ویژه نامه میلاد امام صادق.pdf
810.5K
🎁 نگاهى گذرا به سیره قرآنى امام صادق علیه السلام
#ویژه_نامه
#میلاد_امام_صادق
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
34.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فیلم کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و میهمانان کنفرانس وحدت. ۱۴۰۲/۷/۱۱
💻 Farsi.Khamenei.ir
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
.
📚کتاب «زندگی مطلوب طلبه»
تبیین نوین از زندگی مطلوب طلبه در تناسب با عصر انقلاب اسلامی
✍️حجت الاسلام محمدرضا فلاح شیروانی
🔆در این کتاب با خوانشی تربیتی از الگوی امام خمینی (ره)، سعی شده گامی به سوی تعریف یک تیپ تخصصی متناسب با آنچه که در عصر انقلاب اسلامی از طلاب توقع و انتظار میرود برداشته شود.
💡در این کتاب، ابتدا درخصوص اهمیت «یافتن راه» در طلبگی سخن گفته میشود و نویسنده برخی از تجربههای خویش را در این زمینه مختلف مطرح میکند و سپس به عناصر ضروری میپردازد که برای یافتن راه در طلبگی و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی نیاز است.
🖇همچنین در این اثر به شاخصههای لازم برای کارکرد درست راهیابی انقلابی پرداخته میشود.
📍چند گروه از مهمترین شاخصهها در این زمینه عبارتند از:
۱- شاخصههای بینشی
۲- شاخصههای ارزشی
۳- شاخصههای متناسب با طرحهای راهبردی
۴- شاخصههای متناسب با دیدهبانی
🏷معرفی بیشتر کتاب در سایت حجره نما
https://hojre-nama.ir/?p=5487
#طلبگی
#معرفی_کتاب
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🔰 #سرخط_دیدار | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و میهمانان کنفرانس وحدت ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
💠درباره شخصیت والای پیامبر اعظم(ص) و حق عظیم او بر گردن بشریّت
🌟پیامبر اعظم، این خورشید تابان عالم هستی، به گردن همهی آحاد بشریّت حق دارد.
🔻اینها دردهای عمیق بشر است:
💢جهل
⭕️فقر
💢ظلم
⭕️تبعیض
💢غرق شدن در شهوات
⭕️مفاسد اخلاقی
💢آسیبهای اجتماعی
⭕️بیایمانی
💢بیهدفی
📜پیامبر اعظم نسخهی درمان این دردها را به بشر عرضه کرد.
📌خداوند متعال میفرماید که 💠يا اَيُّهَا الَّذينَ ءامَنُوا استَجيبوا لِلّٰهِ وَ لِلرَّسولِ اِذا دَعاكُم لِما يُحييكُم💠
✨حیات را پیغمبر به شما میدهد.
☑️این حیاتی است که:
🔹هم سعادت دنیا را تأمین میکند،
🔸هم دل شما را آباد میکند،
🔹هم روح شما را روشن میکند،
🔸هم زندگی شما را زندگی شیرینی قرار میدهد،
🔹هم ادامه دارد، این حیات تمامشدنی نیست، آسیبپذیر نیست، ابدی است.
👆حقّ پیغمبر بر گردن بشریّت اینها است.
◀️ما در مقابل پیغمبر مدیونیم.
♻️اگر میخواهیم این حقّ عظیم پیغمبر را جبران کنیم، راهش این است:
👌جاهِدوا فِی اللَّهِ حَقَّ جِهادِه؛ جهاد کامل.
📍جهاد در همهی میدانها:
👈میدان علم
👈میدان سیاست
👈میدان معرفت
👈میدان اخلاق
⚔️امروز دشمنی با اسلام از همیشه آشکارتر است
❗️یک نمونهی جاهلانهی آن، اهانت به قرآن کریم است
❌اشارهی من در این قضیّه، اصلاً به آن انسان نادان و جاهلی که این کار را میکند نیست؛
⭕️بحث سر آن عناصر پشت صحنه است.
⬅️آن کسی که با قرآن دشمنی میکند، با:
🔘معرفت
🔘حکمت
🔘انسانسازی
🔘بیداری انسانها
⚠️دشمنی میکند.
👆با این کارها:
❗️خودشان را رسوا میکنند.
💡قرآن روزبهروز روشنتر میشود.
❗️کسانی هم که حالا به بهانهی آزادی بیان و این حرفهای تکراریِ دروغِ غلط این کارها را توجیه میکنند، پیش مردم دنیا آبروی خودشان را میبرند.
⁉️آیا در این کشورهایی که اجازه داده میشود به قرآن اهانت بشود، اجازه میدهند به نمادهای صهیونیستی تعرّض بشود؟
❎چه جوری و با چه زبانی [بهتر از این] میتوان اثبات کرد که اینها تحت تأثیر سلطهی صهیونیستهای غاصب و ظالم و جنایتکار و غارتگر دنیا هستند.
💠درباره وحدت مسلمین و مقابله با دخالت و زورگویی آمریکا
⁉️دشمن اتّحاد کیست؟
❇️دشمنان اتّحاد مسلمین آن کسانی هستند که اگر کشورهای اسلامی و دولتهای اسلامی با هم متحّد بشوند، آنها ضرر میبینند.
✅اگر کشورهای اسلامی یک خطّ مشی واحدی را در مسائل اساسی و کلّی خودشان اتّخاذ کنند، قدرتهای زورگو نمیتوانند در امور داخلی اینها یا در سیاست خارجی اینها دخالت کنند.
🔖آمریکا امروز:
📌ضربهی اقتصادی میزند،
📌ضربهی سیاسی میزند،
📌نفت سوریه را میدزدند میبرند،
📌داعشِ خونخوار را برای روزی که [اگر] باز به آن احتیاج داشته باشند، در اردوگاههای خودشان حفظ میکنند
📌در سیاست خارجیِ دولتهای منطقه دخالت میکنند
📌حتّی در بعضی از کشورها، در سیاستهای داخلیشان هم دخالت میکنند.
⬆️با هم باشیم تا از جنگافروزی آمریکا جلوگیری کنیم.
💢این جنگهای منطقه تقریباً بدون استثنا عامل خارجی دارد.
👈 این اختلافات مرزی و امثال اینها نمیتواند به یک چنین درگیریهایی بینجامد که ما در این چند سال در این منطقه دیدهایم.
💵 تحریک کردند، وارد شدند، پول خرج کردند، اشرار را در مقابل مردم مظلومِ غیر نظامی به حرکت واداشتند.
🔎نخبگان کشورها، سیاستمداران کشورها، سران کشورها روی این مسئله واقعاً فکر کنند.
↙️هیچ کشوری از اتّحاد چیزی از دست نمیدهد [بلکه] چیزی به دست میآورد.
🔖مسئله فلسطین و رژیم صهیونیستی
💢رژیم صهیونیستی لبریز از کینه و غیظ است؛ نه فقط نسبت به ما، نسبت به کشورهای دیگر هم همینجور است.
◀️البتّه قرآن میگوید: قُل موتوا بِغَيظِكُم؛ بله، خشمگین باشید و از خشم بمیرید؛ و همین هم خواهد شد، دارند میمیرند.
💎مسئلهی اوّل دنیای اسلام، مسئلهی فلسطین است.
🚨دولتهایی که قمار عادّیسازی [روابط] با رژیم صهیونیستی را برای خودشان سرمشق و شیوهی کار قرار میدهند... باخت منتظر اینها است.
💪امروز نهضت فلسطین از همیشهی این هفتاد هشتاد سال سرحالتر است.
♦️این نهضت به نتیجه خواهد رسید و همانطور که امام بزرگوار (رضوان اللّه علیه) از رژیم غاصب به «سرطان» تعبیر کردند، حتماً این سرطان به فضل الهی به دست خود مردم فلسطین و نیروهای مقاومت در کلّ منطقه ریشهکن خواهد شد؛ انشاءاللّه.
🍀امیدواریم خداوند متعال به امّت اسلامی سربلندی عطا کند و شرافت و رفعت عنایت کند تا بتواند انشاءاللّه از استعدادهای بینظیر طبیعی و انسانیای که برخوردار است بیشترین استفاده را بکند.
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🔰 طراحی سامانه جامع تهذیبی تربیتی طلاب حوزه علمیه
🔹معاون تهذیب و تربیت حوزههای علمیه گفت: سامانه جامع تهذیبی – تربیتی طلاب در سال تحصیلی جدید در دسترس حوزویان قرار میگیرد.
حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم زاده نوری، معاون تهذیب و تربیت حوزههای علمیه در گفتوگویی، طراحی سامانه جامع تهذیبی – تربیتی طلاب را از برنامههای جدید این معاونت عنوان کرد و افزود: این سامانه در سال تحصیلی جدید در دسترس طلاب قرار میگیرد.
📌وی با بیان اینکه در این سامانه تمامی اطلاعات غیر آموزشی هر طلبه ثبت میشود افزود: اطلاعاتی از قبیل میزان توانمندی طلبه در زمینههای قرآنی، میزان شرکت در برنامههای تهذیبی و تربیتی از جمله مواردی است که در این سامانه ثبت و امتیازات خاصی برای آن درنظر گرفته میشود.
🔊 معاون تهذیب و تربیت حوزههای علمیه راه اندازی طرح مطالعاتی آثار رهبر معظم انقلاب را از دیگر برنامههای درنظر گرفته شده برای سال تحصیلی جدید برشمرد و گفت: طلاب در کنار شرکت در سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری و علامه مصباح یزدی، میتوانند در این دوره هم ثبت نام کنند.
ادامه در👇:
https://tahzib.ismc.ir/?p=2950
#اخبار
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حوزه علمیه قم و اصفهان با همکاری دیگر مراکز پژوهشی و دانشگاهی برگزار میکنند:
🔵 دومین رویداد همایش ملی «سالک الی الله »
⬅️ تبیین سیره و اندیشه اخلاقی، تربیتی و مهدوی حضرت #آیت_الله_ناصری اصفهانی (ره)
🗓 ۱۳ مهرماه ۱۴۰۲ ساعت ۸ صبح
🌎قم - میدان معلم - سالن ائمه اطهار (علیهم السلام)
🏷از عموم فرهیختگان، اساتید و طلاب و دانشجویان دعوت به عمل میآید در این مراسم شرکت فرمایند.
📡 پخش زنده همایش با ترافیک اینترنتی رایگان از تلویزیون اینترنتی حوزه
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
27.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔆کار عالم، کار امام است.
📌استاد محمدرضا عابدینی
🔰سلسله جلسات تبیین طلبه تراز انقلاب اسلامی
#طلبه
#انقلاب_اسلامی
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
😍 فرصت طلایی رو از دست نده😍
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
📣📣 مــــــژده 📣📣 مــــــژده
🔻ویـــژه روحانیـــون🔻
🔴 دوره هــای مجــازی مهارت افــزایی مبلغـان(طـلاب آقـا)
🟡 با موضوع:
💕 امـر بـه معـروف و نـهی از منڪــر💕
🟢 لــیـنـڪ ثــبــت نــام :
👉 amrn.ir/d
👉 amrn.ir/d
👉 amrn.ir/d
💚 به راحتی، فقط ظرف ۳۰ ثانیه ثبت نام کنید، بزن رو لینک👆😉
🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺
#فرصت_طلایی🤌
#ویژه_روحانیت💫
🇮🇷 بـه جمـع آمـرین بپیـوندیـد
🆔 @aamerin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙امام خامنه ای:
#خدمت از مهمترین شئونات فقها و بزرگان
#کار_جهادی
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
30.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽
⚪️ هر وقت راحتی؛ متوقفی!
▫️ استاد واسطی
⚪️ تفکر و تمدن شبکهای
⚪️ @vaseti
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
📚سیر مطالعاتی آثار استاد علی صفایی حائری(ره)
▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️
1️⃣ فصل اول سیر مطالعاتی:
تولد انسان از خود
👈 کتاب های اصلی این فصل شامل ۹ عنوان میباشد.
https://eitaa.com/einsad/4385
#موشن_گرافی فصل اول
https://eitaa.com/einsad/4388
2️⃣ فصل دوم سیر مطالعاتی:
بلوغ انسان در جامعه
👈کتاب های اصلی این فصل شامل ۸ عنوان میباشد.
https://eitaa.com/einsad/4386
#موشن_گرافی فصل دوم
https://eitaa.com/einsad/4389
3️⃣ فصل سوم سیر مطالعاتی:
فهم عمیق مبانی رشد
👈کتاب های اصلی این فصل شامل ۱۶ عنوان میباشد.
https://eitaa.com/einsad/4387
#موشن_گرافی فصل سوم
https://eitaa.com/einsad/4390
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🎙مقام معظم رهبری:
ما جز با #کار_جهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم.
روحیّهی جهادی یعنی کار را برای خدا انجام دادن، کار را وظیفهی خود دانستن، همهی نیروها را در راهِ کارِ درست به میدان آوردن؛ این روحیّهی جهادی است.
🔔🔔🔔#اطلاعیه
معاونت تهذیب و تربیت، از همۀ نیروها و #طلاب #جهادی در سراسر کشور با توانمندی پژوهشی جهت فعالیت در عرصه اخلاق، تربیت و معنویت، دعوت به همکاری مینماید:
📍گردآوری محتوا و منابع
📍تحقیق در متون دینی
📍طرح نویسی
📍تلخیص متن
📍 تهیه گزارش
📍تایپ و ویراستاری
📍صفحه آرایی
📍خبرنگاری
📍مصاحبه علمی
📍تجربه نگاری
📍 و ...
💎افرادی که در موارد فوق، مهارت و علاقه به مشارکت جهادی دارند از طریق آدرس زیر ثبت نام نمایند:
https://formafzar.com/form/cbpo9
#جهاد_تهذیبی
#جهاد_تربیتی
#جهاد_فرهنگی
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/3433889827C48be11f7a9
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
#حکایت_و_دعایی_سودمند_برای
#گشایش_در_کارها
مؤلف گوید: شیخ ما ثقة الاسلام نوری(نُوَّرَاللهُمرقَدَهُ) در کتاب «دارالسلام» از شیخ خود مرحوم خلد مقام، عالم ربانی، جناب حاج ملاّ فتحعلی سلطانآبادی نقل فرموده است: که فاضل مقدس آخوند ملاّ محمّد صادق عراقی درنهایت سختی و پریشانی و بدحالی بود و از هیچ راهی در کارش گشایشی فراهم نمیآمد تا آنکه شبی در خواب دید که در یک وادی خیمه بزرگی با گنبدی برپاست، پرسید این خیمه از کیست؟
گفتند: از کهف حصین [دژ محکم] و غیاث مضطر مستکین [یاریگر بیچاره درمانده] امام قائم حضرت مهدی و امام منتظر مرضی (عجلّ الله فَرَجَهُ) میباشد. پس با شتاب خدمت آن حضرت شرفیاب شد و سختی حال خود را به آن جناب عرضه داشت و از آن بزرگوار دعایی برای گشایش کار و رفع غم خویش خواست.
امام عصر او را به سیدی از اولاد خود ارجاع داد و به او و خیمهاش اشاره فرمود. آخوند از خدمت حضرت بیرون آمده و به خیمهای که حضرت به آن اشاره فرموده بود رفت. دید که سید سند و حبر معتمد [دانشمند مورد اطمینان] عالم امجد مؤید، جناب آقا سید محمّد سلطانآبادی است که در آن خیمه روی سجّاده نشسته، مشغول دعا و قرائت است.
آخوند به محضر سید سلام کرد و حکایت حال خود را برای او بازگفت. سید او را برای گشایش کار و فراخی روزی دعایی تعلیم کرد. پس از بیدار شدن از خواب درحالیکه آن دعا در خاطر او بود آهنگ خانه سید کرد با آنکه آخوند پیشازاین خواب با سید به دلیلی که بیان نمیکرد رابطه خوبی نداشت و او را ترک گفته بود.
چون به خدمت سید رسید او را به همان صورت که در خواب دیده بود مشاهده کرد که در مصلّایش نشسته، مشغول ذکر و استغفار است، به سید سلام کرد، سید جواب سلامش را داد و لبخندی زد، چنانکه گویا از داستان آگاه باشد!
پس آخوند از سید برای گشایش کار خود دعایی خواست. سید همان دعایی را که در خواب به او آموخته بود تعلیم کرد، آخوند مشغول به آن دعا شد و در اندک مدتی دنیا از هرسو به او روی آورد و از سختی و تنگدستی نجات یافت.
مرحوم حاج ملاّ فتحعلی سید را به تعریف و تمجید شایستهای می ستود و چندی به زیارتش نائل شده و زمانی چند هم افتخار شاگردی او را داشت. سید در خواب و بیداری به آخوند سه چیز را آموخته:
اوّل: آنکه پس از سپیدهدم دست بر سینه گذارد و هفتاد مرتبه «یا فَتّاح» [ای گشاینده مشکلات] گوید.
دوّم: آنکه به خواندن این دعا که در کتاب کافی است پشتکار و استمرار به خرج دهد. دعایی که حضرت رسول(صلیاللهعلیهوآله) به فردی از صحابه خویش که به ناخوشی و پریشانی مبتلا بود آموخت و از برکت خواندن این دعا ناخوشی و پریشانی در اندک زمانی از او برطرف شد:
لَا حَوْلَ وَلَا قُوَّةَ إِلّا بِاللّٰهِ، تَوَكَّلْتُ عَلَى الْحَيِّ الَّذِي لَايَمُوتُ، وَالْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِى لَمْ يَتَّخِذْ وَلَداً، ولَمْ يَكُنْ لَهُ شَرِيكٌ فِى الْمُلْكِ، وَلَمْ يَكُنْ لَهُ وَلِيٌّ مِنَ الذُّلِّ وَكَبِّرْهُ تَكْبِيراً.
هیچ نیرو و توانى نیست جز به خداى [بلندمرتبه بزرگ]، توکل کردم بر زنده جاودانی که هرگز نمیمیرد و ستایش خدای را که فرزندی نگرفته و در فرمانروایی شریکی برایش نبوده و از خواری و ناتوانی سرپرستی نداشته است و بیاندازه بزرگش شمار.
سوّم: آنکه به دنبال نمازهاى صبح «دعایى» که از شیخ بزرگوار ابن فهد روایت شده را بخواند.
این اوراد و اذکار را باید غنیمت شمرد و به خواندن آنها اهتمام داشت و از فوائدش غفلت نکرد.
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
شیخ ابن فَهد در کتاب «عدّة الدّاعی» از امام رضا(علیهالسلام) روایت کرده:
هرکس پس از نماز صبح این کلمات را بر زبان جاری کند، حاجتی نخواهد مگر آنکه برایش فراهم شود و خداوند آنچه برای او اهمیت دارد برایش آماده سازد و آن کلمات این است:
بِسْمِ اللّٰهِ وَصَلَّى اللّٰهُ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِهِ، ﴿وَأُفَوِّضُ أَمْرِى إِلَى اللّٰهِ إِنَّ اللّٰهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ، فَوَقَاهُ اللّٰهُ سَيِّئاتِ مَا مَكَرُوا﴾، ﴿لَاإِلٰهَ إِلّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّى كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ، فَاسْتَجَبْنَا لَهُ وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَكَذَلِكَ نُنْجِى الْمُؤْمِنِينَ﴾. ﴿حَسْبُنَا اللّٰهُ وَنِعْمَ الْوَكيلُ، فَانْقَلَبُوا بِنِعْمةٍ مِنَ اللّٰهِ وَفَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ﴾، مَا شَاءَ اللّٰهُ لَا حَوْلَ وَلَا قُوَّةَ إِلّا بِاللّٰهِ، مَا شَاءَ اللّٰهُ لَامَا شَاءَ النَّاسُ؛
مَا شَاءَ اللّٰهُ وَإِنْ كَرِهَ النَّاسُ، حَسْبِىَ الرَّبُّ مِنَ الْمَرْبُوبِينَ، حَسْبِىَ الْخالِقُ مِنَ الْمَخْلُوقِينَ، حَسْبِىَ الرَّازِقُ مِنَ الْمَرْزُوقِينَ، حَسْبِىَ اللّٰهُ رَبُّ الْعالَمِينَ، حَسْبِى مَنْ هُوَ حَسْبِى، حَسْبِى مَنْ لَمْ يَزَلْ حَسْبِى، حَسْبِى مَنْ كَانَ مُذْ كُنْتُ لَمْ يَزَلْ حَسْبِى، حَسْبِىَ اللّٰهُ، لَاإِلٰهَ إِلّا هُوَ، عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ، وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ.
به نام خدا، درود خدا بر محمد و خاندانش، «من کارم را به خداوند وامی گذارم؛ زیرا خداوند به بندگان بیناست؛ پس [در نتیجۀ واگذاری کارش به خداوند] خداوند او را از نقشه های شوم آنان [که می خواستند بر ضد وی به کار گیرند] حفظ کرد»، «معبودی جز تو نیست، تو [از هر عیب و نقصی] منزّهی، همانا من [به سبب کناره گیری از قومم بدون اِذن تو،] از ستمکاران بر خود هستم؛ پس دعایش را مستجاب کردیم و از اندوه نجاتش دادیم و مؤمنان را این گونه نجات می دهیم»، «خداوند برای ما بس است و او نیکو کارسازی است؛ [آنان بدون توجه به سخنان منافقان و عوامل نفوذی در جنگ «حَمراءُ الاَسَد» شرکت کردند]، پس با نعمت و احسانی بزرگ از سوی خدا [از جبهۀ جنگ] بازگشتند درحالی که هیچ آسیبی به آنان نرسیده بود» آنچه خدا بخواهد همان میشود، هیچ نیرو و توانی نیست جز به خدای [بلندمرتبه بزرگ]؛ آنچه خدا بخواهد آن میشود نه آنچه مردمان بخواهند؛ آنچه خدا بخواهد خواهد شد گرچه مردمان خوش ندارند، کفایت میکند پروردگار مرا از یاری پروردگان، آفریدگار مرا از کمک آفریدهها، روزی دهنده مرا از لطف روزیخواران، خدای یکتا پروردگار جهانیان کفایتم میکند، مرا بس است آنکه بهحقیقت مرا بس است، مرا بس است آنکه همواره مرا بس است، مرا بس است آنکه همواره از آنگاهکه بودهام مرا بس بوده است، مرا بس است خدایی که معبودی جز او نیست، بر او توکل نمودم و اوست پروردگار عرش بزرگ.
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔖دستور العمل های #آیت_الله_ناصری برای تقرب به امام زمان علیه السلام
#امام_زمان
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🌹 #قرار_عاشقی
🍀 غروب جمعه هدیه میکنیم 100 سوره قدر به حضرت #بقیةاللهالأعظم (عج) به نیت عافیت، رضایت و زمینهسازی ظهور حضرت
💠 #قدمی_برای_ظهور
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
#معرفی_کتاب
📚#مجموعه_مهارت_های_طلبگی
📌جلد 30|چگونه پژوهش کنم؟
✍️ سید حمید حیدری ثانی
🖇کانون اندیشه جوان
👈اگر نگاه نسل جوان به پژوهش تغییر کند، در نهادهای آموزشی تحقیقات پرثمرتری به بار خواهد آمد. نیز این پژوهشها از آفاتی همچون بیانگیزگی پژوهشگران مصون میماند و دیگر به اجبار در پژوهش نیاز نخواهد بود. کتاب حاضر با نگاه به سیره بزرگان حوزه و مفاهیم بنیادین دینی، جایگاه پژوهش را در زندگی طلبگی نشان میدهد.
🛒مشاهده و خرید کتاب
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
⏱ منتشر شد...
🎙 قسمت پنجم از فصل اول
✳️ " از تَبار کی هَستی ؟ " ✳️
از اینجا بشنوید 👇👇
🎙 فصل اول | قسمت پنجم | " از تَبار کی هَستی ؟ "
📻 پادکست حجره - کاری از رادیو روایت
🌀 به حجره ما خوش آمدید 🌀
#معرفی_کتاب
📚الگوی تفکر از منظر آیت الله سیدعلی خامنه ای
✍️مسلم امیری طیبی
👈این کتاب در دو فصل کلی تدوین شده است:
1.روش شناسی و تجزیه و تحلیل اطلاعات؛
2. تبیین الگوی تفکر از منظر آیت الله خامنه ای که شامل چیستی، چرایی و چگونگی تفکر کردن می شود.
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
☑️ امام خامنهای ۴ روز پیش:
رژیم غاصب صهیونیستی، رفتنی است.
🔺 این سرطان بدست فلسطینیان و نیروهای مقاومت ریشهکن خواهد شد.
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #اختصاصی | به پایان سلام کن!
🔸 ما گفتیم رژیم صهیونیستی ۲۵ سال دیگر را نمیبیند، خودشان عجله کردند و زودتر میخواهند بروند!
📌رهبر معظم انقلاب، ۱۴۰۲/۰١/١۵
💡#طوفان_الاقصی
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵نبرد هوایی با پاراگلایدر و پاراموتور
هیچکس در دنیا فکرش رو نمی کرد نیروهای مقاومت با پاراموتور به نبر آخر با جنگنده های پیشرفته اسقاطیل بروند.
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🌹۱۶ مهر سالروز شهادت حبیب دلها
شهید حسین همدانی
🕊شادی روح بلندش صلوات
روابط عمومی سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه الغدیر
@btyazd99
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘️رزق لایحتسب...
#رزق
#امام_خامنه_ای
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
بيانيه مركز مديريت حوزه هاي علميه به مناسبت پيروزي هاي مسرت بخش جبهه مقاومت فلسطين در برابر رژيم اسراييل
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
✅قابل توجه طلاب محترم حافظ قرآن و نهج البلاغه
🟣 نکاتی درباره ضوابط و شیوه پرداخت شهریه حفاظ
👈 به اطلاع اساتید، مبلغان، فضلا و طلاب محترم می رساند:
1️⃣ شهريه حفاظ به عنوان هديه مقام معظم رهبري (دام ظله العالي) جهت تشويق و توجه بيشتر طلاب به موضوع حفظ قرآن کريم، نهج البلاغه و صحيفه سجاديه به صورت ماهانه و تا حداکثر یکسال پرداخت ميشود و ادامه آن منوط به احراز مجدد شرایط می باشد.
2️⃣ طلاب محترم با داشتن شرايط ذیل، مشمولِ دریافت شهریه حفاظ می شوند:
1. وضعيت شهريه فعال در دفتر شهريه
2. داشتن پرونده آموزشی فعال در مراکز اصلی حوزه ای
3. تأیید حفظ از سوي مراكز تخصصي قرآن و عترت در مراكز حوزه اي با لحاظ شاخص های کمی و کیفی مانند مقدار حفظ و حسن آن
3️⃣ مبالغ شهريه حفاظ قرآن بر اساس حفظ هر 5 جزء پرداخت گشته و محدوده حفظ نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نیز به صورت یک ششم لحاظ می گردد.
4️⃣ مراکز حوزه ای در حال ارسال اطلاعات لازم جهت محاسبه و پرداخت شهریه حفاظ می باشند و به محض تکمیل اطلاعات، مبالغ با معوقات پرداخت می گردد.
♦️ جهت اطلاع از جزئیات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی امین مراجعه نمایید:
🌐 Amin11.ir
🆔 https://eitaa.com/joinchat/413401443Ce926a23cc4
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
الگوی «عمل جهادی» از دیدگاه امام خامنه ای (مد ظله العالی).pdf
291.6K
📚الگوی «عمل جهادی» از دیدگاه امام خامنه ای (مد ظله العالی)
✍️اکبر محمدعلی زاده، ساسان زارع
#عمل_جهادی
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🔻سه شنبه در مدرسه فیضیه برگزار می شود:
✊ اجتماع عظیم حوزه و حوزویان در حمایت از جبهه مقاومت و فلسطین
◻️ اجتماع بزرگ حوزویان در حمایت از جبهه مقاومت و فلسطین، روز سه شنبه ۱۴۰۲/۷/۱۸ ساعت ۱۰/۳۰ صبح در مدرسه مبارکه فیضیه از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، شورایعالی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه و سایر نهاد های حوزوی با حضور، علما، اساتید ، اعضای جامعه مدرسین و شورای عالی، طلاب برادر و خواهر و با سخنرانی یکی از اعضای جامعه مدرسین برگزار خواهد شد.
___________________
:::::🇮🇷 کانال رسمی 🇮🇷:::::
مرکز مدیریت حوزههای علمیه
@ismcir
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd