eitaa logo
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
621 دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
1.6هزار ویدیو
618 فایل
💠کانال معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد #قرآن_حدیث #اخلاق_طلبگی_خانواده تلفن: ۳۶۲۲۴۴۲۴_۰۳۵ داخلی ۳ 🆔 @Rezadehghaninejad 🆔 @quran3080 کانال های حوزه مدیریت 🆔 @HEYazd آموزش @amoozesh660 مرکزمشاوره سماح 🆔 @samah_yazd
مشاهده در ایتا
دانلود
. طلبه ی جوانی بود که در زمان شاه عباس در اصفهان درس می خواند، در یکی از روز ها این طلبه ی جوان به دیدن شیخ بهائی آمد و به او گفت: می خواهم طلبگی و درس خواندن را رها کرده و به دنبال تجارت و کار و کاسبی بروم چون درس خواندن برای آدم، آب و نان نمی شود و کسی از طلبگی به جایی نمی رسد، آخر این کار فقط بی پولی و حسرت است. شیخ بهائی گفت: بسیار خب! حالا که تصمیم خود را گرفته ای من مانع تو نمی شوم. بعد قطعه سنگی به طرف او گرفت و ادامه داد: اما فعلا این قطعه سنگ را بگیر و به نانوایی برو و چند عدد نان بخر تا با هم غذایی بخوریم و بعد هر کجا می خواهی برو، من مانع کسب و کار و تجارت تو نمی شوم. جوان با شگفتی نگاهی به شیخ کرد و با تردید سنگ را گرفت سپس به نانوایی رفت و سنگ را به نانوا داد تا نان بگیرد ولی نانوا او را مسخره کرد و از مغازه بیرون انداخت. طلبه جوان با ناراحتی پیش شیخ بر گشت و گفت: مرا مسخره کرده ای؟ این سنگ هیچ ارزشی نداشت و نانوا با دیدن آن نه تنها نانی به من نداد بلکه جلوی مردم هم مرا مسخره کرد و من شرمنده شدم. شیخ گفت: اشکالی ندارد حالا ناراخت نباش، این بار به بازار علوفه فروشان برو و بگو این سنگ خیلی با ارزش است سعی کن با آن مقداری علوفه و کاه و جو برای اسب های مان تهیه کنی. طلبه دوباره به بازار علوفه فروشان رفت اما آن ها نیز با دیدن سنگ چیزی به او ندادند و کلی هم مسخره اش کردند. جوان با ناراحتی بیش تری پیش شیخ بهائی برگشت و ماجرا را برای او تعریف کرد. شیخ بهایی به حرف های او گوش داد و گفت: خیلی ناراحت نباش، حالا همین سنگ را بردار و به بازار صرافان و زرگران ببر و به فلان دکان برو و بگو این سنگ را امانت بردار و در ازای آن، صد سکه به من قرض بده که اکنون به این مبلغ نیاز دارم. طلبه جوان گفت: با این سنگ به من، نان و علوفه ندادند، چگونه زرگران بابت آن پولی قرض می دهند؟ شیخ گفت: یک بار دیگر امتحان کن که ضرر نمی کنی. طلبه جوان با ناراحتی و بی میلی سنگ را بر داشت و به طرف بازار زرگران و طلا فروشان راه افتاد و دکانی که شیخ گفته بود را پیدا کرد. او وارد دکان شد و گفت: این سنگ را به امانت بگیر و صد سکه به من قرض بده. مرد زرگر با تعجب به طلبه جوان و سنگ نگاه کرد و سنگ را از او گرفت و گفت: قدری بنشین تا پولت را حاضر کنم، سپس شاگرد خود را صدا زد و در گوش او چیزی گفت و شاگرد از مغازه بیرون رفت. پس از مدت کمی شاگرد با دو مامور به دکان بازگشت. ماموران طلبه را گرفتند و می خواستند با خود ببرند، او که نمی دانست دلیل این کار چیست مدام از زرگر و ماموران می پرسید که جرم من چیست؟ صاحب دکان به ماموران اشاره کرد تا دست نگه دارند و بعد رو به طلبه جوان گفت: آیا می دانی این سنگ چیست و چه قدر ارزش دارد؟ طلبه جوان با آشفتگی گفت: نه نمی دانم، مگر این سنگ چه قدر می ارزد؟ زرگر گفت: ارزش این سنگ که گوهری گران بهاست، بیش تر از ده هزار سکه است، راستش را بگو، مشخص است که تو در تمام عمر خود حتی هزار سکه را یک جا ندیده ای، حالا چنین سنگ گران قیمتی را از کجا آورده ای؟ طلبه ی جوان که از ترس و تعجب زبانش بند آمده بود و فکر نمی کرد که این سنگ حتی ارزش یک نان را داشته باشد با من و من و لکنت زبان گفت: به خدا من دزدی نکرده ام، این سنگ را شیخ بهائی به من داد تا برای وام گرفتن به این جا بیاورم، اگر باور نمی کنید با من به مدرسه بیایید تا به نزد شیخ برویم. ماموران برای این که مطمئن شوند همراه طلبه نزد شیخ بهائی رفتند، شیخ با دیدن آن ها حرف طلبه را تایید کرد و به ماموران دستور داد تا جوان را رها کنند و از آن جا بروند. بعد از رفتن ماموران طلبه ی جوان نفس راحتی کشید و گفت: ای شیخ ماجرا چیست؟ امروز با این سنگ، چه بلا هایی که سر من نیامد! مگر این سنگ چیست که با آن کاه و جو ندادند ولی مرد صراف بابت آن ده هزار سکه می پردازد؟! شیخ بهائی گفت: این سنگ که می بینی، گوهر شب چراغ است که بسیار نایاب می باشد، در شب تاریک چون چراغ می درخشد و نور می دهد، همان طور که دیدی، قدر زر را زرگر می شناسد و قدر گوهر را گوهری می داند. سپس لبخندی زد و ادامه داد: نانوا و قصاب، نتوانستند تفاوت بین سنگ و این گوهر ارزشمند را تشخیص دهند زیرا که شناختی از آن نداشتند وضع ما هم همین طور است، ارزش و فایده علم و عالم را تنها انسان های عاقل و عالم می دانند نه هر بقال و عطاری… حال خود دانی اگر می خواهی به دنبال تجارت برو و اگر نه، به تحصیل علم بپرداز. پسر جوان با حرف های شیخ و اتفاقات آن روز از این که می خواست از طلب علم دست بکشد، پشیمان شد و به درس خواندن ادامه داد تا به مقام بالایی در علم رسید. صلوات @moshaverah_yazd ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️«معاونت تهذیب و تربیت حوزه علمیه استان یزد» 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3771203593C678dbb1851
هدایت شده از ندای تهذیب
🌹شهادت آيت اللَّه "علي قدوسي" دادستان كل انقلاب اسلامي (1360 ش) ✍️ آيت اللَّه شيخ علي قدوسي در سال 1306 در نهاوند به دنيا آمد. در 15 سالگي به تشويق پدر كه عالم معروف شهر بود، راهي قم شد و به تحصيلات حوزوي روي آورد. پس از اتمام سطح، از درس خارج آيت اللَّه بروجردي و حضرت امام بهره برد و فلسفه را از علامه طباطبايي فراگرفت. او در فراگيري رموز فلسفه از خود نبوغ فراواني بروز داد به گونه اي كه مورد توجه خاص استاد قرار گرفت و علامه طباطبايي، ايشان را به دامادي خود پذيرفت. ✅ وي از سال 41 به جريان سياسي ضدرژيم پيوست و در اين راه متحمل سختي هاي فراوان و زندان گرديد. و در دوران انقلاب با پيروي از راه امام، همگام با مردم، نهايت تلاش خود را در پيروزي انقلاب اسلامي به كار بست. اين مجاهد نستوه پس از پيروزي نهضت اسلامي، از طرف حضرت امام(ره) به دادستاني كل انقلاب اسلامي، منصوب شد و در اين سنگر به خدمت پرداخت. ✅ سرانجام اين عالم ربانی در روز چهاردهم سال ۱۳۶۰، توسط منافقين كوردل به فيض شهادت نائل آمد و در حرم حضرت معصومه(س) به خاك سپرده شد. ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
🍃 🔻 💠 امام صادق عليه السلام : 🌱 انَّ مِمّا يُزَيِّنُ الاِْسْلامَ الاَْخْلاقُ الْحَسَنَةُ فيما بَيْنَ النّاسِ؛ 🔸مشكاة الأنوار، ص ۴۲۲ ♦️خوش اخلاقى در بين مردم، زينت اسلام است. ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib
✅ فایل اصلی تبیین نظام محتوای کلی: https://aparat.com/v/yEAVP فایل تبیین کتاب‌ها: ✅ تبیین کتاب مبانی١: معرفت شناسی https://aparat.com/v/KDqGL ✅ تبیین کتاب مبانی٢: خدا شناسی https://m.aparat.com/v/uzSyJ ✅ تبیین کتاب مبانی٣: انسان شناسی https://m.aparat.com/v/6PpIq ✅ تبیین کتاب مبانی۴: فلسفه اخلاق https://aparat.com/v/6tKNy ✅ تبیین کتاب مبانی۵: فلسفه حقوق https://m.aparat.com/v/eH9dR ✅ تبیین کتاب مبانی۶: فلسفه سیاست https://m.aparat.com/v/olwpD 🆔 @hamzevasl 🌐 کانال و سايت مؤسسه امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir 🔰 https://iki.ac.ir
هدایت شده از ندای تهذیب
🍃 🔻 💠 امام صادق عليه السلام : 🌱 انَّ مِمّا يُزَيِّنُ الاِْسْلامَ الاَْخْلاقُ الْحَسَنَةُ فيما بَيْنَ النّاسِ؛ 🔸مشكاة الأنوار، ص ۴۲۲ ♦️خوش اخلاقى در بين مردم، زينت اسلام است. ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib
9.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👌پیشنهاد دانلود 🍃 🎤 سبحان‌الله چه خبر است نظام هستی...🔻 💠 حضرت علامه حسن‌زاده آملی ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️«معاونت تهذیب و تربیت حوزه علمیه استان یزد» 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3771203593C678dbb1851
💠 🎥 حجت‌الاسلام‌والمسلمین عمومی 👈موضوع: حکمت ۸۹ نهج البلاغه - اصلاح رابطه خود با خدا ⏱ دوشنبه ۱۵شهریور ۱۴۰۰، ساعت ۱۹ پخش:🔻 hawzahnews.com/service/live پخش در ایتا:🔻 http://yun.ir/hawzahnews?eitaafly ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️«معاونت تهذیب و تربیت حوزه علمیه استان یزد» 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3771203593C678dbb1851
◀️اطلاعیه: باسلام و احترام آخرین آزمون جبرانی پایان دوره های تربیت مروج فرهنگ قرآن کریم ان شاءالله روز شنبه 20 شهریورماه رأس ساعت 14 از طریق لینکی که ارسال خواهد شد برگزار می گردد. کانال مروجان فرهنگ قرآن کریم: @tmf114 ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️«معاونت تهذیب و تربیت حوزه علمیه استان یزد» 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3771203593C678dbb1851
🔘 حوزه/ معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه در بیانیه ای هتک حرمت طلبه امر به معروف و نهی از منکر را محکوم کرد. ▫️ به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه در بیانیه ای هتک حرمت طلبه امر به معروف و نهی از منکر را محکوم کرد. ⚪️ در متن پیام حجت الاسلام و المسلمین محمد عالم زاده نوری آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم «إِنَّ الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْیَ عَنِ الْمُنْکَرِ سَبِیلُ الْأَنْبِیَاءِ، وَ مِنْهَاجُ الصُّلَحَاءِ، فَرِیضَةٌ عَظِیمَةٌ بِهَا تُقَامُ الْفَرَائِضُ وَ تَأْمَنُ الْمَذَاهِبُ‌ وَ تَحِلُّ الْمَکَاسِبُ وَ تُرَدُّ الْمَظَالِمُ وَ تُعْمَرُ الْأَرْضُ وَ یُنْتَصَفُ مِنَ الْأَعْدَاءِ وَ یَسْتَقِیمُ الْأَمْر» (الکافی، ج ‌۵، ص ۵۵). امام باقر علیه‌السلام فرمودند: امر به معروف و نهی از منکر راه و روش پیامبران و شیوه صالحان است و واجب بزرگی‌است که با آن واجبات دیگر برپا می‌شوند، راه‌ها امن می‌گردد و درآمدها حلال می‌شود و حقوق پایمال شده به صاحبانش برمی‌گردد، زمین آباد می‌شود و حق از دشمنان گرفته می‌شود و کارها سامان می‌پذیرد. «امر به معروف و نهی از منکر که در واقع به نوعی زیربنای همه‌ی حرکات اجتماعی اسلام است که «بِها تُقامُ الفَرائِض»؛ امربه‌معروف یعنی همه‌ی مؤمنان در هر نقطه‌ای از عالم که هستند، موظّف‌اند جامعه را به ‌سمت نیکی، به ‌سمت معروف، به ‌سمت همه‌ی کارهای نیکو حرکت دهند؛ و نهی از منکر یعنی همه را از بدی‌ها، از پستی‌ها، از پلشتی‌ها دور بدارند». (مقام معظم رهبری، فروردین ۱۳۹۴). «امر به معروف و نهی از منکر» رسالتی الهی است که هم خدای متعال حق آن را به کمال ادا نموده «إنَّ اللهَ یَأمُرُ بِالعَدلِ وَ الاِحسانِ وَ ایتآئِ ذِی‌القُربی وَ یَنهی عَنِ الفَحشآءِ وَ المُنکَرِ وَ البَغی» (نحل/۹۰) و هم وظیفه رسولان و امامان معصوم علیهم السلام و همه مؤمنان و پیروان اسلام دانسته شده است. در پرتو این فریضه الهی کمال فردی و اجتماعی و سعادت دنیوی و اخروی برای انسان ها فراهم می آید. اهل بیت طهارت علیهم السلام نیز در مسیر تحقق همین اصل اساسی تلاش و جانفشانی می‌نمودند و مؤمنان بسیاری به تأسی از ایشان و با مجاهدت و ایثار در این مسیر، متحمل رنج های فراوان گشته‌اند. بسیاری نیز در این مسیر به شهادت نائل آمده اند، تا دین خدا حفظ شود و پرچم اسلام به اهتزاز درآمده و زمینه ظهور امام حاضر و گسترش چتر اسلام در جهان فراهم گردد. هم اکنون نیز در عصر رویارویی همه جانبه جریان حق با تمدن غرب و نفوذ آن در همه ابعاد زندگی، اهمیت امر به معروف و نهی از منکر چند برابر گشته و نیازمند حضور فعالانه، هوشمندانه، مصلحانه و همدلانه همه مؤمنان در پاسداشت ارزش های اسلامی است. طلاب و روحانیون در طول تاریخ شیعه پرچمدار اقامه امر به معروف و نهی از منکر بوده اند و در این زمان نیز شاهد حضور مطالبه گرانه، عدالتخواهانه، اصلاح طلبانه، ولایت مدارانه و انقلابی طلاب در عرصه های مختلف و اقامه این واجب فراموش شده هستیم. اما با کمال تأسف هر از چند گاهی شاهد وقوع فجایعی دردناک در مواجهه اراذل و اوباش با آمران به معروف در جامعه هستیم که دل ها را از اندوه مصیبت‌شان غصه دار و اشک ها را از مظلومیت آنها جاری می سازد. در واقعه اخیر نیز برادر طلبه آقای محمدحسین عابدی و همسر مکرمه ایشان در استان البرز مورد آزار و ضرب اوباش قرار گرفته‌اند. اینجانب ضمن همدردی با ایشان و تأسف به خاطر این واقعه دردناک و نیز تعظیم و تکریم ایشان در عمل به فریضه مقدس امر به معروف و نهی از منکر، مجدّانه از مسئولان امر، درخواست رسیدگی دارم تا برای این خانواده عزیز احقاق حقوق و جبران خسارات شود و با خاطیان و جنایت کاران برخورد شایسته صورت گیرد و نسبت به اهمال و کوتاهی احتمالی عوامل انتظامی در حضور بموقع و رسیدگی قاطع به این جریان، تحقیق و تدبیر لازم انجام شود و نتیجه آن به اطلاع عموم مردم برسد. از خداوند منان برای این برادر طلبه و همسر مکرمه ایشان، به جهت اهتمام به رسالت الهی و عمل به وظیفه شرعی و تحمل رنج در این مسیر مقدس، پاداش جزیل طلب می نمایم. أَلا لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَی الظَّالِمینَ وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقینَ 🔘 محمد عالم‌زاده نوری ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️«معاونت تهذیب و تربیت حوزه علمیه استان یزد» 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3771203593C678dbb1851
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍂 انس و ارتباط با قرآن...🔻 💠 استاد رفیعی ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️«معاونت تهذیب و تربیت حوزه علمیه استان یزد» 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3771203593C678dbb1851