آخرين دستنوشته آیتالله سید_رسول_موسوی_تهرانی،یکی دو شب پیش روی تراول چک این عبارات را نوشتند: «نماز لیله الدفن خودم را [به قصد] رجاء خواندم و این پول هم صدقه باشد برای همان شب! »
(استادموسوی تهرانی):
▪️ توصیهی به طلاب در باب تقوا
سلام لطفاً امشب نمازلیله الدفن استاد سید رسول موسوی تهرانی رحمهالله علیه،الفاتحه
هدایت شده از اهالی کتاب
💠 پویش اهالی کتاب ۳
📗 مسابقه کتاب خوانی #من_ادواردو_نیستم
🔷 داستان هایی کوتاه از زندگی ثروتمندترین شیعه جهان.
پسر رئیس کارخانه فیات، لامبورگینی، فراری و غیره که از همه این دارایی چشم پوشی کرد...
📱جهت ثبت نام در مسابقه
📩 ارسال عدد ۱۶ به سامانه ۱۰۰۰۱۰۰۰۷۲
🗓 مهلت ثبت نام از ۱۵ فروردین الی ۳۱ اردیبهشت ماه
🎁 جوایز:
💰۱۵۰ میلیون ریال برای نفرات برتر😱
📚 راه های تهیه کتاب:
۱-پاتوق کتاب(بلوار شهید صدوقی)
035 3623 0331
۲-میز کتاب نماز جمعه
۳-کانال ایتا اسلم مارکت :
aslam_market | 09135288347
📎 بخش جانبی مسابقه:
🔻علاوه بر شرکت در مسابقه کتاب میتونید در ۳ بخش جانبی مسابقه هم شرکت کنید:
۱-خلاصه نویسی از کتاب
(در یک صفحه خلاصه کتاب رو بنویسید)
۲-فیلم معرفی کتاب
(یک دقیقه فیلم از خودتون بگیرید و کتاب و شهید رو معرفی کنید)
۳_خوانش یک داستان از کتاب و ارسال فیلم برای ما.
🔻از طریق لینک زیر هم میتونی ثبت نام کنی...
https://survey.porsline.ir/s/Y8kBoW7O
╔═ 📚⚘ ══════╗
جهت تهیه کتاب:
📕 @khate_siyah | مهدی صالحی
📕 @mohammad_liryaee | لیریایی
╚══════════
╔═ 📚⚘ ═══════╗
کانال اهالی کتاب اینجاست👇
🚦 @ahaliketab
╚════════════
بیاناترهبرانقلابدرارتباطتصویریبامردمآذربایجانشرقیموسیقی.mp3
1.8M
🔰❓آنچه به یک ملّت و یک نهضت هویّت میدهد و قدرت میدهد چیست؟
#هویت_ملی
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
گزیدهبیاناتهویتوعظمتملتهادرسایهیاستقامتوایستادگیموسیقی.mp3
2.62M
🎙امام خامنه ای:
💎 هر ملّتی، در سایهی استقامت و ایستادگی، #هویّت پیدا میکند.
#هویت_ملی
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
حجت الاسلام والمسلمین فقیهی- 19بهمن.mp3
18.82M
#درس_اخلاق
📌موضوع: اخلاق توحیدی
🎙حجة الاسلام و المسلمین #فقیهی
🗓جلسه هفتم: 1401/11/19
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
📗 #مطالعه_کوتاه
از کتاب "الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی"
📍شماره ۲
🟢 رادمردان
🔹امروز نیز چشم امید همۀ مصلحان دردآشنا به #حوزههای_علمیه دوخته شده که با پرورش نیروی انسانی کارآمد، دردهای کهنه بشریت را التیام بخشند و گرههای کور انسان غمزدۀ امروز را بر اساس آموزههای دین مبین خاتم به دستان کارگشای خود بگشایند.
🔹اگر امید داشته باشیم که کارگاه پرورش چنین انسانهایی دائر و مسیر تربیت آنان هموار است، میتوان صبر کرد و دندان بر جگر نهاد؛ 5 سال دیگر، 10 سال دیگر، 15 سال دیگر... تا شمار فراوانی از این نیروهای کارآمد در اختیار جامعه قرار گیرند و این سنگرهای خالی را پر کنند، این دردهای بزرگ را درمان نهند و این راههای ناپیموده را بپیمایند.
🔹همۀ نگاهها در پدیدآمدن این انسانهای بزرگ به سوی حوزه است. هیچ نهاد و سازمان دیگری این نیاز را برآورده نمیسازد و قابلیت تولید و تکثیر این رادمردان را ندارد.
بیشک نظام تربیتی حوزههای علمیه از پدید آوردن چنین انسانهای بزرگی عقیم نیست و همچنان پنجرههای امید برای تابش این نور باز است و به لطف مجاهدت امام و امت و جانبازی شهیدان فداکار و نیز آرامش نسبی حوزههای علمیه پس از #انقلاب، امید پدیدآمدن چنین اعجوبههایی بیشتر شده و به تبع آن تکلیف و مسئولیت ما در پرورش این انسانهای بزرگ افزایش یافته است.
⚠️بیتردید نمیتوان منتظر یک تصادف بزرگ برای پدید آمدن این ستارگان درخشان ماند و همه چیز را تنها به عنایت الهی یا تصادف واگذار کرد!
بدون برنامهریزی و اقدام، احتمال پیدایش این کسان بسیار کم است.
🔻باید تلاشی کرد و حرکتی...
◻️باید طلبه جوان امروز را دید؛ طلبه جوانی که تأثیرپذیرترین و آمادهترین کس برای دریافت این تربیت و تأثیرگذارترین شخص برای فردای جامعه است.
باید این جوان آماده را به دانایی و ایمان و اراده و اخلاص و تجربه و مهارت تجهیز کرد و تأسیسات روحی و روانی او را برای انجام آن مأموریت بزرگ الهی افزود و توان او را برای ایفای نقش تأثیرگذار اجتماعی و #خدمت_مجاهدانۀ بیمزد و منت آماده ساخت.
👈در این مسیر ـ بر اساس سنت الهی در نظام اسباب و مسببات ـ هرچه بیشتر تلاش کنیم و استقامت ورزیم و هرچه بیشتر فکر و زمان و سرمایه صرف کنیم بیشتر نتیجه میگیریم و هرچه بیشتر مسامحه کنیم و به برنامههای جانبی کمفایده دل خوش سازیم بیشتر محروم میگردیم.
🔸به این همه بیفزاییم که دشمنان دین و آیین و فرهنگِ اسلام نیز همینگونه میاندیشند و برای مقاصد ناپاک خود دستان توانا و نامردان کارآمدی جستجو میکنند و در تربیت آنان سرمایهگذاری میکنند.
⚠️این بدان معناست که هر لحظه توقف ما در این رقابت سنگین، عقبنشینی و خسارت است.
👈 مطالعه شماره قبل
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
vasiyyateh emam sadegh be ebne jondab-27.mp3
5.91M
#درس_اخلاق
🎙آیت الله #مصباح_یزدی (ره)
🔰پندهای امام صادق علیهالسلام به رهجویان صادق
🔹جلسه بیست و هفتم:
سفارش های عیسی بن مریم(علیه السلام) به حواریون (1)
🗓11 آذر 1377
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
تبیین علاج است.mp3
1.1M
🔰#جهاد_تبیین
🔹دشمن در رأس نقشههایش تبلیغات است؛ به قول خودشان پروپاگاندا است. علاجِ پروپاگاندا «تبیین» است. وسوسهای را که روی آن جوان یا نوجوان اثر میگذارد، چه میتواند برطرف کند؟ باتوم که نمیتواند برطرف کند،؛ آن وسوسه را تبیین میتواند برطرف کند.
#جهاد_تبیین را جدّی باید گرفت. در هر جایی که شما ایستادهاید و یک شعاع پیرامونیای دارید و میتوانید روی آن اثر بگذارید، باید تبیین انجام بگیرد؛ تبیین درست، تبیین صحیح.
🎙بیانات مقام معظم رهبری ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
💠 پاداش نشر علم
🔹 رسول الله صلیالله علیهوآله:
مَن تَعَلَّمَ باباً مِنَ العِلمِ لِیُعَلِّمَهُ النّاسَ اِبتِغاءَ وَجهِ اللّه، أَعطاهُ اللّهُ أَجرَ سَبعینَ نَبیًّا.
🔸 هرکس بخشی از علم را یاد بگیرد تا برای خشنودی خدا آن را به مردم بیاموزد، خداوند پاداش هفتاد پیامبر را به او عطا میکند.
🖇 روضة الواعظین، ج ۱، ص ۱۲
#حدیث
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd