📍اولین شرط #تمدن_اسلامی!
🏷 فکر مستقل از تفکرات غربی پیدا کنید!
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
#فن_خطابه
💠 جلسه آموزش مطالب کاربردی در موضوع فن خطابه
استاد حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن دیرباز (از اساتید متخصص مؤسسه شیعه شناسی، از سخنرانان مطرح حسینیه اعظم زنجان، مدرّس زبان انگلیسی در قوه قضائیه،بیش از ۶٠ سفر تبلیغی در عربستان)
ساعت ۱۴ تا ۱۶ عصر
پنجشنبه ۲ آذر
مکان: مدیریت حوزه علمیه یزد(مدرسه عبدالرحیم خان)
جلسه به صورت #حضوری و #برخط(آنلاین) برگزار می شود.
لینک جلسه:
https://gharar.ir/r/6a2a23a1
━━💠🍃🌺🍃💠━━
✅ کانال «مدیریت حوزه علمیه استان یزد»
🆔 @heyazd
10.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔆پاسخ استاد وکیلی به این سؤالات که :
📌 آیا در سال های گذشته عرفا در تحولات سیاسی اجتماعی نقش داشته اند؟
📌 آیا عرفان؛ انسان را دعوت به گوشه نشینی میکند؟
📌 چرا آیت الله سیدعلی قاضی در فعالیت های سیاسی اجتماعی ورود چندانی نداشتند؟
📌 آیا باورهای عرفانی با حاکمیت ولایت فقیه ناسازگارند؟
🔖 برشی از نشست تخصصی مناسبات عرفان و ولایت فقیه
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🎙آیت الله حائری شیرازی(ره)
⚠️پس طلبه شدی برای چه؟
💎کلام امام (ره) دل مردم را گرفت، به خاطر چه؟ به خاطر اینکه امام، قیامش «لله» بود.
⁉️شما هر وقت خواستید حرفی بزنید، تذکری بدهید، یک نگاهی بکنید، یک سرکی به خودتان بکشید ببینید کجا می سوزد؟ #قیام_لله است یا قیام نفس است؟ انگیزه تان چیست؟ اگر دیدید «لله» است، بگویید. آن وقت ببینید چقدر اثر می گذارد.
🔆خدا رحمتش کند مرحوم آقا میرزا نورالدین حسینی الهاشمی (ره). تازه از نجف آمده بود، مُخلص بود. خودش نقل کرده که من داشتم بالای «دروازه قرآن» شیراز قدم می زدم که دیدم چند تا جوان کنار جوی آب رودخانه نشسته اند. تا من را دیدند، شیشه های مشروبشان را کردند در جوی آب. مثلاً شاید دیدند آخوند آمد، قایمش کردند!
خب طبق معمول هم روحانی میآید و برای اینکه نخواهد با اینطور افراد روبرو بشود، نادیده میگیرد. ایشان گفت می خواستم بروم و متعرض اینها نشوم که اگر آخوند ببینند آنهم در آن دورۀ پهلوی، مسخره می کنند، استهزاء می کنند؛ یعنی وضع بدتر می شود.
تا خواستم بروم، به خودم گفتم: #پس_طلبه_شدی_برای_چه؟ عالِم شدی برای چه؟
با خودم گفتم زودتر رد شوم که مبادا اینها #مسخره_ام کنند. بعد برگشتم گفتم: خب مسخره ام بکنند، چه می شود؟ گفتم: آیا درست است من به اینها امر به معروف نکنم؟ نهی از منکر نکنم؟
برگشتم و آهسته آهسته به طرف اینها آمدم. سلام کردم. آرام آرام با اینها حرف زدم تا #قلبشان_نرم_شد؛ اشکشان جاری شد. این شیشه های شرابشان را از زیر در آوردند تا بزنند به سنگ و بشکنند! گفتم: نه، نشکنید! شیشه ها مالیّت دارد. محتوی شیشه ها را خالی کردم روی زمین.
همین ها بعداً از گردانندگان کارهایش شدند. شدند رئیس جلسه، مسأله گوی جلسه، نوحه خوان جلسه. او از قماربازها، استادهای اخلاق درست می کرد. وقتی «قیام لله» باشد، آدم قمارباز را تبدیل می کند به مسأله گو. اما اگر دیدند صحبت خدا و دین نیست، همین مسأله گو #می_شود_قمارباز!
#طلبگی
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
📗 #مطالعه_کوتاه
"نظریهی فراساحتی تربیت اسلامی"
📍شماره 7
⏺ آرمان بزرگ، آرمان الهی، حاکمیت توحید(قسمت اول)
⛰دانستیم که اندازهی انسان به بزرگی آرمان اوست و بزرگترین آرمان، بزرگترین انسان را پدید میآورد.
❓اکنون این سؤال طرح میشود که اگر بخواهیم بزرگترین انسان را پدید آوریم و به برترین فراوردهی تربیتی دست یابیم بر چه آرمانی باید تأکید کنیم؟
❓#مهمترین و #والاترین همتی که میتوانیم در وجود یک فرد بنشانیم تا او را به رتبهی ابَرانسان ارتقا بخشیم چیست؟
❓در تعالی بخشیدن به شخصیت انسانی و در تربیت دینی، چه افق والا و آرمان بزرگی برای او پدید آوریم؟
🔅#قرآن کریم و پیشوایان معصوم: در پاسخ به این راهبرد تربیتی، نظر روشن و جامعی بیان کردهاند. در یک کلام «بزرگترین آرمان و والاترین دغدغهی انسانی، پیگیری آرمان الهی است» و آرمان مهم خدای متعال، حاکمیت الله و استقرار توحید در جانها و جوامع انسانی است که به اقامهی دین در سراسر زمین و اصلاح همهی عالم میانجامد؛ اینکه همهی آحاد انسانها موحد و مؤمن باشند و توحید و ایمان در سراسر جهان و در همهی نظامات اجتماعی جاری و حاکم باشد.
الف) آرمان اجتماعی: غلبه دین حق در زمین و حاکمیت توحید در جوامع انسانی
کلانپروژهی بزرگ پروردگار در عالم انسانی، همین گسترش دین حق و اقامهی توحید در مقیاس کل زمین است که در آیات زیر بیان شده است:
هُوَ الَّذی أَرسَلَ رَسُولَهُ بِالهُدى وَ دینِ الحَقِّ لِیظهِرَهُ عَلَى الدِّینِ كُلِّهِ وَ لَو كَرِهَ المُشرِكُونَ... .
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
🏷ادامه را از کانال مطالعه "نظریهی فراساحتی تربیت اسلامی" بخوانید👇
https://eitaa.com/39681569/19
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
14.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره)
مسئله حسن معاشرت با مردم و جوانان خیلی مهم است.
⁉️آیا حقیقتی بالاتر از حقیقت رسول خدا سراغ دارید؟ نه!
پس چرا مع ذلک خداوند می فرماید:
«لَوْ كُنْتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ»
#تبلیغ
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
📌اهداف و مزایای «طرح کوثر»/همسران طلاب در اجر آنها برای سربازی دین شریک هستند.
💎 حجت الاسلام و المسلمین عالمزاده نوری با اشاره به اهداف و مزایای «طرح کوثر»، گفت: همسران طلاب در اجر آنها برای سربازی دین شریک هستند.
ادامه در 👇:
🔗https://tahzib.ismc.ir/?p=3179
#اخبار
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
#دارالقرآن-آزمون-حفظ
🔹آزمون حفظ قرآن،نهج البلاغه و صحیفه سجادیه
⏰پنج شنبه1402/9/9 ساعت8صبح
⬅️مرکز مدیریت حوزه علمیه استان یزد
✅دارالقرآن شهید دانش
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
❗️روحانیون بیدار شوند؛ کارهای مهمتر از مباحثه و مسئله گفتن دارید!
🔸امام خمینی (رضوان الله علیه ):
🔹شما بايد بيدار شويد، به فكر علاج بدبختیهاى مردم باشيد؛ مباحثه به تنهایى فايده ندارد. مسئله گفتن به تنهایى دردها را دوا نمیكند.
🔹در شرايطى كه دارند اسلام را از بين مىبرند، بساط اسلام را به هم مىزنند، خاموش ننشينيد! مانند نصرانىها كه نشستند در باره روحالقدس و تثليث صحبت كردند تا آمدند آنها را گرفته، از بين بردند.
🔹بيدار شويد و به اين حقائق و واقعيتها توجه كنيد! به مسائل روز توجه كنيد!خودتان را تا اين اندازه مُهمَل بار نياوريد!شما با اين اهمالكاریها میخواهيد كه ملائكه، اجنحه خود را زير پاى شما پهن كنند؟!
🔹مگر ملائكه تنبل پرورند؟! ملائكه بالشان را زير پاى اميرالمؤمنين(علیه السلام) پهن مىكنند. چون مردى است كه به درد اسلام مىخورد، اسلام را بزرگ مىكند، اسلام به واسطه او در دنيا منتشر مىشود... براى شما كه جز مسئله گفتن تكليفى نداريد خضوع (ملائک)، معنى و مورد ندارد.
✍️امام خمینی ، کتاب ولایت فقیه و حکومت اسلامی، صفحه ۱۴۳
#رسالت_روحانیت
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
10.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مرحوم حضرت آیت الله حاج شیخ علی بحرینی یزدی
اجتماعی بود ،بسیار دلسوز بی تکلّف و دوستدار اهل بیت (ع) و دوستان آنها. دلسوزی او فراگیر بود ولی به سادات احترام ویژه ای میگذاشت و در رفع گرفتاری آنها کوشا بود.
همیشه به ما سفارش میکرد تقوا به دست آورید تا اهل نجات باشید و مرید صد درصد کسی جز آل محمد (ص) نباشید. مجتهد بود و از منتظران ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بود.
بسیار اهل مطالعه و قرائت قرآن بود ولی متواضع و بی تکلّف، خوب درس میداد. با حافظه قوی خدادادی تفاصیل و ریزه کاری تاریخ اهل بیت (علیهم السلام) را میدانست.
بر احکام شرعی مسلط بود و در سخنرانی بسیار از آن استفاده میکرد و میرساند. به روضه خوانی معتقد بود ، روضه خوب میخواند و خود منقلب میشد و اشک میریخت و به نوکری اباعبدالله الحسین (ع) افتخار میکرد. به روضه حضرت زهرای مرضیه (س) عنایت عجیبی داشت. استادش را در خواب دیده بود؛ مرحوم آیت الله حاج شیخ مرتضی حائری را. از او پرسیده بود: شما در آن عالم کمبودی ندارید؟ فرموده بودند: افسوس میخورم چرا بیش از آنچه یاد خدا بودم، یاد خدا نکردم! به امیر المومنین علی (ع) و امام رضا (ع) عشق میورزید.
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd