نائل آید، که مطمئن باشد حالت اطمینان و سکون در او باشد. اطمینان به این معناست؛ یعنی جاذبهای او را بکشاند. جاذبهٔ ایمان، جاذبهٔ علاقه به خدا، جاذبهٔ علاقهٔ به هدف، آنچنان او را مجذوب کند و به سوی خود بکشاند که همهٔ جاذبههای دیگر برای او هیچوپوچ و مسخره بیایند، هیچوپوچ و مسخره.
کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
آیت الله مصباح یزدی ره: یکی از واعظان تهران، بعد از نماز مغرب و عشاء از علامه طباطبائی پرسید: چگونه در نماز، #حضور_قلب بیابم⁉️
✅ فرمود: زیاد سخن نگویید، پرگو نباشید!
کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹کوچک شمردن گناه
🔸استاد فرحزاد
کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
استاد تحریری:
🌴الهي! أَنْتَ الَّذِي فَتَحْتَ لِعِبَادِكَ بَاباً إِلَى عَفْوِكَ سَمَّيْتَهُ التَّوْبَةَ فَقُلْتَ: تُوبُوا إِلَى اللَّهِ تَوْبَةً نَصُوحاً، فَمَا عُذْرُ مَنْ أَغْفَلَ دُخُولَ الْبَابِ بَعْدَ فَتْحِه؟
🔰خدايا! تو کسي هستي که براي بندگانت دري را به سوي بخشش خود باز کردي که آن را توبه ناميدي و فرمودي: به سوي خدا بازگرديد با توبهي صادقانه. پس ديگر چه عذري دارد کسي که از واردک شدن به اين درب غفلت ورزيده؟
💠نقش تخريبي غفلت در کمال انسان
با اين وجود، چه عذري دارد کسي که از ورود به اين در، پس از آن که خدا آن را به روي بندگان گشود، غفلت ميورزد. آري! اين در هميشه باز است و هيچ گاه بسته نميشود جز اين که بنده خود با اعمال و رفتار و غفلتها، آن را ميبندد.
💠برخيز تا به عهد امانت وفا کنيم
تقصيرهاي رفته به خدمت قضا کنيم
بيمغز بود سر که نهاديم پيش خلق
ديگر فروتني به در کبريا کنيم
دارالشفاي توبه نبسته است در هنوز
تا درد معصيت به تدارک دوا کنيم
روي از خدا به هر چه کني شرک خالص است
توحيد محض کز همه رو در خدا کنيم
چند آيد اين خيال و رود در سراي دل
تا کي مقام دوست به دشمن رها کنيم؟
چون برترين مقام ملک دون قدر ماست
چندين به دست ديو زبوني چرا کنيم؟
يارب تو دست گير که آلا و مغفرت
در خورد توست و در خور ما هر چه ما کنيم
💠در دعاي ماه رجب ميخوانيم:
«بَابُكَ مَفْتُوحٌ لِلرَّاغِبِينَ.»
در رحمت تو براي تمايل دارندگان باز است.
🔰خداي متعال مانع و حاجبي ندارد، اين عبد است که حاجب ميآورد و سختترين حاجبهاي انسان غفلت است که لايههاي ضخيم و دقيقي دارد. غفلت از هر چيزي هنگامي صادق است که آن چيز وجود دارد، اما پردهاي روي آن قرار گرفته است.
✅به هر حال هيچ موجودي خالي از توجه وجودي به خداي متعال نيست و حضرت حق نيز ابزار توجه به خود را در اختيار انسان قرار داده است. مثلاً انسان به تحولات گوناگوني از عالم برخورد ميکند و براي او اين سؤال مطرح ميشود که منشأ اين تحولات کيست و به کجا بر ميگردد؟ به همين جهت قرآن کريم يکي از راههاي بيداري انسان را توجه به تحولات مستمر نظام طبيعت و عالم بيان ميکند، چه تحولاتي که بيرون انسان است؛ و چه تحولاتي که درون انسان صورت ميگيرد. قرآن شريف مراحل خلقت انسان را متذکر شده و ميفرمايد:
{ وَ لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ مِنْ سُلالَةٍ مِنْ طينٍ ثُمَّ جَعَلْناهُ نُطْفَةً في قَرارٍ مَكين}
و ما انسان را از عصارهاى از گِل آفريديم؛ سپس او را نطفهاى در قرارگاه مطمئن [رحم] قرار داديم.
💠و در آيهي ديگري ميفرمايد:
{ اللَّهُ الَّذي خَلَقَكُمْ مِنْ ضَعْفٍ ثُمَّ جَعَلَ مِنْ بَعْدِ ضَعْفٍ قُوَّةً ثُمَّ جَعَلَ مِنْ بَعْدِ قُوَّةٍ ضَعْفاً وَ شَيْبَة}
خداوند آن کسي است که شما را از ضعف آفريد سپس بعد از ناتواني، قوت بخشيد و بعد از قوت، ضعف و پيري قرار دارد.
🔰همهي اين توجهات براي آن است که انسان به ضعف و محدوديتهاي خويش پي ببرد و بداند چه حقيقتي او را پرورش داده است تا به اين مرحله از وجود و کمالات وجودي رسيده است.
کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹مقدس ترین سنگر
🔸استاد عالی
کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام خامنه ای ادام الله ظله العالی: شرف مؤمن به #نماز_شب و عزت او در #آزار_نرساندن_به_مردم است.
کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
4_6010364576753780296.mp3
3.34M
🔹 در راه خدا متوقف نشوید
🔸آیت الله حق شناس ره
کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
💠 پرسش و پاسخ از حضرت آیت اللَّه خوشوقت ره
❓خیلی وقتها آنقدر #مشغول_درس و #کار میشوم که نمازم #عقب می افتد و یا عبادتهای دیگرم مثل #دعا را #فراموش میکنم آیا این وقتی که من میگذارم بعداً من را #پشیمان نخواهد کرد؟
✅ حالا هم تو را پشیمان میکند چه رسد بعداً. تو نماز را باید #اول_وقت بخوانی بعد کار کنی، بخواهی عوض #نماز هم کار کنی فردا کارهای دیگر انجام میدهی. آنوقت فردا #جاسوس آمریکا میشوی؛ همه این جاسوسها #تحصیل_کرده هستند دیگر؛ یک دانه عَمَلهی بیسواد جاسوس نیست؛ همه اینها زحمت کشیدند دانشگاه رفتند، در موقع تحصیل #مطیع_فرمان_خدا نبودند عوض همین کار، درس خواندند، شدند #دانشجو و رفتند آنجا #مدرک گرفتند و حالا هر کسی #پول بیشتر بدهد برای او #خدمت میکنند.
کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
🔹جوهره عبودیت در وجود انسان
🔸استاد علیپور
کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹محل قبر
🔸استاد عالی
کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
امام خامنهای مد ظله العالی: سطح معرفت را بالا ببرید. با قرآن، با نوشتجات مرحوم شهید مطهری، با نوشتجات فضلای بزرگی که خوشبختانه امروز در حوزههای علمیه حضور دارند، آشنا شوید.
کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 پروردگار با عاشقان دنیا چگونه رفتار می کند؟
🔸شیخ حسین انصاریان
کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
استاد عالی: باید مراحل و شیوه های #امر_به_معروف و #نهی_از_منکر را هم بدانیم. تا آنجا که ممکن است از مرحله نرمتر و آرامتر جلوی منکر را بگیریم و امر به معروف کنیم. در این صورت نوبت به مرحله سختتر و تندتر نمیرسد.
مهم در امر به معروف و نهی از منکر جلوگیری از منکر و ترک معروف است، اما شیوه اش به عقل خود ما واگذار شده است. باید خودمان عاقلانه بر حسب شرایط و موقعیت افراد، ببینیم از کدام شیوه استفاده کنیم تا موثر باشد. گاه با حرف زدن، گاه با سکوت، گاه با مهربانی، گاه با اخم و قاطعیت.
شخصی در زمان امام صادق (ع) از کسی طلبی داشت. دائم میرفت در خانه بدهکار و مطالبه میکرد. او هم امروز و فردا میکرد. خدمت امام رسید. گفت: آقا چه کنم؟ حضرت فرمود: «برو جلوی مغازهاش همینطور بنشین و سکوت کن. فقط او را نگاه کن.» گاه این شیوهها موثرتر است.
اگر کسی نماز نمیخواند، چه بسا زیاد گفتن بدتر او را لجباز کند. گاه یک مدت موقت و کوتاه با او قهر کردن، موثرتر است.
کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
شیعه .mp3
3.27M
🔸 اقسام شیعه
🔹حجت الاسلام والمسلمین رفیعی
کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹آشتی با خداوند
🔸استاد فرحزاد
کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸جهنم یقیناً وجود داره ولی ساخت من نیست! ساخت خودتونه...
🔹شیخ حسین انصاریان
کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
استاد تحریری: جايگاه علم در رسيدن به هدف مطلوب
🔹پس از بحثهاى مقدماتى براى ورود انسان به راه مستقيمِ رسيدن به هدف از خلقت و پس از همّت انسان و حركت در اين مسير، بايد ديدگاه صحيحى از هدف از خلقت، لوازم آن و مقدمات رسيدن و پياده كردن آن را داشته باشد تا حركتش صحيح، موفقيتآميز و نتيجهبخش باشد.
🔹با توجه به اين كه علم در تمامى حركات انسان تأثير به سزايى دارد و از ويژگىهاى وجود انسان است، از اين جهت امام صادق ـ عليهالسّلام ـ براى رسيدن به حقايق عالَم و حقيقت خويشتن، به عنوان بصرى، سفارش به تحصيل علم براى به كار بستن آن نموده است؛ زيرا خداوند در اوّل خلقت انسان، ظرفيت علم به اسما را به او عطا نمود و همراه با افاضهى وجود انسان، استعداد شكوفايى آن علم را نيز افاضه فرمود. هدف آفرينش موجودات و ادارهى آنها را نيز رسيدن انسان به علم خاصّى بيان فرمود؛ نيز مطابق بعضى روايات، در آيهى شريفهى «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِيَعْبُدُون»؛ (و جنّ و انس را نيافريدم جز براى آن كه مرا بپرستند.)، بندگى به معرفت حق تعالى تبيين شده است؛ چنان كه امام حسين ـ عليهالسّلام ـ فرمود: «به راستى خداوند بندگان را نيافريد مگر اين كه او را بشناسند، پس هنگامى كه او را شناختند، او را بندگى كنند و زمانى كه او را بندگى كردند، با بندگى او از بندگى غير او بىنياز شوند.»
کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536