eitaa logo
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
718 دنبال‌کننده
12.4هزار عکس
7هزار ویدیو
725 فایل
جهت ارتباط با معاون تهذیب @Amomen313 جهت ارتباط در مورد فعالیتها و شبهات قرآنی @ghadirmohyi جهت ارتباط با ادمین محتوایی کانال @boreshha_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 نظر مراجع معظم تقلید راجع به مسجد مقدس مقدس / یا اباصالح المهدی ادرکنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ اگر شیعیان ما به اندازه یه لیوان آب منتظر ما بودند ما می آمدیم. 👌 بسیار شنیدنی 🎤 حجت الاسلام 👇👇🇯‌🇴‌🇮‌🇳 👇👇 @KASHKOOLMANAVI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠🔸 بهار ایام 🔵 در زیارتنامه امام زمان(عج) می خوانیم: 🌹السَّلَامُ عَلَى رَبِيعِ الْأَنَامِ وَ نَضْرَةِ الْأَيَّام 🔸سلام بر بهار مردمان و خرمی روزگاران 🌱همانطور كه فصل بهار آغاز رویش و رشد و نمو است، وجود گرانقدر (ع) نیز باعث رویش و رشد و نمو گوهر وجودی انسان است.
شماره 26 ▪️ضرورت طرح مباحث مهدویت 3️⃣ بعد فرهنگی 🌸 —————-👇👇👇 ❌ آسیب شناسی ❌ منظور از آسیب شناسی را نیز این گونه می‌توان بیان داشت: «آسیب شناسی حاکی از بازشناسی موارد سوءبرداشت یا سوءعملکرد در جریان تربیتی مهدویت است. » تا جایی که به ذات دین، مشتمل بر مهدویت مربوط است، نمی توان از آسیب و آسیب شناسی سخن به میان آورد؛ اما هنگامی که جریان تربیت دینی، مشتمل بر بُعد تربیتی مهدویت شکل می‌گیرد، امکان ظهور آسیب و در ادامه آسیب شناسی فراهم می‌گردد؛ زیرا در جریان تربیت دینی، دست آدمی گشوده می‌شود و اکنون اوست که باید با فهمی که از دین کسب می‌کند به عمل روی آورد و زمینه تحقق برداشت‌های خود را هموار کند. در طیّ این مسیر است که افق کوتاه دید آدمی، بد فهمی‌ها را در دامن می‌پرورد؛ چنان که دامنه محدود همت او، بدکرداری‌ها را در پی می‌آورد؛ از این رو، آسیب شناسی تربیتی مهدویت، تلاشی برای بازشناسی این گونه لغزش‌های فکری و عملی در جریان تحقق بخشیدن به بُعد تربیتی مهدویت است (باقری، خسرو، فصلنامه انتظار، شماره ۲، سال اول، زمستان سال۱۳۸۰) لذا باید تلاش کرد نقاط آسیب پذیر را شناخت و سعی در حل این آسیب‌ها داشت. به عنوان نمونه، نباید با طرح افراطی ملاقات با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف اساس مهدویت را در ملاقات خلاصه کرد: چرا که با عدم تحقق ملاقات، عده ای دچار یأس و ناامیدی می‌شوند و یا به طرح یک جانبه قهر و غضب امام پرداخت و همین طور بایستی مراقب باشیم که مفهوم انتظار تحریف نشود و اندیشه‌های نادرست (مانند ظلم پذیری و…) در جامعه حاکم گردد. و همینطور تعیین وقت که در روایات صریحاً نهی شده است و یا تطبیق نادرست علایم و شرایط ظهور و یا تعجیل و نظایر آن، همه به عنوان آسیب‌های جدی در عرصه مهدویت باید مورد توجه و بازشناسی قرار گیرد. البته لازم به یادآوری است که عواملی نظیر: عدم بصیرت در آموزه‌های دین اسلام بطور عام و مهدویت بطور خاص، سطحی نگری در آموزه‌های مهدوی، سوء استفاده افراد فرصت طلب برای نیل به اغراض سیاسی، اجتماعی و… را در این برداشت‌های غیر صحیح، نباید از چشم تیزبین انسان‌های دلسوز و علاقمند به مباحث مهدویت به دور دانست.
✍️ امضا میکنم که امام زمان (عج) آنجاست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨دیپلماسی دادائیستی! درباره صحبت‌های آقای ظریف پیرامون هزینه شدن دیپلماسی برای میدان، بک بحث نظری بسیار مهم هست که نمی‌توان از کنار آن به‌راحتی عبور کرد و بدان نپرداخت؛ و باور حقیر این است که اساسی‌ترین مشکل آقای ظریف و طیف سیاسی همسو با ایشان دقیقا همین‌جاست. به عبارات آقای ظریف دقت بفرمایید. ایشان در شاهدی که برای هزینه شدن دیپلماسی برای میدان می‌آورد، می‌گوید: "تقریبا هر بار که من برای مذاکره رفتم این شهید سلیمانی بود که می‌گفت می‌خواهم تو این خاصیت یا نکته را بگیری...می‌گفت تو می‌روی با لاورف مذاکره می‌کنی از او یک دو سه چهار بخواه. یعنی دیپلماسی هزینه این شود که شما مثلا در حلب می‌خواهید این کار را بکنید یا در ادلب می‌خواهید شیعیان... اینها اهداف مقدسی بودند، نمی‌گویم اهداف بدی بود...تو می‌روی با لاورف مذاکره می‌کنی فشار بیاور که فوعا و کفریا را باید ما آزاد کنیم". آقای ظریف از این درخواست‌های حاج قاسم با عنوان "هزینه دیپلماسی برای میدان" سخن می‌گوید و اشکال این تفکر دقیقا در همین نگاه است و می‌توان آثار این اشکال را از برجام تا دیگر مسائل حوزه سیاست خارجی دولت آقای روحانی نیز دید. اشکال آقای ظریف اینجاست که توجه ندارد چه مذاکره در دیپلماسی و چه عملیات در میدان، هر دو ابزارهایی برای رسیدن به اهداف و سیاست‌های تعیین شده از سوی یک نظام سیاسی هستند. اگر کتاب هنر تحریم‌ها نوشته ریچارد نفیو را خوانده باشید، او مذاکره و تحریم را دو قطعه مکمل از پازل فشار بر ایران توصیف می‌کند. یعنی رژیم آمریکا هدف اعمال فشار بر ایران برای تغییر رفتار/تغییر نظام را تعریف کرده و هم از ابزار دیپلماسی(مذاکره) و هم از ابزار حمله اقتصادی(تحریم) برای این امر بهره می‌گیرد. این است که می‌بینیم دیپلمات آمریکایی در برجام دنبال همان چیزی است که افسر تحریم آمریکایی در پی آن است. اهداف اینها با یکدیگر تباین و تناقض ندارند که مثلا وزیر خارجه آمریکا به وزیر خزانه‌داری این کشور بگوید من دیپلماسی را هزینه میدان جنگ اقتصادی کردم! می‌بینید چقدر این حرف مضحک است؟! کشور و منطقه با تهدید داعش مواجه است و نظام هوشمندانه تصمیم می‌گیرد تهدید داعش را سرکوب کند. حال برای دستیابی به هدف "نابودی تهدید داعش"، سیستم باید همه ابزارهای خود را فعال نماید. حاج قاسم جانش را کف دستش می‌گیرد و به سوریه و عراق می‌رود تا در میدان عملیات کند. دولت باید بودجه مورد نیاز را تامین کند. دستگاه‌های اطلاعاتی باید کمک اطلاعاتی کنند. و دیپلمات‌ها باید ابزار سیاست خارجی را هرجا لازم است فعال کنند. حال شما مظلومیت حاج قاسم را ببینید که از طرف نظام در کف میدان مشغول شمشیر زدن است، یکی بودجه‌اش را نمی‌دهد، آن یکی می‌گوید نباید از بشار اسد حمایت کنیم، دیگری به زبان شکایت می‌گوید من دیپلماسی را هزینه کردم تا فلانی مثلا در حلب چه کند! این نگاه خسارت‌بار مع‌الاسف در ماجرای برجام هم حاکم بود. آقایان قرار شد بروند دیپلماسی کنند تا تحریم‌ها برداشته شود. در میدان، صنعت هسته‌ای به شکل بی‌سابقه‌ای تحدید شد و بازرسی از اماکن مختلف کشور باز به شکل بی‌سابقه‌ای تشدید شد تا آقایان دیپلمات با تقدیم این امتیازات، لغو تحریم‌ها را از طرف مقابل بگیرند. اما در کمال تعجب پس از اینکه تحریمی لغو نشد، آقای عراقچی آمد و در تلویزیون فرمود که اساسا برجام برای لغو تحریم‌ها نبود! یعنی اصلا دیپلمات‌ها فراموش کرده بودند -و از ملت هم می‌خواستند فراموش کنند- که برای چه مذاکره کرده‌اند و قرار بود به یک هدفی دست یابند! دیپلماسی در ذهن آقایان ظاهرا ابزاری نیست که باید در خدمت اهداف کشور قرار گیرد و بی‌آنکه حاصل و نتیجه‌ای برایش بتوان متصور شد، خودش به خودی خود موضوعیت دارد. این دیپلماسی برای دیپلماسی، همچون هنر برای هنر یادآور مشی دادائیست‌هاست که نحله‌ای از نهیلیسم بودند، برای افعالشان هیچ هدفی جز رسیدن به "تازگی" متصور نبودند و می‌گفتند ما وطن و سياست نمی‌خواهيم، ما «هيچ» می‌خواهيم؛ اينگونه به تازگی خواهيم رسيد! سید یاسر جبرئیلی
27.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺نفوذی‌‌های‌استکبار‌ در حکومت‌علوی| استاد 3️⃣ بخش سوم| اشعث ابن قیس 📺 معاویه برای به رساندن حسن ابن علی، به چهار نفر مورد اعتماد در کوفه نامه داد که یکی از آنها اشعث‌ابن‌قیس بود. 📺 اشعث برای ایجاد ، با پول دادن به مردم و جلب آراء آنها، به تفرقه در حکومت علی علیه‌السلام پرداخت. 📺 اشعث همه کار کرد تا به رسالت خود، یعنی عقب انداختن زمان امیرالمومنین با استکبار(معاویه) عمل کند. 🔸ادامه دارد...
🇮🇷🌸 🍀 0️⃣1️⃣ اصلح یا صالح مقبول؟ 🔻 اصلح یعنی چه کسی؟ یعنی کسی که برای ریشه‌کنی فقر و فساد عزم جدی داشته باشد؛ یعنی کسی که به حال قشرهای محروم و مستضعف دل بسوزاند. 🔹اصلح کسی است که هم به ترقی و پیشرفت کشور و توسعه‌ی اقتصادی و غیراقتصادی بیندیشد؛ هم زیر توهمات مربوط به توسعه، آن‌چنان محو و مات نشود که از یاد قشرهای مظلوم و ضعیف غافل بماند. 🔸اصلح کسی است که به فکر معیشت مردم، دین مردم، فرهنگ مردم و دنیا و آخرت مردم باشد. 🔺اصلح کسی است که بتواند این بارِ عظیم را بر دوش بگیرد؛ البته هر کس صلاحیتش در مراکز قانونی تأیید شود، صالح است؛ اما باید در بین صالح‌ها گشت و صالح‌تر را پیدا و او را انتخاب کرد. این، هنر شما مردم است. 🌺بیانات در دیدار مردم شهرستان جیرفت- 1384/2/17
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 شماره: 233 💠 اهداف انتشار دهندگان فایل صوتی محرمانه! 🎙 کارشناس برنامه: دکتر یدالله جوانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
17.mp3
5.15M
شرح دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان (آیت الله مجتهدی )
42.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 🤲 ۱۷ 🎤 مناجات خوانی حجت الاسلام و المسلمین رضایی تهرانی 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤 ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ┏━━━━━━━━━━━━📚┓ eitaa.com/joinchat/4092067873Cd2b9de633c ┗📚━━━━━━━━━━━━┛ ┏━━━━━━━━━━🌐┓ farhangi.hozehkh.com ┗🌐━━━━━━━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تفسیر ۱۷ | استقامت در راه خدا 🔘 «فَلِذَلِكَ فَادْعُ وَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَلَا تَتَّبِعْ أَهْوَاءهُمْ وَقُلْ آمَنتُ بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ مِن كِتَابٍ وَأُمِرْتُ لِأَعْدِلَ بَيْنَكُمُ» (آیه ۱۵ سوره مبارکه شوری) ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◽️ مجموعه 🔸 بیانات حجت‌الاسلام و المسلمین همتیان درباره فضیلت ماه مبارک رمضان و شرح فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی 🔸 قسمت هفدهم
محمد رضا تازه به ما آمده بود. شده بود بی سیم چی خودم. کذاشتمش مسئول دسته. بعد از چند روز که کارش را دیدم، گفتم محمد باید معاون شوی. زیر بار نمی رفت. گفت: به شرطی قبول می کنم که سه شنبه ها تا عصر چهارشنبه کاری به کارم نداشته باشی. قبول کردم. بعد از مدتی می خواستم فرمانده گروهانش کنم. واسطه آورد که زیر بار نرود؛ اما قبول نکردم. آخرش گفت با همان شرط قبلی. پا پیچش شدم که باید بگویی کجا می روی؟ گفت: تا زنده ام به کسی نگو. می روم زیارت . ۹۰۰ کیلومتر را هر هفته از تا را عاشقانه طی می کرد. یک بار همراهش رفتم. نیمه شب دیدم سرش را به شیشه گذاشته و مشغول اشکی است. در مسیر برگشت می گفت: یک بار برای رسیدن یه جمکران ۱۴ ماشین عوض کردم تا به جمکران رسیدم. تا رسیدم نماز را خواندم و سریع برگشتم. راوی: سردار علی مسجدیان؛ فرمانده وقت گردان امام حسن (ع) سلام الله علیها؛ زندگی نامه و خاطرات شهید محمد رضا تورجی زاده، نویسنده: گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی، ناشر: امینیان، نوبت چاپ: ششم- آذر ۱۳۸۹؛ صفحه ۸۳-۸۵.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ ➕قتل "ناصرالدين شاه قاجار" توسط "ميرزا رضا كرماني" در شهر ري (1275 ش) ➕ عمليات تپه چشمه در دزفول توسط ارتش جمهوري اسلامي ايران (1360ش ➕ درگذشت گل آقای ایران(1383 م) 🌙 ➕ نخستین شب قدر ➕ نزول كتاب مقدس زبور بر حضرت داود(ع) ➕وفات بانو "بدريه" ملقب به "ام‏كلثوم" دختر "ملاصدرا" از زنان فاضل و اديب(1090 ق) ➕ درگذشت آيت ‏اللَّه سيد مصطفي كاشاني(1337 ق) ➕ درخواست حكومت جمهوري توسط نهضت جنگل(1338 ق) ❄️ ➕ انتخاب "ماندلا" به عنوان اولين رئيس جمهور سياه‏پوست افريقاي جنوبي (1994م) ➕ روز جهانی کارگر ❇️ وقایع مهم شیعه: 🔹اولین شب قدر 📆 روزشمار: ▪️1 روز تا ضربت خوردن امام علی علیه السلام ▪️2 روز تا دومین شب قدر ▪️3 روز تا شهادت امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام ▪️4 روز تا سومین شب قدر ▪️12 روز تا عید سعید فطر .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا