eitaa logo
تهذیب و تربیت مدرسه علمیه حقانی
468 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
283 ویدیو
85 فایل
کانال معاونت تهذیب و تربیت مدرسه علمیه حقانی ارتباط و ارسال نظرات: @omidhossini
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈•꧁༼﷽༽꧂•┈ 💢 سخن شورانگیز استاد مطهری درباره عدالت جهانی امام عصر(عج) 🌹🌹🌹🌹فرا رسیدن میلاد منجی عالم بشریت، بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفداء را تبریک و تهنیت عرض میکنیم🌹🌹🌹🌹
وظیفه است اما وظیفه انتظار نیست یعنی ما موظفیم که منتظر و امیدوار به آینده باشیم ولی وظیفه ما صرفاً این نیست که منتظر باشیم همان است که توأم با است 📚یادداشتهای استاد مطهری ج۹ ص ۳۹۴
✅ "افْضَلُ الْاعْمالِ انْتِظارُ الْفَرَجِ‏" یعنی چه؟ 🔷🔹بعضی خیال می‌کنند اینکه افضل اعمال انتظار فرج است، به این معناست که انتظار داشته باشیم امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه) با عده‌ای که خواص اصحابشان هستند یعنی سیصد و سیزده نفر و عده‌ای غیرخواص ظهور کنند، بعد دشمنان اسلام را از روی زمین بردارند، امنیت و رفاه و آزادی کامل را برقرار کنند، آن وقت به ما بگویند بفرمایید! ما انتظار چنین فرجی را داریم و می‌گوییم افضل اعمال هم انتظار فرج است! نه، انتظار فرج داشتن یعنی انتظار در رکاب امام بودن و جنگیدن و احیاناً شهید شدن، یعنی آرزوی واقعی و حقیقی مجاهد بودن در راه حق، نه آرزوی اینکه تو برو کارها را انجام بده، بعد که همه کارها انجام شد و نوبت استفاده و بهره گیری شد آن وقت من می‌آیم! 🔷🔹انتظار فرج داشتن یعنی واقعاً در نیت ما این باشد که در رکاب امام زمان و در خدمت ایشان دنیا را اصلاح کنیم. در زیارت اباعبدالله (علیه السلام) می‌گوییم: «یا لَیتَنا کنّا مَعَک فَنَفوزَ فَوْزاً عَظیماً». معنایش این است که‌ ‏ای کاش ما در خدمت تو بودیم و شهید می‌شدیم و از راه شهادت، رستگاری عظیم پیدا می‌کردیم. آیا این ادعای ما از روی حقیقت است؟ افرادی هستند که از روی حقیقت ادعا می‌کنند ولی اکثر ما که در زیارتنامه‌ها می‌خوانیم، لقلقه زبان است. 📚آزادی معنوی، صفحه 173
✅ جمهوری اسلامی 🔷🔹«جمهوری اسلامی» از دو کلمه مرکب شده: کلمه «جمهوری» و کلمه «اسلامی». کلمه جمهوری شکل حکومت را مشخص می‌کند. می‌دانیم که حکومت های دنیا، چه در گذشته و چه در حاضر، شکلهای مختلفی داشته‌اند از قبیل حکومت فردی موروثی که نامش سلطنت و پادشاهی است؛ حکومت متخصصان، حکیمان، فیلسوفان، خبرگان، که در قدیم «اریستوکراسی» می‏ نامیدند؛ حکومت متنفذان، سرمایه‏ داران، مالیات دهندگان. یکی از آنها هم حکومت عامه مردم است، یعنی حکومتی که حق انتخاب حاکم با همه مردم است قطع نظر از این که مرد هستند یا زن، سفید هستند یا سیاه و دارای هر فکر و هر عقیده‌ای هستند، فقط شرط بلوغ سنی و رشد عقلی در آن معتبر است. 🔷🔹و اما کلمه «اسلامی» محتوای این حکومت را بیان می‌کند، یعنی این حکومت با اصول و مقررات اسلامی اداره شود و در مدار اصول اسلامی حرکت کند، چون می‌دانیم که اسلام به عنوان یک دین در عین حال یک مکتب و ایدئولوژی است و طرحی است برای همه شئون زندگی بشر. 🔷🔹بنابراین «» یعنی حکومتی که شکل آن انتخاب حاکم است از طرف عامه مردم و نه شکل موروثی و محتوای آن اسلامی است یعنی بر اساس معیارها و موازین اسلامی است. 🌺🌺🌺روز استقرار جمهوری اسلامی مبارک باد🌺🌺🌺
