.📗 #مطالعه_کوتاه
از مقاله "نظریهی فراساحتی تربیت اسلامی"
📍شماره 2
⏺انسان بزرگ(قسمت اول)
🔍تربیت را به هر معنا که تفسیر کنیم، «رشد دادن شخصیت» و «فضیلت یا تعالی بخشیدن به انسان» در آن اشراب شده است و مستلزم «بزرگ ساختن آدمی» در ابعاد مختلف است. بر این پایه شایسته است پیش از سؤال از «چگونگی تربیت و کیفیت بزرگ ساختن انسان» در معنای «انسان بزرگ» کاوش کنیم.
❕🌱تربیت: رشد دادن شخصیت و عظمت بخشیدن به انسان🌱
❓انسان بزرگ چه کسی است و بزرگی انسان به چیست؟👇
💡پاسخ این سؤال را امام علی علیه السلام در بیانی کوتاه فرمودهاند: «قَدرُ الرَّجُلِ عَلَى قَدرِ هِمَّتِه»... .
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
🏷ادامه را از کانال مطالعه مقاله "نظریهی فراساحتی تربیت اسلامی" بخوانید👇
https://eitaa.com/39681569/14
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 فصل اول | قسمت ششم
✳️ " این دوران رو میشناسی ؟ " ✳️
📍این قسمت در مورد ویژگی های دوران جدید عالم یعنی دوران انقلاب اسلامی صحبت کردیم و تلاش کردیم، هویت طلبه را در این دوران باز تعریف کنیم.
از اینجا بشنوید 👇👇
🎙 فصل اول | قسمت ششم | " این دوران رو میشناسی ؟ "
📻 پادکست حجره - کاری از رادیو روایت
🌀 به حجره ما خوش آمدید 🌀
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
💎 جزئیات برگزاری مسابقه «مستورا» با موضوع حجاب و عفاف در قالب حفظ موضوعی قرآن کریم
🔹مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه از برگزاری مسابقه «مستورا» خبر داد و جزئیات آن را تشریح کرد.
ادامه در👇:
🔗 https://tahzib.ismc.ir/?p=3159
#اخبار
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
کتاب خود آموز "اللهجة العربیة فی القرآن الکریم"
✍️نویسنده : حمیدرضا افسانی
زبان کتاب : عربی فصیح
به همراه 50 صوت استودیویی🗣
در قطع جیبی
قیمت : فقط 40 هزار تومان😳
جهت تهیه این کتاب به آیدی @hrahra پیام ارسال بفرمایید
❇️تعداد محدود
توضیح مختصری در مورد این کتاب:
این کتاب قواعدی را به شما می آموزد که با رعایت آن لهجه شما از فارسی به لهجه عربی فصیح تغییر می کند و در قرآن کریم و نماز و دعا و حتی مکالمه عربی کاربرد دارد
روش آموزش در این کتاب به صورت خودآموز می باشد (متن و 50 صوت استودیویی)
زبان این کتاب عربی فصیح می باشد
✅کانال حلیة النور
https://eitaa.com/Helyatonnoor
.
─━━━⊱🍃🌺📖🌺🍃⊰━━━─
💠 در ارائۀ مبانی فکری انقلاب بسیار ضعیف عمل کردیم!
♦️اغلب ماها هنوز نمیدانیم چه کار عظیمى انجام گرفته! با اینکه ما خیلى چیزها میدانیم؛ امّا اغلبمان #عظمت این انقلاب را هنوز #نمیدانیم. این انقلاب یک چیز #فوقالعادهاى است؛ یک چیز #عجیبى است. همهی دنیاى #استکبار و طغیان و جاهلیّت یک طرف و این یک طرف. چیز خیلى مهمّى است.
♦️ما [چون] درون آن قرار گرفتهایم، #نمیفهمیم چقدر بزرگ است، چقدر #مهم است.
♦️خب، این انقلابِ با این عظمت و با این ابعاد و با این آثار عملى، از لحاظ ارائهی #مبانى_فکرى خودش یکى از #ضعیفترین و کمکارترین انقلابها که هیچ، [بلکه حتّى] تحوّلات دنیا است.
♦️ما چهکار کردیم؟ من میخواهم عرض بکنم ما کارى که در این زمینه کردیم، واقعاً #خیلى_کم است. گاهى انسان دلش نمیآید بگوید در حدّ صفر؛ چون واقعاً کسانى با اخلاص کارهایى کردهاند؛ امّا اگر نخواهیم ملاحظهی این جهات عاطفى را بکنیم، باید بگوییم یک ذرّه بیشتر از صفر! خیلى کم، خیلى خیلى کم.
♦️این یکى از کارهاى #حوزه است. نمیخواهم بگویم کسانى که بیرون حوزهها نشستهاند مسئولیّتى ندارند، امّا #بیشترین_مسئولیّت را حوزهی علمیّه دارد.
📌 ۱۳۶۸/۰۹/۰۷- بیانات در دیدار اعضاى مجمع نمایندگان طلّاب و فضلاى حوزهی علمیّهی قم
🔗 https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2228
@andisheh_tahzib
🔰 اساس علوم انسانی را باید در قرآن کریم پیدا کرد.
🔻 رهبر معظم انقلاب اسلامی:
▫️«من دربارهی علوم انسانی گلایهای از مجموعههای دانشگاهی کردم - بارها، این اواخر هم همین جور - ما علوم انسانیمان بر مبادی و #مبانی_متعارض با مبانی قرآنی و اسلامی بنا شده است. علوم انسانی غرب مبتنی بر جهانبینی دیگری است؛ مبتنی بر فهم دیگری از عالم آفرینش است و غالباً مبتنی بر #نگاه_مادی است. خوب، این نگاه، نگاه غلطی است؛ این مبنا، مبنای غلطی است. این علوم انسانی را ما به صورت ترجمهای، بدون اینکه هیچگونه #فکر_تحقیقىِ_اسلامی را اجازه بدهیم در آن راه پیدا کند، میاوریم تو دانشگاههای خودمان و در بخشهای مختلف اینها را تعلیم میدهیم؛ در حالی که ریشه و پایه و اساس علوم انسانی را در قرآن باید پیدا کرد. یکی از بخشهای مهم پژوهش قرآنی این است. باید در زمینههای گوناگون به نکات و دقائق قرآن توجه کرد و مبانی علوم انسانی را در #قرآن_کریم جستجو کرد و پیدا کرد. این یک کار بسیار اساسی و مهمی است. اگر این شد، آنوقت متفکرین و پژوهندگان و صاحبنظران در علوم مختلف انسانی میتوانند بر این پایه و بر این اساس بناهای رفیعی را بنا کنند. البته آنوقت میتوانند از پیشرفتهای دیگران، غربیها و کسانی که در علوم انسانی پیشرفت داشتند، استفاده هم بکنند، لکن مبنا باید مبنای قرآنی باشد.»
(در دیدار جمعی از بانوان قرآنپژوه کشور ۱۳۸۸/۰۷/۲۸)
#کنگره_بین_المللی_علوم_انسانی_اسلامی
#مدیریت_تحول_علوم_انسانی
#تحول_علوم_انسانی
#علوم_انسانی_اسلامی
فرهنگستان علوم اسلامی قم
ایتا | سایت | اندیشه منیر | انتشارات
.📗 #مطالعه_کوتاه
"نظریهی فراساحتی تربیت اسلامی"
📍شماره 3
⏺ انسان بزرگ(قسمت دوم)
📍انسان، از همان آغاز و به شکل سرشتی، کمالجو آفریده شده و همواره در تلاش و تکاپو برای دستیابی به نقطهای برتر و درجهای بالاتر است. موتور محرک وجود ما انسانها همین خواستههای بیشماری است که به صورت «نیاز» در دل ما شکل گرفته و ما را به حرکت فرامیخواند. این تلاش و تکاپو گاهی برای رسیدن به امور خرد و نیازهای دست پایین است و گاهی نیز برای دستیابی به مقاصد بلند، اهداف متعالی و قلههای رفیع.
☀️مقاصد بلند برخلاف مقاصد نزدیک که به سرعت دیده میشوند و در نظرها بزرگ جلوه میکنند ـ معمولاً دیرتر و سختتر به چشم میآیند و کمتر مورد توجه قرار میگیرند... .
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
🏷ادامه را از کانال مطالعه مقاله "نظریهی فراساحتی تربیت اسلامی" بخوانید👇
https://eitaa.com/39681569/15
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
نصرت الهی.mp3
591.1K
🎙آیت الله مصباح یزدی(ره):
✅ نصرت الهی؛ مهمترین امتیاز مجاهدین راه حق
#فلسطین
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
💠 در ارائۀ مبانی فکری انقلاب بسیار ضعیف عمل کردیم!
♦️اغلب ماها هنوز نمیدانیم چه کار عظیمى انجام گرفته! با اینکه ما خیلى چیزها میدانیم؛ امّا اغلبمان #عظمت این انقلاب را هنوز #نمیدانیم. این انقلاب یک چیز #فوقالعادهاى است؛ یک چیز #عجیبى است. همهی دنیاى #استکبار و طغیان و جاهلیّت یک طرف و این یک طرف. چیز خیلى مهمّى است.
♦️ما [چون] درون آن قرار گرفتهایم، #نمیفهمیم چقدر بزرگ است، چقدر #مهم است.
♦️خب، این انقلابِ با این عظمت و با این ابعاد و با این آثار عملى، از لحاظ ارائهی #مبانى_فکرى خودش یکى از #ضعیفترین و کمکارترین انقلابها که هیچ، [بلکه حتّى] تحوّلات دنیا است.
♦️ما چهکار کردیم؟ من میخواهم عرض بکنم ما کارى که در این زمینه کردیم، واقعاً #خیلى_کم است. گاهى انسان دلش نمیآید بگوید در حدّ صفر؛ چون واقعاً کسانى با اخلاص کارهایى کردهاند؛ امّا اگر نخواهیم ملاحظهی این جهات عاطفى را بکنیم، باید بگوییم یک ذرّه بیشتر از صفر! خیلى کم، خیلى خیلى کم.
♦️این یکى از کارهاى #حوزه است. نمیخواهم بگویم کسانى که بیرون حوزهها نشستهاند مسئولیّتى ندارند، امّا #بیشترین_مسئولیّت را حوزهی علمیّه دارد.
📌 ۱۳۶۸/۰۹/۰۷- بیانات در دیدار اعضاى مجمع نمایندگان طلّاب و فضلاى حوزهی علمیّهی قم
💎#مرجع_اطلاع_رسانی: ↪️
🔻رویدادها و عملیات های تبیینی فرهنگی هنری
🔻عملیات روانی و رسانه ای
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🌷 به مناسبت سالگرد ارتحال عالم جلیل القدر میرزا جواد تبریزی رحمة الله علیه
▫️خاطره ای از حجت الاسلام طائب رئیس سابق اطلاعات سپاه:
🔹بچههای هوافضای سپاه از آیت الله میرزا جواد تبریزی درخواست میکردند تا در تستهای موشکی حضور داشته باشند. میدان تیر موشکی هم در خارج از قم قرار داشت.
🔸ایشان در جواب پرسیدند: ضروری است که من بیایم؟
🌀گفتند: حضور شما موجب دلگرمی و روحیه گرفتن بچهها میشود. ایشان هم فرمود اگر اینطور است من میآیم.
🔅وقتی میرزا جواد آقا در رزمایش تستهای موشکی حاضر شدند، از ایشان خواستند که در سنگر حضور داشته باشند تا خطری برایشان پیش نیاید.
⚡️ایشان فرمود: «بین من و این بچهها چه فرقی است؟ اگر قرار باشد اتفاقی بیافتد برای همهی ما بیفتد.»
🌱ایشان حتی حاضر نشدند به سنگر هم بروند.
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
15.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خاطره بسیار زیبا و شنیدنی از آیتالله نجم الدین طبسی
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
همیشه توی صدر دعاهاش میگفت:خدا عاقبت بخیر کنه اونایی رو که دلِ مارو شکوندن.!
گفتم فلانی چی میگی؟این چه دعاییه!
جواب داد؛عجیبه نه!؟
شاید اگه اونا نبودن ما رشد نمیکردیم؛
شاید بیشتر به این دنیا و آدَماش دل میبستیم..
خدا عاقبت بخیرشون کنه که باعث رشد ما شدن!
توی هر اتفاقی،یه درسِ بزرگه که تا یادش نگیریم،انقدر تکرار میشه تا امتحانشو پاس کنیم...
#رزق_شبانه