کتاب خود آموز "اللهجة العربیة فی القرآن الکریم"
✍️نویسنده : حمیدرضا افسانی
زبان کتاب : عربی فصیح
به همراه 50 صوت استودیویی🗣
در قطع جیبی
قیمت : فقط 40 هزار تومان😳
جهت تهیه این کتاب به آیدی @hrahra پیام ارسال بفرمایید
❇️تعداد محدود
توضیح مختصری در مورد این کتاب:
این کتاب قواعدی را به شما می آموزد که با رعایت آن لهجه شما از فارسی به لهجه عربی فصیح تغییر می کند و در قرآن کریم و نماز و دعا و حتی مکالمه عربی کاربرد دارد
روش آموزش در این کتاب به صورت خودآموز می باشد (متن و 50 صوت استودیویی)
زبان این کتاب عربی فصیح می باشد
✅کانال حلیة النور
https://eitaa.com/Helyatonnoor
.
─━━━⊱🍃🌺📖🌺🍃⊰━━━─
💠 در ارائۀ مبانی فکری انقلاب بسیار ضعیف عمل کردیم!
♦️اغلب ماها هنوز نمیدانیم چه کار عظیمى انجام گرفته! با اینکه ما خیلى چیزها میدانیم؛ امّا اغلبمان #عظمت این انقلاب را هنوز #نمیدانیم. این انقلاب یک چیز #فوقالعادهاى است؛ یک چیز #عجیبى است. همهی دنیاى #استکبار و طغیان و جاهلیّت یک طرف و این یک طرف. چیز خیلى مهمّى است.
♦️ما [چون] درون آن قرار گرفتهایم، #نمیفهمیم چقدر بزرگ است، چقدر #مهم است.
♦️خب، این انقلابِ با این عظمت و با این ابعاد و با این آثار عملى، از لحاظ ارائهی #مبانى_فکرى خودش یکى از #ضعیفترین و کمکارترین انقلابها که هیچ، [بلکه حتّى] تحوّلات دنیا است.
♦️ما چهکار کردیم؟ من میخواهم عرض بکنم ما کارى که در این زمینه کردیم، واقعاً #خیلى_کم است. گاهى انسان دلش نمیآید بگوید در حدّ صفر؛ چون واقعاً کسانى با اخلاص کارهایى کردهاند؛ امّا اگر نخواهیم ملاحظهی این جهات عاطفى را بکنیم، باید بگوییم یک ذرّه بیشتر از صفر! خیلى کم، خیلى خیلى کم.
♦️این یکى از کارهاى #حوزه است. نمیخواهم بگویم کسانى که بیرون حوزهها نشستهاند مسئولیّتى ندارند، امّا #بیشترین_مسئولیّت را حوزهی علمیّه دارد.
📌 ۱۳۶۸/۰۹/۰۷- بیانات در دیدار اعضاى مجمع نمایندگان طلّاب و فضلاى حوزهی علمیّهی قم
🔗 https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2228
@andisheh_tahzib
🔰 اساس علوم انسانی را باید در قرآن کریم پیدا کرد.
🔻 رهبر معظم انقلاب اسلامی:
▫️«من دربارهی علوم انسانی گلایهای از مجموعههای دانشگاهی کردم - بارها، این اواخر هم همین جور - ما علوم انسانیمان بر مبادی و #مبانی_متعارض با مبانی قرآنی و اسلامی بنا شده است. علوم انسانی غرب مبتنی بر جهانبینی دیگری است؛ مبتنی بر فهم دیگری از عالم آفرینش است و غالباً مبتنی بر #نگاه_مادی است. خوب، این نگاه، نگاه غلطی است؛ این مبنا، مبنای غلطی است. این علوم انسانی را ما به صورت ترجمهای، بدون اینکه هیچگونه #فکر_تحقیقىِ_اسلامی را اجازه بدهیم در آن راه پیدا کند، میاوریم تو دانشگاههای خودمان و در بخشهای مختلف اینها را تعلیم میدهیم؛ در حالی که ریشه و پایه و اساس علوم انسانی را در قرآن باید پیدا کرد. یکی از بخشهای مهم پژوهش قرآنی این است. باید در زمینههای گوناگون به نکات و دقائق قرآن توجه کرد و مبانی علوم انسانی را در #قرآن_کریم جستجو کرد و پیدا کرد. این یک کار بسیار اساسی و مهمی است. اگر این شد، آنوقت متفکرین و پژوهندگان و صاحبنظران در علوم مختلف انسانی میتوانند بر این پایه و بر این اساس بناهای رفیعی را بنا کنند. البته آنوقت میتوانند از پیشرفتهای دیگران، غربیها و کسانی که در علوم انسانی پیشرفت داشتند، استفاده هم بکنند، لکن مبنا باید مبنای قرآنی باشد.»
(در دیدار جمعی از بانوان قرآنپژوه کشور ۱۳۸۸/۰۷/۲۸)
#کنگره_بین_المللی_علوم_انسانی_اسلامی
#مدیریت_تحول_علوم_انسانی
#تحول_علوم_انسانی
#علوم_انسانی_اسلامی
فرهنگستان علوم اسلامی قم
ایتا | سایت | اندیشه منیر | انتشارات
.📗 #مطالعه_کوتاه
"نظریهی فراساحتی تربیت اسلامی"
📍شماره 3
⏺ انسان بزرگ(قسمت دوم)
📍انسان، از همان آغاز و به شکل سرشتی، کمالجو آفریده شده و همواره در تلاش و تکاپو برای دستیابی به نقطهای برتر و درجهای بالاتر است. موتور محرک وجود ما انسانها همین خواستههای بیشماری است که به صورت «نیاز» در دل ما شکل گرفته و ما را به حرکت فرامیخواند. این تلاش و تکاپو گاهی برای رسیدن به امور خرد و نیازهای دست پایین است و گاهی نیز برای دستیابی به مقاصد بلند، اهداف متعالی و قلههای رفیع.
☀️مقاصد بلند برخلاف مقاصد نزدیک که به سرعت دیده میشوند و در نظرها بزرگ جلوه میکنند ـ معمولاً دیرتر و سختتر به چشم میآیند و کمتر مورد توجه قرار میگیرند... .
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
🏷ادامه را از کانال مطالعه مقاله "نظریهی فراساحتی تربیت اسلامی" بخوانید👇
https://eitaa.com/39681569/15
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
نصرت الهی.mp3
591.1K
🎙آیت الله مصباح یزدی(ره):
✅ نصرت الهی؛ مهمترین امتیاز مجاهدین راه حق
#فلسطین
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
💠 در ارائۀ مبانی فکری انقلاب بسیار ضعیف عمل کردیم!
♦️اغلب ماها هنوز نمیدانیم چه کار عظیمى انجام گرفته! با اینکه ما خیلى چیزها میدانیم؛ امّا اغلبمان #عظمت این انقلاب را هنوز #نمیدانیم. این انقلاب یک چیز #فوقالعادهاى است؛ یک چیز #عجیبى است. همهی دنیاى #استکبار و طغیان و جاهلیّت یک طرف و این یک طرف. چیز خیلى مهمّى است.
♦️ما [چون] درون آن قرار گرفتهایم، #نمیفهمیم چقدر بزرگ است، چقدر #مهم است.
♦️خب، این انقلابِ با این عظمت و با این ابعاد و با این آثار عملى، از لحاظ ارائهی #مبانى_فکرى خودش یکى از #ضعیفترین و کمکارترین انقلابها که هیچ، [بلکه حتّى] تحوّلات دنیا است.
♦️ما چهکار کردیم؟ من میخواهم عرض بکنم ما کارى که در این زمینه کردیم، واقعاً #خیلى_کم است. گاهى انسان دلش نمیآید بگوید در حدّ صفر؛ چون واقعاً کسانى با اخلاص کارهایى کردهاند؛ امّا اگر نخواهیم ملاحظهی این جهات عاطفى را بکنیم، باید بگوییم یک ذرّه بیشتر از صفر! خیلى کم، خیلى خیلى کم.
♦️این یکى از کارهاى #حوزه است. نمیخواهم بگویم کسانى که بیرون حوزهها نشستهاند مسئولیّتى ندارند، امّا #بیشترین_مسئولیّت را حوزهی علمیّه دارد.
📌 ۱۳۶۸/۰۹/۰۷- بیانات در دیدار اعضاى مجمع نمایندگان طلّاب و فضلاى حوزهی علمیّهی قم
💎#مرجع_اطلاع_رسانی: ↪️
🔻رویدادها و عملیات های تبیینی فرهنگی هنری
🔻عملیات روانی و رسانه ای
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🌷 به مناسبت سالگرد ارتحال عالم جلیل القدر میرزا جواد تبریزی رحمة الله علیه
▫️خاطره ای از حجت الاسلام طائب رئیس سابق اطلاعات سپاه:
🔹بچههای هوافضای سپاه از آیت الله میرزا جواد تبریزی درخواست میکردند تا در تستهای موشکی حضور داشته باشند. میدان تیر موشکی هم در خارج از قم قرار داشت.
🔸ایشان در جواب پرسیدند: ضروری است که من بیایم؟
🌀گفتند: حضور شما موجب دلگرمی و روحیه گرفتن بچهها میشود. ایشان هم فرمود اگر اینطور است من میآیم.
🔅وقتی میرزا جواد آقا در رزمایش تستهای موشکی حاضر شدند، از ایشان خواستند که در سنگر حضور داشته باشند تا خطری برایشان پیش نیاید.
⚡️ایشان فرمود: «بین من و این بچهها چه فرقی است؟ اگر قرار باشد اتفاقی بیافتد برای همهی ما بیفتد.»
🌱ایشان حتی حاضر نشدند به سنگر هم بروند.
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خاطره بسیار زیبا و شنیدنی از آیتالله نجم الدین طبسی
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
همیشه توی صدر دعاهاش میگفت:خدا عاقبت بخیر کنه اونایی رو که دلِ مارو شکوندن.!
گفتم فلانی چی میگی؟این چه دعاییه!
جواب داد؛عجیبه نه!؟
شاید اگه اونا نبودن ما رشد نمیکردیم؛
شاید بیشتر به این دنیا و آدَماش دل میبستیم..
خدا عاقبت بخیرشون کنه که باعث رشد ما شدن!
توی هر اتفاقی،یه درسِ بزرگه که تا یادش نگیریم،انقدر تکرار میشه تا امتحانشو پاس کنیم...
#رزق_شبانه
❇️ افتتاحیه سراسری طرح کوثر
آموزش معارف اسلامی ویژه همسران طلاب سراسر کشور
🎙با حضور معاون محترم تهذیب و تربیت حوزههای علمیه (حجة الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری)
🔹چهارشنبه یکم آذر ماه ۱۴۰۲
🔸ساعت ۹ تا ۱۰ صبح
🎞تماشای زنده مراسم
🌐 http://livehowzeh.ir/tv
🌐 heyatonline.ir/livehowzeh.ir
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🏴 مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها
◾️ از یکشنبه ۵ آذر ماه تا سه شنبه
🕡 از ساعت ۶:۳۰ لغایت ۸ صبح
▫️ مدرسه علمیه عبدالرحیم خان
━━💠🍃🌺🍃💠━━
«مدیریت حوزه علمیه استان یزد»
🆔 @heyazd
«معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد»
@tahzib_yazd
❌توجه توجه❌
🙋🏻♂️به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی
📚همه کتاب های مرکز ۱۵درصد تخفیف از پشت جلد ارائه میشود
🙏برای دیدن کتاب ها از طریق سایت و کانال اقدام کنید
🏆هدف فروشگاه کتاب سماح:
1️⃣ترویج فرهنگ کتابخوانی
2️⃣ترویج مطالب ناب و کاربردی
3️⃣معرفی کتاب ها با تخفیف
4️⃣معرفی کتاب های تربیتی
5️⃣معرفی کتاب های کودک_نوجوان
6️⃣معرفی کتاب های ازدواج
7️⃣معرفی کتاب های فردی
8️⃣معرفی کتاب های آموزشی
9️⃣معرفی کتاب های مشاوره
🔟معرفی کتاب های روانشناسی
👈برای خرید کتاب از طریق آیدی اقدام کنید
🛒 خرید حضوری: قم صفاییه کوی۳۷ فرعی اول سمت چپ مرکز مشاوره حوزه
•┈••••✾•🍀🌷🍀•✾••••┈•
📱به فروشگاه کتاب سماح بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/990511306C6ca3f40bf0
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
#یادآوری-دارالقرآن-آزمون
مهلت ثبت نام آزمون حفظ قرآن،نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، 30آبان 1402
مدیریت قرآن و حدیث به اطلاع حافظین محترم می رساند این آزمون برای حافظینی است که یا در آزمون تابستان شرکت نکردند یا قصد ارتقاء مقطع حفظ را دارند.
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
📗 #مطالعه_کوتاه
"نظریهی فراساحتی تربیت اسلامی"
📍شماره 4
⏺ انسان بزرگ(قسمت سوم)
🔸اگر انسان آرمانی پیش رو نداشته باشد و تلاشهای خود را به سوی قلهای رفیع معطوف نگرداند، روزمرگی و غفلت او را به دنبال کردن امور نازل و درجه دو خواهد کشانید و سرمایهی عمر و جوانی، صرف دستیابی به کالای اندکی خواهد شد.
✨خدای بزرگ نیز امور متعالی و نگاه کردن به افقهای دوردست را دوست میدارد و تنگنظری یا اکتفا به امور پست و حقیر را نمیپسندد: «إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ مَعَالِيَ الْأُمُورِ وَ يَكْرَهُ سَفْسَافَهَا»
📚بسنده کردن به اهداف خرد و اکتفا به بهرههای معمولی و دم دستی، و خود را آماده اقدامات بزرگ ندیدن و شور حرکت عالی نداشتن، نشان از کوچکی شخصیت و پایین بودن قیمت انسان است. همانگونه که دلمشغولیهای بزرگ و در سر پروراندن همتهای عالی، نشان از عظمت شخصیت و علوّ قیمت او است. مردان کوچک، صاحب همت و آرزوهای کوچکاند، با دنیایی حقیر و تمنایی خرد؛ اما مردان پرقدرت و بزرگ، تمنایی بلند و همتی متعالی و بزرگ در سر میپرورند... .
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
🏷ادامه را از کانال مطالعه مقاله "نظریهی فراساحتی تربیت اسلامی" بخوانید👇
https://eitaa.com/39681569/16
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
هدایت شده از معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
❇️ افتتاحیه سراسری طرح کوثر
آموزش معارف اسلامی ویژه همسران طلاب سراسر کشور
🎙با حضور معاون محترم تهذیب و تربیت حوزههای علمیه (حجة الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری)
🔹چهارشنبه یکم آذر ماه ۱۴۰۲
🔸ساعت ۹ تا ۱۰ صبح
🎞تماشای زنده مراسم
🌐 http://livehowzeh.ir/tv
🌐 heyatonline.ir/livehowzeh.ir
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
TabaTabaee.pdf
12.6M
💠بر بلندای قله عرفان و اخلاق
📝بخشی از بیانات حضرت آیت الله مصباح یزدی(ره) در خصوص علامه طباطبایی(ره) به همراه تعدادی از تصاویر علامه
#علامه_طباطبایی
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🔺️دو هزار طلبه روانشناس داریم
🔹️ معاون تهذیب و تربیت حوزههای علمیه:
ما در حوزه علمیه حدود دو هزار طلبه داریم که به صورت تخصصی در زمینه روانشناسی و مشاوره تحصیلات دانشگاهی دارند.
___________________
:::::🇮🇷 کانال رسمی 🇮🇷:::::
مرکز مدیریت حوزههای علمیه
@ismcir
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
📗 #مطالعه_کوتاه
"نظریهی فراساحتی تربیت اسلامی"
📍شماره 5
⏺ انسان بزرگ(قسمت چهارم)
🔆اصولاً طرح #قرآن_کریم برای تربیت و تعالی انسان ارائهی توصیههای جزیی و دستورات متفرق اخلاقی نیست. فراتر از همهی این توصیهها، قرآن کریم به انسان، #شکوه و #شخصیت میبخشد، عظمت انسان را به او یادآوری میکند و او را به عنوان خلیفهی خدا و محور همهی هستی به یک رسالت بزرگ فرامیخواند.
🌱پیامبران الهی نیز به جای اینکه انسانهای کوچک و شخصیتهای مینیاتوری را به دستورات جزیی اخلاقی توصیه کنند، به آنها آرمان و معنا و عظمت بخشیدند و از آنها اَبَرانسان پدید آوردند.
💎آنگاه کسی که شکوه و بزرگی خود را درک کند، به دنبال لذایذ پست و شهوات حقیر نمیرود و در سختترین شرایط برای رسیدن به خواستههای عظیم تاب میآورد: «وَ كَأَیِّن مِن نَبِیٍّ قاتَلَ مَعَهُ رِبِّیُّونَ كَثیرٌ فَما وَهَنُوا لِما أَصابَهُم فی سَبیلِ اللَّهِ وَ ما ضَعُفُوا وَ مَا استَكانُوا وَ اللَّهُ یُحِبُّ الصَّابِرینَ؛ چه بسا پیامبرانى كه انسانهای ربانی فراوانی به همراه او مبارزه کردند، پس در برابر مصائبی كه در راه خدا به آنان رسید سستى نكردند و ناتوان نشدند و سر تسلیم فرود نیاوردند؛ و خدا این شكیبایان را دوست میدارد»... .
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
🏷ادامه را از کانال مطالعه "نظریهی فراساحتی تربیت اسلامی" بخوانید👇
https://eitaa.com/39681569/17
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🔔🔔🔔 #معرفی_کانال
🔰مطالعۀ روزانه و کوتاه
👈«نظریه فراساحتی تربیت اسلامی» در کانال زیر
https://eitaa.com/joinchat/2116092509C8ff2ae2b7c
☑️هدف از این اقدام، ترویج فرهنگ مطالعه و گفتمانسازی تربیت آرمانی است.
💎این کانال متعلق به معاونت تهذیب و تربیت حوزههای علمیه است.
📱به کانال مطالعه " نظریه فراساحتی تربیت اسلامی" بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/2116092509C8ff2ae2b7c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 کلیپ کوتاه معرفی معاونت تهذیب و تربیت
🏷1. جهت گیری معاونت تهذیب و تربیت بر اساس دو اصل جامعنگری و مسئلهمحوری
🏷2. راهبردهای تحولی بر مبنای آسیبشناسی
• ارتقای جایگاه و حوزه اختیارات تهذیب و تربیت
• جامعیت تهذیب و تربیت
• تأکید بر اهتمام جمعی
• شبکهسازی و مردمیسازی
• تعالی نیروی انسانی تهذیب و تربیت
🏷3. محورهای پیشرفت و تحول
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
📍اولین شرط #تمدن_اسلامی!
🏷 فکر مستقل از تفکرات غربی پیدا کنید!
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
#فن_خطابه
💠 جلسه آموزش مطالب کاربردی در موضوع فن خطابه
استاد حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن دیرباز (از اساتید متخصص مؤسسه شیعه شناسی، از سخنرانان مطرح حسینیه اعظم زنجان، مدرّس زبان انگلیسی در قوه قضائیه،بیش از ۶٠ سفر تبلیغی در عربستان)
ساعت ۱۴ تا ۱۶ عصر
پنجشنبه ۲ آذر
مکان: مدیریت حوزه علمیه یزد(مدرسه عبدالرحیم خان)
جلسه به صورت #حضوری و #برخط(آنلاین) برگزار می شود.
لینک جلسه:
https://gharar.ir/r/6a2a23a1
━━💠🍃🌺🍃💠━━
✅ کانال «مدیریت حوزه علمیه استان یزد»
🆔 @heyazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆پاسخ استاد وکیلی به این سؤالات که :
📌 آیا در سال های گذشته عرفا در تحولات سیاسی اجتماعی نقش داشته اند؟
📌 آیا عرفان؛ انسان را دعوت به گوشه نشینی میکند؟
📌 چرا آیت الله سیدعلی قاضی در فعالیت های سیاسی اجتماعی ورود چندانی نداشتند؟
📌 آیا باورهای عرفانی با حاکمیت ولایت فقیه ناسازگارند؟
🔖 برشی از نشست تخصصی مناسبات عرفان و ولایت فقیه
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🎙آیت الله حائری شیرازی(ره)
⚠️پس طلبه شدی برای چه؟
💎کلام امام (ره) دل مردم را گرفت، به خاطر چه؟ به خاطر اینکه امام، قیامش «لله» بود.
⁉️شما هر وقت خواستید حرفی بزنید، تذکری بدهید، یک نگاهی بکنید، یک سرکی به خودتان بکشید ببینید کجا می سوزد؟ #قیام_لله است یا قیام نفس است؟ انگیزه تان چیست؟ اگر دیدید «لله» است، بگویید. آن وقت ببینید چقدر اثر می گذارد.
🔆خدا رحمتش کند مرحوم آقا میرزا نورالدین حسینی الهاشمی (ره). تازه از نجف آمده بود، مُخلص بود. خودش نقل کرده که من داشتم بالای «دروازه قرآن» شیراز قدم می زدم که دیدم چند تا جوان کنار جوی آب رودخانه نشسته اند. تا من را دیدند، شیشه های مشروبشان را کردند در جوی آب. مثلاً شاید دیدند آخوند آمد، قایمش کردند!
خب طبق معمول هم روحانی میآید و برای اینکه نخواهد با اینطور افراد روبرو بشود، نادیده میگیرد. ایشان گفت می خواستم بروم و متعرض اینها نشوم که اگر آخوند ببینند آنهم در آن دورۀ پهلوی، مسخره می کنند، استهزاء می کنند؛ یعنی وضع بدتر می شود.
تا خواستم بروم، به خودم گفتم: #پس_طلبه_شدی_برای_چه؟ عالِم شدی برای چه؟
با خودم گفتم زودتر رد شوم که مبادا اینها #مسخره_ام کنند. بعد برگشتم گفتم: خب مسخره ام بکنند، چه می شود؟ گفتم: آیا درست است من به اینها امر به معروف نکنم؟ نهی از منکر نکنم؟
برگشتم و آهسته آهسته به طرف اینها آمدم. سلام کردم. آرام آرام با اینها حرف زدم تا #قلبشان_نرم_شد؛ اشکشان جاری شد. این شیشه های شرابشان را از زیر در آوردند تا بزنند به سنگ و بشکنند! گفتم: نه، نشکنید! شیشه ها مالیّت دارد. محتوی شیشه ها را خالی کردم روی زمین.
همین ها بعداً از گردانندگان کارهایش شدند. شدند رئیس جلسه، مسأله گوی جلسه، نوحه خوان جلسه. او از قماربازها، استادهای اخلاق درست می کرد. وقتی «قیام لله» باشد، آدم قمارباز را تبدیل می کند به مسأله گو. اما اگر دیدند صحبت خدا و دین نیست، همین مسأله گو #می_شود_قمارباز!
#طلبگی
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd