eitaa logo
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
721 دنبال‌کننده
12.6هزار عکس
7.1هزار ویدیو
728 فایل
جهت ارتباط با معاون تهذیب @Amomen313 جهت ارتباط در مورد فعالیتها و شبهات قرآنی @ghadirmohyi جهت ارتباط با ادمین محتوایی کانال @boreshha_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
10.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☑️ 🎙استاد مسعود عالی 🔹عنایت امام زمان به سید ابوالحسن اصفهانی در طی کردن مسیر طلبگی 📌معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان @tahzibkerman
11_Makarem2314_دهه پایانی ماه شعبان.mp3
5.09M
🔹«توصیه‌هایی درباره دهه پایانی ماه شعبان» 🎙حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد
زمزمه مکرر دعای «اَللَّهُمَّ إِنْ لَمْ‌تَكُنْ قَدْ غَفَرْتَ لَنَا فِي مَا مَضَى مِنْ شَعْبَانَ، فَاغْفِرْ لَنَا فِيمَا بَقِيَ مِنْهُ» در قنوت نمازها، سجده‌ها و حتی در رفت و آمد، ان‌شاءالله سبب جریان غفران الهی می‌شود. پاک شدن از لوث گناهان می‌تواند سببی باشد برای پیدا کردن آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان. از توصیه‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد برای کسب آمادگیِ ورود به ماه مبارک رمضان در دهه پایانی ماه شعبان
13.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 شماره: 333 🔰 مجموعه جهاد تبیین و روایت (قسمت اول) 💠 موضوع:جهاد تبیین راهبرد مقابل جنگ شناختی دشمن 🎙 کارشناس برنامه: دکتر یدالله جوانی
✍️ ده سکانس از جنگ شناختی و ضدروایت علیه روحانیت 🔸روایت این شبکه معاند در باب از چندسوال مهم و جهت دار و سمی شروع می شود و بعد از کاشت تردید و ایجاد شکاف، در ادامه نیز عمامه تا نعلین روحانیت را تحت آنالیز کامل قرار می‌دهد. اما اهداف تاکتیکی و این گزارش چیست؟ 1️⃣ تولید تصویر منفی از روحانیت: وقتی از روحانیت می گوید و واژه را با بار منفی روایت می‌کند و بحث قبل و بعد انقلاب را چاشنی این نوع خوانش قرار می‌دهد. 2️⃣ تولید ادبیات اپوزیسیونی: جایی که سخن از می‌کند و اصرار بر تعمیق این واژه دارد. 3️⃣ تولید تبعیض و دوقطبی‌سازی: جایی که روحانیت را مقابل قشر دانشجو و دانش‌آموز قرار می‌دهد و به گرفتن طلاب طعنه می‌زند و آنرا نوعی تبعیض می‌خواند. 4️⃣ تصویر شبه کاستی و طبقاتی از روحانیت: وقتی که مدل‌های عمامه را روایت می‌کند و از سبک‌‌های نجفی و طبرستانی و طلبگی و علمایی سخن می‌گوید. 5️⃣ تحقیر علمی روحانیت با یک چاشنی معروف انتخاباتی: وقتی که وارد بحث تلبس می‌شود، کفایت شش‌کلاس سواد را برای عمامه‌گذاری طرح می‌کند. نیازی به گفتن نیست که کلیدواژه ، گریز زدن به واژه‌ای است که در ایام انتخابات برای تخریب آقای پخت و پز شده بود و بار دیگر علیه نظام علمی روحانیت مورد سوءاستفاده قرار گرفت. 6️⃣ ترور شخصیت با تمسخر منزلت روحانیت: وقتی در قالب اندازه عمامه ها صحبت می‌کند و چنین گزارش غلطی را سعی در نهادینه سازی دارد که هرچقدر عمامه بزرگتر باشد، مقام و منزلت هم ارتقا یافته و افزایش پیدا می‌کند. 7️⃣ تولید انشقاق و دوقطبی در روحانیت: وقتی از تفاوت عمامه مشکی و سفید گزارش می‌دهد و صاحبان عمامه ‌سفید را با این تعبیر روایت می‌کند که هیچ نسبتی با نداشته و گویی در فقر اعتبارمحض به سر می‌برند. یا جایی که نگاه و لایف استایل سنتی و مدرن را از هم تفکیک می‌کند نیز این تفکیک و انشقاق را تعمیق می‌بخشد. 8️⃣ تولید نفرت و القای کاهش منزلت روحانیت: در بخشی از این گزارش به نقل از می گوید که احترام روحانیت قبل از نزد مردم بیشتر بود. وسط گزارش نیز خیلی موذیانه کلیپی از آقای مجتهدی پخش می‌کند که چیزی جز نفرت‌انگیزی و تولید خشم علیه روحانیت نخواهد داشت. کلیپی که قطعا برش خورده و طنزی که اگر قبل و بعدش بررسی شود مطمئنا چنین برداشتی از آن قریب به محال بنظر می‌رسد. 9️⃣ خوانش فاشیستی از ولایت‌فقیه: وقتی که از شرایط و قوانین تلبس گزارش می‌دهد، التزام به را به گونه‌ای طرح می‌کند که گویی یک مکانیزم اجباری و دیکتاتورگونه در فرایند عمامه گذاری در حوزه وجود دارد. 🔟 روحانیت،حامی حاکمیت و بانی مشکلات: در بخش پایانی که شیب مشکلات را با یک روایت ساده و سرازیری ذهنی که در طول این گزارش ایجاد کرده است به سمت روحانیت هل می‌دهد و چنین خوانشی را القا می نماید که لباس روحانیت، نماد حاکمیت بوده و این قشر، بانی مصائب اقتصادی و جامعه است و در تقابل با مردم قرار دارد. 🛎 اما حوزه علمیه باید بداند و می‌داند که اگر روایت نکند، روایت می‌شود. اگر جزییات زندگی طلبگی را هنرمندانه برای مردم و افکار عمومی به نمایش در نیاورد، خوانش وارونه، زخمی، مقطع و مضحک، صورت‌ خواهد گرفت. 🔸اگر فکر می‌کنیم که هنوز شیوه مواجهه ساختار حوزوی با را چنان امنیتی و با تحفظات ویژه مدلسازی باید نمود که هیچ از ما و مختصات و محیط روحانیت به بیرون حوزه درز نکند و با کوچکترین اطلاعات سرریز شده در خبرگزاری‌های دیگر آشفته شویم، بنظر می‌رسد که سخت در اشتباهیم. 🔹امروز که سینما و تلویزیون هم در صدد تصویرسازی از روحانیت هستند و معنای خود را از دست داده، باید کنشگرانه با این چالش برخورد نمود و ارتباط حوزه با هنر و رسانه را بازخوانی نمود. 🔸سناریوهای نوینی برای ساختار حوزه در نسبت با افکار عمومی و فضای مجازی بایستی طراحی نمود تا حواشی موجود، باعث انزوا یا انحراف از ماموریت‌های حوزوی نگردند. 🔹روایت و روزمره نویسی در عصرجدید، استراتژی نوینی است که برای مدیریت افکار عمومی بکار می‌رود و حتی قوی‌ترین دکترین‌ها با توجه حداکثری به جزییات، توان اقناع و مهندسی اجتماعی را بدست می‌آورند. ✍️حجت الاسلام علیرضامحمدلو
6.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸 إلٰهِى انْظُرْ إِلَىَّ نَظَرَ مَنْ نادَیْتَهُ فَأَجابَکَ بانواے:⁣⁣ حاج مهدی سلحشور ⁣⁣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ ➕ قيام مردم يزد عليه رژيم پهلوی در اربعين شهدای تبريز (1357 ش) ➕ رحلت فقيه جليل آيت الله "سيدجواد حسينی شاهرودی" (1377 ش) 🌙 ➕ رحلت حكيم، اديب و فقيه فرزانه "آقا نجفي قوچانی" (1323 ش) ➕ آغاز مذاكرات جمهوري اسلامي ايران و عراق در ژنو با دبير كل سازمان ملل (1368 ش) ➕ رحلت فقيه فرزانه آيت الله "سيد تقی حسينی نصيری" (1373ش) ❄️ ➕ قيام مردم هلند عليه استبداد شاه اسپانيا (1572م) 📆 روزشمار: ▪️6 روز تا آغاز ماه مبارک رمضان ▪️15 روز تا رحلت ام المومنین حضرت خدیجه علیها السلام ▪️20 روز تا ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام ▪️23 روز تا اولین شب قدر ▪️24 روز تا ضربت خوردن امام علی علیه السلام 📌معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان @tahzibkerman
▪️رحلت حكيم، اديب و فقيه فرزانه "آقا نجفي قوچاني" (1323 ش) ✍ سيد محمد حسن بن سيد محمد، معروف به آقانجفي قوچاني در حدود سال 1256 ش (1295 ق) در روستاي خسرويه از توابع قوچان به دنيا آمد. تحصيلات مقدماتي را در قوچان، سبزوار و مشهد به پايان رساند و در بيست سالگي راهي اصفهان شد. ✅ او پس از اقامت چهار ساله در اصفهان و استفاده از محضر استادان آن ديار از قبيل آخوند كاشاني، ميرزاجهانگير خان قشقايي، شيخ عبدالكريم گزي و سيد محمد باقر درچه اي، به نجف رفت و نزد آخوند خراساني و شيخ الشريعه اصفهاني شاگردي كرد. ✅ وي در سي سالگي به درجه اجتهاد رسيد و پس از بيست سال توقف در نجف اشرف، به زادگاه خود بازگشت. آقانجفي، از آن پس متجاوز از بيست و پنج سال از عمر خود را در مقام فقاهت و حاكميت شرع در قوچان گذراند و به اداره حوزه علوم ديني شهر پرداخت. ✅ از اين شخصيت دانشمند، آثار برجسته اي به جاي مانده كه سياحت غرب در كيفيت عالم برزخ و سير ارواح پس از مرگ؛ سياحت شرق كه مهمترين اثر او و در شرح حال خود او از كودكي تا مقام اجتهاد است، اثبات رجعت و نيز شرح و ترجمه رساله تُفّاحيه ارسطو از آن جمله است. ✅ اين عالم رباني سرانجام در 31 فروردين 1323 ش (26 ربيع الثاني 1363ق) در 67 سالگي درگذشت و در حسينيه خود به خاك سپرده شد. آرامگاه او اكنون زيارتگاه مردم است. 📌معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان @tahzibkerman
5.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☑️ 🎬 برای کنترل خطورات باید در هر حال به یاد حضرت باشیم 🎙آیت الله مصباح یزدی 📌معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان @tahzibkerman
💠 بیانات حضرت آیت اللَّه‏ خوشوقت ره 🔹 واجب عینی است هر فرد گناهکار تا گناه کرد فورا باید توبه کند. اگر نکند خود این توبه نکردن گناه است، توبه کند گذشته‌ها را می آمرزد. 🔸منتهی برای آینده هم از خدا باید کمک بخواهد که ان شاء الله گرفتار این گناه نشود. 🔺این خوردن و خوابیدن و پوشیدن و رفت و آمد خدای نکرده ما را گول نزند، پا روی احکام خدا نگذاریم، مرتکب گناه نشویم؛ که را اگر خرج گناه کردیم در معلوم می‌شود که شیطان بار گناه سنگین‌تری به دوش ما خواهد گذاشت. 🔻باید پناه به خدا برد، هم از گناهان گذشته سال توبه کرد و هم سعی کرد سال جدیدی را بدون گناه شروع کنیم تا موفق شویم تا ان شاء الله گناه نکنیم.