eitaa logo
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
719 دنبال‌کننده
12.5هزار عکس
7هزار ویدیو
727 فایل
جهت ارتباط با معاون تهذیب @Amomen313 جهت ارتباط در مورد فعالیتها و شبهات قرآنی @ghadirmohyi جهت ارتباط با ادمین محتوایی کانال @boreshha_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
12-21.lite.mp3
1.77M
تفسیر گویای سوره لیل آیه 21-12 استاد محسن قرائتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: ♦️ما هر كداممان در هر جائی كه هستیم، باید برای سرنوشت كشور و برای آینده‌ی كشور، احساس مسئولیت و تعهد كنیم و بدانیم كه می‌توانیم نقش ایفا كنیم. ۱۳۸۷/۰۲/۱۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
معضلات شبکه‌های‌اجتماعی و تاثیرات آن بر کودکان؟!
⭕️چگونه احمق نباشیم! احتمالا شما هم در شبکه‌های مجازی خوانده‌اید که زیباترین مجری دنیا ایرانی است. یا اگر سارقان شما را مجبور کردند که رمز کارت بانکی‌تان را وارد کنید، آن را برعکس وارد کنید آنگاه پلیس می‌فهمد و به کمک شما می‌آید. یا دیوار چین از ماه دیده می‌شود. یا نام کرم بستنی (و درنتیجه آیس کریم) از کریم باستانی که در شهر ری یخ‌فروش می‌کرده گرفته شده. وقتی با یک مطلب برخورد کردیم باید چیکار کنیم؟ نشریه «گمان» ۱۴ قاعده و سرنخ کاربردی برای تفکر انتقادی (موشکافانه) ارائه کرده است. 🔻اولین تست؛ منبع (رفرنس): آیا منبع معتبر دارد؟ این مطلب یا ادعا بر چه مبنایی است و از کجا چنین حرفی درآمده؟ 🔻کل ماجرا یا یک قطعه فیلم و تکه عکس: یک عکس همان‌قدر که به‌اندازه‌ هزار خط نوشته حرف دارد می‌تواند هزار داستان تخیلی نیز درست کند. زاویه‌ خاص فیلم‌برداری، مشخص نبودن اتفاقات قبل و بعد از آن تکه‌ جدا شده از فیلم، ربط دادن عکس به مطلب نامرتبط، دستکاری عکس و فیلم (فتوشاپ) و … فرصت را برای داستان‌ سازی تخیلی ایجاد می‌کند. مثلا عکس کودکی که مار داخل سرش است.بعضی اصلا از روی یک عکس مخدوش، شروع می‌کنند و یک خبر می‌سازند! 🔻اعلام زمان‌های نسبی به‌جای ذکر تاریخ مشخص: یک‌ساعت پیش، دیشب، به‌تازگی، از فردا، آخرین دستاوردها و … برای مثال بیش از سه سال است که شایعه‌ «به‌تازگی گوگل برای تغییر نام خلیج‌فارس رأی‌گیری اینترنتی گذاشته». یا «آخرین تحقیقات دانشمندان ژاپنی…» 🔻دردا که راز پنهان خواهد شد آشکارا: عباراتی که نشان می‌دهد رازی مخوف یا سندی فوق‌محرمانه کشف شده: شرکت‌های دارویی برای کم نشدن سودشان نمی‌گذارند شما بدانید لیمو همه بیماری‌های لاعلاج را درمان می‌کند! یا نامه‌ی فوق‌ محرمانه و مستقیم درباره‌ زلزله‌ تهران! 🔻جملات خبری علمی‌طور اما مبهم: دانشمندان [سریع بپرسید کدام دانشمندان؟] کشف کرده‌اند که خوردن کره در ساعت ۱۲ ظهر باعث .... کدام پژوهش؟ چه سالی؟ نتایج آن در کدام نشریه علمی کجا منتشر شده؟ نمونه آماری چند نفر بوده است؟ 