eitaa logo
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
623 دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.5هزار ویدیو
598 فایل
💠کانال معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد #قرآن_حدیث #اخلاق_طلبگی_خانواده تلفن: ۳۶۲۲۴۴۲۴_۰۳۵ داخلی ۳ 🆔 @Rezadehghaninejad 🆔 @quran3080 کانال های حوزه مدیریت 🆔 @HEYazd آموزش @amoozesh660 مرکزمشاوره سماح 🆔 @samah_yazd
مشاهده در ایتا
دانلود
زیارات سه گانه اربعین3.1.pdf
1.43M
زیارات سه گانه اربعین التماس دعای خیر 🍃 شادی ارواح طیبه شهدا و امام شهیدان و اموات و ذوی الحقوق الفاتحه مع السوره و الصلوات همگان زیارت اربعین را در روز اربعین برای رفع مشکلات کشور بخوانیم ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
. 💠 مضامین اصلی زیارت ۱. ترسيم سيما و گواهی به اوصاف برجسته امام حسين(ع) سلام، نشانه تولاّی شيعی نسبت به اولياي دين . ▫️السَّلامُ عَلى وَلِيِّ اللّهِ وحَبيبِهِ اللّهُمَّ إنّي أشهَدُ أنَّهُ وَلِيُّكَ ... ۳. ويژگيهاي ▫️الفائِزُ بِكَرامَتِكَ، أكرَمتَهُ بِالشَّهادَةِ ... ۳. فلسفه قيام عاشورا ▫️ليسْتَنْقِذَ عِبادَك مِنَ الْجَهالَةِ وَحَيرَةِ الضَّلالَةِ ۴. شناخت چهره مخالفان ▫️وقَد تَوازَرَ عَلَيهِ مَن غَرَّتهُ الدُّنيا ... ۵. جهاد تا شهادت ▫️فجاهَدَهُم فيكَ صابِرا مُحتَسِبا... ۶. لعن و تبرّي از دشمنان ▫️اللّهُمَّ فَالْعَنْهُمْ لَعْناً وَبيلاً.. ۷. پيوند امام با خطّ رسالت ▫️السَّلامُ عَلَيكَ يَابنَ رَسولِ اللّهِ... ۸. حيات سعادتمندانه ▫️عشتَ سَعيدا ومَضَيتَ حَميدا ۹. بيزاري از همفكران اهل ظلم ▫️وعَدُوٌّ لِمَنْ عاداهُ ۱۰. تأكيد بر دودمان پاك ▫️اشْهَدُ اَنَّك كنْتَ نُوراً فىِ‏الْأَصْلابِ الشَّامِخَةِ ۱۱. جايگاه والاي امامت و ائمّه(ع) ▫️وأشهَدُ أنَّكَ مِن دَعائِمِ الدّينِ وأركانِ المُسلِمينَ ... ۱۲. ايمان، تسليم، تبعيّت ▫️وأشهَدُ أنّي بِكُم مُؤمِنٌ وبِإِيابِكُم موقِنٌ... ۱۳. اعلام مَواضع ▫️فمَعَكُم مَعَكُم لا مَعَ عَدُوِّكُم... ۱۴. درود پاياني ▫️صلَواتُ اللّهِ عَلَيكُم وعَلى أرواحِكُم ... ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 🌻 پيامبر خدا صلى الله عليه وآله: 🍀 كفَى بِالْمَرْءِ كَذِباً أَنْ يُحَدِّثَ بِكُلِّ مَا سَمِعَ. 🍀 برای دروغگویی فرد همین کافی است که آنچه را می‌شنود [بدون تحقیق] برای دیگران بیان کند. 📚 معانی الاخبار، ص 159. ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
🍂سلسله مباحث: طلبه، هویت و رسالت 🍂 شماره 1 🔹موضوع: کارآمدی صنفی بندگی و عبودیت ایمان و اعتقاد راسخ به دین، خدا و مکتب به عنوان یک راه نجات‌بخش و هدایت‌آفرین انجام واجبات و ترک کامل محرمات. آمادگی برای فدا شدن در راه آرمان دینی. تقوا به معنی تسلط بر خویش و ملاحظه حضور خدا در همه حال. انضباط شرعی ایمان و اعتقاد راسخ به طلبگی به عنوان یک رسالت و مسوولیت اجتماعی موثر و عشق به آن. احساس افتخار و سربلندی (نه احساس سرشکتگی و حقارت) از سربازی دین در لباس مقدس روحانیت. نگاه تاریخی و جهانی به مقوله مسوولیت، اصلاح و تربیت روح کار و تلاش و فعالیت و انگیزه بالا در انجام رسالت‌های طلبگی (تحصیل و تولید فرهنگی) امید به آینده، احساس فایده‌مندی، باعرضگی و تاثیرگذاری احساس مسوولیت و احساس حضور در یک صحنه مبارزه کاملا جدی و سرنوشت ساز. آرمان خواه، ایدآل گرا، بلند همت و دغدغه مند اصلاح و تحول، متحول و تحول آفرین، دیگرگون ودگرگون ساز حساس و پی‌گیر مسایل سیاسی، اجتماعی. حساسیت نسبت به مسائل اجتماعی محل، شهرستان، کشور، جهان اسلام و کل جهان دارای منطق تصمیم گیری و برنامه ریزی، الگوی انتخاب و تشخیص وظیفه، قدرت تشخیص اهم از مهم، احاطه بر اصول اولویت گذاری وظایف، قدرت مواجهه با اختلاف یا تعارض اقوال، آرا و ارشادات، و نیز تعدد یا تضاد الگوها وارسته، آزادمنش، بی تعلق دارای رابطه صحیح با مردم، اهل محل، فامیل، دوستان، و.... دارای جسم سالم و قوی پرنشاط، سرزنده، پرشور فهیم، دانا، برنامه ریز، اهل فکر، مدبر حلیم، پرحوصله پراستقامت، پایدار، مستحکم، استوار برخوردار از ذائقه سرشار هنری (به جهت ارضای نیاز روحی و نیاز به ابزار انتقال پیام) دارای اعتدال روانی داشتن خانواده‌ای سالم، و زندگی خانوادگی موفق و فرزندانی تربیت یافته و........ داشتن وضعیت اقتصادی متعادل و زندگی نسبتا میانه دارای روحیه امر به معروف و نهی از منکر، فقر ستیزی، مبارزه با ظلم دارای روحیه خدمت به مردم و تلاش برای رسیدگی به دیگران و از خود گذشتگی شجاع، صریح و دارای جسارت اقدام دارای وجدان کاری، دقت در انجام وظایف، دارای روحیه جمعی، سازمان گرا نه تک رو و... نویسنده: محمد عالم ‌زاده نوري ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
سلامی به گرمای خورشید و زیبایی شبنم 🌐کانال مرکز مشاوره وصال 🌹💐💐🌹 ارائه محتوای تخصصی و عمومی مشاوره در زمینه های و استعدادیابی زندگی اسلامی و .... ♻️♻️♻️♻️♻️♻️ با حضور اساتید متخصص روان شناس .... 🔆با هدف: ✅ احیا و ترویج فرهنگ و سبک زندگی اسلامی ✅ ارتقاء سلامت روانی و فکری در بین تمامی دوستاران رشد و تعالی ✅ ارائه مشاوره و حل مشکلات فردی و خانوادگی و .... با رویکردی اسلامی در آیات و روایات مرتبط .... ممنون از حضورتان ...💐 🌐 @moshaverah_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 🌻 امیرالمؤمنین علیه السلام: 🍀 كثرَةُ التَّقريعِ توغِرُ القُلوبَ، و توحِشُ الأَصحابَ. 🍀 سرزنش بسيار، دل ها را كينه ور مى كند و ياران را مى پراكند. 📚 غررالحكم، ح 7112. ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
🍂سلسله مباحث: راه و رسم طلبگی شماره 2 🔹موضوع: ضرورت برنامه‏ریزی / قسمت اول یکی از مشکلات سهمگین جوان در پیمودن مسیر زندگی «سرگردانی» است. جوانی که دچار این مشکل شده، هیچ طرحی برای آینده خود ندارد و نمی‏تواند برنامة چند روز دیگر خود را پیش‏بینی و ترسیم نماید. همیشه در مواجهه با فرصت‏ها و امکانات غافل‌گیر می‏شود و در پی حل مسایل روزمره به دور خویش می‏گردد. به‏سادگی می‏توان اورا جهتی تازه بخشید. زیرا از خود هیچ جهتی ندارد. از هرتوصیه و پیشنهادی استقبال می‏کند و همیشه آماده اجرای یک طرح جدید است. اگر ساعتی برایش در ضرورت یا فایدة کاری سخن گویند، رنگ اصلی برنامة او به‏ سوی آن کار تغییر می‏یابد، ساعتی دیگر ضرورت فعالیتی دیگر را می‏توان در نظرش بزرگ‏نمایی نمود و ساعتی دیگر... . به این ترتیب جوان فرصت‏ها و امکانات خود را بدون تدبیر از دست می‏دهد. طلبه، مخصوصاً در نقطه‏ای که اختیار بیشتری برای تنظیم برنامة تحصیلی و آموزشی خود پیدا می‏کند (پایان سطح یک)، بسیار مستعد گرفتارآمدن به بحران تصمیم‏گیری است. دراین نقطه، اگر عالمی شایسته، او را مثلاً به انس با قرآن و تفسیر، تشویق کند، یکباره روش خود را تغییر داده و دست‏به‏کار انجام این توصیه می‏شود و به‏ جز برنامه‏های ضروری، همه را متوقف می‏کند و تنها به تفسیر می‏اندیشد. روز دیگر در محضر بزرگی، به بینش اجتماعی و کسب توانمندی‏های لازم برای مواجهه با اجتماع، توصیه می‏گردد و وظیفه جدیدی بر دوش خود احساس می‏کند. فردا در ضرورت تبلیغ و فعالیت فرهنگی، سخنی تازه می‏شنود و تحت تأثیر آن، جهت تازه‏ای انتخاب می‏کند و... . طلبه باید یک توانایی بسیار ارزش‏مند را در همان سال‌های آغازین طلبگی کسب کند؛ توانمندی «برنامه‏ریزی» و «مدیریت توانِ خویشتن». طلبه باید در تنظیم بهینه فعالیت‏های زندگی به خودشکوفایی برسد و نظام ضرورت‏ها و وظایف را به‏دست آورد. ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
چی بگم آخه؟.pdf
2.53M
📒 می‍‍خوای امر به معروف کنی اما نمیدونی چی بگی🤔؟! عذاب وجدان می‌گیری که نمیتونی حرفی بزنی😔؟! دیگه نگران نباش 🌸 یه خبر خوب 😊👇 ✅ نسخه کامل 📔 کتاب جالب «چی بگم آخه؟!»🌷 💠مختصر/مفید/کاربردی💠 ✓ جملات کوتاه ✓ به قلم روان و گفتاری ✓ فهرست لمسی ✓ کم حجم www.aamerin.ir موسسه (مرکز‌تخصصی امربه‌معروف) ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 🌻 امام على عليه السلام: 🍀 طوبى لِمَن شَغلَهُ عَيبُهُ عَن عُيوبِ النّاسِ.. 🍀 خوشا به حال كسى كه (تلاش برای اصلاح) عيب هايش او را از پرداختن به عيب هاى مردم باز دارد.. 📚 ميزان الحكمه، ج 13، ص 217. ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
🍂سلسله مباحث: طلبه، هویت و رسالت 🍂 شماره 3 🔹موضوع: تعریف طلبگی بر طبق تعالیم اسلام، روحانیت سِمَت و مقامی نیست که در سایه آن روحانیون امتیازات مادی کسب کنند یا حرفه‌ای که نظیر حرفه‌های دیگر یک دسته آن را پیشه و وسیله امرار معاش خود قرار دهند. روحانیت در اسلام به معنی آراسته بودن به فضیلت علم و تقوا و مجهز بودن برای انجام یک سلسله وظایف اجتماعی دینی و واجبات کفایی است. بی آن‌که علم و تقوا سرمایه دنیاطلبی گردد. ولایت، رهبری، روحانیت، شهید سید محمد حسین بهشتی، ص 139. ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 💐🎙 ✅ موضوع:یاد خداوند در همه حال... 🌹 بسیار زیبا و دلنشین 👌👌 ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
چقدر آخر این ماه سخت و سنگین است / تمام آسمان و زمین بی قرار و غمگین است / بزرگ‌تر ز غم مجتبی (ع) و داغ رضا (ع) / فراق فاطمه با خاتم النبیین (ص) است / ✅ کانال «مدیریت حوزه علمیه استان یزد» https://eitaa.com/HEYazd https://gap.im/HEYazd
