eitaa logo
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
720 دنبال‌کننده
12.6هزار عکس
7.1هزار ویدیو
728 فایل
جهت ارتباط با معاون تهذیب @Amomen313 جهت ارتباط در مورد فعالیتها و شبهات قرآنی @ghadirmohyi جهت ارتباط با ادمین محتوایی کانال @boreshha_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ندای تهذیب
هـ) انبیا(ع) اهل مدارا و دعوت مردم به وحدت، در عین حال اهل مخالفت با سلطه‌گری و سلطه‌پذیری بودند،[14] اما سران کفر و ظلم، اختلاف انگیزی میان مردم، سرکوب مخالفان با انواع تبلیغات، اتهامات، تهدیدها، خشونت‌ها، قتل مخالفان و تحریف ادیان به نفع خود را در دستور کار خود داشتند.[15] با عنایت به مطالب بیان شده می‌توان گفت: امروزه اهداف سران کفر و ظلم در موارد زیر خلاصه می‌شود: الف) مبارزه با اسلام و جلوگیری از محبوبیت اسلام و پیامبر آن و تلاش به منظور عدم گرایش ملت‌ها به سوی اسلام تا از این رهگذر منافع آنان به خطر نیافتد. توضیح این‌که، اگر چه ایمان به همه‌ی انبیا(ع) مانند ایمان به نبی خاتم در دین اسلام لازم است، اما ویژگی نبی خاتم(ص) به عنوان آخرین پیامبر، آن است که دارای دین کامل و جامع همه‌ی ادیان الاهی است، دینی که گرد و غبار گذر قرون بر روی آن ننشسته، و مورد دست‌برد، تغییر و تحریف قرار نگرفته است و نه تنها خود زنده است، بلکه احیاگر همه‌ی انبیا(ع) و ادیان گذشته است. بدیهی است که اگر ایمان و عمل همه جانبه به دین نبی خاتم در جهان اسلام یا جهان بشریت، پدیدار شود، دیگر جایی برای سلطه و ستم وجود نخواهد داشت. و از این جهت ستم‌کاران امروزی در تلاش‌اند که این نور را خاموش نمایند، در حالی‌که تاریخ بهترین گواه است بر این‌که علی‌رغم آن همه تلاش، محبوب‌ترین انسان‌ها، نبی خاتم(ص) است: "بگو حق آمد و باطل نه کاری را می‌تواند آغاز کند، نه دوباره به انجام رساند".[16] "حق آمد و باطل رفت، به درستی که باطل رفتنی است".[17] ب) انحراف افکار عمومی و ملت‌ها از شکست طرح‌های سیاسی و نظامی در منطقه‌ی خاورمیانه، مخصوصا در مقابله با مقاومت مردم فلسطین و مقاومت حزب الله لبنان و سر پوش نهادن به عمل‌کرد ناشایست و دسیسه‌ها و نیرنگ‌های سیاسی که در همه جهان دارند و ...، تا در پرتو انحراف افکار عمومی، راحت‌تر بتوانند به سیاست‌های ننگین و توأم با نیرنگ خود، استمرار ببخشند. ج) زمینه‌سازی افکار جهانی برای مقابله‌ی همه جانبه با دولت جمهوری اسلامی ایران که ام القرای جهان اسلام است.[18] پی نوشت: [1]. یا حَسْرَةً عَلَى الْعِبادِ ما یَأْتیهِمْ مِنْ رَسُولٍ إِلاَّ کانُوا بِهِ یَسْتَهْزِؤُن‏". یس، 30؛ هم‌چنین نک: زخرف، 7؛ حجر، 11؛ انبیاء، 36؛ فرقان، 41. [2]. کَذلِکَ ما أَتَى الَّذینَ مِنْ قَبْلِهِمْ مِنْ رَسُولٍ إِلاَّ قالُوا ساحِرٌ أَوْ مَجْنُون‏". ذاریات، 52؛ هم‌چنین نک: قصص، 25؛ مؤمنون، 25؛ اعراف، 27و 6، شعراء؛ 39؛ ذاریات، 66؛ حجر، 51؛ قلم، 14؛ دخان، 36؛ صافات، 36؛ انبیاء،30؛ طور، 47 و29 ؛ اسراء 47، حاقه، 40 – 41؛ یس، 69، و آیات زیاد دیگر. [3] . آل عمران، 183؛ فرقان، 8. [4] . فرقان، 21 – 32 – ، 8؛ آل عمران، 183؛ نساء، 153؛ انعام، 8، 124؛ زخرف، 118،31؛ حجر، 7؛ هود، 12؛ رعد، 21؛ عنکبوت، 50؛ شعراء 4؛ یونس، 15؛ فرقان، 32؛ دخان، 14؛ اسراء 90 -93. [5] . فرقان، 21- 33؛ انبیاء، 36؛ مطففین، 29؛ انعام، 23؛ اسراء، 47؛ لقمان، 23. [6] . آل عمران، 80 -79؛ مائده 117 -116. [7] . قصص، 38؛ مؤمنون 46 – 47. [8] . حدید، 25. [9] . زخرف، 51. [10] . احزاب، 21؛ حجرات، 93؛ زمر، 9؛ نساء، 95؛ حدید، 10؛ ممتحنه، 40. [11]. نمل، 36؛ بقره، 205 – 206 و 49؛ ابراهیم، 6. [12] . توبه، 128؛ جمعه، 2؛ هود، 88؛ کهف، 6؛ اعراف، 79 و 68 و 62. [13] . زخرف، 54 – 51؛ نحل، 34. [14] . شعراء، 215؛ آل عمران، 159 – 103؛ نحل، 125؛ نساء، 141؛ بقره، 190. [15] . قصص، 4؛ طه، 64 – 63و 71 -70؛ اعراف، 124 – 120؛ شعراء 49 – 46. [16]. قُلْ جاءَ الْحَقُّ وَ ما یُبْدِئُ الْباطِلُ وَ ما یُعید ". سبأء، 49. [17]. "وَ قُلْ جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْباطِلَ کانَ زَهُوقاً". اسراء، 81. 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
موضوع: ظلم پذیری هرگز «در اسلام، همان قدر که ظلم کردن بد است، تسلیم ظلم شدن هم همان قدر بد است. شما در دعای مکارم الاخلاق می بینید که امام سجاد(ع) می گوید: «وَ لَا أُظْلَمَنَ وَ أَنْتَ مُطِیقٌ لِلدَّفْعِ عَنِّی، وَ لَا أَظْلِمَنَّ وَ أَنْتَ الْقَادِرُ عَلَی الْقبْضِ منِّی» [و مگذار که بر من ستم رود، با آن که تو بر دفع آن قادری و من بر کسی ستم کنم و تو می توانی مرا باز داری] در قرآن می فرماید: (لا تَظْلِمُونَ وَ لا تُظْلَمُون)؛ نه ظلم کنید، نه قبول ظلم کنید و زیر بار ظلم بروید. مگر ممکن است کسی مسلمان باشد، اعتقاد به اسلام داشته باشد، در عین حال ظلم و زور را از هر کسی قبول کند؟ چه برسد به دشمن دیرینۀ ملت ایران؛ یعنی آمریکا که این همه به ملت ایران ضربه زده است. اینکه درست نیست، این را می دانند. از اینجاست که از نظام جمهوری اسلامی با همۀ وجود بیزارند و با آن دشمن اند و در صدد معارضه و مبارزه با آن هستند؛ چون می دانند که ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی حاضر نیست زیر بار تحمیل آنان برود.» منبع: بیانات مقام معظم رهبری حفظه الله، مـورخ: 14/ 8/ ۱۳۷۶. 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
🍂سلسله مباحث: راه و رسم طلبگی شماره 11 🔹موضوع: نکاتی پیرامون برنامه‏ریزی / قسمت سوم 7. چون وظایف ما در زمان‏ها، مکان‏ها و موقعیت‏های مختلف، متناسب با رخدادهای گوناگون و در موضوعات متنوّع، متعدد است، وظیفة تشخیص وظیفه به یک مقطع خاص منحصر نمی‏شود. نمی‏توان «یکبار برای همیشه» برنامه‏ریزی کرد و تا پایان عمر به اجرای آن پرداخت. نمی‏توان همه رویدادها را قبل از وقوع پیش‏بینی کرد. گاهی پدید آمدن یک حادثه، ترکیب کلّی وظایف ما را به هم می‏ریزد و سامان جدیدی می‏طلبد. آن حادثه ممکن است گرفتار شدن به مصیبتی، فراهم آمدن امکان جدیدی یا به ‏دست آوردن اطلاع تازه‏ای یا هر چیز دیگری باشد. از این رو، تشخیص وظیفه، یک وظیفه تدریجی و متکرر است. مثلاً برنامه‏ای که برای فعالیت‏های پنج‏شنبه و جمعه طراحی نمودیم، پس از چند هفته تجربه و عمل، مستحق ارزیابی و بازنگری است. زیرا تجربه و آگاهی ما به ‏مرور افزایش می‏یابد و شایسته است این آگاهی افزوده در برنامه‏ریزی به ‏کار گرفته شود. 8. برنامه هر چه کلان‏تر و دوراندیشانه‏تر باشد مفیدتر است. فایده‏ای که از طراحی برنامة فعالیت‏های امروز یا این تابستان به دست می‏آید قابل مقایسه با فواید برنامه 10 سال آینده یا کل عمر نیست. تدبیر و تفکر باید در کل دایرة عمر به‏کار گرفته شود. 9. ثبت مکتوب برنامه و پیاده کردن طرح فکری بر روی کاغذ این فواید را به دنبال دارد: ـ افزایش تمرکز فکری، انسجام برنامه و تنظیم موفق آن. ـ حفظ و جلوگیری از فراموشی. ـ قابلیت مراجعه بعدی، ارزیابی و تجدید نظر. ـ قابلیت انتقال به دیگران. ـ افزایش ضمانت اجرا، التزام عملی (سند و پیمان مکتوب). 10. برنامة تنظیم شده رویة اصلی و قاعدة فعالیت‏های ما قرار می‏گیرد. باید برای همة فعالیت‏های خود ـ به مرور ـ قاعده قرار دهیم. مثلاً نماز، پس از اذان در مسجد، ورزش، صبح‏ها نیم ساعت پس از نماز، حمام، هفته‏ای دو مرتبه روزهای دوشنبه و جمعه ساعت فلان، و... . این قاعده در موارد خاصی قابل استثنا است؛ مواردی که «استثنا» نسبت به «اصل اولیه» حکمت افزون‏تر و فواید بیشتری داشته باشد. البته نباید موارد «استثنا» از خود «قاعده» بیشتر باشد (تخصیص اکثر نشود). اگر موارد استثنا خیلی زیاد باشد باید در اصل برنامه تردید و تجدید نظر کرد. هیچ اصل و قاعده‏ای در برنامه زندگی یک مسلمان مطلق و استثناناپذیر نیست جز اصل «عبودیت» که سراسر حیات یک مسلمان را بدون استثنا پوشش می‏دهد. مثلاً نظم یا مهرورزی قاعدة زندگی است. اما اگر با عبودیت و روح بندگی خدا مغایر شود از این قاعده دست برمی‏داریم. وظایف مقطعی غیرقابل پیش‏بینی، برنامه جاری ما را در پرتو خویش تغییر می‏دهد. «بندگی» و انجام وظیفة الهی، اصل حاکم بر همة اصول زندگی است و در هیچ شرایطی استثنا نمی‏پذیرد. 11. حالت‏های روحی انسان دائماً در انقلاب و تغییر است. قلب آدمی گاهی حوصله و طراوت انجام عمل را از دست می‏دهد و دچار کسالت و «ادبار» میگردد. در این موارد باید به واجبات و ضروریات برنامه اکتفا کرد و از ظرافت و دقت آن موقتاً صرف‏نظر نمود. در مقابل، مواردی را که نشاط و رغبت فراوان برای انجام عمل وجود دارد باید مغتنم دانست. 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.com
-1448468733_-214911.mp3
6.8M
شرح دعای مکارم الاخلاق دعای بیستم صحیفه سجادیه استاد : حاج آقا شیخ بهایی زید عزه جلسه: شصت و یک ۱۳۹۹/۶/۲۵ زمان : ۱۴ دقیقه
هدایت شده از ندای تهذیب
📚 ✅سوره مبارکه ، صفحه228، آیات 54 تا 62 🗓1399/06/25 🌸 @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
228.mp3
713.3K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه228 🗓1399/06/25 🌸 @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
154.pdf
139.5K
📂هر روز با قرآن و عترت 📚 ✅ بهشت و برخی نعمت‌های آن ✏️تحیت و درود فرشتگان بر بهشتیان 🗓1399/06/25 🌸 @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
سه شنبه 25.pdf
85.3K
📂انس با قرآن و عترت 📚هفته بیست و پنجم(سه شنبه) ✅ موانع سحرخیزی ❌فراموشی یاد خدا 🗓1399/06/25 🌸 @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
16.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ: از منظر قرآن 🎤توسط استاد: ✅ نگاه کلی به سوره مبارکه نصر 📑قسمت نوزدهم 🗓1399/06/25 🌸 @nedaye_tahzib