🔻آدم‌های بدون نام: هر جا شنیدید که گفته شد «کارشناسان معتقدند» یا «به گزارش شاهدان عینی» رد نکنید اما شک کنید. 🔻ارجاع دروغین خبرهای ناشنیده به خبرگزاری‌های بسیار مشهور و معتبر برای اعتباربخشی به مطلب: در اینگونه مطالب به‌صورت خیلی کلی نوشته می‌شود منبع: سی.ان.ان یا بی.بی.سی. یا پلیس فتا. یا ارجاع به منابع غیرواقعی با اسم‌های عجیب و غریب و پر ابهت: شبکه‌ خبری Alien News فرانسه، شبکه آزادنگاران بدون مرز، تیم تحقیقاتی دکتر چوانگ در مرکز توکیو! 🔻تحریک شدید احساسات از طریق اغراق در داستان‌های غم‌انگیز، عکس‌های دلخراش، تحریک حس وطن‌پرستی یا اعتقادات مذهبی و... نشانه اولیه برای دروغ بودن است. 🔻عدم ارتباط منطقی و تخصصی منبع با متن: مثلا رئیس مرکز «قلب» ژاپن گفته است سیگنال موبایل برای «مغز» مضر است! 🔻اینترنت و گوگل منبع نیستند! این‌ها ابزارهای جستجو هستند. هر چیزی در آن پیدا شود درست نیست حتی اگر صد جا تکرار شده باشد. انگلیسی بودن یک مطلب هم به معنی معتبر بودنش نیست! انگلیسی‌زبان‌ها هم به‌اندازه ما استعداد گول خوردن دارند. 🔻«آیا میدانید»ها! نادانسته‌های کوچک و سطحی جهان آنقدر زیاد است که تشخیص راست بودنشان بسیار مشکل است. زیاد آن‌ها را باور نکنید حتی اگر هم راست باشند تغییری در زندگی شما ایجاد نمی‌کنند. 🔻شاهدان غیبی! همه ما افرادی را دیده‌ایم که در دفاع از یک ادعای عجیب می‌گویند: «یکی از دوستانم با چشم خودش دیده!». برای احترام به شعور خودمان هم که شده درخواست کنیم با آن شخص سوم گفتگو کنیم. 🔻شیوه‌ نگارش و سطح علمی‌ بودن: اشتباه املایی و نگارش شتاب‌زده و غیرحرفه‌ای هم نشانه خوبی است. 🔻زیبایی مساوی صحت نیست: داشتن عکس‌ها و ظاهر گرافیکی زیبا یا تدوین یک ویدئوی حرفه‌ای دلیلی برای درست بودن آن نیست. بسیار دیده شده برای مطالب چرند تصاویر گرافیکی زیبا یا حتی ویدئو ساخته‌اند و افراد فریب ظاهر آن را خورده‌اند. ✅تجویز راهبردی ◀️برای وقت خود ارزش قائل باشیم و اصولا به هر چیزی گوش نکنیم و مطالبی را بخوانیم که فکر می‌کنیم هم درست باشد هم بدردبخور. ◀️برای شعور خود ارزش قائل باشیم و اجازه ندهیم دیگران هر ادعای غلطی را به ما بفروشند. ◀️برای زمان و شعور جمعی نیز ارزش قائل باشیم و سواد رسانه‌ای و تفکر انتقادی را توسعه دهیم. در کتاب استراتژی توسعه ایران گفته‌شده برای تربیت نسل توسعه آفرین، باید به تفکر انتقادی مجهز شویم تا در مقابل زودپذیری، تلقین‌پذیری، القاء پذیری، خرافه‌پرستی، فرمان‌برداری، شخصیت پرستی و تقلید و سلطه گری و سلطه‌پذیری بایستیم. این ۱۴ سرنخ اولین گام.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹بالاترین فضیلت اخلاقی برای انسان چیست؟ 🎙حجت الاسلام حائری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💌 ضرورت تجربه لذت معنوی
🖊 : 💠اهل معرفت برای رسیدن به سعادت دو راه را به شدت موثر می دانند: 1️⃣ احسان به پدر و مادر 2️⃣ نماز اول وقت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۴ تصمیم غلط همتی برای بورس 📢 صدای ایران 🇮🇷 @voifarsi | @voinews
رصدخانه انتخابات / 315 🔸 روحانی: بعضی‌ها از کلمه همه‌پرسی خوششان نمی‌آید. نکند فردی روی نادانی بگوید که حالا اگر مردم در انتخابات کم حاضر شوند چه میشود. صندوق رای برای ما مهم است . مردم باید به فرد اصلح رای بدهند؛ نه اصلح از نظر فردی، بلکه اصلح از نظر برنامه و استراتژی 🔸 رئیسی: اگر با متلک پرانی مشکلات مردم درست می شد با همان سرهنگ و حقوق دان درست شده بود. کسانی فکر می‌کنند با متلک گفتن کارشان پیش می رود مقصر وضعیت سفره مردم و ارزش پول کشور هستند. زمانی خانه‌دار شدن آرزوی خانواده‌ها بود، امروز تامین هزینه‌های اجاره نشینی تبدیل به آرزو شده است. امکان تولید چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال وجود دارد. 🔸 همتی: هیچ‌گاه نمی‌گویم نمی‌گذارند کار کنم . اگر افرادی بخواهند ناخواسته من را وارد حواشی کنند، واقعیت را با مردم در میان می‌گذارم. حداقل باید یک میلیون یارانه به ۳ دهک پایین بدهیم. 🔸 سعید جلیلی؛ امروز در کشور ۹۰ هزار میلیارد تومان دست ۱۱ نفر است و روزی ۲ هزار میلیارد تومان خلق پول می‌شود. کاهش جدی در ساخت مسکن در این ۸ سال داشتیم. 🔸 مهرعلیزاده: آیا مشکل قطعی برق خنده‌دار نیست؟ در زمان جنگ شاهد قطعی برق بودیم چون زیربناها از بین رفته بود اما الان چه بهانه‎ای برای این قضیه است؟ 🔸 زاکانی: لگه ننگی به دامن ندارم که دست آویز مفسدین باشد. در چهار دوره نمایندگی مجلس حتی یک واحد آپارتمان یا یک خودرو ثبت نام نکردم. افزایش کارایی و کارآمدی در بخش کشاورزی نوین با ایجاد تسهیلات نخستین اقدامات ما در حوزه کشاورزی است. 🔸 قاضی‌زاده هاشمی علت ناکارآمدی دولت‌ها عدم همزمانی عملکرد آنها با نیاز مردم است . جامعه در حال حرکت و رو به رشد است اما نظام برنامه‌ریزی دولت‌های ما از نیاز مردم عقب‌ اند 🔸 تغییر زمان مناظره ها علی رغم تاکید صداوسیما بر لایتغیر بودن آن! مناظره ها در روزهای شنبه ۱۵ خرداد، سه‌شنبه ۱۸ خرداد و شنبه ۲۲ خرداد برگزار شوند و البته هنوز ساعت برگزاری مشخص نشده است! 🔸 محسن رضایی: انگار برخی اصرار دارند که هیچ قاعده و منطقی را در انتخابات رعایت نکند حتی آنچه را که خود تعیین و اعلام کردند در شان رسانه ملی نیست که به موافقت تمامی نامزدها زمان مناظرات را تغییر دهد و آشکارا خلاف انصاف و قانون عمل کند. لطفاً تصمیمات محفلی خود را به مردم تحمیل نکنید 🔸 کدخدایی: مخالفت با شورای نگهبان امری غیرقابل قبول است. 🔸 آیت الله جنتی : دفاع مقام معظم رهبری از مواضع و عملكرد شورای نگهبان در ادوار مختلف، مايه دلگرمی ما است. کاندیداها صادقانه با مردم سخن بگويند.
✅راهبردهای رسانه ای جریان تحریف در انتخابات 1400 ✍️ سید عليرضا آل داود ⭕️در آستانه انتخابات بسیار مهم و حساس 28 خرداد 1400 قرار داریم. این انتخابات از جهات بسیاری برای ایران اسلامی مهم است و شاهد صف آرایی و اتحاد تمام مخالفان، معاندان و دشمنان انقلاب اسلامی در آن هستیم. ⭕️اما این جریان که هنرش در بهره گیری های ناصواب از فضای مجازی و رسانه است چند راهبرد رسانه ای-شناختی را همزمان و بصورت ترکیبی مورد استفاده قرار داده است که به اختصار به آنها اشاره میکنم: 1.دروغ بزرگ معروفترین مورد استفاده‌ای که از این راهبرد شده، در زمان هیتلر و به وسیله گوبلز بوده است. گوبلز می‌گوید: «دروغ هر قدر بزرگتر باشد، باور آن برای توده‌های مردم راحت‌تر است.» در انتخابات سال88 شاهد استفاده از این راهبرد رسانه ای(دروغ بزرگ تقلب) بودیم که منتج به شد. در انتخابات 96 هم با دروغ بزرگ برجام سایه جنگ را از کشور دور کرد روبرو شدیم که البته بعدها با شهادت سردار دلها همگان نقش در دور کردن سایه جنگ از کشور را دیدند که البته با رسوایی جریان تحریف که با دیپلماسی انفعالی و برجام به کشور آسیب های بسیاری رسانده بود همزمان شد. 2.دو قطبی سازی آزادی - فیلترینگ، وین - معیشت، برق- مذاکره با کدخدا دومین راهبرد رسانه ای جریان تحریف در انتخابات پیش رو استفاده از این راهبرد است. این جریان با پروپاگاندای سیاه و بهره گیری از فضای مجازی رها در کشور و با دروغ خود را طرفدار آزادی نشان داده و رقیب را دشمن آزادی و حامی بستن اینترنت! جالب اینجاست که این جریان حتی از کدخدای خود یعنی آمریکا هم خود را لیبرال تر نشان می‌دهند! در قدم بعدی خود را با مذاکرات وین ناجی مردم نشان داده و با تبلیغات بسیار رقیب را مخالف مذاکره و معیشت مردم معرفی می‌کند. 3.اهریمن سازی جریان تحریف با طراحی راهبردهایی نظیر" اگر طرف مقابل رای بیاورد در پیاده رو دیوار می کشد" که پوچ بودن این حرف مفت! توضیح نمیخواهد با سو استفاده از فقر سواد رسانه ای مردم و با اهریمن سازی دنبال تخریب رقیب خود است که البته نتیجه 8 سال توسل به تخریب و دروغ را این روزها در ناکارآمدی شدید سران این جریان و کوچک شدن سفره مردم می‌بینیم. 4.تکنیک پاره حقیقت‌گوئی در این راهبرد رسانه ای یک خبر به‌صورت آگاهانه و مغرضانه‌ای، ناقص مطرح شود؛ به عبارت دیگر تمام عناصر خبری که عبارتند از چگونه؟ کجا؟ کی؟ چه کسی؟ چه چیزی؟ چرا؟ در خبر بیان نشوند؛ این روش درباره نقل قول مطبوعات و رسانه‌ها از سخنان افراد و شخصیت های مهم فراوان به کار می‌رود. در انتخابات 96 شاهد بودیم با تقطیع سخنان کاندیداهای انقلابی در خصوص قیمت دلار چگونه با این راهبرد رسانه ای برخی از جامعه را فریب دادند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ سه دلیل مهم برای رأی دادن به آقای 🔻نگاهی متفاوت! از 👈🏼 لطفا در همه گروه ها منتشر شود ┅═ 🌿🌸🌿 ═┅
📊 افزایش توجه انتخاباتی به همتی؛ رییسی همچنان صدرنشین است 🔹بررسی کلان داده‌ی ۱۱ خرداد ماه نشان می‌دهد که همزمان با افزایش ۱۶ درصدی حجم داده پیرامون نامزدها، توجهات انتخاباتی نیز نسبت به همتی افزایش یافته است. 🔹رئیسی همچون روزهای گذشته صدرنشین هر چهار بستر تلگرام، توییتر، اینستاگرام و اخبار آنلاین است و جلیلی، همتی و رضایی نیز به ترنیب در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. 🔹فعالیت انتخاباتی کاربران توییتری نسبت به روزهای قبل روند افزایشی داشته است. توییتر(۸۷دصد)، تلگرام(۷درصد) و اینستاگرام(۴درصد) از حجم داده‌های انتخاباتی را به خود اختصاص داده‌اند. ▪️داده‌کاوی داده‌های انتخاباتی نشان می‌دهد که حجم داده پیرامون نامزدها نسبت روز قبل افزایش یافته است. اگرچه حدود ۴۵ درصد از داده‌های انتخاباتی به هیچ یک از نامزدها اشاره نداشته‌اند. ▪️بنظر می‌رسد که با حضور نامزدها در برنامه‌های تلویزیونی، میزان حواشی و توجهات به آن‌ها در فضای مجازی نیز افزایش می‌یابد.
💢براساس برچسب ها رأی ندهید 🌀گاهی رقبای انتخاباتی و برخی رسانه ها، واژه هاي مختلف را به صفات اکثرا منفي تبديل كرده و آنها را به آحاد يا نهادهاي مختلف نسبت مي دهند. گاهي هدف از اين عملكرد، آن است كه ايده، فكر يا گروهي محكوم شوند و براي آنكه استدلالي در محكوميت آنها آورده شود. این روش برای تحریک به رد فکر و عقیده‌ای بدون بررسی شواهد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. 🌀«میانه‌رو»، «تندرو»، «متحجر»، «نفوذی»، «افراطی»، «پوپولیست» و... نمونه‌هایی از برچسب‌ هستند که سبب می‌شوند براساس بار معنای موجود در کلمات، فرد از تعمق و بررسی برنامه‌های فرد کاندیدا فاصله گرفته و متاثر از برچسب‌ها، درباره یک کاندیدا به نتیجه برسد. در واقع با این روش سعی در انحراف افکار عمومی از بررسی برنامه‌های کاندیدا و رای براساس برچسب‌ها است. 🌀این شیوه معمولا باعث ایجاد فضای در انتخابات می‌شود. معصومه نصیری _مدرس سواد رسانه‌ای
سلام علیکم باعرض ادب و احترام و گرامیداشت ایام سالگرد رحلت امام خمینی ره به استحضار می رساند معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان و همکاری معاون محترم پژوهش حوزه استان با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اقدام به برگزاری سلسله جلسات بصیرت افزایی ویژه اساتید وکادر مدارس علمیه استان باحضور اساتیدمحترم‌حجج اسلام والمسلمین آقایان منصوری ، زیبایی نژاد، محمد صادق حیدری و جناب مستطاب آقای شیخ شعاعی کارشناس ارشد رسانه با موضوعات: ♦️امتحان امروز مومنین: پیچیدگی های اداره کشور و چالشها و فرصتهای نامزدهای انتخابات برای آن(.استاد زیبایی نژاد)۲جلسه وبینار ♦️مشروطه ی اقتصادی، چهارچوب حاکم بر وضعیت کشور و انتخابات (استاد حیدری) وبینار ♦️بیانیه گام دوم و وظایف ما. انتخابات و تهدیدات اینده(استاد منصوری)حضوری ♦️ تبیین اولویت ها و شناخت حربه های تبلیغاتی، رعایت اخلاق مناظره (استاد شیخ شعاعی)وبینار در بازه زمانی نهم تا سیزده خرداد ماه نموده است همچنین پشتیبانی محتوایی وارتباط با طلاب جهادی درعرصه تبلیغات جهت حضور حداکثری حضور استاد محترم جناب حجت‌الاسلام والمسلمین منصوری در بین طلاب شهر کرمان و برقراری ارتباط از طریق وبینار با تعداد دیگری از طلاب ؛ باموضوع تبیین بیانیه گام دوم و مخاطرات پیش رو از طریق وبینار از دیگر فعالیتهای بصیرتی در عرصه انتخابات بوده است درضمن این گونه فعالیتها در روزهای آینده ادامه خواهد داشت