◼️ حجتالاسلام محمد پور از طلاب فاضل همدان در حادثه روز گذشته مسیر گلزار شهدای کرمان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
◻️ خبرگزاری حوزه، شهادت این طلبه فاضل را به حوزه علمیه همدان و خانواده آن شهید تبریک و تسلیت می گوید.
@HawzahNews / خبرگزاریحوزه
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
💎 راهکاری برای ملاقات و شناخت حضرت ولی عصر (عج)
🔻حضرت ولی عصر (عج):
وَ لَوْ اَنَّ أشياعَنا وَ فَقَّهُمُ اللّه ُ لِطاعَتِهِ، عَلى اجْتِماعٍ مِنَ الْقُلُوبِ فى الْوَفاءِ بِالْعَهْدِ عَلَيْهِمْ، لَما تأخَرَّ عَنْهُمُ الْيُمْنُ بِلِقائنا، وَ لَتَعَجَّلَتْ لَهُمْ السَّعادَةُ بِمُشاهِدَتِنا، عَلى حقِّ الْمَعْرِفَةِ وَ صِدْقِها مِنْهُمْ بِنا، فَما يَحْبِسُنا عَنْهُمْ إلاّ ما يَتَّصِلُ بِنا مِمّا نُكْرِهُهُ
❇️ اگر دلهاى شيعيان ما كه خداوند آنان را براى اطاعت خودش موفق كند در وفاكردن به پيمانشان يكى بود، هرگز سعادت و ملاقات ما از آنان به تأخير نمى افتاد، بلكه سعادت ديدار با ما همراه با شناخت و صداقت براى آنان زود به دست مى آمد، چيزى جز كارهاى ناشايست آنان ما را از ايشان محبوس نمیسازد.
📚 بحارالأنوار، ج ۵۳، ص ۱۷۷
#امام_زمان
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🖼#نمایشگاه_عملکرد معاونت تهذیب و تربیت
🔹شماره 2
☘️راهبردهای تحولی برمبنای آسیبشناسی؛
در برنامهریزی راهبردی معاونت تهذیب و تربیت، ابتدا با نگاهی جامع و کلان، ارکان و عرصههای تهذیب و تربیت شناسایی شدند که عبارتاند از «جهتگیری کلان»، «مدیریت» تهذیب و تربیت، «ساختار» و سازمان، «مناسبات سازمانی» و ارتباطات، «محتوا»، «برنامه»، «عملکرد»، «نیروی انسانی»، «محصولات و خدمات»، «سازه» و فضای تهذیب و تربیت (پیکره کلی شامل همه عناصر) و ...
سپس در هر یک از عرصهها پس از ترسیم وضعیت مطلوب، مهمترین آسیبها و مسائل شناسایی شدند و برای رسیدن از وضعیت موجود به مطلوب، راهبردهایی طراحی شد. همچنین ذیل راهبردها ، راهکارها، تدابیر، طرحها و برنامههایی در نظر گرفته شده است...
بر این اساس، به نظر میرسد اگر این راهبردهای تحولی در معاونت تهذیب و تربیت دنبال شوند، ارتقا و تعالی تهذیب و تربیت در حوزههای علمیه بصورت چشمگیری رقم خواهد خورد، إنشاءالله...
راهبرد محوری تهذیب و تربیت در ورای همه این راهبردها، «تربیت ایمانی، آرمانی و جهادی» است که در «نظریه بنیادین تربیت» تبیین گشته است...
در پوسترهای بعدی، اشاره مبسوطتری به این راهبردها، راهکارها و برنامهها خواهد شد...
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
♨️ مواظب تروریست ها نباشیم!
🔹 می گویند شخصی به نام مشتی رجب خری داشت و دزدان شبانه خر او را از طویله دزدیدند. مردم که صبح با آه و ناله او مواجه شدند، هرکدام چیزی گفتند. یکی گفت که تقصیر معمار است که دیوار طویله و خانه را کوتاه ساخته؛ دیگری گفت: نه تقصیر خر است که نه عرعر کرده و نه سروصدایی ایجاد کرده. نفر سوم گفت که تقصیر خود توست که قفل درست وحسابی استفاده نمی کنی و نفر بعد گفت: همه اش تقصیر پلیس هاست که خوب گشت نمی زنند و تنبل هستند. مشتی رجب فریاد زد: «عجب! انگار تمام شهر تقصیر دارند و تنها دزد بی گناه است». داستان خر مشتی رجب، آیینه تمام نمای برخورد برخی افراد جامعه با مصائب و مشکلات است.
🔸 در جریانات کنونی، نباید کانون توجه از نفرت انگیز بودن ترور و تروریسم به سوی مطالب حاشیه ای منحرف شود. جلوگیری از تطهیر ترور و تروریست، تضعیف حافظان امنیت و هتک حرمت شهیدانِ مظلوم، سه اصل اساسی برای حفظ انسجام ملی و ارتقای امنیت است.
🌐 جهت مطالعه بیشتر و مشاهده منابع، کلیک کنید.
🌐 https://btid.org/fa/news/276066
📎 #حاج_قاسم
📎 #کرمان_تسلیت
📎 #حادثه_تروریستی
📎 #ایران_تسلیت
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه
@banketolidat
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
سلام بر شهدای مظلوم #هویزه
🌹شهید حسین علمالهدی زیر ذرهبین ماموران ساواک بود. در اولین دستگیری، وی را در بند نوجوانان زندانی کردند؛ پس از مدتی که خانواده حسین موفق به دیدنش میشوند، وی در پاسخ به اینکه چه چیزی لازم داری که برایت بیاوریم، گفت: «فقط یک جلد قرآن برایم بیاورید.»
🔹دانشجوی سال دوم دانشگاه مشهد در رشته تاریخ بود، با شروع جنگ تحمیلی همراه با گروهی از دانشجویان و نیروهای بسیجی، به سوی جبهههای دفاع حق علیه باطل شتافت.
🌹قبل از شهادت
🔹حسین چند شب قبل از شهادتش در جواب سوال دوستش که پرسید: «تو فکری سید؟» گفت: «وقتی وارد هویزه شدم تصمیم گرفتم هر چه از قرآن و نهجالبلاغه فراگرفتهام، در عمل پیاده کنم. حالا احساس میکنم که روز پرداخت نزدیک است و بهزودی پاداش خود را دریافت خواهم کرد.»
جمعی از دانشجویان رزمنده سراسر کشور به فرماندهی شهید سیدمحمدحسین علمالهدی عملیات نصر در روز 16 دیماه سال 1359 بر علیه نیروهای مزدور رژیم بعثی عراق در منطقه هویزه و سوسنگرد انجام دادندکه منجر به پیروزیها و دستاوردهای مهم و قابلتوجه نظامی شد.
لکن علیرغم دفاع جانانه دانشجویان رزمنده، در ادامه عملیات این رزمندگان با کمبود تجهیزات نظامی مواجه شدند و مظلومانه و غریبانه در روز 16 دیماه سال 1359 در محل فعلی یادمان شهدای هویزه به شهادت رسیدند و پیکر پاکشان در همان جا آرام گرفت.
بهپاس قدردانی و یادآوری رشادت قهرمانانه شهید سید محمدحسین علمالهدی و دانشجویان و فرهیختگان شهید، روز 16 دیماه، روز «شهدای دانشجو» نام گرفت.
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
💠 سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم
🎙با بیان حضرت آیت الله مدبری
🗓 هر هفته شنبه ها
ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰
📌 خیابان شهید قندی، کوچه معراج ۱۴، منزل آقای خورشید
🌐 برای مشاهده آنلاین جلسات به لینک زیر در آپارات مراجعه نمایید.
🆔 https://www.aparat.com/khorshid_hedayat/live
📲لینک دعوت به کانال ایتای استاد
🆔 https://eitaa.com/khorshid_hedayat
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🔔 ثبت نام تکمیل ظرفیت مراکز تخصصی و موسسات عالی حوزوی تمدید شد
◻️ معاونت آموزش حوزه علمیه قم در اطلاعیه ای اعلام کرد:
ثبتنام تکمیل ظرفیت نیمسال دوم مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزوی تا روز پنجشنبه ۲۱ دیماه ۱۴۰۲ تمدید شد.
⏱ آخرین مهلت ثبتنام: پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲
لینک ثبتنام:
https://paziresh.ismc.ir
سطح دو: تفسیروعلوم قرآن
سطح سه: تفسیر موضوعی، امامت باگرایش مهدویت، شیعه شناسی،
مشاوره این ترم فقط ثبت نام دارد، و کلاسها ترم بعد: یعنی اول سال تحصیلی آینده برگزارخواهد شد.
آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی متعاقبا اطلاع رسانی میشود.
@HawzahNews / خبرگزاریحوزه
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🔖امام خامنه ای مدظله العالی:
📜عن عطاء بن یَسار، عن عائشة قالَت: قال رسولُ الله«صلیاللهعلیهوآله»: ما خُیِّرَ عمّارُ بن یاسر بین أمرَین الّا اِختارَ أشدَّهما.(امالی، صفحۀ ۴۹۰).
✨این، روایتی است از پیغمبر در مدح و تمجید از جناب عمّار یاسر. راوی هم جناب عایشه، زوجۀ پیغمبر اکرم است. تقریباً یک معیاری را دست میدهد.
🔆میفرماید: هرگز عمّار بین دو کار مخیّر نشد یعنی دو کارِ نیک، دو کارِ خیر، مگر اینکه سختترینِ آن دو کار را انتخاب کرد.
🎁فرض بفرمایید انسان میخواهد مالی را صدقه بدهد؛
👈🏻یک طور صدقه دادن کارِ آسانی است، مثلاً در صندوق صدقات یک پولی میاندازد.
👈🏻یک طور هم کارِ سختتری است، و آن اینکه انسان میگردد، آن مستحِقِّ حقیقی را پیدا میکند و پول را به دست او میرساند. این، سختتر است.
📌اگر جناب عمّار بین این دو کار مخیّر میشد، کار سخت را انتخاب میکرد.
🗡یا فرض بفرمایید جناب عمّار هم در زمان پیغمبر که جوان بود، هم در زمان امیرالمؤمنین که پیرمردی شده بود، در جهاد شرکت میکرد. به دو صورت میشود در جبهه کار انجام داد؛ بعضی کارها آسان است، بعضی کارها سخت، او سختتر را انتخاب میکرد. لذا در جنگ صفّین، جناب عمّار سختترین کار را انتخاب کرده بود یعنی هم میجنگید، شمشیر میزد، هم آن کسانی را که دچار وسوسه و تردید میشدند، با استدلال، با بیان وافی و شافی، آنها را هدایت میکرد و این، از جملۀ کارهای مهمی بود که جناب عمّار انجام میداد.
📍 این، یک ضابطۀ تقریباً کلّی است که:
🚶🏻انسان بالطبع، #سهلگرا است، کارِ آسانتر را ترجیح میدهد.
⏰اگر از لحاظ زمانی هم دو کار در طول یکدیگر قرار داشته باشند، ما اوّل سراغِ آن کارِ آسان میرویم و آن را انتخاب میکنیم!
🎭امروز در مواجهۀ با جبهۀ عظیمی از #دشمن که با انواع و اقسام ترفندها و ابزارها،
#ابزارهای_سخت، #ابزارهای_نرم، در مواجهۀ با نظام اسلامی و با اسلام در واقع، با پرچم برافراشتۀ اسلام قرار گرفته است،
🎯بعضی از کارها کار آسانی است،
🧩بعضی از کارها سخت است،
💭فکرکردن لازم دارد،
📖مطالعه کردن و دقت کردن لازم دارد،
🔍فحص لازم دارد،
👥پیدا کردن یاران و همکاران لازم دارد.
🏷 اینها کارهای سخت است که ما معمولاً میرویم سراغ آسانترها! آن کاری که آسان است، آنرا انجام میدهیم.
❗️اگر رسیدیم به کار سخت، آنها را هم یا انجام میدهیم، گاهی هم انجام نمیدهیم. اما ترجیح میدهیم کارِ سهل را! یعنی #سهلگرائی، #آسانگرائی، دنبال کارهای آسان بودن. و این، غیر از سهلانگاری است، آسانگیری است.
🤚آسانگیری حرف دیگری است، کاری را که پیچیده است، انسان به پیچیدگیِ آن توجه نکند، آنرا با نگاه سطحی نگاه کند. این، #سهلانگاری است.
🤷🏼♂️سهلگرائی این است که انسان دنبال کار آسان برود، کار سخت را رها کند!
📌 درس خارج فقه صلوة مسافر جلسۀ ۱۳۹؛ تاریخ ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd