eitaa logo
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
617 دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.5هزار ویدیو
584 فایل
💠کانال معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد #قرآن_حدیث #اخلاق_طلبگی_خانواده تلفن: ۳۶۲۲۴۴۲۴_۰۳۵ داخلی ۳ 🆔 @Rezadehghaninejad 🆔 @quran3080 کانال های حوزه مدیریت 🆔 @HEYazd آموزش @amoozesh660 مرکزمشاوره سماح 🆔 @samah_yazd
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂: شماره 8 🔹موضوع: اصول حاکم بر برنامه ریزی/قسمت هشتم اصل هفتم: استحکام (اعتقاد به برنامه) انسان باید به فعالیت جاری خود ایمان و اعتقاد داشته ‏باشد. اگر ایمان راسخ به برنامه وجود نداشته باشد در انجام آن سستی می‏شود. اندک ‏مخالفت یا خرده‏ مانعی به‏ راحتی جریان برنامه را مختل می‏سازد و آدمی را از ادامه آن باز می‏دارد. کار کوچکی که با ایمان و استحکام‏ انجام پذیرد، به ‏مراتب امیدوار کننده‏تر از تلاش فراوانی است که این پشتوانه را نداشته ‏باشد. از این‏ رو لازم است به ‏جای پرکردن بی‏پشتوانه برنامه، ابتدا اعتماد و اعتقاد خود را به آن بازسازی کنیم و منطق مستحکمی برای آن بیابیم، آن‏گاه به تکمیل آن روی آوریم. تردید و تزلزل نسبت به فعالیت جاری موجب می‏شود انسان همیشه از خود گلایه‏مند و ناراضی باشد. این اعتراض دائم روحی باعث می‏شود شخص، اهتمام لازم را در انجام وظایف خود به‏کار نگیرد. در نتیجه، فراورده‏های عمل او همیشه سست و تُنُک و نیمدار عرضه شود. یعنی عدم استحکام برنامه، به عدم استحکام عمل تبدیل می‏گردد. استمرار چنین حالت روحی به‏ مرور بنیان همت آدمی را ویران می‏کند. نکته: برای به‏دست‏آوردن توان برنامه‏ریزی بسیار مناسب است با چهره‏های موفق ارتباط مستمر داشته ‏باشیم و گونه‏های مختلف برنامه‏ریزی را بررسی کنیم. ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
💠 سلسله مسابقات 🔹 مسابقه دوم 🕰 زمان: دوشنبه ۱۹ آبان رأس ساعت ۸ صبح. ❗️آزمون به صورت برگزار می‌گردد. 🌐 لینک ورود به مسابقه در کانال قرار خواهد گرفت. 📌 اطلاعات بیشتر در پوستر. 👈 ضمناً خانواده طلاب و طلاب مدارس دیگر مجاز به شرکت در مسابقه می‌باشند. ‼️ هر نفر تنها یک مرتبه و فقط برای خود مجاز به شرکت در مسابقه می‌باشد. 📍 برای دریافت متن، صوت و فیلم بیانات به پیوند زیر مراجعه نمایید👇👇 🌐 https://h-khan.ir/?p=856 🔗 https://gap.im/khan_school_472 ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
بیانات در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت سالروز ولادت پیامبر اعظم.pdf
318.9K
📃 متن بیانات مقام معظم رهبری در سیزدهم آبان ماه ( از این متن می‌باشد) 📍 برای دریافت متن، صوت و فیلم بیانات به پیوند زیر مراجعه نمایید👇👇 🌐 https://h-khan.ir/?p=856 🔗 https://gap.im/khan_school_472 ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
✍ تسلیت معاون تهذیب و تربیت استان یزد به مدیر حوزه علمیه خان یزد انا للہ وانا اليه راجعون ⚫️ سرور ارجمند و استاد گرانقدر جناب آقای محمد حسین فلاح مبارکه(زید عزه) مدیر محترم حوزه علمیه خان؛ «ضایعه درگذشت والده مکرمه‌تان را خدمت جنابعالی و خانواده محترم تسلیت عرض نموده ضمن طلب صبر و شکیبایی برای بازماندگان ارجمند، غفران و رحمت الهی را برای آن مرحومه از محضر خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.» رضا دهقانی نژاد ۲۲ ربیع الاول ۱۴۴۲ ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 🌻 امام على عليه السلام: 🍀 شرُّ الناسِ مَن لا يَقبَلُ العُذرَ ولا يُقِيلُ الذَّنبَ. 🍀 بدترين مردم كسى است كه عذر نپذيرد، و از خطا نگذرد. 📚 غررالحكم، ج 4، ص 165، ح 5685. ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
🍂 : شماره ۹ 🔹موضوع: نکاتی پیرامون برنامه‏ریزی/قسمت اول ۱. اگر در همه برنامه‏های زندگی، تردید روا باشد، در این یک گزاره، شک و شبهه‏ای راه ندارد که ما وظیفه داریم برای تشخیص وظایف خود اقدام کنیم. آگاهی از وظایف، اولین، محکم‏ترین و قطعی‏ترین وظیفة ما است که همة تکالیف بعدی را پشتیبانی می‏کند و سنگ بنای اوّلیة حرکت قرار می‏گیرد. ۲.«تشخیص وظیفه» و «مدیریت خود» نیازمند الف) تلاش، ب) آگاهی وسیع، ج) صرف زمان است. الف) انتظار برای کشف بهترین دستورالعمل زندگی بدون تلاش و زحمت، همان قدر نامعقول و بی‏نتیجه است که توقّع بازشدن درهای رحمت و فرود مائده آسمانی بدون کوشش و مشقت. خدای بزرگ، بدون اسباب و وسایل، امور جهان را اداره نمی‏کند. پس برای رسیدن به چنین نعمت ارزش‏مندی بکوشیم و سرمایه‏گذاری کنیم. بی‌جهت منتظر «رؤیا»، «الهام»، «مکاشفه» یا «مواجهه تصادفی با استادی خبیر» نباشیم و یا به راه‏های ساده‏ای چون «قرعه»، «تفأل» و «استخاره» پناه نیاوریم. ب) بسیاری از تصمیم‏های نسنجیدة ما انسان‌ها که پشیمانی و حسرت به‏ دنبال می‏آورد، ریشه در جهل و ناآگاهی ما دارد، دایرة آشنایی و اطلاع ما از حقایق تلخ یا شیرین، هر چه گسترده‏تر باشد، برنامه‏ریزی ما به صواب نزدیک‏تر می‏شود. هر چه دانش و آگاهی وسیع‏تری برنامه را پشتیبانی کند، آن برنامه، کامل‏تر و مطلوب‏تر است. از این جهت لازم است قبل از برنامه‏ریزی آگاهی دیگران را هم به آگاهی محدود خود پیوند دهیم. مطالعه، مشاوره، مشاهدة برنامة دیگران و معاشرت با شخصیت‏های موفق، این فایده را برای ما خواهد داشت. ج) آن تلاش و مجاهدت و این تحصیل دانش، بدون هزینة «زمان» امکان‏پذیر نیست. باید وقت مناسبی از برنامة خود را به این ‏مهم اختصاص دهیم. همة ما برای دانستن احکام شرعی و وظایف عام مسلمانی با صرف زمان قابل توجه، به رسالة توضیح‏المسائل مراجعه می‏کنیم و برای فهم آن ـ فردی یا گروهی ـ تلاش می‏کنیم. در مواردی هم به استفاده مستقیم از اهل علم یا استفتا از مراجع تقلید احساس نیاز می‏کنیم و به آن همّت می‏ورزیم. همین کوشش و همّت را در اندازه‏ای گسترده، برای یافتن مسیر زندگی باید به‏کار گرفت. باید برای رسیدن به فواید تدبیر، سرمایة زمان و توان خود را به کار گیریم و بدانیم صرف این مقدار زمان و توان قبل از عمل، بازده نهایی عمل ما را به‏ مراتب بیشتر خواهد نمود. اگر این مقدار نیروی فکری و زمان را صرف تنظیم «برنامه» نکنیم لاجرم چندین برابر آن را باید به تاوان «بی‏برنامگی» بپردازیم. ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
دندان هاي با غيظ به هم فشرده شده! ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
🔻مجموعه فرازهایی از دعای هفتم 🔸طراحی و تولید شده توسط و فضای مجازی جهت مشاهده و دانلود پوسترها کلیک کنید 👇 https://heyazd.ir/?p=5809 ✅ کانال «مدیریت حوزه علمیه استان یزد» https://eitaa.com/HEYazd https://gap.im/HEYazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 🌻 پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: 🍀 كل وأنتَ تَشتَهي، وأمسِك وأنتَ تَشتَهي. 🍀 زمانى بخور كه ميل به خوردن دارى و در حالى خوردن را وا گذار كه هنوز اشتهايت هست. 📚 طبّ النبيّ (ص)، ص 2. ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
🍂: شماره 10 🔹موضوع: نکاتی پیرامون برنامه‏ریزی/قسمت دوم 3. ناتوانی در اجرای برنامه گاهی به‏خاطر «نواقص» برنامه و عدم رعایت قواعد برنامه‏ریزی است و گاهی به «سستی و تنبلی» بازگشت دارد. نباید تمام عمر ما به برنامه‏ریزی بگذرد. پس از رسیدن به نتیجه باید اقدام و عمل را آغاز نمود. 4. گاهی ناتوانی در اجرای برنامه، ما را نسبت به اصل برنامه‏ریزی دل‌سرد می‏سازد. به‏ این بهانه که به برنامه عمل نمی‏کنیم، نباید برنامه‏ریزی و تدبیر را کنار بگذاریم. کسی‏ که برنامه دارد هر چند صد در صد به آن عمل نکند، از کسی‏که برنامه ندارد موفق‏تر است. 5. برای هر هدف ریز یا درشتی، فکر کردن و برنامه داشتن، مطلوب است: برنامة ورزشی، برنامة عبادی، برنامة دیدار از خویشاوندان و دوستان، برنامه برای مسافرت‏های تابستانی، برنامه برای هزینة درآمد، یا تهیه مایحتاج، تعیین جایگاه برای لوازم منزل و... . این برنامه‏ریزی و تدبیر، نتیجه کار را بیشتر و ضایعات و آسیب‏ها را کمتر می‏کند. البته مسائل کلان زندگی، اولویت بیشتری برای فکر و تدبیر دارند. در عین‏حال فکر کردن برای طراحی بهترین نقشه در برخی امور جزئی نیز علاوه بر افزایش قدرت تفکر و دقت‏ نظر، راه ما را به‏سوی اهداف کلان هموارتر می‏کند. غالباً فکرکردن در مسائل خرد مؤونه و تلاش زیادی نمی‏طلبد و مواد اولیه‏اش آماده و در دسترس است. 6. تدبیر نباید به وسواس منتهی شود. گاهی دقت فراوان در جزئیات و عواقب یک کار مانع انجام آن می‏شود و هول وهراس بیجا ایجاد می‏کند. تدبیر، که ابزاری برای بهبود انجام کار است، نباید به اصل انجام ‏کار آسیب رساند. احتیاط بیش‏ از اندازه در اقدام، ما را از اصل اقدام محروم می‏کند و به همین جهت خلاف احتیاط است. گاهی لازم است دقت و ظرافت کار را کمتر در نظر گیریم تا آن فعالیت عملی شود و این خود عین تدبیر است. چنان که گفته‏اند سنگ بزرگ نشانِ نزدن است. ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥‍ كليپ تصویری| 🎙🌸آيت الله تهرانی (ره) موضوع : خدایا❗️من از تمام کسانی که غیبتم را کردند و آزارم دادند گذشتم!.... 📩 ✍️ ✅ بسیار عالی حتما گوش کنید و ارسال به دیگران فراموش نشود🙏🌹 ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 🌻 امام صادق علیه ‌السلام: 🍀 ليْسَ مِنّا مَنْ لَمْ يَمْلِكُ نَفْسَهُ عِنْدَ غَضَبِهِ. 🍀 كسى كه هنگام خشم خوددار نباشد، از ما نيست. 📚 كافى، ج 2، ص 637. ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
🍂 : شماره 11 🔹موضوع: نکاتی پیرامون برنامه‏ ریزی / قسمت سوم 7. چون وظایف ما در زمان‏ها، مکان‏ها و موقعیت‏های مختلف، متناسب با رخدادهای گوناگون و در موضوعات متنوّع، متعدد است، وظیفة تشخیص وظیفه به یک مقطع خاص منحصر نمی‏شود. نمی‏توان «یکبار برای همیشه» برنامه‏ریزی کرد و تا پایان عمر به اجرای آن پرداخت. نمی‏توان همه رویدادها را قبل از وقوع پیش‏بینی کرد. گاهی پدید آمدن یک حادثه، ترکیب کلّی وظایف ما را به هم می‏ریزد و سامان جدیدی می‏طلبد. آن حادثه ممکن است گرفتار شدن به مصیبتی، فراهم آمدن امکان جدیدی یا به ‏دست آوردن اطلاع تازه‏ای یا هر چیز دیگری باشد. از این رو، تشخیص وظیفه، یک وظیفه تدریجی و متکرر است. مثلاً برنامه‏ای که برای فعالیت‏های پنج‏شنبه و جمعه طراحی نمودیم، پس از چند هفته تجربه و عمل، مستحق ارزیابی و بازنگری است. زیرا تجربه و آگاهی ما به ‏مرور افزایش می‏یابد و شایسته است این آگاهی افزوده در برنامه‏ریزی به ‏کار گرفته شود. 8. برنامه هر چه کلان‏تر و دوراندیشانه‏تر باشد مفیدتر است. فایده‏ای که از طراحی برنامة فعالیت‏های امروز یا این تابستان به دست می‏آید قابل مقایسه با فواید برنامه 10 سال آینده یا کل عمر نیست. تدبیر و تفکر باید در کل دایرة عمر به‏کار گرفته شود. 9. ثبت مکتوب برنامه و پیاده کردن طرح فکری بر روی کاغذ این فواید را به دنبال دارد: ـ افزایش تمرکز فکری، انسجام برنامه و تنظیم موفق آن. ـ حفظ و جلوگیری از فراموشی. ـ قابلیت مراجعه بعدی، ارزیابی و تجدید نظر. ـ قابلیت انتقال به دیگران. ـ افزایش ضمانت اجرا، التزام عملی (سند و پیمان مکتوب). 10. برنامة تنظیم شده رویة اصلی و قاعدة فعالیت‏های ما قرار می‏گیرد. باید برای همة فعالیت‏های خود ـ به مرور ـ قاعده قرار دهیم. مثلاً نماز، پس از اذان در مسجد، ورزش، صبح‏ها نیم ساعت پس از نماز، حمام، هفته‏ای دو مرتبه روزهای دوشنبه و جمعه ساعت فلان، و... . این قاعده در موارد خاصی قابل استثنا است؛ مواردی که «استثنا» نسبت به «اصل اولیه» حکمت افزون‏تر و فواید بیشتری داشته باشد. البته نباید موارد «استثنا» از خود «قاعده» بیشتر باشد (تخصیص اکثر نشود). اگر موارد استثنا خیلی زیاد باشد باید در اصل برنامه تردید و تجدید نظر کرد. هیچ اصل و قاعده‏ای در برنامه زندگی یک مسلمان مطلق و استثناناپذیر نیست جز اصل «عبودیت» که سراسر حیات یک مسلمان را بدون استثنا پوشش می‏دهد. مثلاً نظم یا مهرورزی قاعدة زندگی است. اما اگر با عبودیت و روح بندگی خدا مغایر شود از این قاعده دست برمی‏داریم. وظایف مقطعی غیرقابل پیش‏بینی، برنامه جاری ما را در پرتو خویش تغییر می‏دهد. «بندگی» و انجام وظیفة الهی، اصل حاکم بر همة اصول زندگی است و در هیچ شرایطی استثنا نمی‏پذیرد. 11. حالت‏های روحی انسان دائماً در انقلاب و تغییر است. قلب آدمی گاهی حوصله و طراوت انجام عمل را از دست می‏دهد و دچار کسالت و «ادبار» میگردد. در این موارد باید به واجبات و ضروریات برنامه اکتفا کرد و از ظرافت و دقت آن موقتاً صرف‏نظر نمود. در مقابل، مواردی را که نشاط و رغبت فراوان برای انجام عمل وجود دارد باید مغتنم دانست. ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 💠حضرت آیت الله جوادی آملی 🔰 حفظ آبرو ✅ توجه 👈بعد از دیدن این کلیپ 💯 درصد در بخشی از رفتارتون منقلب میشید. ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
✨مهمترین عامل تربیت ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 🌻 امام علی علیه السلام: 🍀 نفَسُ المَرءِ خُطاهُ اِلی اَجَلِهِ. 🍀 نفس کشیدن انسان گام های او به سوی اجل اوست. 📚 نهج البلاغه، حکمت ۷۴ ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
✅ تا حالا شده به سرمایه خود فکر کنید ...🤔 ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
🍂 : شماره 12 موضوع: طلبگی طلبه دارای یک هویت و خود فردی و نیز دارای یک هویت و خود صنفی است یعنی یک شخصیت حقیقیِ فردی و یک شخصیت حقوقی و صنفی دارد. به همین جهت همان‌گونه که موظف به خودشناسی، خودآگاهی و خودسازی فردی است موظف به خودشناسی، خودآگاهی و خودسازی صنفی است. همان گونه که به عنوان یک انسان باید از ظرفیت‌ها، دارایی‌ها، فرصت‌ها، نیازها، استعدادها، بایسته‌ها، وظایف و کاستی‌های خود اطلاع داشته باشد به عنوان یک طلبه ـ یعنی به عنوان یکی از اعضای این گروه همکار ـ باید تصورات خود را از ظرفیت‌ها، دارایی‌ها، فرصت‌ها، نیازها، استعدادها، بایسته‌ها، وظایف و کاستی‌های حوزه و روحانیت اصلاح کند و به خودسازی صنفی بپردازد یعنی خود را برای انجام وظیفه در این صنف اجتماعی آماده سازد. همان گونه که به عنوان یک انسان به موفقیت و کمال انسانی خود می‌اندیشد به عنوان یک طلبه باید به موفقیت و کمال صنفی خود نیز توجه داشته باشد. بدین ترتیب باید دو آرمان را به موازات هم دنبال کند؛ آرمان فردی و آرمان صنفی. ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
📗📗 (علیه‌السّلام) کتابی درباره صلح امام حسن(ع)، اثر شیخ راضی آل یاسین پژوهشگر و عالم دینی شیعی است. این کتاب از معدود آثار تحلیلی و تفصیلی است که درباره زندگانی امام حسن مجتبی(ع)، موقعیت سیاسی او و شرایط صلح امام با معاویه سخن گفته است. این کتاب در سال ۱۳۴۸ شمسی توسط حضرت (مدّظلّه‌العالی) با عنوان «صلح امام حسن پرشکوه‌ترین تاریخ » به فارسی ترجمه شد. حضرت آیت الله خامنه ای در این اثر چنین می نویسد: "«اینک که با فراهم آمدن ترجمه این کتاب پر ارزش و نامی، جامع‌ترین و مستدلترین کتاب درباره «صلح امام حسن» در اختیار فارسی زبانان قرار می‌گیرد، این جانب یکی از آرزوهای دیرین خود را برآورده می‌یابم و جبهه سپاس و شکر بر آستان لطف و توفیق پروردگار می‌سایم. پیش از اینکه به ترجمه این کتاب بپردازم، مدتها در فکر تهیه نوشته‌ای در تحلیل موضوع صلح امام حسن بودم و حتی پاره‌ای یادداشت‌های لازم نیز گرد آورده بودم؛ ولی سپس امتیازات فراوان این کتاب مرا از فکر نخستین بازداشت و به ترجمه این اثر ارزشمند وادار کرد. مگر که جامعه فارسی‌زبان نیز ـ چون من ـ از مطالعه‌ی آن بهره گیرد و هم برای اوّلین‌بار درباره‌‎ی این موضوع بسی با اهمیّت، کتابی از همه‌رو جامع، در معرض افکار جویندگان و محققان قرار گیرد.» ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd