فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عزاداری را سیاسی نکنید.
35.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❁﷽❁
🎥 #کلیپ_تصویری #شب_جمعه
.
💠اَللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُك بِرَحْمَتِك الَّتِی وَسِعَتْ
كلَّ شَی ءٍوَ بِقُوَّتِك الَّتِی قَهَرْتَ بِهَاكلَّ شَی
ءٍ وَ خَضَعَ لَهَا كلُّ شَی ءٍ وَذَلَّ لَهَاكلُّ شَی ءٍ
🔻آقامون برامون اینجوری روضه خوانده...
☀️ #شمسی
➕ درگذشت علامه "ذبيح اللَّه محلاتی" فقيه و محقق برجسته (1364 ش)
➕ آغاز استراتژی "دفاع متحرك" توسط ارتش بعث عراق در جريان جنگ تحميلی (1364 ش)امضاي موافقت نامه الجزاير بين ايران و عراق در زمينه اختلافات مرزي (1353 ش)
➕ روز درختكاری و آغاز هفته منابع طبيعی تجديد شونده
🌙 #قمری
➕ ولادت آیتالله شهید سید مصطفی خمینی فرزند ارشد امام خمینی( ره) (1349ق)
➕ انتخاب شهر قزوين به جاي تبريز به عنوان پايتخت ايران (952 ق)
📆 روزشمار:
▪️4 روز تا شهادت امام موسی کاظم علیه السلام
▪️5 روز تا وفات حضرت ابوطالب علیه السلام
▪️6 روز تا مبعث حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم
▪️12 روز تا ولادت امام حسین علیه السلام
▪️13 روز تا ولادت حضرت عباس علیه السلام
.
◼️ درگذشت علامه "ذبيح اللَّه محلاتي" فقيه و محقق برجسته (1364 ش)
✍️ علامه ذبيح اللَّه محلاتي در سال 1271ش (1310ق) در محلات به دنيا آمد و مقدمات علوم را در زادگاه خود فرا گرفت. سپس به حوزه علميه نجف رفت و از محضر عالمان و محدثان بزرگي از جمله آيات عظام: عبدالحسين رشتي، سيدحسن صدر، سيد محمد فيروزآبادي، شيخ محمدجواد بلاغي، ميرزاي ناييني و سيدابوالحسن اصفهاني كسب فيض نمود.
✅ علامه محلاتي پس از 11 سال اقامت در حوزه علميه نجف و اخذ اجازات اجتهاد و روايت به سامرا رفت و در محضر شيخ آقا بزرگ تهراني به تكميل تحصيلات خود پرداخت. او پس از 25 سال اقامت در سامرا، در سال 1327 ش، به تهران رفت و تحقيقات و تأليفات خود را ادامه داد.
✅ دايرةالمعارفِ رياحين الشريعه در 6 جلد در بيان شرح حال زنان صاحب كمال و برجسته مسلمان، وقايعُ الايام در 8 جلد، كشفُ الغرور در مفاسد بي حجابي و مآثر الکبرا فی تاریخ سامرا در 12 جلد و... از جمله آثار اوست. اين شخصيت علمي سرانجام در نيمه اسفند 1364ش، در 93 سالگي درگذشت و در صحن امامزاده حمزة بن موسی در حرم عبدالعظیم حسنی مدفون گردید.
#جمعه_های_مهدوی
شماره 15
🌸ضرورت طرح مباحث مهدویت / بعد اجتماعی (قسمت دوم) 🌸
—————-👇👇👇
یک فرد مسلمان معتقد، همواره در کوشش و فعالیت است و برای خدا کار می کند و به زندگی (فردی و اجتماعی خود) خوشبین و امیدوار است و همیشه منتظر تعمیم عدالت و امنیت، بسط عدل و داد، آزادی و برادری و توسعه گزاره های دینی بر اساس توحید بوده و برای آنها تلاش می کند.
شخص مسلمان، باور قطعی دارد که تنها نظام اجتماعی عادلانه _ که به تمام خواست های مشروع بشری پاسخ داده و منصفانه ترین قوانین را برای انسان ها آماده کرده است _ نظام حکومتی اسلام و قانون الهی قرآن است و زیباترینِ آن در عصر ظهور حضرت ولی عصر علیه السلام تحقق خواهد یافت و این یعنی امید، نشاط و زندگی.
ماربین، فیلسوف و مستشرق آلمانی، در کتاب خود درباره فوتوریسم شیعه می گوید:
«از جمله مسائل اجتماعی بسیار مهم که همیشه [می تواند] موجب امیدواری و رستگاری [باشد]، همانا اعتقاد به وجود حجت عصر و انتظار ظهور او است. چون معتقدات مذهبی از ملل شرق زمین تا دو قرن دیگر کاملاً اثرات خود را خواهد بخشید و می توان گفت که در این مدت و با این همه جمعیت و اسباب طبیعی، شیعه پیشرفت محیرالعقولی نموده و از حیث عده و نیرو و قدرت، مقام اول را حائز خواهد شد. و حتی اگر آثار معتقدات مذهبی از بین برود، شیعه دارای آن سرمایه ای خواهد بود که ماورای قوای طبیعیه و عارضیه، شوکت و اقتدار و قوت و حکومت خود را در عالم نگه دارد.» (سید هادی، مصلح جهانی و مهدی موعود از دیدگاه اهل سنت، ص 77، (به نقل از رولیسیون بزرگ یا سیاست الحسینیه، فصل 7، ص49-50، تحت عنوان : فلسفه مذهب شیعه))
ادامه دارد...
#مهدویت
#بعد_اجتماعی
#امام_زمان
حکومت متکی به ایمانها و ارادههای مردم🔻
♦️حکومت آینده حضرت مهدی موعود ارواحنافداه، یک حکومت مردمىِ به تمام معناست. مردمی یعنی چه؟ یعنی متّکی به ایمانها و ارادهها و بازوان مردم است.
امام زمان، تنها دنیا را پُر از عدل و داد نمیکند؛ امام زمان از آحاد مؤمن مردم و با تکیه به آنهاست که بنای عدل الهی را در سرتاسر عالم استقرار میبخشد و یک حکومت صددرصد مردمی تشکیل میدهد.
رهبر معظم انقلاب
۱۳۸۱/۰۷/۳۰