eitaa logo
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
617 دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.5هزار ویدیو
592 فایل
💠کانال معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد #قرآن_حدیث #اخلاق_طلبگی_خانواده تلفن: ۳۶۲۲۴۴۲۴_۰۳۵ داخلی ۳ 🆔 @Rezadehghaninejad 🆔 @quran3080 کانال های حوزه مدیریت 🆔 @HEYazd آموزش @amoozesh660 مرکزمشاوره سماح 🆔 @samah_yazd
مشاهده در ایتا
دانلود
📗 "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" 📍شماره 4 ⏺ انسان بزرگ(قسمت سوم) 🔸اگر انسان آرمانی پیش رو نداشته باشد و تلاش‌های خود را به سوی قله‌ای رفیع معطوف نگرداند، روزمرگی و غفلت او را به دنبال کردن امور نازل و درجه دو خواهد کشانید و سرمایه‌ی عمر و جوانی، صرف دست‌یابی به کالای اندکی خواهد شد. ✨خدای بزرگ نیز امور متعالی و نگاه کردن به افق‌های دوردست را دوست می‌دارد و تنگ‌نظری یا اکتفا به امور پست و حقیر را نمی‌پسندد: «إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ مَعَالِيَ الْأُمُورِ وَ يَكْرَهُ سَفْسَافَهَا» 📚بسنده کردن به اهداف خرد و اکتفا به بهره‌های معمولی و دم دستی، و خود را آماده اقدامات بزرگ ندیدن و شور حرکت عالی نداشتن، نشان از کوچکی شخصیت و پایین بودن قیمت انسان است. همان‌گونه که دل‌مشغولی‌های بزرگ و در سر پروراندن همت‌های عالی، نشان از عظمت شخصیت و علوّ قیمت او است. مردان کوچک، صاحب همت و آرزوهای کوچک‌اند، با دنیایی حقیر و تمنایی خرد؛ ‌اما مردان پرقدرت و بزرگ، تمنایی بلند و همتی متعالی و بزرگ در سر می‌پرورند... . - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 🏷ادامه را از کانال مطالعه مقاله "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" بخوانید👇 https://eitaa.com/39681569/16 ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
❇️ افتتاحیه سراسری طرح کوثر آموزش معارف اسلامی ویژه همسران طلاب سراسر کشور 🎙با حضور معاون محترم تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه (حجة الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری) 🔹چهارشنبه یکم آذر ماه ۱۴۰۲ 🔸ساعت ۹ تا ۱۰ صبح 🎞تماشای زنده مراسم 🌐 http://livehowzeh.ir/tv 🌐 heyatonline.ir/livehowzeh.ir ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
TabaTabaee.pdf
12.6M
💠بر بلندای قله عرفان و اخلاق 📝بخشی از بیانات حضرت آیت الله مصباح یزدی(ره) در خصوص علامه طباطبایی(ره) به همراه تعدادی از تصاویر علامه ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
🔺️دو هزار طلبه روانشناس داریم 🔹️ معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه: ما در حوزه علمیه حدود دو هزار طلبه داریم که به صورت تخصصی در زمینه روانشناسی و مشاوره تحصیلات دانشگاهی دارند. ___________________ :::::🇮🇷 کانال رسمی 🇮🇷::::: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه @ismcir ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
