10.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☑️#امام_زمان
🎙استاد مسعود عالی
🔹عنایت امام زمان به سید ابوالحسن اصفهانی در طی کردن مسیر طلبگی
📌معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
@tahzibkerman
11_Makarem2314_دهه پایانی ماه شعبان.mp3
5.09M
🔹«توصیههایی درباره دهه پایانی ماه شعبان»
🎙حجتالاسلاموالمسلمین استاد #مؤیدی
زمزمه مکرر دعای «اَللَّهُمَّ إِنْ لَمْتَكُنْ قَدْ غَفَرْتَ لَنَا فِي مَا مَضَى مِنْ شَعْبَانَ، فَاغْفِرْ لَنَا فِيمَا بَقِيَ مِنْهُ» در قنوت نمازها، سجدهها و حتی در رفت و آمد، انشاءالله سبب جریان غفران الهی میشود. پاک شدن از لوث گناهان میتواند سببی باشد برای پیدا کردن آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان.
از توصیههای حجتالاسلاموالمسلمین استاد #مؤیدی برای کسب آمادگیِ ورود به ماه مبارک رمضان در دهه پایانی ماه شعبان
13.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 #صدای_انقلاب شماره: 333
🔰 مجموعه جهاد تبیین و روایت (قسمت اول)
💠 موضوع:جهاد تبیین راهبرد مقابل جنگ شناختی دشمن
🎙 کارشناس برنامه: دکتر یدالله جوانی
✍️ ده سکانس از جنگ شناختی و ضدروایت علیه روحانیت
🔸روایت این شبکه معاند در باب #روحانیت از چندسوال مهم و جهت دار و سمی شروع می شود و بعد از کاشت تردید و ایجاد شکاف، در ادامه نیز عمامه تا نعلین روحانیت را تحت آنالیز کامل قرار میدهد. اما اهداف تاکتیکی و #راهبردی این گزارش چیست؟
1️⃣ تولید تصویر منفی از روحانیت: وقتی از #ترمینولوژی روحانیت می گوید و واژه #آخوند را با بار منفی روایت میکند و بحث قبل و بعد انقلاب را چاشنی این نوع خوانش قرار میدهد.
2️⃣ تولید ادبیات اپوزیسیونی: جایی که سخن از #آخوند_غیرحکومتی میکند و اصرار بر تعمیق این واژه دارد.
3️⃣ تولید تبعیض و دوقطبیسازی: جایی که روحانیت را مقابل قشر دانشجو و دانشآموز قرار میدهد و به #شهریه گرفتن طلاب طعنه میزند و آنرا نوعی تبعیض میخواند.
4️⃣ تصویر شبه کاستی و طبقاتی از روحانیت: وقتی که مدلهای عمامه را روایت میکند و از سبکهای نجفی و طبرستانی و طلبگی و علمایی سخن میگوید.
5️⃣ تحقیر علمی روحانیت با یک چاشنی معروف انتخاباتی: وقتی که وارد بحث تلبس میشود، کفایت ششکلاس سواد را برای عمامهگذاری طرح میکند. نیازی به گفتن نیست که کلیدواژه #ششکلاس_سواد، گریز زدن به واژهای است که در ایام انتخابات برای تخریب آقای #رئیسی پخت و پز شده بود و بار دیگر علیه نظام علمی روحانیت مورد سوءاستفاده قرار گرفت.
6️⃣ ترور شخصیت با تمسخر منزلت روحانیت: وقتی در قالب اندازه عمامه ها صحبت میکند و چنین گزارش غلطی را سعی در نهادینه سازی دارد که هرچقدر عمامه بزرگتر باشد، مقام و منزلت هم ارتقا یافته و افزایش پیدا میکند.
7️⃣ تولید انشقاق و دوقطبی در روحانیت: وقتی از تفاوت عمامه مشکی و سفید گزارش میدهد و صاحبان عمامه سفید را با این تعبیر روایت میکند که هیچ نسبتی با #اهلبیت نداشته و گویی در فقر اعتبارمحض به سر میبرند. یا جایی که نگاه و لایف استایل سنتی و مدرن را از هم تفکیک میکند نیز این تفکیک و انشقاق را تعمیق میبخشد.
8️⃣ تولید نفرت و القای کاهش منزلت روحانیت: در بخشی از این گزارش به نقل از #فاضل_میبدی می گوید که احترام روحانیت قبل از #انقلاب نزد مردم بیشتر بود. وسط گزارش نیز خیلی موذیانه کلیپی از آقای مجتهدی پخش میکند که چیزی جز نفرتانگیزی و تولید خشم علیه روحانیت نخواهد داشت. کلیپی که قطعا برش خورده و طنزی که اگر قبل و بعدش بررسی شود مطمئنا چنین برداشتی از آن قریب به محال بنظر میرسد.
9️⃣ خوانش فاشیستی از ولایتفقیه: وقتی که از شرایط و قوانین تلبس گزارش میدهد، التزام به #ولایتفقیه را به گونهای طرح میکند که گویی یک مکانیزم اجباری و دیکتاتورگونه در فرایند عمامه گذاری در حوزه وجود دارد.
🔟 روحانیت،حامی حاکمیت و بانی مشکلات: در بخش پایانی که شیب مشکلات را با یک روایت ساده و سرازیری ذهنی که در طول این گزارش ایجاد کرده است به سمت روحانیت هل میدهد و چنین خوانشی را القا می نماید که لباس روحانیت، نماد حاکمیت بوده و این قشر، بانی مصائب اقتصادی و #معیشتی جامعه است و در تقابل با مردم قرار دارد.
🛎 اما حوزه علمیه باید بداند و میداند که اگر روایت نکند، روایت میشود. اگر جزییات زندگی طلبگی را هنرمندانه برای مردم و افکار عمومی به نمایش در نیاورد، خوانش وارونه، زخمی، مقطع و مضحک، صورت خواهد گرفت.
🔸اگر فکر میکنیم که هنوز شیوه مواجهه ساختار حوزوی با #افکار_عمومی را چنان امنیتی و با تحفظات ویژه مدلسازی باید نمود که هیچ از ما و مختصات و محیط روحانیت به بیرون حوزه درز نکند و با کوچکترین اطلاعات سرریز شده در خبرگزاریهای دیگر آشفته شویم، بنظر میرسد که سخت در اشتباهیم.
🔹امروز که سینما و تلویزیون هم در صدد تصویرسازی از روحانیت هستند و #حریم_خصوصی معنای خود را از دست داده، باید کنشگرانه با این چالش برخورد نمود و ارتباط حوزه با هنر و رسانه را بازخوانی نمود.
🔸سناریوهای نوینی برای ساختار حوزه در نسبت با افکار عمومی و فضای مجازی بایستی طراحی نمود تا حواشی موجود، باعث انزوا یا انحراف از ماموریتهای حوزوی نگردند.
🔹روایت #سبک_زندگی و روزمره نویسی در عصرجدید، استراتژی نوینی است که برای مدیریت افکار عمومی بکار میرود و حتی قویترین دکترینها با توجه حداکثری به جزییات، توان اقناع و مهندسی اجتماعی را بدست میآورند.
✍️حجت الاسلام علیرضامحمدلو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#روایتگری
🎬 |
روایت محاصره رزمندگان کانال کمیل و مقاومت در تشنگی
6.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ_استوری
#مناجات_شعبانیه
🌸 إلٰهِى انْظُرْ إِلَىَّ نَظَرَ مَنْ نادَیْتَهُ فَأَجابَکَ
بانواے:
حاج مهدی سلحشور
☀️ #شمسی
➕ قيام مردم يزد عليه رژيم پهلوی در اربعين شهدای تبريز (1357 ش)
➕ رحلت فقيه جليل آيت الله "سيدجواد حسينی شاهرودی" (1377 ش)
🌙 #قمری
➕ رحلت حكيم، اديب و فقيه فرزانه "آقا نجفي قوچانی" (1323 ش)
➕ آغاز مذاكرات جمهوري اسلامي ايران و عراق در ژنو با دبير كل سازمان ملل (1368 ش)
➕ رحلت فقيه فرزانه آيت الله "سيد تقی حسينی نصيری" (1373ش)
❄️ #میلادی
➕ قيام مردم هلند عليه استبداد شاه اسپانيا (1572م)
📆 روزشمار:
▪️6 روز تا آغاز ماه مبارک رمضان
▪️15 روز تا رحلت ام المومنین حضرت خدیجه علیها السلام
▪️20 روز تا ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام
▪️23 روز تا اولین شب قدر
▪️24 روز تا ضربت خوردن امام علی علیه السلام
📌معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
@tahzibkerman
▪️رحلت حكيم، اديب و فقيه فرزانه "آقا نجفي قوچاني" (1323 ش)
✍ سيد محمد حسن بن سيد محمد، معروف به آقانجفي قوچاني در حدود سال 1256 ش (1295 ق) در روستاي خسرويه از توابع قوچان به دنيا آمد. تحصيلات مقدماتي را در قوچان، سبزوار و مشهد به پايان رساند و در بيست سالگي راهي اصفهان شد.
✅ او پس از اقامت چهار ساله در اصفهان و استفاده از محضر استادان آن ديار از قبيل آخوند كاشاني، ميرزاجهانگير خان قشقايي، شيخ عبدالكريم گزي و سيد محمد باقر درچه اي، به نجف رفت و نزد آخوند خراساني و شيخ الشريعه اصفهاني شاگردي كرد.
✅ وي در سي سالگي به درجه اجتهاد رسيد و پس از بيست سال توقف در نجف اشرف، به زادگاه خود بازگشت. آقانجفي، از آن پس متجاوز از بيست و پنج سال از عمر خود را در مقام فقاهت و حاكميت شرع در قوچان گذراند و به اداره حوزه علوم ديني شهر پرداخت.
✅ از اين شخصيت دانشمند، آثار برجسته اي به جاي مانده كه سياحت غرب در كيفيت عالم برزخ و سير ارواح پس از مرگ؛ سياحت شرق كه مهمترين اثر او و در شرح حال خود او از كودكي تا مقام اجتهاد است، اثبات رجعت و نيز شرح و ترجمه رساله تُفّاحيه ارسطو از آن جمله است.
✅ اين عالم رباني سرانجام در 31 فروردين 1323 ش (26 ربيع الثاني 1363ق) در 67 سالگي درگذشت و در حسينيه خود به خاك سپرده شد. آرامگاه او اكنون زيارتگاه مردم است.
📌معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
@tahzibkerman
5.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☑️#امام_زمان
🎬 برای کنترل خطورات باید در هر حال به یاد حضرت باشیم
🎙آیت الله مصباح یزدی
📌معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
@tahzibkerman
💠 بیانات حضرت آیت اللَّه خوشوقت ره
🔹#توبه واجب عینی است هر فرد گناهکار تا گناه کرد فورا باید توبه کند. اگر نکند خود این توبه نکردن گناه است، توبه کند گذشتهها را می آمرزد.
🔸منتهی برای آینده هم از خدا باید کمک بخواهد که ان شاء الله گرفتار این گناه نشود.
🔺این خوردن و خوابیدن و پوشیدن و رفت و آمد خدای نکرده ما را گول نزند، پا روی احکام خدا نگذاریم، مرتکب گناه نشویم؛ که #اول_سال را اگر خرج گناه کردیم در #طول_سال معلوم میشود که شیطان بار گناه سنگینتری به دوش ما خواهد گذاشت.
🔻باید پناه به خدا برد، هم از گناهان گذشته سال توبه کرد و هم سعی کرد سال جدیدی را بدون گناه شروع کنیم تا موفق شویم تا #آخر_سال ان شاء الله گناه نکنیم.