eitaa logo
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
716 دنبال‌کننده
12.9هزار عکس
7.1هزار ویدیو
729 فایل
جهت ارتباط با معاون تهذیب @Amomen313 جهت ارتباط در مورد فعالیتها و شبهات قرآنی @ghadirmohyi جهت ارتباط با ادمین محتوایی کانال @boreshha_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
بیست و نهم حدیث بیست و نهم الروایة التاسعة و العشرون: وَ عَنْهُمْ عَنْ سَهْلٍ عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أَبِي نَجْرَانَ عَنْ مُثَنًّى الْحَنَّاطِ عَنْ أَبِي حَمْزَةَ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: مَا مِنْ قَطْرَةٍ أَحَبَّ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مِنْ قَطْرَةِ دُمُوعٍ فِي سَوَادِ اللَّيْلِ مَخَافَةً مِنَ اللَّهِ لَا يُرَادُ بِهَا غَيْرُهُ. امام باقر علیه‌السلام فرمود: «هیچ قطره‌ای نزد خداوند عزوجل از قطره اشکی که در تاریکی شب از خوف خدا و تنها بخاطر او جاری میشود، محبوب‌تر نیست»  وسایل الشیعه، جلد۱۵، صفحه ۲۲۸، الباب الخامس عشر، بَابُ اسْتِحْبَابِ كَثْرَةِ الْبُكَاءِ مِنْ خَشْيَةِ اللَّهِ 💠💠💠💠💠💠
ای که به عشقت اسیر .mp3
9.39M
▪️ای که به عشقت اسیر خیل بنی‌آدمند/ سوختگان غمت با غم دل خرمند ▪️هر که غمت را خرید عشرت عالم فروخت/ باخبران غمت، بی‌خبر از عالمند ▪️یوسفِ مصر بقا در همه عالم تویی / در طلبت مرد و زن، آمده با دِرهَم‌اند ▪️خاک سر کوی تو، زنده کند مرده را/ زآنکه شهیدان تو، جمله مسیحا دمند ☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از ندای تهذیب
12.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلام ارباب خوبم ، سلام بر روضه هایت ، سلام بر کربلایت کلیپ شماره : 2 🌺 @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
🍂سلسله مباحث: طلبه، هویت و رسالت شماره 4 🔹موضوع: آینده کاری طلبه شاید هر طلبه‌ای در امتداد نگاه به آینده با این پرسش‌ها روبرو شده باشد که یک طلبه سرانجام چه جایگاه اجتماعی‌ای پیدا خواهد کرد و چه سرانجامی خواهد داشت؟ چه نقش‌ها و شؤون اجتماعی در انتظار او است؟ کارکردهای طلبه، و خدمات تخصصی‌ای که می‌تواند ارائه دهد، آینده کاری او و مأموریتی که باید بر عهده گیرد، غایات و مقاصدی که بر طلبگی مترتب است، اهداف کاری، و آفاق طلبگی یعنی افق‌های دوردستی که شایسته است یک طلبه برای انتهای مسیر خود در نظر گیرد چیست؟ و به دیگر زبان شؤون تخصصی حوزویان و تیپ‌های تخصصی در عالم طلبگی کدام‌اند و چگونه طبقه‌بندی می‌شود؟ در پاسخ به موضوع آینده کاری طلبه پیش از پرداختن به فروعات و جزئیات، و ارائه بحث‌های عمیق و طولانی، لازم است یک جواب کوتاه و رسا و گویا داده شود تا طلبه، گرفتار کثرت‌ها و فروعات نگردد و تکلیف خود را در یک جمله دریابد. این یک جمله پاسخ فوری و اجمالی به آن نیاز است که همواره در ذهن می‌ماند و سنگ محکی برای آزمودن جزئیات خواهد شد. اگر بخواهیم به این سوال یک جواب فوری و کوتاه دهیم و در یک جمله آینده کاری طلبه را معلوم گردانیم، باید همان گونه که در صفحات قبل نیز گفتیم این دو گزاره را به هم پیوند دهیم. الف. انّ العُلَماءَ وَرَثَةُ الأنبیاءِ[8]؛ ب. هُوَ الَّذی بَعَثَ فِی اْلأُمِّیّینَ رَسُولاً مِنْهُمْ یتْلُوا عَلَیهِمْ آیاتِهِ وَ یزَکّیهِمْ وَ یعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکمَةَ[9] اگر علمای دین وارثان پیامبران هستند و پیامبران مأموریت تعلیم و تربیت را برعهده داشته‌اند، طلبه در آینده کاری خود یا است و یا . طلبه یک عنصر فرهنگی است که به کار تعلیم و تربیت انسان‌ها اشتغال دارد. این پاسخ فشرده را به صورتی کاملا استقرایی می‌توان تفصیل داد و تیپ‌های تخصّصی حوزویان را این‌گونه ترسیم کرد: محققان علوم دینی که به صورت تخصصی در زمینه‌های زیر به تولید علم و پژوهش مشغول‌اند؛ استنباط و تبیین عقاید اسلامی و نگرش‌های کلان دین: فلسفه، کلام، و ... . کشف و تبیین نظام‌های کلان دینی (سیاسی، اقتصادی، قضایی، مدیریتی، تربیتی، حقوقی، و ...) کشف و تبیین فرهنگ و ارزش‌های دینی: معنویت، اخلاق، آداب، سبک زندگی، ... . کشف و تبیین قانون دینی و احکام فقهی. مروجان و مبلغان آموزه‌های دینی به صورت: استاد اخلاق؛ مبلّغ و گوینده مذهبی (برای عموم مردم)؛ مبلّغان تخصّصی (برای کودکان، نوجوانان، جوانان، دانشجویان، سربازان، ورزشکاران، کارگران، زندانیان، کشورهای خارجی، کاروان‌های زیارتی، و...)؛ نویسنده و مؤلف؛ مدرّس (حوزه، دانشگاه، مدارس)؛ مربی (کودکان، نوجوانان، جوانان، و...)؛ محقّقان میانی؛ امام جماعت و مدیر مساجد، حسینیه‌ها و هیأت‌های مذهبی؛ مشاورین تخصّصی مانند مشاور امور خانواده (روحانی خانواده)، تربیت فرزند، مشاور اصناف، مشاور تولیدکنندگان آثار هنری مذهبی، و ... متصدّیان مناصب اجرایی مختصّ حوزویان مانند: ولایت فقیه (مرجعیّت دینی، سیاسی، اجتماعی)؛ مقام افتا و مرجعیّت دینی (به معنای رایج کنونی)؛ مدیران فرهنگی اجتماعی مانند نمایندگان ولی فقیه در دانشگاه و نیروهای انتظامی؛ قضاوت؛ مدیریّت مدرسه یا حوزه علمیه منابع: [8] كافی ج 1، ص 32. [9]جمعه:‌ 2 نگارنده: محمد عالم‌زاده نوري 🌺 @nedaye_tahzib 🍃 tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
11.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پروردگارا به ناتوانی جسمم و نازکی پوستم و نرمی استخوانم رحم کن 🌺 @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
📚#قرآن_کریم ✅سوره مبارکه #توبه، صفحه203، آیات 100 تا 106 🗓1399/05/31 🌼 @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
203.mp3
517.7K
🔊#صوت_قرآن 🎤توسط استاد #منشاوی ✅صفحه203 🗓1399/05/31 🌼 @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
129.pdf
133.6K
📂هر روز با قرآن و عترت 📚#موضوع_صد_و_بیست_و_نه ✅معاد جسمانی ✏️شکل گیری دوباره سر انگشتان 🗓1399/05/31 🌼 @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
12.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ_محرم #ماه_عشق #سالار_شهیدان کلیپ شماره: 2 این خیمه برجاست #ندای_تهذیب 🌺 @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
مناسبت: روز اول محرم بیاد حضرت مسلم بن عقیل (علیه السلام) سفیر و نماینده فداکار امام حسین علیه السلام 👇🏿👇🏿👇🏿
هدایت شده از ندای تهذیب
6.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#روضه_محرم #روضه_علما شماره 1 #روضه_حضرت_مسلم علیه السلام آیت الله فاطمی نیا 🌼 @nedaye_tahzib 🍀 tahzib-howzeh.com