eitaa logo
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
621 دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
1.6هزار ویدیو
618 فایل
💠کانال معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد #قرآن_حدیث #اخلاق_طلبگی_خانواده تلفن: ۳۶۲۲۴۴۲۴_۰۳۵ داخلی ۳ 🆔 @Rezadehghaninejad 🆔 @quran3080 کانال های حوزه مدیریت 🆔 @HEYazd آموزش @amoozesh660 مرکزمشاوره سماح 🆔 @samah_yazd
مشاهده در ایتا
دانلود
🔖امام خامنه ای: 🔸 یک ملت و یک کشور، در حقیقت شاکله‌ی معنوی این ملت است. ⚖️یعنی اگر ما در یک کشور، وضع اقتصادی، نظام اقتصادی و نظام سیاسی را شاکله‌ی جسمی برای یک ملت بدانیم، روح این مجموعه عبارت است از فرهنگ. 📍در حقیقت فرهنگ است که هویت و شاکله‌ی معنوی یک ملت را معین میکند. طبعاً این فرهنگ، شاخصهای مصداقی دارد. شاخصهای مصداقی‌اش «عقاید» است، «اخلاق» است، «آداب» است، «رفتارهای اجتماعی» است، «رفتارهای فردی» است، «خلقیات و خصال ملی» است؛ اینها شاخصهای آن است. از روی این شاخصها میتوان کشف کرد و شناخت که این ملت هویتش چیست، شاکله‌ی معنوی‌اش چیست، شخصیت این ملت کدام است. حتّی اگر چنانچه فرض کنیم در زمینه‌ی شکل سیاسی یا شکل اقتصادی دچار مشکلاتی باشد، اما فرهنگ غنی و عمیقی داشته باشد، این ملت، بالقوه ملت مقتدری است. این که ما به مواریث فرهنگی اهمیت میدهیم، به خاطر همین است. 💎مواریث فرهنگی، آن ذخیره‌ها و گنجینه‌هائی هستند که در یک جامعه‌ای حفظ میشوند. یک وقت ممکن است ساختمانی خراب شود، فرو بریزد، یا سست شود؛ اما آن گنج، آنجا محفوظ است. وقتی این گنج در آنجا بود، به برکت این گنج میتوان آن ساختمان را بازسازی کرد. یعنی برای یک ملت، ویرانی و خرابی ظاهری، دلیل ویرانی و نابودی حقیقی و نهائی نیست. آنچه که دلیل ویرانی نهائی است، ویرانی فرهنگی است. 🍂اگر چنانچه یک کشوری از لحاظ فرهنگ - یعنی از لحاظ علم، از لحاظ عقیده، از لحاظ اخلاق، از لحاظ رفتارها، از لحاظ خصال و خلقیات مدنی - وضع نابسامانی داشته باشد، وضع منحطی داشته باشد، این ملت ورشکسته است؛ ولو حالا ظاهراً هم یک شمایل و شاکله‌ی مقبولی داشته باشد؛ لیکن باطن خراب شده است، ویران شده است و با یک حادثه از بین میرود و دیگر قابل بازسازی نیست؛ برخلاف آن وقتی که این ذخیره را داشته باشد. اهمیت فرهنگ این است. 🗓بیانات در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی-۱۳۹۰/۰۳/۲۳ ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
🔆 آتش بس رسماً در غزه آغاز شد؛ جهادگران عرصه جهاد تبیین روایت شکست اسرائیل را شروع کنند... 🌷 تبریک به شهید هنیه، به شهید سنوار، به شهید نصرالله که تا آخرین لحظه از غزه حمایت کرد و جنگید. 🌓 ۱ سال و سه ماه بدترین شرایط و کشتار عمومی در غزه حاکم بود اما اسرائیل باز هم خورد و نتوانست حاکمیت حماس بر غزه را بر هم بزند. اما چند نکته مهم: 1️⃣ به جنگ رسانه ای و ایفای نقش ایمان بیاوریم، چرا نتوانستیم و نمی خواهیم چنین شکست عظیمی را خوب روایت کنیم؟ چرا این آتش بس را رونمایی از بزرگترین شکست رژیم صهیونیستی می داند ولی ما هنوز به این فهم از صحنه نرسیدیم و دنبال اتفاق جدیدی بعد از صحبت های سردار بودیم؟ زاویه دید ما توسط دشمن دست کاری شده است و هر چه سریعتر باید فکری کرد. 2️⃣ نهادهای مردمی، سازمان های دست اندرکار، صدا و سیما، نخبگان، تشکل های حوزوی و دانشجویی و ... تا دیر نشده است باید شادی خود از این شکست را به خیابان بیاورند و با حضورشان، دیگران را آگاه کنند. جشن های خیابانی و شیرینی پخش کردن و راهپیمایی ماشینی و موتوری، از مهم ترین کارهای این هفته است. حس قدرت و پیروزی را به آحاد مردم منتقل کنیم. 3️⃣ تحلیل گران تا می توانند در این هفته، این پیروزی را تحلیل کنند و دیگران را همراه کنند. نقش بی بدیل تحلیل گران انقلابی در این زمینه جای تردید ندارد. عُمق شکست دشمن توسط قلم و سخن تحلیل گران تبیین و روشن شود. 4️⃣ طلاب، ائمه جماعت مساجد و مبلغین از هر فرصتی برای انتقال پیروزی عظیم غزه استفاده کنند. اساتید محترم حوزه نقش آفرینی کنند، برای طلاب و مردم تبیین کنند، و طلاب را تشویق به تبلیغ در این زمینه نمایند. 5️⃣ این روزها متاسفانه دوباره صدای بلند شده است، از این فرصت استفاده کنیم و تبیین کنیم راه برون رفت از مشکلات است، نگاه به درون است، قوی شدن ایران است. نکند دوباره تجربه فراموش ناشدنی برجام برایمان تکرار شود. 🍂 یادمان نرود چه روزها و شب ها بر غزه گذشت، چه کشتار عظیم کودکان و زنان و مردانی در غزه اتفاق افتاد و قلب همه ما را غم گرفت، چه انسان های برجسته ای را از دست دادیم، حالا زمانی است که این غم ها، باید تبدیل به شورآفرینی و بصیرت افزایی کند. ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
استاد عالم زاده نوری.mp3
34.61M
🎙 سخنرانی استاد عالم‌زاده‌نوری (معاون تهذیب حوزه‌های علمیه کشور) 🕯 مجلس بزرگداشت عمار انقلاب و استاد فکر، مرحوم علامه مصباح یزدی ⏳ یکشنبه ۹ دی‌ ۱۴۰۳ 📍نمازخانه مدرسه علمیه رشد 🎧 🕯 ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
⁉️ فاصله بین امام خمینی(ره) و سایر علما را چگونه تعبیر کنیم؟ فاصله‌ زمین و آسمان بگوییم؟! فاصله‌ بین انسان‌های معمولی با پیغمبران بگوییم؟! 🎙 امام خامنه ای: 🔸 یادم می‌آید در گذشته‌ها، در دلم به دو نفر از علما افتخار می‌کردم. یکی بود...چون در دنیای اسلام، تنها مذاهب رسمی، همین مذاهب اربعه‌ اهل تسنّن بود؛ نقل شده که این بزرگوار گفته بود: «هشتادهزار دینار از مال خودم می‌دهم، برای اینکه شیعه را هم رسمی کنند». این، قدم بسیار بزرگی بود که البته عملی نشد. آنها قیمت را بالا برده بودند و ایشان هم نتوانسته بود بدهد و این کار، انجام نگرفت. من همیشه در دلم، به این مرد که این‌گونه بوده که می‌خواسته شیعه را به رسمیت برساند، افتخار می‌کردم و از جوانی، در قلبم هیجانی نسبت به او داشتم. 🔹 یکی هم مرحوم علی‌ بن‌ موسی‌ بن‌ جعفر (رضوان الله علیه) بود. ایشان در یکی از کتاب‌هایش می‌نویسد: «مردی از بنی‌هاشم و آل علی، قبل از قیام قائم، به حکومت خواهد رسید. من، از جهات مختلف که به خودم نگاه می‌کنم، می‌بینم آن شخص، باید من باشم». ابن‌طاووس یک است. کسانی‌که ابن‌طاووس را می‌شناسند، می‌دانند که ابن‌طاووس مظهر زهد است و کسی است که با همه‌ فقاهت عالی‌ که داشته، از ترس خدا و به‌خاطر ، فتوا نمی‌داده است. این مرد که چهره و وجهه‌ او در بین علمای ما، وجهه‌ زهد و تقوا و تعبّد و محو شدن در وظیفه‌ شرعی است، اهل دنیا نبوده است. اما همین آدم، که این‌گونه فانی فی‌الله و اهل عبادت است، می‌گوید: «به نظرم می‌رسد آن‌کسی‌که باید به این مقام دست پیدا کند -مقام حکومت شیعه و اسلام- قاعدتاً باید من باشم». یعنی خودش را برای این قضیه آماده می‌کرد. من همیشه افتخار می‌کردم که فکر یک عالم، این‌گونه بیرون از آفاق مدرسه و کتاب سیر کند و در این عوالم باشد. معیارهای ما اینها بود. 🗓در تاریخ اسلام و علمای شیعه، وقتی آدم‌هایی را در این حد می‌دیدیم که چنین فکر و آرزویی را در سرشان می‌گذراندند، به آنها افتخار می‌کردیم. 📍 حال شما اینها را با امام(ره) مقایسه کنید. این فاصله را، فاصله‌ زمین و آسمان بگوییم؟! فاصله‌ بین انسان‌های معمولی با پیغمبران بگوییم؟! این فاصله را چگونه تعبیر کنیم؟ اصلاً این فاصله‌ معنوی بین امام و سایر علما را چگونه می‌شود ترسیم کرد و چه کسی را می‌شود در این زمینه‌ها با امام مقایسه کرد؟! 🔸 اصلاً شخصیت امام یک چیز عجیب و واقعاً استثنایی است. نه پیش از او چنین کسی آمده و نه گمان می‌کنم بعد از او، چنین کسی بتواند بیاید، یا تا آن حدود پرواز کند. مثل او که هیچ؛ تا آن حدود هم کسی نمی‌تواند پرواز کند. شخصیت امام، چنین شخصیتی است. (۱۳۷۲/۰۲/۲۷) 📕کتاب "عبد صالح خدا"، نشر صهبا، ص ۹۹ (ره) ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
متن کامل بیانات در دیدار کارگزاران نظام- 12 آذر 1379.pdf
675.6K
📄متن کامل سخنرانی تاریخی امام خامنه ای در دیدار کارگزاران نظام-۱۳۷۹/۰۹/۱۲ ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
. 🔻این سخنرانی، از سخنرانی‌های بنیادین و راهبردی حضرت امام خامنه‌ای است که شامل سه محور می باشد: 1️⃣ جهان‌بینی انقلاب اسلامی 2️⃣ وظایف و اهداف (ایدئولوژی مبتنی بر جهان‌بینی) 3️⃣ نقشه راه حرکت انقلاب (فرایند پنج مرحله‌ای تحقق اهداف انقلاب اسلامی) 💢جهان‌بینی انقلاب اسلامی آن مجموعه معارفی که خطوط اصلی عملکرد و وظایف دولت اسلامی از آنها به دست می‌آید - یعنی جهان‌بینی و بینش اسلامی - فصول متعدّدی دارد؛ که همه آنها در عمل و اقدام فرد و دولت دارای تأثیر است؛ ولی مقام معظم رهبری به پنج نکته مؤثّرتر و مهمتر اشاره می کنند که این نکات عبارتند از: 1.توحید 2.تکریم انسان 3. حیات پس از مرگ 4. استعداد بی پایان انسان 5. حرکت عالم به سمت حاکمیت حق و به سمت صلاح. 💢وظایف و اهداف (ایدئولوژی مبتنی بر جهان‌بینی) ایشان بعد از بیان این مبانی، نتایج عملی و وظایفی را که برعهده انسانهایی که معتقد به این مبانی اند، بیان می کنند؛ وظایفی که هم در زمان حکومت اسلامی و هم در دوران حکومت طاغوت، یا انسانی که در بین کفار زندگی می کند بر دوش یکایک انسانها قرار دارد و آن وظایف عبارتند از: 1. عبودیت و اطاعت خداوند و سرپیچی از اطاعت «اَندادُ اللَّه» 2. هدف گرفتن تعالىِ انسان 3. ترجیح فلاح و رستگاری اُخروی بر سود دنیوی، در صورت تعارض با هم 4. تلاش و مجاهدت فی‌سبیل‌اللَّه 5. امید به پیروزی در همه شرایط. 💢فرایند پنج مرحله‌ای تحقق اهداف انقلاب اسلامی حضرت آقا در ادامه می فرمایند ما میخواهیم آن نظام، تشکیلات و حکومتی را که بتوان این هدفها را در آن محقّق کرد، به وجود آوریم. این یک فرآیند طولانی و دشواری دارد که دارای پنج مرحله است: 1. انقلاب اسلامی 2. نظام اسلامی 3. دولت اسلامی 4.جامعه اسلامی 5. تمدن اسلامی ✍️مطالعه و مباحثه و پژوهش با محوریت این سخنرانی، بسیار مؤثر و راهگشا برای افراد و اصناف مختلف، خصوصاً طلاب و روحانیون است. ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
🔰پیشکسوتان جهاد و شهادت امام خمینی(ره): 🔸در هر نهضت و انقلاب الهی و مردمی، علمای اسلام اولین کسانی بوده‌اند که بر تارک جبین‌شان خون و شهادت نقش بسته است. ❓کدام انقلاب مردمی- اسلامی را سراغ کنیم که در آن حوزه و روحانیت پیش کسوت نبوده‌اند و بر بالای دار نرفته‌اند و اجساد مطهرشان بر سنگفرشهای حوادث خونین به شهادت نایستاده است؟[...] 🌹خدا را سپاس می‌گزاریم که از دیوارهای فیضیه گرفته تا سلولهای مخوف و انفرادی رژیم شاه‌ و از کوچه و خیابان تا مسجد و محراب امامت جمعه و جماعات و از دفاتر کار و محل خدمت تا خطوط مقدم جبهه‌ها و میادین مین، خون پاک شهدای حوزه و روحانیت افق فقاهت را گلگون کرده است. 📔صحیفه امام؛ج۲۱ص۲۷۵/منشور روحانیت؛۳ اسفند ۱۳۶۷ ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
🔻در گفتگو با معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه بررسی شد: ❇️ راهبردهای عملیاتی‌سازی مأموریت‌های ابلاغی ولی امر به حوزویان ◻️ تربیت طلاب صرفاً در کلاس درس اتفاق نمی‌افتد؛ بلکه با مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی و گروهی تکمیل می‌شود. ◻️ تربیت طلاب در گام دوم انقلاب، بر ورود سازمان‌یافته آنان به میدان‌های اجتماعی و شبکه‌سازی گروه‌های خودجوش تأکید دارد. ◻️ طلابی که در دوران تحصیل به محیط پیرامون خود واکنش نشان می‌دهند، جامع‌تر، بانشاط‌تر و در روابط اجتماعی تواناتر می‌شوند. 📎مشروح گفت‌وگو _______ :::::🇮🇷 کانال رسمی 🇮🇷::::: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه @ismcir ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
هدایت شده از دانا
🔰 پنجمین نشست دوره آموزشی تشکیلاتی ▫️سخنران: دکتر حسام‌الدین حائری‌زاده (معاون و عضو هیئت علمی اندیشکده یقین) 🔹موضوع: درآمدی بر ایران ۱۴۱۴ در افق جهان ۲۰۳۵ 📆 زمان: جمعه ۱۲ بهمن ⏰ ساعت ۸ الی ۱۲ 💠 ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر: ارسال کلمه «دانا» به ۱۰۰۰۱۰۰۰۷۲ ➖➖➖ 📥 شما هم به ما بپیوندید: 🌐 https://zil.ink/danayazd
10.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍برید سراغ کارهای نشدنی تا بشود ... ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
┄┅═✧☫﴾﷽﴿☫✧═┅┄ #دارالقرآن_آزمون_حفظ 🔸آزمون ارتقایی زمستانه حفظ قرآن کریم،نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه
🔸قابل توجه طلاب محترم حافظ قرآن و نهج البلاغه 🔸ثبت نام و برگزاری آزمون ارتقایی حفظ ویژه فصل زمستان 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 دارالقرآن والعتره شهید دانش ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd