#معرفی_کتاب
📚معجزه تربیت 1
✍️علی الهامی صدر
زهرا الهامی صدر
🔻در این کتاب می خواهیم:
▫️الفبای تربیت را بیاموزیم و یاد بگیریم و تربیت را از نو شروع کنیم.
▫️با مبانی تربیت،فطرت و طبیعت آشنا شویم و با نگاه جدید وارد تربیت شویم.
▫️اصول تربیت را از نزدیک در این کتاب ببینیم و آنها را در تربیت به کار ببندیم.
▫️با صدها نکته تربیتی بنیادین آشنا شویم و با دست پر تربیت را آغاز کنیم و به تمام مراحل تربیت و ابعاد تربیت و عوامل مؤثر در تربیت اشراف کامل پیدا کنیم.
▫️از آخرین یافته های محققان تربیتی در خارج و داخل کشور مطلع شویم و جامع و کامل به تربیت بپردازیم.
▫️تربیت بر اساس فطرت و طبیعت
نقش وراثت و ژنتیک
تشخیص هوش و استعداد
نقش مزاجها در تربیت
آموزش مهارتهای لازم به فرزند
تربیت در دنیای امروز
تربیت با نگاه نو
https://eitaa.com/joinchat/3798598023C777e01cb62
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
🔸سخنی با اساتید و فضلای روانشناس حوزوی (بخش اول)
🖊حجت الاسلام و المسلمین محمد عالمزاده نوری
💡#دانش_روانشناسی موجود در فضایی گسسته از اندیشههای اسلامی و مبتنی بر مبانی و اصولی غیر الهی پدید آمده است؛ این دانش البته مطالب مفید و آموزههای حقی دارد که برای جامعه ما قابل استفاده است؛ یعنی تا زمانی که با روش متقن و قابل قبولی نتوانستهایم دانش روانشناسی اسلامی را متکی بر مبانی الهی و اصول و قواعد دینی ارائه و جایگزین نماییم، لازم است از این دانش به قدر ضرورت و کفایت و با هوشمندی کامل استفاده نموده و در مسیر بزرگ تمدنسازی اسلامی از آن بهره بگیریم.
❗از سوی دیگر در همین دانش گسترده و بهظاهر کارآمد، رویکردهای باطل و آموزههای نادرستی وجود دارد که با بنیاد #تفکر_دینی و #مبانی_معرفتی_اسلامی ناسازگار است یا دست کم آنها را تضعیف میکند و بایستی عالمانه و هوشمندانه از آن تبری جست و فاصله گرفت... .
🌐جهت مطالعه ادامه متن روی لینک کلیک کنید.
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
🔸سخنی با اساتید و فضلای روانشناس حوزوی (بخش دوم)
🖊حجت الاسلام و المسلمین محمد عالم زاده نوری
⚠امروزه #علوم_انسانی_غربی با همین درآمیختن حق و باطل، قرآنسوزی و همجنسگرایی و نسلکشی پنهان را تئوریزه کرده و عالمانه و بشردوستانه نشان میدهد.
❓ما کی و کجا باید برانگیخته شویم و موضعگیری کنیم و سخن حق را عرضه کنیم و جلوی این سیل بنیانبرافکن را بگیریم؟ چرا وقتی یک استاد روانشناس، آن سخن ناروای باطل را گفت دوستان عزیز روانشناس ما (جز یکی دو نفر) واکنشی نشان ندادند؟
📍همین رگههای باطل به بهانه آن همه گزارههای درست در بزنگاهها جریان را عوض میکند، محاسبات مسئولین را بهم میریزد و افکار عمومی را مخدوش میکند و فضای اجتماعی را به جهت ضدارزشها و ناهنجاریها سوق میدهد... .
🌐جهت مطالعه ادامه متن روی لینک کلیک کنید.
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
67_شناسنامه مشاغل حوزوی2.pdf
803.2K
📚شناسنامه مشاغل حوزوی2
🔸مشاغل آموزشی🔸
✍️مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه
#اسناد_راهبردی
📎اندیشکده دفتر برنامهریزی و نظارت راهبردی حوزه
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
8.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سه مسئولیت مهم حوزه های علمیه
🔸 من ندیدم قبل از ایشان هیچ عالم دینی این مسئولیت را به عهده طلبه ها قرار بده...!
🎙تبیین استاد پناهیان از مسئولیت حوزه های علمیه از منظر رهبر انقلاب
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
#پویش #دانمارک #کپنهاگ #استکهلم
#سوئد #هتک_حرمت #قرآن_کریم #انا_نحن_نزلنا_الذکر_و_انا_له_لحافظون
💠 قرآن های حوزه علمیه استان یزد به مقصد استکهلم سوئد ارسال شد
💠 پویش متفاوت حوزه علمیه یزد / ارسال قرآن به استکهلم و کپنهاگ
🔹 حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد در گفت و گو با واحد رسانه حوزه علمیه استان یزد، عنوان کرد: صبح امروز سه شنبه ٣ مردادماه مقارن با ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۳ در پاسخ به هتک حرمت ساحت مقدس و شریف قرآن کریم در دو کشور سوئد و دانمارک با برگزاری پویش (ارسال قرآن به استکهلم سوئد و کپنهاگ دانمارک) اولین بسته ی اهدایی قرآن کریم حوزه علمیه یزد به مقصد شهر استکهلم سوئد ارسال شد.
🔹حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس از ارگانها و سازمانهای مردم نهاد نیز برای شرکت در این پویش (ارسال قرآن به سوئد و دانمارک) دعوت به عمل آورد.
انتهای پیام
🔸🔸🔸
متن خبر با ترجمه سوئدی
Nyhetstext med svensk översättning
🔹 Hojjatoleslam och muslimske Mr. Mohammad Shams, chef för religionsvetenskapliga skolorna i Yazd-provinsen, sa i en intervju med reportern för Iranian Religious Science Schools News Agency från Yazd: ”I morse, tisdag (25 juli 2023), som svar på att förolämpa den heliga Koranen i Sverige och Danmark genom att hålla en kampanj (Skicka Koranen till Stockholm, Sverige och Köpenhamn Danmark), det första paketet med Heliga Koranen skickades av de religiösa skolorna i Yazd-provinsen.
🌍 ادامه خبر
━━💠🍃🌺🍃💠━━
✅ کانال «مدیریت حوزه علمیه استان یزد»
🆔 @heyazd
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
14.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚩در دهۀ اولِ ماه محرم، درهایی از عاشورای حقیقی به روی ما باز میشود.
🎙 استاد میرباقری
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
برکت
سپاسگزاری
حضرت علی(ع): زمانی که نشانه هاى نعمت پروردگار آشکار شد، با ناسپاسى نعمتها را از خود دور نسازید. نهج البلاغه/حکمت 13
رزق انسان اندک اندک سرازیر می شود. اگر سپاسگزار باشیم زیاد می شود و اگر ناشکری کنیم کم می شود و حتی ممکن است آنچه را داریم از دست بدهیم.
#دریافت_روزانه_حدیث
#افزایش_برکت_و_روزی
عضویت در سرویس های روزانه👇
pay.eitaa.com/v/p/
برای لغو عضویت از لینک بالا اقدام نمایید👆🏼
برکت
امام علی(ع):
چون خداوند به بنده ای نعمتی بدهد و بنده در دل شکر آن نعمت را بگزارد، پیش از این که سپاسگزاری را به زبان آورد، سزاوار افزایش آن نعمت می شود.
مستدرک الوسائل/ج11/ص540
همین که انسان، نعمت رسیده را از خدا بداند و از آن راضی باشد، خودش شکر خداست.
#دریافت_روزانه_حدیث
#افزایش_برکت_و_روزی
عضویت در سرویس های روزانه👇
pay.eitaa.com/v/p/
برای لغو عضویت از لینک بالا اقدام نمایید👆🏼
خودسازی(فقر)
امام علی(ع):
فقر یکى از بلاهاست و سختتر از آن بیمارى تن است و بیمارى قلب از تن هم سختتر است. توسعه در مال نیز یکى از نعمتهاى الهى است و برتر از آن سلامت بدن است و برتر از آن تقواى قلب است.بحارالانوار/ج ٧٠ /ص5١
فقر واقعی،بیماری درونی است،رنجی که مثل خوره انسان را ذوب میکند.حسد،غرور، حرص و.. از نشانه های این بیماری هستند.
#احادیث_روزانه
عضویت در سرویس های روزانه👇
pay.eitaa.com/v/p/
برای لغو عضویت از لینک بالا اقدام نمایید👆🏼
خودسازی(جوانمردی)
امام کاظم علیه السلام:
هرکس که مروت نداشته باشد دین ندارد و هرکس که عقل نداشته باشد مروت ندارد، ارزشمندترین مردم کسى است که دنیا را ارزش نفس خود نداند و بدانید که جز بهشت نمى تواند ثمن بدنهاى شما باشد، پس با غیر بهشت آن را معامله نکنید.کافى/ج١/ص١٩
مرکز فرهنگی هاتف
#احادیث_روزانه
عضویت در سرویس های روزانه👇
pay.eitaa.com/v/p/
برای لغو عضویت از لینک بالا اقدام نمایید👆🏼