eitaa logo
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
622 دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
1.6هزار ویدیو
632 فایل
💠کانال معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد #قرآن_حدیث #اخلاق_طلبگی_خانواده تلفن: ۳۶۲۲۴۴۲۴_۰۳۵ داخلی ۳ 🆔 @Rezadehghaninejad 🆔 @quran3080 کانال های حوزه مدیریت 🆔 @HEYazd آموزش @amoozesh660 مرکزمشاوره سماح 🆔 @samah_yazd
مشاهده در ایتا
دانلود
📗 "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" 📍شماره 7 ⏺ آرمان بزرگ، آرمان الهی، حاکمیت توحید(قسمت اول) ⛰دانستیم که اندازه‌ی انسان به بزرگی آرمان اوست و بزرگ‌ترین آرمان، بزرگ‌ترین انسان را پدید می‌آورد. ❓اکنون این سؤال طرح می‌شود که اگر بخواهیم بزرگ‌ترین انسان را پدید آوریم و به برترین فراورده‌ی تربیتی دست یابیم بر چه آرمانی باید تأکید کنیم؟ ❓ و همتی که می‌توانیم در وجود یک فرد بنشانیم تا او را به رتبه‌ی ابَرانسان ارتقا بخشیم چیست؟ ❓در تعالی بخشیدن به شخصیت انسانی و در تربیت دینی، چه افق والا و آرمان بزرگی برای او پدید آوریم؟ 🔅 کریم و پیشوایان معصوم: در پاسخ به این راهبرد تربیتی، نظر روشن و جامعی بیان کرده‌اند. در یک کلام «بزرگ‌ترین آرمان و والاترین دغدغه‌ی انسانی، پی‌گیری آرمان الهی است» و آرمان مهم خدای متعال، حاکمیت الله و استقرار توحید در جان‌ها و جوامع انسانی است که به اقامه‌ی دین در سراسر زمین و اصلاح همه‌ی عالم می‌انجامد؛ اینکه همه‌ی آحاد انسان‌ها موحد و مؤمن باشند و توحید و ایمان در سراسر جهان و در همه‌ی نظامات اجتماعی جاری و حاکم باشد. الف) آرمان اجتماعی: غلبه دین حق در زمین و حاکمیت توحید در جوامع انسانی کلان‌پروژه‌ی بزرگ پروردگار در عالم انسانی، همین گسترش دین حق و اقامه‌ی توحید در مقیاس کل زمین است که در آیات زیر بیان شده است: هُوَ الَّذی أَرسَلَ رَسُولَهُ بِالهُدى‏ وَ دینِ الحَقِّ لِیظهِرَهُ عَلَى الدِّینِ كُلِّهِ وَ لَو كَرِهَ المُشرِكُونَ... . - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 🏷ادامه را از کانال مطالعه "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" بخوانید👇 https://eitaa.com/39681569/19 ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
14.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره) مسئله حسن معاشرت با مردم و جوانان خیلی مهم است. ⁉️آیا حقیقتی بالاتر از حقیقت رسول خدا سراغ دارید؟ نه! پس چرا مع ذلک خداوند می فرماید: «لَوْ كُنْتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ» ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
📌اهداف و مزایای «طرح کوثر»/همسران طلاب در اجر آنها برای سربازی دین شریک هستند. 💎 حجت الاسلام و المسلمین عالم‌زاده نوری با اشاره به اهداف و مزایای «طرح کوثر»، گفت: همسران طلاب در اجر آن‌ها برای سربازی دین شریک هستند. ادامه در 👇: 🔗https://tahzib.ismc.ir/?p=3179 ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
-آزمون-حفظ 🔹آزمون حفظ قرآن،نهج البلاغه و صحیفه سجادیه ⏰پنج شنبه1402/9/9 ساعت8صبح ⬅️مرکز مدیریت حوزه علمیه استان یزد ✅دارالقرآن شهید دانش ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
❗️روحانیون بیدار شوند؛ کارهای مهمتر از مباحثه و مسئله گفتن دارید! 🔸امام خمینی (رضوان الله علیه ): 🔹شما بايد بيدار شويد، به فكر علاج بدبختی‌هاى مردم باشيد؛ مباحثه به تنهایى فايده ندارد. مسئله گفتن به تنهایى دردها را دوا نمیكند. 🔹در شرايطى كه دارند اسلام را از بين مى‏‌برند، بساط اسلام را به هم مى‏‌زنند، خاموش ننشينيد! مانند نصرانى‏‌ها كه نشستند در باره روح‌القدس و تثليث صحبت كردند تا آمدند آنها را گرفته، از بين بردند. 🔹بيدار شويد و به اين حقائق و واقعيت‌ها توجه كنيد! به مسائل روز توجه كنيد!خودتان را تا اين اندازه مُهمَل بار نياوريد!شما با اين اهمال‌كاری‌ها میخواهيد كه ملائكه، اجنحه خود را زير پاى شما پهن كنند؟! 🔹مگر ملائكه تنبل پرورند؟! ملائكه بالشان را زير پاى امير‌المؤمنين(علیه السلام) پهن مى‏‌كنند. چون مردى است كه به درد اسلام مى‏‌خورد، اسلام را بزرگ مى‏‌كند، اسلام به واسطه او در دنيا منتشر مى‌‏شود... براى شما كه جز مسئله گفتن تكليفى نداريد خضوع (ملائک)، معنى و مورد ندارد. ✍️امام خمینی ، کتاب ولایت فقیه و حکومت اسلامی، صفحه ۱۴۳ ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
10.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مرحوم حضرت آیت الله حاج شیخ علی بحرینی یزدی اجتماعی بود ،بسیار دلسوز بی تکلّف و دوستدار اهل بیت (ع) و دوستان آنها. دلسوزی او فراگیر بود ولی به سادات احترام ویژه ای می‌گذاشت و در رفع گرفتاری آنها کوشا بود. همیشه به ما سفارش می‌کرد تقوا به دست آورید تا اهل نجات باشید و مرید صد درصد کسی جز آل محمد (ص) نباشید. مجتهد بود و از منتظران ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بود. بسیار اهل مطالعه و قرائت قرآن بود ولی متواضع و بی تکلّف، خوب درس می‌داد. با حافظه قوی خدادادی تفاصیل و ریزه کاری تاریخ اهل بیت (علیهم السلام) را می‌دانست. بر احکام شرعی مسلط بود و در سخنرانی بسیار از آن استفاده می‌کرد و می‌رساند. به روضه خوانی معتقد بود ، روضه خوب می‌خواند و خود منقلب می‌شد و اشک می‌ریخت و به نوکری اباعبدالله الحسین (ع) افتخار می‌کرد. به روضه حضرت زهرای مرضیه (س) عنایت عجیبی داشت. استادش را در خواب دیده بود؛ مرحوم آیت الله حاج شیخ مرتضی حائری را. از او پرسیده بود: شما در آن عالم کمبودی ندارید؟ فرموده بودند: افسوس می‌خورم چرا بیش از آنچه یاد خدا بودم، یاد خدا نکردم! به امیر المومنین علی (ع) و امام رضا (ع) عشق می‌ورزید. ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
💠ایمان، عامل تمركز نیروهای انسان و اجتماع 🔖به طور كلی اگر انسان در زندگی داشته باشد، ایمان برای انسان آرمان و ایده آل و هدف نهایی است و خاصیت ایمان این است كه؛👇 💡 برای افكار و اندیشه ها و آمال و آرزوها و خواسته های انسان یك نقطه مركزی می شود و همه خواسته ها و آرزوها و اندیشه ها دور این نقطه مركزی است. 🔍 چنین انسانی، به اصطلاح امروز یك است. ❗️انسان با ایمان، همه چیز را با مقیاس ایمانش حساب می كند و اگر كاری با ایمانش جور درآمد و به اصطلاح عمل صالح بود، به دنبال آن می رود و الاّ نمی رود. ⚜️اولین خاصیت ایمان این است كه برای انسان آرمان به وجود می آورد و خاصیت آرمان این است 👈كه مساعی و كوششهای انسان را از پراكندگی نجات می دهد و تمام وجود انسان و تمام نیروها و فعالیتهای انسان جهت پیدا می كند و رو به یك سو می شود. قُلْ إِنَّ صَلاتِی وَ نُسُكِی وَ مَحْیایَ وَ مَماتِی لِلّهِ رَبِّ اَلْعالَمِینَ. نمازم، عبادتم، بلكه زندگی و مردگی ام، سراسر هستی ام، سراسر فعالیتم، سراسر وجودم، همه از آنِ خدا و برای خداست. 👤چنین انسانی، به اصطلاح امروز انسانی می شود تك شخصیتی، نه چند شخصیتی. 🧩انسان به عدد معشوقها و مطلوبهایی كه در عالم دارد تعدد شخصیت پیدا می كند. آن شی ء را دوست دارد و معشوقش است، قسمتی از وجودش به طرف آن كشیده می شود. محبوب دیگری هم دارد، قسمتی دیگر از وجودش به طرف آن كشیده می شود. این انسان می شود یك موجود چند شخصیتی، برخلاف آن كسی كه یك محبوب و یك هدف دارد و همه چیز را در مسیر آن هدف می خواهد. البته نه اینكه چیز دیگری نمی خواهد، بلكه همه چیز را می خواهد ولی در مسیر آن هدف. ⁉️چنین آدمی آیا سلامت را می خواهد یا نمی خواهد؟ بله، می خواهد. اما آیا سلامت را برای خود سلامت می خواهد؟ نه، بلكه برای خدمت به هدفش می خواهد. غذا می خواهد؛ غذا را برای چه می خواهد؟ برای اینكه نیرو بگیرد برای هدف و مقصدش. زندگی هم می خواهد، [اما برای هدفش. ] خلاصه همه چیز در مسیر آن هدف قرار می گیرد. مجموعه آثار شهید مطهری . ج28، ص: 601 ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خانه طلاب جوان 4⃣ 🌀 چهار کتاب از (معاونت تهذیب حوزه های علمیه) 1⃣ طلبه و انقلاب اسلامی؛ طلبه انقلابی کیست؟ 2⃣ طلبه عصر انقلاب "تحلیل سیاسی و شناخت رویدادهای اجتماعی"؛ هوشمندی سیاسی و قدرت تحلیل طلبه در رویدادهای اجتماعی، چگونه حاصل می‌شود؟ 3⃣ طلبه عصر انقلاب "جامعه‌سازی و علوم‌انسانی‌اسلامی"؛ فرق تحصیل علوم انسانی در حوزه با دانشگاه چیست؟ 4⃣ فقه و نظام‌سازی؛ برای اجرا و محقق ساختن دین، باید چه کرد؟ 🎁 تخفیف ویژه ۲۰ درصدی برای اعضای کانال "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 📲 برای تهیه کتابها با تخفیف ۲۰ درصدی از طریق لینک اقدام نمایید 👇👇 https://shop.khanetolab.ir کدتخفیف:
FKCGU3WR
(کلیک کنید کپی می شود) مهلت استفاده از تخفیف ویژه این کتاب، تا روز شنبه ۱۱ آذرماه می باشد. در صورت مشکل در خرید به @ali4892 پیام دهید. ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
📗 "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" 📍شماره 9 ⏺ آرمان بزرگ، آرمان الهی، حاکمیت توحید(قسمت سوم) 🔍وقتی به همه‌ی مطلوبیت‌های تربیتی در عرض هم نظر می‌کنیم از گرداب کثرات نمی‌توانیم خارج شویم. 💠اینکه طلاب یک مدرسه‌ی علمیه 🥇 را بیاموزند، 🥇مهارت‌های مفید را به خوبی فراگیرند 🥇و به کارهای خوب مشغول باشند، برای تربیت کافی نیست و تا یک روشن به این عملیات اضافه نشود خروجی دستگاه تربیت همچنان گرد و ژله‌ای و البته کوچک و مینیاتوری باقی مانده است؛ ☀️اما اگر یک آرمان معین و یک مأموریت روشن بر فرایند تربیت حاکم باشد، همه‌ی فعالیت‌های تربیتی در پرتو آن جهت می‌گیرد و حدود و ثغور مشخص می‌یابد. 🏷یک بار خروجی مدرسه‌ی علمیه، طلبه‌ای است که توان ارتباطات اجتماعی و سخنرانی مذهبی یا مهارت تألیف کتاب‌های دینی دارد و در آثار خود مطالب مفیدی را به شکل رسا و جذاب عرضه می‌کند. 🏷یک بار هم خروجی مدرسه‌ی علمیه طلبه‌ای است که مأموریت راهبردی و تاریخی خود را تشخیص داده و دقیقاً برای تحقق آن، تلاش علمی و عملی می‌کند. ⭕️این دو خروجی بسیار متفاوت است... . - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 🏷ادامه را از کانال مطالعه "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" بخوانید👇 https://eitaa.com/39681569/21 ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
🖤مقام سلام‌‌الله‌‌علیها 🎙آیت الله مصباح یزدی(ره): 🔹عظمت و قدرت خداوند متعال بی‌نهایت است؛ بی‌نهایت یعنی بی‌نهایت، یعنی هیچ حدی ندارد. آیا فکر می‌کنید خدایی که چنین قدرت بی‌نهایتی دارد فضل و کرم و فیاضیت‌اش اقتضا نمی‌کند که یک مخلوقی بیافریند که در عالم خلقت نظیری نداشته باشد یا به تعبیر خودمانی، مخلوقی شریف‌تر، عزیزتر و والامقام‌تر از او وجود نداشته باشد؟! 🔸 اگر فضل و فیاضیت الهی چنین اقتضایی دارد ما شیعیان افتخار داریم که این معرفت را پیدا کرده‌ایم که آن مخلوقی که شرافتش از همه مخلوقات عالم بالاتر است کیست و همان‌گونه که ما صفات الهی را نمی‌توانیم درست بشناسیم، قدر و منزلت شریف‌ترین مخلوقاتش را هم نمی‌توانیم بشناسیم. نهایتش این است که در مقابل عظمت این سرور زنان عالم و سرور همه عالمیان، سر تعظیم فرود بیاوریم و عاجزانه درخواست کنیم که گوشه چشمی به همه ما بکنند. 🔹این را به خاطر بسپارید که مقام حضرت زهرا‌سلام‌‌الله‌‌علیها را هیچ انسانی نمی‌تواند درست کند. مقام حضرت زهرا‌سلام‌‌الله‌‌علیها به‌گونه‌ای است که ائمه اطهار‌سلام‌‌الله‌‌علیهم‌‌اجمعین به‌واسطه احترام به آن حضرت نزد خدا تقرب پیدا می‌کنند. امام زمان‌صلوات‌الله‌علیه با آن عظمتی که دارند که مثل مقام سایر ائمه، عظمت مقام ایشان را هم نمی‌توانیم درک کنیم، خود ایشان به‌واسطه حضرت زهرا‌سلام‌‌الله‌‌علیها به خدا تقرب می‌جویند. 📆 1394-01-20 🌐 https://mesbahyazdi.ir/node/8364 ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
«هرسال اهل سنّت یک گلایه ای دارند – حالا اهل سنّتِ بیرون از ایران هیچ، آن ها حساب دیگری دارند- امّا هر سال وقتی سوّم جمادی الثانی می شود این گلایۀ أهل سنّت ایران در شبکه ها و سایت ها می آید که آخر این چه کاری بوده؟ شما می گویید: اتحاد بین شیعه و سنّی، باهم برادر باشید. وقتی می گویید شهادت، به مهمترین مطالب ما برخورد دارد. حالا این جوابش چیست؟ چه کار باید بکنیم؟ بنویسیم شهادت، یا نه؛ برای این که ناراحت نشوند و گلایه نکنند، اُلفت قلوب باشد ننویسیم؟ من یک کلمه عرض دارم...» برای مشاهده راهکار مطرح شده در این زمینه به مقاله «شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها؛ وحدت شیعه و سنّی» مراجعه فرمایید: https://almabahes.bahjat.ir/?p=20500 ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd