eitaa logo
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
716 دنبال‌کننده
12.9هزار عکس
7.1هزار ویدیو
729 فایل
جهت ارتباط با معاون تهذیب @Amomen313 جهت ارتباط در مورد فعالیتها و شبهات قرآنی @ghadirmohyi جهت ارتباط با ادمین محتوایی کانال @boreshha_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ندای تهذیب
فرزندان امام حسن علیه السلام در کربلا در زمان امام حسین علیه السلام که یکی از تلخ ترین دوران امامت اهل بیت علیهم السلام بود، تنها گروه اندکی آن حضرت را یاری کردند. از میان یاران آن حضرت، فرزندان امام مجتبی علیه السلام نیز حضور داشتند که ذیلا به معرفی آن عزیزان می پردازیم: فرزندان امام مجتبی علیه السلام که در کربلا حضور داشتند چهار نفر بودند: قاسم، ابوبکر، عبدالله، حسن بن حسن معروف به حسن مثنی. 1.. قاسم بن الحسن مادر قاسم بن الحسن «رمله» نام داشت، وی نوجوانی بود که هنوز به حدّ بلوغ نرسیده بود، هنگامی که برای اجازه رفتن به میدان خدمت امام حسین علیه السلام رسید، امام او را در آغوش گرفت و هر دو آنچنان گریستند که از حال رفتند. [1] 2.. ابوبکر بن الحسن او با قاسم از یک پدر و مادر بودند، مرحوم محدث قمی نوشته است: امام باقر علیه السلام فرمود: ابوبکرالحسن را مردی به نام «عقبة الغنوی» به شهادت رساند، و ابوالفرج شهادت او را قبل از شهادت قاسم نقل کرده است؛ امّا عبدی، جزری و شیخ مفید شهادت این نوجوان را بعد از شهادت حضرت قاسم نقل کرده اند. [2] 3.. حسن بن حسن چهارمین فرزند امام مجتبی علیه السلام که در حادثه کربلا حضور داشت «حسن بن حسن» معروف به حسن مثنی است، وی در روز عاشورا به میدان رفت و جنگ نمایانی کرد و سر انجام روی زمین افتاد؛ هنگامی که سپاه دشمن برای جدا کردن سرها آمدند، دیدند او هنوز زنده است و رمقی در بدن دارد، زنی به نام «اسماء» که از خویشاوندان مادری او بود وساطت کرد و او را با خود به کوفه برد و مداوا نمود تا بهبود یافت و بعد به مدینه رفت. [3] 4.. عبدالله بن الحسن عبدالله بن الحسن نیز فرزند دیگر امام مجتبی علیه السلام است که در کربلا به شهادت رسید، وی در روز عاشورا هنگامی که کوفیان امام علیه السلام را محاصره کرده بودند، خود را به امام رساند و زینب علیها السلام خواست مانع او شود؛ امّا او فریاد می زد: «به خدا قسم! از عمویم جدا نمی شوم» در این هنگام «بحربن کعب» (و برخی گفته اند: حرملة بن کاهل به امام علیه السلام حمله کرد، عبدالله به او فریاد زد: آیا می خواهی عمویم را بکشی؟ او شمشیرش را به طرف امام فرود آورد، که عبدالله دست خود را سپر کرد و دستش قطع شد. امام علیه السلام وی را در آغوش گرفت و فرمود: ای پسر برادرم! صبور باش تا به پدران خود ملحق شوی. در این هنگام حرمله تیری به او زد و او در حالی که در دامان عمو قرار داشت به شهادت رسید. [4] پی نوشت ها: [1] ابصارالعين، ص 36. [2] نفس‏المهموم، ص 325. [3] حياة الحسين ج 3 ص 652. [4] لهوف ص 15. 🌸 @nedaye_tahzib 🌾 tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
رسالت دینی نوجوان عاشورایی در بیانیه گام دوم.pdf
196K
آنچه در این مقاله خواهید خواند 👇🏿👇🏿👇🏿 رسالت دینی نوجوان عاشورایی در بیانیه گام دوم 1.. شاه کلید موفقیت در گام دوم انقلاب 2.. تقویت روحیه مبارزه گری با مظاهر فساد 3.. شناخت دقیق معبر و خاکریزهای دشمن 🌸 @nedaye_tahzib 🌾 tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
12.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بیانات امام خامنه ای موضوع: ماجرای شهادت حضرت عبدالله بن حسن علیه السلام در کربلا 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
🍂سلسله مباحث: راه و رسم طلبگی شماره 1 🔹موضوع: تحصیل حوزوی تحصیل طلبه، عبارت است از گام‏برداشتن به سمت شناخت عمیق دین. یعنی به‏دست آوردن علوم و مهارت‌هایی که یا مستقیم عنوان «دین‏شناسی» دارد و یا مقدمة آن محسوب می‏شود. عمدة توان و وقت طلبه باید صرف آموختن معارف دینی و به دست‏آوردن مقدمات آن گردد و هر فعالیت دیگری به‏شرطی در زمرة فعالیت‏های صنفی طلبگی قرار می‏گیرد که در همین راستا باشد. مثلاً تحصیل در رشته‏های دانشگاهی مثل پزشکی و مهندسی مستقیم در راستای هدف طلبه قرار نمی‏گیرد. طلبه‏ای که ضمن تحصیل علوم دینی به تحصیل در رشته‏های علوم تجربی در دانشگاه می‏پردازد، نه طلبة خوبی خواهد بود و نه پزشک یا مهندس معتبری! واین افتخار بزرگی نیست. این چنین برنامه‏ای نشان دهندة نوعی دوگانگی شخصیت و به‏نتیجه‏ نرسیدن در انتخاب شاهراه حرکت زندگی است. آشنایی با دانش‌ها، فنون و مهارت‏های مختلف، گرچه مفید و در مواردی ضروری است، اما باید به خوبی روشن باشد که این فعالیت‏ها تنها هنگامی «کارِ طلبگی» محسوب می‏شود که هم‏جهت با اهداف حوزوی باشد. اگر این مسئله به‏خوبی روشن باشد، در توزیع عادلانة توان و زمان، سهم اصلی به کار طلبگی، و تراشه‏ها به امور پراکندة دیگر اختصاص می‏یابد. طلبه نسبتی با دین خدا دارد. لباس امام عصر در بر و تاج پیامبر به‏سر می‏گذارد. و باید «پیام خدا» را به جامعه ابلاغ کند نه «نظر خود» را. به این منظور لازم است آگاهی شایسته‏ای از محتوای دین خدا کسب کند و با منابع دین، شیوة استفاده از آن‏ها و قواعد فهم روش‏مند دین به‏خوبی آشنا باشد تا در ارائة نظر دین امانت‏داری کند. این توانایی‏ها در دورة تحصیل، کسب می‏شود و محور اصلی کار طلبه را تشکیل می‏دهد. نگارنده: استاد عالم زاده نوری 🌸 @nedaye_tahzib 🌾 tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
📚#قرآن_کریم ✅سوره مبارکه #یونس، صفحه208، آیات 1 تا 6 🗓1399/06/05 🌻 @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
208.mp3
498.5K
🔊#صوت_قرآن 🎤توسط استاد #منشاوی ✅صفحه208 🗓1399/06/05 🌻 @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
134.pdf
122.9K
📂هر روز با قرآن و عترت 📚#موضوع_صد_و_سی_و_چهار ✅ اوصاف و اسامی روز قیامت ✏️4. روز زیانکاری 🗓1399/06/05 🌻 @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
📣برگزاری مسابقه بزرگ تفسیر قرآن کریم با اشراف استاد قرائتی حفظه الله 🌀ویژه طلاب و خانواده طلاب 🔴همراه با جوایز ارزنده (جمعا به ارزش 114 میلیون تومان )🔴 زمان ثبت نام تا 15 شهریور 1399 تمدید شد لینک مستقیم ثبت نام: http://tahzib.ismc.ir/page/22 📚منابع آزمون: روی آنها کلیک نمایید. دانلود تفسیر نور سوره مبارکه نور دانلود تفسیر نور سوره مبارکه لقمان دانلود تفسیر نور جزء30 دانلود تفسیر نور جزء29 🔰 جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت آیین نامه به سایت معاونت تهذیب حوزه علمیه مراجعه نمایید. 🌐 www.tahzib-howzeh.ir 🌸ندای تهذیب🌸 💐 @nedaye_tahzib
-499441919_-214883.mp3
5.37M
شرح دعای مکارم الاخلاق دعای بیستم صحیفه سجادیه استاد : حاج آقا شیخ بهایی زید عزه جلسه: پنجاه وپنجم ۱۳۹۹/۶/۵ زمان : ۱۱ دقیقه