🔰 مرکز مشاوره حوزه علمیه، برگزار می‌کند: ✅ کارگاه آموزشی تربیت مربی نوجوان👦🏻 ❎ ویژه مشاوران و فعالان فرهنگی ✅ سرفصل‌ها:👇 1. ویژگی‌های نوجوان 2. سبک زندگی نوجوان: 📍ـ تغذیه و خواب 🚴‍♂️ ـ بهداشت، تحرک و سرگرمی 😍ـ ارتباط با خود 👬 ـ ارتباط با دیگران 🕋ـ مهارت‌های معنوی و تنش‌زدایی 🙇🏻‍♂️ ـ مدیریت ذهن 3. مشکلات نوجوان: 👥 ـ دوستی‌های مشکل‌ساز 💑 ـ ارتباط با جنس مخالف 👨‍👨‍👧‍👦 ـ ارتباط با خانواده 📖 ـ افت تحصیلی و مسائل معنوی 🖥 ـ فناوری 🚭ـ اعتیاد 4. اختلالات نوجوان: 😭 ـ افسردگی ❌ ـ خودکشی و شبه خودکشی 😵 ـ اضطراب 🚿 ـ وسواس 🙆🏻‍♂️ ـ اختلال سلوک 5. کارورزی: 📈 ـ آشنایی با تست‌های مرتبط 📃 ـ گزارش موردی 📺 ـ Roll play 6. استعداد‌یابی 😳 ـ آشنایی با استعدادیابی و شخصیت‌شناسی مبتنی بر مشاهده 📈 ـ آشنایی با آزمون‌های روانشناختی: کتل، mbti ، نئو. 📈 ـ آشنایی با آزمون‌های استعدادیابی: ریون، گاردنر و... ⏳ مدت زمان دوره: 38 تا 45 ساعت ⏰ 🎁 مزایا: 🔹 اعطای گواهینامه از مرکز مشاوره حوزه علمیه 🔹 حمایت‌های علمی از شرکت کنندگان 🔹 پرداخت شهریه دوره در سه قسط 🎙 مدرسین: حجج اسلام: استاد اخوی و استاد حسنی‌نژاد 🛂 شرایط: 🔸 طلبه 🔸 متأهل 🔸 حداقل سطح دو ▶️ آغاز دوره بعداز تکمیل ظرفیت (به علت شرایط کرونایی، ثبت‌نامی حضوری محدود خواهد بود) 🏢 مکان: شعبه1 مرکز مشاوره (صفاییه، ک ۳۷) 💲شهریه دوره: ۶۰۰.۰۰۰ تومان (با پرداخت قسطی) 👈👈 ثبت نام: پیامک و یا ایتا به شماره: 📞 09025891214 📌 کانال مرکز مشاوره حوزه: @mmhozehh 🔺
✅کارگاه آموزشی تربیت مربی نوجوان ✅ویژه مشاوران ، مبلغان و فعالان فرهنگی. (برادر و خواهر) ✅بصورت مجازی و در صورت امکان حضوری. 👈👈 ثبت نام: پیامک و یا ایتا به شماره: 📞 09025891214 مرکز مشاوره حوزه های علمیه ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ @mmhozehh
✅ کارگاه مجازی آموزش تندخوانی (مطالعه موفق) 🎯اهداف و سرفصل‌ها: 1. فراگیری و تمرین مهارت‌های تندخوانی و مطالعه موفق 2. چگونه سریع بخوانیم 3. با درک بخوانیم 4. به راحتی یادآوری کنیم 5. بیشتر در حافظه نگه داریم. 6. بررسی دلائل کندخوانی 7. اصول و قوانین مطالعه 8. آشنایی با نرم افزارهای مرتبط با تندخوانی 9. خواندن بدون فراموشی. 🎙 مدرس: استاد توانمند کشوری حجت الاسلام استاد # حسنی‌نژاد 8️⃣ در 8 جلسه 🖥 به صورت مجازی 🏷 (شروع دوره بعد از تکمیل ظرفیت) 💲شهریه دوره با تخفیف برای طلاب: 80.000 تومان 📞 1214 ـ 589 ـ 0902 📌 کانال مرکز مشاوره حوزه: @mmhozehh 📌 برنامه کارگاه‌های آموزشی: @mmhozehh_kargah 🔺
39.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مجلسی ساده در فضائل و مناقب اهل بیت (علیهم السلام) در 28 صفر 1442 قمری روز رحلت پیامبر معظم اسلام (صلی الله علیه و آله) در دفتر آیت الله سید جواد مدرسی (رحمةالله علیه) با رعایت موازین بهداشتی. سخنران :آیت الله سید محمد رضا مدرسی دام ظله http://sapp.ir/1399modarresiyazdi https://eitaa.com/modarresiyazdy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 🌻 امام على عليه السلام: 🌱 أكْلُ السَّفَرْجَلِ قُوَّةٌ لِلْقَلْبِ الضَّعيفِ وَهُوَ يُطَيِّبُ الْمِعْدَةَ وَ يُذَكِّى الْفُؤادَوَ يُشَجِّعُ الْجَبانَ وَ يُحَسِّنُ الْوَلَدَ. 🌱 خوردن بِه، قلب ضعيف را قوى، معده را پاك، دل را نشاط، ترسو را شجاع و فرزند را زيبا مى كند. 📚 تحف العقول، ص 101. ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
❇️ مسابقه غیر حضوری (اینترنتی) دعای 24 و25 ✅ جهت کسب اطلاعات بیشتر به پوستر مراجعه شود 👆👆👆 ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
مرکز مشاوره حوزه های علمیه با همکاری مرکز تخصصی امام خمینی ره، برگزار می‌کند: ✅کارگاه آموزشی تربیت درمانگر روانشناختی با رویکرد اسلامی ✅ویژه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا (برادر و خواهر) ✅بصورت مجازی 👈👈 ثبت نام: پیامک و یا ایتا به شماره: 📞 09025891214 مرکز مشاوره حوزه های علمیه ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ @mmhozehh
🍂 : ، و شماره 4 🔹موضوع: آینده کاری طلبه شاید هر طلبه‌ای در امتداد نگاه به آینده با این پرسش‌ها روبرو شده باشد که یک طلبه سرانجام چه جایگاه اجتماعی‌ای پیدا خواهد کرد و چه سرانجامی خواهد داشت؟ چه نقش‌ها و شؤون اجتماعی در انتظار او است؟ کارکردهای طلبه، و خدمات تخصصی‌ای که می‌تواند ارائه دهد، آینده کاری او و مأموریتی که باید بر عهده گیرد، غایات و مقاصدی که بر طلبگی مترتب است، اهداف کاری، و آفاق طلبگی یعنی افق‌های دوردستی که شایسته است یک طلبه برای انتهای مسیر خود در نظر گیرد چیست؟ و به دیگر زبان شؤون تخصصی حوزویان و تیپ‌های تخصصی در عالم طلبگی کدام‌اند و چگونه طبقه‌بندی می‌شود؟ در پاسخ به موضوع آینده کاری طلبه پیش از پرداختن به فروعات و جزئیات، و ارائه بحث‌های عمیق و طولانی، لازم است یک جواب کوتاه و رسا و گویا داده شود تا طلبه، گرفتار کثرت‌ها و فروعات نگردد و تکلیف خود را در یک جمله دریابد. این یک جمله پاسخ فوری و اجمالی به آن نیاز است که همواره در ذهن می‌ماند و سنگ محکی برای آزمودن جزئیات خواهد شد. اگر بخواهیم به این سوال یک جواب فوری و کوتاه دهیم و در یک جمله آینده کاری طلبه را معلوم گردانیم، باید همان گونه که در صفحات قبل نیز گفتیم این دو گزاره را به هم پیوند دهیم. الف. انّ العُلَماءَ وَرَثَةُ الأنبیاءِ[8]؛ ب. هُوَ الَّذی بَعَثَ فِی اْلأُمِّیّینَ رَسُولاً مِنْهُمْ یتْلُوا عَلَیهِمْ آیاتِهِ وَ یزَکّیهِمْ وَ یعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکمَةَ[9] اگر علمای دین وارثان پیامبران هستند و پیامبران مأموریت تعلیم و تربیت را برعهده داشته‌اند، طلبه در آینده کاری خود یا است و یا . طلبه یک عنصر فرهنگی است که به کار تعلیم و تربیت انسان‌ها اشتغال دارد. این پاسخ فشرده را به صورتی کاملا استقرایی می‌توان تفصیل داد و تیپ‌های تخصّصی حوزویان را این‌گونه ترسیم کرد: محققان علوم دینی که به صورت تخصصی در زمینه‌های زیر به تولید علم و پژوهش مشغول‌اند؛ استنباط و تبیین عقاید اسلامی و نگرش‌های کلان دین: فلسفه، کلام، و ... . کشف و تبیین نظام‌های کلان دینی (سیاسی، اقتصادی، قضایی، مدیریتی، تربیتی، حقوقی، و ...) کشف و تبیین فرهنگ و ارزش‌های دینی: معنویت، اخلاق، آداب، سبک زندگی، ... . کشف و تبیین قانون دینی و احکام فقهی. مروجان و مبلغان آموزه‌های دینی به صورت: استاد اخلاق؛ مبلّغ و گوینده مذهبی (برای عموم مردم)؛ مبلّغان تخصّصی (برای کودکان، نوجوانان، جوانان، دانشجویان، سربازان، ورزشکاران، کارگران، زندانیان، کشورهای خارجی، کاروان‌های زیارتی، و...)؛ نویسنده و مؤلف؛ مدرّس (حوزه، دانشگاه، مدارس)؛ مربی (کودکان، نوجوانان، جوانان، و...)؛ محقّقان میانی؛ امام جماعت و مدیر مساجد، حسینیه‌ها و هیأت‌های مذهبی؛ مشاورین تخصّصی مانند مشاور امور خانواده (روحانی خانواده)، تربیت فرزند، مشاور اصناف، مشاور تولیدکنندگان آثار هنری مذهبی، و ... متصدّیان مناصب اجرایی مختصّ حوزویان مانند: ولایت فقیه (مرجعیّت دینی، سیاسی، اجتماعی)؛ مقام افتا و مرجعیّت دینی (به معنای رایج کنونی)؛ مدیران فرهنگی اجتماعی مانند نمایندگان ولی فقیه در دانشگاه و نیروهای انتظامی؛ قضاوت؛ مدیریّت مدرسه یا حوزه علمیه منابع: [8] كافی ج 1، ص 32. [9]جمعه:‌ 2 نگارنده: محمد عالم‌زاده نوري ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
@dars_akhlaq (1).mp3
5.36M
🔊‍ 🎙🌸آيت الله مجتبی تهرانی (ره) 🍁 موضوع : تربیت و مربیان تربیتی 💬 💬 ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 🌻 امیرالمؤمنین‌ علی علیه السلام: 🍀 طالِبُ الْاَدَبِ اَحْزَمُ مِنْ طَالِبِ الذَّهَبِ. 🍀 جوینده ادب، دوراندیش‌تر از جوینده طلاست. 📚 عيون الحكم، ح 5518. ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
#اطلاعیه ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd h
🔰 گزیده بیانات رهبر انقلاب درباره طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری 👥 دیدار مسئولان و اساتید طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری 1379/6/14 📌من کار را بسیار ذی‌قیمت می‌دانم. اولاً خود شما جوانهای اهل فضل و تحقیق و دارای ایمان و انگیزه و علاقه‌ی وافر و نیروی جوانی این کار را شروع کرده‌اید؛ این خیلی با اهمیت و با ارزش است. از هر جا شروع کرده باشید، ما فکر می‌کنیم آینده‌ی خیلی خوبی خواهد داشت. نیروی جوانی و شوق و شور و عشق موجود در جوانها اگر با ایمان عمیق و راسخی همراه شود، می‌تواند منشأ آثار بسیار با ارزشی باشد. بنابراین شما که این کار را شروع کرده‌اید، در خور قدردانی است و یقیناً کار با ارزشی است. توصیه می‌کنم کار را جدی بگیرید و دنبال کنید. مرحوم شهید مطهری مرد بسیار عمیق و با فکر و پُر مغزی بود؛ ایشان از دانشهای لازم برای این تحقیقات برخوردار بود؛ فلسفه می‌دانست، کلام می‌دانست، فقه می‌دانست، تاریخ می‌دانست. ایشان در هر بحثی وارد می‌شد، زوایای آن را کاوش می‌کرد؛ بنابراین آثار ایشان خیلی با ارزش است. من یک وقت به دوستان طلبه می‌گفتم: اگر کسی فقط آثار ایشان را از اول تا آخر با دقت بخواند، کافی است که او را به یک سطح راقی از معارف عمیق اسلامی برساند. شما که اینها را تلخیص کرده‌اید و برنامه‌ریزی شده و شکل داده شده ارائه می‌دهید، خوب و بسیار با ارزش است. ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd