📡 دفتر ارتباطات فرهنگی و کانون طلوع مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در راستای اهداف خود برگزار میکنند
🗓 دوشنبه 1401/8/30 ساعت 19
🗂 موضوع: هیجان دوره نوجوانی و راهکارهای کنترل آن
👤 سخنران: حجتالاسلام دکتر رضا مهکام؛
عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)
🚚 رسانه شوید
🔶 نشانی ورود به جلسه👇
🌐https://heyatonline.ir/kanoon.tolloe
🌐 سایت دفتر ارتباطات فرهنگی
🌐 http://dpfqom.iki.ac.ir
🔷 كانال دفتر ارتباطات فرهنگی
🆔 @difqom
🌐 کانال و سایت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir
🌐 https://iki.ac.ir
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
💠منشور روحانیت (۱۳)
مأمور به ادای تکلیف
🔸️همه ما مامور به ادای تکلیف و وظیفه ایم، نه مامور به نتیجه.
🔹️اگر همه انبیا و معصومین در زمان و مکان خود مکلّف به نتیجه بودند، هرگز نمی بایست از فضای بیشتر از توانایی عملِ خود فراتر بروند، سخن بگویند و از اهداف کلی و بلند مدتی که هرگز در حیات ظاهری انان جامهی عمل نپوشیده است، ذکری به میان آورند.
#منشور_روحانیت
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🔰روحانیون بایستی در مسائل اجتماعی وارد شوند ...
🔰وظيفه اين است كه با زبان روحانيت و با زبان انبياء با مردم حرف بزنيد؛ با تحكم نبايد باشد، با روحيهى سياسىكارانه نبايد باشد...
▫️روحانيون #وظائف_اجتماعى هم دارند.
▫️روحانيون بايستى در مسائل اجتماعى وارد شوند؛
▫️منتها آن نكتهى اساسى اين است كه اين ورود روحانى در مسائل اجتماعى بايد ورود همراه با #روحانيت باشد، نه با تحكم؛
▫️اگر با #تحكم شد، ديگر فايدهاى ندارد.
▫️خصوصيت روحانى اين است كه با روحانيت، با اخلاق، با نصيحت، با ارائهى راه، اطراف قضيه را آگاه كند، مشتاق كند، قانع كند، به يك كارى وادار شوند.
▫️اگر با تحكم شد، فايدهاى ندارد.
📎بیانات در جمع علمای شیعه و سنی کرمانشاه، ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🔸سخنان قابل توجه علیرضا پناهیان در جمع اساتید و طلاب حوزه درباره حوادث اخیر
🔹 یکی از عوامل حوادث اخیر جامعه، نارضایتی مردم از وضعیت فعلی است. ریشۀ این نارضایتی دو چیز است: یکی اینکه، فکر میکنند مرغ همسایه غاز است و مردم دیگر کشورها وضع بهتری دارند، مثلاً مردم کشورهای غربی را واقعاً خوشبخت میدانند درحالیکه اگر وارد متن زندگی آنها بشوند میبینند که اینطور نیست.
🔹 در این موارد روش قرآن این است که وضعیتِ بد زندگی کافرانه را توضیح میدهد و ترسیم میکند، گاهی قرآن با مثالهای عجیبی این مطالب را توضیح میدهد که ظاهر زندگی آنها، تو را فریب ندهد، آنها چیزهایی مثل آرامش تو را ندارند.
🔹 ما در توصیف تمدن غرب ضعیف هستیم، مثلاً در بیان اینکه تمدن غرب واقعاً لذتبخش، آرامشبخش، قدرتمند و سعادتمند نیست. توصیف ما باید طوری باشد که منجر بشود به «كَرَّهَ إِلَيْكُمُ الْكُفْرَ وَ الْفُسُوقَ وَ الْعِصْيانَ» (حجرات،7)
🔹 ما میخواهیم همهچیز را به ایمان مردم واگذار کنیم. مثلاً وقتی میخواهیم بگوییم غیبت نکن، میگوییم غیبت نکن و الّا خدا تو را عذاب میکند! درحالیکه خودِ خدا اینقدر حزباللهی نیست، وقتی میخواهد بفرماید غیبت نکن، میفرماید: آدمخور نباش! «أَ يُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَنْ يَأْكُلَ لَحْمَ أَخيهِ مَيْتاً» (حجرات،12) غیر از عذاب قیامت، زشتی غیبت، مثل خوردن گوشت برادر مرده است.
🔹 ما نتوانستهایم زشتیها و خرابیهای تمدن غرب را به مردم نشان بدهیم. حتی بسیاری از مذهبیها و انقلابیها قبول ندارند که تمدن غرب رو به اضمحلال است و پلیدیاش را حس نمیکنند.
🔹 غرب واقعاً قدرت ندارد. قرآن میفرماید: «الَّذينَ كَفَرُوا وَ صَدُّوا عَنْ سَبيلِ اللَّهِ أَضَلَّ أَعْمالَهُم» عمل کافران تباه است؛ یعنی خدا در قرآن، کفر را بیعرضه و ناتوان نشان میدهد. تنها چیزی که کافران دارند مهلت است، حقیقتی ندارند.
🔹 بسیاری از کلمات ما در نقد تمدن غرب، اشتباه است. مثلاً میگوییم «#اومانیزم غربی فقط به فکر غرائز انسان است» بله، آنها ادّعای غرائز میکنند ولی غرائز را نابود کردند! آنها حتی لذّت شهوانی را هم دارند از بین میبرند. آنها بهمعنای واقعی عیّاشی نمیکنند بلکه با بهرهگیری غلط از لذتهای مادی، همین لذتها را هم تباه میکنند.
🔹 تا وقتی که #تمدن_غرب در ذهن کسی عمیقاً فرو نریخته باشد، نه معنای ولایت را میفهمد و نه معنای حقیقی دین را. اصلاً نمیتواند ولایت و دین را فهم بکند چه رسد به اینکه قدرش را بداند! شاید «مرگ بر آمریکا» هم بگوید اما حقیقتش را درک نکرده؛ در طول انقلاب برخی از این افراد را دیدهایم که از تندترین نیروهای حزباللهی بودند اما بعداً از ضدّانقلابهای درجهیک شدند.
🔹 ریشۀ دیگر نارضایتی این است که بعضیها نمیدانند ما داریم به سمت یک تمدن عالی حرکت میکنیم و این هم یک امر ممکن و شدنی است؛ ما آن را محقق خواهیم کرد چون نرمافزارش را داریم. ولی آن را #تبیین نکردهایم، مثلاً جامعۀ مهدوی را درست توصیف نکردهایم! اگر ما این تمدن را توصیف کنیم، همه آن را قبول میکنند. اصلاً لازم نیست درستی آن تمدن را اثبات کنید چون تصور آن آینده حتماً تصدیقش را بهدنبال میآورد.
🔹 یک زمانی بعد از دوم خرداد، برخی میگفتند که دورۀ انقلاب و این حرفها گذشته و ما به سوی جامعۀ مدنی میرویم؛ یعنی همان جامعهای که #لیبرال_دموکراسی میگوید. ولی الآن دیگر کسی برای #جامعۀ_مدنی بهعنوان یک تئوری فکری، آیندهای قائل نیست که برای مردم ترسیم بکند.
🔹 همانطور که یک زمانی با تفکر کمونیستی مبارزه میکردیم و بعد از مدتی این #تفکر از بین رفت، الان هم میشود گفت که تفکرات غربی و غربگرایی هم در حال نابودی است.
🔹 الان دیگر لازم نیست وقت خودمان را برای نقد تمدن غرب، تلف کنیم، بهجای آن «حقیقت #تمدن_غرب» را به مردم نشان بدهیم. اگر حقیقت تمدن غرب را برای مردم توصیف کرده بودیم الآن بعضی از بچههای ما فریب آن تمدن را نمیخوردند که حتی برایش تظاهرات کنند.
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #کلیپ_تصویری
🔰 حتما این سخنان ارزشمند #استاد_عالی در خصوص فتنههای سخت در آخرالزمان رو با دقت گوش بدین.
حدیث امام رضا علیه السلام: تمنوا الفتنه؟؟
#لبیک_یا_خامنه_ای
#بدون_شک_این_بساط_شرارت_جمع_خواهدشد
#جهاد_تبیین
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
1498357504_-391626978.mp3
3.96M
🎙 #کلیپ_صوتی
#امید_مهمترین_ابزار_پیشرفت
🔹حضرت آیتالله خامنهای: «امید مهمترین ابزار پیشرفت است و دشمن روی این متمرکز شده؛ دشمن از همهی توان دارد استفاده میکند برای القای ناامیدی، برای القای بنبست. یک جوانی هم که با مسائل دنیا آشنا نیست، گاهی میبینید تحت تأثیر قرار میگیرد، او هم مأیوس میشود؛ وقتی مأیوس شد، کار نمیکند. پیشرفت احتیاج دارد به امید. دشمن روی امید ملّت ایران متمرکز است.» ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
🎧 بشنوید
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🔥وقتی عربستان می سوزد!
🔹 روز یکشنبه ٢٩ آبان ١۴٠١، عربستان با همه توان تلاش کرد پیش نویس قطعنامه ای جهت محکومیت جمهوری اسلامی به «نقض حقوق بشر» در شورای حقوق بشر سازمان ملل به تصویب برساند.
🔹اما در رأی گیری، عملکرد کشورهای عربی جالب بود:
تنها مراکش به پیشنهاد عربستان رأی مثبت داد.
الجزایر، موریتانی، لیبی، تونس، کویت، امارات، قطر، مصر و اردن به این پیشنهاد رای ممتنع دادند.
و رأی لبنان، عراق، سوریه و عمان هم به این قطعنامه منفی بود.
❇️ این رویداد نشان داد که کفه تحولات در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا به نفع کیست!
✍دکتر کوشکی
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📡 قرائت قرآن کریم برای اولین بار در تاریخ جام جهانی
والشمس و القمر بحسبان... و خورشید و ماه روی حساب منظمی می چرخند
و این یعنی زیبایی، زیبایی فرهنگی و حفظ سنت ها و ارزش ها در رویدادی که غربی ها آن را برای خود و از آن خود انگاشته بودند
باید قطر را تحسین و تمجید کرد که این چنین نبرد با گلوبالیسم فرهنگی را به عرصه بزرگترین رویداد ورزشی جهان کشاند و از هویت و حیثیت یک میلیارد و اندی مسلمان در کشوری اسلامی دفاع کرد و این چقدر برای غرب پرستان بی هویت ایرانی غم انگیز و درد اور است...
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
💠منشور روحانیت (۱۴)
خطر انقلابینماها
🔸️من به طلاب عزیز هشدار می دهم که:
▪️علاوه بر این که باید مواظب القائات روحانی نماها و مقدس مآبها باشند،
▪️از تجربه تلخ روی کار آمدن انقلابینماها و به ظاهر عقلای قوم -که هرگز با اصول و اهداف روحانیت آشتی نکرده اند- عبرت بگیرید...
🔹️که مبادا گذشتهی تفکر و خیانت آنان فراموش و دلسوزی های بی مورد و سادهاندیشی ها سبب مراجعتِ آنان به پُستهای کلیدی و سرنوشتساز نظام شود.
#منشور_روحانیت
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
📚معرفی و دریافت #کتاب سیر مطالعاتی عقاید و کلام اسلامی»
📋اگرچه علم کلام و عقائد اسلامی از جایگاه ویژهای در علوم اسلامی برخوردار است با این حال آشنا نبودن طلاب با روش صحیح مطالعهی این علم، موجب کم شدن انگیزه تحصیل در این رشته شده است. به این منظور، معاونت تهذیب حوزههای علمیه اقدام به تدوین و انتشار کتاب سیر مطالعاتی عقاید و کلام اسلامی نموده است.