📗 "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" 📍شماره 5 ⏺ انسان بزرگ(قسمت چهارم) 🔆اصولاً طرح برای تربیت و تعالی انسان ارائه‌ی توصیه‌های جزیی و دستورات متفرق اخلاقی نیست. فراتر از همه‌ی این توصیه‌ها، قرآن کریم به انسان، و می‌بخشد، عظمت انسان را به او یادآوری می‌کند و او را به عنوان خلیفه‌ی خدا و محور همه‌ی هستی به یک رسالت بزرگ فرامی‌خواند. 🌱پیامبران الهی نیز به جای اینکه انسان‌های کوچک و شخصیت‌های مینیاتوری را به دستورات جزیی اخلاقی توصیه کنند، به آنها آرمان و معنا و عظمت بخشیدند و از آنها اَبَرانسان پدید آوردند. 💎آنگاه کسی که شکوه و بزرگی خود را درک کند، به دنبال لذایذ پست و شهوات حقیر نمی‌رود و در سخت‌ترین شرایط برای رسیدن به خواسته‌های عظیم تاب می‌آورد: «وَ كَأَیِّن مِن نَبِیٍّ قاتَلَ مَعَهُ رِبِّیُّونَ كَثیرٌ فَما وَهَنُوا لِما أَصابَهُم فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ ما ضَعُفُوا وَ مَا استَكانُوا وَ اللَّهُ یُحِبُّ الصَّابِرینَ؛ چه بسا پیامبرانى كه انسان‌های ربانی فراوانی به همراه او مبارزه کردند، پس در برابر مصائبی كه در راه خدا به آنان رسید سستى نكردند و ناتوان نشدند و سر تسلیم فرود نیاوردند؛ و خدا این شكیبایان را دوست می‌دارد»... . - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 🏷ادامه را از کانال مطالعه "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" بخوانید👇 https://eitaa.com/39681569/17 ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
🔔🔔🔔 🔰مطالعۀ روزانه و کوتاه 👈«نظریه فراساحتی تربیت اسلامی» در کانال زیر https://eitaa.com/joinchat/2116092509C8ff2ae2b7c ☑️هدف از این اقدام، ترویج فرهنگ مطالعه و گفتمان‌سازی تربیت آرمانی است. 💎این کانال متعلق به معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه است. 📱به کانال مطالعه " نظریه فراساحتی تربیت اسلامی" بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/2116092509C8ff2ae2b7c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 کلیپ کوتاه معرفی معاونت تهذیب و تربیت 🏷1. جهت گیری معاونت تهذیب و تربیت بر اساس دو اصل جامع‌نگری و مسئله‌محوری 🏷2. راهبردهای تحولی بر مبنای آسیب‌شناسی • ارتقای جایگاه و حوزه اختیارات تهذیب و تربیت • جامعیت تهذیب و تربیت • تأکید بر اهتمام جمعی • شبکه‌سازی و مردمی‌سازی • تعالی نیروی انسانی تهذیب و تربیت 🏷3. محورهای پیشرفت و تحول ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
📍اولین شرط ! 🏷 فکر مستقل از تفکرات غربی پیدا کنید! ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ 💠 جلسه آموزش مطالب کاربردی در موضوع فن خطابه استاد حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن دیرباز (از اساتید متخصص مؤسسه شیعه شناسی، از سخنرانان مطرح حسینیه اعظم زنجان، مدرّس زبان انگلیسی در قوه قضائیه،بیش از ۶٠ سفر تبلیغی در عربستان) ساعت ۱۴ تا ۱۶ عصر پنجشنبه ۲ آذر مکان: مدیریت حوزه علمیه یزد(مدرسه عبدالرحیم خان) جلسه به صورت و (آنلاین) برگزار می شود. لینک جلسه: https://gharar.ir/r/6a2a23a1 ━━💠🍃🌺🍃💠━━ ✅ کانال «مدیریت حوزه علمیه استان یزد» 🆔 @heyazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆پاسخ استاد وکیلی به این سؤالات که : 📌 آیا در سال های گذشته عرفا در تحولات سیاسی اجتماعی نقش داشته اند؟ 📌 آیا عرفان‌؛ انسان را دعوت به گوشه نشینی میکند؟ 📌 چرا آیت الله سیدعلی قاضی در فعالیت های سیاسی اجتماعی ورود چندانی نداشتند؟ 📌 آیا باورهای عرفانی با حاکمیت ولایت فقیه ناسازگارند؟ 🔖 برشی از نشست تخصصی مناسبات عرفان و ولایت فقیه ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎙آیت الله حائری شیرازی(ره) ⚠️پس طلبه شدی برای چه؟ 💎کلام امام (ره) دل مردم را گرفت، به خاطر چه؟ به خاطر اینکه امام، قیامش «لله» بود. ⁉️شما هر وقت خواستید حرفی بزنید، تذکری بدهید، یک نگاهی بکنید، یک سرکی به خودتان بکشید ببینید کجا می سوزد؟ است یا قیام نفس است؟ انگیزه تان چیست؟ اگر دیدید «لله» است، بگویید. آن وقت ببینید چقدر اثر می گذارد. 🔆خدا رحمتش کند مرحوم آقا میرزا نورالدین حسینی الهاشمی (ره). تازه از نجف آمده بود، مُخلص بود. خودش نقل کرده که من داشتم بالای «دروازه قرآن» شیراز قدم می زدم که دیدم چند تا جوان کنار جوی آب رودخانه نشسته اند. تا من را دیدند، شیشه های مشروبشان را کردند در جوی آب. مثلاً شاید دیدند آخوند آمد، قایمش کردند! خب طبق معمول هم روحانی می‌آید و برای اینکه نخواهد با اینطور افراد روبرو بشود، نادیده می‌گیرد. ایشان گفت می خواستم بروم و متعرض اینها نشوم که اگر آخوند ببینند آنهم در آن دورۀ پهلوی، مسخره می کنند، استهزاء می کنند؛ یعنی وضع بدتر می شود. تا خواستم بروم، به خودم گفتم: ؟ عالِم شدی برای چه؟ با خودم گفتم زودتر رد شوم که مبادا اینها کنند. بعد برگشتم گفتم: خب مسخره ام بکنند، چه می شود؟ گفتم: آیا درست است من به اینها امر به معروف نکنم؟ نهی از منکر نکنم؟ برگشتم و آهسته آهسته به طرف اینها آمدم. سلام کردم. آرام آرام با اینها حرف زدم تا ؛ اشکشان جاری شد. این شیشه های شرابشان را از زیر در آوردند تا بزنند به سنگ و بشکنند! گفتم: نه، نشکنید! شیشه ها مالیّت دارد. محتوی شیشه ها را خالی کردم روی زمین. همین ها بعداً از گردانندگان کارهایش شدند. شدند رئیس جلسه، مسأله گوی جلسه، نوحه خوان جلسه. او از قماربازها، استادهای اخلاق درست می کرد. وقتی «قیام لله» باشد، آدم قمارباز را تبدیل می کند به مسأله گو. اما اگر دیدند صحبت خدا و دین نیست، همین مسأله گو ! ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
📗 "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" 📍شماره 7 ⏺ آرمان بزرگ، آرمان الهی، حاکمیت توحید(قسمت اول) ⛰دانستیم که اندازه‌ی انسان به بزرگی آرمان اوست و بزرگ‌ترین آرمان، بزرگ‌ترین انسان را پدید می‌آورد. ❓اکنون این سؤال طرح می‌شود که اگر بخواهیم بزرگ‌ترین انسان را پدید آوریم و به برترین فراورده‌ی تربیتی دست یابیم بر چه آرمانی باید تأکید کنیم؟ ❓ و همتی که می‌توانیم در وجود یک فرد بنشانیم تا او را به رتبه‌ی ابَرانسان ارتقا بخشیم چیست؟ ❓در تعالی بخشیدن به شخصیت انسانی و در تربیت دینی، چه افق والا و آرمان بزرگی برای او پدید آوریم؟ 🔅 کریم و پیشوایان معصوم: در پاسخ به این راهبرد تربیتی، نظر روشن و جامعی بیان کرده‌اند. در یک کلام «بزرگ‌ترین آرمان و والاترین دغدغه‌ی انسانی، پی‌گیری آرمان الهی است» و آرمان مهم خدای متعال، حاکمیت الله و استقرار توحید در جان‌ها و جوامع انسانی است که به اقامه‌ی دین در سراسر زمین و اصلاح همه‌ی عالم می‌انجامد؛ اینکه همه‌ی آحاد انسان‌ها موحد و مؤمن باشند و توحید و ایمان در سراسر جهان و در همه‌ی نظامات اجتماعی جاری و حاکم باشد. الف) آرمان اجتماعی: غلبه دین حق در زمین و حاکمیت توحید در جوامع انسانی کلان‌پروژه‌ی بزرگ پروردگار در عالم انسانی، همین گسترش دین حق و اقامه‌ی توحید در مقیاس کل زمین است که در آیات زیر بیان شده است: هُوَ الَّذی أَرسَلَ رَسُولَهُ بِالهُدى‏ وَ دینِ الحَقِّ لِیظهِرَهُ عَلَى الدِّینِ كُلِّهِ وَ لَو كَرِهَ المُشرِكُونَ... . - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 🏷ادامه را از کانال مطالعه "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" بخوانید👇 https://eitaa.com/39681569/19 ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره) مسئله حسن معاشرت با مردم و جوانان خیلی مهم است. ⁉️آیا حقیقتی بالاتر از حقیقت رسول خدا سراغ دارید؟ نه! پس چرا مع ذلک خداوند می فرماید: «لَوْ كُنْتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ» ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
📌اهداف و مزایای «طرح کوثر»/همسران طلاب در اجر آنها برای سربازی دین شریک هستند. 💎 حجت الاسلام و المسلمین عالم‌زاده نوری با اشاره به اهداف و مزایای «طرح کوثر»، گفت: همسران طلاب در اجر آن‌ها برای سربازی دین شریک هستند. ادامه در 👇: 🔗https://tahzib.ismc.ir/?p=3179 ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
-آزمون-حفظ 🔹آزمون حفظ قرآن،نهج البلاغه و صحیفه سجادیه ⏰پنج شنبه1402/9/9 ساعت8صبح ⬅️مرکز مدیریت حوزه علمیه استان یزد ✅دارالقرآن شهید دانش ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
❗️روحانیون بیدار شوند؛ کارهای مهمتر از مباحثه و مسئله گفتن دارید! 🔸امام خمینی (رضوان الله علیه ): 🔹شما بايد بيدار شويد، به فكر علاج بدبختی‌هاى مردم باشيد؛ مباحثه به تنهایى فايده ندارد. مسئله گفتن به تنهایى دردها را دوا نمیكند. 🔹در شرايطى كه دارند اسلام را از بين مى‏‌برند، بساط اسلام را به هم مى‏‌زنند، خاموش ننشينيد! مانند نصرانى‏‌ها كه نشستند در باره روح‌القدس و تثليث صحبت كردند تا آمدند آنها را گرفته، از بين بردند. 🔹بيدار شويد و به اين حقائق و واقعيت‌ها توجه كنيد! به مسائل روز توجه كنيد!خودتان را تا اين اندازه مُهمَل بار نياوريد!شما با اين اهمال‌كاری‌ها میخواهيد كه ملائكه، اجنحه خود را زير پاى شما پهن كنند؟! 🔹مگر ملائكه تنبل پرورند؟! ملائكه بالشان را زير پاى امير‌المؤمنين(علیه السلام) پهن مى‏‌كنند. چون مردى است كه به درد اسلام مى‏‌خورد، اسلام را بزرگ مى‏‌كند، اسلام به واسطه او در دنيا منتشر مى‌‏شود... براى شما كه جز مسئله گفتن تكليفى نداريد خضوع (ملائک)، معنى و مورد ندارد. ✍️امام خمینی ، کتاب ولایت فقیه و حکومت اسلامی، صفحه ۱۴۳ ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مرحوم حضرت آیت الله حاج شیخ علی بحرینی یزدی اجتماعی بود ،بسیار دلسوز بی تکلّف و دوستدار اهل بیت (ع) و دوستان آنها. دلسوزی او فراگیر بود ولی به سادات احترام ویژه ای می‌گذاشت و در رفع گرفتاری آنها کوشا بود. همیشه به ما سفارش می‌کرد تقوا به دست آورید تا اهل نجات باشید و مرید صد درصد کسی جز آل محمد (ص) نباشید. مجتهد بود و از منتظران ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بود. بسیار اهل مطالعه و قرائت قرآن بود ولی متواضع و بی تکلّف، خوب درس می‌داد. با حافظه قوی خدادادی تفاصیل و ریزه کاری تاریخ اهل بیت (علیهم السلام) را می‌دانست. بر احکام شرعی مسلط بود و در سخنرانی بسیار از آن استفاده می‌کرد و می‌رساند. به روضه خوانی معتقد بود ، روضه خوب می‌خواند و خود منقلب می‌شد و اشک می‌ریخت و به نوکری اباعبدالله الحسین (ع) افتخار می‌کرد. به روضه حضرت زهرای مرضیه (س) عنایت عجیبی داشت. استادش را در خواب دیده بود؛ مرحوم آیت الله حاج شیخ مرتضی حائری را. از او پرسیده بود: شما در آن عالم کمبودی ندارید؟ فرموده بودند: افسوس می‌خورم چرا بیش از آنچه یاد خدا بودم، یاد خدا نکردم! به امیر المومنین علی (ع) و امام رضا (ع) عشق می‌ورزید. ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
💠ایمان، عامل تمركز نیروهای انسان و اجتماع 🔖به طور كلی اگر انسان در زندگی داشته باشد، ایمان برای انسان آرمان و ایده آل و هدف نهایی است و خاصیت ایمان این است كه؛👇 💡 برای افكار و اندیشه ها و آمال و آرزوها و خواسته های انسان یك نقطه مركزی می شود و همه خواسته ها و آرزوها و اندیشه ها دور این نقطه مركزی است. 🔍 چنین انسانی، به اصطلاح امروز یك است. ❗️انسان با ایمان، همه چیز را با مقیاس ایمانش حساب می كند و اگر كاری با ایمانش جور درآمد و به اصطلاح عمل صالح بود، به دنبال آن می رود و الاّ نمی رود. ⚜️اولین خاصیت ایمان این است كه برای انسان آرمان به وجود می آورد و خاصیت آرمان این است 👈كه مساعی و كوششهای انسان را از پراكندگی نجات می دهد و تمام وجود انسان و تمام نیروها و فعالیتهای انسان جهت پیدا می كند و رو به یك سو می شود. قُلْ إِنَّ صَلاتِی وَ نُسُكِی وَ مَحْیایَ وَ مَماتِی لِلّهِ رَبِّ اَلْعالَمِینَ. نمازم، عبادتم، بلكه زندگی و مردگی ام، سراسر هستی ام، سراسر فعالیتم، سراسر وجودم، همه از آنِ خدا و برای خداست. 👤چنین انسانی، به اصطلاح امروز انسانی می شود تك شخصیتی، نه چند شخصیتی. 🧩انسان به عدد معشوقها و مطلوبهایی كه در عالم دارد تعدد شخصیت پیدا می كند. آن شی ء را دوست دارد و معشوقش است، قسمتی از وجودش به طرف آن كشیده می شود. محبوب دیگری هم دارد، قسمتی دیگر از وجودش به طرف آن كشیده می شود. این انسان می شود یك موجود چند شخصیتی، برخلاف آن كسی كه یك محبوب و یك هدف دارد و همه چیز را در مسیر آن هدف می خواهد. البته نه اینكه چیز دیگری نمی خواهد، بلكه همه چیز را می خواهد ولی در مسیر آن هدف. ⁉️چنین آدمی آیا سلامت را می خواهد یا نمی خواهد؟ بله، می خواهد. اما آیا سلامت را برای خود سلامت می خواهد؟ نه، بلكه برای خدمت به هدفش می خواهد. غذا می خواهد؛ غذا را برای چه می خواهد؟ برای اینكه نیرو بگیرد برای هدف و مقصدش. زندگی هم می خواهد، [اما برای هدفش. ] خلاصه همه چیز در مسیر آن هدف قرار می گیرد. مجموعه آثار شهید مطهری . ج28، ص: 601 ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خانه طلاب جوان 4⃣ 🌀 چهار کتاب از (معاونت تهذیب حوزه های علمیه) 1⃣ طلبه و انقلاب اسلامی؛ طلبه انقلابی کیست؟ 2⃣ طلبه عصر انقلاب "تحلیل سیاسی و شناخت رویدادهای اجتماعی"؛ هوشمندی سیاسی و قدرت تحلیل طلبه در رویدادهای اجتماعی، چگونه حاصل می‌شود؟ 3⃣ طلبه عصر انقلاب "جامعه‌سازی و علوم‌انسانی‌اسلامی"؛ فرق تحصیل علوم انسانی در حوزه با دانشگاه چیست؟ 4⃣ فقه و نظام‌سازی؛ برای اجرا و محقق ساختن دین، باید چه کرد؟ 🎁 تخفیف ویژه ۲۰ درصدی برای اعضای کانال "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 📲 برای تهیه کتابها با تخفیف ۲۰ درصدی از طریق لینک اقدام نمایید 👇👇 https://shop.khanetolab.ir کدتخفیف:
FKCGU3WR
(کلیک کنید کپی می شود) مهلت استفاده از تخفیف ویژه این کتاب، تا روز شنبه ۱۱ آذرماه می باشد. در صورت مشکل در خرید به @ali4892 پیام دهید. ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
📗 "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" 📍شماره 9 ⏺ آرمان بزرگ، آرمان الهی، حاکمیت توحید(قسمت سوم) 🔍وقتی به همه‌ی مطلوبیت‌های تربیتی در عرض هم نظر می‌کنیم از گرداب کثرات نمی‌توانیم خارج شویم. 💠اینکه طلاب یک مدرسه‌ی علمیه 🥇 را بیاموزند، 🥇مهارت‌های مفید را به خوبی فراگیرند 🥇و به کارهای خوب مشغول باشند، برای تربیت کافی نیست و تا یک روشن به این عملیات اضافه نشود خروجی دستگاه تربیت همچنان گرد و ژله‌ای و البته کوچک و مینیاتوری باقی مانده است؛ ☀️اما اگر یک آرمان معین و یک مأموریت روشن بر فرایند تربیت حاکم باشد، همه‌ی فعالیت‌های تربیتی در پرتو آن جهت می‌گیرد و حدود و ثغور مشخص می‌یابد. 🏷یک بار خروجی مدرسه‌ی علمیه، طلبه‌ای است که توان ارتباطات اجتماعی و سخنرانی مذهبی یا مهارت تألیف کتاب‌های دینی دارد و در آثار خود مطالب مفیدی را به شکل رسا و جذاب عرضه می‌کند. 🏷یک بار هم خروجی مدرسه‌ی علمیه طلبه‌ای است که مأموریت راهبردی و تاریخی خود را تشخیص داده و دقیقاً برای تحقق آن، تلاش علمی و عملی می‌کند. ⭕️این دو خروجی بسیار متفاوت است... . - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 🏷ادامه را از کانال مطالعه "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" بخوانید👇 https://eitaa.com/39681569/21 ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
🖤مقام سلام‌‌الله‌‌علیها 🎙آیت الله مصباح یزدی(ره): 🔹عظمت و قدرت خداوند متعال بی‌نهایت است؛ بی‌نهایت یعنی بی‌نهایت، یعنی هیچ حدی ندارد. آیا فکر می‌کنید خدایی که چنین قدرت بی‌نهایتی دارد فضل و کرم و فیاضیت‌اش اقتضا نمی‌کند که یک مخلوقی بیافریند که در عالم خلقت نظیری نداشته باشد یا به تعبیر خودمانی، مخلوقی شریف‌تر، عزیزتر و والامقام‌تر از او وجود نداشته باشد؟! 🔸 اگر فضل و فیاضیت الهی چنین اقتضایی دارد ما شیعیان افتخار داریم که این معرفت را پیدا کرده‌ایم که آن مخلوقی که شرافتش از همه مخلوقات عالم بالاتر است کیست و همان‌گونه که ما صفات الهی را نمی‌توانیم درست بشناسیم، قدر و منزلت شریف‌ترین مخلوقاتش را هم نمی‌توانیم بشناسیم. نهایتش این است که در مقابل عظمت این سرور زنان عالم و سرور همه عالمیان، سر تعظیم فرود بیاوریم و عاجزانه درخواست کنیم که گوشه چشمی به همه ما بکنند. 🔹این را به خاطر بسپارید که مقام حضرت زهرا‌سلام‌‌الله‌‌علیها را هیچ انسانی نمی‌تواند درست کند. مقام حضرت زهرا‌سلام‌‌الله‌‌علیها به‌گونه‌ای است که ائمه اطهار‌سلام‌‌الله‌‌علیهم‌‌اجمعین به‌واسطه احترام به آن حضرت نزد خدا تقرب پیدا می‌کنند. امام زمان‌صلوات‌الله‌علیه با آن عظمتی که دارند که مثل مقام سایر ائمه، عظمت مقام ایشان را هم نمی‌توانیم درک کنیم، خود ایشان به‌واسطه حضرت زهرا‌سلام‌‌الله‌‌علیها به خدا تقرب می‌جویند. 📆 1394-01-20 🌐 https://mesbahyazdi.ir/node/8364 ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
«هرسال اهل سنّت یک گلایه ای دارند – حالا اهل سنّتِ بیرون از ایران هیچ، آن ها حساب دیگری دارند- امّا هر سال وقتی سوّم جمادی الثانی می شود این گلایۀ أهل سنّت ایران در شبکه ها و سایت ها می آید که آخر این چه کاری بوده؟ شما می گویید: اتحاد بین شیعه و سنّی، باهم برادر باشید. وقتی می گویید شهادت، به مهمترین مطالب ما برخورد دارد. حالا این جوابش چیست؟ چه کار باید بکنیم؟ بنویسیم شهادت، یا نه؛ برای این که ناراحت نشوند و گلایه نکنند، اُلفت قلوب باشد ننویسیم؟ من یک کلمه عرض دارم...» برای مشاهده راهکار مطرح شده در این زمینه به مقاله «شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها؛ وحدت شیعه و سنّی» مراجعه فرمایید: https://almabahes.bahjat.ir/?p=20500 ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
حضرت زهرا(سلام الله علیها) احیاگر ولایت 🔸️از ويژگي ‌هاي شخصيتي حضرت زهرا (سلام‌ الله‌ عليها) آن ‌چه بيشتر در جامعه ما مطرح هست، حمايت ايشان از ولايت بود که در واقع جانشان را هم در همين راه تقديم کردند. اگر نبود اين فداکاري حضرت زهرا(سلام ‌الله ‌عليها) و آن تدبير بسيار حکيمانه ‌اي که در برخورد با اوضاع و احوال آن روز انجام دادند، معلوم نبود که در عالم، شناختي نسبت به ولايت باقي بماند. 🔸️اگر کسي بدبينانه ‌تر نگاه کند، معلوم نبود ديگر حقيقتي از اسلام باقي بماند. اگر آن شرايط آن طوري پيش مي ‌رفت و در مقابلش واکنشي از حضرت زهرا (سلام الله علیها) نبود، اين احتمال خيلي احتمال قوي ‌اي بود که اسلام تدريجا سير نزولي ‌اش را طي کند و به صفر برسد. 🔸️پس اگر ما حضرت زهرا (سلام الله علیها) را به اين عنوان تصور بکنيم [که ایشان] کسي [است] که مسأله ولايت يعني روح اسلام را به خصوص بُعد اجتماعي اسلامي را احيا کردند، شبيه ايشان در تاريخ [کسی را] شبيه ‌تر از امام (‌قدس سره) پيدا نمي کنيم. ۱۳۸۹/۰۵/۲۲ 🏴 @mesbahyazdi_ir ━━💠🍃🏴🏴🏴🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd