8.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روایتی از دیدار برخی فعالان جهادی با رهبر معظم انقلاب
🔹«مستند غیررسمی۵» جمعه ۲۷ آبان، ساعت ۱۵ از شبکه ۳ و ساعت ۲۰ از شبکه ۱ پخش خواهدشد.
#بافت
#محور_وحدت
#همیشه_مردمی_همیشه_انقلابی
💠 برگزاری اردوی یکروزه طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام حسین علیه السلام شهرستان بافت از زادگاه سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی.
🔻 حجتالاسلام محمدزاده ضمن تشکر از هماهنگی ها و همکاری های امام جمعه شهرستان رابر خاطرنشان کرد: طلاب علاوه بر زیارت مرقد والدین سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از روستای قنات ملک، زادگاه شهید سلیمانی، امام زاده سید مرتضی و مدرسه ابتدایی که ایشان در آن به تحصیل پرداخته بودند بازید نمودند.
🔻محمدزاده با اشاره به اینکه امروز از اقشار مختلف در روستای قنات ملک حضور پیدا میکنند گفت: مقام معظم رهبری شهید سلیمانی را به عنوان یک مکتب و راه معرفی کردند و سپهبد شهید سلیمانی عصاره انقلاب اسلامی و یک شاخص در عصر حاضر است.
🔻وی تصریح کرد: با توجه به محبوبیتی که سردار سلیمانی در دلهای مردم دارند باید از این فرصت استفاده کنیم و ایشان را به عنوان یک الگو معرفی کنیم.
سومین هشدار به متولیان فرهنگی کشور
بسم الله الرحمن الرحیم
«إِنّما وَلیُّکُمُ اللهُ و رَسولُهُ والَّذینَ ءَامَنوا الَّذینَ یُقِیمُونَ الصَّلوةَ و یُؤتُونَ الزَّکوة و هُم راکِعونَ»
این کمترین در دو هشدار پیشین به متولیان فرهنگی و فضای مجازی نشان داد که وضعیت کشور چیست و دشمن به دنبال چه هدفی است. اینک در سومین هشدار، قصد آن است که با تبیین فرایند حکمرانی در غرب و بدیل آن در حکمت اسلامی به ضرورت حکمرانی ولایی اشاره شود.
غرب پنج مرحله حکمرانی را طی کرد:
اول: حکمرانی هرمی با رویکردی مستبدانه و ارباب و رعیتی و اقتدار مطلق و بی قید و شرط که منجر به توزیع ظلم و جور در مردم شد.
دوم: حکمرانی بازاری از طریق تفکیک قوا؛ گرچه تقسیم قدرت با این الگوی حکمرانی شکل گرفت؛ اما اختاپوس قدرتها، جایگزین حکمرانی هرمی شد و در واقع اقتدار ظلم و جور توزیع گردید.
سوم: حکمرانی حزبی؛ این الگو توانست احزاب متعدد و شفاف را با اساس نامه و مرام نامه و برنامه ریزی های تعریف شده در جامعه تشکیل دهد و مردم با تفکر و اراده به انتخاب حزب محبوب خود اقدام کنند؛ لکن قدرت اقتصادی در مدیریت احزاب، دوباره توزیع ظلم و جور را به شکل دیگری رهبری کرد.
چهارم: حکمرانی با رویکرد جامعه مدنی؛ در این الگو، علاوه بر احزاب، تشکل های دیگر و مستقل از دولت مانند ngo ها و سندیکاها شکل گرفت و توزیع قدرت های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و مشارکت مردمی توسعه یافت؛ لکن نقش اختاپوس اقتصادی و سیاسی و فرهنگی در مدیریت تشکلهای مستقل از دولت، نقش مشارکت واقعی مردم را کاهش داد.
پنجم: حکمرانی فضای مجازی و رسانه ای؛ این الگو به نوعی بازگشت به حکمرانی هرمی اقتدارگرای ظالمانه است؛ اما با ابزار رسانه و فضای مجازی و هوش مصنوعی که می تواند هم نیازسنجی کند و هم نیازسازی انسانها را به دست گیرد و با مدد هوش مصنوعی به مدیریت هوش طبیعی انسانها بپردازد و آدمیان را چون خیمه شب بازی، مختال فخور سازد و جبر اجتماعی رسانه ای پدید آورد. مردم در این الگو مشارکت دارند و حتا مشارکت حداکثری، اما با میل خود، ظلم و جور و فساد و اسارت را پذیرا می شوند. فرهنگ برهنگی و برده داری مدرن را با تخیل و نسبی گرایی و تناسخ هویتی می پذیرند.
بشر امروز گرفتار چنین حکمرانی گردید. این حکمرانی، مسلمان و غیرمسلمان و انقلابی و غیرانقلابی و اصول گرا و اصلاح طلب و رزمنده و شرمنده نمی شناسد و همه را اسیر حکمرانی رسانه ای می کند.
حکمرانی مطلوب در اسلام، حکمرانی ولایی است. ولایت یعنی پیوند ناگسستنی ولی با مردم (مولی علیهم) و مردم با یکدیگر و مردم با ولی که از طریق بینش توحیدی، محبت اخوتی، تدبیر تعاونی و تلاش جهادی ممکن خواهد بود. این الگوی حکمرانی، چتر محبت و اخوت و تعاون را بر سر همگان حتا غیر مسلمان می گستراند و مقاصد اصلی خود را عقلانیت و معنویت و عدالت در راستای حیات طیبه می داند.
حکمرانی ولایی در حکومت نبوی و علوی و قیام حسنی و حسینی علیهم السلام نمایان و درس آموز است.
حکمرانی ولایی در زمانه ما باید با ابزار هوش حکیمانه(نه هوش مصنوعی) و رسانه و فضای مجازی (از زیرساختها و سخت افزار تا مدیریت و برنامه ریزی) همراه باشد.
به همین دلیل است که گفته میشود اولویت اول در نظام اسلامی، حکمرانی فضای مجازی و رسانه ای است که البته با حکمرانی رسانه تفاوت دارد. حکمرانی رسانه ای یک رویکرد حاکم بر حکمرانی سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و صنعتی و کشاورزی و غیره است.
تحقق این ایده نشاید مگر با بر کنار شدن متولیان فرهنگی بی تدبیر و خسته و فرسوده از صدر تا ذیل و جایگزینی مدیران فکور و عالم و معتقد به حکمرانی ولایی و نیز بکارگیری منظومه فکری امامین انقلاب در الگوی حکمرانی ولایی با هوش حکیمانه.
امیدوارم حکمرانان و متولیان فرهنگی و فضای مجازی کشور، این هشدار و راهکار را جدی بگیرند و از خواب تخیلی بیدار گردند و شبکه مردمی را در ذیل حکمرانی ولایی تشکیل دهند و مشارکت حداکثری نخبگانی و مردمی را در سیاستگذاری و تنظیم گری و خدمات عمومی و منطقه ای و بین المللی جاری سازند.
بی شک، مسئولیت حوزه های علمیه از بقیه سازمانهای فرهنگی در تحقق این رسالت بیشتر خواهد بود.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
عبدالحسین خسروپناه دزفولی
طلبه حوزه علمیه قم
۲۴ آبان ۱۴۰۱
۴٠ سال پیش مردم اصفهان فقط در روز ٢۵ آبان با حضورمیلیونی ٣٧٠ شهید رو تشییع کردن و بعد مراسم اتوبوس اتوبوس جوانان دسته گل به جبهه اعزام شدن.
ملتی که اینطوری #برای_ایران و آرمانش شهید داده با ۴ تا فراخوان و شلوغ بازی جا نمیزنه!
▪️بسم الله الرحمن الرحیم▪️
#گزارش_تصویری از هیئت منتظران ظهور «عج» حوزه علمیه قائمیه «عج» شهرستان بم
🔰پایگاه بسیج حوزه علمیه قائمیه«عج» شهرستان بم 🔰
#تقویم_علما
📅 امروز پنج شنبه
☀️ 26 #آبان ماه 1401 شمسی
🌙 22 #ربیع_الثانی 1444 قمری
☀️ #شمسی
➕ درگذشت سید محمدکاظم قزوینی مورّخ، سیرهنگار و نویسنده کتابهایی درباره تاریخ و زندگانی امامان شیعه (۱۳۷۳ش)
➕ درگذشت محسن مجتهد شبستری، روحانی شیعه و نماینده آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری (۱۴۰۰ش)
🌙 #قمری
➕ درگذشت موسی مبرقع فرزند امام جواد(ع) و از راویان حدیث شیعه (۲۹۶ق)
➕ درگذشت ملا محسن فیض کاشانی حکیم، محدث، مفسر قرآن و فقیه اخباری شیعه (۱۰۹۱ق)
➕ ولادت محمدتقی آقا نجفی اصفهانی از مراجع تقلید و از مبارزان جنبش تنباکو (۱۲۶۲ق)
➕ درگذشت محمدعلی حائری قمی، فقیه، محدّث (۱۳۵۸ق)
➕ درگذشت شیخ هاشم مدرس قزوینی از فقهای شیعه و اساتید حوزه علمیه در مشهد (۱۳۸۰ق)
➕ درگذشت میرزا ابوالفضل زاهدی از فقهای شیعه و اساتید فقه، اصول، تفسير، حديث در حوزه علمیه قم (۱۳۹۸ق)
📆 روزشمار:
▪️12 روز تا ولادت حضرت زینب سلام الله علیها
▪️20 روز تا شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها (روایت 75روز)
▪️40 روز تا شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها (روایت 95روز)
▪️50 روز تا وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها
▪️57 روز تا ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
📌معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
@tahzibkerman
🔰درگذشت #ملامحسن_فیض_کاشانی حکیم، محدث، مفسر قرآن و فقیه اخباری شیعه (۱۰۹۱ق)
🌀محمد بن شاه مرتضی، ملقب به محسن معروف به ملامحسن فیض کاشانی، در 14 صفر سال 1007 ق (26 شهریور 977 ش) در کاشان به دنیا آمد.
🔹وی مقدمات را در زادگاه خود فرا گرفت و در جوانی راهی اصفهان گردید و در محضر علمای نامور زمان از قبیل علامه محمدتقی مجلسی، شیخ بهایی، میرداماد، میرفندرسکی و ملاصدرای شیرازی زانوی ادب زد و به کسب علم پرداخت.
🔅آن هنگام که ملاصدرا در روستای کَهَک قم ساکن بود، ملامحسن، مونس وی گردید و ملاصدرا دخترش را به وی تزویج نمود و به او لقب فیض داد.
🔸وی پس از سالیانی، راهی کاشان شد و به تدریس و تألیف همت گماشت. علم الهدی و معین الدین، فرزندان فیض محمد مؤمن (برادرش) ضیاءالدین محمد و دهها فاضل دیگر از جمله شاگردان مکتب درسی او بودند.
🔹ملامحسن هم چنین در طول 65 سال تحقیق و مطالعه، نزدیک به دویست کتاب و رسالهی نفیس در علوم و متون مختلف نگاشت. تفسیر صافی، تفسیر اصفی و تفسیر مُصفّی در تفسیر، الوافی، الشافی و المَحجَةُ البیَضاء و دهها اثر گران سنگ ایشان در کلام، عرفان، اخلاق، ادب و موضوعات دیگر، نشانگر روح پر تلاش و احاطهی ایشان بر معارف اسلامی و علوم روز میباشد.
▪️سرانجام این فقیه وارسته و این عالم کامل در ۲۲ ربیعالثانی در ۱۰۹۱ق (2 خرداد 1059 ش) در 84 سالگی دار فانی را وداع گفت و در زمینی که بعدها به قبرستان فیض معروف شد، مدفون گردید.
#زندگی_نامه
📌معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
@tahzibkerman
6.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥#امام_زمان
🔸عصر غربت امام زمان (عج)!
📌معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
@tahzibkerman