✅یادداشتی کوتاه از استاد مطهری در باره ی خرافه ی نحوست ۱۳ تقدیم میشود 👇👇👇👇👇👇👇👇👇
┈•꧁༼﷽༽꧂•┈ ✅ خرافه 13 بحث امروز من در اطراف «خرافه 13» است. شاید بهتر بود عنوان را «دفاع از 13» قرار می‌دادیم. این عددی که بدون ارتکاب هیچ جرم و جنایتی و بدون هیچ سابقه سوئی، این بشر ظالم ستمگر و این بشر جَهول ظَلوم- به تعبیر قرآن- او را محکوم کرده و برای او نحوست و شئامت قائل شده است و گناهان و جرمها و جنایات و تبعات و آثار سوئی که این گناهان و جرمها و جنایات دارد همه را- زیرکانه یا احمقانه- از دوش خودش برداشته است و به دوش چیزهای دیگری که آنها را نحسها و شومها نامیده، گذاشته است. و در میان همه اشیائی که بشر برای آنها شئامت و نحوست قائل است اعداد سهم بیشتری دارند و در میان اعداد هم از همه- به اصطلاح- مظلومتر و بیچاره‏‌تر و توسری‏‌خورتر عدد 13 بوده است. اساساً این فکر از کجا پیدا شده است؟ 🔹 به نظر من دو خاصیتی که در بشر هست سبب پیدایش فکر نحوست در اشیاء و اعداد شده است. 1⃣ یکی اینکه بشر به طور کلی خودخواه است، یک حالت گریز از مرکزی در مسئله‌ تقبل مسئولیتها دارد، یعنی نمی‌خواهد مسئولیت شکستهای خودش را متوجه خودش بکند. همیشه دنبال این می‌گردد که یک چیز دیگری پیدا کند و بگوید این شکست، این بدبختی که پیدا شد، این من نبودم، این فکر من نبود، این خُلق من نبود، این روح من نبود، این عادت اشتباه من نبود، این جهل و نادانی من نبود که باعث این شکست شد، یک چیز دیگری بود. این یک علت بوده است که بشر برای اینکه از تقبل مسئولیتها فرار کند، آمده است برای اشیاء، برای 13، برای... نحوست قائل شده است. 2⃣ خاصیت دیگر، روح تنبلی است که در انسان می‌باشد. انسان وقتی بخواهد علت قضایا را بفهمد، باید از طریق علمی و عقلی کاوش و تفکر و جستجو و تفحص کند تا علت واقعی اشیاء را درک کند. اگر در جنگی شرکت کردیم و شکست خوردیم، چنانچه بنا بشود روی اصول دقیق علمی بررسی کنیم که چرا شکست خوردیم، دو ناراحتی دارد: یکی اینکه می‌رسیم به اینکه خودمان مسئول این شکست بودیم؛ دوم اینکه مدتها باید زحمت بکشیم، به خودمان رنج بدهیم تا علتها را به دست بیاوریم ولی با یک کلمه خودمان را راحت می‌کنیم، می‌گوییم علت اینکه ما در این جنگ شکست خوردیم این بود که مثلًا در روز چهارشنبه شروع کردیم یا روز 13 بود. 🔹 گره زدن سبزه آیا برویم بیرون شهر، سبزه‌‏ها را گره بزنیم تا از نحسی خارج شویم؟! با سبزه را در روز سیزده از خانه بیرون ریختن از نحسی خارج می‌شویم؟ از خودت بیرون بیا، از این رفتار زشت خودت بیرون بیا، از این عادات زشتت بیرون بیا، از این افکار زشت خودت خارج شو، از این ملکات کثیف و پلیدی که گرفتارش هستی خارج شو. آیا تو با آن کارها از نحوست بیرون می‌آیی؟! 13 چه گناهی دارد؟ از سبزه گره زدن چه کاری ساخته است؟! به خدا ننگ این مردم است که روز سیزده را به عنوان سیزده بدر [بیرون‏] می‌روند! بدانید این مسائل مال اسلام نیست. 🔹 سیزده بدر واقعی سیزده بدر واقعی ما این است که از خودمان بیرون بیاییم، از خانه‌های تنگ و تاریک افکار خرافی خودمان به صحرای دانش و بینش خارج شویم، از ملکات پست خودمان خارج شویم، از اعمال زشت خودمان که مانند تار عنکبوت دور ما تنیده است خارج شویم. 📚 پانزده گفتار، صفحه 141 و 148 📚 یادداشت‏های استاد مطهری، جلد ‏6، صفحه131
🔷استاد مطهری: 🔹دین جوهر آزادی است و انسان را از غیر خدا آزاد و بنده ی حقیقت میکند 📚حماسه حسینی جلد اول ص۳۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈•꧁༼﷽༽꧂•┈ 💢با این اخلاق و رفتار در فاسق خواندن دیگران، اگر ما هم در زمان صدر اسلام بودیم از غاصبان خلافت امیرالمؤمنین(ع) بودیم! غاصبان خلافت افراد عجیبی نبودند
┈•꧁༼﷽༽꧂•┈ ✅ جامعه اسلامى را خطر از تهديد مى‏كند 🔹قرآن در درجه اول و بعد كلمات پيغمبر اكرم هميشه به ما اين جور مى‏گويد كه جامعه اسلامى را خطر از داخل خود تهديد مى‏كند، از ناحيه يك اقليت منافق زيرك و يك اكثريت جاهل ساده‏ دل ولى متعبد. 🔹آن زيركها اگر اين جاهلها نباشند كارى نمى‏توانند بكنند؛ آن جاهلها هم اگر اين زيركها نباشند كسى آنها را به راه كج نمى‏برد. 🔹حال شما از اينجا مى‏توانيد بفهميد كه چطور شد جامعه اسلامى از ناحيه يك اقليت منافق متمرد و يك اكثريت ساده‏ دل ولى مؤمن و باايمان به اين روز افتاد يعنى اينها سبب شدند كه اين تأكيدها و اصرارهايى كه پيغمبر اكرم كرد در عمل بى‏نتيجه بماند، يعنى آن عده منافق مردم را از راه منحرف كردند بدون آنكه خود مردم بفهمند كه از راه منحرف شده‏اند. اغفال كردند. 📚 پانزده گفتار، صفحه 70
┈•꧁༼﷽༽꧂•┈ 💢برنامه انسان سازی ماه مبارک رمضان💢 یادداشت ذیل را مطالعه بفرمایید 👇👇👇👇👇👇👇
🔷🔹اساساً برنامه ماه مبارک رمضان برنامه انسان سازی است که انسانهای معیوب در این ماه خود را تبدیل به انسانهای سالم، و انسانهای سالم خود را تبدیل به انسانهای کامل کنند. 🔶🔸 برنامه ماه مبارک رمضان برنامه تزکیه نفس است، برنامه اصلاح معایب و رفع نواقص است، برنامه تسلط عقل و ایمان و اراده بر شهوات نفسانی است، برنامه دعاست، برنامه پرستش حق است، برنامه پرواز به سوی خداست، برنامه ترقی دادن روح است، برنامه رقاء دادن روح است. 🔷🔹اگر بنا باشد که ماه مبارک بیاید و انسان سی روز گرسنگی و تشنگی و بی‌خوابی بکشد و مثلًا شبها تا دیر وقت بیدار باشد و به این مجلس و آن مجلس برود، و بعد هم عید فطر بیاید و با روز آخر شعبان یک ذره هم فرق نکرده باشد، چنین روزه‌ای برای انسان اثر ندارد. اسلام که نمی‌خواهد مردم بی‌جهت دهانشان را ببندند، بلکه با روزه گرفتن قرار است که انسانها اصلاح شوند. چرا در روایات ما آمده است که بسیاری از روزه داران هستند که حظ و بهره آنها از روزه جز گرسنگی چیزی نیست؟ بستن دهان از غذای حلال برای این است که انسان در آن سی روز تمرین کند که زبان خود را از گفتار حرام ببندد، غیبت نکند، دروغ نگوید، فحش ندهد. انسان روزه بگیرد و غیبت کند، یعنی دهان جسم خودش را از غذای حلال ببندد و دهان روح خود را برای غذای حرام باز کند! 🔶🔸{آیا صحیح است‌} یک ماه رمضان بر ما بگذرد که در آن ماه ما یک سلسله تهمت ها به یکدیگر بسته باشیم؟ ماه رمضان برای این است که مسلمین، بیشتر اجتماع کنند، عبادت های اجتماعی انجام دهند و در مساجد جمع شوند، نه اینکه ماه رمضان وسیله تفرقه قرار گیرد. 📚 انسان کامل، صفحه 28
🔆 «اَللّهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضانَ الَّذى اَنْزَلْتَ فيهِ الْقُرْآنَ وَافْتَرَضْتَ على عِبادِكَ فيهِ الصِّيامَ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ ارْزُقْنى حَجَّ بَيْتِكَ الْحَرامِ فى عامى هذا وَ فى كُلِّ عامٍ وَ اغْفِرْ لى تِلْكَ الذُّنُوبَ الْعِظامَ فَاِنَّهُ لا يَغْفِرُها غَيْرُكَ يا رَحْمنُ يا عَلاّمُ.» 💠 سلامٌ علیکم و رحمة الله و برکاته ⚜️ حلول ماه مبارک رمضان، بهار قرآن و ماه ضیافت الهی را به همه شما شاگردان مکتب امام صادق علیه السلام و سربازان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف تبریک و تهنیت عرض می نماییم. 🔰 امیدواریم که با برنامه ریزی صحیح از برکات و رزق معنوی شهر الله الاکبر بهره مند شویم و از روز ها و شب های این ماه عزیز برای تقرّب الهی و انس با قرآن و ادعیه استفاده نماییم. 🤲 الهی آمین 🔰 از همه شما طلاب عزیز التماس دعای خیر داریم ✍️ (مدیریت؛اولیاء و اساتید مدرسه) 🆔 @tahzib_haghani
هدایت شده از امید حسینی
دعای امام کاظم علیه السلام به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان صفحه ۱ از ۲ از امام کاظم علیه السلام دعایی برای آغاز ماه رمضان در منابع معتبر نظیر کافی، من لایحضره الفقیه، المقنعه شیخ مفید، و تهذیب و مصباح المتهجد نقل شده است. مرحوم شیخ عباس ره نیز این دعا را در اعمال روز اول نقل نموده‌اند. امام کاظم علیه السلام فرمودند: هر کس اين دعا را براى رضاى خداوند و بدون شائبه نیت‌های فاسد و ریا بخواند. در آن سال فتنه، گمراهى و آفت به دین و دنیا و بدن او ضرر و آسیب نمی‌رساند. و خداوند او را از شروری که در آن سال واقع می‌شود حفظ خواهد کرد. این دعا در اقبال سید بن طاوس این گونه نقل شده است: «اللّهُمَّ انِّي أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ الَّذي دانَ لَهُ كُلُّ شَيْ‏ءٍ، وَ بِرَحْمَتِكَ الَّتي وَسِعَتْ كُلَّ شَيْ‏ءٍ، وَ بِعِزَّتِكَ الَّتي قَهَرْتَ بِها كُلَّ شَيْ‏ءٍ، وَ بِعَظَمَتِكَ الَّتِي تَواضَعَ لَها كُلُّ شَيْ‏ءٍ، وَ بِقُوَّتِكَ الَّتي خَضَعَ لَها كُلُّ شَيْ‏ءٍ، وَ بِجَبَرُوتِكَ الَّتِي غَلَبْتَ كُلَّ شَيْ‏ءٍ، وَ بِعِلْمِكَ الَّذي أَحاطَ بِكُلِّ شَيْ‏ءٍ. يا نُورُ يا قُدُّوسُ، يا أَوَّلَ قَبْلَ كُلِّ شَيْ‏ءٍ، وَ يا باقِيَ بَعْدَ كُلِّ شَيْ‏ءٍ، يا اللَّهُ يا رَحْمنُ صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اغْفِرْ لِيَ الذُّنُوبَ الَّتِي تُغَيِّرُ النِّعَمَ، وَ اغْفِرْ لِيَ الذُّنُوبَ الَّتِي تُنْزِلُ النِّقَمَ. وَ اغْفِرْ لِي الذُّنُوبَ الَّتِي تَقْطَعُ الرَّجاءَ، وَ اغْفِرْ لِيَ الذُّنُوبَ الَّتِي تُدِيلُ‏ الأَعْداءَ، وَ اغْفِرْ لِيَ الذُّنُوبَ الَّتِي تَرُدُّ الدُّعاءَ، وَ اغْفِرْ لِيَ الذُّنُوبَ الَّتِي تُنْزِلُ الْبَلاءَ، وَ اغْفِرْ ليَ الذُّنُوبَ الَّتي تَحْبِسُ غَيْثَ السَّماءِ. وَ اغْفِرْ لِيَ الذُّنُوبَ الَّتي تَكْشِفُ الْغِطاءَ، وَ اغْفِرْ لِيَ الذُّنُوبَ الَّتِي تُعَجِّلُ‏ الفَناءَ، وَ اغْفِرْ لِيَ الذُّنُوبَ الَّتِي تُورِثُ النَّدَمَ، وَ اغْفِرْ لِيَ الذُّنُوبَ الَّتِي تَهْتِكُ الْعِصَمَ، وَ الْبِسْنِي دِرْعَكَ الْحَصِينَةَ الَّتِي لا تُرامُ، وَ عافِنِي مِنْ شَرِّ ما أَخافُ‏ بِاللَّيْلِ وَ النَّهارِ فِي مُسْتَقْبَلِ سَنَتِي هذِهِ. اللَّهُمَّ رَبَّ السَّمواتِ السَّبْعِ، وَ رَبَّ الأَرَضِينَ السَّبْعِ وَ ما فيهِنَّ وَ ما بَيْنَهُنَّ، وَ رَبَّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ، وَ رَبَّ السَّبْعِ الْمَثانِي وَ الْقُرْآنِ الْعَظِيمِ، وَ رَبَّ إِسْرافِيلَ وَ مِيكائِيلَ وَ جَبْرَئِيلَ، وَ رَبَّ مُحَمَّدٍ خاتَمِ النَّبِيِّينَ وَ سَيِّدِ الْمُرْسَلِينَ. أَسْأَلُكَ بِكَ وَ بِما تَسَمَّيْتَ بِهِ‏، يا عَظِيمُ انْتَ الَّذِي تَمُنُّ بِالْعَظِيمِ، وَ تَدْفَعُ كُلَّ مَحْذُورٍ، وَ تعْطِي كُلَّ جَزِيلٍ، وَ تُضاعِفُ مِنَ الْحَسَناتِ الْكَثِيرَ بِالْقَلِيلِ‏ وَ تَفْعَلُ ما تَشاءُ. يا قَدِيرُ يا اللَّهُ يا رَحْمنُ، صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ الْبِسْنِي في مُسْتَقْبَلِ سَنَتِي هذِهِ سِتْرَكَ، وَ اضِئْ وَجْهِي بِنُورِكَ، وَ أَحِبَّنِي‏ بِمَحَبَّتِكَ، وَ بَلِّغْ بِي رِضْوانَكَ، وَ شَرِيفَ كَرائِمِكَ وَ جَزِيلَ‏ عَطائِكَ، مِنْ خَيْرِ ما عِنْدَكَ وَ مِنْ خَيْرِ ما انْتَ مُعْطِيهِ أَحَداً مِنْ خَلْقِكَ سِوى‏ مَنْ لا يَعْدِلُهُ عِنْدَكَ أَحَدٌ فِي الدُّنْيا وَ الآخِرَةِ، وَ الْبِسْنِي مَعَ ذلِكَ عافِيَتِكَ. يا مَوْضِعَ كُلِّ شَكْوى‏، وَ يا شاهِدَ كُلِّ نَجْوَى، وَ يا عالِمَ‏ كُلِّ خَفِيَّةٍ، وَ يا دافِعَ ما تَشاءُ مِنْ بَلِيَّةٍ، يا كَرِيمَ الْعَفْوِ، يا حَسَنَ التَّجاوُزِ، تَوَفَّنِي عَلى‏ مِلَّةِ إِبْراهِيمَ‏ وَ فِطْرَتِهِ وَ عَلى‏ دِينِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سُنَّتِهِ، وَ عَلى‏ خَيْرِ الْوَفاةِ، فَتَوفَّنِي، مُوالِياً لِأوْلِيائِكَ وَ مُعادِياً لِأعْدائِكَ‏. اللَّهُمَّ وَ امْنَعْنِي [فِي هذِهِ السَّنَةِ] مِنْ كُلِّ عَمَلٍ اوْ فِعْلٍ اوْ قَوْلٍ يُباعِدُنِي مِنْكَ، وَ اجْلِبْنِي الى‏ كُلِّ عَمَلٍ اوْ فِعْلٍ اوْ قَوْلٍ يُقَرِّبُنِي مِنْكَ فِي هذِهِ السَّنَةِ يا ارْحَمَ الرَّاحِمِينَ، وَ امْنَعْنِي مِنْ كُلِّ عَمَلٍ اوْ فِعْلٍ اوْ قَوْلٍ يَكُونُ مِنِّي أَخافُ سُوءَ عاقِبَتِهِ وَ أَخافُ مَقْتَكَ إِيَّايَ عَلَيْهِ، حِذارَ انْ تَصْرِفَ وَجْهَكَ الْكَرِيمَ عَنِّي، فَاسْتَوْجِبُ بِهِ نَقْصاً مِنْ حَظٍّ لِي عِنْدَكَ، يا رَءُوفُ يا رَحِيمُ. @tahzib_haghani
هدایت شده از امید حسینی
دعای امام کاظم علیه السلام به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان صفحه ۲ از ۲ اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي فِي مُسْتَقْبَلِ هذِهِ السَّنَةِ، فِي حِفْظِكَ وَ جِوارِكَ وَ كَنَفِكَ، وَ جَلِّلْنِي عافِيَتَكَ، وَ هَبْ لِي كَرامَتَكَ، عَزَّ جارُكَ وَ جَلَّ ثَناؤُكَ وَ لا إِلهَ غَيْرُكَ. اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي تابِعاً لِصالِحِي مَنْ مَضى‏ مِنْ أَوْلِيائِكَ، وَ الْحِقْنِي بِهِمْ، وَ اجْعَلْنِي مُسَلِّماً لِمَنْ قالَ بِالصِّدْقِ عَلَيْكَ مِنْهُمْ. وَ أَعُوذُ بِكَ يا الهِي انْ تُحِيطَ بِي خَطِيئَتِي وَ ظُلْمِي وَ إِسْرافِي عَلى‏ نَفْسِي، وَ اتِّباعِي لِهَوايَ وَ اشْتِغالِي بِشَهَواتِي‏، فَيَحُولُ ذلِكَ بَيْنِي وَ بَيْنَ رَحْمَتِكَ وَ رِضْوانِكَ، فَأَكُونُ مَنْسِيّاً عِنْدَكَ‏ مَتَعَرِّضاً لِسَخَطِكَ وَ نَقِمَتِكَ. اللّهُمَّ وَفِّقْنِي لِكُلِّ عَمَلٍ صالِحٍ تَرْضى‏ بِهِ عَنِّي، وَ قَرِّبْنِي الَيْكَ زُلْفى، اللّهُمَّ كَما كَفَيْتَ نَبِيَّكَ مُحَمَّداً صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ آلِهِ هَوْلَ عَدُوِّهِ، وَ فَرَّجْتَ هَمَّهُ، وَ كَشَفْتَ كَرْبَهُ، وَ صَدَقْتَهُ‏ وَعْدَكَ، وَ انْجَزْتَ لَهُ عَهْدَكَ. اللَّهُمَّ فَبِذلِكَ فَاكْفِنِي‏ هَوْلَ هذِهِ السَّنَةِ وَ آفاتِها، وَ أَسْقامِها وَ فِتَنَها. وَ شُرُورَها وَ أَحْزانَها، وَ ضِيقَ الْمَعاشِ فيها، وَ بَلِّغْنِي بِرَحْمَتِكَ كَمالَ الْعافِيَةِ، بِتَمامِ دَوامِ النِّعْمَةِ عِنْدِي الى‏ مُنْتَهى‏ اجَلِي. أَسْأَلُكَ سُؤالَ مَنْ أَساءَ وَ ظَلَمَ، وَ اسْتَكانَ‏ وَ اعْتَرَفَ، انْ تَغْفِرَ لِي ما مَضى‏ مِنَ الذُّنُوبِ الَّتِي حَصَرَتْها حَفَظَتُكَ، وَ أَحْصاها كِرامُ مَلائِكَتِكَ عَلَيَّ، وَ انْ تَعْصِمَنِي اللَّهُمَّ مِنَ الذُّنُوبِ فِيما بَقِيَ مِنْ عُمْرِي الى‏ مُنْتَهى‏ اجَلِي. يا اللَّهُ يا رَحْمنُ صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَ اهْلِ بَيْتِ مُحَمَّدٍ، وَ آتِنِي كُلَّما سَأَلْتُكَ وَ رَغِبْتُ فيهِ الَيْكَ، فَإِنَّكَ امَرْتَنِي بِالدُّعاءِ وَ تَكَفَّلْتَ بِالإِجابَةِ، يا ارْحَمَ الرَّاحِمِينَ‏.» الإقبال بالأعمال الحسنة (ط - الحديثة) ؛ ج‏1، صص 118-.115 سایر منابع: الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏4، ص72؛ من لا يحضره الفقيه، ج‏2، ص102؛ المقنعة، ص320؛ تهذيب الأحكام (تحقيق خرسان)، ج‏3، ص106؛ مصباح المتهجد و سلاح المتعبد، ج‏2، ص604. @tahzib_haghani
هدایت شده از امید حسینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◽️ مجموعه 🔸 بیانات حجت‌الاسلام و المسلمین همتیان درباره فضیلت ماه مبارک رمضان و شرح فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی 🔸 قسمت اول @tahzib_haghani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈•꧁༼﷽༽꧂•┈ 💢 موعظه‌ای نافذ از شهید درباره استفاده از فرصت استثنایی ماه مبارک همراه با ابیات زیبایی از سعدی شیرازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◽️ مجموعه 🔸 بیانات حجت‌الاسلام و المسلمین همتیان درباره فضیلت ماه مبارک رمضان و شرح فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی 🔸 قسمت دوم 🌍مقر تولید محتوای مدرسه علمیه علوی ╭┅───── 🔰@magharealavi ╰┅────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◽️ مجموعه 🔸 بیانات حجت‌الاسلام و المسلمین همتیان درباره فضیلت ماه مبارک رمضان و شرح فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی 🔸 قسمت سوم 🌍مقر تولید محتوای مدرسه علمیه علوی ╭┅───── 🔰@magharealavi ╰┅────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 وقتی کریم بودن خداوند بهانه‌‌ای برای بی‌پروایی نسبت به ارتکاب گناه می‌شود
شهید علامه : تعلیمات خلاف حقیقت برخی مبلغین موجب گشت که مردم از دین فراری شوند و خداشناسی را مستلزم قبول محرومیت و تحمل بدبختی و ذلت این جهانی بپندارند. 📗 علل گرایش به مادی‌گری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◽️ مجموعه 🔸 بیانات حجت‌الاسلام و المسلمین همتیان درباره فضیلت ماه مبارک رمضان و شرح فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی 🔸 قسمت چهارم 🌍مقر تولید محتوای مدرسه علمیه علوی ╭┅───── 🔰@magharealavi ╰┅────
🔴 آزمون ها در تاریخ 31 فروردین (سه شنبه) برگزار خواهد شد. ⏰ ساعت و مواد آزمون: ✅مرحله اول: پانزده گفتار 🕛 ساعت ١٢ ✅مرحله دوم : اسلام و نیازهای زمان جلد١ 🕚 ساعت ۱۱ ✅مرحله سوم : حیات اخروی 🕙 ساعت ۱۰ ✅مرحله سوم : امامت و رهبری 🕘 ساعت ٩ 🛑توجه: شرکت کنندگان مرحله سوم در دو ساعت آزمون دارند کتاب امامت و رهبری و زندگی جاوید حیات اخروی
هدایت شده از مقر تولید محتوای مدرسه علمیه علوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◽️ مجموعه 🔸 بیانات حجت‌الاسلام و المسلمین همتیان درباره فضیلت ماه مبارک رمضان و شرح فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی 🔸 قسمت پنجم 🌍مقر تولید محتوای مدرسه علمیه علوی ╭┅───── 🔰@magharealavi ╰┅────
شرح دعای44 صحیفه سجادیه.mp3
2.57M
🔉 بیانات حضرت آیت اللَّه‏ خوشوقت ره 🌺 الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي هَدَانَا لِحَمْدِهِ وَ جَعَلَنَا مِنْ أَهْلِهِ لِنَكُونَ لِإِحْسَانِهِ مِنَ الشَّاكِرِينَ ⬅️ دعای ورود به () ⬅️ چهار فراز اول هر درباره ماه مبارک چیست؟ 🔰کانال رسمی حضرت آیت اللَّه‏ خوشوقت تهرانی (ره) 🆔 @Khoshvaght_ir