📌این کتاب دارای مقدمه و ۶ بخش میباشد:
۱- معرفی کلی مراحل سیر مطالعاتی عقاید و کلام اسلامی
۲- سیر مطالعاتی دوره پیشرفته
۳- سیر مطالعاتی دوره پاسخ به شبهات عقیدتی
۴- کتابشناسی دوره عمومی
۵- کتابشناسی دوره پیشرفته
۶- کتابشناسی پاسخ به شبهات عقیدتی.
📤 دریافت فایل کتاب🔻
https://hojre-nama.ir/wp-content/uploads/2022/09/t-98.pdf
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
درس اخلاق 25.8.1401_1.mp3
15.01M
#درس_اخلاق
🔻درس اخلاق آیت الله ناصری
▫️مدرسه علمیه شفیعیه
🔹حوادث اخیر نباید مانع فعالیت حوزه های علمیه شود
🔹سبک زندگی استکبار حاکمیت ظالم بر مظلوم است
➕کانال اطلاع رسانی دفتر آیت الله ناصری
https://eitaa.com/joinchat/3957915652C49ee0fab57
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ کنار تیم ایران
⚽️ نماهنگ ویژه KHAMENEI.IR به مناسبت حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲
🇮🇷 #برای_ایران
📥 سایر کیفیتها👇
https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=51381
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
مستحب است برای میت در اولین شب دفن او، نماز هدیه خوانده شود که به "نماز وحشت" معروف است در حدیث نبوی آمده است: «هیچ ساعتی برای میّت، شدیدتر از شب اول قبر نیست، پس با صدقه دادن به اموات خود رحم کنید و اگر چیزی برای صدقه نداشتید، یکی از شما دو رکعت نماز برای میت بخواند.»
کیفیت نماز وحشت: دو رکعت است که به یکی از دو روش خوانده می شود:
روش اول: در رکعت اول سوره حمد و آیة الکرسی و در رکعت دوم سوره حمد و ده مرتبه سوره انا انزلناه می خواند و بعد از نماز می گوید: «اللهمّ صَل علی محمّدٍ و آل محمّد وَ ابْعَثْ ثوابَها إلی قَبر فُلان بن فُلانْ (به جای "فلان بن فلان" نام میّت و پدرش را ببرد).
احتیاط آن است که در آیة الکرسی هر ۳ آیه تا «هُم فیها خالدون» خوانده شود.
روش دوم: در رکعت اول، یک مرتبه سوره حمد و دو مرتبه سوره توحید و در رکعت دوم یک مرتبه سوره حمد و ده مرتبه سوره تکاثر می خواند و بعد از سلام می گوید: «اللهمّ صل علی محمّدٍ و آل محمّد وَ ابْعَثْ ثوابَها إلی قَبر فُلان بن فُلانْ (به جای "فلان بن فلان" نام میّت و پدرش را ببرد).
فضیلت نماز: در روایت است که خداوند متعال از همان ساعت که نماز خوانده می شود هزار فرشته به قبر آن میّت ــ در حالی که با هر یک از آن ها جامه و حُلّه ای است ــ می فرستد و تا روزی که در صور دمیده می شود (قیامت) قبر او وسعت پیدا می کند و به کسی که این نماز را می خواند، به عدد آنچه آفتاب بر آن می تابد، حسنه داده می شود و چهل درجه، رفعت پیدا میکند.
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
مستحب است برای میت در اولین شب دفن او، نماز هدیه خوانده شود که به "نماز وحشت" معروف است در حدیث نبوی
نمازلیله الدفن حضرت آیت الله قافی
(محمدحسن ابن ابوالقاسم)
ان شاالله بخوانیم وسفارش کنیم بخوانند
به قول قدیمی ها نون قرضی هست
بخونید تابراتون بخونند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رابطه شرارت و نصرت!
◽️ با این نگاه، هیچگاه دست مؤمنین خالی نیست.
🎙بیانات #استاد_عابدینی در جمع دانشجویان
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
⭕️ از خطر مغول بالاتر
🎙 حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه):
◻️ گرفتاری همه ما برای این است که ما #تزکیه_نشدهایم، #تربیت_نشدیم.
🔸 عالِم شدند، تربیت نشدند، دانشمند شدهاند، تربیت نشدهاند، تفکراتشان عمیق است لکن تربیت نشدهاند.
◻️و آن خطری که از عالمی که تربیت نشده است و تزکیه نشده است بر بشر وارد میشود آن خطر از خطر مغول بالاتر است.
🔸 #غایت_بعثت، این #تزکیه است، غایت آمدن انبیا این تزکیه است و دنبالش آن تعلیم.
◻️ اگر نفوسی تزکیه نشده و تربیت نشده وارد بشوند در هر صحنه، در صحنه توحید، در صحنه معارف الهی، در صحنه فلسفه، در صحنه فقه و فقاهت، در صحنه سیاست، در هر صحنهای که وارد بشوند، اشخاصی که تزکیه نشدند و تصفیه نشدند و از این شیطان باطن رها نشدند، خطر اینها بر بشر، خطرهای بزرگ است.
صحیفه امام، ج ۱۴، ص ۳۹۱
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
معنویت انقلابی؛ گسترش قلمرو تکالیف و اخلاق اسلامی در عصر امام خمینی - استاد عالم زاده نوری.docx
779.9K
📗معنویت انقلابی؛ گسترش قلمرو تکالیف و اخلاق اسلامی در عصر امام خمینی
✍️حجة الاسلام عالم زاده نوری
◽️متن سخنرانی در هیئت امام حسن مجتبی(علیهالسلام)
◽️اردیبهشت 1398
◽️کاری از خانه طلاب جوان
#معنویت
#طلبه_عصر_انقلاب
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
#حدیث
🌷امیرالمؤمنین عليه السلام:
رَوِّ تَحْزِمْ فإذا اسْتَوْضَحْتَ فاجْزِمْ
فكر كن، تا دور انديش شوى و چون همه جوانب كار برايت روشن شد، آن گاه تصميم قطعى بگير.
بحار الأنوار، ج15، ص341
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🔰 مراقبت از چشم
از آقای نجابت نقلشده که استادشان آیتالله سید علی آقا قاضی میفرمود: من بیست سال از این چشمهایم مواظبت کردم که به نامحرم نگاه نکنم. [ در فضایی مثل نجف که زنانش پوشیه میزدند.] در اثر این مراقبت از چشم، خداوند یک خدا ترسی در من ایجاد کردهاست که بهمحض ورود نامحرم پلک من خودبهخود بسته میشود.
📚کتاب از داستانها باید آموخت، ص ۷۸ و ۷۹
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🔰امروز #پیشرفت وظیفهی ما است.
🔳من عرض میکنم
📌وظیفهی همهی ما ــ هم مسئولین کشور، هم آحاد مردم، هم روشنفکران جامعه، هم جوانان فعّال و نخبگان جامعه، هم جوامع علمی؛ چه #حوزهی_علمیّه، چه دانشگاهها ــ این است که بدانیم باید #پیشرفت کنیم.
🔷امروز پیشرفت وظیفهی ما است؛
🔹در همهی زمینهها. باید پیشرفت کنیم؛
🔹باید پیشرفت علمی کنیم،
🔹باید پیشرفت هنری کنیم،
🔹باید پیشرفت اقتصادی کنیم،
🔹باید پیشرفت سیاسی کنیم؛
🔶این پیشرفتها نظام را مستحکم میکند، به نظام اقتدار میدهد.
🔸وقتی شما اقتدار پیدا کردید، دشمن نمیتواند نگاهِ چپ به شما بکند.
🔸هدف دشمن این است که ارکان اقتدار را متزلزل کند؛ میبینید دیگر؛ نمیخواهند نظام مقتدر باشد.
🟢ما همه باید پیشرفت را دنبال کنیم، چون پیشرفت ما را مقتدر میکند، ما را خودکفا میکند، ما را مستحکم میکند.
🟢اگر چنانچه این پیشرفتها ــ هم پیشرفت علمی، هم #پیشرفت_معنوی_و_اخلاقی، هم پیشرفت اقتصادی، هم پیشرفت سیاسی ــ ادامه پیدا کند که بحمدالله تا حالا [چنین] بوده، دشمن مضطرب میشود؛ دشمن از این بسیار بیمناک است و خب هر چه تلاش دارد به کار میبرد که نگذارد.
🎙امام خامنه ای در جمع مردم اصفهان | ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🔯علما و دوری از #گناه
🖇غضب نسبت به فتنه گرها
⏹مرحوم آیت اللّه خوشوقت در مقابل کسانی که فتنه گر بودند، غضب داشتند و به دیگران نیز توصیه میکردند که از آن ها دوری کنند و در مجالس خود راه ندهند.
میگفت:
نگذارید این ها دور و برتان باشند؛ چون شما را هم با خود میبرند.
#علما_و_دوری_از_گناه
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🎙امام خامنهای:
▫️ وقتی تقوا پیشه کردید، مشکلات، کورهراهها از جلوی شما عقب خواهد رفت و راه درست برای شما روشن خواهد شد.
▫️اگر #تقوا داشته باشید، موجب فرقان است: یَجعَل لَکُم فُرقانًا؛
▫️فرقان یعنی #قدرت_تشخیص؛ [این] خیلی مهم است.
▫️ما در همهی مسائل زندگی نیاز داریم به قدرت تشخیص که راه درست را از نادرست، حق را از باطل تشخیص بدهیم؛ با «تقوا» فرقان به وجود میآید، قدرت تشخیص به وجود میآید.
▫️یک چیز دیگر: وَ مَن یَتَّقِ اللهَ یَجعَل لَهُ مَخرَجاً -«مَخرَج» یعنی #بنبستشکنی- اگر تقوا باشد، بنبستی وجود ندارد، بنبست در کارتان نیست.
▫️در همهی زمینهها اگر تقوا داشته باشید، مراعات کنید، همان پروای مورد نظر و ملاحظهی از خدای متعال را داشته باشید، بنبستی در مقابل شما وجود ندارد.
▫️و بصیرت [هم به انسان میدهد]. اینها وعدههای قرآنی است برای تقوا.
▫️ومَن اَصدَقُ مِنَ اللهِ قیلًا؛ هیچ کس، هیچ وعدهدهندهای صادقتر از خدای متعال نیست؛
▫️وقتی خدای متعال وعده میدهد، تحقّق پیدا میکند، قطعی است و در این شکّی نیست.
📎بیانات در دیدار مسئولان نظام| ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
جلسه سوم قسمت 2.m4a
33.78M
#حدیث خوانی
#اصول_کافی
حاج آقا #اکبریان
#جلسه سوم اول آذر ۱۴۰۱
قسمت دوم
بخشی از این قسمت پاسخ به پرسش های طلاب حاضر در جلسه میباشد.
📊 #اطلاعنگاشت | مشت نمونه خروار
رهبر انقلاب: در مقابل القای ناامیدی توسط دشمن، یک واقعیّتی وجود دارد: ما داریم پیش میرویم... در همین چند هفتهای که در بعضی از خیابانها چهار نفر آدم شریر یا فریبخورده اغتشاش درست کردند، کارهای بزرگی انجام گرفته که اگر مقایسه کنیم هفتههای دیگر و ماههای دیگر را، یک نتیجهی بزرگی به دست میآید؛ من حالا میشمرم اینهایی را که در همین چند هفته اتّفاق افتاده.۱۴۰۱/۰۸/۲۸
📹 کلیپ مرتبط را ببینید:
https://khl.ink/f/51390
📥 نسخه قابل چاپ 👇
https://khl.ink/f/51391
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd